PDA

Bekijk Volledige Versie : Mijn ballon..

18-07-02, 20:33
Na een lange warme zwoel-dag breekt dan eindelijk de verkoeling aan. Om wat bij te komen van de hoeveelheid zon dat ik genoten had besluit ik na een riante bokadiyo om naar de sta7 te gaan. Zittend op het dak, gelegen op de top van de berg, tuur ik langs de horizon van de stad Tanger heen. Alkijkend zie ik in de verte de mensen als mieren heen en weer lopen op het onder de jongeren maar al te beroemde Playa. Een stuk verderop waakt er een vuurtoren dat zijn avond-dienst aldraaiend voorbereid, vergezelt met de golven en de op en af varende boten die door een straat heen varen dat slechts files van springende dolfijnen kent. Kijkend op mijn horloge lees ik de tijd af, het is inmiddels al 19:00, de eerste avondschemering doet zijn intrede verbroedert door de lichtjes die het nachtleven niet zullen telleurstellen. Als een koude windvlaag over mijn rug voel ik de opkomende rillingen uit behagen veroorzaakt door de heldere hemel, waarin de eerste sterren al hun beeldige vershijningen tonen. De stilte dat zich afspeelt maakt de stad als een ongeloofwaardige portret doen overkomen, wetend dat het in het centrum krioelt van de mensen die hun tijd vermakelijk doen verdrijven. Ik werp nogmaals een blik op mijn horloge, 22:00. Ik besef dat de tijd op momenten als deze als korrels zand in een zandloper mij voorbij vliegen, tijden als deze vergeet je niet meer. Het was een gewoonte om de laatste dag op deze manier door te brengen. Gezien het feit dat de naald scherper is dan het plastic waar een ballon van gemaakt is, klapt de werkelijkheid me meteen weer terug bij positieven. Een herinnering aan een dag als deze doet het besef van het gemis alleen maar groter worden. Jammer maar helaas, dit jaar geen Tanger voor mij..

agadiria2002
19-07-02, 09:42
Oh, wat mooi zeg!!!!

petje (hoedje) af......... :fpetaf:

:duim: