PDA

Bekijk Volledige Versie : Ophef over halal in restaurant van Tweede Kamer



Redactie1
05-10-10, 23:59
De verkoop van halal vlees in de restaurants van de Tweede Kamer zorgt voor beroering. De PVV eist dat het per direct van de borden op het Binnenhof verdwijnt. Ook andere partijen willen opheldering van Kamervoorzitter Gerdi Verbeet.



Het is PVV-Kamerlid Fritsma een doorn in het oog dat de in zijn ogen 'islamisering van het land' nu ook al is doorgedrongen tot het Haagse politieke centrum. "Ritueel slachten is te gruwelijk voor woorden. Dat moeten we niet faciliteren en zeker niet met belastinggeld", zegt Fritsma.



Kippen zonder verdoving de nek afsnijden ziet Fritsma, zeker op Dierendag, niet zitten. "Bovendien is het een signaal dat Nederland zich aanpast aan moslims", zegt hij. De PVV'er zal een verbod op halal vlees bij het presidium, het dagelijks bestuur van de Tweede Kamer, aan de orde stellen.



Ook de VVD reageert verbaasd. "Ik was mij er helemaal niet van bewust dat wij halal vlees te eten krijgen op het Binnenhof", zegt het VVD-Kamerlid Snijder. Dat de bijzondere vleeswaren worden aangeboden vindt de liberale politica uitstekend, maar consumenten moeten wel een keuze hebben. "Ook in de Tweede Kamer", meent Snijder. In het Kamerrestaurant nuttigen behalve Kamerleden ook hun gasten, medewerkers en journalisten hun maaltijden.



Ritueel slachten veroorzaakt onnodig veel stress, gebeurt vaak onoordeelkundig en zonder toezicht, zo waarschuwde de Koninklijke Nederlandse Maatschappij voor Diergeneeskunde (KNMvD) eerder. Elk jaar wordt van twee miljoen dieren, met name kalveren, schapen en kippen, zonder verdoving de keel doorgesneden. Snijder: "Halal mag, maar alleen onder bepaalde voorwaarden. Als het moet, dan wel in een zeer professionele slachterij en met een vlijmscherp mes."



Volgens een woordvoerder van de Tweede Kamer belooft de leverancier een 'verantwoorde methode' te gebruiken bij rituele slacht. Daarmee is wat hem betreft de kous af. "Het beleid is dat er verschillende soorten gerechten beschikbaar zijn voor de verschillende groepen in het gebouw", aldus de zegsman.



Voor de Partij voor de Dieren gaat dit niet ver genoeg. De partij wil dat er een methode wordt gebruikt waarbij het dier bedwelmd wordt, wat ook mogelijk is bij halal slachten. "De enige juiste methode", aldus Kamerlid Thieme, die de kwestie ook zal aankaarten bij het presidium. "Ik wil dat mensen aan het etiket kunnen zien welke slachtmethode er is gebruikt", zegt het Kamerlid, dat ook een wetsvoorstel voorbereidt dat onverdoofd ritueel slachten moet verbieden, aldus telegraaf.nl.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

tanger'73
06-10-10, 00:57
Godallemachtig, wat een gezeik weer. Men kan zich beter afvragen dat met de PVV jereinste debiliteit en achterlijkheid de Kamer is doorgedrongen. Dat ze daar überhaupt te vreten krijgen is al een gotspe.

tozzz hela volksvertegenwoordiging.

Hyperion
06-10-10, 01:53
triest de tweede kamer heeft dus blijkbaar niks beters te doen. Oke als ze niet halal vlees willen eten geen probleem dat is hun keuze. Maar weer zo'n ophef hierover ?? denk dat we in Nederland wel grotere problemen hebben dan halal vlees.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

tanger'73
06-10-10, 10:20
triest de tweede kamer heeft dus blijkbaar niks beters te doen. Oke als ze niet halal vlees willen eten geen probleem dat is hun keuze. Maar weer zo'n ophef hierover ?? denk dat we in Nederland wel grotere problemen hebben dan halal vlees.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

typisch een partij van haat en gekanker, door te gaan zitten jammeren over het vreten in de kantine en dat vervolgens aan de grote klok hangen. Neem in het vervolg je broodtrommel mee zou ik zeggen, smerige kankeraars. Zijn helemaal bezeten van de islam, ze staan er mee op en gaan ermee naar bed. Het doel is blijkbaar elke spoor van de islam uitwissen?

John2
06-10-10, 11:17
Nee we kunnen beter de dieren laten lijden omdat een bevolkingsgroep dit eist.

knuppeltje
06-10-10, 11:26
Nee we kunnen beter de dieren laten lijden omdat een bevolkingsgroep dit eist.

Denk jij echt dat die kippen ooit met verdoving geslacht werden? :maf:

Eigenwijs81
06-10-10, 11:30
Dit is echt mierenneukerij! Focus weghalen van de zaken die er echt toe doen.

super ick
06-10-10, 11:43
Lijkt overtrokken maar er zit wel iets in.
Als het eten divers genoeg is kan je ook vis of kip eten die niet door een islamiet de nek om is gedraaid.
Ik zie dat genoeg moslims doen ook.

Ik vind het juist mierenneukerij om het wel aan te bieden.

Die opmerking over het onverdoofd slachten van kippen. Die kerel geeft zijn bek maar een duw. Alsof er een anestesist rondloopt in een kippenslachterij.

Ik kan mijnheer uit de droom helpen. Er wordt niets verdoofd, er wordt niets gedraaid. De kipjes worden op de kop, aan de pootjes met het nekje naar beneden door een klein soort cirkelzaagje onthoofd, ZONDER VERDOVING!

Halalkip ondergaat dezelfde behandeling, alleen staat er dan een CD-tje te galmen met Arabisch gebral.

tanger'73
06-10-10, 11:51
Nee we kunnen beter de dieren laten lijden omdat een bevolkingsgroep dit eist.

Niet een bevolkingsgroep, maar ook een ander, voor zover je van bevolkingsgroepen kunt spreken inzake religie.

Maar bovenal eist het de handel.

tanger'73
06-10-10, 11:55
Dit is echt mierenneukerij! Focus weghalen van de zaken die er echt toe doen.


tis gewoon achterlijk en kleinzielig, niet anders verwacht van dergelijke figuren. Gewoon ordinair jammeren over een product in de kantine van een zaak. Straks gaan ze alle ondernemers en handelaren in dit product de kop omdraaien. Die werkgelegenheid en inkomsten voor de staat zijn kennelijk niet nodig? Reden te meer dat ik niet snap dat een werkgevers partij als de VVD met zulke verliesgevende kankeraars in zee gaat.

Zanjabeel
06-10-10, 12:07
Nee we kunnen beter de dieren laten lijden omdat een bevolkingsgroep dit eist.

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)



Meneer heeft met de dieren gesproken? Indrukwekkend hoor :haha:



Dus geen halal en koosjer eten meer wat jou betreft, misschien een idee om je eigen partij op te zetten. Tegenwoordig hoef je geen inhoud meer te hebben om dat mogelijk te maken.



Ik zeg doen..............
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John2
06-10-10, 12:22
Denk jij echt dat die kippen ooit met verdoving geslacht werden? :maf:

JA!!!! :maf:

http://www.rivm.nl/milieuportaal/nieuws/vergelijking-van-verdovingstechnieken-voor-slachtkippen.jsp

John2
06-10-10, 12:38
Niet een bevolkingsgroep, maar ook een ander, voor zover je van bevolkingsgroepen kunt spreken inzake religie.
Maar bovenal eist het de handel.
Welke eis welke handel, steeds meer winkels gaan over op diervriendelijke producten, omdat de consument dit steeds meer gaat eisen, omdat ze steeds meer gaan letten op het welzijn van de dieren.


tis gewoon achterlijk en kleinzielig, niet anders verwacht van dergelijke figuren. Gewoon ordinair jammeren over een product in de kantine van een zaak. Straks gaan ze alle ondernemers en handelaren in dit product de kop omdraaien. Die werkgelegenheid en inkomsten voor de staat zijn kennelijk niet nodig? Reden te meer dat ik niet snap dat een werkgevers partij als de VVD met zulke verliesgevende kankeraars in zee gaat.
Nee Tanger, het is het gezeik van de volgevreten vet gemeste Moslim die hier zijn eisen wil stellen omdat ze er hier de tijd en de mogelijkheid er voor hebben, kom je in landen of plaatsen waar nog relatieve armoede heerst hoor je een moslim niet klagen dat het dier niet Halal is geslacht, daar vreten ze zonder commentaar alles zelfs varkensvlees en of honden.


Meneer heeft met de dieren gesproken? Indrukwekkend hoor :haha:
Dus geen halal en koosjer eten meer wat jou betreft, misschien een idee om je eigen partij op te zetten. Tegenwoordig hoef je geen inhoud meer te hebben om dat mogelijk te maken.
Ik zeg doen..............
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl
Hiervoor hoef je niet met dieren te spreken, maar aangezien een dier in opbouw overeenkomt met de mens en er op de universiteit van Wageningen onderzoek naar is gedaan is het zeer duidelijk dat het dier lijdt, het is zelfs aangetoond dat Adrenaline en Endorfine in een verhoogde mate aanwezig is en vraag je maar eens af wat voor een uitwerking dit heeft op een mens.

knuppeltje
06-10-10, 13:29
JA!!!! :maf:

http://www.rivm.nl/milieuportaal/nieuws/vergelijking-van-verdovingstechnieken-voor-slachtkippen.jsp

Daar schijnt van alles mee mis te zijn volgens Een Vandaag op het net.
Die kippen schijnen veelal onvoldoende verdoofd te worden.

Daarnaast lijkt me een electro-waterbad een soort marteling die diktators wel op gevangenen laten toepassen.

Het lijkt me alles bij elkaar heel maf.

http://eenvandaag.nl/binnenland/31234/_kippen_slecht_verdoofd_

Zanjabeel
06-10-10, 13:33
Even voor de goede orde het gaat jou om dierenleed? dan heb ik wat voor je.



Stijging van dierenleed in NL Nederland stijgt op lijst landen met dierenleed - producten en diensten van Stichting Dierenhulp (http://www.hotfrog.nl/Companies/Stichting-Dierenhulp_1/Nederland-stijgt-op-lijst-landen-met-dierenleed-24793) (ga eens kijken hoeveel islamitische landen er in de lijst voor komen) :hihi:



Proefdieren(leed) in NL Dierenleed | Nederland P (http://www.nederlandp.nl/omroep/tv-uitzending/dierenleed)



En de lijst is nog veel langer, in mijn optiek gaat het jou helemaal niet om dierenleed maar om de moslim immers kijk hoe je je uitlaat over de moslim en de islaam (zeer neerbuigend). Je rept verder geen woord over koosjer vlees wat op hetzelfde neerkomt. Ook opmerkelijk is de manier waarop jij je medeforumleden benaderd hier, zonder enige vorm van respect.



Ik denk dat jouw ware aard gewoon naar bovenkomt en met jou meerdere Nederlanders. Ik denk slavernij apartheid etc etc etc.

Alleen het verschil nu is dat je met de moslim te maken hebt en dat is andere koek.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Zanjabeel
06-10-10, 13:33
@john21






Even voor de goede orde het gaat jou om dierenleed? dan heb ik wat voor je.



Stijging van dierenleed in NL Nederland stijgt op lijst landen met dierenleed - producten en diensten van Stichting Dierenhulp (http://www.hotfrog.nl/Companies/Stichting-Dierenhulp_1/Nederland-stijgt-op-lijst-landen-met-dierenleed-24793) (ga eens kijken hoeveel islamitische landen er in de lijst voor komen) :hihi:



Proefdieren(leed) in NL Dierenleed | Nederland P (http://www.nederlandp.nl/omroep/tv-uitzending/dierenleed)



En de lijst is nog veel langer, in mijn optiek gaat het jou helemaal niet om dierenleed maar om de moslim immers kijk hoe je je uitlaat over de moslim en de islaam (zeer neerbuigend). Je rept verder geen woord over koosjer vlees wat op hetzelfde neerkomt. Ook opmerkelijk is de manier waarop jij je medeforumleden benaderd hier, zonder enige vorm van respect.



Ik denk dat jouw ware aard gewoon naar bovenkomt en met jou meerdere Nederlanders. Ik denk slavernij apartheid etc etc etc.

Alleen het verschil nu is dat je met de moslim te maken hebt en dat is andere koek.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John2
06-10-10, 13:38
Daar schijnt van alles mee mis te zijn volgens Een Vandaag op het net.
Die kippen schijnen veelal onvoldoende verdoofd te worden.

Daarnaast lijkt me een electro-waterbad een soort marteling die diktators wel op gevangenen laten toepassen.

Het lijkt me alles bij elkaar heel maf.

http://eenvandaag.nl/binnenland/31234/_kippen_slecht_verdoofd_

Je link klopt niet dit even ter informatie.
in 2007 is er inderdaad een onderzoek geweest naar onder anderen het slachten van kippen en volgens het rapport van 2009 zouden de problemen zijn opgelost en moet ik toegeven dat verdoven met CO2 de beste methode is.
Alleen stuit dit vaak tegen de eisen die worden gesteld.

super ick
06-10-10, 13:41
Volgens mij is het goed doorsnijden van de halsslagader een humane manier van slachten.
Ik heb daarover nog nooit een schaap horen mekkeren. :D

John Thieme!

knuppeltje
06-10-10, 13:56
Je link klopt niet

volgens het rapport van 2009 zouden de problemen zijn opgelost ...

Met het eerste heb je gelijk, de link klopt niet, maar als je googled: verdoven kippen in slachterijen, dan vind je het artikel van Een Vandaag - met de mij gegeven link eronder. Dat artikel is van 4-10-2010.

Bron voor het tweede?

Max Stirner
06-10-10, 14:38
Alleen biologisch vlees zou strikt genomen 'halal' kunnen zijn.

Nauwelijks een moslim die je daar ooit over hoort, het gaat altijd alleen over de slachtmethode.


Dat vind ik net zo hypocriet en kortzichtig als het gemekker van de PVV'ers.

Joesoef
06-10-10, 14:43
En dat plakje ham, met van die varkens uit zo een betonnenflatstal. Dat is wel ok?

Umarvlie
06-10-10, 15:01
En dat plakje ham, met van die varkens uit zo een betonnenflatstal. Dat is wel ok?

Natuurlijk, dat deze dieren geen normaal leven hebben gehad, dagen, soms zelfs weken dwars door europa heen worden getransporteerd in uiterst dier-vriendelijke omstandigheden is niet van belang... die laatste 2 minuten daar gaat het om .. da's pas dierenleed.

Dierenleed is de schuld van ons consumenten die goedkoop kippen-, varkens, koeienvlees etc willen.... heeft niets met slachten te maken maar met gierigheid.

Salahuddeenalkurdi
06-10-10, 16:23
Nee we kunnen beter de dieren laten lijden omdat een bevolkingsgroep dit eist.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)

Als jou keel zou worden doorgesneden, zou het je wat uitmaken als je dood bent of je verdoofd of onverdoofd was?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

tanger'73
06-10-10, 16:50
Welke eis welke handel, steeds meer winkels gaan over op diervriendelijke producten, omdat de consument dit steeds meer gaat eisen, omdat ze steeds meer gaan letten op het welzijn van de dieren.


Nee Tanger, het is het gezeik van de volgevreten vet gemeste Moslim die hier zijn eisen wil stellen omdat ze er hier de tijd en de mogelijkheid er voor hebben, kom je in landen of plaatsen waar nog relatieve armoede heerst hoor je een moslim niet klagen dat het dier niet Halal is geslacht, daar vreten ze zonder commentaar alles zelfs varkensvlees en of honden.

a) Je kent de vleessector en vleesverwerkende industrie niet echt hé?


b) Je bent definitief achterlijk, kijk nog maar eens naar de topictitel dan zal je zien vanwaar het gezeik daadwerkelijk vandaan komt. De rest is irrelevant.