PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Islam nicht Teil unserer Kultur'



super ick
06-10-10, 09:38
'Islam nicht Teil unserer Kultur'
Geplaatst op: dinsdag 5 oktober 2010

Bron: Frankfurter Allgemeine Zeitung via Welingelichtekringen.nl
Steeds vaker knallen de meningen in Duitsland tegen elkaar waar het godsdienstkwesties betreft. Het hoofdstuk 'Sarrazin' is nog maar nauwelijks afgesloten of een nieuwe kwestie dient zich aan.
Bondspresident Wulff hield een rede op de dag van de Duitse eenheid en hij sprak daar de volgende memorabele woorden: 'Das Christentum gehört zweifelsfrei zu Deutschland. Das Judentum gehört zweifelsfrei zu Deutschland. Das ist unsere christlich-jüdische Geschichte. Aber der Islam gehört inzwischen auch zu Deutschland.'
Wie hier even bij stil staat en zich realiseert wat het thema van de dag is (Duitse eenheid) kan moeilijk iets anders verwachten van een staatshoofd. Maar inmiddels is het gekrakeel losgebarsten. Want, zegt een toonaangevende CSU-politicus, Hans-Peter Friedrich: de islam maakt geen deel uit van onze cultuur. En hij voegde daar nog aan toe: 'Die christlich-abendländische Kultur mit jüdischen Wurzeln sei die Leitkultur, in die sich alle zu integrieren hätten, die in Deutschland leben wollten.'
Inmiddels gaan meer politici en intellectuelen over tot exegese van de toespraak van de president. Waarbij eenieder proeft aan de nieuwe woorden en de vrijmoedige opvatttingen die in Duitsland tot voor kort nog niet werden gehoord.
Er waart een islamofoob spook door Europa. En dat spook heeft nu ook Duitsland bereikt.

super ick
06-10-10, 11:19
Auch du, Brutus?

John2
06-10-10, 11:25
CSU-politicus, Hans-Peter Friedrich: de islam maakt geen deel uit van onze cultuur. En hij voegde daar nog aan toe: 'Die christlich-abendländische Kultur mit jüdischen Wurzeln sei die Leitkultur, in die sich alle zu integrieren hätten, die in Deutschland leben wollten.'

Een sterk punt, als men inderdaad niet integreert in een gemeenschap of wens te integreren kun je ook de randverschijnselen niet toevoegen aan deze gemeenschap.
Een signaal die men ook vaak hoort van de Moslims hier in Nederland.

tanger'73
06-10-10, 11:59
Begrijpelijk, de islam maakt pas deel uit van de kultur als ze hetzelfde lot ondergaat als een bepaalde andere kultur.

super ick
06-10-10, 13:45
Moeten we het nu af blijven doen als Islamofobie?

Nederland, Belgie, Frankrijk, Zweden, Duitsland, Denemarken, Noorwegen.

Zijn al die mensen gek, hebben ze allemaal ongelijk?

John2
06-10-10, 14:15
Moeten we het nu af blijven doen als Islamofobie?

Nederland, Belgie, Frankrijk, Zweden, Duitsland, Denemarken, Noorwegen.

Zijn al die mensen gek, hebben ze allemaal ongelijk?
Door de ogen van een westerling niet, maar waarschijnlijk door de ogen van bijvoorbeeld de mensen uit Iran wel weer.

nour_islam
06-10-10, 15:41
Moeten we het nu af blijven doen als Islamofobie?

Nederland, Belgie, Frankrijk, Zweden, Duitsland, Denemarken, Noorwegen.

Zijn al die mensen gek, hebben ze allemaal ongelijk?


Moesten we het af blijven doen als Jodendomfobie?
Nederland, Duitsland, Polen...waren die mensen allemaal gek, hebben ze allemaal ongelijk gehad?

Soldim
07-10-10, 05:47
Zijn al die mensen gek,

Gek misschien niet, dom wel.

H.P.Pas
07-10-10, 08:54
, hebben ze allemaal ongelijk?

Dat is niet uit te sluiten:


The bandwagon effect is well-documented in behavioral psychology and has many applications. The general rule is that conduct or beliefs spread among people, as fads clearly do, with "the probability of any individual adopting it increasing with the proportion who have already done so".[1] As more people come to believe in something, others also "hop on the bandwagon" regardless of the underlying evidence. The tendency to follow the actions or beliefs of others can occur because individuals directly prefer to conform, or because individuals derive information from others. Both explanations have been used for evidence of conformity in psychological experiments. For example, social pressure has been used to explain Asch's conformity experiments[2], and information has been used to explain Sherif's autokinetic experiment.[3]

When individuals make rational choices based on the information they receive from others, economists have proposed that information cascades can quickly form in which people decide to ignore their personal information signals and follow the behavior of others.[4] Cascades explain why behavior is fragile--people understand that they are based on very limited information. As a result, fads form easily but are also easily dislodged. Such informational effects have been used to explain political bandwagons.[5]


Mijn favoriete bandwagon:

A penis panic is a mass hysteria event or panic in which male members of a population suddenly experience the belief that their genitals are getting smaller or disappearing entirely. Penis panics have occurred around the world, most notably in Africa and Asia. Local beliefs in many instances assert that such physical changes are often fatal. In cases where the fear of the penis being retracted is secondary to other conditions, psychological diagnosis and treatments are under development. It is becoming increasingly clear that these forms of mass hysteria are more common than previously thought. Injuries have occurred when stricken men have resorted to apparatus such as needles, hooks, fishing line, and shoe strings, to prevent the disappearance of their penises. An epidemic struck Singapore in 1967, resulting in thousands of reported cases. Government and medical officials alleviated the outbreak only by a massive campaign to reassure men of the anatomical impossibility of retraction together with a media blackout on the spread of the condition.

mark61
07-10-10, 09:01
Dat is niet uit te sluiten:



Mijn favoriete bandwagon:

:hihi:

superpenis :wijs:

mark61
07-10-10, 09:02
"x million people can't be wrong"

mark61
07-10-10, 09:05
Gek misschien niet, dom wel.

Zelfs dat weet ik niet zeker. Ik denk dat de meesten best weten dat ze over-the-top kroegpraat uitslaan. Het voelt alleen zo lekkah.

mark61
07-10-10, 09:07
Es wäre allerdings möglich daß der Islam noch Teil unserer Kultur wird. Herr Gott im Himmel :vreemd: Jesus Maria

Soldim
07-10-10, 09:09
Zelfs dat weet ik niet zeker. Ik denk dat de meesten best weten dat ze over-the-top kroegpraat uitslaan. Het voelt alleen zo lekkah.

Ik kan dat soort kroegpraat in ieder geval niet als intelligent bestempelen :hihi:

mark61
07-10-10, 09:42
Ik kan dat soort kroegpraat in ieder geval niet als intelligent bestempelen :hihi:

:hihi:

Nee maar ze functioneren wellicht op andere vlakken prima :strik:

knuppeltje
07-10-10, 09:53
Ik kan dat soort kroegpraat in ieder geval niet als intelligent bestempelen :hihi:

In tegendeel zelfs, maar misschien gaat het meer om het wij-gevoel en de onmetelijke behoefte om de bescherming van de grote groep waartoe je dan behoort.

Je hoeft dan niet meer bang en onzeker te zijn dat je met je mening alleen staat. Je hoeft eigenlijk niet eens meer over na te denken of je mening wel een juiste is. Je hoeft alleen maar de groep te volgen.

Daarom zijn massa's zo beanstigend. Zonder dat de leden ervan nadenken over het hoe en waarom - laten ze zich sturen en lopen klakkeloos ze achter volksmenners met ideeën aan - waarover ze zelf niet eens echt over hebben nagedacht. Heel eng, de geschiedenis staat bol van de voorbeelden over hoe fout het daarmee kan gaan.

Massa's ...., afschieten die handel. :fpotver:

mark61
07-10-10, 10:16
In tegendeel zelfs, maar misschien gaat het meer om het wij-gevoel en de onmetelijke behoefte om de bescherming van de grote groep waartoe je dan behoort.

...

Massa's ...., afschieten die handel. :fpotver:

Verbieden.

Ik denk toch echt dat individuele verwende verongelijktheid de allereerste drijfveer is, nog voor het groepsgevoel.

John2
07-10-10, 10:21
Jet en Juul zijn weer lekker aan het keuvelen ?

knuppeltje
07-10-10, 10:32
Verbieden.

Ik denk toch echt dat individuele verwende verongelijktheid de allereerste drijfveer is, nog voor het groepsgevoel.

Helemaal niet, niet van dat softy-gedoe en dus geen halve maatregelen, gewoon afschieten die handel. Toon nu eens wat meer VOC-mentaliteit ja. :fpotver:

Daar kan ik inkomen.

knuppeltje
07-10-10, 10:36
Jet en Juul zijn weer lekker aan het keuvelen ?

Sjonny, als ik tijd heb - dan schrijf ik het nog wel eens in jip en janneke taal op, dan kun jij het misschien ook begrijpen.

Misschien doe ik er dan ook nog wel een paar tekeningetjes bij voor je. :)

Slinger
07-10-10, 10:38
In tegendeel zelfs, maar misschien gaat het meer om het wij-gevoel en de onmetelijke behoefte om de bescherming van de grote groep waartoe je dan behoort.

Je hoeft dan niet meer bang en onzeker te zijn dat je met je mening alleen staat. Je hoeft eigenlijk niet eens meer over na te denken of je mening wel een juiste is. Je hoeft alleen maar de groep te volgen.

Daarom zijn massa's zo beanstigend. Zonder dat de leden ervan nadenken over het hoe en waarom - laten ze zich sturen en lopen klakkeloos ze achter volksmenners met ideeën aan - waarover ze zelf niet eens echt over hebben nagedacht. Heel eng, de geschiedenis staat bol van de voorbeelden over hoe fout het daarmee kan gaan.

Massa's ...., afschieten die handel. :fpotver:

Kijk, hier zie je bijvoorbeeld zo'n voorbeeld van een massabeweging waarbij het helemaal fout ging.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_Hebron

mark61
07-10-10, 10:42
Jet en Juul zijn weer lekker aan het keuvelen ?

Het is Jut en Jul.

Zelfs daar ben je nog te stom, leugenachtig, fantaserend voor. Kies zelf maar.

Inhoudelijk had je niks op te merken natuurlijk.

knuppeltje
07-10-10, 11:00
Slinger;4500616]Kijk, hier zie je bijvoorbeeld zo'n voorbeeld van een massabeweging waarbij het helemaal fout ging.

Voor de stelling dat massa's gevaarlijk zijn, had ik dat voorbeeld niet eens nodig, ook niet de voorbeelden die nog gruwelijker de andere kant van die medaille laten zien.

Het gaat je er dus blijkbaar niet om of de stelling dat massa's gevaarlijk zijn op zich juist is, maar dat die massa's alleen gevaarlijk zijn als ze een bepaalde groepering vertegenwoordigen met doelstellingen waarmee jij het niet eens bent.

Hoe erudiet maar weer.

StevieK
07-10-10, 12:20
Moeten we het nu af blijven doen als Islamofobie?

Nederland, Belgie, Frankrijk, Zweden, Duitsland, Denemarken, Noorwegen.

Zijn al die mensen gek, hebben ze allemaal ongelijk?

Het is net als die spookrijder die door de politie aangehouden wordt en te horen krijgt dat ie tegen het verkeer inrijd en dat ie fout zit, waarop de spookrijder antwoord dat de agent er naast zit, want niet hij is de spookrijder maar al die anderen die hem tegemoed komen rijden

John2
07-10-10, 12:43
Het is Jut en Jul.

Zelfs daar ben je nog te stom, leugenachtig, fantaserend voor. Kies zelf maar.

Inhoudelijk had je niks op te merken natuurlijk.

Leer eens een dialect en kom er achter dat er meer uitdrukkingen zijn dan alleen de uitdrukkingen in het westen.
Inhoudelijk was er inderdaad niet op te merken of ik zou mee moeten gaan in de stroom der waanzin en een dom antwoord geven.

H.P.Pas
07-10-10, 13:25
Leer eens een dialect ..

Dat breng je een Hollander niet bij.



't Dialect is nait van stain, 't verandert met de tied
En as ie onze schrievers lezen, din kin je dij veranderingen zain
Of Westerwold, of 't Hogeland, ja elke streek zien aigen variaant
Of Zoltkaamp, Drijburg of Briltil
As ie goud luustern heur je 't verschil

Wat moakt 't oet, wat moakt 't oet, of 't nou onkruud is of roet
Edik blift toch zuur of zoer en 'n agrarier 'n boer
Of 't 'n vel is of 'n vlij, moag van streek of schieterij
Ach wat moakt 't aiglieks oet
Bakker bakt toch brood of stoet

Wat moakt 't oet, wat moakt 't oet, of 't nou onkruud is of roet
Of 't 'n goul is of 'n vak, boudel mout toch onder dak
Of 't 'n ree is of 'n loan, as ie mie mor kinnen verstoan
Dus wat moakt 't aiglieks oet
Bakker bakt toch brood of stoet

Woar ik geboren bin, woar ik de mensen ken
Dat is mien Grunneger laand, doar aan de woaterkaant
Woar ie de woorden heuren, dij joen gedachten kleuren
De ziel van elk verhoal
Joen aigen toal...

mark61
07-10-10, 13:32
Leer eens een dialect en kom er achter dat er meer uitdrukkingen zijn dan alleen de uitdrukkingen in het westen.
Inhoudelijk was er inderdaad niet op te merken of ik zou mee moeten gaan in de stroom der waanzin en een dom antwoord geven.

Lul niet imbeciel, het gaat hier om eigennamen.

Je geeft ALTIJD domme antwoorden. Je stelt domme vragen, en maakt domme opmerkingen.

super ick
07-10-10, 13:40
Verbieden.

Ik denk toch echt dat individuele verwende verongelijktheid de allereerste drijfveer is, nog voor het groepsgevoel.

Bedankt, dan weet ik in ieder geval waar ik het niet moet zoeken.

super ick
07-10-10, 13:41
Lul niet imbeciel

:slapen:

John2
07-10-10, 16:15
Dat breng je een Hollander niet bij.
Ach der is un tiet von komen en een tiete von goan en zolange den tiete van goan nog nich is gekomen heb wie nog wat teit te goan.;)


Lul niet imbeciel, het gaat hier om eigennamen.
Je geeft ALTIJD domme antwoorden. Je stelt domme vragen, en maakt domme opmerkingen.
Ach en wij zouden geen eigen namen hebben namen die de oorsprong hebben in een dialect zoals Drieka, Mieneke of Gait.
Man jij gedraagt je als een juultje van boet'n dom dom dom.

super ick
07-10-10, 17:10
Ach en wij zouden geen eigen namen hebben namen die de oorsprong hebben in een dialect zoals Drieka, Mieneke of Gait.
Man jij gedraagt je als een juultje van boet'n dom dom dom.

Schei er mee uit man! Moeten we allemaal door posts heen of het Jul of Juul is!

sjo
08-10-10, 18:22
Moesten we het af blijven doen als Jodendomfobie?
Nederland, Duitsland, Polen...waren die mensen allemaal gek, hebben ze allemaal ongelijk gehad?

Antisemieten waren/zijn altijd en overal gek. En ja, ongelijk hadden ze ook.
In de landen die je noemt wordt dat ook terecht in diepe schaamte beleden.

gr.
sjo