PDA

Bekijk Volledige Versie : Wilders is schuldig aan haatzaaien en discriminatie



HUISBAAS
08-10-10, 14:23
Alhoewel zijn "deskundigen" en zijn advocaat menen van niet blijft deze stelling recht overeind staan. Niet de Islam staat terecht maar Geert Wilders. Zijn uitspraken als lid van de Staten Generaal liggen hier ten grondslag aan.

Natuurlijk proberen de deskundigen ( waaronder de arabist Jansen ) en de advocaat van Wilders alles in de strijd te gooien om de waarheid aan te tonen dat de Islam een geweldadige religie is. Deze verdediging is beslist niet relevant en meer een rookgordijn.

Wilders staat terecht om zijn uitspraken. Of deze waar zijn of niet waar zijn is niet relevant en daarom hoeft het bewijs dat Wilders de waarheid spreekt niet worden geleverd.

Verder dient te worden opgemerkt dat Wilders het niet alleen heeft over de Islam maar ook over de aanhangers van deze religie en om deze aanhang daar draait het juist om. Dit zijn mensen, die hij als tweede rangs burgers afschildert en hen wil verbieden hun religie uit te oefenen. Sluit hun gebedsruimtes, verbied hun Koran, stuur ze terug naar hun landen en sluit de grenzen voor Moslims. Zo kan ik nog wel even doorgaan...!

Wilders is schuldig en zal door de Rechtbank worden veroordeeld met denkelijk een schuldig verklaring zonder strafoplegging.

Ook al zijn er schrafrechtdeslundigen die een andere mening zijn toegedaan moet ik hun melden dat zij nog maar eens moeten verdiepen in soortgelijke zaken die bij het Europees Hof hebben gediend en die allen tot veroordeling hebben geleid.

Een van de belangrijke redenen is geweest dat een politicus zich terughoudend moet opstellen in het publieke debat. Ook de Hoge Raad der Nederlanden kwam in de zaak tegen Janmaat tot dezelfde conclusie.



http://www.stand.nl/binnenland/wilde...-discriminatie (http://www.stand.nl/binnenland/wilders-schuldig-aan-haatzaaien-en-discriminatie)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John2
08-10-10, 15:30
=HUISBAAS;4502010]Alhoewel zijn "deskundigen" en zijn advocaat menen van niet blijft deze stelling recht overeind staan. Niet de Islam staat terecht maar Geert Wilders. Zijn uitspraken als lid van de Staten Generaal liggen hier ten grondslag aan.
Inderdaad Wilders staat terecht voor uitspraken die hij gedaan heeft en voor uitspraken kun je in Nederland veroordeeld worden mits deze racistisch zijn, als je aanzet tot haat of als je de veiligheid van het land of landsbelangen in gevaar brengt, maar er zijn enkele uitzonderingen hierop eigenlijk maar twee die ook direct met elkaar in verbinding staan, namelijk het moet je eigen overtuigen zijn en de waarheid of aan de waarheid grenzend.


Natuurlijk proberen de deskundigen ( waaronder de arabist Jansen ) en de advocaat van Wilders alles in de strijd te gooien om de waarheid aan te tonen dat de Islam een geweldadige religie is. Deze verdediging is beslist niet relevant en meer een rookgordijn.

Juist door aan te tonen dat deze passages in de Koran staat, het boek van de Islam en waar iedere Moslim zich aan moet houden, staat hij sterk immers de Moslim zou nooit de koran afvallen en er komen teksten voor in de koran die in strijd zijn met de Nederlandse wetgeving, zoals het oproepen tot het doden van de ongelovigen of hen te veroordelen voor een geloof anders dan de Islam.


Wilders staat terecht om zijn uitspraken. Of deze waar zijn of niet waar zijn is niet relevant en daarom hoeft het bewijs dat Wilders de waarheid spreekt niet worden geleverd.
Grote onzin, in Nederland is nog nooit iemand veroordeeld omdat hij juist de waarheid zegt of zei en een Rechter is ook verplicht hiernaar te kijken en objectief zijn mening hierover te vormen.


Verder dient te worden opgemerkt dat Wilders het niet alleen heeft over de Islam maar ook over de aanhangers van deze religie en om deze aanhang daar draait het juist om. Dit zijn mensen, die hij als tweede rangs burgers afschildert en hen wil verbieden hun religie uit te oefenen. Sluit hun gebedsruimtes, verbied hun Koran, stuur ze terug naar hun landen en sluit de grenzen voor Moslims. Zo kan ik nog wel even doorgaan...!

Leuk juist deze woorden te lezen, want zijn dit niet de woorden die ook in de Koran staan (stonden ook in het oude testament voor 1968)


Wilders is schuldig en zal door de Rechtbank worden veroordeeld met denkelijk een schuldig verklaring zonder strafoplegging.
Jammer maar in Nederland is iemand pas schuldig als de rechter hem veroordeeld tot een straf.


Ook al zijn er schrafrechtdeslundigen die een andere mening zijn toegedaan moet ik hun melden dat zij nog maar eens moeten verdiepen in soortgelijke zaken die bij het Europees Hof hebben gediend en die allen tot veroordeling hebben geleid.
Bron?


Een van de belangrijke redenen is geweest dat een politicus zich terughoudend moet opstellen in het publieke debat. Ook de Hoge Raad der Nederlanden kwam in de zaak tegen Janmaat tot dezelfde conclusie.

Een politicus mag nooit in een vrij land worden gekort op zijn woorden en of uitspraken dit is zelfs vast gelegd in de rechten van de mens.



http://www.stand.nl/binnenland/wilde...-discriminatie (http://www.stand.nl/binnenland/wilders-schuldig-aan-haatzaaien-en-discriminatie)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

tanger'73
08-10-10, 18:06
Verder dient te worden opgemerkt dat Wilders het niet alleen heeft over de Islam maar ook over de aanhangers van deze religie en om deze aanhang daar draait het juist om. Dit zijn mensen, die hij als tweede rangs burgers afschildert en hen wil verbieden hun religie uit te oefenen. Sluit hun gebedsruimtes, verbied hun Koran, stuur ze terug naar hun landen en sluit de grenzen voor Moslims. Zo kan ik nog wel even doorgaan...!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Hij kan het ook niet helpen met wat voor benepen en kwaadaardig hij allemaal uitkraamt, want hij is een slachtoffer tegen weet ik veel wat?

Ahlam851
08-10-10, 19:19
Jammer dat je niet kan stemmen op ''Meer dan Eens'' :gniffel:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

mohammad1
08-10-10, 19:28
Laat ons voor te stemmen eens volgende berichten lezen.

Vrede zij met iedereen,voor broeder Huisbaas salaam alikoum,

Kijk eens naar deze posts van broeders in het geloof.
Ik wil niet eens zeggen van wie ze komen.

En de Islam is mooi, ik blijf erbij, maar moslims kunnen er soms wat van bakken vooral als ze verkeerd ingelicht worden en dat is nu net wat er aan het gebeuren is.

1/ Aan mij persoonlijk gericht: Geduld in tijden van... 1 juni 2010 17:39 XXXXXXX ik weet eindelijk wie je echt bent en als ik je te pakken krijg sla ik je naar het hiernamaals (boodschap van de man)


2/ Ten eerste mijn doctorine is Islam zoals de Profeet(salallahu aleyhi was Sallam) en zijn metgezellen(radiallahu anhum) het implementeerden. Allah zegt:'Wanneer Allah en Zijn Boodschapper een oordeel hebben gemaakt is er voor jullie geen ruimte voor een mening.'

De Profeet(salallahu aleyhi wa sallam) heeft een aanslag laten plegen op een man die beledigende poezie maakte over de Profeet(salallahu aleyhi wa salam) en de Fuqaha(juristen) zijn er met elkaar in overeenstemming dat elke belediging jegens Allah, Zijn Boodschapper( aleyhi sallam), hun familie, hun metgezellen,de koran en Islam in het algemeen of een onderdeel daarvan gestraft moet worden met executie en in het geval een 'moslim' dat doet is hij/zij afvallig met de zelfde straf dus.

En RasulAllah(salallahu aleyhi wa sallam) heeft gezegt:'Als je iets slechts(haram) ziet verbeter het met je handen, kan je dat niet met je tong en kan je dat ook niet vervloek het tenminste in je hart en dat is de laagste vorm van geloof.' En dat is wat onze broeders deden, ze konden het slechte wat gebeurde niet met hun handen veranderen dus hebben ze het met hun tong gedaan.

En een ieder die hun daad afkeurt is of iemand die geen kennis heeft van hukm sharia en dus voor zijn beurt praat en daadoor liegt over Allah en Zijn Boodschapper(salallahu aleyhi wa snallam) of is het een hiepocriet die de wetgeving evan de desbetreffende situatie wel weet maar ertegen spreekt om zo de tevredenheid van de kafir te krijgen mischien met goede bedoelingen, maar een slechte daad met een goede bedoeling blijft een slechte daad.

3/ Aan mij persoonlijk gericht: Ik blijf bij mijn standpunt dat jij een hypocriete afvallige bent en dat heb ik jou meerdere malen uitgelegd en met mij tientallen ander Moslims!

Ten eerste ben jij tegen de Sharia, met name de hudood! Dit is Kufr!

Tem tweede ga je tegen de ijma van de Ummah door de 2 sahihain fout te beweren en niet 100 procent Sahih volgens je begeerte.

Ten derde groet jij de Kuffar met de groet voor Moslims, waarover RasulAllah(sallallahu aleyhi wa sallam duidelijk heeft gezegt om de kuffar niet te groeten en als zij jou groeten alleen te beantwoorden met wa aleikum!

Ten vierde schoffer jij grote Moslim geleerden,Mujahiddeeen en Moslims.

En de ongelovigen zullen nooit tevreden met jullie zijn tenzij jullie hun geloof volgen!

Jij volgt hun geloof namelijk je begeerte!

Jij prijst kuffar die Islam aanvallen door hun gelijk te geven!

Jij beweert dat de Hijab geen verplichting is en veel zijn jou misvattingen en dit door je weigering en arrogantie om de Will van Allah boven je begeerte te stellen. Dus heb je je niet aan Zijn will overgegeven maar aan je eigen begeerte!

Moge Allah jou leiden of laten leiden (ij)en de Moslims tegen jou en jou soort beschermen! Ameen!

Graag uw mening over de vriendelijke moslim die hier zijn mening geeft aan een broeder.
Niet-moslims zijn apen en varkens.
Reactie van de beheerder van het forum: Opletten op uw taal! Laatste verwittiging. Later : niets meer.

Vrede zij met iedereen, ook met gematigde moslims, strenge moslims en niet-moslims
_______________
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

(leen)
08-10-10, 20:41
@ mohammad,

In je post toon je dat je min of meer aangevallen wordt door medemoslims die het geloof zwaarder belijden,
Wat ik even kwijt wil is dat de moslims die ik ken of ontmoet parallel aan jou denkbeelden zitten,

Volgens mij zitten op de fora enkele extremisten die te veel onderscheid maken tussen hunzelf en alle andere mensen,
Dit is niet terecht,
Ik heb zeker respect voor jou stelling,als deze uniform was was deze thread overbodig.

John2
08-10-10, 20:56
@ mohammad,

In je post toon je dat je min of meer aangevallen wordt door medemoslims die het geloof zwaarder belijden,
Wat ik even kwijt wil is dat de moslims die ik ken of ontmoet parallel aan jou denkbeelden zitten,

Volgens mij zitten op de fora enkele extremisten die te veel onderscheid maken tussen hunzelf en alle andere mensen,
Dit is niet terecht,
Ik heb zeker respect voor jou stelling,als deze uniform was was deze thread overbodig.

Het is inderdaad jammer dat iemand wordt aangevallen omdat hij respect toont naar anderen, maar zijn verhaal komt mij ook bekend voor.
Ik heb hem dan ook aangeraden om contact op te nemen met de stichting 12 imams.nl omdat zei hem als geloofsgenoten beter kunnen helpen als ik die te weinig van de Islam af weet.
Maar juist mensen zoals hij hebben we nodig om tot een vredige samenleving te komen, mensen met kennis en respect naar anderen toe.

mohammad1
08-10-10, 21:10
@ leen



inderdaad freethinkers.nl of een ander mij bekend voorkomend forum!




@ mohammad,



Beste Leen,



In je post toon je dat je min of meer aangevallen wordt door medemoslims die het geloof zwaarder belijden,



Ik toon niets, ik herplaats gewoon enkele recente berichten. Ik laat jullie oordelen.



Wat ik even kwijt wil is dat de moslims die ik ken of ontmoet parallel aan jou denkbeelden zitten,



Wel, de moslims die ik ken zitten hoegenaamd niet op mijn denkbeelden op enkele broeders en zusters na.

De meerderheid zit op een onverschillige weg en diegenen die bewuster met hun geloof omgaan zijn niet tolerant of flexibel. Het zijn allemaal conformisten.





Volgens mij zitten op de fora enkele extremisten die te veel onderscheid maken tussen hunzelf en alle andere mensen,



De leden zijn niet altijd extremistisch op fora, de inrichters meestal wel en ik ben al meerdere malen verwijderd van die fora.

Terwijl ik alleen het beste voor heb met de Islam.

Dit forum is ondanks enkele fanatiekelingen nog vrij tolerant.

Maar ook tolerant naar de beledigingen aan mijn adres gericht.

Ik ben benieuwd hoe lang men mij nog 'gedoogd'.



Het forum is ook niet meer wat het geweest is. De meeste leden zijn onlangs vertrokken naar iets vriendelijker oorden.

Nu zijn er ogenschijnlijk meer vrijdenkers actief dan moslims lijkt mij.





Dit is niet terecht,



Inderdaad, maar ...

Het gaat slecht met de moslimgemeenschap, bar slecht. De eenheid is zoek.

Een gemeenschappelijke vijand, al dan niet uitgelokt of fictief, kan de eenheid herstellen.

Het middel? Provocatie en extremisme!

Het is goed dat te weten en er rekening mee te houden en er op in te spelen.

Dan heb je Wilders niet nodig om aan de bel te gaan hangen en krijg je geen omgekeerde effecten.



Ik heb zeker respect voor jou stelling,als deze uniform was was deze thread overbodig.

Bedankt voor het respect en dat is dus wederzijds.

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)



Groet @ leen en :vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

abdulhamid
08-10-10, 21:16
mohammed

vis vang je met aas...jij bent de vis en de aas waar je nu aan knabbelt is gegooid door kuffar, het smaakt lekker, maar wanneer je de haak in je mond krijgt, besef je dat het te laat is.

Jouw medevissen waarschuwen jou, maar het dringt niet tot jou door, dat tussen al hun geschreeuw, ze je niet uitschelden, maar waarschuwen.

iedereen kan op elk moment van zijn leven dwalen en denken dat hij of zij de juiste pad bewandelt, maar hoe kun je controleren of je inderdaad de juiste pad bewandelt? Door te kijken naar de ijmaa/consensus en in hoeverre je met je medemoslim meegaat.
En wat is dat anders dan Qoran en Sunnah?
Als jij je Ilm/kennis van een kuffar gaat leren over waar je Islam moet zoeken, of hoe Islam volgens hen is; waar ben je dan mee bezig?
Ik begrijp dat jij het vredige type bent, maar besef dat het gros van de mensen niet vredig zijn of willen zijn. Voor vrede moet je vechten.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

mohammad1
08-10-10, 21:19
Beste John,


Het is inderdaad jammer dat iemand wordt aangevallen omdat hij respect toont naar anderen, maar zijn verhaal komt mij ook bekend voor.
Ik heb hem dan ook aangeraden om contact op te nemen met de stichting 12 imams.nl omdat zei hem als geloofsgenoten beter kunnen helpen als ik die te weinig van de Islam af weet.
Maar juist mensen zoals hij hebben we nodig om tot een vredige samenleving te komen, mensen met kennis en respect naar anderen toe.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)

Ik weet niet of jij mijn berichten nog te zien krijgt maar sjiieten zijn als gesprekspartner niet geschikt. Dat heb ik je al twee keer gemeld. Zij zijn door de meerderheid van moslims al verketterd! Je wenden tot hun organisaties maakt je tot een van hen.

Oh, ik wil best meewerken aan vredesinitiatieven maar wie zou ik vertegenwoordigen? Wie zou mij in hun plaats laten spreken? Waar haal ik de autoriteit vandaan? Wil men wel vrede in de eerste plaats?
Allahweethetbeter en ik weet het echt niet. Ik doe alleen mijn best.

Peace upon you :vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

(leen)
08-10-10, 21:21
Het is inderdaad jammer dat iemand wordt aangevallen omdat hij respect toont naar anderen, maar zijn verhaal komt mij ook bekend voor.
Ik heb hem dan ook aangeraden om contact op te nemen met de stichting 12 imams.nl omdat zei hem als geloofsgenoten beter kunnen helpen als ik die te weinig van de Islam af weet.
Maar juist mensen zoals hij hebben we nodig om tot een vredige samenleving te komen, mensen met kennis en respect naar anderen toe.

Ik ga er van uit dat er veel meer mensen zijn met zijn denkwijze,
Zoals ik al eerder stelde komen de extremisten bij elkaar en hier zitten er nou eenmaal procentsgewijze best wel veel.
Landelijk zullen er best meer zijn maar ik denk niet dat dit forumpje een afspiegeling is van de gemiddelde nederlandse moslimgemeenschap.

abdulhamid
08-10-10, 21:30
Het zijn allemaal conformisten.


moslims conformist? Dat klopt niet echt. Het zou ze beter afgaan als ze secularist en atheist zouden zijn toch? Waarom zou iemand voor Islam kiezen en tegelijk conformist zijn. Je kiest Islam juist voor de waarheid en niet om te conformeren. Moslims conformeren nooit en taqlid/blind volgen is in onze religie ongewenst.


Het gaat slecht met de moslimgemeenschap, bar slecht. De eenheid is zoek.
Een gemeenschappelijke vijand, al dan niet uitgelokt of fictief, kan de eenheid herstellen.


Het gaat goed met de Ummah. Alles gaat volgens plan. Je moet iets positiever zijn. Het probleem van veel moslims en ondere andere jij is dat jullie weinig Hoop hebben. Jullie worden gecontroleerd door angst, angst dat het mis gaat in deze wereld.

Je moet weten dat na een donkere, gure winter de lente aanbreekt. Onze lente zal aanbreken! Of jij het nu gelooft of niet, onze gouden era gaat komen.

Als je echt gelooft, dan besef je dat Alles volgens plan loopt, want Allah plant ook, en Hij is de Beste Planner.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John61
08-10-10, 21:32
mohammed

vis vang je met aas...jij bent de vis en de aas waar je nu aan knabbelt is gegooid door kuffar, het smaakt lekker, maar wanneer je de haak in je mond krijgt, besef je dat het te laat is.

Jouw medevissen waarschuwen jou, maar het dringt niet tot jou door, dat tussen al hun geschreeuw, ze je niet uitschelden, maar waarschuwen.

iedereen kan op elk moment van zijn leven dwalen en denken dat hij of zij de juiste pad bewandelt, maar hoe kun je controleren of je inderdaad de juiste pad bewandelt? Door te kijken naar de ijmaa/consensus en in hoeverre je met je medemoslim meegaat.
En wat is dat anders dan Qoran en Sunnah?
Als jij je Ilm/kennis van een kuffar gaat leren over waar je Islam moet zoeken, of hoe Islam volgens hen is; waar ben je dan mee bezig?
Ik begrijp dat jij het vredige type bent, maar besef dat het gros van de mensen niet vredig zijn of willen zijn. Voor vrede moet je vechten.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

De meeste mensen zijn wel vredelievend. De meesten willen ook allemaal hetzelfde, huisje, boompje, beestje, fijne relatie, kinderen en een leuke baan.

Wanneer jij stelt dat het gros van de mensen niet vredig is, beweer je ook dat de meeste moslims niet vredig zijn. En is dat werkelijk wat je denkt.......

mohammad1
08-10-10, 21:57
Salaam alaikoum beste broeder

mohammed

vis vang je met aas...jij bent de vis en de aas waar je nu aan knabbelt is gegooid door kuffar, het smaakt lekker, maar wanneer je de haak in je mond krijgt, besef je dat het te laat is.

Ik ben geen vis, beste broer, ik wil het aas zijn.
Ik nodig uit tot de Islam met wijsheid en goed onderricht en wissel met hen (moslims en niet-moslims) van gedachte op de beste wijze. En voorwaar Allah weet het best wie van Zijn Weg afgedwaald is en Hij weet beter wie de rechtgeleiden zijn.


Jouw medevissen waarschuwen jou, maar het dringt niet tot jou door, dat tussen al hun geschreeuw, ze je niet uitschelden, maar waarschuwen.

Bedankt voor de waarschuwing beste broeder. Maar ik ben niet naïef.
Mijn medevissen lijken soms op haaien of piranha's. Als je in een vreedzaam water duikt zijn ze daar. Geen medelijden, maar opvreten doen ze je. Vissen horen ook niet en ze doen hun ogen dicht als ze bijten.

Allah (swt) heeft de Koran gezonden als een waarschuwing en als een blijde tijding.
Als ik verzen uit de Koran citeer gaan de broeders lopen of word ik verwijderd. Hoe zou dat komen?
Voorwaar, voor degenen die niet geloven, maakt het geen verschil of je hen waarschuwt of je hen niet waarschuwt: ze zullen niet geloven.
De Boodschapper zei: "O mijn Heer, voorwaar mijn volk heeft deze Koran achtergelaten!"


iedereen kan op elk moment van zijn leven dwalen en denken dat hij of zij de juiste pad bewandelt, maar hoe kun je controleren of je inderdaad de juiste pad bewandelt? Door te kijken naar de ijmaa/consensus en in hoeverre je met je medemoslim meegaat.
En wat is dat anders dan Qoran en Sunnah?

Dit is het Boek dat aan jou neergezonden is. Laat er daarom geen bedruktheid in jouw borst zijn.
Hij is neergezonden om mee te waarschuwen en is een vermaning voor de gelovigen.
Volg dan hetgeen aan jullie is neergezonden van jullie Heer en volg buiten Hem géén leiders.
Weinig is het dat jullie je laten vermanen.

Als jij je Ilm/kennis van een kuffar gaat leren over waar je Islam moet zoeken, of hoe Islam volgens hen is; waar ben je dan mee bezig?
Ik begrijp dat jij het vredige type bent, maar besef dat het gros van de mensen niet vredig zijn of willen zijn. Voor vrede moet je vechten.

Moeten we niet allemaal van het vredige type zijn? Voor vrede moet je vechten. Juist. En dat doe ik. Maar niet ten koste van alles en iedereen.
Om een door de mens gemaakte doctrine op te leggen van een bepaalde strekking waartoe je toevallig behoort? Of door te trachten alle strekkingen met elkaar te verzoenen door alleen maar goede dingen te doen en de meningsverschillen aan Allah (swt) over te laten? Dat is de Boodschap van de Islam!
Wat denk je?

Wa salaam alaikoum beste broeder
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

(leen)
08-10-10, 22:07
mohammed

vis vang je met aas...jij bent de vis en de aas waar je nu aan knabbelt is gegooid door kuffar, het smaakt lekker, maar wanneer je de haak in je mond krijgt, besef je dat het te laat is.

Jouw medevissen waarschuwen jou, maar het dringt niet tot jou door, dat tussen al hun geschreeuw, ze je niet uitschelden, maar waarschuwen.

iedereen kan op elk moment van zijn leven dwalen en denken dat hij of zij de juiste pad bewandelt, maar hoe kun je controleren of je inderdaad de juiste pad bewandelt? Door te kijken naar de ijmaa/consensus en in hoeverre je met je medemoslim meegaat.
En wat is dat anders dan Qoran en Sunnah?
Als jij je Ilm/kennis van een kuffar gaat leren over waar je Islam moet zoeken, of hoe Islam volgens hen is; waar ben je dan mee bezig?
Ik begrijp dat jij het vredige type bent, maar besef dat het gros van de mensen niet vredig zijn of willen zijn. Voor vrede moet je vechten.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Ik vraag me af, wat zie jij in multiculti?

mohammad1
08-10-10, 22:33
Salaam alikoum beste broeder


moslims conformist? Dat klopt niet echt.
Niet echt maar toch voor 99%. Als je dit niet doet dan... wordt het niet aanvaard. Als je zo doet dan...wordt het niet aanvaard. Terwijl de Profeet (saws) in stilte aan Abu Hurayrah zei: "Wie La illaha illallah zegt uit de grond van zijn hart zal het Paradijs binnengaan."
Het zou ze beter afgaan als ze secularist en atheist zouden zijn toch?
Je slechte kant wordt zichtbaar.

Waarom zou iemand voor Islam kiezen en tegelijk conformist zijn. Je kiest Islam juist voor de waarheid en niet om te conformeren.
Je kiest inderdaad voor de Waarheid, daarna besef je dat je je dient te conformeren om er te mogen bijhoren.

Moslims conformeren nooit en taqlid/blind volgen is in onze religie ongewenst.
Nooit van "Hoor en gehoorzaam" gehoord beste broeder?


Het gaat goed met de Ummah.
Het gaat bar slecht met de Ummah. Dat werd vandaag nog maar eens door de imam tijdens zijn khutbah bevestigd!
Met mij gaat het heel goed. Elhamdulillah. Ik ben zeer tevreden met wat Allah (swt) mij geeft en met Zijn beproevingen.

Alles gaat volgens plan. Je moet iets positiever zijn. Het probleem van veel moslims en ondere andere jij is dat jullie weinig Hoop hebben. Jullie worden gecontroleerd door angst, angst dat het mis gaat in deze wereld.

Angst dat mijn broeders en zusters misleid worden door leiders die de Leider niet zijn noch Zijn Boodschap verkondigen. Angst dat mijn broeders en zusters geleid worden door al Walah wa al barah en door de 44 manieren om jihaad te voeren van Sheikh al Anwaki. Angst dat zij in het vuur zullen belanden. Ik bid voor ze.
Mijn hoop is groot, zéér groot. Ik geloof in Zijn Barmhartigheid en dat Zijn Genade over Zijn Toorn zal uitkomen.


Je moet weten dat na een donkere, gure winter de lente aanbreekt. Onze lente zal aanbreken! Of jij het nu gelooft of niet, onze gouden era gaat komen.

Allah (swt) doet wat Hij wil! Beste broeder. Nooit Insha'Allah vergeten te schrijven achter je zekerheden!

Als je echt gelooft, dan besef je dat Alles volgens plan loopt, want Allah plant ook, en Hij is de Beste Planner.

En als jullie je afwenden dan zal Hij jullie door een ander volk vervangen, waarna zij niet als jullie zijn.

AllahuAlem en Hij alleen kent de toekomst.
Ik leg mij neer bij Zijn Plannen en doe ondertussen mijn best.
Wa salaam alaikoum wa rahmatullahi wa barakatuh :vrede:

__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John2
08-10-10, 23:02
Beste John,

Oh, ik wil best meewerken aan vredesinitiatieven maar wie zou ik vertegenwoordigen? Wie zou mij in hun plaats laten spreken? Waar haal ik de autoriteit vandaan? Wil men wel vrede in de eerste plaats?
Allahweethetbeter en ik weet het echt niet. Ik doe alleen mijn best.

Peace upon you :vrede:[/COLOR]
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl
Beste Mohammad, als je werkt voor de vrede werk je niet voor een groep of overheid maar dan sta je alleen of soms met 3 of 4 mensen om je heen tegenover een meerderheid van enkele duizenden mensen die ieder een eigen mening hebben ;)

John2
08-10-10, 23:04
Geacht bestuur waarom zien wij hier op Maroc.nl niet alle antwoorden die op ansaar worden gegeven?

Sterretje2
08-10-10, 23:07
Whaha je kan beter voor jezelf bidden en leiding vragen de veiligste plek op aarde is immers het slagveld moge Allah de mujahideen belonen met al firdaous ameen
Oorspronkelijk geplaatst via mobiel.ANSAAR.NL
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

mohammad1
08-10-10, 23:25
Whaha je kan beter voor jezelf bidden en leiding vragen de veiligste plek op aarde is immers het slagveld moge Allah de mujahideen belonen met al firdaous ameen
Oorspronkelijk geplaatst via mobiel.ANSAAR.NL

Ameen ! En Leiding voor ieder van ons.
Rood voor jou! :D

:vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John2
08-10-10, 23:42
Whaha je kan beter voor jezelf bidden en leiding vragen de veiligste plek op aarde is immers het slagveld moge Allah de mujahideen belonen met al firdaous ameen
Oorspronkelijk geplaatst via mobiel.ANSAAR.NL
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Moge Allah je vele oorlogen geven zeker de oorlogen in je eigen gezin en familie, gij idioot.

mohammad1
09-10-10, 00:01
Moge Allah je vele oorlogen geven zeker de oorlogen in je eigen gezin en familie, gij idioot.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)

Nee nee beste John,

Verkondig de boodschap met wijsheid en goed onderricht.
En wissel met hen van gedachte op de beste wijze.

En wees vriendelijk voor uw ergste vijand, want hij kan op een dag je beste vriend(in) worden.

Met schelden kom je er niet, denk ik. het werkt averechts, vrees ik, en het bevestigt alleen de wederzijdse vooroordelen. Insha'Allah.

En Allahweethetzoveelbeter.

Peace my friend :vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John2
09-10-10, 08:56
Nee nee beste John,

Verkondig de boodschap met wijsheid en goed onderricht.
En wissel met hen van gedachte op de beste wijze.

En wees vriendelijk voor uw ergste vijand, want hij kan op een dag je beste vriend(in) worden.

Met schelden kom je er niet, denk ik. het werkt averechts, vrees ik, en het bevestigt alleen de wederzijdse vooroordelen. Insha'Allah.

En Allahweethetzoveelbeter.

Peace my friend :vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Ik weet het Mohammad, ik weet het, maar als je net als ik jaren tussen het geweld hebt gezetten en ik zie hier van die salon activisten het geweld verheerlijken, ga ik over mijn nek.
Hoe kan een verstandig mens geweld en zeker geweld van een slachtveld verheerlijken in de wetenschap dat wereldwijd 150.000.000 mensen op de vlucht zijn en leven in kampen door dit geweld en dat er dagelijks direct of indirect een miljoen mensen sterven.
Hoe denk jij dat hun kinderen later opgroeien als de papa of de mama dit geweld verheerlijken?

mohammad1
09-10-10, 11:28
Ik weet het Mohammad, ik weet het, maar als je net als ik jaren tussen het geweld hebt gezetten en ik zie hier van die salon activisten het geweld verheerlijken, ga ik over mijn nek.
Hoe kan een verstandig mens geweld en zeker geweld van een slachtveld verheerlijken in de wetenschap dat wereldwijd 150.000.000 mensen op de vlucht zijn en leven in kampen door dit geweld en dat er dagelijks direct of indirect een miljoen mensen sterven.
Hoe denk jij dat hun kinderen later opgroeien als de papa of de mama dit geweld verheerlijken?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)


Het is goed dat je het weet. Zo kan je leren van jezelf, ja toch?

Niemand kan een slagveld (niet slachtveld!) verheerlijken. Ook de Koran of de Islam doet dat niet.
Alle uitspraken in de Islam die in die richting wijzen handelen over de periode van voor de overwinning op Mekka. Het waren steeds verdedigingsoorlogen. Geen agressie!

In welk verband heb je kennis gemaakt met dat geweld?
En waar sterven per dag 1000000 mensen als gevolg van dat geweld?

Valt het niet op dat het meeste geweld in moslimlanden plaatsvindt waarbij groepen moslims elkaar uitmoorden?
De schuld van het Westen? Misschien.
De schuld van de moslims zelf? Meer dan waarschijnlijk.
De oplossing? Binnen de moslimgemeenschap door hun meningsverschillen aan Allah (swt) over te laten.

Maar dat is O zo moeilijk. Eergevoelens, lange tenen, wrok, en sektarisch denken zijn begeerten en eigenschappen die oplossingen in de weg staan.
Insha'Allah, het zij zo.
Allah (swt) leidt wie Hij wil en Hij laat dwalen wie Hij wil.
Niks aan te doen.
Allah weet het beter.

Vrede voor iedereen :vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John61
09-10-10, 11:59
Mohammed1 en John2, jullie kennen elkaar goed. Jullie zijn toevallig niet 1 en dezelfde persoon?:tover:

mohammad1
09-10-10, 12:12
Mohammed1 en John2, jullie kennen elkaar goed. Jullie zijn toevallig niet 1 en dezelfde persoon?:tover:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)

Zijn we niet allemaal 1 in Zijn Schepping en moeten we daarom niet meer respect voor elkaar opbrengen?

:vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John2
09-10-10, 13:13
=mohammad1;4502447]Het is goed dat je het weet. Zo kan je leren van jezelf, ja toch?

Niemand kan een slagveld (niet slachtveld!) verheerlijken. Ook de Koran of de Islam doet dat niet.
Alle uitspraken in de Islam die in die richting wijzen handelen over de periode van voor de overwinning op Mekka. Het waren steeds verdedigingsoorlogen. Geen agressie!
Ik koos bewust het woord slachtveld, omdat op het slagveld gaat om een gevecht tussen te legers en dat is tegenwoordig verleden tijd, het zijn vaak groepen criminelen die handelen vanuit steden en dorpen waar zij zich ook verschuilen en opgaan onder de burgers waardoor ongewild of misschien bewust veel burger slachtoffers vallen.


In welk verband heb je kennis gemaakt met dat geweld?
Onder anderen als waarnemer voor de VN in opdracht van de Nederlandse overheid.


En waar sterven per dag 1000000 mensen als gevolg van dat geweld?
Wereldwijd sterven er per dag 1-1,2 miljoen mensen in gebieden waar strijd wordt gevoerd, zoals Afghanistan, Zuid Rusland, Noord Korea, Congo, Soedan, Centraal Afrikaanse Republiek, Kasjmir, Pakistan, Guatemala, El Salvador, Irak, Iran, Palestina, Kosovo, Senegal, Niger Delta om maar een paar gebieden te noemen.


Valt het niet op dat het meeste geweld in moslimlanden plaatsvindt waarbij groepen moslims elkaar uitmoorden?
De schuld van het Westen? Misschien.
De schuld van de moslims zelf? Meer dan waarschijnlijk.
De oplossing? Binnen de moslimgemeenschap door hun meningsverschillen aan Allah (swt) over te laten.
Of het meeste geweld plaatsvindt in Moslimlanden valt niet met zekerheid te zeggen, wel is het opvallend dat in 3/4 van de conflicten Moslims bij betrokken zijn en gebeurd in hun omgeving, waarom? ik zou het niet kunnen zeggen of ik moet afgaan op zaken die ik zelf in de tijden heb meegemaakt en dat vaak kleine dingen kunnen leiden tot groot geweld, bijvoorbeeld na de verkiezingen in Palestina waar mensen massaal de straat op gingen en elkaar zonder enige redenen de kop inslaan, wat we ook nog steeds zien in Irak en Rusland waar nog steeds de woede en angst heerst van jaren van onderdrukking


Maar dat is O zo moeilijk. Eergevoelens, lange tenen, wrok, en sektarisch denken zijn begeerten en eigenschappen die oplossingen in de weg staan.
Insha'Allah, het zij zo.
Inderdaad en voeg je daar Macht en geld toe dan heb je een ideale mix voor een grote strijd binnen een gemeenschap.


Allah (swt) leidt wie Hij wil en Hij laat dwalen wie Hij wil.
Niks aan te doen.
Allah weet het beter.

Ok, maar toch hoop ik dat hij een keer maatregelen neemt en ingrijpt om deze vorm van ongelijke strijd te stoppen.


Vrede voor iedereen :vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl
Vrede en vrijheid voor iedereen zou een mooie boodschap zijn voor de wereldleiders.
:fpetaf:

John2
09-10-10, 13:18
Mohammed1 en John2, jullie kennen elkaar goed. Jullie zijn toevallig niet 1 en dezelfde persoon?:tover:

Nee dat zijn we niet, ik ken Mohammed persoonlijk niet en ik denk dat hij persoonlijk ook mij niet kent, zo wel dan zou het een toeval zijn.
Maar hoe kwam jij op dit idee als ik zo vrij mag zijn om dit te vragen?

ELdorado
09-10-10, 13:33
Alhoewel zijn "deskundigen" en zijn advocaat menen van niet blijft deze stelling recht overeind staan. Niet de Islam staat terecht maar Geert Wilders. Zijn uitspraken als lid van de Staten Generaal liggen hier ten grondslag aan.

Natuurlijk proberen de deskundigen ( waaronder de arabist Jansen ) en de advocaat van Wilders alles in de strijd te gooien om de waarheid aan te tonen dat de Islam een geweldadige religie is. Deze verdediging is beslist niet relevant en meer een rookgordijn.

Wilders staat terecht om zijn uitspraken. Of deze waar zijn of niet waar zijn is niet relevant en daarom hoeft het bewijs dat Wilders de waarheid spreekt niet worden geleverd.

Verder dient te worden opgemerkt dat Wilders het niet alleen heeft over de Islam maar ook over de aanhangers van deze religie en om deze aanhang daar draait het juist om. Dit zijn mensen, die hij als tweede rangs burgers afschildert en hen wil verbieden hun religie uit te oefenen. Sluit hun gebedsruimtes, verbied hun Koran, stuur ze terug naar hun landen en sluit de grenzen voor Moslims. Zo kan ik nog wel even doorgaan...!

Wilders is schuldig en zal door de Rechtbank worden veroordeeld met denkelijk een schuldig verklaring zonder strafoplegging.

Ook al zijn er schrafrechtdeslundigen die een andere mening zijn toegedaan moet ik hun melden dat zij nog maar eens moeten verdiepen in soortgelijke zaken die bij het Europees Hof hebben gediend en die allen tot veroordeling hebben geleid.

Een van de belangrijke redenen is geweest dat een politicus zich terughoudend moet opstellen in het publieke debat. Ook de Hoge Raad der Nederlanden kwam in de zaak tegen Janmaat tot dezelfde conclusie.



http://www.stand.nl/binnenland/wilde...-discriminatie (http://www.stand.nl/binnenland/wilders-schuldig-aan-haatzaaien-en-discriminatie)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Als die achterlijk idioot wilders niet wordt veroordeeld dan was Hitler maar een aardig tolerant vrede liefhebbend vent ...

het is overduidelijk dat wilders een ordinaire intolerant populistisch discriminerend haatzaaier is :

laat ie zeggen wat ie zegt over islam & moslims jegens joden & het jodendom dan bijv !!!!!!!!! :tover:

hij demonizeert islam = demonizeert moslims = impliciet of expliciet tot haat & geweld roepen tegen moslims ....


hij schendt & bedreigt de constitutioneel rechten & vrijheden van geloof, van denken, van meningsuiting van moslims aan de lopend band terwijl hij spreekt over vrijheid, ironisch genoeg ....


well; even the US statue of liberty would probabely sue him :lol: because of misusing her name ....while violating & threatening the freedoms & rights of a minority = muslims !

P.S.: Ik dacht dat er scheiding tussen kerk & staat in NL was : wat heeft een zgn politicus te maken met religie dan ???

het rechtsysteem in NL is in ernstig discrediet : moet bewijzen dat het systeem deugt , dat die rechtvaardig is : democratisch .....


Anders moeten moslims gebruik maken van hun rechten & vrijheden ten volste & de open strijd aangaan met fascisten zoals wilders & co in de zin van :


gelijkrechten, gelijkbehandeling ....zoals zwarte mensen dat deden in de VS bijv...via civiil rights movements .....& op vreedzame manieren natuurlijk ...

Nuance : moslims zijn niet de nieuwe Afrikkaanse zwarten of de nieuwe joden :

de situatie van moslims is van een heel ander kaliber ....die te maken heet met de historisch ideologisch moreel ethisch religieus seculaire atheistisch .....fundamenteel intolerantie van het westen :

Gaat dus veel dieper dan de voormalig situatie van joden bijna overhaal behalve onder de moslims & van zwarte mensen in de VS & elders ....


That intolerant fascist wilders must be taught a lesson : via peaceful ways of course :

he can't go on treating muslims & islam that fascist nazi way : the bloody bastard !

Enough is enough ...

abdulhamid
09-10-10, 13:37
Ik weet het Mohammad, ik weet het, maar als je net als ik jaren tussen het geweld hebt gezetten en ik zie hier van die salon activisten het geweld verheerlijken, ga ik over mijn nek.

Hoe kan een verstandig mens geweld en zeker geweld van een slachtveld verheerlijken in de wetenschap dat wereldwijd 150.000.000 mensen op de vlucht zijn en leven in kampen door dit geweld en dat er dagelijks direct of indirect een miljoen mensen sterven.

Hoe denk jij dat hun kinderen later opgroeien als de papa of de mama dit geweld verheerlijken?

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)







Dat is een hypocriete stelling.



Indien je tegen geweld bent, dan moet je uit Nederland vertrekken, want zelfs Nederland heeft een leger, welke zijn objectieven met kracht en geweld uitvoert/laat uitvoeren...



Dus ga niemand de les lezen over wat geweld is en of het geoorloofd is of niet.



Salon-activist is nog altijd beter dan geweld ontkennen terwijl je geweld ondersteunt met je belastingen en stemmen op partijen die toch oorlog gaan voeren of oorlogvoerende landen ondersteunt.



Aan wie had Nederland nu massaal wapens verkocht onlangs? IRAN??



O ja, dat is waar he, Iran is een bedreiging voor de wereld en toch bewapent Nederland Iran.





Dat is interessant he?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

abdulhamid
09-10-10, 13:46
Ik vraag me af, wat zie jij in multiculti?

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)



Multiculti is een politiek verzinsel om alles wat niet autochtoon is te laten racen wie het meest op een Nederlander lijkt.



Met alle respect voor Nederlanders, ik blijf liever wat ik ben, dat is namelijk Moslim en ik wil dat voor geen goud veranderen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

ELdorado
09-10-10, 13:48
what a disgusting intolerant country Holland has become allowing such fascists to function at the level of top politics even :

an intolerant country playing with fire....

well, those who do play with fire might get burned by it eventually :

let's hope the Ducth "justice " system will realise that fact & make an end to the hate , discrimination, violence ...triggered by that fascist idiotic disgusting lunatic wilders & co!

Disgusting ! :kotsen2:


P.S.: muslims should behave peacefully while struggling against wilders' fascism ....we condemn any potential violence from any side or the other ...

abdulhamid
09-10-10, 13:57
mohammed wa alaykum salaam,

kun je alsblieft je tekst niet in de Quote van een ander plaatsen, het maakt het quoten van jouw teksten moeilijker.



Ik ben geen vis, beste broer, ik wil het aas zijn.
Ik nodig uit tot de Islam met wijsheid en goed onderricht en wissel met hen (moslims en niet-moslims) van gedachte op de beste wijze. En voorwaar Allah weet het best wie van Zijn Weg afgedwaald is en Hij weet beter wie de rechtgeleiden zijn.

Wat voor Islamtische Kennis heb jij opgedaan om te weten wat het beset onderricht is?



Bedankt voor de waarschuwing beste broeder. Maar ik ben niet naïef.
Mijn medevissen lijken soms op haaien of piranha's. Als je in een vreedzaam water duikt zijn ze daar. Geen medelijden, maar opvreten doen ze je. Vissen horen ook niet en ze doen hun ogen dicht als ze bijten.

Of jij naief bent, kun je niet echt zelf beoordelen. Of jij naief bent ligt aan de persoon tegenover je die met goede of slechte intenties bij je is. Is de persoon tegenover je een goed mens, dan ben je niet naief, is die persoon slecht, dan ben je naief.



Allah heeft de Koran gezonden als een waarschuwing en als een blijde tijding.
Als ik verzen uit de Koran citeer gaan de broeders lopen of word ik verwijderd. Hoe zou dat komen?
Voorwaar, voor degenen die niet geloven, maakt het geen verschil of je hen waarschuwt of je hen niet waarschuwt: ze zullen niet geloven.
De Boodschapper zei: "O mijn Heer, voorwaar mijn volk heeft deze Koran achtergelaten!"

Omdat zelfs Kuffar de Koran citeren.

Jij citeert de Koran om moslims aan te vallen, net als kuffar doen. Dat is eigenaardig.
bismillahirrahmanirrahim

Dit is het Boek dat aan jou neergezonden is. Laat er daarom geen bedruktheid in jouw borst zijn.
Hij is neergezonden om mee te waarschuwen en is een vermaning voor de gelovigen.
Volg dan hetgeen aan jullie is neergezonden van jullie Heer en volg buiten Hem géén leiders.
Weinig is het dat jullie je laten vermanen.


Allahu A'lam



Moeten we niet allemaal van het vredige type zijn? Voor vrede moet je vechten. Juist. En dat doe ik. Maar niet ten koste van alles en iedereen.

Dus jij ziet de moslims hier zo slecht dat zij ten koste van alles en iedereen voor hun eigen vrede vechten? Wie is wie aan het uitmoorden in de wereld? Zijn het de moslims die de westerlingen uitmoorden? Of is het andersom?



Om een door de mens gemaakte doctrine op te leggen van een bepaalde strekking waartoe je toevallig behoort? Of door te trachten alle strekkingen met elkaar te verzoenen door alleen maar goede dingen te doen en de meningsverschillen aan Allah over te laten? Dat is de Boodschap van de Islam!
Wat denk je?

Jij bepaalt de boodschap van Islam niet. De boodschap van Islam is iets wat al bepaalt is, dat is nml. Tawheed, Profeetschap, Heilige Boek, Kennis van het Ongezien, Kennis van de Laatste Dag.

Jouw boodschap lijkt veel meer op een boeddhistische boodschap.

De Islam is nergens een onderdrukkende factor, waar zie jij Islam mensen onderdrukken?

Ik zie voornamelijk Amerika en de West-Europa, China en Rusland kleine landen aanvallen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John2
09-10-10, 14:09
=abdulhamid;4502510]Dat is een hypocriete stelling.
Waarom een hypocriete stelling?


Indien je tegen geweld bent, dan moet je uit Nederland vertrekken, want zelfs Nederland heeft een leger, welke zijn objectieven met kracht en geweld uitvoert/laat uitvoeren...

Inderdaad heeft Nederland een leger maar wel een defensief leger zonder enige intentie om een ander land aan te vallen.
Nederland heeft zelfs als een van de weinige landen ter wereld een leger die valt onder de grondwet en geen speciale militaire wetten meer, dus daarom hoef ik Nederland niet te ontvluchten.


Dus ga niemand de les lezen over wat geweld is en of het geoorloofd is of niet.

Waarom zou ik dit niet mogen, is er een verbod in Nederland om iemand de les te lezen over het geweld?


Salon-activist is nog altijd beter dan geweld ontkennen terwijl je geweld ondersteunt met je belastingen en stemmen op partijen die toch oorlog gaan voeren of oorlogvoerende landen ondersteunt.
Waar ontken ik ergens het geweld?
En helaas moet je soms keuzes maken door het toedoen van criminelen en terroristen.


Aan wie had Nederland nu massaal wapens verkocht onlangs? IRAN??

Ik neem aan dat jij hier een bron voor hebt dat Nederland wapens levert aan Iran, want sinds het embargo is het verboden om wapens en of onderdelen te leveren waar wapens mee kan worden gemaakt.
Rusland is het enigste land die nog wapens levert aan Iran althans er staan orders voor 2020 om Iran wapens te leveren.


O ja, dat is waar he, Iran is een bedreiging voor de wereld en toch bewapent Nederland Iran.
Dat is interessant he?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl
Waar schreef ik dat Iran een bedreiging vormt voor de wereld?
De enigste bedreiging die Iran kan vormen voor de wereld is als blijkt dat de kerncentrale niet werkt en hierbij een ramp wordt veroorzaakt.

mohammad1
09-10-10, 15:13
Mohammed

je woorden lijken precies op die van John21, ben je jezelf niet aan het bedriegen?

Je leert liever van John21 dan van een moslim?

salaam alaikoum beste broeder

Ik denk niet dat ik mijzelf bedrieg. Insha'Allah.
Ik heb eerder de indruk dat je niet goed kan lezen.
Maar dat komt meer voor bij mijn broeders.
Blind zijn ze geworden. Blind van de haat.
Zelfs naar hun eigen broeders en zusters toe als die weigeren om dezelfde haatgevoelens te kweken naar iedereen die het niet met hun eens is.
Al Walah wa al Barah is het niet? En Jihad is het middel?
Diegenen die iemand beschuldigen van haat te zaaien en te discrimineren moeten daar eerst maar eens een studie over maken.
En Wilders is een haatzaaier en een discriminerend persoon. Een overdrijver.
Als je naar hem kijkt zie het evenbeeld van vele broeders onder ons.
Hij reageert op dezelfde wijze en met dezelfde middelen als de jihadis en de takfiris onder ons. Overdrijvers !
Ja, de jihadi-broeders hebben het nu over het failliet van de democratie terwijl ze zelf een dictatuur voorstaan zonder het te beseffen.
Zie wat ze in de plaats stellen in Somalia.
Hoeveel broeders en zusters sterven er dagelijks in niets ontziende haat-acties, in blinde terreur? Zij zijn de echte martelaren.
En alleen omdat ze zelf orde op zaken willen stellen. Om het Westen terug naar de kuisheid te leiden? Om rechtvaardigheid te laten zegevieren? Omdat ze hun geloof in Allah (swt) verloren zijn? AllahuAlem.
De grote fitnah is bezig, zonder twijfel. Volg de raad van de Profeet (saws) en blijf er van weg!
Wil je volgende ahadith even lezen lieve broeder?

Uit sahih Al Boechari Boek van de Jihad

Abdallah Ibn Omar Al Khattab (ra) kwam ons bezoeken en wij hoopten dat hij ons een hadith hasan zou kunnen vertellen.
Een man stapte op hem af en vroeg: "O Abu Abd Al Rahman kan jij ons eens iets vertellen over het gevecht en de fitnah." wetende dat Allah (swt) zegt : " Bevecht hen tot er geen fitnah meer is."
Hij antwoordde: " Maar weet jij wel goed wat fitnah is? Dat je moeder je mag vervloeken! Het waren de veelgodenaanbidders die Mohammed (saws) bevocht, en de fitnah was het besef dat dit shirk is!
En wat jullie nu doen is niets anders dan strijden om de macht !

Uit sahih Al Boechari Het boek van de fitnah

De Profeet (saws) zei: Er zal een tijd komen waarop het beste bezit van een moslim een kudde schapen zal zijn die hij naar de bergtoppen kan leiden en naar plaatsen waar het regent om de fitnah te ontlopen en zijn geloof te bewaren.

De Profeet (saws) zei: Er zal fitnah komen in de toekomst waarbij een persoon die zit beter af zal zijn dan een die rechtstaat, en een staand persoon beter dan een wandelend iemand. Een wandelend iemand zal beter zijn dan een lopend persoon en wie zich blootstelt aan die fitnah zal er door ten onder gaan.
Iedereen die een schuilplaats kan vinden zou er er goed aan doen om er in te gaan schuilen.

De Profeet (saws) zei: Als het Uur is aangebroken zullen er dagen komen waarin de religieuze kennis wordt weggenomen en algemene onwetendheid zich zal verspreiden en er Al Harj in overvloed zal zijn en Al Harj betekent bloedvergieten!

De Profeet (saws) zei: Laat het volk zwijgen en luisteren. Pas op! Maak jullie zelf niet tot ongelovigen nadat jullie geloofd hebben door op elkaars nekken in te hakken.

Graag hoor ik je commentaar hierop.
Wa salaam alaikoum wa rahmatullahi wa baraktuh.

:vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

mohammad1
09-10-10, 17:21
Asalaam alaikoum wa rahmatyllahi broeder,


mohammed wa alaykum salaam,

kun je alsblieft je tekst niet in de Quote van een ander plaatsen, het maakt het quoten van jouw teksten moeilijker.
Mijn excuses voor mijn gebrek aan technische kennis. Ik probeer zo duidelijk mogelijk te zijn dat is alles.

Wat voor Islamtische Kennis heb jij opgedaan om te weten wat het beset onderricht is?
Die tekst komt uit de leidraad voor de Godsvrezenden, dat zal je wel gemerkt hebben.
En kennis is een eigenaardige zaak in de Islamitische betekenis van het woord.
Want die kennis wordt namelijk niet bepaald door het van buiten kunnen reciteren van de Edele Koran of door het aantal ahadith dat je kan opzeggen of de fiqh die je kent.
Kennis wordt bepaald door de mate van Godsvrees die je bezit.
Zo kan een 'Islamitisch geleerde' pas bewijzen kennis te bezitten als hij kan bewijzen ook veel Godsvrees te hebben. Ondanks zijn indrukwekkende status kan hij een dommerik zijn.
En alleen Allah (swt) kan in de harten zien en wij kunnen slechts voortgaan op de uiterlijkheden.
En zo kan ook een simpele schaapherder, die nooit een dag op school heeft gezeten, een geleerde zijn door de hoge mate van Godsvrees die hij bezit.
Je kan hiervoor best eens naar de tafsir van Fathir aya 28 kijken als je vers niet begrijpt. Het is 1 van de 2 ayat waarin het Woord ulamaa voorkomt.
Kennis vergaar je door te zoeken en meer kennis te vragen aan Allah (swt)

Kijk ook eens naar deze mooie hadith uit sahih Boechari Boek de kennis.
... heeft de Profeet (saws) horen zeggen:
Als Allah goed wil doen voor iemand dan leert Hij hem de godsdienst.
Ik ben maar een verdeler en Hij is de Voorziener.
Deze gemeenschap zal slechts de wetten van Allah volgen, beschermd tegen de tegenstrijdigheden die ze zullen ondervinden tot de Dag is gekomen.
Is de Edele Koran geen bron van kennis? DE bron?

Of jij naief bent, kun je niet echt zelf beoordelen. Of jij naief bent ligt aan de persoon tegenover je die met goede of slechte intenties bij je is. Is de persoon tegenover je een goed mens, dan ben je niet naief, is die persoon slecht, dan ben je naief.
Het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp je stelling niet. Jij kan een ander beoordelen maar jezelf niet? Broeder, wijsheid begint met zelfkennis. Kijk naar jezelf, wie ben ik, hoe ben ik? Ben ik zoals Allah (swt) van mij verwacht dat ik ben of is er nog veel werk aan de winkel.
Je zal nooit de perfectie bereiken Insha'Allah, maar het streven is belangrijk.
Wie denkt dat hij er is, lijdt aan Kibr.
Ons leeftijdverschil speelt waarschijnlijk ook een belangrijke rol voor onze naïviteit? Het aantal grijze haren op mijn hoofd overtreft het aantal gekleurde ruimschoots. Hopelijk zullen ze mij licht geven op mijn Weg. Insha'Allah.

Omdat zelfs Kuffar de Koran citeren.
Daarom citeer jij de Koran niet meer? Begrijp ik je goed?

Jij citeert de Koran om moslims aan te vallen, net als kuffar doen. Dat is eigenaardig.
Nee hoor. Ik citeer de Koran om mijn standpunt te verdedigen. Om Zijn Woord te gebruiken. Om mij aan Zijn Touw vast te houden. Om op de Waarheid te blijven. Om niet te verdwalen. Om geen andere leider naast Allah (swt) te plaatsen.
Het staat iedereen vrij om mij op fouten te wijzen. Welkom, ik zou verheugd zijn als een broeder mij kan zeggen: Je vergist je , het is niet zo, kijk eens naar de tafsir van X enz. Ik ben vragende partij. Ik hunker naar kennis. Echte kennis. maar geen leugens of begeerten of bidah.

bismillahirrahmanirrahim

Allahu A'lam
Dat is zeker een waarheid

Dus jij ziet de moslims hier zo slecht dat zij ten koste van alles en iedereen voor hun eigen vrede vechten? Wie is wie aan het uitmoorden in de wereld? Zijn het de moslims die de westerlingen uitmoorden? Of is het andersom?
Zijn het niet vooral broeders die elkaar uitmoorden? Irak, Pakistan, India Afgahnistan, Gaza enz. Is Iran niet de inspirator en voorziener van Hamas, Hezbollah, Taliban?
Ontstaat er geen broederschap tussen soennieten en sjiieten op basis van de gemeenschappelijke haatgevoelens tegenover Israël?
Is de Ummah geen illusie?

Jij bepaalt de boodschap van Islam niet. De boodschap van Islam is iets wat al bepaalt is, dat is nml. Tawheed, Profeetschap, Heilige Boek, Kennis van het Ongezien, Kennis van de Laatste Dag.
Doe ik dat dan? Laat het er inderdaad dus bij en vermijdt andere boeken en opinies.
Al Anwaki, Sayyid Qutb, Al Maqdisi en zovele anderen. Wat is er beter dan Zijn Woord? Niets! Wie is een betere Leider? Niemand!

Jouw boodschap lijkt veel meer op een boeddhistische boodschap.
Als je daarmee vredelievend bedoelt : ja .
Als je daarmee bedoelt dat de Islam niet vredelievend kan zijn: nee.

De Islam is nergens een onderdrukkende factor, waar zie jij Islam mensen onderdrukken?
De Islam is zeker niet onderdrukkend, de mens die de Islam niet goed begrijpt is dat des te meer.

Ik zie voornamelijk Amerika en de West-Europa, China en Rusland kleine landen aanvallen.
Ho maar. Voor alle duidelijkheid: ik ben tegen de inmenging van Amerika en Europa in eender welk land. Als Amerika hier ooit de wet komt stellen zal ik mij daar ook tegen verzetten. Ik protesteer nu ook bij mijn minister van landsverdediging tegen de inzet van Navotroepen. Maar om nu bommen te gaan plaatsen her en der en onschuldige slachtoffers te maken of hier de shari'ah te eisen gaat mij te ver.
Een inhoudelijke reactie op de beste wijze zou ik op prijs stellen.
Wa salaam alikoum :vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

StevieK
09-10-10, 18:44
Als die achterlijk idioot wilders niet wordt veroordeeld dan was Hitler maar een aardig tolerant vrede liefhebbend vent ...

het is overduidelijk dat wilders een ordinaire intolerant populistisch discriminerend haatzaaier is :

laat ie zeggen wat ie zegt over islam & moslims jegens joden & het jodendom dan bijv !!!!!!!!! :tover:

hij demonizeert islam = demonizeert moslims = impliciet of expliciet tot haat & geweld roepen tegen moslims ....


hij schendt & bedreigt de constitutioneel rechten & vrijheden van geloof, van denken, van meningsuiting van moslims aan de lopend band terwijl hij spreekt over vrijheid, ironisch genoeg ....


well; even the US statue of liberty would probabely sue him :lol: because of misusing her name ....while violating & threatening the freedoms & rights of a minority = muslims !

P.S.: Ik dacht dat er scheiding tussen kerk & staat in NL was : wat heeft een zgn politicus te maken met religie dan ???

het rechtsysteem in NL is in ernstig discrediet : moet bewijzen dat het systeem deugt , dat die rechtvaardig is : democratisch .....


Anders moeten moslims gebruik maken van hun rechten & vrijheden ten volste & de open strijd aangaan met fascisten zoals wilders & co in de zin van :


gelijkrechten, gelijkbehandeling ....zoals zwarte mensen dat deden in de VS bijv...via civiil rights movements .....& op vreedzame manieren natuurlijk ...

Nuance : moslims zijn niet de nieuwe Afrikkaanse zwarten of de nieuwe joden :

de situatie van moslims is van een heel ander kaliber ....die te maken heet met de historisch ideologisch moreel ethisch religieus seculaire atheistisch .....fundamenteel intolerantie van het westen :

Gaat dus veel dieper dan de voormalig situatie van joden bijna overhaal behalve onder de moslims & van zwarte mensen in de VS & elders ....


That intolerant fascist wilders must be taught a lesson : via peaceful ways of course :

he can't go on treating muslims & islam that fascist nazi way : the bloody bastard !

Enough is enough ...

Wees blij dat in het "slechte democratie systeem" , niet een echte democratie is waardoor het volk dmv van een referendum mag kiezen.

Dan zullen vele beslissingen nog veel draconischer zijn dan jij maar kan verbeelde.

Zwitserland was een voorbeeld waar een referendum toe kan leiden, zal je hier in Nederland vele zaken via een referendum te laten beslissen dan bij jij de eerste die gaat roepen "facisten en racisten). Want dan zou het issue over dubbele nationaliteit via een referendum gehouden word dan zou je nog verwondert staat. Wilders roept het, maar de bevolking zal de stemming uitbrengen. Mede beinvloed door de media staat de uitslag al bij voor baat vast.

abdulhamid
09-10-10, 18:56
Waarom een hypocriete stelling?


[QUOTE]Inderdaad heeft Nederland een leger maar wel een defensief leger zonder enige intentie om een ander land aan te vallen.
Nederland heeft zelfs als een van de weinige landen ter wereld een leger die valt onder de grondwet en geen speciale militaire wetten meer, dus daarom hoef ik Nederland niet te ontvluchten.

Een defensief leger? Waarom zat Nederland tot voor kort dan nog in Afghanistan? Dat is dus alvast geen defensief leger.
En door wie gaat NL aangevallen worden dan? Luxemburg?

Het Irakese Islamitische Emiraat voert een defensieve oorlog,
Het Afghaans Islamitische Emiraat voert een defensieve oorlog,
Het Somalisch Islamitische Emiraat voert een defensieve oorlog,
Het Kaukasische Islamitische Emiraat voert een defensieve oorlog.

Irak, bezet door VS, Afghanistan Bezet door o.a. VS en vele andere landen, Somalie wordt bezet door een autoriteit dat bewapent wordt door de VS. Het Kaukasisch gebiedt wordt bezet door Rusland.


En dan zijn Moslims gewelddadig? Pas wanneer ik een Moslimleger zie arriveren in Den Haag en alles wordt platgebombardeerd en Blondines worden verkracht, zal ik toegeven.



Waarom zou ik dit niet mogen, is er een verbod in Nederland om iemand de les te lezen over het geweld?

Ik ontneem je geen rechten; wat ik zeg is dat je redenering het niet toelaat om te zeggen dat geweld verkeerd is als je geweld bewust toelaat door bijvoorbeeld NL te ondersteunen in haar politiek.




Waar ontken ik ergens het geweld?
En helaas moet je soms keuzes maken door het toedoen van criminelen en terroristen.

Terrorisme: definitie volgens wiki
het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld of ernstige dreiging daarmee met een politiek of religieus doel

Zoals de VS dus doet in Iraq en Afghanistan bijvoorbeeld.



Ik neem aan dat jij hier een bron voor hebt dat Nederland wapens levert aan Iran, want sinds het embargo is het verboden om wapens en of onderdelen te leveren waar wapens mee kan worden gemaakt.
Rusland is het enigste land die nog wapens levert aan Iran althans er staan orders voor 2020 om Iran wapens te leveren.


Netherlands and weapons of mass destruction - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Netherlands_and_weapons_of_mass_destruction)

CIDI : Publicaties - Dossier Iran, profiel van een terroristisch bewind (http://www.cidi.nl/publ/online/iran.html#chap8)
lees het kopje Nederland en Iran

Antwoord kamervragen landmijnen in Enschede Klokkenluideronline (http://www.klokkenluideronline.nl/artikel/211/antwoord-kamervragen-landmijnen-in-enschede.html)

FOK!forum (http://forum.fok.nl/topic/)

Fred Spijkers - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Fred_Spijkers)

en ga zo maar door, ondeugdelijke landmijnen verzameld in enschede, en verkocht aan iran



Waar schreef ik dat Iran een bedreiging vormt voor de wereld?
De enigste bedreiging die Iran kan vormen voor de wereld is als blijkt dat de kerncentrale niet werkt en hierbij een ramp wordt veroorzaakt.




Ja ja, net zoals Iraq ook een bedreiging vormde en Afghanistan ook. De reden dat Iran een bedreiging vormt is omdat het vol zit met Olie en Gas. Dat is DE REDEN.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

abdulhamid
09-10-10, 19:24
salaam alaikoum beste broeder



wa alaykum salaam wa rahmatullah




Ik denk niet dat ik mijzelf bedrieg. Insha'Allah.

Ik heb eerder de indruk dat je niet goed kan lezen.

Maar dat komt meer voor bij mijn broeders.



over het algemeen vind ik mezelf nogal een gemiddelde lezer, het kan altijd beter. Maar ik adviseer je om niet te generaliseren. Misschien dat er iets positiefs valt te vertellen van mijn kant.




Blind zijn ze geworden. Blind van de haat.

Zelfs naar hun eigen broeders en zusters toe als die weigeren om dezelfde haatgevoelens te kweken naar iedereen die het niet met hun eens is.

Al Walah wa al Barah is het niet? En Jihad is het middel?



Je bent een tegenstander van haat is het niet? Wel dat hoort ook zo te zijn. Zoals de hadith over Ali radiyallahu anh, dat hij in gevecht was met een moeshrik en net voordat Ali deze moeshrik zijn leven zou ontnemen, spuugde de moeshrik in het gezicht van Ali. Ali stopte, en de MOeshrik vroeg waarom hij stopte Ali reageerde zo :" Voordat jij mij in mijn gezicht bespuugde wilde ik je doden omwille van Allah subhana wa taa'la, nadat je mij bespoog, had ik enkel haat in mij en daarom stopte ik."

Deze moeshrik werde vervolgens moslim, als ik me goed herinner



JIj beschuldigt een grote groep moslims van haat, maar jij kent hun motieven niet. Velen van deze moslims zijn gevlucht uit landen als Somalie, Irak, Tjetjenie en let wel, wat deze moslims hebben meegemaakt aan geweld dat durf je nog niet in een droom mee te maken.



Is deze haat dan niet logisch?








Diegenen die iemand beschuldigen van haat te zaaien en te discrimineren moeten daar eerst maar eens een studie over maken.



Op het internet zitten enorm veel mensen die je niet persoonlijk kent, en je kent hun verleden niet. Dus je weet ook niet wat ze hebben meegemaakt. Er zijn kinderen uit Tjetjenie die geen vader of moeder hebben omdat de Russen het nodig vonden om alle mogelijk gevaarlijke mannen te elimineren.



Wat verwacht je van zo iemand die zijn vader zo is kwijtgeraakt?






En Wilders is een haatzaaier en een discriminerend persoon. Een overdrijver.



Ben ik met je eens.




Als je naar hem kijkt zie het evenbeeld van vele broeders onder ons.

Hij reageert op dezelfde wijze en met dezelfde middelen als de jihadis en de takfiris onder ons. Overdrijvers !



Voor de liefde voor Islam, alsjeblieft vergelijk iemand die 5 keer per dag bidt niet met ontkenners. Hoe erg jouw moslimbroeders ook zijn, ze zijn nog altijd beter dan ontkenners, en dat mag je niet ontkennen.






Ja, de jihadi-broeders hebben het nu over het failliet van de democratie terwijl ze zelf een dictatuur voorstaan zonder het te beseffen.

Zie wat ze in de plaats stellen in Somalia.



Sharia is toch juist iets heel moois broeder, waarom ben je tegen Sharia?




Hoeveel broeders en zusters sterven er dagelijks in niets ontziende haat-acties, in blinde terreur? Zij zijn de echte martelaren.





Allah weet wie omwille van Hem sterft en wie martelaren zijn






En alleen omdat ze zelf orde op zaken willen stellen. Om het Westen terug naar de kuisheid te leiden? Om rechtvaardigheid te laten zegevieren?



Heel mooi gezegd, liever een rechtvaardige moslim aan de macht, dan een munafiq of kafir




Omdat ze hun geloof in Allah (swt) verloren zijn? AllahuAlem.

De grote fitnah is bezig, zonder twijfel. Volg de raad van de Profeet (saws) en blijf er van weg!

Wil je volgende ahadith even lezen lieve broeder?



Uit sahih Al Boechari Boek van de Jihad



Abdallah Ibn Omar Al Khattab (ra) kwam ons bezoeken en wij hoopten dat hij ons een hadith hasan zou kunnen vertellen.

Een man stapte op hem af en vroeg: "O Abu Abd Al Rahman kan jij ons eens iets vertellen over het gevecht en de fitnah." wetende dat Allah (swt) zegt : " Bevecht hen tot er geen fitnah meer is."

Hij antwoordde: " Maar weet jij wel goed wat fitnah is? Dat je moeder je mag vervloeken! Het waren de veelgodenaanbidders die Mohammed (saws) bevocht, en de fitnah was het besef dat dit shirk is!

En wat jullie nu doen is niets anders dan strijden om de macht !







Heel mooie hadith, dank je wel broeder. En als je goed naar de situatie in de wereld kijkt, dan zijn het juist de onschuldige broeders en zusters die pijnlijden. En de roep om sharia is toch juist om rechtvaardigheid te brengen?








Uit sahih Al Boechari Het boek van de fitnah



De Profeet (saws) zei: Er zal een tijd komen waarop het beste bezit van een moslim een kudde schapen zal zijn die hij naar de bergtoppen kan leiden en naar plaatsen waar het regent om de fitnah te ontlopen en zijn geloof te bewaren.



De Profeet (saws) zei: Er zal fitnah komen in de toekomst waarbij een persoon die zit beter af zal zijn dan een die rechtstaat, en een staand persoon beter dan een wandelend iemand. Een wandelend iemand zal beter zijn dan een lopend persoon en wie zich blootstelt aan die fitnah zal er door ten onder gaan.

Iedereen die een schuilplaats kan vinden zou er er goed aan doen om er in te gaan schuilen.



De Profeet (saws) zei: Als het Uur is aangebroken zullen er dagen komen waarin de religieuze kennis wordt weggenomen en algemene onwetendheid zich zal verspreiden en er Al Harj in overvloed zal zijn en Al Harj betekent bloedvergieten!



De Profeet (saws) zei: Laat het volk zwijgen en luisteren. Pas op! Maak jullie zelf niet tot ongelovigen nadat jullie geloofd hebben door op elkaars nekken in te hakken.



Graag hoor ik je commentaar hierop.

Wa salaam alaikoum wa rahmatullahi wa baraktuh.







Broeder bedankt voor de ahadith, ik weet nu beter wat jouw probleem is. Heb jij een leidraad in Islam. Heb jij een spirituele leider?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

abdulhamid
09-10-10, 20:09
salaam alaykum wa rahmatullahi wa barakatuhu



Mijn excuses voor mijn gebrek aan technische kennis. Ik probeer zo duidelijk mogelijk te zijn dat is alles.


heel erg bedankt akhi nu heb je het mij echt makkelijk gemaakt, velen dank, velen dank...


...kennis is een eigenaardige zaak in de Islamitische betekenis van het woord.
Want die kennis wordt namelijk niet bepaald door het van buiten kunnen reciteren van de Edele Koran of door het aantal ahadith dat je kan opzeggen of de fiqh die je kent.
Kennis wordt bepaald door de mate van Godsvrees die je bezit.
Zo kan een 'Islamitisch geleerde' pas bewijzen kennis te bezitten als hij kan bewijzen ook veel Godsvrees te hebben. Ondanks zijn indrukwekkende status kan hij een dommerik zijn.
En alleen Allah (swt) kan in de harten zien en wij kunnen slechts voortgaan op de uiterlijkheden.
En zo kan ook een simpele schaapherder, die nooit een dag op school heeft gezeten, een geleerde zijn door de hoge mate van Godsvrees die hij bezit.
Je kan hiervoor best eens naar de tafsir van Fathir aya 28 kijken als je vers niet begrijpt. Het is 1 van de 2 ayat waarin het Woord ulamaa voorkomt.[/COLOR]
Kennis vergaar je door te zoeken en meer kennis te vragen aan Allah (swt)


Ja inderdaad, ik ben het met je eens, dit heb ik ook gelezen.
Inderdaad is Taqwa heel belangrijk, maar in hoeverre ben jij in staat om je eigen Godsvrees te beoordelen?



Kijk ook eens naar deze mooie hadith uit sahih Boechari Boek de kennis.
... heeft de Profeet (saws) horen zeggen:
Als Allah goed wil doen voor iemand dan leert Hij hem de godsdienst.
Ik ben maar een verdeler en Hij is de Voorziener.
Deze gemeenschap zal slechts de wetten van Allah volgen, beschermd tegen de tegenstrijdigheden die ze zullen ondervinden tot de Dag is gekomen.
Is de Edele Koran geen bron van kennis? DE bron?

dank je voor deze hadith




Het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp je stelling niet. Jij kan een ander beoordelen maar jezelf niet? Broeder, wijsheid begint met zelfkennis. Kijk naar jezelf, wie ben ik, hoe ben ik? Ben ik zoals Allah (swt) van mij verwacht dat ik ben of is er nog veel werk aan de winkel.
Je zal nooit de perfectie bereiken Insha'Allah, maar het streven is belangrijk.



Wie denkt dat hij er is, lijdt aan Kibr.
Ons leeftijdverschil speelt waarschijnlijk ook een belangrijke rol voor onze naïviteit? Het aantal grijze haren op mijn hoofd overtreft het aantal gekleurde ruimschoots. Hopelijk zullen ze mij licht geven op mijn Weg. Insha'Allah.


en met alle respect, soms lijkt het wel alsof je "het" weet.


Omdat zelfs Kuffar de Koran citeren.
Daarom citeer jij de Koran niet meer? Begrijp ik je goed?

Op het moment ben ik bezig met de Risale-i-Nur; een serie boeken geschreven door de Mujaddid Said Nursi en in zijn werken (The Debates) vertelt hij dat de Qoran te letterlijk kan worden gelezen waar allegorisch beeldspraken te werk gaan, en soms worden verzen letterlijk bedoeld en deze worden dan weer allegorisch opgevat door Qoran lezers.

Dat is de reden dat ik op dit moment het bijna niet aandurf om Qoran te citeren. Het is een enorm grote en zware zaak als je de Qoran naar je eigen mening gaat interpreteren, want de Auteur van het Boek kan je in een proces in de grootste Rechtbank ooit aanklagen. En als jij denkt rijp te zijn om het Boek te interpreteren, dan moet ik je waarschuwen, auteursrechten schenden staat een grote straf op.



Nee hoor. Ik citeer de Koran om mijn standpunt te verdedigen.

Inderdaad, en dat is denk ik het probleem.



Om Zijn Woord te gebruiken.

juist je gebruikt zijn Woord, maar hoe en waarom?


Om mij aan Zijn Touw vast te houden. Om op de Waarheid te blijven. Om niet te verdwalen. Om geen andere leider naast Allah (swt) te plaatsen.
Het staat iedereen vrij om mij op fouten te wijzen. Welkom, ik zou verheugd zijn als een broeder mij kan zeggen: Je vergist je , het is niet zo, kijk eens naar de tafsir van X enz. Ik ben vragende partij. Ik hunker naar kennis. Echte kennis. maar geen leugens of begeerten of bidah.

Broeder, je vergist je indien je aan de hand van de Qoran en Soennah je eigen broeders en zusters vermijdt. Het enige dat je voor moslims kunt doen, en het enige dat je mag doen is ADVISEREN, jouw verhaal komt heel zwaar aan en ik denk dat je het iets moet nuanceren.

bijvoorbeeld
*Narrated 'Abdullah bin 'Amr: The Prophet said, "A Muslim is the one who avoids harming Muslims with his tongue and hands. And a Muhajir (emigrant) is the one who gives up (abandons) all what Allah has forbidden." (Book #2, Hadith #9)

*Narrated Abu Musa: Some people asked Allah's Apostle, "Whose Islam is the best? i.e. (Who is a very good Muslim)?" He replied, "One who avoids harming the Muslims with his tongue and hands." (Book #2, Hadith #10)




Zijn het niet vooral broeders die elkaar uitmoorden? Irak, Pakistan, India Afgahnistan, Gaza enz. Is Iran niet de inspirator en voorziener van Hamas, Hezbollah, Taliban?
Ontstaat er geen broederschap tussen soennieten en sjiieten op basis van de gemeenschappelijke haatgevoelens tegenover Israël?
Is de Ummah geen illusie?

Misschien moet jij even naar Irak toe om met je eigen ogen te zien, want de Irakese polite en Irakese soldaten hebben over het hele land nu al 10.000en onschuldigen in gevangenissen gestopt en waar nu Moslims en Onschuldigen aan marteling onderhavig zijn. Vele families zien hun mannen niet meer terug, meisjes zo jong als 13 jaar worden als prostituee verkocht aan Syrie en andere landen door jouw zogenaamde broeders.

Hetzelfde gebeurt in Afghanistan, als jij verdacht wordt door de politie, dan is de kans groot dat familieleden jou nooit meer terugzien. Zo zie je hele dorpen vol met families, waar de mannen spoorloos zijn en vrouwen zomaar vermist worden.

De Ummah is geen Illusie, het is nog winter, de winter ziet er altijd onguur en slecht uit, de lente is nabij.



Doe ik dat dan? Laat het er inderdaad dus bij en vermijdt andere boeken en opinies. (Geloof in Eén God, de Profeten, de Engelen, de Boeken, de Laatste Dag en de Voorbestemming)
Laat Al Anwaki, Sayyid Qutb, Al Maqdisi en zovele anderen. Wat is er beter dan Zijn Woord? Niets! Wie is een betere Leider? Niemand!


Onze religie schrijft voor dat indien de Qoran of de Soennah ergens niet duidelijk in zijn, ga dan naar de Wijzen, de geleerden onder jullie.


Jouw boodschap lijkt veel meer op een boeddhistische boodschap.
Als je daarmee vredelievend bedoelt : ja .
Als je daarmee bedoelt dat de Islam niet vredelievend kan zijn: nee.


Ik bedoel dat je woorden op de woorden van een pacifist lijken, maar ik moet mijn boeddhistische broeder excuses aanbieden omdat ook in Boeddhisme geweld geelimineerd moet worden ook al is het met geweld zoals bijvoorbeeld het vechten tegen China met wapens gebeurde.



De Islam is zeker niet onderdrukkend, de mens die de Islam niet goed begrijpt is dat des te meer.


Ik zie voornamelijk Amerika en de West-Europa, China en Rusland kleine landen aanvallen.
Ho maar. Voor alle duidelijkheid: ik ben tegen de inmenging van Amerika en Europa in eender welk land. Als Amerika hier ooit de wet komt stellen zal ik mij daar ook tegen verzetten. Ik protesteer nu ook bij mijn minister van landsverdediging tegen de inzet van Navotroepen. Maar om nu bommen te gaan plaatsen her en der en onschuldige slachtoffers te maken of hier de shari'ah te eisen gaat mij te ver.
Een inhoudelijke reactie op de beste wijze zou ik op prijs stellen.
Wa salaam alikoum :vrede:

Dus voordat je de haatmail van moslims gaat bekritiseren, adviseer ik je om de haatbommen en haatkogels en verkrachtingen en martelingen een halt toe te roepen.
Je mengt nu twee groepen door elkaar. De hatende moslims en de moslims die bommen plaatsen.

Ik heb je al bewezen dat Moslims niet kunnen haten en ik kan je bewijzen dat zelfs Nederlanders in de Tweede Wereldoorlog de Duitsers hebben lastiggevallen met guerilla-slagveldjes.

Jij kunt een Afghaan of een Irakees niet de les lezen door hem te vertellen wat hij wel of niet moet doen. Sommige van deze mensen zijn al hun familieleden kwijt en zien de Amerikanen als duivels, wat verwacht jij dan van hen?

Fi Amanillah
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

mohammad1
09-10-10, 22:11
Salaam alaikoum wa rahmatullahi wa barakatuh (Izzaddinruhulessin misschien? misschien niet.)

[QUOTE=abdulhamid]wa alaykum salaam wa rahmatullah

over het algemeen vind ik mezelf nogal een gemiddelde lezer, het kan altijd beter. Maar ik adviseer je om niet te generaliseren. Misschien dat er iets positiefs valt te vertellen van mijn kant.

Ik veralgemeen al lang niet meer. Het positiefs zou ik onmiddellijk herkennen en vermelden. Wees gerust ik ben geen verbitterd man maar een positief ingesteld iemand die ook positieve kritiek kan geven maar ook nuchter. Insha'Allah.

Je bent een tegenstander van haat is het niet? Wel dat hoort ook zo te zijn. Zoals de hadith over Ali radiyallahu anh, dat hij in gevecht was met een moeshrik en net voordat Ali deze moeshrik zijn leven zou ontnemen, spuugde de moeshrik in het gezicht van Ali. Ali stopte, en de MOeshrik vroeg waarom hij stopte Ali reageerde zo :" Voordat jij mij in mijn gezicht bespuugde wilde ik je doden omwille van Allah subhana wa taa'la, nadat je mij bespoog, had ik enkel haat in mij en daarom stopte ik."
Deze moeshrik werde vervolgens moslim, als ik me goed herinner

Ik vind haat een teken van zwakte zoals ook uit jouw hadith blijkt.
Iets wat je doet stoppen of zou moeten doen stoppen opdat je geen dwaze dingen gaat doen.
Het is een zware emotie, een khamr , die je verstand benevelt waardoor je niet meer naar behoren kan denken.
Als de "haat" (al barah) door "afkeer van" zou worden vervangen dan zou dat al een heel verschil maken.
Als men als moslim het goede zou verspreiden in plaats van haat zou dat dichter bij het ware geloof liggen , denk je niet?

JIj beschuldigt een grote groep moslims van haat, maar jij kent hun motieven niet. Velen van deze moslims zijn gevlucht uit landen als Somalie, Irak, Tjetjenie en let wel, wat deze moslims hebben meegemaakt aan geweld dat durf je nog niet in een droom mee te maken.
Is deze haat dan niet logisch?

Ik ben de laatste om iemand van iets te beschuldigen, broeder. Ik stel alleen vast en meestal komen ze er volmondig voor uit. Ze zijn er fier op. Ze vinden dat het zo hoort.
Maar ik blijf hen broeders en zusters vinden. Terwijl zij jou, als je niet mee wil haten, buiten de Islam zetten, ongelovig verklaren. Is het niet zo?
Ali stopte met handelen toen de haat oplaaide omdat hij zich toen geen moslim meer voelde? Of zie ik het verkeerd?

Op het internet zitten enorm veel mensen die je niet persoonlijk kent, en je kent hun verleden niet. Dus je weet ook niet wat ze hebben meegemaakt. Er zijn kinderen uit Tjetjenie die geen vader of moeder hebben omdat de Russen het nodig vonden om alle mogelijk gevaarlijke mannen te elimineren.

Op het internet zitten inderdaad enorm veel mensen die ik niet ken en die mij niet kennen. Een waarheid als een huis.
Dikwijls zijn ze er ook veel openhartiger in hun anonimiteit. Denk je niet?

In de moskee zitten ze echter ook, maar diegenen die daar luidkeels gaan roepen dat ze de ongelovigen haten zijn toch eerder zeldzaam. De haat is er niet minder op. Salaam krijg ik ook niet van hen. Zij zien aan mijn kledij dat ik niet bij hen hoor.
Toch bid ik in dezelfde ruimte. Ik zie aan hun houding dat ik niet bij hen hoor toch zeg ik salaam alaikoum.

Wat verwacht je van zo iemand die zijn vader zo is kwijtgeraakt?

Als die mensen uit Tjetjenïe bij ons zijn opgevangen omdat de Russen hen wat hebben aangedaan is het dan normaal dat ze hun nieuwe vaderland en zijn inwoners gaan haten?

Ben ik met je eens.

Ja Wilders geeft van hetzelfde laken een broek. En hij overdrijft net zo veel als sommigen onder ons.
En hij kan aanstekelijk werken net zoals sommigen onder ons.

Voor de liefde voor Islam, alsjeblieft vergelijk iemand die 5 keer per dag bidt niet met ontkenners. Hoe erg jouw moslimbroeders ook zijn, ze zijn nog altijd beter dan ontkenners, en dat mag je niet ontkennen.

En ik blijf van mijn broeders en zusters houden omwille van Alah (swt) en ik wil het beste voor hen.
Omgekeerd is dat niet zo. Insha'Allah en Allah (swt) is mijn Getuige.
Hizbies ten voeten uit en volgens de Profeet (saws) te vermijden.

Sharia is toch juist iets heel moois broeder, waarom ben je tegen Sharia?

En de shari'ah kan iets moois zijn als diegenen die hem in praktijk brengen ook voorbeeldige moslims zijn, geduldig zijn en de waarheid nastreven. En…. over de juiste dosis taqwa beschikken.
In Somalia zie ik dat niet. Enkel machtsmisbruik met een Islamitisch tintje.
Shari'ah in Europa is tot nader order uit den boze omdat daar geen meerderheid voor bestaat. Het Nederlandse of Belgische Arabische Kalifaat bestaat bij mijn weten nog niet al schreeuwen sommige broeders het van de daken.

Allah weet wie omwille van Hem sterft en wie martelaren zijn

Allah (swt) kent de ware martelaren. Elhamdulillah! Iedereen zal door Hem rechtvaardig beoordeeld worden. Wij mogen van de mens niet hetzelfde verwachten.

Heel mooi gezegd, liever een rechtvaardige moslim aan de macht, dan een munafiq of kafir


Wie zijn de rechtvaardige moslims , beste broeder, wijs ze mij aan. Leer mij om in hun harten te kijken. En is een door jou geklasseerde 'Munafiq' of 'Kafir' wel altijd wat jij zegt. Zou hij ook een broeder kunnen zijn die een beetje anders denkt?
Een gematigde moslim? Of bestaat de gematigde Islam echt niet?


Heel mooie hadith, dank je wel broeder. En als je goed naar de situatie in de wereld kijkt, dan zijn het juist de onschuldige broeders en zusters die pijnlijden. En de roep om sharia is toch juist om rechtvaardigheid te brengen?

Zolang de mens, de moslim, zich niet onderwerpt aan Allah (swt) zal de shari'ah tot bloedvergieten leiden? Insha'Allah.
Wat moet komen zal echter komen. De onwetendheid is zichtbaar. Religieuze kennis wordt weggenomen.

Broeder bedankt voor de ahadith, ik weet nu beter wat jouw probleem is. Heb jij een leidraad in Islam. Heb jij een spirituele leider?

Bla jmil broeder, merhababik. Zoals al eerder gezegd is de Leidraad voor de Godsvrezenden de Koran en is de spirituele Leider Allah (swt).

Voorwaar, jij kunt diegene die jij liefhebt geen leiding geven. Maar Allah leidt wie Hij wil en Hij kent diegenen die Leiding volgen het best.

Als de Profeet (saws) niet eens kon leiden wie hij liefhad wie gaat er dan de taak op zich nemen in deze woelige tijden, beste broeder? Wie? Nederigheid en onderwerping kan ons helpen.

Ik zal ook nog op je nieuwe bericht reageren

Wa salaam alaikoum wa rahmatullahi
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

mohammad1
09-10-10, 23:41
Nogmaals salaam alaikoum wa rahmatullah

QUOTE=abdulhamid;544308 salaam alaykum wa rahmatullahi wa barakatuhu
heel erg bedankt akhi nu heb je het mij echt makkelijk gemaakt, velen dank, velen dank...
Ja inderdaad, ik ben het met je eens, dit heb ik ook gelezen.
Inderdaad is Taqwa heel belangrijk, maar in hoeverre ben jij in staat om je eigen Godsvrees te beoordelen?

Ik hoef mijn Godsvrees niet te beoordelen. Dat zal Allah (swt) wel doen in mijn plaats. Haha.

dank je voor deze hadith

en met alle respect, soms lijkt het wel alsof je "het" weet.

Ik zal het nooit weten, beste broeder, maar ik blijf zoeken, elke dag.
De Koran is mijn lievelingsboek. Het is Het Boek.

Volg wat aan jou geopenbaard is en wees geduldig tot Allah oordeelt.
En Hij is de Beste der Rechters.

ALif Laam Raa. Dit zijn de Verzen van het Duidelijke Boek.

De Erbarmer
Hij heeft de Koran onderwezen.
Hij heeft de mens geschapen.
Hij heeft hem de duidelijke verklaring onderwezen.

En dit vers dat 4x herhaald wordt!

En voorzeker, Wij hebben de Koran gemakkelijk gemaakt ter vermaning, is er dan niemand die er lering uit trekt?

SubhanAllah!


Op het moment ben ik bezig met de Risale-i-Nur; een serie boeken geschreven door de Mujaddid Said Nursi en in zijn werken (The Debates) vertelt hij dat de Qoran te letterlijk kan worden gelezen waar allegorisch beeldspraken te werk gaan, en soms worden verzen letterlijk bedoeld en deze worden dan weer allegorisch opgevat door Qoran lezers.

Het is positief dat je zoekt.
Deze Said Nursi is een hevige voorstander van de Edele Koran.
Vandaar ook zijn Risale i Nur als een eerbetoon aan de Koran.

En hij waarschuwt iedereen voor onbesuisd lezen in de Koran en voor interpretaties die sommigen of jijzelf aan de verzen kunnen geven.

Allah (set) waarschuwt zelfs de Profeet (sas)

Beweeg jouw tong er niet mee om er haast mee te maken.
Voorwaar het is aan Ons om hem te bewaren en hem voor te doen dragen.
Daarna is aan Ons de uitleg ervan.

Belangrijk is je tijd te nemen om de Koran te lezen en er geen angst van te hebben.
Lees met je eigen ogen en laat Allah (swt) je leiden. Jaren heb ik erover gedaan.
Elke dag.
Als je dan je eigen mening hebt gevormd controleer die dan aan de hand van betrouwbare tafsier. Als je goed gewerkt hebt zal je verrast zijn van de overeenkomst met jouw visie.

Let op met mensen die verzen gedeeltelijk citeren. Ze kunnen bijbedoelingen hebben.

Dat is de reden dat ik op dit moment het bijna niet aandurf om Qoran te citeren. Het is een enorm grote en zware zaak als je de Qoran naar je eigen mening gaat interpreteren, want de Auteur van het Boek kan je in een proces in de grootste Rechtbank ooit aanklagen. En als jij denkt rijp te zijn om het Boek te interpreteren, dan moet ik je waarschuwen, auteursrechten schenden staat een grote straf op.

Citeren is citeren daar moet je helemaal niet bevreesd voor zijn. Daar verander je de betekenis van de Woorden niet mee.
Begrijpend lezen vraagt meer tijd en verantwoordelijkheid.

Als ik denk de Koran te begrijpen zoals Allah (set) hem aan mij heeft uitgelegd nadat ik mijn hart er wagenwijd voor open heb gezet dan denk ik niet dat de Auteur mij zal aanklagen. Insha'Allah.

Inderdaad, en dat is denk ik het probleem.

Als ik de Koran volg wat is dan het probleem, beste broeder?


juist je gebruikt zijn Woord, maar hoe en waarom?
Broeder, je vergist je indien je aan de hand van de Qoran en Soennah je eigen broeders en zusters vermijdt. Het enige dat je voor moslims kunt doen, en het enige dat je mag doen is ADVISEREN, jouw verhaal komt heel zwaar aan en ik denk dat je het iets moet nuanceren.
bijvoorbeeld
*Narrated 'Abdullah bin 'Amr: The Prophet said, "A Muslim is the one who avoids harming Muslims with his tongue and hands. And a Muhajir (emigrant) is the one who gives up (abandons) all what Allah has forbidden." (Book #2, Hadith #9)
*Narrated Abu Musa: Some people asked Allah's Apostle, "Whose Islam is the best? i.e. (Who is a very good Muslim)?" He replied, "One who avoids harming the Muslims with his tongue and hands." (Book #2, Hadith #10)

En ik wil niemand van mijn broeders of zusters schade berokkenen en ik wil slechts het beste voor hen. Allah (swt) is mijn Getuige. Ik scheld niet, verklaar niemand munafiq of kafir en ik doe zeker geen takfir op iemand. Dat kan ik niet. Dat is mijn recht niet.


Misschien moet jij even naar Irak toe om met je eigen ogen te zien, want de Irakese polite en Irakese soldaten hebben over het hele land nu al 10.000en onschuldigen in gevangenissen gestopt en waar nu Moslims en Onschuldigen aan marteling onderhavig zijn. Vele families zien hun mannen niet meer terug, meisjes zo jong als 13 jaar worden als prostituee verkocht aan Syrie en andere landen door jouw zogenaamde broeders.

Hetzelfde gebeurt in Afghanistan, als jij verdacht wordt door de politie, dan is de kans groot dat familieleden jou nooit meer terugzien. Zo zie je hele dorpen vol met families, waar de mannen spoorloos zijn en vrouwen zomaar vermist worden.

Waar zijn de moslims in Irak en Afghanistan? Waar is hun taqwa?

De Ummah is geen Illusie, het is nog winter, de winter ziet er altijd onguur en slecht uit, de lente is nabij.

Ik zie geen Ummah beste broeder maar slechts schuim van de zee.


Onze religie schrijft voor dat indien de Qoran of de Soennah ergens niet duidelijk in zijn, ga dan naar de Wijzen, de geleerden onder jullie.

Een van de grote leugens volgens mij. Maar dat moet ieder voor zich uitmaken.
Waar halen "ze" het vandaan?

Al Anbiya 21/7? Lees dan ook eens AnNahl 16/43 en Yunus 10/94 en als je dan nog niet beseft wat die verzen betekenen en waarover ze handelen lees dan de tafsir ervan en je ogen zullen opengaan. Insha'Allah.
Niemand kan de Woorden van Allah (set) veranderen al proberen ze het zonder enige Godsvrees.

Ik bedoel dat je woorden op de woorden van een pacifist lijken, maar ik moet mijn excuses aanbieden omdat ook in Boeddhisme geweld geelimineerd moet worden ook al is het met geweld zoals bijvoorbeeld het vechten tegen China met wapens gebeurde/gebeurt.

En ik ben een pacifist, graag, ik zie dat niet als een verwijt maar als een compliment. Veel moslims zien in pacifisten lafaards. SubhanAllah.



Ho maar. Voor alle duidelijkheid: ik ben tegen de inmenging van Amerika en Europa in eender welk land. Als Amerika hier ooit de wet komt stellen zal ik mij daar ook tegen verzetten. Ik protesteer nu ook bij mijn minister van landsverdediging tegen de inzet van Navotroepen. Maar om nu bommen te gaan plaatsen her en der en onschuldige slachtoffers te maken of hier de shari'ah te eisen gaat mij te ver.
Een inhoudelijke reactie op de beste wijze zou ik op prijs stellen.
Wa salaam alikoum :vrede:[/QUOTE]

Dus voordat je de haatmail van moslims gaat bekritiseren, adviseer ik je om de haatbommen en haatkogels en verkrachtingen en martelingen een halt toe te roepen.
Je mengt nu twee groepen door elkaar. De hatende moslims en de moslims die bommen plaatsen.

Ik heb je al bewezen dat Moslims niet kunnen haten

Je hebt mij een hadith laten kennen waarin Ali (ra) geen haatgevoelens wil kennen. Dat is nog toch wat anders dan sommige moslims van tegenwoordig waar de haat en het bloed af druipt?

en ik kan je bewijzen dat zelfs Nederlanders in de Tweede Wereldoorlog de Duitsers hebben lastiggevallen met guerilla-slagveldjes.

Jij kunt een Afghaan of een Irakees niet de les lezen door hem te vertellen wat hij wel of niet moet doen. Sommige van deze mensen zijn al hun familieleden kwijt en zien de Amerikanen als duivels, wat verwacht jij dan van hen?

Lees je niet dat ik Westerse acties afkeur? Zoals ik ook blinde terreurdaden betreur.


Fi Amanillah

Wa salaam alaikoum wa rahmatulahi wa barakatuh :vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl