PDA

Bekijk Volledige Versie : Inburgeringseed apartheidsstaat omstreden.



knuppeltje
11-10-10, 12:13
Jeruzalem - Niet-Joodse immigranten die de Israëlische nationaliteit willen krijgen dienen een eed af te leggen waarin ze trouw zweren aan de 'Joodse én Israëlische staat Israël'.

Dat wetsvoorstel heeft het kabinet van premier Benjamin Netanyahu zondag aangenomen. De beoogde maatregel is zwaar omstreden. Leden van de oppositie menen dat niet-Joodse burgers van Israël daarmee 'tweederangs burgers' worden.
De wet is nog niet officiëel aangenomen. Het parlement, de Knesset, moet zich erover buigen. Aangenomen mag worden dat het voorstel van de regering-Netanyahu het zal redden. De partijen van zijn coalitie hebben een comfortabele meerderheid.
Premier Netanyahu verklaarde zondag dat 'Israël een nationale staat is voor het joodse volk en een democratisch land voor al zijn burgers. Joden en niet-Joden zijn gelijk en hebben allemaal de zelfde rechten.' Hij noemde democratie de 'Ziel van Israël. Er is geen andere democratie in het Midden-Oosten, er is geen andere Joodse staat in de wereld.'
De beoogde inburgeringseed is omstreden in Israël, waar 6 miljoen Joden leven en 1,5 miljoen Arabieren.
Volgens Arabisch-Israëlische parlementariërs is de wet 'discriminatoir'. Knesset-lid Ahmed Tibi zei dat nu duidelijk is geworden dat Israël voor 'Joden een democratisch land is, maar niet voor Arabieren'. Tibi verweet Netanyahu te zijn gezwicht voor de eisen van de ultrarechtse partij Yisraél Beitanu van de minister van Buitenlandse Zaken Avigdor Lieberman en 'hun facistische doctrine'.
Netanyahu kreeg ook kritiek te verduren van zijn eigen minister van Sociale Zaken Isaac Herzog, die voor de radio verklaarde dat hij de 'geur van fascisme in Israél' waarneemt. 'Het totale beeld is erg verontrustend en bedreigt het democratisch gehalte van de staat. We bevinden ons op een zeer gladde helling. Wij gaan hier een zware prijs voor betalen.'
Opmerkelijk is dat vicepremier Dan Meridor, lid van de partij van Netanyahu, tegen stemde. Meridor vreest dat het wetsvoorstel de relatie met de Arabische bevolking in Israël ernstig zal verstoren. (Volkskrant)
Openlijker dan zo heeft nog nooit een Israëlsche regering zich als voorstander van een apartheidsstaat bekend. Allemaal heel democratisch natuurlijk. :maf2:

yaa tahay
11-10-10, 12:22
Inburgeringseed is in nederland ook van kracht
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

mohammad1
11-10-10, 12:44
Inburgeringseed is in nederland ook van kracht



Waardoor je dezelfde rechten krijgt als de Nederlanders en dus beschermd wordt tegen alles en nog wat.

En waardoor je de grootste nonsens mag uitkramen zonder uitgewezen te worden?

En waardoor je kan genieten van allerlei financiële voordelen zonder een poot uit te steken?

Waarbij je zelfs mag gaan eisen om de shari'ah in te voeren en de grondwet af te schaffen daarbij opportunistisch gebruik makend van het Nederlands rechtssysteem tegen de Nederlanders zelf . :stoned:

Zij doen maar Insha'Allah komt het wel goed.

Insha'Allah loopt het echter ook faliekant af.

Al je niet wil inburgeren waarom kom je dan in de eerste plaats naar hier?

Om de boel op stelten te zetten? Om te rebelleren?

Allah (swt) heeft rebellerenden niet lief! Zie Koran.

Allahweethetbeter



Wa salaam alaikoum beste zuster. :vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Zanjabeel
11-10-10, 13:08
Al je niet wil inburgeren waarom kom je dan in de eerste plaats naar hier?

Kan er sprake zijn van inburgeren bij mensen die al burgers zijn (d.w.z woont hier al zijn hele leven) alleen omdat hij van origine geen Nederlander is?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

yaa tahay
11-10-10, 13:17
Waardoor je dezelfde rechten krijgt als de Nederlanders en dus beschermd wordt tegen alles en nog wat.

En waardoor je de grootste nonsens mag uitkramen zonder uitgewezen te worden?

En waardoor je kan genieten van allerlei financiële voordelen zonder een poot uit te steken?

Waarbij je zelfs mag gaan eisen om de shari'ah in te voeren en de grondwet af te schaffen daarbij opportunistisch gebruik makend van het Nederlands rechtssysteem tegen de Nederlanders zelf . :stoned:

Zij doen maar Insha'Allah komt het wel goed.

Insha'Allah loopt het echter ook faliekant af.

Al je niet wil inburgeren waarom kom je dan in de eerste plaats naar hier?

Om de boel op stelten te zetten? Om te rebelleren?

Allah (swt) heeft rebellerenden niet lief! Zie Koran.

Allahweethetbeter



Wa salaam alaikoum beste zuster. :vrede:



trouw zweren aan een niet islamitische grondwet is KUFR zonder enige twijfel



en ik kan hier zijn zonder de eed af te leggen,,niet iedereen heeft nood aan hun nationaliteit....
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Zanjabeel
11-10-10, 13:24
trouw zweren aan een niet islamitische grondwet is KUFR zonder enige twijfel



en ik kan hier zijn zonder de eed af te leggen,,niet iedereen heeft nood aan hun nationaliteit....



De broeder groet je met salaam aleikoem, terug groeten is een plicht zoals je hoogstwaarschijnlijk ook wel weet. Of moet hij eerst bewijzen dat hij daadwerkelijk moslim is eer hij een groet terug krijgt?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

yaa tahay
11-10-10, 13:30
De broeder groet je met salaam aleikoem, terug groeten is een plicht zoals je hoogstwaarschijnlijk ook wel weet. Of moet hij eerst bewijzen dat hij daadwerkelijk moslim is eer hij een groet terug krijgt?

idd
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Zanjabeel
11-10-10, 13:35
Ja dat dacht ik al, uitermate triest.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

mohammad1
11-10-10, 13:38
trouw zweren aan een niet islamitische grondwet is KUFR zonder enige twijfel

en ik kan hier zijn zonder de eed af te leggen,,niet iedereen heeft nood aan hun nationaliteit....

Salaam alaikoum beste zuster

Maar, waar haal jij het recht vandaan om een broeder of zuster kafir te verklaren?
Waarom hang je hier nog rond? Is emigratie niet de oplossing voor jou?
Jouw geloof is niet in gevaar, het wordt zelfs gegarandeerd.
Processen worden er gevoerd tegen diegenen die kritiek hebben op de Islam.
Het Westen is dé plaats bij uitstek om alle mogelijke excessen van de Islam uit te broeden en te verspreiden.
Je bent hier vrij om je mening te uiten.
Probeer in een Islamitisch land om hetzelfde te doen en wellicht zit je achter de tralies.
Geniet van de gunst die Allah (swt) je geeft. Dank Hem.

Wa salaam alaikoum :vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Zanjabeel
11-10-10, 13:51
Jouw geloof is niet in gevaar, het wordt zelfs gegarandeerd.

Processen worden er gevoerd tegen diegenen die kritiek hebben op de Islam.

Het Westen is dé plaats bij uitstek om alle mogelijke excessen van de Islam uit te broeden en te verspreiden.



Das niet waar, je zult pas geaccepteerd worden als je één van hen wordt, je mag inderdaad best moslim zijn, maar het moet wel in hun straatje passen (een aangepaste moderne westerse islaam). Wist je dat de criteria van een potentiële "terrorist" bij het AIVD zijn het niet handen schudden met het ander geslacht, een baard hebben en nog enkele van dit soort zaken?

Wake up zou ik zeggen. Bovendien staat het in de quran, je zult nooit geaccepteerd worden totdat je één van hen wordt.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

mohammad1
11-10-10, 13:52
Kan er sprake zijn van inburgeren bij mensen die al burgers zijn (d.w.z woont hier al zijn hele leven) alleen omdat hij van origine geen Nederlander is?



Salaam alaikoum



Als iemand al heel zijn/haar leven hier woont zal hij/zij wel ingeburgerd zijn.

Ouderen deden ook die moeite en niemand had enig bezwaar tegen hun moskeetjes her en der.

Ze beleden hun godsdienst heel bescheiden, en waren tevreden met hun verbeterde sociale toestand.

Shokrolillah !

Allemaal brave burgers waar je geen problemen mee had. Voorbeelden.



Nu verandert er wat. Het wordt provocatie. Uiterlijk vertoon. Eisen.

Klachten uiten en het zich beter voelen en neerkijken op de inboorlingen die geen normen meer hebben en zich schuldig maken aan van alles en nog wat. De autochtonen moeten maar eens wat respect gaan tonen voor het nieuwe uitverkoren volk.



Allah (swt) schenk ons wat wijsheid en uw licht want zonder U redden wij het niet!

Allahweethetbeter.

Wa salaam alik :vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Zanjabeel
11-10-10, 13:56
Waarom hang je hier nog rond?

Dit vind ik zo een achterhaalde opmerking die ik meerdere malen gelezen heb in reacties van jou. We zijn hier vaak gewoon geboren en opgegroeid, tis niet zo dat we hiervoor gekozen hebben, maar Qadr Allah. Ik denk ook dat menigeen broeder en zuster hier graag weg zou willen nu ze zelf volwassen zijn en er voor werken (waaronder ik). Moge Allah het voor ons mogelijk maken.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

knuppeltje
11-10-10, 14:10
Oeps.

mohammad1
11-10-10, 14:12
Das absoluut niet waar, je zult pas geaccepteerd worden als je één van hen wordt, je mag inderdaad best moslim zijn, maar het moet wel in hun straatje passen (een aangepaste moderne westerse islaam). Wist je dat de criteria van een potentiële "terrorist" bij het AIVD zijn het niet handen schudden met het ander geslacht, een baard hebben en nog enkele van dit soort zaken?
Wake up zou ik zeggen. Bovendien staat het in de quran, je zult nooit geaccepteerd worden totdat je één van hen wordt en dit zegt genoeg.

Salaam dus,

Als iemand mij geen hand geeft en een baard heeft dan weet ik wat hij over mij denkt en in Marokko zal hij ook de aandacht trekken van de staatsveiligheid.
Zoals ik in een andere post al eens melde ben ik met mijn dorpsimam in Marokko langs de staatsveiligheid en het ministerie van Islamitische zaken langs geweest om hem terug in dienst te laten nemen.
Hij was door hen afgezet (met een vriendelijk verzoek om een ander bezigheid te zoeken) nadat was vastgesteld dat hij er te salafistisch gedachtegoed op na hield. Hij ging de satellietzenders die niet 'goed' waren bij de mensen thuis verwijderen en raden hun dochters aan om zich zo en zo te kleden.
Na de belofte dat hij de Maliki-school zou volgen en dat ik hem 'in het oog zou houden' (grappig bedoeld) en na een mooie recitatie van een soerah uit de Koran mocht hij weer aan de slag.
Heb je dat hier al meegemaakt?
Indonesië is ook nog aan het bekomen van de Salafi invasie en zijn gevolgen. Burgeroorlogen waren er het resultaat van.
Zie de deobandi-Taliban die het salafi-gedoe ook niet wensen.
Nochtans allemaal moslims, nietwaar?

Het gaat slecht met de Ummah. De schuld van het Westen! Insha'Allah.
Allahweethetbeter beste zuster.
Wa salaam alik. :vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

abdulhamid
11-10-10, 14:32
Salaam alaikoum beste zuster

Maar, waar haal jij het recht vandaan om een broeder of zuster kafir te verklaren?
Waarom hang je hier nog rond? Is emigratie niet de oplossing voor jou?
Jouw geloof is niet in gevaar, het wordt zelfs gegarandeerd.
Processen worden er gevoerd tegen diegenen die kritiek hebben op de Islam.
Het Westen is dé plaats bij uitstek om alle mogelijke excessen van de Islam uit te broeden en te verspreiden.
Je bent hier vrij om je mening te uiten.
Probeer in een Islamitisch land om hetzelfde te doen en wellicht zit je achter de tralies.
Geniet van de gunst die Allah (swt) je geeft. Dank Hem.

Wa salaam alaikoum :vrede:

salaam alaikum

deze zuster probeert niemand voor kafir uit te maken...

ze zegt dat trouw zweren aan een staat anders dan islam is een daad van kufr...

een moslim kan kufr doen, zonder dat hij kafir wordt.

en een kafir kan een goede daad doen, zonder moslim te worden.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

abdulhamid
11-10-10, 14:43
Waarom hang je hier nog rond? Is emigratie niet de oplossing voor jou?
Jouw geloof is niet in gevaar, het wordt zelfs gegarandeerd.
Processen worden er gevoerd tegen diegenen die kritiek hebben op de Islam.
Het Westen is dé plaats bij uitstek om alle mogelijke excessen van de Islam uit te broeden en te verspreiden.
Je bent hier vrij om je mening te uiten.
Probeer in een Islamitisch land om hetzelfde te doen en wellicht zit je achter de tralies.
Geniet van de gunst die Allah (swt) je geeft. Dank Hem.

Wa salaam alaikoum :vrede:

wa salaam alaykum wa rahmatullah


je vergelijkt appels met peren...

1. er zijn geen islamitische landen, breng eerst bewijs van een land dat met Qoran + Soenah=sharia regeert...

2. de landen die jij opnoemt, zoals Marokko, is een Marionettenstaat, daarmee bedoel ik dat de leiding niet trouw is aan het volk, maar trouw is aan een ideologie dat meer seculier is en pro-westers dan dat het Islamitische fundamenten aanneemt.

want...

Als bijna 90 procent van de bevolking zegt moslim te zijn, en Islam vereist dat een staat met de wetten van God moet worden geregeerd (Qoran, maidah, ayah 44) dan kunnen we aannemen dat automatisch moslims met de wetten van God zouden opereren.

Dat is niet geval, en dat geldt voor alle 'Islamitische landen'. Dus kunnen we aannemen dat niet het volk de macht heeft over zijn eigen staat, maar dat het wordt geregeerd door een elitair groepje dat doet wat het wil...of doet wat het wordt gezegd door...VS of EU bv.

Dus kunnen we aannemen dat of het percentage moslims in Islamitische landen een leugen is, of deze landen zijn voornamelijk Marionettenstaten/Fascistische staten.

3. Aangezien jij het hebt over de geweldige rechten van moslims in het Westen, dan moet ik jou een vraag stellen beset Mohammed...


Hebben wij niet sowieso het recht op een normaal leven?
Hebben wij niet het recht op een stuk land dat niet wordt geregeerd door een Hitler/Koning Hassan/Koning Faisal/Westerse democratie?
Hebben wij het recht niet om in een land te wonen met Sharia?

Heb jij het recht om voor de moslims te bepalen wat goed is voor hen?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

mohammad1
11-10-10, 15:48
salaam alaykum wa rahmatullah


je vergelijkt appels met peren...
1. er zijn geen islamitische landen, breng eerst bewijs van een land dat met Qoran + Soenah=sharia regeert...

Moet je dan zo nodig in een Westers land de shari'ah gaan invoeren waar een overgrote meerderheid niet-moslim is?

2. de landen die jij opnoemt, zoals Marokko, is een Marionettenstaat, daarmee bedoel ik dat de leiding niet trouw is aan het volk, maar trouw is aan een ideologie dat meer seculier is en pro-westers dan dat het Islamitische fundamenten aanneemt.

Zou je dan niet beter daar paal en perk gaan stellen en de macht gaan grijpen?
want...

Als bijna 90 procent van de bevolking zegt moslim te zijn, en Islam vereist dat een staat met de wetten van God moet worden geregeerd (Qoran, maidah, ayah 44) dan kunnen we aannemen dat automatisch moslims met de wetten van God zouden opereren.

Zodus?

Dat is niet geval, en dat geldt voor alle 'Islamitische landen'. Dus kunnen we aannemen dat niet het volk de macht heeft over zijn eigen staat, maar dat het wordt geregeerd door een elitair groepje dat doet wat het wil...of doet wat het wordt gezegd door...VS of EU bv.

Ga het hen zeggen!

Dus kunnen we aannemen dat of het percentage moslims in Islamitische landen een leugen is, of deze landen zijn voornamelijk Marionettenstaten/Fascistische staten.

Zoek het uit, beste broeder.

3. Aangezien jij het hebt over de geweldige rechten van moslims in het Westen, dan moet ik jou een vraag stellen beset Mohammed...


Hebben wij niet sowieso het recht op een normaal leven? Jazeker.
Hebben wij niet het recht op een stuk land dat niet wordt geregeerd door een Hitler/Koning Hassan/Koning Faisal/Westerse democratie? Jazeker.
Hebben wij het recht niet om in een land te wonen met Sharia? Jazeker, en moet dat dan hier in het Westen zijn?

Heb jij het recht om voor de moslims te bepalen wat goed is voor hen? Nee hoor. Jij? Of heeft Allah (swt) dat bepaald?


Mogen wij alsjeblieft met de wetten van Allah/sharia leven?
Jazeker beste broeder.

Mag dat? Moeten wij toestemming krijgen van jou? Of van Koningin Beatrix?
Helemaal niet. Niets houd je tegen om te vertrekken.
Of hebben wij dat recht al verkregen?
Je hebt dat recht altijd al gehad. Maar je eist meer. Je bent misschien veeleisend? Onredelijk zelfs?

AllahuAlem
Wa salaam alaikoum :vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

mark61
11-10-10, 17:54
trouw zweren aan een niet islamitische grondwet is KUFR zonder enige twijfel



en ik kan hier zijn zonder de eed af te leggen,,niet iedereen heeft nood aan hun nationaliteit....
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Maar die kafireuro's zijn toch wel lekkah.

mark61
11-10-10, 17:56
Oeps.

:hihi:

Ze vinden hier reli-apartheid een prima idee.

Zanjabeel
11-10-10, 18:46
=mohammad;545285]Salaam dus,



wa 3aleykoum Assalaam



Als iemand mij geen hand geeft en een baard heeft dan weet ik wat hij over mij denkt



Knap staaltje giswerk, je moet vriendjes met Jomanda worden.

Als iemand met een baard jou geen hand geeft dan heb je waarschijnlijk een zwarte wolk boven je hoofd hangen of een uitstraling die in het verkeerd keelgat schiet, want een man kan een man gewoon de hand schudden. Dit is dus opmerkelijk



en in Marokko zal hij ook de aandacht trekken van de staatsveiligheid.

Zoals ik in een andere post al eens melde ben ik met mijn dorpsimam in Marokko langs de staatsveiligheid en het ministerie van Islamitische zaken langs geweest om hem terug in dienst te laten nemen.



Goh wat ben je belangrijk. Ik kom mijn hele leven al in Marokko, en ik ben nog nooit lastig gevallen door autoriteiten integendeel ik ervaar niet anders dan respect en gemak elhamdulillaah!



Hij was door hen afgezet (met een vriendelijk verzoek om een ander bezigheid te zoeken) nadat was vastgesteld dat hij er te salafistisch gedachtegoed op na hield. Hij ging de satellietzenders die niet 'goed' waren bij de mensen thuis verwijderen en raden hun dochters aan om zich zo en zo te kleden.



Bla bla bla bla [1]





Na de belofte dat hij de Maliki-school zou volgen en dat ik hem 'in het oog zou houden' (grappig bedoeld) en na een mooie recitatie van een soerah uit de Koran mocht hij weer aan de slag.



Ma’an b. ‘Îsâ reports that Imâm Mâlik said, “I am but a man. I make mistakes sometimes and I am correct sometimes, so examine my opinions and accept anything that agrees with the Book and Sunnah; and leave anything that does not agree with the Book and Sunnah.”



Ibn ‘Abd Al-Barr, Jâmi’ Bayân Al-‘Ilm wa Fadlihi Vol.2 p465.



Elhamdulillaah Imam Malik Rahimahu Allah behoorde tot een van grootse a-imma die de kitab en sunnah volgde volgens de bergippen van de selef, hij was een grote aanwinst voor de ummah. Wij volgen ook de kitab en sunnah althans wij doen ons best, qalaa sheikh is geen bewijs mits zijn bewijs is gebaseerd op de kitab en sunnah.



Heb je dat hier al meegemaakt?

Indonesië is ook nog aan het bekomen van de Salafi invasie en zijn gevolgen. Burgeroorlogen waren er het resultaat van.

Zie de deobandi-Taliban die het salafi-gedoe ook niet wensen.

Nochtans allemaal moslims, nietwaar?



Ik weet niet, ik ben hier niet degene die met termen gooit die onderscheidt benadrukt, so you tell me.





Het gaat slecht met de Ummah. De schuld van het Westen! Insha'Allah.

Allahweethetbeter beste zuster.

Wa salaam alik. :vrede:





Dat het slecht met de Ummah gaat is mij ook duidelijk na3am, en dat dat komt doordat wij Allah en Zijn boodschapper ongehoorzaam zijn en de kitab en sunnah hebben verlaten is ook duidelijk, moge Allah ons leiden en succes schenken voorwaar alleen bij Allah ligt het succes.





noot [1] je maakt het zo nu en dan onmogelijk om zinnig te reageren
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

mohammad1
11-10-10, 19:18
Wa salaam alaikoum beste zuster

QUOTE=Zanjabeel;545391=mohammad;545285]Salaam dus,

wa 3aleykoum Assalaam

Als iemand mij geen hand geeft en een baard heeft dan weet ik wat hij over mij denkt

Nadat ik hem de salaam heb gegeven en als lucht werd beschouwd. In Marokko krijg je soms nog een alayk terug tot grote ergernis van mijn broeders die mij beter kennen.
Ik hoef je niet uit te leggen wat ze denken.

Knap staaltje giswerk, je moet vriendjes met Jomanda worden.
Als iemand met een baard jou geen hand geeft dan heb je waarschijnlijk een zwarte wolk boven je hoofd hangen of een uitstraling die in het verkeerd keelgat schiet, want een man kan een man gewoon de hand schudden. Dit is dus opmerkelijk

Jomanda? Ik ben een en al vriendelijkheid en mijn uitstraling is volgens mijn naasten van de wervende soort. AllahuAlem.
Ik heb met niemand problemen maar sommigen wel met mij, is het niet zuster?


Dat het slecht met de Ummah gaat is mij ook duidelijk na3am, en dat dat komt doordat wij Allah en Zijn boodschapper ongehoorzaam zijn en de kitab en sunnah hebben verlaten is ook duidelijk, moge Allah ons leiden en succes schenken voorwaar alleen bij Allah ligt het succes.

Bedankt om het met mij eens te zijn in plaats van de eenheid en de eensgezindheid van de Ummah tegen beter weten in uit te roepen.
Ameen op je du'a.


noot [1] je maakt het zo nu en dan onmogelijk om zinnig te reageren[/QUOTE]
Jij maakt het nu mogelijk om met deze onzin op te houden.
Wa salaam alaikoum wa rahmatullah beste zuster :vrede:

__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Spoetnik
11-10-10, 19:31
Het maffe is dat deze wet totaal onnodig is. Voor Israelische Palestijnen is het al nagenoeg onmogelijk om te trouwen met iemand uit de West Bank of Gaza door allerlei andere wetgeving. De enige die deze eed ooit zullen moeten afnemen (in de huidige vorm) zijn niet-joodse mensen die trouwen met Israeliers en vervolgens Israelische staatsburger willen worden. Trouwen met een Israelier is de enige methode om, als niet-joodse, staatsburger van Israel te worden.

Het gaat bij deze wetgeving alleen maar om een signaal af te geven. Wat ze daarmee als regering mee willen bereiken is me een raadsel, en alleen Lieberman met zijn fascistische politiek spint er garen bij.

yaa tahay
11-10-10, 20:22
salaam alaikum



deze zuster probeert niemand voor kafir uit te maken...



ze zegt dat trouw zweren aan een staat anders dan islam is een daad van kufr...



een moslim kan kufr doen, zonder dat hij kafir wordt.



en een kafir kan een goede daad doen, zonder moslim te worden.



zou je aub dat vet gedrukte kunnen toelichten??? het is nieuw voor mij



ik heb geleerd dat wanneer iemand een daad van kufr begaat een kafir wordt
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

yaa tahay
11-10-10, 20:24
Maar die kafireuro's zijn toch wel lekkah.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)

mijn mannetje werkt er wel hard voor hoor
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

abdulhamid
11-10-10, 20:49
Maar die kafireuro's zijn toch wel lekkah.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)


ja en die oliesheikhbenzine in je peugeot 106 is ook wel lekkah...
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

abdulhamid
11-10-10, 21:16
zou je aub dat vet gedrukte kunnen toelichten??? het is nieuw voor mij

ik heb geleerd dat wanneer iemand een daad van kufr begaat een kafir wordt



assalamu alaykum

een daad van koefr is een daad die tegen de wetten van Allah subhana wa ta'ala ingaan, dus ook tegen de Soennah en de Ijmaa of tegen de ouders ingaan.

De sleutel is dat de daad wordt beoordeeld naar de intentie. Dus een moslim kan en mag niet de regels naar zijn eigen mening interpreteren indien het onderwerp duidelijk is aangegeven in de Qoran, Soennah of Ijmaa.

voorbeelden;
Riba/rente is verboden en Allah subhana wa ta'ala haat riba,
maar deze wereld waar in wij leven is een en al riba...dus wij begaan koefr, maar omdat het systeem niet door ons wordt gecontroleerd, zijn de moslims machteloos, dus ze zijn geen kafir, want indien de moslim de controle had, zou hij geen riba doen.

-de waarde van papiergeld is voor 90 procent Riba...
-een bankrekening is riba
-hypotheek is riba
-verzekering; wat is dat?

belasting betalen aan koeffar.
kinderen naar koeffarscholen sturen?
buiten de dar-al-islam leven?

dit zijn daden die tegen de wil van Allah ingaan...

wij begaan dagelijks zoveel zonden en het enige dat ons beschermt, waardoor wij geen kafir zijn is dat wij weten dat het niet mag en het anders zouden doen als wij het konden. Allah weet wat in onze harten is.

Een imam zei een keer (en dit moet je een beetje als grap opvatten); de moskee zit vol koeffar en de gokhallen zitten vol moslims. uitleg is, dat er in de moskee mensen zeggen dat gokken en ghamr/alcohol en drugs niet haram is en de moslims in de gokhallen die alcohol drinken zeggen het is haram en ik ben een zondaar, en ik hoop dat Allah mij vergeeft.

Adam alayhissalaam beging een zonde, koefr, en Iblis de vervloekte beging een zonde. Het verschil tussen hen twee is Istigfar/Tawbaa/Berouw. Dat is het onderscheidt tussen de Kafir en de Moslim.

als er fouten in zitten dan zij die van mij, meldt ze aub dan verander ik het gelijk,

al het goede is van Allah subhanallahi ve bi hamdihi
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

ronald
12-10-10, 02:02
Inburgeringseed is in nederland ook van kracht
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Het is allemaal alleen maar show en sommigen proberen er een politiek slaatje eruit te slaan. Maar dit ook natuurlijk:

Document: While "moderate" Palestinians reject "Jewish" Israeli state - they
propose Islam as official religion of Palestinian state
Dr. Aaron Lerner 11 October 2010

CONSTITUTION OF THE STATE OF PALESTINE
Third Draft,
7 March 2003, revised in March 25,2003
www.jmcc.org/documents/palestineconstitution-eng.pdf
...
CHAPTER ONE
GENERAL FOUNDATIONS OF THE STATE
...

Article (5) Arabic and Islam are the official Palestinian language and
religion. Christianity and all other monotheistic religions shall be
equally revered and respected. The Constitution guarantees equality in
rights and duties to all citizens irrespective of their religious belief.

====

PREFACE The executive committee of the Palestinian Liberation Organization,
having renewed the instructions of the Palestinian National Council for the
establishment of a special committee to prepare the Constitution of the
State of Palestine, the Constitution Committee has proceeded to accomplish
what had been initiated in 1999.

After great effort, with over two hundred meetings, workshops and
discussions, the committee for the preparation of the Constitution, in
cooperation with the civil society, academics and politicians, had achieved
by the end of December 2000 the first draft of the Constitutional project
of the State of Palestine. It was published in February 2001.

This is the third draft, which has been compiled by amending and
reformulating the first and the second draft, having taken into
consideration comments and suggestions from Palestinian, Arab and
international legal experts, in addition to academics and personalities
from the civil society in Palestine and the Diaspora.

This third draft will be widely distributed to enable a greater number of
persons to study it and participate in improving the drafting thereof by
suggesting amendments, deletions or additions to obtain a valid draft that
would be presented to the Palestinian Central Council when conditions will
enable it to convene.

This draft was submitted and expounded to the Palestinian Central Committee
on March 9 2003. In response to the queries of the participants, Dr. Nabeel
Sha'ath, head of the drafting committee gave complete clarification. The
Council approved the draft and voiced appreciation for the work of the
committee, its experts and advisors. It extended gratitude to the
personalities and countries that participated in support of this project and
effort. It advised the committee to pursue its work and discuss with the
legal committee of the Central Council and other committees to discuss this
draft in view of its final discussion and approval at the next Central
Committee meeting.

yaa tahay
12-10-10, 11:56
assalamu alaykum

De sleutel is dat de daad wordt beoordeeld naar de intentie. Dus een moslim kan en mag niet de regels naar zijn eigen mening interpreteren indien het onderwerp duidelijk is aangegeven in de Qoran, Soennah of Ijmaa.


het is dus pas kufr wanneer men de intentie heeft???

Ibn Hajr said, “Amongst the Muslims are those who exit the religion without desiring (qasd) to leave the religion and without choosing a religion other than that of Islam”.[1]

Shaikh ul-Islam Ibn Taymiyyah, “And in essence, whoever says or commits that which is disbelief, kufr, disbelieves on account of it, even if he did not desire (lam yaqsud) to become a disbeliever (by the act), since no one desires disbelief except as Allah wills."[2]

voorbeelden;
Riba/rente is verboden en Allah subhana wa ta'ala haat riba,
maar deze wereld waar in wij leven is een en al riba...dus wij begaan koefr, maar omdat het systeem niet door ons wordt gecontroleerd, zijn de moslims machteloos, dus ze zijn geen kafir, want indien de moslim de controle had, zou hij geen riba doen.

-de waarde van papiergeld is voor 90 procent Riba...hoezo? leg uit aub
-een bankrekening is riba...
das niet waar. je betaalt een vast bedrag per jaar voor het hebben van een rekening..das anders dan ribba
-hypotheek is riba
word je gedwongen om een woning te kopen???
-verzekering; wat is dat?
hoezo??? leg uit hoe een premie betalen ribba is

belasting betalen aan koeffar.
is belasting betalen kufr??? dan is volgens jouw Omar(ra) ook een kaafir??? Oshur, weet je wel
kinderen naar koeffarscholen sturen?
das inderdaad kufr maar is er sprake van dwang??? neej je kan je kids gewoon thuis houden
buiten de dar-al-islam leven?
dar al islam? waar?? wanneer is een land dar al islam??

dit zijn daden die tegen de wil van Allah ingaan...


Adam alayhissalaam beging een zonde, koefr, en Iblis de vervloekte beging een zonde. Het verschil tussen hen twee is Istigfar/Tawbaa/Berouw. Dat is het onderscheidt tussen de Kafir en de Moslim.

laa hawla wala quwatta ila bilaah..zeg jij nu werkelijk dat Adam(asw) kufr heeft begaan??? volgens mij ken jij het verschil tussen zonde en kufr niet..jij hebt hem(asw) gewoon met Ibliis vergeleken...


bismillah
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

knuppeltje
12-10-10, 12:31
Het is allemaal alleen maar show en sommigen proberen er een politiek slaatje eruit te slaan.

Nou, gezond voedsel kan ik het niet vinden.

Waar het om gaat is dat ze in Israël niets minder fundy zijn als de door hen zo vervloekte moslims.

mark61
12-10-10, 14:20
mijn mannetje werkt er wel hard voor hoor
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Zei ik daar wat over?

Er waren er hier een aantal die NL een gruwelijk land vinden, maar toch niet de geringste neiging vertonen weg te gaan.

mark61
12-10-10, 14:21
ja en die oliesheikhbenzine in je peugeot 106 is ook wel lekkah...
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Wat is het verband? Je dacht, ik doe een leuke jij-bak?

Bofko
12-10-10, 14:38
Zei ik daar wat over?

Er waren er hier een aantal die NL een gruwelijk land vinden, maar toch niet de geringste neiging vertonen weg te gaan.

Is dat leugenachtigheid,gemakzucht, zelfbedrog, masochisme of attitude?

Soldim
12-10-10, 15:05
Is dat leugenachtigheid,gemakzucht, zelfbedrog, masochisme of attitude?

Hypocriet. Maar dat zien ze zelf niet in.

mark61
12-10-10, 22:02
Is dat leugenachtigheid,gemakzucht, zelfbedrog, masochisme of attitude?

Zelfbedrog en attitude, denk ik.

Of hmm, ze denken anderen voor de gek te houden. Leugenachtigheid dan maar.