PDA

Bekijk Volledige Versie : OM wil vrijspraak Wilders voor vergelijking Koran met Mein Kampf



Joesoef
15-10-10, 13:29
OM wil vrijspraak vergelijking Mein Kampf

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td>Uitgegeven:</td> <td>15 oktober 2010 14:10</td> </tr> <tr> <td>Laatst gewijzigd:</td> <td>15 oktober 2010 14:30</td> </tr> </tbody></table>
AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) heeft de rechtbank in Amsterdam gevraagd Geert Wilders vrij te spreken van aanzetten tot haat met een citaat waarin de Koran wordt vergeleken met Mein Kampf.


© ANP

Volgens de officieren van justitie Birgit van Roessel en Paul Velleman heeft Wilders de tekst van schrijfster Oriana Fallaci niet tot de zijne gemaakt.
Zoals het gerechtshof had opgedragen, hebben de aanklagers het citaat toegevoegd aan de lijst van uitlatingen waarvoor de PVV-leider terechtstaat.
<center>
</center>

Volgens het hof heeft Wilders zich mogelijk schuldig gemaakt aan het aanzetten tot haat door de woorden van Fallaci te gebruiken. Het OM is het hiermee dus niet eens.

Ingezonden brief

Wilders citeerde Fallaci in een ingezonden brief in de Volkskrant: ''Een gematigde islam bestaat niet. Het bestaat niet omdat er geen onderscheid is tussen Goede Islam en Slechte Islam. Er is islam en daar houdt het mee op. En de islam is de Koran en niets dan de Koran.''
''En de Koran is het Mein Kampf van een religie die beoogt anderen te elimineren, die die anderen - niet-moslims - ongelovige honden noemt, inferieure wezens. Lees de Koran, dat Mein Kampf, nog eens. In welke versie dan ook, je zult zien dat al het kwade dat de zoons van Allah tegen ons en henzelf begaan, uit dat boek afkomstig is.''
© ANP

John2
15-10-10, 14:13
Als je het een beetje volgt wordt hij vrijgesproken op alle aanklachten, alleen nu vanmiddag nog de aanklacht voor discriminatie.

Seif
15-10-10, 14:17
Als je het een beetje volgt wordt hij vrijgesproken op alle aanklachten, alleen nu vanmiddag nog de aanklacht voor discriminatie.

Uiteindelijk gaan de rechters erover, en niet het OM. Het is dus nog even afwachten.

John2
15-10-10, 14:37
Uiteindelijk gaan de rechters erover, en niet het OM. Het is dus nog even afwachten.
Met je eens, maar normaal als het OM iets eist geven de rechters een lagere straf, dus ben benieuwd wat er hier uitkomt.
Zeker als je bekijkt dat er vorige week op groepsbelediging al vrijspraak is verkregen.

fisherman1969
15-10-10, 20:50
Met je eens, maar normaal als het OM iets eist geven de rechters een lagere straf, dus ben benieuwd wat er hier uitkomt.
Zeker als je bekijkt dat er vorige week op groepsbelediging al vrijspraak is verkregen.

Het is een behoorlijke (strontpot) geworden en hoe harder je roert hoe meer het gaat stinken!
Stel er volgt vrijspraak op alle punten?
*)Dan is het niet meer de vraag waar de eerste AANSLAG in Nederland komt ,maar gewoon waar valt die aanslag .
Stel dat Wilders wel schuldig wordt bevonden op enkele punten !! **)
Wat voor straf moet de rechte geven ??
De cel in voor een paar maanden ??
DAN VALT DIT KABINET ! ook leuk ware het niet dat er herverkiezeingen komen en raad eens wie er dan de ALLERGROOTSE partij wordt??
STEL HIJ KRIJGT EN GELD BOETE OF VOORWAARDELIJK , dan is de kans op *) er weer .
Al met al ik ben blij dat ik geen rechter ben :( je zal er maar voorstaan vooral als je ook nog van Joodse symphatie beticht wordt en ook nog Homo bent ?
Deze man kan geen kant op !!!
KL ZAKKEN er is maar een winnaar in alle gevallen raad eens wie ??
**) volgens mijn inziens wel ,maar goed wie ben ik ?omdat te beweren
Kortom alle partijen waren beter uitgeweest als er geen proces had plaats gevonden .

Wizdom
15-10-10, 20:59
Het is een behoorlijke (strontpot) geworden en hoe harder je roert hoe meer het gaat stinken!
Stel er volgt vrijspraak op alle punten?
*)Dan is het niet meer de vraag waar de eerste AANSLAG in Nederland komt ,maar gewoon waar valt die aanslag .
Stel dat Wilders wel schuldig wordt bevonden op enkele punten !! **)
Wat voor straf moet de rechte geven ??
De cel in voor een paar maanden ??
DAN VALT DIT KABINET ! ook leuk ware het niet dat er herverkiezeingen komen en raad eens wie er dan de ALLERGROOTSE partij wordt??
STEL HIJ KRIJGT EN GELD BOETE OF VOORWAARDELIJK , dan is de kans op *) er weer .
Al met al ik ben blij dat ik geen rechter ben :( je zal er maar voorstaan vooral als je ook nog van Joodse symphatie beticht wordt en ook nog Homo bent ?
Deze man kan geen kant op !!!
KL ZAKKEN er is maar een winnaar in alle gevallen raad eens wie ??
**) volgens mijn inziens wel ,maar goed wie ben ik ?omdat te beweren
Kortom alle partijen waren beter uitgeweest als er geen proces had plaats gevonden .

De wet moet gewoon gehandhaafd worden... Als de rechter dat niet doet dan gaat het fout... En dat is niet alleen hier in Nederland... Dat is een natuur wet... Waarom dacht je dat het fout gaat in al die foute landen?

Omdat daar alles wat krom is recht wordt gepraat en andersom...

Vreemd? Heel Vreemd? Ik heb altijd gedacht dat Nederland een streepje voor had... Maar ik geloof nu dat de Vlamingen toch beter hebben gehandeld met hun Cordon Sanitair... Het Vlaams Belang is altijd onder controle gehouden... Ik weet niet of Nederland met zijn knikkende knieen een EXTREMIST als Wilders wel in de hand kan houden...

Hij laat ze iedere keer alle hoeken van de kamer zien.... Zwak... Zwak... Zwak... Nederland heeft geen sterke democratie... Zij wordt gegijzeld door een EXTREMIST...

(leen)
15-10-10, 21:34
De wet moet gewoon gehandhaafd worden... Als de rechter dan niet doet dan gaat het fout... En dat is niet alleen hier in Nederland... Dat is een natuur wet... Waarom dacht je dat het fout gaat in al die foute landen?

Omdat daar alles wat krom is recht wordt gepraat en andersom...

Vreemd? Heel Vreemd? Ik heb altijd gedacht dat Nederland een streepje voor had... Maar ik geloof nu dat de Vlamingen toch beter hebben gehandeld met hun Cordon Sanitair... Het Vlaams Belang is altijd onder controle gehouden... Ik weet niet of Nederland met zijn knikkende knieen een EXTREMIST als Wilders wel in de hand kan houden...

Hij laat ze iedere keer alle hoeken van de kamer zien.... Zwak... Zwak... Zwak... Nederland heeft geen sterke democratie... Zij wordt gegijzeld door een EXTREMIST...

Vergelijk je nou een bananenland met nederland?

fisherman1969
15-10-10, 21:37
De wet moet gewoon gehandhaafd worden... Als de rechter dan niet doet dan gaat het fout... En dat is niet alleen hier in Nederland... Dat is een natuur wet... Waarom dacht je dat het fout gaat in al die foute landen?

Omdat daar alles wat krom is recht wordt gepraat en andersom...

Vreemd? Heel Vreemd? Ik heb altijd gedacht dat Nederland een streepje voor had... Maar ik geloof nu dat de Vlamingen toch beter hebben gehandeld met hun Cordon Sanitair... Het Vlaams Belang is altijd onder controle gehouden... Ik weet niet of Nederland met zijn knikkende knieen een EXTREMIST als Wilders wel in de hand kan houden...

Hij laat ze iedere keer alle hoeken van de kamer zien.... Zwak... Zwak... Zwak... Nederland heeft geen sterke democratie... Zij wordt gegijzeld door een EXTREMIST...

O.K mee eens neemt niet weg dat ik niet graag deplaats van deze rechter zou willen innemen , de man kan het NOOIT GOED doen.
Overgens denk ik dat ALLE BEWONERS van NEDERLAND eerder voor anderen extremisten bang moeten zijn !
LET OP MIJN WOORDEN :
Het is niet meer de vraag wanneer de ,,zgn Moslims ,,extremisten gaan toeslaan ,maar wanneer ?*)
Deze mensen gaan om zoveel mogelijk mensen te doden enals daar Moslims tussen zitten denken ze dat die wel in de hemel zullen komen de rest uiteraard niet .
*) wat voor uitspraak de rechter gaat doen is niet van belang hij kan het n.l nooit goed doen :

Wizdom
15-10-10, 21:46
O.K mee eens neemt niet weg dat ik niet graag deplaats van deze rechter zou willen innemen , de man kan het NOOIT GOED doen.
Overgens denk ik dat ALLE BEWONERS van NEDERLAND eerder voor anderen extremisten bang moeten zijn !
LET OP MIJN WOORDEN :
Het is niet meer de vraag wanneer de ,,zgn Moslims ,,extremisten gaan toeslaan ,maar wanneer ?*)
Deze mensen gaan om zoveel mogelijk mensen te doden enals daar Moslims tussen zitten denken ze dat die wel in de hemel zullen komen de rest uiteraard niet .
*) wat voor uitspraak de rechter gaat doen is niet van belang hij kan het n.l nooit goed doen :

De rechter moet gewoon consequent zijn en de wet toepassen... Geen uitzonderingen maken want dan is het hek van de dam... Wilders kan heel leuk verkondigen dat het een politiek proces is maar heeft alle schijn tegen... Het is een goedkope manier om zichzelf te verdedigen tegen zijn haatzaaierij..

Hij moet gewoon begrijpen dat als je haat zaait je ook de daarbij horende straf hoort te accepteren... Hij vindt zichzelf toch een kerel dan moet hij ook niet proberen een lachertje te maken van de NEDERLANDSE WET.

Als er iemand is voor zwaar straffen dan is het Wilders wel... Laat hem dan eens consequent zijn en zich niet proberen te verschansen achter die zielig doenerij...

Gevaar is natuurlijk dat wanneer Wilders zijn zin krijgt niemand meer veilig is ook niet Joden, Christenen, Hindoes en Atheisten....

Want dan is het jachtseizoen geopend...

Ge begrijpt natuurlijk dat deze 6 Miljard mensen op deze aardkloot het alleen met elkaar kunnen vinden omdat ze elkaar tolereren... Ze hebben allemaal een ander wereldbeeld... Dat is niets nieuws en zal ook altijd zo blijven... Als we het nu met z'n allen nodig gaan vinden om het vingertje tegen elkaar op te steken dan kan dat vingertje ons terugbrengen naar een turbulente tijd die we alleen nog kennen uit de geschiedenis boeken... Geen fijne tijd met veel veldslagen en tegen veldslagen enz... Overigens let wel altijd gewonnen door jawel daar komt ie... Die Moslims....

Neemt deze vers uit de KORAN niet te licht mijn vriend... Alle woorden van ALLAH (SWT) hebben een zwaarder gewicht dan het HEELAL...

[3:110] You are the best community (REAL MUSLIMS) ever raised among the people: you advocate righteousness and forbid evil, and you believe in GOD. If the followers of the scripture believed, it would be better for them. Some of them do believe, but the majority of them are wicked.

[3:111] They (INFIDELS) can never harm you (REAL MUSLIMS), beyond insulting you. If they fight you, they will turn around and flee. They can never win.

[3:112] They shall be humiliated whenever you encounter them, unless they uphold GOD's covenant, as well as their peace covenants with you. They have incurred wrath from GOD, and, consequently, they are committed to disgrace. This is because they rejected GOD's revelations, and killed the prophets unjustly. This is because they disobeyed and transgressed.

Let op [3:112] Daar begint WILDERS aan te TORNEN... Dat kan betekenen dat indien [3:112] wordt verbroken, HUMILIATION op de voordeur staat te kloppen....