PDA

Bekijk Volledige Versie : Cohen: Wilders ondermijnt 'kernwaarden van westerse samenleving'



HUISBAAS
16-10-10, 00:35
DEN HAAG - PvdA-leider Job Cohen vindt dat PVV-leider Geert Wilders 'een bom' legt onder de onafhankelijke rechtspraak in Nederland.

Wilders zei donderdagavond in het tv-programma Nieuwsuur dat 'miljoenen mensen terecht geen vertrouwen meer hebben in de rechterlijke macht' als hij veroordeeld zou worden in de strafzaak vanwege haatzaaien en aanzetten tot discriminatie.

Volgens Cohen stelde Wilders in feite dat er vrijspraak moet komen anders zou de rechter niet onafhankelijk zijn. 'Met die uitspraak tast hij juist de onafhankelijkheid van de rechter aan. Want hij vindt hem pas onafhankelijk als hij zijn zin krijgt', aldus de PvdA-leider.

Cohen vindt de opstelling van Wilders 'ernstig'. De PVV-leider ondermijnt volgens Cohen 'de kernwaarden van onze westerse samenleving'.


ANP
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

tanger'73
16-10-10, 02:29
Dat niet alleen, hij waagt het zelfs met zijn stomme kop om de Nederlandse onafhankelijke rechtspraak te ondermijnen met suggestieve dreigementen aan het adres van de rechtelijke macht rondom zijn proces. We hebben hier pertinent met een waanzinnige te maken.

Wizdom
16-10-10, 11:20
DEN HAAG - PvdA-leider Job Cohen vindt dat PVV-leider Geert Wilders 'een bom' legt onder de onafhankelijke rechtspraak in Nederland.

Wilders zei donderdagavond in het tv-programma Nieuwsuur dat 'miljoenen mensen terecht geen vertrouwen meer hebben in de rechterlijke macht' als hij veroordeeld zou worden in de strafzaak vanwege haatzaaien en aanzetten tot discriminatie.

Volgens Cohen stelde Wilders in feite dat er vrijspraak moet komen anders zou de rechter niet onafhankelijk zijn. 'Met die uitspraak tast hij juist de onafhankelijkheid van de rechter aan. Want hij vindt hem pas onafhankelijk als hij zijn zin krijgt', aldus de PvdA-leider.

Cohen vindt de opstelling van Wilders 'ernstig'. De PVV-leider ondermijnt volgens Cohen 'de kernwaarden van onze westerse samenleving'.


ANP
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

In feite chanteert Wilders de rechters die over hem moeten oordelen... Hij zegt of je pleit me vrij en als jullie mij veroordelen zijn jullie partijdig...

M.a.w. Wilders wil bepalen wat de rechters over hem gaan oordelen?

Rare toestand? Ik zou hem de hoogste straf geven omdat hij de de BEGINSELEN van de SAMENLEVING en de NEDERLANDSE WET niet serieus neemt...

Wilders ondermijnt de NEDERLANDSE SAMENLEVING en daarmee pleegt hij HOOGVERRAAD...

tanger'73
16-10-10, 17:19
In feite chanteert Wilders de rechters die over hem moeten oordelen... Hij zegt of je pleit me vrij en als jullie mij veroordelen zijn jullie partijdig...

M.a.w. Wilders wil bepalen wat de rechters over hem gaan oordelen?

Rare toestand? Ik zou hem de hoogste straf geven omdat hij de de BEGINSELEN van de SAMENLEVING en de NEDERLANDSE WET niet serieus neemt...

Wilders ondermijnt de NEDERLANDSE SAMENLEVING en daarmee pleegt hij HOOGVERRAAD...


Zeer onverstandige uitspraken van een volksvertegenwoordiger. Daarmee is hij uit op totale anarchie. Kortom, de Nederlandse rechtsstaat is prima, als het maar niet hem betreft. Dan deugd het ineens niet meer. Compleet waanzinnig deze gek.

Max Stirner
16-10-10, 18:59
DEN HAAG - PvdA-leider Job Cohen vindt dat PVV-leider Geert Wilders 'een bom' legt onder de onafhankelijke rechtspraak in Nederland.

Wilders zei donderdagavond in het tv-programma Nieuwsuur dat 'miljoenen mensen terecht geen vertrouwen meer hebben in de rechterlijke macht' als hij veroordeeld zou worden in de strafzaak vanwege haatzaaien en aanzetten tot discriminatie.

Volgens Cohen stelde Wilders in feite dat er vrijspraak moet komen anders zou de rechter niet onafhankelijk zijn. 'Met die uitspraak tast hij juist de onafhankelijkheid van de rechter aan. Want hij vindt hem pas onafhankelijk als hij zijn zin krijgt', aldus de PvdA-leider.

Cohen vindt de opstelling van Wilders 'ernstig'. De PVV-leider ondermijnt volgens Cohen 'de kernwaarden van onze westerse samenleving'.


ANP
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl



Wilders had het woordje 'terecht' moeten weglaten, want dat is subjectief en kan je beschouwen als een poging om de rechter te beinvloeden/chanteren.

Had hij dat gedaan dan was er slechts sprake geweest van een constatering, en een feitelijke constatering bovendien.


Cohen zou beter zijn mond kunnen houden, alleen al om pragmatische reden; zijn constante gejammer over Wilders en diens grote gevaar voor de rechtstaat, klinken ietwat hysterisch en, belangrijker, werken alleen maar averechts - dat dat kwartje bij Job nog niet is gevallen, vind ik werkelijk onbegrijpelijk.

Eric de Blois
16-10-10, 20:49
DEN HAAG - PvdA-leider Job Cohen vindt dat PVV-leider Geert Wilders 'een bom' legt onder de onafhankelijke rechtspraak in Nederland.

Wilders zei donderdagavond in het tv-programma Nieuwsuur dat 'miljoenen mensen terecht geen vertrouwen meer hebben in de rechterlijke macht' als hij veroordeeld zou worden in de strafzaak vanwege haatzaaien en aanzetten tot discriminatie.

Volgens Cohen stelde Wilders in feite dat er vrijspraak moet komen anders zou de rechter niet onafhankelijk zijn. 'Met die uitspraak tast hij juist de onafhankelijkheid van de rechter aan. Want hij vindt hem pas onafhankelijk als hij zijn zin krijgt', aldus de PvdA-leider.

Cohen vindt de opstelling van Wilders 'ernstig'. De PVV-leider ondermijnt volgens Cohen 'de kernwaarden van onze westerse samenleving'.

ANP

Welke rechter in onze samenleving is werkelijk onafhankelijk? Er is in nederland sprake van politiek getinte rechtspraak. De media zijn links, evenals de meeste rechters, de AIVD etc. Cohen ook links, vindt natuurlijk dat Wilders 'de kernwaarden van onze westerse samenleving ondermijnt'. Het is allemaal heel voorspelbaar. En ja dankzij die zogenaamd onafhankelijke rechtspraak hebben criminelen hier betere bescherming dan hun slachtoffers. Als dat de kernwaarden zijn waar Cohen aan refereert veeg ik daar gaan mijn achterwerk mee af. Ik hoor Cohen nooit zoiets zeggen over ondermijning van vrouwenrechten binnen macho-culturen. Cohen meet dan ook met twee maten en is dus verre van objectief.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Wizdom
16-10-10, 21:00
Welke rechter in onze samenleving is werkelijk onafhankelijk? Er is in nederland sprake van politiek getinte rechtspraak. De media zijn links, evenals de meeste rechters, de AIVD etc. Cohen ook links, vindt natuurlijk dat Wilders 'de kernwaarden van onze westerse samenleving ondermijnt'. Het is allemaal heel voorspelbaar. En ja dankzij die zogenaamd onafhankelijke rechtspraak hebben criminelen hier betere bescherming dan hun slachtoffers. Als dat de kernwaarden zijn waar Cohen aan refereert veeg ik daar gaan mijn achterwerk mee af. Ik hoor Cohen nooit zoiets zeggen over ondermijning van vrouwenrechten binnen macho-culturen. Cohen meet dan ook met twee maten en is dus verre van objectief.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Neemt niet weg dat als Wilders fatsoenlijk was en het landsbelang had willen dienen gewoon zijn mond moest houden en het rechterlijke oordeel moest afwachten zonder insinuaties te gaan maken over de interpretatie van een toekomstige uitspraak.

tanger'73
16-10-10, 21:16
Neemt niet weg dat als Wilders fatsoenlijk was en het landsbelang had willen dienen gewoon zijn mond moest houden en het rechterlijke oordeel moest afwachten zonder insinuaties te gaan maken over de interpretatie van een toekomstige uitspraak.

inderdaad, een potentiële misdadiger die voor de rechter staat, wordt zelfs door velen in bescherming genomen. Heb persoonlijk geen enkele moeite mee als men het Nederlandse rechtssysteem compleet door de toilet spoelen en alle veroordeelde misdadigers terstond amnestie verlenen.

Wizdom
16-10-10, 21:21
Welke rechter in onze samenleving is werkelijk onafhankelijk? Er is in nederland sprake van politiek getinte rechtspraak. De media zijn links, evenals de meeste rechters, de AIVD etc. Cohen ook links, vindt natuurlijk dat Wilders 'de kernwaarden van onze westerse samenleving ondermijnt'. Het is allemaal heel voorspelbaar. En ja dankzij die zogenaamd onafhankelijke rechtspraak hebben criminelen hier betere bescherming dan hun slachtoffers. Als dat de kernwaarden zijn waar Cohen aan refereert veeg ik daar gaan mijn achterwerk mee af. Ik hoor Cohen nooit zoiets zeggen over ondermijning van vrouwenrechten binnen macho-culturen. Cohen meet dan ook met twee maten en is dus verre van objectief.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Hij is zo arrogant als de Neet... Hij gaat iedereen vertellen wat hij of zij denkt? Dat is toch niet normaal? Straks denkt ie nog dat ie een soort Jomanda is?

Eric de Blois
16-10-10, 21:23
Neemt niet weg dat als Wilders fatsoenlijk was en het landsbelang had willen dienen gewoon zijn mond moest houden en het rechterlijke oordeel moest afwachten zonder insinuaties te gaan maken over de interpretatie van een toekomstige uitspraak.

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)



Landsbelang? Ach Wilders dient alleen het belang van zijn achterban netals Cohen. Bij Cohen vraag ik mij alleen af wiens belang hij dient. Nou ja eigenlijk vraag ik mij dat niet af, het is overduidelijk. Bij Cohen komt het landsbelang op de laatste plaats. Eerst Cohen, dan de partij, vervolgens de achterban en als dat toevallig niet in strijd is met de macht van de partij het landsbelang. Principes zijn bij de pvda al heel lang verruild voor marktwerking. Politici met principes zijn daar al lang vervangen door managers. Eigenlijk is de pvda helemaal niet links, ze zijn gewoon uit op macht ten koste van alles. Laat Cohen vooral zijn mond dicht houden over waarden.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Eric de Blois
16-10-10, 21:29
inderdaad, een potentiële misdadiger die voor de rechter staat, wordt zelfs door velen in bescherming genomen. Heb persoonlijk geen enkele moeite mee als men het Nederlandse rechtssysteem compleet door de toilet spoelen en alle veroordeelde misdadigers terstond amnestie verlenen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)

"(...)alle veroordeelde misdadigers terstond amnestie verlenen..."
Heb je daar misschien persoonlijk belang bij? In ieder geval is het duidelijk aan welke zijde jij staat. Niet aan die van de slachtoffers...
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

mohammad1
16-10-10, 21:39
Landsbelang? Ach Wilders dient alleen het belang van zijn achterban netals Cohen. Bij Cohen vraag ik mij alleen af wiens belang hij dient. Nou ja eigenlijk vraag ik mij dat niet af, het is overduidelijk. Bij Cohen komt het landsbelang op de laatste plaats. Eerst Cohen, dan de partij, vervolgens de achterban en als dat toevallig niet in strijd is met de macht van de partij het landsbelang. Principes zijn bij de pvda al heel lang verruild voor marktwerking. Politici met principes zijn daar al lang vervangen door managers. Eigenlijk is de pvda helemaal niet links, ze zijn gewoon uit op macht ten koste van alles. Laat Cohen vooral zijn mond dicht houden over waarden.



Juist Eric, maar liever iemand die zegt wat hij denkt dan iemand die zegt wat hij niet denkt.

En een beetje overdrijven trekt beter de aandacht op een bestaand probleem dat anders genegeerd wordt.

Een efficiënte techniek door velen toegepast.

Ik mag geen gezichtsluier dragen dus wordt mijn godsdienstvrijheid niet erkend.

Democratie is een vorm van ongeloof dus willen wij de shari'ah.

Ik ben een moslim dus wil ik met jou niets te maken hebben.

Gematigde Islam bestaat niet. Gematigde moslims zijn geen moslims.

:vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

tanger'73
16-10-10, 21:45
"(...)alle veroordeelde misdadigers terstond amnestie verlenen..."
Heb je daar misschien persoonlijk belang bij? In ieder geval is het duidelijk aan welke zijde jij staat. Niet aan die van de slachtoffers...
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl


Het maakt mij niet uit, ik gun iedereen zijn vrijheid.

Wizdom
16-10-10, 21:55
Landsbelang? Ach Wilders dient alleen het belang van zijn achterban netals Cohen. Bij Cohen vraag ik mij alleen af wiens belang hij dient. Nou ja eigenlijk vraag ik mij dat niet af, het is overduidelijk. Bij Cohen komt het landsbelang op de laatste plaats. Eerst Cohen, dan de partij, vervolgens de achterban en als dat toevallig niet in strijd is met de macht van de partij het landsbelang. Principes zijn bij de pvda al heel lang verruild voor marktwerking. Politici met principes zijn daar al lang vervangen door managers. Eigenlijk is de pvda helemaal niet links, ze zijn gewoon uit op macht ten koste van alles. Laat Cohen vooral zijn mond dicht houden over waarden.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Je mag toch aannemen dat elke Nederlander zich op zijn minst aan een aantal zaken moet conformeren. Zo is de Nederlandse wet opgesteld door de Vaders van dit land en mag je toch op z'n minst respect voor de regelgeving van dit land verwachten. Wilders heeft zijn mond vol over allerlei misstanden maar hij is de eerste die zijn disrespect voor de fundamentals en beginselen van de Nederlandse rechtstaat toont.

Wil je dat we eindigen in een soort Bananrepubliek of zo?

We hebben hier een hele rel gehad om dat iemand niet opstond voor de rechters bij het binnentreden...

Nu is er iemand die de rechter wil chanteren nog voor de uitspraak gedaan is en dit wordt goed gevonden? Welke logica heerst er hier eigenlijk? Nog even en er lopen hier mensen die roepen lang leven de Fuhrer ongeacht wat hij zegt of doet? Het is toch te belachelijk voor woorden... Wat een stelletje primitievelingen zijn het toch eigenlijk...

Nergens respect voor nog niet eens voor de eigen regelgeving...

(leen)
16-10-10, 22:08
Juist Eric, maar liever iemand die zegt wat hij denkt dan iemand die zegt wat hij niet denkt.

En een beetje overdrijven trekt beter de aandacht op een bestaand probleem dat anders genegeerd wordt.

Een efficiënte techniek door velen toegepast.

Ik mag geen gezichtsluier dragen dus wordt mijn godsdienstvrijheid niet erkend.

Democratie is een vorm van ongeloof dus willen wij de shari'ah.

Ik ben een moslim dus wil ik met jou niets te maken hebben.

Gematigde Islam bestaat niet. Gematigde moslims zijn geen moslims.

:vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

rolaanmetende gedragsproblemen komen echt niet alleen binnen de islam voor,

jij verafgod een beeld dus bent verkeerd is ook niet onbekend,
en dat is zelfs binnen dezelfde overtuiging.

mohammad1
16-10-10, 22:45
rolaanmetende gedragsproblemen komen echt niet alleen binnen de islam voor,



jij verafgod een beeld dus bent verkeerd is ook niet onbekend,

en dat is zelfs binnen dezelfde overtuiging.

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)



@Leen

Waarmee je bedoelt? Het monotheïsme?

:vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Olive Yao
16-10-10, 23:19
In feite chanteert Wilders de rechters die over hem moeten oordelen... Hij zegt of je pleit me vrij en als jullie mij veroordelen zijn jullie partijdig...

M.a.w. Wilders wil bepalen wat de rechters over hem gaan oordelen?

Rare toestand? Ik zou hem de hoogste straf geven omdat hij de de BEGINSELEN van de SAMENLEVING en de NEDERLANDSE WET niet serieus neemt...

Wilders ondermijnt de NEDERLANDSE SAMENLEVING en daarmee pleegt hij HOOGVERRAAD...

He Wizdom,

Je topic over mevr. Magan en de wall street journal is een scoop.





DEN HAAG - PvdA-leider Job Cohen vindt dat PVV-leider Geert Wilders 'een bom' legt onder de onafhankelijke rechtspraak in Nederland.

Wilders zei donderdagavond in het tv-programma Nieuwsuur dat 'miljoenen mensen terecht geen vertrouwen meer hebben in de rechterlijke macht' als hij veroordeeld zou worden in de strafzaak vanwege haatzaaien en aanzetten tot discriminatie.

Volgens Cohen stelde Wilders in feite dat er vrijspraak moet komen anders zou de rechter niet onafhankelijk zijn. 'Met die uitspraak tast hij juist de onafhankelijkheid van de rechter aan. Want hij vindt hem pas onafhankelijk als hij zijn zin krijgt', aldus de PvdA-leider.

Cohen vindt de opstelling van Wilders 'ernstig'. De PVV-leider ondermijnt volgens Cohen 'de kernwaarden van onze westerse samenleving'.

ANP

Met Cohen eens, ook dat dit zorgwekkend is.
Dezelfde houding heeft Ayaan Hirsi Magan in haar recente flutartikel in de wall street journal.

John2
17-10-10, 11:04
=HUISBAAS;4508616]DEN HAAG - PvdA-leider Job Cohen vindt dat PVV-leider Geert Wilders 'een bom' legt onder de onafhankelijke rechtspraak in Nederland.

Wilders zei donderdagavond in het tv-programma Nieuwsuur dat 'miljoenen mensen terecht geen vertrouwen meer hebben in de rechterlijke macht' als hij veroordeeld zou worden in de strafzaak vanwege haatzaaien en aanzetten tot discriminatie.
Zou Wilders worden veroordeeld is inderdaad het vertrouwen in de rechtstaat die een flinke deuk oploopt.


Volgens Cohen stelde Wilders in feite dat er vrijspraak moet komen anders zou de rechter niet onafhankelijk zijn. 'Met die uitspraak tast hij juist de onafhankelijkheid van de rechter aan. Want hij vindt hem pas onafhankelijk als hij zijn zin krijgt', aldus de PvdA-leider.
Wat is dit nu voor een onzin, immers iedereen die voor een rechter komt vind zichzelf onschuldig en verwacht vrijspraak.


Cohen vindt de opstelling van Wilders 'ernstig'. De PVV-leider ondermijnt volgens Cohen 'de kernwaarden van onze westerse samenleving'.
ANP
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl
Volgens mij is de opstelling van Cohen en de PvdA een ernstige ondermijning van de kernwaarden van onze westerse samenleving, want was het niet de PvdA die jarenlang vasthield aan een waan die niet bestond namelijk het multicuturele in onze samenleving.

John2
17-10-10, 11:12
dat dat kwartje bij Job nog niet is gevallen, vind ik werkelijk onbegrijpelijk.

Je bedoeld het kwartje van Kok, die we nog steeds niet terug hebben?

jang0201
17-10-10, 11:19
Je bedoeld het kwartje van Kok, die we nog steeds niet terug hebben?

:giechel::giechel::giechel:

(leen)
21-10-10, 17:55
@Leen

Waarmee je bedoelt? Het monotheïsme?

:vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Das een wijd begrip,veel geloven zijn monotheïstisch.
Maar ik doelde op de reformatie,
hetgeen ook lijkt te beginnen binnen de islam.

mohammad1
21-10-10, 19:35
Das een wijd begrip,veel geloven zijn monotheïstisch.
Maar ik doelde op de reformatie,
hetgeen ook lijkt te beginnen binnen de islam.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)

De reformatie hebben we al gehad in de Islam, de contra-reformatie ook en nu lijkt er een neo-reformatie te ontstaan door de intelligentsia in de Islamitische wereld die zich bewust zijn van de noodzaak tot verlichting en hervorming. Vooruitgang heet dat bij de hervormers en, bidah (vernieuwing) heet dat in het Arabisch van de clerus islamia.

De 'geleerden' zien hun status, hun 'namus' in gevaar komen en vluchten achteruit naar de begintijden om van daaruit onaantastbaarheid te verwerven.
Frustratie over de gang van zaken en het genegeerd worden als raadgever doet hen naar andere middelen grijpen ( jihadi-middelen en dogmas) om alsnog het tij te doen keren.

Saudi Arabia speelt hierin waarschijnlijk een dubbele rol.
Vriendje van de VS en tevens financier van de Jihad en Mujahideen.

Maar misschien financier van de moslimstrijders op vraag van het Westen? Wie zal het zeggen? Een oorlogje in stand houden om de Westerse aanwezigheid in de regio te verantwoorden en te behouden voor het geval de contra-neo-reformatie te sterk zou worden.

De illusie moet ook opgewekt worden dat de rebellerende moslimjeugd, opgezweept door enkele jihadi-sheikhs, in staat zou zijn grote schade aan het Westen te berokkenen en zelfs de macht te veroveren om de shari'ah te implementeren. Hizb ut Tahrir Belgium, UK, Nederland enz. krijgen hun centen van.....SA, Qatar? Iran? of de CIA? Ze moeten de haat aan beide kanten doen toenemen door provocatie en stoere taal.

Met als einddoel? Om de Pan-Arabische ambities voor eens en voor altijd naar de verdoemenis te helpen. Iran is op gebied van financiering van de moslimopstand de concurrent van S.A. en zal en passant mee opgerold worden.
Zullen we ooit weten hoe de vork in de steel zat? Waarschijnlijk na dat de feiten zich hebben voorgedaan.

Blijf echter bewust dat dit mogelijke scenario uit mijn rijke fantasie komt en dat de werkelijkheid nog veel erger zou kunnen zijn. Insha'Allah!

Niets is nog wat het lijkt te zijn.
En ja monotheïsme is de Godsdienst van Ibrahim, zoals ook het Jodendom, het Christendom en....In één woord Islam, maar met behoud van eigen wetten en gebruiken.
Allahweethetveelbeter.

Uit een Islamitische bron!

Vrede. :vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl