PDA

Bekijk Volledige Versie : En wederom betalen wij.........



John2
16-10-10, 12:17
Turkse hulp op Nederlandse kosten

vrijdag 15 oktober 2010 | 22:21 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 16 oktober 2010 | 08:52
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten
Amita Ramnarian (links) met mevrouw Balkenende. Archieffoto ANP

Amita Ramnarian (links) met mevrouw Balkenende. Archieffoto ANP

HENGELO - Amita Ramnarain, de Twentse Zakenvrouw van van het jaar 2009, wil met haar thuiszorgbedrijf SPV uit Hengelo thuiszorg leveren in Turkije. Het is het eerste Nederlandse bedrijf dat een vestiging opent in dat land.


Op die manier kunnen hulpbehoevenden bijvoorbeeld op familiebezoek in hun vaderland. De onderneming van Ramnarain krijgt steun van zorgverzekeraar Agis uit Amersfoort.

Volgens de initiatiefneemster hebben mensen recht op deze vorm van zorg. Hun in Nederland verkregen indicatie is het hele jaar door geldig. Dus ook voor de paar maanden dat ze ’s zomers in Turkije verblijven.

De Hengelose werd ook in 2009 uitgeroepen tot Etnisch Zakenvrouw van het Jaar, een prijs die ze kreeg uit handen van mevrouw Balkenende, echtgenote van de inmiddels oud-premier. De onderneemster begon als eerste in de regio een thuiszorgbureau voor allochtonen. Het bureau maakte een sterke groei door en telt inmiddels 1400 autochtone en allochtone cliënten.

Verzekeraar Agis die het plan ondersteunt geldt als de ‘allochtonenverzekeraar’ in Nederland. Agis verleent ook zorg in Suriname.

Lees alle uitgangspunten van het plan in de krant van zaterdag.

knuppeltje
16-10-10, 12:32
Wie wil er weer een poging doen om Sjonny uit te leggen wat een verzekering is?

John2
16-10-10, 13:02
Wie wil er weer een poging doen om Sjonny uit te leggen wat een verzekering is?
Volgens jou om gratis vakanties te scoren op kosten van je medemensen, bedoelde je dat?

Joesoef
16-10-10, 13:07
Wie wil er weer een poging doen om Sjonny uit te leggen wat een verzekering is?


van Sjon mogen zieke moslims niet op vakantie.

Wizdom
16-10-10, 13:12
van Sjon mogen zieke moslims niet op vakantie.

Van Sjon mogen Moslims alleen premie betalen en voor de rest niks... Hij weet niet dat het uiteindelijk ook voor de Nederlandse premie betaler voordeliger is of kan uitpakken en er mogelijk in de toekomst een prikkel vanuit gaat voor Nederlandse aanbieders om betere en goedkopere alternatieven aan te bieden.

Straks kan Sjonnie zelf ook zijn oude dag aan de Turkse Riviera uitzitten...

John2
16-10-10, 13:21
van Sjon mogen zieke moslims niet op vakantie.

O dat mogen ze best en graag zelfs, maar dan moet deze regeling ook tellen voor de overige nederlanders en dat doet het juist niet.
Als mijn moeder die moeilijk ter been is met mij mee wilt naar bijvoorbeeld mijn huis in Rusland of ons vakantie huis in Spanje, dan moeten wij zelf alles regelen en betalen, zelfs de medische kosten krijgen wij niet vergoed, omdat de ziekte al bekend was voordat we naar het buitenland gingen.

In mijn ogen kun je niet voor de ene groep mensen beperkingen op leggen en juist voor een andere groep beperkingen gaan opheffen.

Zo is vijf jaar geleden alle vergoedingen voor zorg van mensen die overwinterden in Spanje opgeheven en nu gaan ze Turkije goedkeuren, dom en onbegrijpelijk zeker in een tijd van vergaande bezuinigingen.

John2
16-10-10, 13:25
Van Sjon mogen Moslims alleen premie betalen en voor de rest niks... Hij weet niet dat het uiteindelijk ook voor de Nederlandse premie betaler voordeliger is of kan uitpaken en er mogelijk in de toekomst een prikkel vanuit gaat voor Nederlandse aanbieders om betere en goedkopere alternatieven aan te bieden.

Straks kam Sjonnie zelf ook zijn oude dag aan de Turkse Riviera uitzitten...

Iets wat je toevoegd als extra kan nooit goedkoper zijn ook op langere termijn niet dit is destijds ook overduidelijk aangetoont met de mensen die overwinterden in Spanje en Portugal.

Wizdom
16-10-10, 13:27
Iets wat je toevoegd als extra kan nooit goedkoper zijn ook op langere termijn niet dit is destijds ook overduidelijk aangetoont met de mensen die overwinterden in Spanje en Portugal.

Als het niet meer betaalbaar is dan houdt het ook op te bestaan... Dan lost het zich vanzelf op...

John2
16-10-10, 13:37
Als het niet meer betaalbaar is dan houdt het ook op te bestaan... Dan lost het zich vanzelf op...

Ja maar daarvoor wordt er eerst bezuinigd op andere zaken en deze uit het pakket gehaald zoals bijvoorbeeld per ingang van 1 januari 2011 de maagzuur remmers, Cholesterol verlagende medicijnen, adhd medicatie enz.

Wizdom
16-10-10, 13:41
Ja maar daarvoor wordt er eerst bezuinigd op andere zaken en deze uit het pakket gehaald zoals bijvoorbeeld per ingang van 1 januari 2011 de maagzuur remmers, Cholesterol verlagende medicijnen, adhd medicatie enz.

Weest gerust als het financieel een bottleneck was hadden ze het echt niet gedaan... Het gaat hier waarschijnlijk om een prikkie... En zeker niet dit kabinet....

Die andere middelen worden waarschijnlijk massaal uitgeschreven waardoor daarop bezuinigen zin heeft... Tja het geld moet ergens vandaan komen...

Joesoef
16-10-10, 13:50
Er is een verschil tussen de basiszorg met daarin medicamenten en de aanvullende posten waaruit men zelf kan kiezen. Dat laatste is een puur commerciële aangelegenheid, acupunctuur en reiki wordt ook vergoed door enkele verzekeraars (terwijl het niet werkt). Kennelijk leveren de premies meer op dan dat het kost. Zo ook met thuiszorg over de grens (voor de verzekerde die dat in zijn polis heeft zitten en er dus gewoon voor betaald).

Voor Sjon en pvv adepten komt er de dimmie polis, extra korting voor de matig en gemiddelde drinker, extra korting voor de onbesneden man, kortingsbonnen voor varkensvlees etc, gratis kapper voor dames zonder hoofddoek. Gezien het pvv succes moet dit gaan stormlopen.

John2
16-10-10, 13:51
Weest gerust als het financieel een bottleneck was hadden ze het echt niet gedaan... Het gaat hier waarschijnlijk om een prikkie... En zeker niet dit kabinet....

Die andere middelen worden waarschijnlijk massaal uitgeschreven waardoor daarop bezuinigen zin heeft... Tja het geld moet ergens vandaan komen...

Ik voorzie eerder fraude dan financieel voordeel, zeker als je kijkt naar de andere 2 zorginstellingen hier in Twente die inspeelde op zorg voor Islamitische gezinzorg die beiden op last van de inspectie is gesloten en waar miljoenen in lucht is opgegaan.
Maar we zullen zien in de toekomst waar dit schip weer strand en hoeveel gemeenschapsgeld er is verdwenen.

Wizdom
16-10-10, 13:56
Ik voorzie eerder fraude dan financieel voordeel, zeker als je kijkt naar de andere 2 zorginstellingen hier in Twente die inspeelde op zorg voor Islamitische gezinzorg die beiden op last van de inspectie is gesloten en waar miljoenen in lucht is opgegaan.
Maar we zullen zien in de toekomst waar dit schip weer strand en hoeveel gemeenschapsgeld er is verdwenen.

Fraude is niet voorbehouden aan allochtonen... Fraude is crimineel gedrag en de laatste tijd is het schering en inslag... Denk aan al die pensioen fraude drama's... Dat waren toch echt geen allochtonen en dat ging om veel grotere bedragen en de effecten daarvan zijn veel groter dan datgene wat jij noemt... Maar daar hoor je een racist nooit over... Dat heeft te maken met de hebzucht van deze tijd... Maar voor een racist is er altijd wel die speciale reden te verzinnen om allochtonen in een hoekje te drijven ook als hij zelf weet dat het alleen te maken heeft met het zelfgenoegzame racisme...

John2
16-10-10, 14:22
Er is een verschil tussen de basiszorg met daarin medicamenten en de aanvullende posten waaruit men zelf kan kiezen. Dat laatste is een puur commerciële aangelegenheid, acupunctuur en reiki wordt ook vergoed door enkele verzekeraars (terwijl het niet werkt). Kennelijk leveren de premies meer op dan dat het kost. Zo ook met thuiszorg over de grens (voor de verzekerde die dat in zijn polis heeft zitten en er dus gewoon voor betaald).

Voor Sjon en pvv adepten komt er de dimmie polis, extra korting voor de matig en gemiddelde drinker, extra korting voor de onbesneden man, kortingsbonnen voor varkensvlees etc, gratis kapper voor dames zonder hoofddoek. Gezien het pvv succes moet dit gaan stormlopen.
Dus we kunnen de kliniek in Amsterdam wel weer sluiten?


Fraude is niet voorbehouden aan allochtonen... Fraude is crimineel gedrag en de laatste tijd is het schering en inslag... Denk aan al die pensioen fraude drama's... Dat waren toch echt geen allochtonen en dat ging om veel grotere bedragen en de effecten daarvan zijn veel groter dan datgene wat jij noemt... Maar daar hoor je een racist nooit over... Dat heeft te maken met de hebzucht van deze tijd... Maar voor een racist is er altijd wel die speciale reden te verzinnen om allochtonen in een hoekje te drijven ook als hij zelf weet dat het alleen te maken heeft met het zelfgenoegzame racisme...
Nee inderdaad is fraude niet alleen voorbehouden aan allochtonen, maar het is wel toevallig dat nu net twee grote thuiszorg organisatie's hier in het oosten gepakt zijn, er nu ineens dit komt boven borrelen.

Zanjabeel
16-10-10, 14:31
Wie wil er weer een poging doen om Sjonny uit te leggen wat een verzekering is?

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)



lol.........
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Wizdom
16-10-10, 14:37
Dus we kunnen de kliniek in Amsterdam wel weer sluiten?


Nee inderdaad is fraude niet alleen voorbehouden aan allochtonen, maar het is wel toevallig dat nu net twee grote thuiszorg organisatie's hier in het oosten gepakt zijn, er nu ineens dit komt boven borrelen.

Als het je echt alleen om de fraude gaat dan zul je in mij een bondgenoot vinden... Ik zou het alleen triest vinden als het alleen zou gaan om een allochtoon initiatief... Heb je aanwijzingen dat het hier om een fraudezaak zou gaan?

John2
16-10-10, 14:54
Als het je echt alleen om de fraude gaat dan zul je in mij een bondgenoot vinden... Ik zou het alleen triest vinden als het alleen zou gaan om een allochtoon initiatief... Heb je aanwijzingen dat het hier om een fraudezaak zou gaan?
Nee geen directe aanwijzingen voor fraude, maar hoe gemakkelijk is het niet om fraude te plegen.
Maar waar het mij in eerste instantie om ging is dat vele zorg in het buitenland aan de ene kant wordt opgeheven en net zo makkelijk aan de andere kant weer wordt toegevoegd?
Zoals ik al eerder aangaf is enkele jaren terug de zorg voor ouderen die overwinteren in Spanje terug gedraaid, omdat de kosten te hoog waren en de controle te moeilijk.
Ben dan ook benieuwd hoe ze deze problemen willen aanpakken in Turkije.

Wizdom
16-10-10, 15:00
Nee geen directe aanwijzingen voor fraude, maar hoe gemakkelijk is het niet om fraude te plegen.
Maar waar het mij in eerste instantie om ging is dat vele zorg in het buitenland aan de ene kant wordt opgeheven en net zo makkelijk aan de andere kant weer wordt toegevoegd?
Zoals ik al eerder aangaf is enkele jaren terug de zorg voor ouderen die overwinteren in Spanje terug gedraaid, omdat de kosten te hoog waren en de controle te moeilijk.
Ben dan ook benieuwd hoe ze deze problemen willen aanpakken in Turkije.

Ik ook?