PDA

Bekijk Volledige Versie : Wilders totaal geradicaliseerd



Wizdom
17-10-10, 15:55
Wilders totaal geradicaliseerd
Uitgegeven: 17 oktober 2010 13:23
Laatst gewijzigd: 17 oktober 2010 14:34

AMSTERDAM - PVV-leider Geert Wilders is ''totaal geradicaliseerd'' in het isolement waarin hij lang heeft verkeerd. Dat zei voormalig VVD-leider Frits Bolkestein zondag in het televisieprogramma Buitenhof.

© NU.nl/Alphons Nieuwenhuis"Iedere politicus in een isolement radicaliseert", stelde hij. Het zou volgens Bolkestein veel beter zijn geweest als Wilders in de VVD-fractie was gebleven. Wilders was in de jaren negentig fractiemedewerker van de VVD, die toen onder leiding van Bolkestein stond.

In 1998 werd Wilders Tweede Kamerlid voor die partij. In 2004 stapte hij echter uit de VVD omdat hij, in afwijking van de partijlijn, vindt dat Turkije geen lid kan worden van de Europese Unie.






Ongepast

Bolkestein is het op dat punt met Wilders eens, omdat het in zijn ogen een "fatale ontwikkeling" zou zijn als Turkije deel van de EU wordt. Bolkestein is het echter niet eens met uitlatingen van de PVV-leider over de Koran.

"De Nederlandse samenleving is gebaseerd op de vrijheid van godsdienst. Om dan te zeggen dat de Koran verboden moet worden, dat past niet."


Beste stap

Wilders stelde in een reactie dat Bolkestein "in de war" moet zijn geweest. "Ik ben niet radicaal noch geradicaliseerd maar spreek de waarheid over de kwalijke ideologie die islam heet en anderhalf miljoen kiezers bewijzen mijn gelijk.

En de beste stap in mijn politieke loopbaan is mijn vertrek bij de VVD - een stap naar de vrijheid - geweest", aldus Wilders.


Aansluiting

Bolkestein ondersteunt het minderheidskabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV. Maar hij is het niet eens met het hele regeerakkoord. Hij vindt dat de coalitiepartijen op twee punten "meer aansluiting" moeten zoeken met de landen om ons heen. Zo moet ontwikkelingshulp worden verlaagd naar het gemiddelde niveau in Europa.

"Dat is ongeveer de helft van wat wij doen", zei Bolkestein. Daar staat volgens hem tegenover dat de subsidie van kunst en cultuur omhoog moet. "Op die punten ben ik ongelukkig met het regeerakkoord."


Verantwoordelijkheid

Volgens Bolkestein was het beter geweest als Wilders zelf ook lid van het kabinet was geworden. Als de PVV-voorman bijvoorbeeld minister van Buitenlandse Zaken was geworden, had hij "de volle verantwoordelijkheid van zijn eigen standpunt" moeten uitdragen. "Dan had hij gemerkt wat dat betekent."

Bolkestein vindt dat mensen gelijk hebben als ze zeggen dat Wilders de verantwoordelijkheid pas voelt als lid van het kabinet en niet als hij een soort buitenboordmotor is. "Maar dat wilde het CDA niet", aldus Bolkestein

John2
17-10-10, 16:06
Waaruit blijkt dat Wilders totaal is geradicaliseerd is, of is dit een stuiptrekking van het oude Nederland in een verwarde poging om sugestief stukjes te plaatsen in de hoop dat Wilders zal vallen net als destijds Pim Fortuyn.

Wie is er dan radicaal bezig Wilders of een stel oude gekken?

tanger'73
17-10-10, 16:27
stuiptrekking van het oude Nederland

Zelf ben je het ultieme bewijs dat wilders is geradicaliseerd, want zo te zien ben jij ook slachtoffer geworden van zijn radicalisme.

John2
17-10-10, 17:05
Zelf ben je het ultieme bewijs dat wilders is geradicaliseerd, want zo te zien ben jij ook slachtoffer geworden van zijn radicalisme.

Nee hoor verre van dat alleen weet ik nog dat iedereen zei dat ik gek was toen ik zei dat Wilders veel macht zou kunnen uitoefenen als hij tussen de 25 en de 30 zetels haalde, dat het bij 37 zetels het zelfs gevaarlijk zou worden voor de maatschappij.
Ook heb ik diverse keren gewaarschuwd dat alle acties op en tegen Wilders een reactie zou geven en hij garen zou spinnen en er kiezers mee zou scoren.
Nederland en Europa is Islam-moe en steeds weer zie je prikkelingen naar Wilders die de Nederlandse bevolking steeds verder de zijde van Wilders opdrijft.
Nu ook deze rechtzaak die in de eerste instantie onvankelijk werd verklaard door het OM maar door aandringen van de aanklagers bij het Amsterdamse hof het voor elkaar kregen dat hij toch zou worden vervolgd op drie gronden.
Zonder ook maar even het gevaar te zien waarom het ging en gelukkig/helaas heeft de rechtbank de eis op waarheid onderzoek afgewezen, maar stel je voor dat hij dit voor elkaar had gekregen en dit zou worden meegenomen in de uitspraak, wat voor een wapen zou hij in de hand hebben gehad om de Koran als een gevaarlijk boek te laten verbieden bij het hoogste gerechtshof met de verwijzing van deze rechtzaak.
Verder kun je maroc.nl zien als een redelijke afspiegeling van de NL maatschappij en ook hier zie je duidelijke tegenstellingen over Wilders en de Islam waar de Moslims slachtoffer van zijn of zullen voelen.

tanger'73
17-10-10, 17:08
Nee hoor verre van dat alleen weet ik nog dat iedereen zei dat ik gek was toen ik zei dat Wilders veel macht zou kunnen uitoefenen als hij tussen de 25 en de 30 zetels haalde, dat het bij 37 zetels het zelfs gevaarlijk zou worden voor de maatschappij.
Ook heb ik diverse keren gewaarschuwd dat alle acties op en tegen Wilders een reactie zou geven en hij garen zou spinnen en er kiezers mee zou scoren.
Nederland en Europa is Islam-moe en steeds weer zie je prikkelingen naar Wilders die de Nederlandse bevolking steeds verder de zijde van Wilders opdrijft.
Nu ook deze rechtzaak die in de eerste instantie onvankelijk werd verklaard door het OM maar door aandringen van de aanklagers bij het Amsterdamse hof het voor elkaar kregen dat hij toch zou worden vervolgd op drie gronden.
Zonder ook maar even het gevaar te zien waarom het ging en gelukkig/helaas heeft de rechtbank de eis op waarheid onderzoek afgewezen, maar stel je voor dat hij dit voor elkaar had gekregen en dit zou worden meegenomen in de uitspraak, wat voor een wapen zou hij in de hand hebben gehad om de Koran als een gevaarlijk boek te laten verbieden bij het hoogste gerechtshof met de verwijzing van deze rechtzaak.
Verder kun je maroc.nl zien als een redelijke afspiegeling van de NL maatschappij en ook hier zie je duidelijke tegenstellingen over Wilders en de Islam waar de Moslims slachtoffer van zijn of zullen voelen.


Het feit dat iemand als een wilders indruk op je maakt is al bewijs genoeg, van dat je al ingepakt en verzonden bent. :giechel:

tanger'73
17-10-10, 17:10
Verder kun je maroc.nl zien als een redelijke afspiegeling van de NL maatschappij


'K adviseer je dringend en onmiddelijk hulp te zoeken.

John2
17-10-10, 17:36
Het feit dat iemand als een wilders indruk op je maakt is al bewijs genoeg, van dat je al ingepakt en verzonden bent. :giechel:
Hij maakt zeker indruk op mij, maar ik denk dat hij indruk maakt op zowel vriend als vijand.


'K adviseer je dringend en onmiddelijk hulp te zoeken.
Nee hoor niet nodig, voor een vaststelling heb je geen hulp nodig het is een feit.

tanger'73
17-10-10, 17:51
Hij maakt zeker indruk op mij, maar ik denk dat hij indruk maakt op zowel vriend als vijand.


Nee hoor niet nodig, voor een vaststelling heb je geen hulp nodig het is een feit.


Zowel bij a als b had ik niet anders van je verwacht. Het is altijd goed als jezelf beseft wat er aan je scheelt.

John2
17-10-10, 17:54
Zowel bij a als b had ik niet anders van je verwacht. Het is altijd goed als jezelf beseft wat er aan je scheelt.

Idd, als jij jezelf niet kent kun je een ander ook niet kennen.

tanger'73
17-10-10, 18:01
Idd, als jij jezelf niet kent kun je een ander ook niet kennen.

'K hoef mezelf niet te kennen om te zien hoe het er hier met iemand voorstaat hoor.

John2
17-10-10, 18:06
'K hoef mezelf niet te kennen om te zien hoe het er hier met iemand voorstaat hoor.
Oei Tanger een volledig verkeerd antwoord, immers als jij jezelf niet kent weet je ook niet waar je staat in de maatschappij.

tanger'73
17-10-10, 18:09
Oei Tanger een volledig verkeerd antwoord, immers als jij jezelf niet kent weet je ook niet waar je staat in de maatschappij.

Alleen de doden staan niet meer in de maatschappij. De rest staat ongeachte het kennen of niet kennen altijd in de maatschappij.

John2
17-10-10, 18:19
Alleen de doden staan niet meer in de maatschappij. De rest staat ongeachte het kennen of niet kennen altijd in de maatschappij.

Ja maar waar sta je dan in de maatschappij................:hihi:

tanger'73
17-10-10, 18:21
Ja maar waar sta je dan in de maatschappij................:hihi:


Ah kennelijk ben ik vergeten dat ook door te geven, komt tie: 'K ken mezelf goed genoeg om te beseffen dat ik in een maatschappij sta, waar ik dan in die maatschappij sta, zal me een worst wezen.

John2
17-10-10, 18:26
Ah kennelijk ben ik vergeten dat ook door te geven, komt tie: 'K ken mezelf goed genoeg om te beseffen dat ik in een maatschappij sta, waar ik dan in die maatschappij sta, zal me een worst wezen.

Hopelijk wel halal worst en geen hema worst!
:hihi:

tanger'73
17-10-10, 20:07
Hopelijk wel halal worst en geen hema worst!
:hihi:


in die maatschappij sta ik dan ook soms op de markt en soms in het park.

John2
17-10-10, 20:16
in die maatschappij sta ik dan ook soms op de markt en soms in het park.

Dan kom ik nog wel eens een worstje halen bij je ;)

tanger'73
17-10-10, 20:22
Dan kom ik nog wel eens een worstje halen bij je ;)


u bent te allen tijde van harte welkom, op de markt of toch liever in het park? Verder kan ik je verzekeren dat die halal is.

ook lekker mals trouwens.

BlackBox
18-10-10, 08:53
Als de PVV-voorman bijvoorbeeld minister van Buitenlandse Zaken was geworden, had hij "de volle verantwoordelijkheid van zijn eigen standpunt" moeten uitdragen.
:lol:

John2
18-10-10, 08:59
u bent te allen tijde van harte welkom, op de markt of toch liever in het park? Verder kan ik je verzekeren dat die halal is.

ook lekker mals trouwens.

Doe me dan maar een vegetaries worstje.

mohammad1
18-10-10, 09:18
Zelf ben je het ultieme bewijs dat wilders is geradicaliseerd, want zo te zien ben jij ook slachtoffer geworden van zijn radicalisme.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)

Als moslim ben ik "geradicaliseerd" door de radicalisering van mijn broeders en zusters in het geloof.
Ik ben namelijk al met de dood bedreigd en anderen met mij door een broeder.
Zelfs mijn imam is nu als munafiq (huichelaar) geklasseerd door de radicalen in de godsdienst omdat hij het niet eens was met de acties van shariah4belgium.
Generaliserend kan men dus stellen dat binnen de Islam er meer munafiqeen-hypocrieten en koeffar-ongelovigen rondlopen dan ware gelovigen.
In feite zijn de 'echte' ware moslims schaars en begrijp je niet waarom iedereen er zo'n drukte over maakt.
Ze willen er niet eens bijhoren. :hihi:

Maar het kan verkeren zei Bredero?
Ignorance is The weapon of mass-Self-destruction!

In the meantime, peace for all :vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Zanjabeel
18-10-10, 09:58
Als moslim ben ik "geradicaliseerd" door de radicalisering van mijn broeders en zusters in het geloof.
Ik ben namelijk al met de dood bedreigd en anderen met mij door een broeder.

Goh wat ben je zielig............en je bent ook zo belangrijk...........toe maar...

Misschien wilt wilders wel een beveiligingsmannetje aan je uitlenen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

mohammad1
18-10-10, 10:15
Goh wat ben je zielig............en je bent ook zo belangrijk...........toe maar...



Misschien wilt wilders wel een beveiligingsmannetje aan je uitlenen.



Insha'Allah beste zuster in de Islam



Wa salaam aleikom :vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Zanjabeel
18-10-10, 10:32
Wa 3aleykoum assalaam wa rahmatullaahi wa barakaatuh,

En nu ophouden met dat zielig doen.......je bent een man nota bene.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Zanjabeel
18-10-10, 10:52
Assalaam aleikom wa rahmatullahi wa barakatuh wa magfiratuh,

Gelukkig zij er zusters die ons mannen met onze voeten op de grond houden.
JazakAllah khairan :vrede:

Da3eef Abu Dawoed
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

mohammad1
18-10-10, 12:07
Da3eef Abu Dawoed

Salaam aleikom = sahih Allah (swt) beste zuster.

Gelukkig staart niet iedereen zich blind op meningen van anderen.

Wa salaam aleikom :vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

super ick
18-10-10, 16:34
in die maatschappij sta ik dan ook soms op de markt en soms in het park.

O ben jij die Turk met die lange regenjas?

super ick
18-10-10, 16:37
Als moslim ben ik "geradicaliseerd" door de radicalisering van mijn broeders en zusters in het geloof.
Ik ben namelijk al met de dood bedreigd en anderen met mij door een broeder.
Zelfs mijn imam is nu als munafiq (huichelaar) geklasseerd door de radicalen in de godsdienst omdat hij het niet eens was met de acties van shariah4belgium.
Generaliserend kan men dus stellen dat binnen de Islam er meer munafiqeen-hypocrieten en koeffar-ongelovigen rondlopen dan ware gelovigen.
In feite zijn de 'echte' ware moslims schaars en begrijp je niet waarom iedereen er zo'n drukte over maakt.
Ze willen er niet eens bijhoren. :hihi:

Maar het kan verkeren zei Bredero?
Ignorance is The weapon of mass-Self-destruction!

In the meantime, peace for all :vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Iedere Marokkaan noemt zichzelf moslim. Ook de zuipende en rondneukende variant.

mohammad1
18-10-10, 18:39
Iedere Marokkaan noemt zichzelf moslim. Ook de zuipende en rondneukende variant.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)

Het is "in". En het staat stoer.

Wie dat niet vindt is een mietje of een homo en moet de gevolgen maar dragen.

:vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Zanjabeel
18-10-10, 18:57
Salaam aleikom = sahih Allah (swt) beste zuster.

Gelukkig staart niet iedereen zich blind op meningen van anderen.

Wa salaam aleikom :vrede:

Wa 3aleykoum Assalaam,

Alles wat Allah Subhaanahu wa Ta3alaa heeft gezegd hoeft niet sahih verklaard te worden, immers sadaqa Allahu'l 3adheem daa-iman bilaa shak aw jidaal.

Nergens in de quran komt deze groet waarmee jij mij groette voor, wel staat in de quran:

["En wanneer gij met een groet wordt begroet, groet dan terug met een betere groet, of geeft deze althans terug..."]
(surah An-nisaa: 86)

Deze groet met wa maghfiratuh komt wel voor in de ahadith, waarvan jij tegen mij zegt "gelukkig staart niet iedereen zich blind op meningen". Ondertussen gebruik je deze salaam groet wel die uit deze hadith komt, je zit vol contradictie.
De hadith gaat als volgt:

3imran ibn Husayn heeft gezegd:"Er kwam een man bij de profeet (saws) en zei, "Assalaamu 3aleykoum". De profeet (saws) beantwoorde zijn groet en nadat de man is gaan zitten zei hij (saws), "tien". Een andere man kwam en zei, "Assalaamu 3aleykoum wa rahmatullaah, o boodschapper van Allah." De profeet (saws) beantwoorde de groet, en nadat de man ging zitten zei hij (saws), "twintig." Toen kwam er een andere man en zei, "Assalaamu 3aleykoum wa rahmatullaahi wa barakaatuh." De profeet (saws) beantwoorde zijn groet, en nadat de man is gaan zitten zei hij (saws), "dertig"

Overgeleverd door imam Ahmad, At-tirmidhi, Ad-darami en An-nasa3i en Abu Dawoed met een toevoeging:

En toen kwam er een andere man en die zei, "Assalaamu 3aleykoum wa rahmatullaahi wa barakaatuhu wa maghfiratuh", en de profeet (saws) zei,"veertig"....

Deze is da3eef verklaard.

En dit schiet blijkbaar bij jou in het verkeerd keelgat, misschien heb jij het voor jezelf sahih verklaard wa Allahu A3lem, het verbaasd me werkelijk dat je jezelf nog kunt volgen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

tanger'73
18-10-10, 20:09
Doe me dan maar een vegetaries worstje.

Daarvoor moet je bij superdick wezen, da's een en al vegetarisch, dus smakeloos.

tanger'73
18-10-10, 22:13
O ben jij die Turk met die lange regenjas?


Nee die in dat regenjas is Jan Ganzevoort, de vieze flikker.

jang0201
18-10-10, 22:20
Nee die in dat regenjas is Jan Ganzevoort, de vieze flikker.

Heb je het tegen jezelf, woestijnrat!!

tanger'73
18-10-10, 22:23
Heb je het tegen jezelf, woestijnrat!!

hahahahaha, ik wist het wel, superdick de vuile homobunny uit het achtergestelde noorden. :haha:

jang0201
18-10-10, 22:35
kom je al haast klaar!

Achtergestelde Noorden?? Goed toeven hier, tenminste nog geen overlast van Marokkanen!

mohammad1
18-10-10, 23:14
Salaam aleikom beste zuster,




Wa 3aleykoum Assalaam,



Alles wat Allah Subhaanahu wa Ta3alaa heeft gezegd hoeft niet sahih verklaard te worden, immers sadaqa Allahu'l 3adheem daa-iman bilaa shak aw jidaal.



Nergens in de quran komt deze groet waarmee jij mij groette voor, wel staat in de quran:



["En wanneer gij met een groet wordt begroet, groet dan terug met een betere groet, of geeft deze althans terug..."]

(surah An-nisaa: 86)



Deze groet komt wel voor in de ahadith, waarvan jij tegen mij zegt "gelukkig staart niet iedereen zich blind op meningen". Ondertussen gebruik je deze salaam groet wel die uit deze hadith komt, je zit vol contradictie.

De hadith gaat als volgt:



3imran ibn Husayn heeft gezegd:"Er kwam een man bij de profeet (saws) en zei, "Assalaamu 3aleykoum". De profeet (saws) beantwoorde zijn groet en nadat de man is gaan zitten zei hij (saws), "tien". Een andere man kwam en zei, "Assalaamu 3aleykoum wa rahmatullaah, o boodschapper van Allah." De profeet (saws) beantwoorde de groet, en nadat de man ging zitten zei hij (saws), "twintig." Toen kwam er een andere man en zei, "Assalaamu 3aleykoum wa rahmatullaahi wa barakaatuh." De profeet (saws) beantwoorde zijn groet, en nadat de man is gaan zitten zei hij (saws), "dertig"



Overgeleverd door imam Ahmad, At-tirmidhi, Ad-darami en An-nasa3i en Abu Dawoed met een toevoeging:



En toen kwam er een andere man en die zei, "Assalaamu 3aleykoum wa rahmatullaahi wa barakaatuhu wa maghfiratuh", en de profeet (saws) zei,"veertig"....



Deze is da3eef verklaard.



En dit schiet blijkbaar bij jou in het verkeerd keelgat, misschien heb jij het voor jezelf sahih verklaard wa Allahu A3lem, het verbaasd me werkelijk dat je jezelf nog kunt volgen.



Vooraleer er bij mij iets in het verkeerde keelgat schiet moet het echt de spuigaten uitlopen. En dan stap ik op.



Dat ik reageer is een goed teken. Anders laat ik het.



Zo is de vredegroet een eeuwenoud gebruik.

Ook de Joden groetten al met shalom alechem.



En er wordt altijd in het meervoud gegroet ook tegen 1 persoon omdat men zowel het lichaam als de ziel groet.



Maar dat staat noch in de Koran noch in de ahadith.



Jazak Allah Ghairan als dat tenminste OK is want choukrane wordt door velen niet op prijs gesteld.

Ik leer bij. Hamdulillah.



Wa salaam aleikom :vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

tanger'73
19-10-10, 13:05
Achtergestelde Noorden?? Goed toeven hier, tenminste nog geen overlast van Marokkanen!


Dan zou ik ook maar oprotten naar je flikkersites en vooral niet toeven op een Marokkanensite. Dan ben je helemaal in je Delfzijl van Marokkanen overlast af.

Abu_Hurayrah
19-10-10, 17:38
Wa 3aleykoum Assalaam,

Alles wat Allah Subhaanahu wa Ta3alaa heeft gezegd hoeft niet sahih verklaard te worden, immers sadaqa Allahu'l 3adheem daa-iman bilaa shak aw jidaal.

Nergens in de quran komt deze groet waarmee jij mij groette voor, wel staat in de quran:

["En wanneer gij met een groet wordt begroet, groet dan terug met een betere groet, of geeft deze althans terug..."]
(surah An-nisaa: 86)

Deze groet met wa maghfiratuh komt wel voor in de ahadith, waarvan jij tegen mij zegt "gelukkig staart niet iedereen zich blind op meningen". Ondertussen gebruik je deze salaam groet wel die uit deze hadith komt, je zit vol contradictie.
De hadith gaat als volgt:

3imran ibn Husayn heeft gezegd:"Er kwam een man bij de profeet (saws) en zei, "Assalaamu 3aleykoum". De profeet (saws) beantwoorde zijn groet en nadat de man is gaan zitten zei hij (saws), "tien". Een andere man kwam en zei, "Assalaamu 3aleykoum wa rahmatullaah, o boodschapper van Allah." De profeet (saws) beantwoorde de groet, en nadat de man ging zitten zei hij (saws), "twintig." Toen kwam er een andere man en zei, "Assalaamu 3aleykoum wa rahmatullaahi wa barakaatuh." De profeet (saws) beantwoorde zijn groet, en nadat de man is gaan zitten zei hij (saws), "dertig"

Overgeleverd door imam Ahmad, At-tirmidhi, Ad-darami en An-nasa3i en Abu Dawoed met een toevoeging:

En toen kwam er een andere man en die zei, "Assalaamu 3aleykoum wa rahmatullaahi wa barakaatuhu wa maghfiratuh", en de profeet (saws) zei,"veertig"....

Deze is da3eef verklaard.

En dit schiet blijkbaar bij jou in het verkeerd keelgat, misschien heb jij het voor jezelf sahih verklaard wa Allahu A3lem, het verbaasd me werkelijk dat je jezelf nog kunt volgen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Salam 'alaykum wa rahmatullahi wa barakatu,

BarakAllahu feek voor je goedbedoelde commentaar.

Ik kreeg vandaag het volgende bericht hierover in mijn mail over dat de toevoeging magfiratu mag wanneer je de salam beantwoord maar niet wanneer je de salam start:

source: silsilat ul-hudaa wa nnoor – the series of guidance and light - tape no. 253
~
Question #2: “What is the authenticity of adding wa maghfiratuh in offering the salaam and responding to it?”

Shaykh al-Albaani (rahimahullaah) answers:

"There is no addition (of 'wa maghfiratuh') in the hadeeth with respect to offering the salaam; i.e., if a person starts with offering the salaam, he ends at "wa barakaatuh:" "asalaamu 'alaykum wa rahmatullaahi wa barakaatuh." And the hadeeth that has come - or in more precise words, (the hadeeth) that was narrated - (stating) that at the fourth time, the fourth of them said, 'asalaamu 'alaykum wa rahmatullaahi wa barakaatuh wa maghfiratuh,' then this is a weak narration. As for the addition (of 'wa maghfiratuh') in the response to "wa barakaatuh", then it is established; i.e., a man says, 'asalaamu 'alaykum wa rahmatullaahi wa barakaatuh,' then we add 'wa maghfiratuh' in the response. This is mentioned from the Messenger (of Allaah) ('alayhi ssalaam) and we have mentioned it in Silsilat ul-Ahaadeeth us-Saheeha (The Series of Authentic Narrations) with a chain of narration that evidence supports from one angle. Then it is in agreement with the noble Qur'aan (with) the saying 'When you are greeted with a greeting, greet in return with what is better than it, or (at least) return it equally.'[1] So if the greeter gives the salaam, saying 'asalaamu 'alaykum wa rahmatullaahi wa barakaatuh,' the aayah that stated 'greet in return with what is better than it' is not invalidated; this command still exists, which is (followed by saying) 'wa maghfiratuh.'
This addition (with respect to responding) has been mentioned in a hadeeth, then in narrations established from some of the Companions. So we have brought out a conclusion whose main point is that adding 'wa maghfiratuh' in the response is allowed (and) starting (the salaam with it) is not allowed."

[1] Surat un-Nisaa, 4:86

Bron: http://asaheeha.wordpress.com/2010/10/18/saying-wa-maghfiratuh/

Wa salam

Zanjabeel
19-10-10, 19:48
Salam 'alaykum wa rahmatullahi wa barakatu,



BarakAllahu feek voor je goedbedoelde commentaar.



Ik kreeg vandaag het volgende bericht hierover in mijn mail over dat de toevoeging magfiratu mag wanneer je de salam beantwoord maar niet wanneer je de salam start:



source: silsilat ul-hudaa wa nnoor – the series of guidance and light - tape no. 253

~

Question #2: “What is the authenticity of adding wa maghfiratuh in offering the salaam and responding to it?”



Shaykh al-Albaani (rahimahullaah) answers:



"There is no addition (of 'wa maghfiratuh') in the hadeeth with respect to offering the salaam; i.e., if a person starts with offering the salaam, he ends at "wa barakaatuh:" "asalaamu 'alaykum wa rahmatullaahi wa barakaatuh." And the hadeeth that has come - or in more precise words, (the hadeeth) that was narrated - (stating) that at the fourth time, the fourth of them said, 'asalaamu 'alaykum wa rahmatullaahi wa barakaatuh wa maghfiratuh,' then this is a weak narration. As for the addition (of 'wa maghfiratuh') in the response to "wa barakaatuh", then it is established; i.e., a man says, 'asalaamu 'alaykum wa rahmatullaahi wa barakaatuh,' then we add 'wa maghfiratuh' in the response. This is mentioned from the Messenger (of Allaah) ('alayhi ssalaam) and we have mentioned it in Silsilat ul-Ahaadeeth us-Saheeha (The Series of Authentic Narrations) with a chain of narration that evidence supports from one angle. Then it is in agreement with the noble Qur'aan (with) the saying 'When you are greeted with a greeting, greet in return with what is better than it, or (at least) return it equally.'[1] So if the greeter gives the salaam, saying 'asalaamu 'alaykum wa rahmatullaahi wa barakaatuh,' the aayah that stated 'greet in return with what is better than it' is not invalidated; this command still exists, which is (followed by saying) 'wa maghfiratuh.'

This addition (with respect to responding) has been mentioned in a hadeeth, then in narrations established from some of the Companions. So we have brought out a conclusion whose main point is that adding 'wa maghfiratuh' in the response is allowed (and) starting (the salaam with it) is not allowed."



[1] Surat un-Nisaa, 4:86



Bron: saying “wa maghfiratuh” precious gems from the works of shaykh al-albaani (http://asaheeha.wordpress.com/2010/10/18/saying-wa-maghfiratuh/)



Wa salam

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)



Wa 3aleykoum Assalaam wa rahmatuLaahi wa barakaatuh,



Baaraka Allahu feek voor je reactie.



Ik heb nergens beweerd broeder dat het haram is om deze groet te gebruiken, ik zou niet durven. Dit beweren zou betekenen dat ik zeg dat men zondigt indien men deze groet gebruikt, nogmaals ik zou niet durven. Ik heb sheikh Al Albaani rahimahu Allah deze groet horen gebruiken in een audio fragment van hem, inderdaad als terug groet. Echter heb ik alleen duidelijk willen maken dat deze toevoeging aan de salaam groet, uit een hadith komt die da3eef is (vandaar dat mijn enige commentaar dan ook was da3eef abi dawoed), wat ook weer ik het stuk staat wat jij plaatst. Als je gaat kijken naar de tafsir van ibn kathir over de ayah die gaat over het terug groeten met een betere groet, dan wordt dezelfde hadith gebruikt en de toevoeging van wa maghfiratuh wordt weggelaten wa Allahu A3lem.



Assalaamu 3aleykoum
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

super ick
19-10-10, 20:58
Nee die in dat regenjas is Jan Ganzevoort, de vieze flikker.

Laten ze die vieze flikkers dan gewoon los lopen in Willemstad?

tanger'73
19-10-10, 20:59
Laten ze die vieze flikkers dan gewoon los lopen in Willemstad?

Liever niet maar aan de lijn, want dan wordt alles direct ondergepoept.

super ick
20-10-10, 16:05
Liever niet maar aan de lijn, want dan wordt alles direct ondergepoept.

O ze zijn nog niet eens zindelijk?

Zijn er ook hoge gebouwen in Willemstad, want daar moeten ze vanaf he.
Met het hoofd naar beneden.

tanger'73
20-10-10, 18:39
O ze zijn nog niet eens zindelijk?

Zijn er ook hoge gebouwen in Willemstad, want daar moeten ze vanaf he.
Met het hoofd naar beneden.

Nee gewoon, 'het' zijn kakhonden.

mohammad1
20-10-10, 19:10
Het niveau van de dialogen daalt met de minuut.

Is er nergens geen kak-forum waar je alles kwijt kan.

Het begint op de stoep te lijken waar ik iedere dag langs moet.

Moeilijk om geurloos in je wagen te stappen vooral als het regent en de bladeren van de bomen vallen.

:vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

jang0201
20-10-10, 20:19
Het niveau van de dialogen daalt met de minuut.

Is er nergens geen kak-forum waar je alles kwijt kan.

Het begint op de stoep te lijken waar ik iedere dag langs moet.

Moeilijk om geurloos in je wagen te stappen vooral als het regent en de bladeren van de bomen vallen.

:vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Ach Mo, dat is Tangertje maar die is nog steeds niet uit zijn anale fase, laat hem maar ff raaakallen daar knapt hij van op.

tanger'73
20-10-10, 20:29
Ach Mo, dat is Tangertje maar die is nog steeds niet uit zijn anale fase, laat hem maar ff raaakallen daar knapt hij van op.


Denk je nu ook dat je met ansaar islamietjes van bil kunt gaan? Ach jou maakt het immers toch geen reet uit.

(leen)
21-10-10, 17:27
Wa 3aleykoum assalaam wa rahmatullaahi wa barakaatuh,

En nu ophouden met dat zielig doen.......je bent een man nota bene.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Ik vindt anders dat deze man een prima voorbeeldsfunctie ambieerd,
Kan menige moslim een puntje aan zuigen.

mohammad1
21-10-10, 18:23
Ik vindt anders dat deze man een prima voorbeeldsfunctie opteerd,

Kan menige moslim een puntje aan zuigen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)

Bedank Leen

Het derde compliment in evenveel jaren fora !

Maar het is een positief signaal en we doen verder voor de goede zaak en als de moslimgemeenschap op een dag wakker wordt en ziet hoe een en ander uit de hand loopt dan is ze perfect in staat om zelfcorrigerend op te treden.
Maar een winterslaap duurt soms lang.

Vrede voor jou :vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

(leen)
21-10-10, 19:40
Bedank Leen

Het derde compliment in evenveel jaren fora !

Maar het is een positief signaal en we doen verder voor de goede zaak en als de moslimgemeenschap op een dag wakker wordt en ziet hoe een en ander uit de hand loopt dan is ze perfect in staat om zelfcorrigerend op te treden.
Maar een winterslaap duurt soms lang.

Vrede voor jou :vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Nog lang geen 3 jaar voor mij hoor :-),
Compliment is gemeend,maar ook een hint richting de meer radicale bezoekers.
Jij bijvoorbeeld reageert op decent gestelde vragen,
Leeuwedeel van de prikkers hiero is zo forumblind dat ze alleen nog reageren op een nagenoeg persoonlijke aanval.

Wat er gebeurd in de wereld kan idd niet goed gaan,
En misschien is deze trend ook wel niet meer keerbaar,
Het slechte is dat hele groepen mensen en hun volgelingen anderen gaan veroordelen op hun gedrag of overtuiging.
Later volgt het stadium van de ander de schuld geven en vooral maar vasthouden aan zelfs maar de kleinste foutjes van de dan al bijna vijand.

Zal de mensheid wel eigen zijn,elkaar veroordelen om iets wat de ander liefheeft.
Door de jaren (eeuwen?) heen al gaande en het lijkt er niet op dat er iets gaat veranderen.

Misschien een plot voor een nieuwe thread/poll;
heb je jou leven of het leven van de mensen om je heen over voor je overtuiging?

mohammad1
21-10-10, 20:14
Nog lang geen 3 jaar voor mij hoor :-),



Compliment is gemeend,maar ook een hint richting de meer radicale bezoekers.



Jij bijvoorbeeld reageert op decent gestelde vragen,



Leeuwedeel van de prikkers hiero is zo forumblind dat ze alleen nog reageren op een nagenoeg persoonlijke aanval.







Wat er gebeurd in de wereld kan idd niet goed gaan,



En misschien is deze trend ook wel niet meer keerbaar,



Het slechte is dat hele groepen mensen en hun volgelingen anderen gaan veroordelen op hun gedrag of overtuiging.



Later volgt het stadium van de ander de schuld geven en vooral maar vasthouden aan zelfs maar de kleinste foutjes van de dan al bijna vijand.







Zal de mensheid wel eigen zijn,elkaar veroordelen om iets wat de ander liefheeft.



Door de jaren (eeuwen?) heen al gaande en het lijkt er niet op dat er iets gaat veranderen.







Misschien een plot voor een nieuwe thread/poll;



heb je jou leven of het leven van de mensen om je heen over voor je overtuiging?

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)



@ Leen



Ik heb er al rekening mee gehouden en ik ben er op voorbereid om te sterven voor Zijn Zaak. Ik heb al mijn plichten volbracht en voer een djihad met mijn vingertoppen om de Godsvrede na te streven tussen de mensen. Insha'Allah.



Maar er is 1 groot verschil en dat is dat ik misschien niet zal sterven door een ongelovige maar door toedoen van een geloofsgenoot.

En mijn overtuiging is zeker fundamenteel anders dan die van mijn fundamentalistische misleide broeders. Allahweethetbeter.



Het is ook niet denkbeeldig, gezien de geschreven doodsbedreiging en de niet mis te verstane verwijten en beledigingen.

Ik droomde er reeds van en steeds kom ik als overwinnaar uit de bloederigste taferelen. Eigenaardig maar hoopgevend.



Zolang we nog in leven zijn strijden we verder voor Zijn Zaak.

:vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl