PDA

Bekijk Volledige Versie : Enait: Wilders is de kleine hitler...



Wizdom
18-10-10, 21:43
Moszkowicz ruziet met advocaat Enait

18-10-2010 15:08 | gewijzigd 18-10-2010 15:48 | Binnenlandredactie
Advocaten
AMSTERDAM – Advocaat mr. Bram Moszkowicz, raadsman van Geert Wilders, is maandagmiddag in aanvaring gekomen met advocaat Mohammed Enait, die klagers vertegenwoordigt.

In de rechtszaal noemde Enait Wilders „een kleine Hitler”, waar hij in één adem aan toevoegde: „zoals een gerespecteerd Kamerlid hem ooit noemde.”

Moszkowicz reageerde geprikkeld. „Wilders vindt dat u alles moet kunnen zeggen, maar daar ben ik het niet mee eens. Ik wil niet dat u hem Hitler noemt.”

De rechtbank gebood Enait zich „fatsoenlijk te gedragen.” Enait, zelf orthodox moslim, is bekend geworden omdat hij om religieuze redenen niet wil opstaan als de rechters binnenkomen, een vast gebruik in Nederland. Nadat de Raad van Discipline Enait berispte, vernietigde het Het Hof van Discipline die berisping eind vorig jaar weer.

Advocaat Enait stelde maandagmiddag dat de anti-islamitische uitlatingen van Wilders leiden tot discriminatie en achterstelling van en agressie tegen moslims. „De moskee waar ik vroeger als jongen kwam, is in brand gestoken. Een man die dreigde mijn baard in de fik te steken, is veroordeeld tot een werkstraf van tachtig uur. Vrouwen met hoofddoeken worden beschimpt en bespuugd.”

Hij sprak van een „postmoderne heksenjacht”. „De bron van alle onheil is één persoon: Wilders.” Doelend op de invloed die Wilders momenteel op het regeringsbeleid heeft, zei Enait: „De stroper is inmiddels jachtopziener geworden.” De rechters hield hij voor: „Ik vraag u dat het geweten van de rechtsstaat niet wordt overstemd door de onderbuik van de rechtsstaat.”

Kort voor het conflict tussen Moszkowicz en Enait ontstond ook al ophef rond advocaat mr. N. Steijnen, een andere advocaat die optreedt namens mensen die aangifte deden tegen Wilders.

Steijnen uitte maandagmiddag aan het begin van zijn betoog kritiek op het openbaar ministerie (OM). Hij zei dat het OM de klagers „volkomen in de kou” heeft laten staan.

Die opmerking was tegen het zere been van de officieren van justitie mr. B. van Roessel, mr. P. Velleman en Wilders’ raadsman mr. Bram Moszkowicz, maar ook de rechters. Advocaten van de zogeheten benadeelde partij is het niet toegestaan om een oordeel te geven over het optreden van het OM. Ze mogen alleen onderbouwen waarom er huns inziens een schadevergoeding zou moeten komen.

Toen Steijnen toch weer een opmerking maakte over het optreden van het OM, greep de rechter in. „Ik ben het zat. U hebt duidelijk een grens bereikt”, zei een van de rechters. Hij gaf Steijnen na een korte schorsing van de zaak een laatste kans. Toen Steijnen heen en weer liep om documenten te overhandigen, riep Moszkowicz geërgerd: „Hou daar mee op, ik wil die stukken van u niet.”

Prof. mr. Ties Prakken, een andere advocaat die moslims vertegenwoordigt, zei te hopen dat de rechter in de zaak-Wilders „niet zal meedeinen op de golven van de publieke opinie.” Prakken zei dat een vrijspraak van Wilders betekent dat „hij en anderen zich vrij kunnen voelen beledigende en haatzaaiende uitlatingen” richting moslims te maken en „er vermoedelijk nog een schepje bovenop doen. Daardoor zullen moslims zich nog meer dan nu onveilig en vogelvrij voelen.”

tanger'73
18-10-10, 21:51
Rot toch op met die wilders, wat mij betreft pleit hem onmiddelijk vrij. Alleen moslims met een minderwaardigheidscomplex zullen zich door zo'n etterbak onveilig, bang of onvrij voelen.

Laat wilders maar met zijn grote bek een moord op een Marokkaan of moslim plegen, da's pas een proces wat de moeite waard zal zijn.

super ick
18-10-10, 22:39
Rot toch op met die wilders, wat mij betreft pleit hem onmiddelijk vrij. Alleen moslims met een minderwaardigheidscomplex zullen zich door zo'n etterbak onveilig, bang of onvrij voelen.


Gezien jou reacties op hem hoor jij niet bij de, door jou hier boven omschreven groep.


Laat wilders maar met zijn grote bek een moord op een Marokkaan of moslim plegen, da's pas een proces wat de moeite waard zal zijn.

Volgens mij heb je nu de overtreffende trap van waanzin bereikt.

Vertel eens, post jij soms met een touw om je nek in uiterste ademnood? Als een soort variatie op wurgsex?

tanger'73
18-10-10, 23:12
Gezien jou reacties op hem hoor jij niet bij de, door jou hier boven omschreven groep.

Zeker niet tot de groep van de flikker waartoe jij behoort.



Volgens mij heb je nu de overtreffende trap van waanzin bereikt.

Vertel eens, post jij soms met een touw om je nek in uiterste ademnood? Als een soort variatie op wurgsex?


Hoezo, denk je dat ik wat geef om processen inzake vrijheid van menigsuiting? Geef mij maar een echte moordzaak. Bijvoorbeeld een moord op een flikker als jij.

Witte78
19-10-10, 00:57
Wat beelden bekeken, wat een klucht dat proces. Hoogtepuntje:

Enait: U onderbrak me voordat ik mijn zin had afgemaakt.
Rechter: Dat is ook het kenmerk van onderbreken.

saralien
19-10-10, 07:20
salaam malaikom,
het is èèn en al theather en wie geniet het meest,
ja idd men wilders zel, waarom hem zoveel aandacht
geven negeren zou beter zijn!!!


Waar ik zelf heel benieuwd naar ben of hij in het bezit is van een
dubbele paspoort, hij heeft vast ergens een geheim israelisch
paspoort verstopt!!!!
op zoek naar de echte indentitiet!
zielig hoor dat je je zo moet afgeven op 1specifieke groep, deze man
moet tbs hebben!
een taakstraf werken voor de moslims !
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

super ick
19-10-10, 09:36
Hoezo, denk je dat ik wat geef om processen inzake vrijheid van menigsuiting? Geef mij maar een echte moordzaak. Bijvoorbeeld een moord op een flikker als jij.

En waarom zou ik vermoord moeten worden?
En hoe kom jij erbij dat ik homoseksueel zou zijn?
En waarom gebruik je het als scheldwoord?

jang0201
19-10-10, 10:59
En waarom zou ik vermoord moeten worden?
En hoe kom jij erbij dat ik homoseksueel zou zijn?
En waarom gebruik je het als scheldwoord?

Walgelijk weer van Tanger! Je begrijpt toch zekers wel SuperIck dat hij erg met zijn eigen sexualiteit in de knoop zit, dit is zijn eigen projektie!

H.P.Pas
19-10-10, 13:33
Hoezo, denk je dat ik wat geef om processen inzake vrijheid van menigsuiting? Geef mij maar een echte moordzaak. Bijvoorbeeld een moord op een flikker als jij.

Ramdas' culturele drama in een notendop.

tanger'73
19-10-10, 13:54
En waarom zou ik vermoord moeten worden?
En hoe kom jij erbij dat ik homoseksueel zou zijn?
En waarom gebruik je het als scheldwoord?


Je bent die flikker die ik al eerder bij naam noemde, dus ga iemand anders hier voor de gek houden.

tanger'73
19-10-10, 13:56
Walgelijk weer van Tanger! Je begrijpt toch zekers wel SuperIck dat hij erg met zijn eigen sexualiteit in de knoop zit, dit is zijn eigen projektie!


Lul maar lekker met jezelf, daar ben je toch flikker genoeg voor.

tanger'73
19-10-10, 13:57
Ramdas' culturele drama in een notendop.

Geef mij maar strafzaken waar de verdachte geen poot meer heeft om op te staan en alleen maar kan hopen op een gunstige veroordeling.

John2
19-10-10, 14:01
Je bent die flikker .


ben je toch flikker genoeg voor.

Zie hier mijn overtuigende bewijs voor mijn stelling. :nerd:

:gsm:Wilders we hebben er weer eentje gevonden :gsm:

:droef:Hij neemt niet op hij zit weer in Amsterdam :droef:

:hihi:

tanger'73
19-10-10, 14:07
Zie hier mijn overtuigende bewijs voor mijn stelling. :nerd:

:gsm:Wilders we hebben er weer eentje gevonden :gsm:

:droef:Hij neemt niet op hij zit weer in Amsterdam :droef:

:hihi:

sinds wanneer poneer jij stellingen John?

John2
19-10-10, 14:44
sinds wanneer poneer jij stellingen John?
Het is een combinatie van herr Tanger, doordat u in iedereen een homo wenst te zien door u ook wel genoemd flikker, is het makkelijk om een stelling (enkelvoud) te poneren op deze site vol wonderen.
Al ben ik het met u eens dat het eerder een overtuiging is dan een stelling daar het gaat om uw mening die geen navolg vindt op deze site, althans en daarin in heeft u uw gelijk "tot op heden".

:verward:Wat ben ik ineens netjes in mijn bewoording.....:verward:

tanger'73
19-10-10, 14:50
Het is een combinatie van herr Tanger, doordat u in iedereen een homo wenst te zien door u ook wel genoemd flikker, is het makkelijk om een stelling (enkelvoud) te poneren op deze site vol wonderen.
Al ben ik het met u eens dat het eerder een overtuiging is dan een stelling daar het gaat om uw mening die geen navolg vindt op deze site, althans en daarin in heeft u uw gelijk "tot op heden".

:verward:Wat ben ik ineens netjes in mijn bewoording.....:verward:

Da's geen stelling wat u brengt, hoe komt u erbij dat ik in iedereen een flikker zie? in tegendeel.......

Seif
19-10-10, 14:58
Ik word een beetje moe van al die WOII-vergelijkingen. Vaak haak ik dan al meteen af. En dat geldt voor beide kanten. Dus ook als Wilders de Koran met Mein Kampf vergelijkt.

John2
19-10-10, 16:29
Da's geen stelling wat u brengt, hoe komt u erbij dat ik in iedereen een flikker zie? in tegendeel.......

Omdat ik moet constateren dat u in één topic al twee personen namelijk jang2010 en superdick noemt een flikker.
Gezien het feit dat ze in deze topic 80% van de prikken voor rekening nemen, wij er van mogen uitgaan dat u van mening bent dat u zich schuldig maakt aan het van hiervoor vermelde feiten.

:hihi:

tanger'73
19-10-10, 16:34
Omdat ik moet constateren dat u in één topic al twee personen namelijk jang2010 en superdick noemt een flikker.
Gezien het feit dat ze in deze topic 80% van de prikken voor rekening nemen, wij er van mogen uitgaan dat u van mening bent dat u zich schuldig maakt aan het van hiervoor vermelde feiten.

:hihi:

2 personen? Beide accounts komen van een enkele flikker.

John2
19-10-10, 16:44
2 personen? Beide accounts komen van een enkele flikker.

Hiervan ben ik bijna overtuigd dat u mis zit, bekijk de beide opbouwen van zinnen en het aanhalen van uitspraken deze zijn te verschillend.
Jang0102 is duidelijk een noordeling die op een boerse manier zijn mening kenbaar maakt (bijna op een zelfde manier als ik recht voor zijn kop/kont).
SuperDick is iets meer terughoudend in zijn uitspraken.
Politiek gezien zou ik zeggen
Dick midden-links en Jang midden-rechts.:hihi:

Althans zover de profielschets.

tanger'73
19-10-10, 16:47
Hiervan ben ik bijna overtuigd dat u mis zit, bekijk de beide opbouwen van zinnen en het aanhalen van uitspraken deze zijn te verschillend.
Jang0102 is duidelijk een noordeling die op een boerse manier zijn mening kenbaar maakt (bijna op een zelfde manier als ik recht voor zijn kop/kont).
SuperDick is iets meer terughoudend in zijn uitspraken.
Politiek gezien zou ik zeggen
Dick midden-links en Jang midden-rechts.:hihi:

Althans zover de profielschets.


Ach man, laat maar zitten, in het kader van de privacy kan ik daar niet verder gericht op doorgaan.

koeskoesje
20-10-10, 12:11
Welk fetisjisme wordt hier ten toon gespreid?