PDA

Bekijk Volledige Versie : "Christenasielzoekers bedreigd door moslims"



Seif
19-10-10, 23:31
DEN HAAG - In veel asielzoekerscentra in Nederland worden christenen bedreigd of mishandeld door vaak islamitische medebewoners. Dat blijkt volgens Stichting Gave uit eigen onderzoek, waarvan de uitkomsten dinsdag waren te zien in het televisieprogramma Uitgesproken EO.

Een meerderheid van de Tweede Kamer pleit er op initiatief van de ChristenUnie voor de asielprocedure te stoppen van asielzoekers die zich herhaaldelijk schuldig hebben gemaakt aan ernstige bedreigingen of fysiek geweld.

Ook wil het parlement dat minister Gerd Leers (Immigratie en Asiel) de exacte omvang van het probleem onderzoekt en een onafhankelijk meldpunt inricht waar asielzoekers anoniem kunnen aangeven dat ze zijn bedreigd of mishandeld door andere asielzoekers.

Discriminatie

Volgens Stichting Gave, een christelijke organisatie die hulp biedt aan asielzoekers, krijgen christenen in 75 procent van de asielzoekerscentra te maken met discriminatie.

In 67 procent van de centra komen (doods)bedreigingen voor en in 33 procent is er sprake van fysiek geweld. Volgens de medewerkers van de stichting, die 28 asielcentra onderzochten, zijn moslims meestal verantwoordelijk voor het geweld en de bedreigingen van de christelijke asielzoekers.

Christendom

ChristenUnie-Kamerlid Joël Voordewind is geschokt over de praktijken en spreekt van ''geloofsvervolging''. Vooral de groep ex-moslims die zich hebben bekeerd tot het christendom is volgens hem een kwetsbare groep. ''Het is verschrikkelijk dat mensen, die vaak vanwege hun geloof vluchten naar Nederland en hier veilig zouden moeten zijn, hier onderdrukt worden'', stelde Voordewind.

Minister Leers zegt in een reactie dat hij het signaal uit de reportage serieus neemt. Hij wil het volledige onderzoek lezen om te bekijken of en welke maatregelen nodig zijn.

Opvangwerk

Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) herkent zich ''absoluut niet'' in de uitkomsten van het onderzoek. ''Veiligheid en leefbaarheid is de kern van ons opvangwerk. Mocht dit voor individuele bewoners in het geding komen, dan treffen wij passende maatregelen."

"Dit geldt niet alleen voor intimidatie op religieus gebied, maar ook als het gaat om een politieke overtuiging, etnische afkomst, seksuele geaardheid of andere aangelegenheden'', stelt het COA in een schriftelijke verklaring.

Bron: NU.nl (http://www.nu.nl/binnenland/2359790/christenasielzoekers-bedreigd-moslims.html)

Fatima24
20-10-10, 06:51
salam aleikum

Volgens mij is dit ook weer overdreven..zoals altijd als het om Moliems gaat.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

jang0201
20-10-10, 07:50
salam aleikum

Volgens mij is dit ook weer overdreven..zoals altijd als het om Moliems gaat.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Je hebt gelijk Zuster, moslims doen nooit wat, het is de schuld van hunzelf of van de Joden of de CIA.

BlackBox
20-10-10, 08:16
Azc dreigt stichting Gave met een verbod

Geplaatst: 30 april 2010 07:30, laatste wijziging: 30 april 2010 10:15
van onze redactie binnenland

ROTTERDAM - Het asielzoekerscentrum in Rotterdam legt medewerkers van
de christelijke stichting Gave een terreinontzegging op zodra er klachten
binnenkomen over hun werkwijze.

Dat is de uitkomst van een gesprek dat donderdag heeft plaatsgevonden tussen de
locatiemanager van het azc en de Rotterdamse vrijwilligercoördinator Marco Baan.
Volgens Gavemedewerker Baan perkt het azc de bewegingsruimte van zijn medewerkers
in.

Vrijwilligers van Gave verrichten sociale activiteiten onder asielzoekers, maar hebben
ook het doel over hun geloof te vertellen. Na klachten over al te opdringerige
evangelisatieactiviteiten houdt het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers
(COA) Gave extra in de gaten. Ook de asielzoekerscentra nemen maatregelen. In
Rotterdam geldt bijvoorbeeld dat vrijwilligers van Gave zich eerst moeten melden voor ze
bewoners mogen bezoeken. Marco Baan zegt dat de kans groot is dat er de komende tijd
klachten zullen worden ingediend, ,,omdat het werk van Gave nu enorm in de picture
staat''. In september volgt een evaluatie en krijgt Gave, als er geen problemen worden
gesignaleerd, mogelijk weer meer speelruimte, zegt Baan.

Het gesprek vond plaats omdat de verhoudingen tussen de kerkelijke stichting en het
asielzoekerscentrum de laatste tijd zijn verslechterd. Na de melding van evangelisatie-
incidenten lopen Gavemedewerkers in diverse asielzoekerscentra ertegenaan dat zij
wantrouwend worden gadegeslagen.

Kamervragen
Naar aanleiding van berichtgeving hierover in het Nederlands Dagblad van donderdag
heeft SGP-Tweede Kamerlid Kees van der Staaij Kamervragen gesteld aan minister
Hirsch Ballin van Justitie. Hij wil weten wat de minister ervan vindt dat het COA in
sommige azc's geen activiteiten van Gave meer toelaat. Verder vraagt de SGP'er de
minster of hij ook de indruk heeft dat de houding van het COA ten aanzien van
religieus geïnspireerde organisaties de afgelopen jaren strakker is geworden. Van der
Staaij wil daarnaast nog weten of het mogelijk moet zijn om met asielzoekers over het
geloof te praten.

Bron (http://www.nd.nl/artikelen/2010/april/29/azc-dreigt-stichting-gave-met-een-verbod)

mark61
20-10-10, 08:24
Dat dach ik al. Wilde bekeringsijver.

reallife
20-10-10, 08:35
DEN HAAG - In veel asielzoekerscentra in Nederland worden christenen bedreigd of mishandeld door vaak islamitische medebewoners. Dat blijkt volgens Stichting Gave uit eigen onderzoek, waarvan de uitkomsten dinsdag waren te zien in het televisieprogramma Uitgesproken EO.

Een meerderheid van de Tweede Kamer pleit er op initiatief van de ChristenUnie voor de asielprocedure te stoppen van asielzoekers die zich herhaaldelijk schuldig hebben gemaakt aan ernstige bedreigingen of fysiek geweld.

Ook wil het parlement dat minister Gerd Leers (Immigratie en Asiel) de exacte omvang van het probleem onderzoekt en een onafhankelijk meldpunt inricht waar asielzoekers anoniem kunnen aangeven dat ze zijn bedreigd of mishandeld door andere asielzoekers.

Discriminatie

Volgens Stichting Gave, een christelijke organisatie die hulp biedt aan asielzoekers, krijgen christenen in 75 procent van de asielzoekerscentra te maken met discriminatie.

In 67 procent van de centra komen (doods)bedreigingen voor en in 33 procent is er sprake van fysiek geweld. Volgens de medewerkers van de stichting, die 28 asielcentra onderzochten, zijn moslims meestal verantwoordelijk voor het geweld en de bedreigingen van de christelijke asielzoekers.

Christendom

ChristenUnie-Kamerlid Joël Voordewind is geschokt over de praktijken en spreekt van ''geloofsvervolging''. Vooral de groep ex-moslims die zich hebben bekeerd tot het christendom is volgens hem een kwetsbare groep. ''Het is verschrikkelijk dat mensen, die vaak vanwege hun geloof vluchten naar Nederland en hier veilig zouden moeten zijn, hier onderdrukt worden'', stelde Voordewind.

Minister Leers zegt in een reactie dat hij het signaal uit de reportage serieus neemt. Hij wil het volledige onderzoek lezen om te bekijken of en welke maatregelen nodig zijn.

Opvangwerk

Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) herkent zich ''absoluut niet'' in de uitkomsten van het onderzoek. ''Veiligheid en leefbaarheid is de kern van ons opvangwerk. Mocht dit voor individuele bewoners in het geding komen, dan treffen wij passende maatregelen."

"Dit geldt niet alleen voor intimidatie op religieus gebied, maar ook als het gaat om een politieke overtuiging, etnische afkomst, seksuele geaardheid of andere aangelegenheden'', stelt het COA in een schriftelijke verklaring.

Bron: NU.nl (http://www.nu.nl/binnenland/2359790/christenasielzoekers-bedreigd-moslims.html)

Ze zouden eerst een onafhankelijk onderzoek moeten instellen, stichting Gave is hierin niet objectief.

Sjarlus
20-10-10, 08:40
In veel asielzoekerscentra in Nederland worden christenen bedreigd of mishandeld door vaak islamitische medebewoners. Dat blijkt volgens Stichting Gave uit eigen onderzoek, waarvan de uitkomsten dinsdag waren te zien in het televisieprogramma Uitgesproken EO.[...]

Azc dreigt stichting Gave met een verbod
[...]
Vrijwilligers van Gave verrichten sociale activiteiten onder asielzoekers, maar hebben ook het doel over hun geloof te vertellen. Na klachten over al te opdringerige evangelisatieactiviteiten houdt het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) Gave extra in de gaten.[...]
Begrijpelijk dat Christelijke asielzoekers bedreigd en mishandeld worden door Islamitische medebewoners gezien de evangelisatiepraktijken van Gave-medewerkers
óf
aan de bevindingen van Stichting Gave over bedreiging en mishandeling hoeft geen aandacht besteed te worden aangezien Gave onbetrouwbaar is wegens voornoemde evangelisatiepraktijken
óf
?

knuppeltje
20-10-10, 09:07
Draai de zaak eens om. Gegarandeerd dat die moslimbekeerders dan worden verweten Nederland nog meer te willen islamiseren. Wilders zou roepen: zie je wel - ik heb het altijd al gezegd, ze willen van Nederland een islamitische staat maken en de sharia invoeren. Daar moeten wij ons tegen wapenen - verbranden dus die facistische koran - geen nieuwe moskeeën meer, en moslims het land uit.

Leve de middeleeuwen en de beeldenstormen, terug naar de godsdienstoorlogen, de beschaving zal ervan opknappen. :cool:

Slinger
20-10-10, 09:16
Begrijpelijk dat Christelijke asielzoekers bedreigd en mishandeld worden door Islamitische medebewoners gezien de evangelisatiepraktijken van Gave-medewerkers
óf
aan de bevindingen van Stichting Gave over bedreiging en mishandeling hoeft geen aandacht besteed te worden aangezien Gave onbetrouwbaar is wegens voornoemde evangelisatiepraktijken
óf
?

Als moslim kun je natuurlijk niet toestaan dat er over het christelijk geloof wordt gepraat. Dat moet je meteen de kop indrukken, ook als je als asielzoeker in Nederland zit.

knuppeltje
20-10-10, 09:43
Als moslim kun je natuurlijk niet toestaan dat er over het christelijk geloof wordt gepraat. Dat moet je meteen de kop indrukken, ook als je als asielzoeker in Nederland zit.

Als moslim mag je je natuurlijk niet tegen christelijke indoctrinatie verzetten, zoveel is wel duidelijk. Dat moet met harde hand de kop worden ingedrukt. Uitzetten dus die gasten. :cool:

Slinger
20-10-10, 09:53
Als moslim mag je je natuurlijk niet tegen christelijke indoctrinatie verzetten, zoveel is wel duidelijk. Dat moet met harde hand de kop worden ingedrukt. Uitzetten dus die gasten. :cool:

Lees het openingsbericht, dan weet je wie ook hier weer de 'harde hand' gebruiken.

knuppeltje
20-10-10, 09:58
Lees het openingsbericht, dan weet je wie ook hier weer de 'harde hand' gebruiken.

Voorlopig houd ik me vast aan wat het COA daarover zegt.

Indien het tegendeel waar zou zijn dan had men naar de rechter moeten stappen.

Slinger
20-10-10, 10:02
Voorlopig houd ik me vast aan wat het COA daarover zegt.

Indien het tegendeel waar zou zijn dan had men naar de rechter moeten stappen.

En het COA zegt dus helemaal niet dat Gave geweld gebruikt, terwijl er tegen christelijke asielzoekers wel geweld wordt gebruikt. Of denk jij dat Gave wel geweld gebruikt?

H.P.Pas
20-10-10, 10:03
Begrijpelijk dat Christelijke asielzoekers bedreigd en mishandeld worden door Islamitische medebewoners gezien de evangelisatiepraktijken van Gave-medewerkers
óf
aan de bevindingen van Stichting Gave over bedreiging en mishandeling hoeft geen aandacht besteed te worden aangezien Gave onbetrouwbaar is wegens voornoemde evangelisatiepraktijken
óf
?
Wat is je probleem ?

Ze zouden eerst een onafhankelijk onderzoek moeten instellen, stichting Gave is hierin niet objectief.
Is toch niet zo moeilijk.

Overigens zou ik als vluchteling niet gediend zijn van een bezoek van de stichting Gave. (http://www.gave.nl/):


Duizenden asielzoekers komen de laatste decennia naar ons land. Somaliërs, Irakezen, Afghanen, Iraniërs, Soedanezen, Armeniërs en veel andere nationaliteiten. Achter hen ligt een vaak pijnlijk leven van politieke terreur, burgeroorlog of armoede. Voor hen wacht de onzekere toekomst. God vraagt om de vreemdeling lief te hebben. Hen gastvrij welkom te heten en het Evangelie met hen te delen.

Gave begeleidt daarom plaatselijke christenen vanuit de kerken bij het werk onder asielzoekers en is op diverse andere manieren actief in het leggen van contacten tussen Nederlandse christenen en asielzoekers.

Gave helpt kerk en vluchteling om samen Christus te volgen.

knuppeltje
20-10-10, 10:07
En het COA zegt dus helemaal niet dat Gave geweld gebruikt, terwijl er tegen christelijke asielzoekers wel geweld wordt gebruikt. Of denk jij dat Gave wel geweld gebruikt?


Het eerste zeg ik toch niet?

Het tweede zegt het COA ook niet, lees beter.

Wat ik denk heb ik al gezegd. Als mensen van Gave zouden zijn gemolesteerd, dan hedden ze naar de rechter moeten stappen.

Slinger
20-10-10, 10:10
Het eerste zeg ik toch niet?

Het tweede zegt het COA ook niet, lees beter.

Wat ik denk heb ik al gezegd. Als mensen van Gave zouden zijn gemolesteerd, dan hedden ze naar de rechter moeten stappen.

Maar Gave zegt wel dat er tegen christelijke asielzoekers door moslims geweld wordt gebruikt. Geloof je ze niet?

H.P.Pas
20-10-10, 10:12
Maar Gave zegt wel dat er tegen christelijke asielzoekers door moslims geweld wordt gebruikt. Geloof je ze niet?

Mag ik heel eerlijk zijn ?
Nee.
Nader onderzoek lijkt me wel geboden.

knuppeltje
20-10-10, 10:13
Maar Gave zegt wel dat er tegen christelijke asielzoekers door moslims geweld wordt gebruikt. Geloof je ze niet?

Waar zijn de bewijzen?

Waarom zijn ze niet naar de rechter gegaan?

Slinger
20-10-10, 10:14
Mag ik heel eerlijk zijn ?
Nee.
Nader onderzoek lijkt me wel geboden.

Mag ik ook eerlijk zijn? Ik geloof ze wel, en niet om hun mooie blauwe ogen.

Slinger
20-10-10, 10:19
Waar zijn de bewijzen?

Waarom zijn ze niet naar de rechter gegaan?

Denk jij dat pas aangekomen asielzoekers zo maar opeens om elk akkefietje naar de rechter durven of kunnen stappen? En dan nog, denk je dat dat altijd zo maar juridisch te bewijzen is? We mogen al blij zijn dat ze het aan Gave verteld hebben en dat ze mensen gevonden hebben die zich hun lot aantrekken.

Sjarlus
20-10-10, 10:22
[...]Wat is je probleem ?[...]
Ik heb geen probleem, ben het wel eens met Reallife. Ik kon het artikel van Blackbox niet meteen plaatsen, afgezien dan van het feit dat dezelfde stichting centraal staat. Mogelijk wilde hij alleen de partijdigheid van de stichting illustreren.

knuppeltje
20-10-10, 10:35
Denk jij dat pas aangekomen asielzoekers zo maar opeens om elk akkefietje naar de rechter durven of kunnen stappen? En dan nog, denk je dat dat altijd zo maar juridisch te bewijzen is? We mogen al blij zijn dat ze het aan Gave verteld hebben en dat ze mensen gevonden hebben die zich hun lot aantrekken.

Zit je nu de hele zaak de belazeren of hoe zit het?

Het waren volgens het Gava - en jou, toch de medewerkers van het Gava die bedreigd werden door moslim-assielzoekers? Welke redenen zouden die medewerkers hebben dat ze niet naar de rechter zouden kunnen stappen?

Max Stirner
20-10-10, 10:35
Mag ik heel eerlijk zijn ?
Nee.
Nader onderzoek lijkt me wel geboden.


In heel veel landen met een moslim-meerderheid worden Christenen bedreigd - of toch in in ieder geval 'gepest' - door de moslims.


Beetje naief om te denken dat alles in de asielzoekerscentra ineens pais en vree zou zijn - alleen omdat die in het beschaafde NL staan.




Nader onderzoek lijkt me dus inderdaad geboden en niet uitgevoerd door het COA, dat er zelf uiteraard alle belang bij heeft om het beeld op te roepen dat alle asielzoekers zielig en liev zijn.

Max Stirner
20-10-10, 10:41
Voorlopig houd ik me vast aan wat het COA daarover zegt.

Indien het tegendeel waar zou zijn dan had men naar de rechter moeten stappen.



Ook een beetje naïef.

Een asielzoeker spreekt geen Nederlands, kent niet of nauwelijks zijn rechten laat staan de juridische trajecten, is vermoedelijk doodsbang ..... enz.

knuppeltje
20-10-10, 10:50
Ook een beetje naïef.

Een asielzoeker spreekt geen Nederlands, kent niet of nauwelijks zijn rechten laat staan de juridische trajecten, is vermoedelijk doodsbang ..... enz.

En dit is een heel heel domme reactie, die letterlijk nergens op slaat.

Het Gava stelt dat hun mensen bedreigd worden door moslim-assielzoekers. Het is dus niet andersom. Maar indien dat wel zou zijn geweest - ook dan is het taal=argument een non-argument. Dagelijks worden er processen gevoerd waaraan tolken deelnemen.

Het Gava kan zonder enige belemmering naar de rechter stappen indien het Gava gelijk heeft.

Sjarlus
20-10-10, 10:51
[...]Het waren volgens het Gava - en jou, toch de medewerkers van het Gava die bedreigd werden door moslim-assielzoekers?[...]
:hihi: Is het werkelijk? Je kunt je post nog aanpassen voordat Slinger 'm ziet.

H.P.Pas
20-10-10, 11:04
Beetje naief om te denken dat alles in de asielzoekerscentra ineens pais en vree zou zijn - alleen omdat die in het beschaafde NL staan.


In de dagen van de sjah verkeerde ik in kringen van Iraanse asylanten/vluchtelingen.
Kloppartijen waren daar aan de orde van de dag; heftige verbale conflicten sowieso. Voor een buitenstaander heel moeilijk in te schatten, waar het allemaal over ging. Alcohol, vrouwen, marxisme, heimweekolder, islam, geld, drugs, revolutie, Savak ....etc, etc.
Wie over dit soort conflicten iets zinnigs wil melden moet van betere huize komen dan de stichting Gave.
Denk ik. Is dat naief ?

knuppeltje
20-10-10, 11:07
:hihi: Is het werkelijk? Je kunt je post nog aanpassen voordat Slinger 'm ziet.

Puntje voor jou.

Vraag is hoeveel christenen - in vergelijking tot moslims er onder de assielzoekers zitten. Heel weinig volgens mij.

Maar dat laat onverlet dat het taalargument als reden om niet naar het COA of zelfs naar de rechter te stappen een non-argument is, en dat indien er werkelijk bedreiging en intimidatie tegen christelijke assielzoekers door moslim-assielzoekers waren, het mij onwaarschijnlijk lijkt dat dat het COA onbekend zou zijn.

Waarschijnlijker lijkt mij dat door de moslim-assielzoekers de bekeringsdrift van de Gava-mederwerkers niet op prijs werd gesteld. Daar kunnen best wel eens harde woorden zijn gevallen. Maar vrijheid van godsdienst houdt ook in niet met andermans geloof lastig gevallen hoeven te worden. Iets wat bekeerders nogal eens vergeten.

De vraag is dus nog steeds: waarom is er niemand naar de rechter gestapt - als er toch zo'n dreigende situatie was?

BlackBox
20-10-10, 11:42
Draai de zaak eens om. Gegarandeerd dat die moslimbekeerders dan worden verweten Nederland nog meer te willen islamiseren. Wilders zou roepen: zie je wel - ik heb het altijd al gezegd, ze willen van Nederland een islamitische staat maken en de sharia invoeren. Daar moeten wij ons tegen wapenen - verbranden dus die facistische koran - geen nieuwe moskeeën meer, en moslims het land uit.

Leve de middeleeuwen en de beeldenstormen, terug naar de godsdienstoorlogen, de beschaving zal ervan opknappen. :cool:
:duim:

(niets aan toe te voegen)

BlackBox
20-10-10, 11:44
Overigens zou ik als vluchteling niet gediend zijn van een bezoek van de stichting Gave. (http://www.gave.nl/):
Misschien het topje van een duistere ijsberg.
In de uitzending van 'Uitgesproken'(19-10-2010) kwam een (vermoedelijk?) aan de Stichting Gave gelieerde kerk in beeld:


http://img535.imageshack.us/img535/7184/immanuel.jpg (http://img535.imageshack.us/i/immanuel.jpg/)




Of je gooit ze er allemaal uit, en houdt er 1 over die je helemaal te gek vindt,

zoals ik heb met YHW, onze Immanuel, Gd met ons.


Een God die zich als mens naar Zijn schepping (de mens) heeft neergebogen, om die mens een hart onder de riem te steken, door met ons mee te leven, te lijden en zelfs solidair onschuldig met ons mee te sterven.


Een God die zich via de profetieën aan ons openbaart (http://docs.google.com/View?docID=dgtwk8kn_6db6d46dt&revisio).


Welke God liegt en is geen ware God,
de Elohim van de bevrijding, of
de Allah van de onderwerping?

BlackBox
20-10-10, 11:51
Ik kon het artikel van Blackbox niet meteen plaatsen, afgezien dan van het feit dat dezelfde stichting centraal staat. Mogelijk wilde hij alleen de partijdigheid van de stichting illustreren.
Met de partjdigheid van de Stichting Gave heb ik geen probleem.

Wel met de "onpartijdigheid" van de EO.

Met niet al teveel research op internet had de redactie van 'Uitgesproken' kunnen vaststellen dat er genoeg aanleiding is om hoor en wederhoor toe te passen.

Ook kan een (groot) vraagteken worden geplaatst bij de integriteit van J. Voordewind (CU).

De uitzending van 'Uitgesproken' is overigens via 'Uitzending Gemist' (alsnog) te bekijken.

BlackBox
20-10-10, 11:54
In de dagen van de shah verkeerde ik in kringen van Iraanse asylanten/vluchtelingen.
Kloppartijen waren daar aan de orde van de dag; heftige verbale conflicten sowieso. Voor een buitenstaander heel moeilijk in te schatten, waar het allemaal over ging. Alcohol, vrouwen, marxisme, heimweekolder, islam, geld, drugs, revolutie, Savak ....etc, etc.
Wie over dit soort conflicten iets zinnigs wil melden moet van betere huize komen dan de stichting Gave.
Denk ik. Is dat naief ?
Bij mij in de buurt woont een Iraanse politieke vluchteling. Naar eigen zeggen een voormalig lijfwacht van de sjah.
Meneer is echter gefrustreerd geraakt vanwege zijn permanente werkloosheidsuitkering inclusief vele strafkortingen door niet te voldoen aan de de sollicitatieplicht.
Afgelopen Koninginnedag moest meneer zonodig de Hitlergroet brengen aan alle uitgestoken Nederlandse vlaggen. Hetzelfde ritueel herhaalde zich tijdens een of ander voetbaltoernooitje afgelopen zomer.
Meneer wordt uitgekotst door de hele buurt. Maar aan meneer ligt het niet want alle Nederlanders zijn racisten blablablabla .. . .

John61
20-10-10, 13:32
Maar Gave zegt wel dat er tegen christelijke asielzoekers door moslims geweld wordt gebruikt. Geloof je ze niet?

In asielcentra's wordt wel vaker gevochten. Mensen zitten daar maanden in krappe ruimtes in onzekerheid over hun toekomst. Dan willen er weleens klappen vallen.......

Slinger
20-10-10, 14:04
Zit je nu de hele zaak de belazeren of hoe zit het?

Het waren volgens het Gava - en jou, toch de medewerkers van het Gava die bedreigd werden door moslim-assielzoekers? Welke redenen zouden die medewerkers hebben dat ze niet naar de rechter zouden kunnen stappen?

Lees het startbericht. Lees!!!!

Max Stirner
20-10-10, 14:52
In de dagen van de sjah verkeerde ik in kringen van Iraanse asylanten/vluchtelingen.
Kloppartijen waren daar aan de orde van de dag; heftige verbale conflicten sowieso. Voor een buitenstaander heel moeilijk in te schatten, waar het allemaal over ging. Alcohol, vrouwen, marxisme, heimweekolder, islam, geld, drugs, revolutie, Savak ....etc, etc.
Wie over dit soort conflicten iets zinnigs wil melden moet van betere huize komen dan de stichting Gave.
Denk ik. Is dat naief ?



Sowieso denk ik dat het heel naief is om de COA op haar mooie blauwe ogen te geloven dat er 'niets aan de hand is' - zij hebben uiteraard belang bij dat beeld (de steun onder de NL'ers voor het huidige asielbeleid is al niet zo groot en dit soort berichten kunnen ze nu dus nét ff niet gebruiken).

Zij zijn in dat opzicht dus net zo onbetrouwbaar als Stichting Gave.

Of er nog een andere partij is die e.e.a. ooit heeft onderzocht .... denk het niet, nogmaals dit lijkt me een goede aanleiding - liever iets te achterdochtig dan veel te naïef.


Denk dat de wereld op veel plaatsen eind jaren 70 (heel) veel meer seculier was dan nu het geval is, hetgeen met name op het conto van De Islam en haar aanhangers is te schrijven .... of jouw ervaringen van destijds, die bovendien slechts één bevolkingsgroep betroffen, dus nu nog helemaal relevant zijn, ik weet het niet. Zou er niet blindelings van uit gaan.

John2
20-10-10, 16:04
DEN HAAG - In veel asielzoekerscentra in Nederland worden christenen bedreigd of mishandeld door vaak islamitische medebewoners. Dat blijkt volgens Stichting Gave uit eigen onderzoek, waarvan de uitkomsten dinsdag waren te zien in het televisieprogramma Uitgesproken EO.

Een meerderheid van de Tweede Kamer pleit er op initiatief van de ChristenUnie voor de asielprocedure te stoppen van asielzoekers die zich herhaaldelijk schuldig hebben gemaakt aan ernstige bedreigingen of fysiek geweld.

Ook wil het parlement dat minister Gerd Leers (Immigratie en Asiel) de exacte omvang van het probleem onderzoekt en een onafhankelijk meldpunt inricht waar asielzoekers anoniem kunnen aangeven dat ze zijn bedreigd of mishandeld door andere asielzoekers.

Discriminatie

Volgens Stichting Gave, een christelijke organisatie die hulp biedt aan asielzoekers, krijgen christenen in 75 procent van de asielzoekerscentra te maken met discriminatie.

In 67 procent van de centra komen (doods)bedreigingen voor en in 33 procent is er sprake van fysiek geweld. Volgens de medewerkers van de stichting, die 28 asielcentra onderzochten, zijn moslims meestal verantwoordelijk voor het geweld en de bedreigingen van de christelijke asielzoekers.

Christendom

ChristenUnie-Kamerlid Joël Voordewind is geschokt over de praktijken en spreekt van ''geloofsvervolging''. Vooral de groep ex-moslims die zich hebben bekeerd tot het christendom is volgens hem een kwetsbare groep. ''Het is verschrikkelijk dat mensen, die vaak vanwege hun geloof vluchten naar Nederland en hier veilig zouden moeten zijn, hier onderdrukt worden'', stelde Voordewind.

Minister Leers zegt in een reactie dat hij het signaal uit de reportage serieus neemt. Hij wil het volledige onderzoek lezen om te bekijken of en welke maatregelen nodig zijn.

Opvangwerk

Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) herkent zich ''absoluut niet'' in de uitkomsten van het onderzoek. ''Veiligheid en leefbaarheid is de kern van ons opvangwerk. Mocht dit voor individuele bewoners in het geding komen, dan treffen wij passende maatregelen."

"Dit geldt niet alleen voor intimidatie op religieus gebied, maar ook als het gaat om een politieke overtuiging, etnische afkomst, seksuele geaardheid of andere aangelegenheden'', stelt het COA in een schriftelijke verklaring.

Bron: NU.nl (http://www.nu.nl/binnenland/2359790/christenasielzoekers-bedreigd-moslims.html)

Dit probleem speelt al jaren en zijn soms nog erger als iemand die is gevlucht uit een land ineens oog in oog komt te staan met een beul uit het zelfde land wat we destijds vaak meemaakten met asiel zoekers uit Irak en Iran.
Maar het bestuur wenst de ogen te sluiten voor dit probleem.

super ick
20-10-10, 16:29
Dat dach ik al. Wilde bekeringsijver.

Dan mag je ze in elkaar trappen.

John2
20-10-10, 17:13
Dan mag je ze in elkaar trappen.

Doe jij dat niet dan??? :droef:

Ik doe het al jaren :hihi:

BlackBox
20-10-10, 18:00
Zij zijn in dat opzicht dus net zo onbetrouwbaar als Stichting Gave.
Ik ken zat vrijwilligers uit kerkelijke organisaties die zich inzetten voor asielzoekers. Huisraad, kleding enz. verzamelen ze en ze zorgen ervoor dat asielzoekers zo nu en dan een leuk uitje hebben.
Maar van enige evangelisatiedrift heb ik nog nooit iets gemerkt of gehoord.


Of er nog een andere partij is die e.e.a. ooit heeft onderzocht .... denk het niet, nogmaals dit lijkt me een goede aanleiding - liever iets te achterdochtig dan veel te naïef.
Het kan net zo goed zijn dat de personen in de uitzending van alles en nog wat verzinnen om een vluchtelingenstatus te krijgen. Er worden wel meer toneelstukjes opgevoerd.
De bedreigingen, indien daadwerkelijk bedreigingen, zouden ook moedwillig uitgelokt kunnen zijn door heel handig de tere snaar te bespelen van andere asielzoekers.

Ook mag niet uitgesloten worden dat de Stichting Gave de vlucht naar voren kiest om te voorkomen dat hun evangelisatiedrift blijvend aan de poort van azc's wordt afgestopt.

super ick
21-10-10, 07:53
Doe jij dat niet dan??? :droef:

Ik doe het al jaren :hihi:

Russen he, die zijn wel van het botte bijlwerk. Ik weet het.

John2
21-10-10, 08:04
Russen he, die zijn wel van het botte bijlwerk. Ik weet het.

Ja wij russen,
die het vuur blussen.
:droef:
En de vrouwen kussen. :hihi:

Trouwens jij weet dat Thales het radar systeem heeft geleverd aan Iraan, zou Rusland daarom deze maand 2 vluchten met bommenwerpers ons luchtruim zijn binnengedrongen of zie ik nu weer een complot theorie. :handbang:

super ick
21-10-10, 11:08
Ja wij russen,
die het vuur blussen.
:droef:
En de vrouwen kussen. :hihi:

Trouwens jij weet dat Thales het radar systeem heeft geleverd aan Iraan, zou Rusland daarom deze maand 2 vluchten met bommenwerpers ons luchtruim zijn binnengedrongen of zie ik nu weer een complot theorie. :handbang:

Nee dat doen Russen al jaren. Bij diverse landen in Europa. Ook met onderzeeboten dringen zij graag de territoriale wateren binnen.

Om te proberen hoever ze kunnen, wanneer ze gezien worden.
En om te laten zien dat ze nog meetellen. Die bommenwerpers zijn nl. de enige die op grote schaal met kernwapens uitgerust kunnen worden. De onderzeers ook.
Misschien zitten de Russen nog teveel in de koude oorlog.