PDA

Bekijk Volledige Versie : Zionistische nazipartij dwingt Almere om nazi-gedicht op website te publiceren



Hatert
20-10-10, 13:29
wo 20 okt 2010, 12:21

Almere zwicht voor PVV

door Thijs Wartenbergh

ALMERE - De gemeente Almere is gezwicht voor druk van de PVV om een gedicht van stadsdichter Mario Withoud alsnog op de website van de gemeente te plaatsen. "Dat is een goede zaak", aldus PVV-raadslid Toon van Dijk. "Ik vind het een flutgedicht, daar niet van, maar iedereen moet kunnen zeggen wat hij wil. We leven tenslotte in een vrij land."

Verzen van Withoud worden gewoonlijk op de gemeentelijke website geplaatst. Een uiteenzetting van hem onder de titel ‘Bid richting Venlo’ (een verwijzing naar de geboorteplaats van Geert Wilders), aangeboden rondom de gemeenteraadsverkiezingen van 3 maart van dit jaar, werd geweigerd door de gemeente. De inhoud lag te politiek gevoelig, aldus de gemeente. Volgens Withoud werd tot in de hoogste kringen, tot aan burgemeester Jorritsma aan toe, gesproken over het gedicht. De laatste zou uiteindelijk de publicatie hebben tegengehouden.

De dichter was daarin teleurgesteld. “Ik heb het gedicht wel voorgelezen op de lokale zender Stadsomroep Almere, waar ik een programma presenteer. Ik heb het niet op mijn eigen site gezet. Het was bestemd voor de gemeente, en die hoorde het openbaar te maken.” In een recente uitzending van het Duitse Arte Journal werd de kwestie nog eens opgerakeld. De PVV kreeg daar lucht van en stelde daarop schriftelijke vragen aan het college van Burgemeester en Wethouders waarom de gedachten van Withoud niet waren gepubliceerd. “We hechten veel waarde aan het vrije woord”, aldus Van Dijk. “Iemand de mond snoeren, in dit geval Withoud, past daar niet in.”

De gemeente is, na de PVV-vragen, alsnog overgegaan tot het vrijgeven van het gedicht, met daarin de toevoeging dat de woorden van Withoud de gedachten weergeeft van ‘mensen in Almere en heel Nederland over de deelname van de PVV aan de gemeenteraadsverkiezingen en de winst die de PVV in Almere heeft geboekt’ Withoud zegt dat de aanvulling niet van hem is. “Kwalijk”, aldus Van Dijk. “De gemeente hoeft ons heus niet te beschermen. We kunnen wel voor onszelf opkomen. Het typeert de machteloosheid van de manier waarop men omgaat met ons gedachtegoed. Daar wordt nogal eens de Tweede Wereldoorlog bij gehaald, ook nu weer bij Withouds woorden.”

Fragment uit het gedicht:

Van Geert mag je niet
bidden naar Mekka
kniel richting Venlo
niet naar Mekka
Van Geert mag dat niet
bid richting Venlo
bid richting Venlo

Almere, een stad gebouwd
door en voor mensen van
her en der, heeft geen oude
wijken of problemen nodig
om ontevreden te zijn.

Ha buurman, hard gewerkt?
Met de vrouw ook alles goed?
Bid je wel de juiste kant op!
Het wachten is op een Marinus
van der Lubbe die het stadhuis
afbrandt met een hoofddoek om.

Het teken waarop men ingrijpt
en stadscommando’s hun waarde
zullen bewijzen, dag en nacht
klinken overal in Almere sirenes
en er komt veel woonruimte vrij.


Telegraf

mark61
20-10-10, 13:48
Huh? Dit is een anti-GW-gedicht.

Spoetnik
20-10-10, 17:10
Hatert is loosing it :)

H.P.Pas
20-10-10, 17:27
Hatert is loosing it :)

Dementia praecox ?

Eke
20-10-10, 21:03
citaat PPV-er Toon van Dijk :Ik vind het een flutgedicht, daar niet van, maar iedereen moet kunnen zeggen wat hij wil. We leven tenslotte in een vrij land."

Je mag alles zeggen in het openbaar. Moeten is er niet bij..Er is niets mis met respekt. Dat laatste is prettig, maar ook wel handig als je van weinig regels houdt.

Hommeles in het land leidt vroeg of laat tot beveiligingsmaatregelen....en weg is een stukje vrijheid.

Unapproachable
20-10-10, 23:19
Je mag alles zeggen in het openbaar. Moeten is er niet bij..Er is niets mis met respekt. Dat laatste is prettig, maar ook wel handig als je van weinig regels houdt.



Hommeles in het land leidt tot beveiligingsmaatregelen....en weg is een stukje vrijheid.

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)





Precies. Niks moet, alles mag.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Eke
21-10-10, 14:01
Precies. Niks moet, alles mag.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Yep. Niks moet, alles mag. En jijzelf draagt de verantwoordelijkheid voor je gedragingen...zo is het dan ook nog eens een keer ...
Dus zo'n systeem van vrijheid vereist meer van je.