PDA

Bekijk Volledige Versie : Ouwe jongens



mark61
22-10-10, 16:52
dinsdag 12 oktober 2010 door Frits Abrahams

Je hoort het Mark Rutte bijna hardop denken: „Sorry, hoor, maar ik kan het ook niet helpen dat die wijven in de VVD en het CDA zo stom zijn. Ik ben niet van plan mijn kabinet met zulke sneefteefjes te vullen. Dat Wouter Bos destijds zo onverstandig was, heeft hij geweten.”

De algemene verbazing over dit mannelijke chauvinisme bij Rutte begrijp ik niet helemaal. Is het vreemd dat iemand die ‘de vrouw’ zo ongeveer systematisch uit zijn liefdesleven gebannen heeft, ook geen trek heeft het land met haar te besturen? Je kunt toch ook niet verwachten dat een geheelonthouder toetreedt tot het bestuur van de Koninklijke Horeca Nederland?

Bovendien, zeg nou zelf, met de jongens is het zoveel gezelliger.

Schuine bakken, bridge, borrel, skiën.

We willen toch zo graag een rechts kabinet? Dan moeten we niet overgevoelig worden als de vrouwen overboord gaan. Pim Fortuyn, het grote voorbeeld van menige VVD’er, zette destijds als zelfbenoemd kandidaat-premier van zo’n rechts kabinet al de toon toen hij tegen NOS-verslaggeefster Wouke van Scherrenburg zei: „Mevrouwtje, ga lekker naar huis koken, veel beter.”

Daar hebben ze bij de VVD destijds, achter hun hand, nog erg hard om moeten lachen. Herman Koch had het bij Jiskefet niet beter kunnen verzinnen.

„Hé, Van Binsbergen, lullo, heb je haar geneukt of niet geneukt?”

„Ben ik je iets aan het vertellen of niets aan het vertellen?”

Ouwe-jongens-krentenbrood – als deze uitdrukking al niet een flink poosje bestond, had ze voor dit kabinet moeten worden uitgevonden.

Verhagen (54), Leers (59), Rosenthal (65), Hillen (63), Opstelten (66), Kamp (58), Donner (61) – ouder en regentesker heb ik ze, geloof ik, nooit eerder zó bij elkaar gezien. Dat Geert Wilders dáár nog eens het establishment mee wilde bestrijden – de rechtse wonderen zijn nog altijd de wereld niet uit. :hihi: Geert schijnt zelf wel van de vrouwtjes te houden, maar niet om er politiek mee te bedrijven: zijn 25-koppige Kamerfractie telt vier vrouwen.

Opstelten wordt ongetwijfeld de heer Bommel van dit kabinet, maar wie wordt de Tom Poes? Mark Rutte? Wie weet. Tom Poes deed ook nooit aan seks.

Wat mij wel een beetje ontroerde, was die voor-wat-hoort-wat-solidariteit waarmee Rutte zijn kabinet samenstelde. Als dank voor bewezen diensten kregen de ouwe jongens allemaal een flink stuk krentenbrood. Hans Hillen voorop. Wat had die er tijdens de formatie wel niet allemaal voor overgehad! Elke avond op tv om met die onvervangbare mengeling van chagrijn en meewarigheid op het gelooide gelaat de argwanende onbenullen van de journalistiek uit te leggen dat Maxime Verhagen de eerlijkste mens op aarde is. Nu mag Hillen Nederland terugbrengen naar Uruzgan – de ultieme wraak op de gehate Bos.

Uri Rosenthal staat als minister van Buitenlandse Zaken al te juichen. Wie er ook Tom Poes wordt in het nieuwe kabinet: Uri niet.

Voor mij persoonlijk zit er een schaduwkantje aan dit kabinet. Het oog wil ook wat en ik vrees dat het in libidineus opzicht niet adequaat bevredigd wordt door Opstelten, Rosenthal, Leers en vele anderen. Ja, mag ik ook even mannelijk chauvinistisch worden? Goed, we krijgen Melanie Schultz en Edith Schippers, maar die zullen wel moeten koken voor de jongens.

http://weblogs.nrc.nl/dag/2010/10/12/ouwe-jongens/

John2
22-10-10, 17:31
Zijn weblogs tegenwoordig ook al nieuws???

John2
22-10-10, 17:32
Zijn weblogs tegenwoordig ook al nieuws???