PDA

Bekijk Volledige Versie : Allochtonen krijgen er weer van langs



Hatert
26-10-10, 10:56
di 26 okt 2010, 11:40

Rutte: strengere eisen aan migranten

DEN HAAG - Het kabinet stelt strengere eisen aan migranten. Dat zei premier Mark Rutte dinsdag in zijn regeringsverklaring.

Het kabinet laat migranten zelf betalen voor hun inburgeringscursus, eventueel via een leenstelsel. Wie zakt voor die curus, kan zijn tijdelijke verblijfsvergunning kwijtraken. Ook komt er een voorwaardelijk Nederlanderschap dat kan worden afgenomen. Illegaliteit wordt strafbaar. Het kabinet wil stoppen met het diversiteits- en voorkeursbeleid en strengere eisen stellen aan gezinshereniging. Er komt verder een verbod op gelaatsbedekkende kleding.

De instroom van immigranten zal door het geheel aan maatregelen volgens Rutte ,,zeer substantieel’’ dalen.


Telegraf

Hatert
26-10-10, 11:06
'Geen motie van wantrouwen tegen staatssecretaris'


DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders zal geen motie van wantrouwen indienen tegen staatssecretaris Marlies Veldhuijzen van Zanten. Dat zei hij nadat premier Mark Rutte de regeringsverklaring had afgelegd.

Wilders zal Veldhuijzen van Zanten in een motie vragen haar Zweedse paspoort in te leveren. Drie jaar geleden vroeg hij dat van staatssecretaris Nebahat Albayrak (PvdA) ook en diende vervolgens een motie van wantrouwen in toen zij weigerde. Maar dat was een kabinet (CDA, PvdA, ChristenUnie) waarvan hij wilde dat het snel zou verdwijnen, gaf Wilders als verklaring voor het feit dat hij toen wel en nu niet een motie van wantrouwen in zal dienen.

Als zijn oproep aan de CDA-staatssecretaris om haar Zweedse paspoort op te geven geen steun krijgt van een meerderheid in de Kamer, zal Wilders zich daar bij neerleggen, zo gaf hij aan.

Wilders sprak van een ,,heel mooi optreden'' van Rutte. ,,Een hele mooie start, er stond wel iemand. Hij bracht het heel erg goed.'' Volgens Wilders noemde Rutte keurig alle punten die ook voor de PVV van belang zijn. ,,Het was een fair verhaal, er stond iemand die het met passie bracht. Ik vond het heel mooi.'' (ANP)

26/10/10 11u11

Telegraf

jang0201
26-10-10, 11:15
di 26 okt 2010, 11:40

Rutte: strengere eisen aan migranten

DEN HAAG - Het kabinet stelt strengere eisen aan migranten. Dat zei premier Mark Rutte dinsdag in zijn regeringsverklaring.

Het kabinet laat migranten zelf betalen voor hun inburgeringscursus, eventueel via een leenstelsel. Wie zakt voor die curus, kan zijn tijdelijke verblijfsvergunning kwijtraken. Ook komt er een voorwaardelijk Nederlanderschap dat kan worden afgenomen. Illegaliteit wordt strafbaar. Het kabinet wil stoppen met het diversiteits- en voorkeursbeleid en strengere eisen stellen aan gezinshereniging. Er komt verder een verbod op gelaatsbedekkende kleding.

De instroom van immigranten zal door het geheel aan maatregelen volgens Rutte ,,zeer substantieel’’ dalen.


Telegraf

Is niets verkeerd aan, wil je hier wonen dien je een inburgeringscursus te doen en zelf te betalen, ik zie hier geen probleem in.
Illigaliteit is strafbaar en dat hoort zo! Illegalen horen niet in Nederland!

Ik heb wel vertrouwen in dit kabinet!

reallife
26-10-10, 11:29
Wilders sprak van een ,,heel mooi optreden'' van Rutte. ,,Een hele mooie start, er stond wel iemand. Hij bracht het heel erg goed.'' Volgens Wilders noemde Rutte keurig alle punten die ook voor de PVV van belang zijn. ,,Het was een fair verhaal, er stond iemand die het met passie bracht. Ik vond het heel mooi.'' (ANP)

26/10/10 11u11

Telegraf

Ontroerend die 'liefdesverklaringen.' :argwaan:




Ik heb wel vertrouwen in dit kabinet!

Tot ze bezuinigingen door gaan voeren die jou ook raken.

Ik heb totaal geen vertrouwen in ze. Alleen al het feit dat ze aan de ene kant beloven dat er personeel bij zal komen in de gezondheidszorg en aan de andere kant willen dat dertig plussers zelf hun opleidingen voor diezelfde gezondheidszorg gaan betalen.

http://www.nursing.nl/leren-en-loopbaan/studenten/nieuw/6451/bezuinigingen-kabinet-desastreus-voor-zorg

De gezondheidszorg functioneert juist nog door de instromende dertigplussers.

Ze doen beloften die ze niet waar kunnen maken. Het is voor hun een spel of ze hebben totaal geen inzicht. Idem sector onderwijs.
Het zou prettig zijn als er ooit eens een politicus zou zijn die eerlijk zou toegeven dat er geen geld is om het onderwijs en de gezondheidszorg op een goed kwaliteitsniveau te laten functioneren.

mark61
26-10-10, 11:35
di 26 okt 2010, 11:40

Rutte: strengere eisen aan migranten

DEN HAAG - Het kabinet stelt strengere eisen aan migranten. Dat zei premier Mark Rutte dinsdag in zijn regeringsverklaring.

Het kabinet laat migranten zelf betalen voor hun inburgeringscursus, eventueel via een leenstelsel. Wie zakt voor die curus, kan zijn tijdelijke verblijfsvergunning kwijtraken. Ook komt er een voorwaardelijk Nederlanderschap dat kan worden afgenomen. Illegaliteit wordt strafbaar. Het kabinet wil stoppen met het diversiteits- en voorkeursbeleid en strengere eisen stellen aan gezinshereniging. Er komt verder een verbod op gelaatsbedekkende kleding.

De instroom van immigranten zal door het geheel aan maatregelen volgens Rutte ,,zeer substantieel’’ dalen.


Telegraf

Dit is vrijwel volledig inhoudsloos. Zoals jij ook al weet. Het gaat alleen maar om symboolpolitiek. Negatieve insinuaties.

Er is nauwelijks 'instroom', dat weet die leugenaar ook wel.

knuppeltje
26-10-10, 11:39
Dit is vrijwel volledig inhoudsloos. Zoals jij ook al weet. Het gaat alleen maar om symboolpolitiek. Negatieve insinuaties.

Er is nauwelijks 'instroom', dat weet die leugenaar ook wel.

Maar die verliefheid van Wilders op Rutte is toch wel mooi. :giechel:

tanger'73
26-10-10, 11:40
Migranten beleid is over voorgaande kabinetten altijd al streng geweest en dit is nou niet echt een substantiële aanvulling op voorgaande kabinetten, met notabene de PvdA erin.

illegalen interesseert toch niemand wat en die kan je zelfs met de dood bestraffen, niemand die daarvan zal opkijken. Gezinshereniging is een universele mensenrecht en daar kan zelfs Rutte niks aan wijzigen, dan alleen maar wat niet noemenswaardige formaliteiten.

Die twee vrouwen met een boerka is nou ook niet iets om naar huis toe te schrijven. Die diversiteits- en voorkeursbeleid heeft zich toch al nooit in de praktijk bewezen. Da's toch altijd een lachertje geweest. Blijft over die inburgeringscursus op eigen kosten. 'K hoop dat ze gerechtsdeurwaarders en incassobureau's en mogelijke kosten voor detentie daarbij ook hebben meegenomen?

mark61
26-10-10, 11:40
Maar die verliefheid van Wilders op Rutte is toch wel mooi. :giechel:

Ik vraag me af of ze hand in hand over straat durven.

John61
26-10-10, 11:41
Ontroerend die 'liefdesverklaringen.' :argwaan:



Tot ze bezuinigingen door gaan voeren die jou ook raken.

Ik heb totaal geen vertrouwen in ze. Alleen al het feit dat ze aan de ene kant beloven dat er personeel bij zal komen in de gezondheidszorg en aan de andere kant willen dat dertig plussers zelf hun opleidingen voor diezelfde gezondheidszorg gaan betalen.

http://www.nursing.nl/leren-en-loopbaan/studenten/nieuw/6451/bezuinigingen-kabinet-desastreus-voor-zorg

De gezondheidszorg functioneert juist nog door de instromende dertigplussers.

Ze doen beloften die ze niet waar kunnen maken. Het is voor hun een spel of ze hebben totaal geen inzicht. Idem sector onderwijs.
Het zou prettig zijn als er ooit eens een politicus zou zijn die eerlijk zou toegeven dat er geen geld is om het onderwijs en de gezondheidszorg op een goed kwaliteitsniveau te laten functioneren.

Voor de zorg zie ik het somber in, ongeacht welk kabinet er zit. Tis hier vooral pappen en nathouden en vooral niet verder kijken dan je neus lang is. probleem in Nederland is mi dat de overheid de burger niet vertrouwt. Er ten simpelweg te veel lagen tussen de zorg die iemand nodig heeft en de zorg die verzorgend personeel levert. Minder managers en meer handen aan het bed. (btw mijn vrouw is bezig met het opzetten van een thuiszorgorganisatie waarin ze meer mensen beter betaald aan het bed wil hebben en minder managers.)

Mensen die vanuit het buitenland hier heen komen mogen iwat mij betreft zelf hun cursus Nederalnds betalen. Wil je geen Nederlands leren, ook prima. Maar wanneer dat je belemmert om in je eigen onderhoud te voorzien is dat het probleem voor die persoon en niet voor de samenleving.

En das inderdaad verveleend voor mensen die dan hier geen bestaan kunnen opbouwen. Maar die hebben een keuze, leren of niet leren, hierheen komen of in eigen land blijven.
Mensen die hier wonen en ziek worden hebben geen keuze. Zij moeten gebruik maken van de zorg zoals die is.

En helaas kunnen we geld maar 1 keer uitgeven en dan liever aan kwaliteitszorg dan aan mensen die hierheen komen en vinden dat de samenleving maar opdraait voor hun cursus Nederlands.

Wanneer ik verder wil emigreren bijvoorbeeld naar Zweden, ben ik en alleen ik verantwoordelijk voor mezelf en dat betekent dat ik me de Zweedse taal eerst eigen moet maken. En wil ik dat niet, dan is dat mijn probleem en mijn verantwoording.

reallife
26-10-10, 11:41
Maar die verliefheid van Wilders op Rutte is toch wel mooi. :giechel:

Pinkte jij ook al een traantje weg? :slaap:

knuppeltje
26-10-10, 11:42
Pinkte jij ook al een traantje weg? :slaap:

Ik kreeg er tranen van in mijn broek. :wow:

tanger'73
26-10-10, 11:43
Dit is vrijwel volledig inhoudsloos. Zoals jij ook al weet. Het gaat alleen maar om symboolpolitiek. Negatieve insinuaties.

Er is nauwelijks 'instroom', dat weet die leugenaar ook wel.


De waspik wil met zijn kinderlijke aanzien, namelijk een beetje dapper overkomen.

reallife
26-10-10, 11:48
(btw mijn vrouw is bezig met het opzetten van een thuiszorgorganisatie waarin ze meer mensen beter betaald aan het bed wil hebben en minder managers.)



Serieus? Dat is een risicovolle stap met de toekomstige bezuinigingen. Men verwacht dat veel kleinschalige thuiszorgorganisaties het niet zullen redden.
De kwaliteitseisen zijn verder hoog. Voldoe je er niet aan dan krijg je simpelweg op termijn geen geld.

tanger'73
26-10-10, 11:48
Maar die verliefheid van Wilders op Rutte is toch wel mooi. :giechel:


Rutte als vrijgezelle mama's kindje valt kennelijk op dom blond?

Soldim
26-10-10, 12:25
Is niets verkeerd aan, wil je hier wonen dien je een inburgeringscursus te doen en zelf te betalen,


Waarom? Als de staat eist dat mensen een of andere symbolisch cursusje doen voordat ze een verblijfs vergunning krijgen lijkt het me logisch dat de staat daarvoor de infrastructuur verleent, inclusief de kosten.



Illigaliteit is strafbaar en dat hoort zo! Illegalen horen niet in Nederland!


Waarom zijn er illegalen? Misschien te veel regeltjes betreffende immigratie?



Ik heb wel vertrouwen in dit kabinet!

Ik niet.

Tomas
26-10-10, 12:43
Waarom? Als de staat eist dat mensen een of andere symbolisch cursusje doen voordat ze een verblijfs vergunning krijgen lijkt het me logisch dat de staat daarvoor de infrastructuur verleent, inclusief de kosten.

Dat kan je alleen eisen voor mensen die er al zijn en opeens met nieuwe regelgeving geconfronteerd worden. Maar ers is echt niks mis met eisen stellen aan immigranten. En dat ze er zelf voor moeten zorgen dat ze die kunnen waarmaken. En met hun eigen centen. Niks vreemds aan.

Eric de Blois
26-10-10, 13:07
Kijk allochtonen zijn jarenlang verwend en vinden de nieuwe maatregelen misschien onrechtvaardig maar...

Ik ben óók allochtoon, maar dan als nederlander wonende in Chili. Heb mijn taalcursus (spaans) zélf betaald en hier bestaan geen uitkeringen voor mensen die geen inkomen hebben. Je hoort mij daarover niet klagen, ik vind dat volkomen terecht. Ik heb er zelf voor gekozen hier te gaan wonen en vind dat ik niet daarom maar op kosten van de gemeenschap moet worden onderhouden. Ik wordt nergens gediscrimineerd, niet in de laatste plaats omdat noord-europeanen en noord-amerikanen hier een goede reputatie hebben. Chilenen zijn een zeer gastvrij en bescheiden volk, prettig om daar tussen te wonen. Wel zijn ze asociaal in het verkeer en houden geen rekening met voetganger en fietser, dat betreur ik wel.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Haytam
26-10-10, 13:52
Oost-europeanen hebben straks een probleem. Er komen namelijk nauwelijks moslims nog naar Nederland. En daar ben ik blij om. Als je iemand een gelukkig leven gunt, gun je ze ook dat ze hier niet komen.

tanger'73
26-10-10, 14:48
Waarom? Als de staat eist dat mensen een of andere symbolisch cursusje doen voordat ze een verblijfs vergunning krijgen lijkt het me logisch dat de staat daarvoor de infrastructuur verleent, inclusief de kosten.

Aan leges voor verblijfsvergunningen verdient die overheid ook royaal aan en meer als een symbolische joetjoep cursus is het inderdaad niet. Ken legio gasten met een zogenaamde inburgeringscertificaat, die niet eens verder komen dan mompelen tegen een toiletjufrouw voor het herentoilet waar het symbool van herentoilet en die van dames zo groot als een koe op de deur staat.


tis meer een cursus van het besef inprenten dat je een allochtoon bent, je in een achterstandsbuurt met een uitkering thuishoort.