PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Kabinet sluit moslims uit'



HUISBAAS
26-10-10, 20:07
DEN HAAG - Het nieuwe kabinet van VVD en CDA sluit moslims en andere immigranten uit. Dat zei PvdA-leider Job Cohen dinsdag tijdens het debat over de regeringsverklaring.

'Misschien denken CDA en VVD 'ach, zo ver komt het niet'. Maar zij hebben zich eraan gecommitteerd in het gedoogakkoord. Dit kabinet slaat een niet Nederlandse weg in.'

Kritiek

Op de kritiek van PVV-leider Geert Wilders dat die nooit gezegd zou hebben iets tegen immigranten te hebben die wel integreren, zei Cohen: 'Waarom hebt u het dan steeds over miljoenen moslims? Er zijn helemaal geen miljoenen moslims die niet geïntegreerd zijn.'

Wilders zette de woorden van Cohen kracht bij door nog eens met stevige bewoordingen zijn standpunt over immigratie te benadrukken. 'Als ze niet op komen dagen op de inburgeringscursus, moeten ze niet alleen hun bed uit, maar ook het land uit.'

Levenslange leerplicht

De PvdA wil een levenslange leerplicht instellen voor de Nederlandse taal om integratie te bevorderen. 'Want als immigranten hier eenmaal zijn, dan moet je ze ondersteunen.' Maar mensen bestraffen omdat ze niet op komen dagen door ze het land uit te zetten, gaat Cohen veel te ver.

Ontwikkelingssamenwerking

De PvdA wil daarnaast een parlementair onderzoek naar het beleid rond ontwikkelingssamenwerking in Nederland, zei Cohen.

Hij zei te zien dat het draagvlak voor ontwikkelingssamenwerking onder druk staat en dat er behoefte is aan een goede discussie op basis van feiten en ervaringen uit het verleden.

Het rapport van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR) zou volgens Cohen een belangrijke rol moeten spelen in het parlementair onderzoek. Daarin werd gepleit voor een aanpak waarin zelfredzaamheid van arme landen meer centraal staat, in plaats van rechtstreekse financiële hulp.

Rug naar toekomst

Cohen betoogde dat het nieuwe kabinet op een aantal terreinen met de rug naar de toekomst staat. 'Rutte remt de vooruitgang. Het is naar binnen gekeerd en zet een hek om het land, zonder veel woorden vuil te maken aan de vraag hoe Nederland zich ontwikkelt in internationale context.'

Op twee terreinen deed de PvdA-leider voorstellen ,die het land van de rem kunnen halen'. Het gaat om een participatieplan om de arbeidsmarkt te verbeteren en een nationaal woonakkoord om de huizenmarkt vlot te trekken.


Volkskrant
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

HUISBAAS
26-10-10, 20:07
Ik wil een levenslange integratieplicht voor iedereen. Integratie doe je namelijk samen. Als ik mijn buren van buitenlandse afkomst niet accepteer, hebben zij geen schijn van kans, om te integreren op de plek waar ze wonen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

tanger'73
26-10-10, 21:56
Ik wil een levenslange integratieplicht voor iedereen. Integratie doe je namelijk samen. Als ik mijn buren van buitenlandse afkomst niet accepteer, hebben zij geen schijn van kans, om te integreren op de plek waar ze wonen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl


Ja bijvoorbeeld de sluipschutter van Malmö, die het liefst op migranten jaagt onderweg naar de inburgeringscursus.

http://www.radio1.nl/contents/21014-sluipschutter-malm-slaat-weer-toe

John2
26-10-10, 22:20
Ja bijvoorbeeld de sluipschutter van Malmö, die het liefst op migranten jaagt onderweg naar de inburgeringscursus.

http://www.radio1.nl/contents/21014-sluipschutter-malm-slaat-weer-toe
Ja gekken heb je overal.

tanger'73
26-10-10, 22:24
Ja gekken heb je overal.


zekers en helemaal als ze als het ware worden opgehitst door een rechts extremistische groepering wat daar nu in de belangstelling staat.

Eric de Blois
27-10-10, 15:37
Ik wil een levenslange integratieplicht voor iedereen. Integratie doe je namelijk samen. Als ik mijn buren van buitenlandse afkomst niet accepteer, hebben zij geen schijn van kans, om te integreren op de plek waar ze wonen.

Mooi idee, hoe wou je dat afdwingen? Wie moet dat controleren en hoe? Hoe bewijs je dat iemand een medemens op grond van zijn afkomst of etniciteit niet accepteerd?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

mohammad1
27-10-10, 15:58
Salaam alaykoum broeder Huisbaas

Denk je niet dat ingeweken moslims de autochtoon als een tweederangsburger zien die in feite jiziya zou moeten betalen aan hen?

Denk je niet dat de inwijkeling respect eist vanwege zijn superioriteit op godsdienstvlak?

Denk je niet dat hij vindt dat de ongelovigen en de anders-gelovigen varkens en apen of beesten zijn en dat hij enkel Allah (swt) gebruikt als scherm terwijl zijn bedoelingen in feite alleen werelds zijn?

Denk je niet dat veel jongeren supermarkten als een geschenk van Allah (swt) zien en deze buit ongestraft naar huis mogen sleuren?

Vind je dat Moslims in Frankrijk met geweld op het burkaverbod mogen reageren gevolg gevend aan de oproep van Osama Bin Laden?
En bij uitbreiding ook in België en Nederland?

Denk je dat Allah (swt) onrechtvaardigen zal steunen omdat ze zich moslim noemen?

Veel vragen waar ik geen antwoord op ken.
Allah-weet-het-echter-beter.

Wa salaam alaykoum :vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl