PDA

Bekijk Volledige Versie : Cohen: 'Wilders wil helemaal niet dat mensen integreren'



HUISBAAS
27-10-10, 15:50
Wilders wil helemaal niet dat mensen integreren.

Dat laat het het regeerakkoord zien waarin integratie is teruggebracht tot aanscherping, controle, korting en ontneming van rechten. Dat zei PvdA-leider Cohen op de eerste dag van het Tweede Kamerdebat over de regeringsverklaring.


Op de eerste dag van het debat over de regeringsverklaring heeft de integratie- passage uit het regeerakkoord van kabinet Rutte zoals verwacht voor de nodige deining gezorgd. ob Cohen van de PvdA en PVV-leider Geert Wilders kruisten voor het eerst de degens. Cohen die de afgelopen weken in de media duidelijk liet weten niet te zijn gecharmeerd over de voorgestelde maatregelen in het regeerakkoord, onderstreepte nogmaals zijn afschuw door vrijwel meteen de aanval op Geert Wilders te openen. ?Het wegzetten en uitsluiten van grote groepen mensen op grond van hun geloof en afkomst, daar doen wij niet aan mee.? Cohen vreest dat met dit kabinet een niet-Nederlands weg wordt ingeslagen. ?Dat is wat ik proef als ik Wilders hoor over het regeerakkoord. 25% minder asielzoekers, 30% minder immigratie, 50% minder niet-westerse migranten. Integratie is in het regeerakkoord teruggebracht tot aanscherping, ontneming, korting, controle en stopzetting van zaken.? Volgens Cohen geven deze maatregelen aan dat Wilders' doel helemaal niet de integratie is van migranten in de Nederlandse samenleving.

?Allemaal kolder?, reageerde Wilders op de ?pleidooitirade? van Cohen. ?Kunt u een passage uit het regeerakkoord noemen waarin ik tegen grote groepen mensen zou zijn en waarin ik niet zou willen dat mensen niet integreren? Wat u nu doet deugt niet?, aldus Wilders. Cohen memoreerde dat het de PPV-leider zelf was die zei ?dat miljoenen moslims beter uit Europa konden vertrekken?. Wilders: ?Dat zeg ik over mensen die niet willen integreren.?

Sancties inburgering
Van allochtonen die met de pet naar een inburgeringcursus gooien zou wat de PVV betreft de verblijfsvergunning moeten worden afgenomen. ?Als je niet wilt inburgeren dan moet je niet alleen je bed uit, maar ook het land uit?, betoogde Wilders. Hij wilde dat Cohen hierover een standpunt in zou nemen. De sancties die er nu staan, zoals het geven van een boete van ? 100, -, worden naar zijn mening onvoldoende uitgevoerd. Cohen zag echter niet in waarom naar een dergelijke ultieme oplossingen gegrepen moest worden als er nog voldoende andere opties bestaan. Wilders hield daarop Cohen een spiegel voor. ?U zegt nee op een stimulans die ervoor zorgt dat mensen gaan inburgeren. Dan is de PvdA juist de partij die niet wil dat mensen integreren.?

Lees hier verder
(http://wereldjournalisten.nl/artikel/2010/10/26/cohen_wilders_wil_helemaal_niet_dat_mensen_integr/)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl