PDA

Bekijk Volledige Versie : Schoolbestuurder: flikkers moeten sterven



Eric de Blois
27-10-10, 21:42
Bron: SpitsNieuws : Schoolbestuurder: flikkers moeten sterven (http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar/2010/10/schoolbestuurder_flikkers_moet.html)



Clint McCance, een bestuurdslid van het Midland School District in Arkansas, heeft zich op zijn Facebook-pagina nogal extreem uitgesproken tegen homo's. "Krijg aids en sterf" was de strekking. Ook de dag die hij uitkoos om dat te doen, Spirit Day, ligt gevoelig. Die dag droegen mensen in heel de V.S. paars om scholieren te herinneren die slachtoffer waren van pesten of zelfmoord pleegden. McCance vindt het een dag van zonde.



Zijn eerste bericht: "Ze willen serieus dat ik paars draag omdat vijf nichten zelfmoord hebben gepleegd. Ik zal het alleen voor ze dragen als ze allemaal zelfmoord plegen. Ik kan niet geloven dat de mensen van deze wereld zo stom zijn geworden. We eren het feit dat ze hebben gezondigd en zelfmoord pleegden om hun zonden. MENSEN, ECHT."



Niet veel later vervolgde hij op Facebook: "Een flikker zijn geeft je geen recht om de levens van de rest van ons te verwoesten. Als je gemakkelijk beledigd bent als je een flikker wordt genoemd, moet je maar niet rondbazuinen dat je een flikker bent. Hou die shit voor je. Ik raak ervan over de zeik dat we een speciale paarse flikker dag voor ze maken. Ik vind het fijn dat flikkers zich niet kunnen voortplanten. Ik haal ook plezier uit het feit dat ze elkaar vaak aids geven en sterven."



Facebook: Fire Clint McCance | Facebook (http://www.facebook.com/pages/Fire-Clint-McCance/170421922968484)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Eric de Blois
27-10-10, 21:50
Waarom moeten 'flikkers' zelfmoord plegen van Clint McCance? Hij heeft toch geen last van hen? Het gaat McCance gewoon geen filkker aan wat anderen doen, met wie en met hoeveel. Goed, hij heeft in ieder geval wel lef en in zekere zin ook nog wel humor, al deel ik zijn mening totaal niet. Hij mag het van mij zeggen hoor, hij doet het tenslotte onder zijn eigen naam. McCance haalt met zijn haatproza tegen homo's alleen zichzelf naar beneden. Beledigen moet vooral niet verboden worden, zo kan de wereld tenminste kennis nemen van de verwerpelijke uitingen van sommigen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

knuppeltje
28-10-10, 09:36
Zo zie je maar weer dat dat soort absolute gekte geen privilege is van één bepaalde godsdienst, zelfs niet van een godsdienst.

(leen)
28-10-10, 16:26
Mensen zijn nou eenmaal knettergek,
En daarvan geven de meesten anderen weer de schuld,helaas.

Wide-O
28-10-10, 16:35
Waarom moeten 'flikkers' zelfmoord plegen van Clint McCance?

Wel, het is een zwaktebod. Hij zou ze zelf moeten executeren, net zoals alle mensen die flikkers helpen. Hij is dus geen goed gristen, en niet erg bijbelvast.

Leviticus 20:13
If a man also lie with mankind, as he lieth with a woman, both of them have committed an abomination: they shall surely be put to death; their blood shall be upon them.

Wide-O
28-10-10, 16:39
Zo zie je maar weer dat dat soort absolute gekte geen privilege is van één bepaalde godsdienst, zelfs niet van een godsdienst.

Pardon?


"I would disown my kids they were gay. They will not be welcome at my home or in my vicinity. I will absolutely run them off. Of course my kids will know better. My kids will have solid christian beliefs. See it infects everyone."

Joesoef
28-10-10, 16:51
Eric is een relnicht:

http://www.towleroad.com/2010/10/arkansas-midland-school-district-distances-itself-from-homophobic-school-board-member-clint-mccance.html

Niets aan de hand, vrijheid van meningsuiting.

Eric de Blois
28-10-10, 17:33
Eric is een relnicht:

Arkansas' Midland School District Distances Itself from Homophobic School Board Member Clint McCance - Towleroad | #gay #news (http://www.towleroad.com/2010/10/arkansas-midland-school-district-distances-itself-from-homophobic-school-board-member-clint-mccance.html)

Niets aan de hand, vrijheid van meningsuiting.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)

Ik ben geen nicht hoo, ik hou ook van vrouwen, haha... Natuurlijk hou ik niet zo van homofoben, logisch he!

"Niets aan de hand, vrijheid van meningsuiting."

En wat heeft dat met betrekking tot mij voor verband?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

knuppeltje
29-10-10, 10:54
Leviticus 20:13
If a man also lie with mankind, as he lieth with a woman, both of them have committed an abomination: they shall surely be put to death; their blood shall be upon them.

Neejuh lelijke Bels, zoiets kan alleen uit de koran zijn. :droef:

Joesoef
29-10-10, 11:15
Ik ben geen nicht hoo, ik hou ook van vrouwen, haha...


Klinkt anders redelijk homofoob.....

reallife
29-10-10, 12:11
Ik haal ook plezier uit het feit dat ze elkaar vaak aids geven en sterven."





Hij slaat dit zeker over als hij in de bijbel leest?

Mat 18: 21 Daarop kwam Petrus bij hem staan en vroeg: ‘Heer, als mijn broeder of zuster tegen mij zondigt, hoe vaak moet ik dan vergeving schenken? Tot zevenmaal toe?’ 22 Jezus antwoordde: ‘Niet tot zevenmaal toe, zeg ik je, maar tot zeventig maal zeven. 23 Daarom is het met het koninkrijk van de hemel als met een koning die rekenschap wilde vragen van zijn dienaren. 24 Toen hij daarmee begonnen was, bracht men iemand bij hem die hem tienduizend talent schuldig was. 25 Omdat hij niets kon terugbetalen, gaf zijn heer bevel dat de man samen met zijn vrouw en kinderen en alles wat hij bezat verkocht moest worden, zodat de schuld kon worden ingelost. 26 Toen wierp de dienaar zich aan de voeten van zijn heer en smeekte hem: “Heb geduld met mij, ik zal u alles terugbetalen.” 27 Zijn heer kreeg medelijden, hij liet hem vrij en schold hem de geleende som kwijt. 28 Toen deze dienaar naar buiten ging, trof hij daar een van de andere dienaren, die hem honderd denarie schuldig was. Hij nam hem in een wurggreep en beet hem toe: “Betaal me alles wat je me schuldig bent!” 29 Toen wierp deze zich voor hem neer en smeekte hem: “Heb geduld met mij, ik zal je betalen.” 30 Maar hij wilde daar niet van weten, integendeel, hij liet hem gevangenzetten tot hij de hele schuld zou hebben afbetaald. 31 Toen de andere dienaren begrepen wat er gebeurd was, waren ze zeer ontdaan, en gingen ze naar hun heer om hem alles te vertellen. 32 Daarop liet zijn heer hem bij zich roepen en hij zei tegen hem: “Je bent een slechte dienaar. Heel die schuld heb ik je kwijtgescholden, omdat je me erom smeekte. 33 Dan had jij toch zeker ook medelijden moeten hebben met die andere dienaar, zoals ik medelijden heb gehad met jou?” 34 En zijn heer was zo kwaad dat hij hem in handen van de gerechtsbeulen gaf tot hij de hele schuld zou hebben terugbetaald. 35 Zo zal mijn hemelse Vader ook ieder van jullie behandelen die zijn broeder of zuster niet van harte vergeeft.’

reallife
29-10-10, 12:12
Niet veel later vervolgde hij op Facebook: "Een flikker zijn geeft je geen recht om de levens van de rest van ons te verwoesten.

:argwaan:

Eric de Blois
29-10-10, 12:20
Hij slaat dit zeker over als hij in de bijbel leest?



Mat 18: 21 Daarop kwam Petrus bij hem staan en vroeg: ‘Heer, als mijn broeder of zuster tegen mij zondigt, hoe vaak moet ik dan vergeving schenken? Tot zevenmaal toe?’ 22 Jezus antwoordde: ‘Niet tot zevenmaal toe, zeg ik je, maar tot zeventig maal zeven. 23 Daarom is het met het koninkrijk van de hemel als met een koning die rekenschap wilde vragen van zijn dienaren. 24 Toen hij daarmee begonnen was, bracht men iemand bij hem die hem tienduizend talent schuldig was. 25 Omdat hij niets kon terugbetalen, gaf zijn heer bevel dat de man samen met zijn vrouw en kinderen en alles wat hij bezat verkocht moest worden, zodat de schuld kon worden ingelost. 26 Toen wierp de dienaar zich aan de voeten van zijn heer en smeekte hem: “Heb geduld met mij, ik zal u alles terugbetalen.” 27 Zijn heer kreeg medelijden, hij liet hem vrij en schold hem de geleende som kwijt. 28 Toen deze dienaar naar buiten ging, trof hij daar een van de andere dienaren, die hem honderd denarie schuldig was. Hij nam hem in een wurggreep en beet hem toe: “Betaal me alles wat je me schuldig bent!” 29 Toen wierp deze zich voor hem neer en smeekte hem: “Heb geduld met mij, ik zal je betalen.” 30 Maar hij wilde daar niet van weten, integendeel, hij liet hem gevangenzetten tot hij de hele schuld zou hebben afbetaald. 31 Toen de andere dienaren begrepen wat er gebeurd was, waren ze zeer ontdaan, en gingen ze naar hun heer om hem alles te vertellen. 32 Daarop liet zijn heer hem bij zich roepen en hij zei tegen hem: “Je bent een slechte dienaar. Heel die schuld heb ik je kwijtgescholden, omdat je me erom smeekte. 33 Dan had jij toch zeker ook medelijden moeten hebben met die andere dienaar, zoals ik medelijden heb gehad met jou?” 34 En zijn heer was zo kwaad dat hij hem in handen van de gerechtsbeulen gaf tot hij de hele schuld zou hebben terugbetaald. 35 Zo zal mijn hemelse Vader ook ieder van jullie behandelen die zijn broeder of zuster niet van harte vergeeft.’




__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)

Ik ben atheďst, ik moet helemaal totaal niets van de bijbel hebben, ik haat de bijbel en het christendom. Ben géén homofoob, ben zélf biseksueel, idioot. Zoek wat meer van mijn schrijfsels en je zult ontdekken dat ik niets moet hebben van religie.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Eric de Blois
29-10-10, 12:24
:argwaan:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums

Je moet geen citaten in elkaar knutselen met mijn naam erboven vuile kankerhond! Ik ben notabene zélf biseksueel én atheďst!

Ik haat religieuzen die homoseksuelen haten!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

reallife
29-10-10, 12:36
Ik ben atheďst, ik moet helemaal totaal niets van de bijbel hebben, ik haat de bijbel en het christendom. Ben géén homofoob, ben zélf biseksueel, idioot. Zoek wat meer van mijn schrijfsels en je zult ontdekken dat ik niets moet hebben van religie.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Dat vind ik prima maar ik reageer wel vanuit mijn religie. Ik heb overigens nergens beweerd dat jij een homofoob bent of wat dan ook. Ik reageerde op de topic.

Eric de Blois
29-10-10, 12:37
Dat vind ik prima maar ik reageer wel vanuit mijn religie. Ik heb overigens nergens beweerd dat jij een homofoob bent of wat dan ook.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)

Ja, dat heb jij wel zie #13. Ik heb nog iets in facebook geschreven, want ik ben pas sinds gisteren 28 oktober lid en wel onder mij eigen naam EricDeBlois.
Onder die account kun jij geen homofobe berichten van mij vinden. Ik haat geen homo's. Overigens excuus voor het woord kankerhond, ik was ineens erg boos op je.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

reallife
29-10-10, 12:55
Ja, dat heb jij wel zie #13. Ik heb nog iets in facebook geschreven, want ik ben pas sinds gisteren 28 oktober lid en wel onder mij eigen naam EricDeBlois.
Onder die account kun jij geen homofobe berichten van mij vinden. Ik haat geen homo's. Overigens excuus voor het woord kankerhond, ik was ineens erg boos op je.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Man je bazelt, ik reageer op deze topic op de persoon die al die uitspraken doet, die Clint McCance. Niet op jou. Als iemand anders die topic had geplaatst had ik precies hetzelfde geschreven.

Ik ken je niet, ik ben geen lid van faceboek of iets dergelijks.

Wide-O
29-10-10, 13:29
34 En zijn heer was zo kwaad dat hij hem in handen van de gerechtsbeulen gaf tot hij de hele schuld zou hebben terugbetaald. 35 Zo zal mijn hemelse Vader ook ieder van jullie behandelen die zijn broeder of zuster niet van harte vergeeft.’


Eh, rechtvaardigheid door middel van marteling, ook niet het beste voorbeeld. :vreemd:

reallife
29-10-10, 17:49
Eh, rechtvaardigheid door middel van marteling, ook niet het beste voorbeeld. :vreemd:

Het incassobureau in die tijd? :o

mark61
29-10-10, 18:04
Je moet geen citaten in elkaar knutselen met mijn naam erboven vuile kankerhond! Ik ben notabene zélf biseksueel én atheďst!

Ik haat religieuzen die homoseksuelen haten!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Nou moet jij es even ophouden. Zeker tegen onze beschaafdste prikker Real.

Als je op maroc.nl iemand's post citeert staat daar automatisch, en logischerwijze, de naam boven van de auteur van die post. Er is dus geen sprake van knutselen. Hoe moet een computer weten wie de oorspronkelijke schrijver was van een geciteerde passage?

Gedraag je.

mark61
29-10-10, 18:06
Ja, dat heb jij wel zie #13. Ik heb nog iets in facebook geschreven, want ik ben pas sinds gisteren 28 oktober lid en wel onder mij eigen naam EricDeBlois.
Onder die account kun jij geen homofobe berichten van mij vinden. Ik haat geen homo's. Overigens excuus voor het woord kankerhond, ik was ineens erg boos op je.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Nee, ze schreef 'hij', die Ami dus, niet 'jij'.

Ben je achterlijk? Bied je excuses aan voor het geheel, niet alleen 1 woordje.

Hatert
29-10-10, 18:20
Je moet geen citaten in elkaar knutselen met mijn naam erboven vuile kankerhond! Ik ben notabene zélf biseksueel én atheďst!

Ik haat religieuzen die homoseksuelen haten!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Als je bisexueel bent dan ben ook gewoon flikker hoor.

Hatert
29-10-10, 18:21
:haha:

Eric de Blois
29-10-10, 18:26
Als je bisexueel bent dan ben ook gewoon flikker hoor.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)

Nee, iemand die biseksueel is - zoals ik - is hetero noch homo. Een pure homoseksueel valt niet op vrouwen, ik dus wel, dus ben ik geen 'flikker'. Vandaar mijn haat tegen religie's die in geschrift homohaat propageren. De abrahamistische religie's zijn daar een voorbeeld van. Kun je het een beetje volgen?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Eric de Blois
29-10-10, 18:31
Nou moet jij es even ophouden. Zeker tegen onze beschaafdste prikker Real.







Als je op maroc.nl iemand's post citeert staat daar automatisch, en logischerwijze, de naam boven van de auteur van die post. Er is dus geen sprake van knutselen. Hoe moet een computer weten wie de oorspronkelijke schrijver was van een geciteerde passage?







Gedraag je.

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)



Nee, je kunt in een quote de naam weghalen. Ik wens niet dat ergens een homofobe tekst staat in combinatie met mijn naam!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Hatert
29-10-10, 19:05
Nee, iemand die biseksueel is - zoals ik - is hetero noch homo. Een pure homoseksueel valt niet op vrouwen, ik dus wel, dus ben ik geen 'flikker'. Vandaar mijn haat tegen religie's die in geschrift homohaat propageren. De abrahamistische religie's zijn daar een voorbeeld van. Kun je het een beetje volgen?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Dat jij dat vindt weet ik allang, ik maak alleen duidelijk wat ik en de meeste machomannen vinden.

Je doet ook homohandelingen dus dan ben je ook flikker.

John61
29-10-10, 19:06
Nee, je kunt in een quote de naam weghalen. Ik wens niet dat ergens een homofobe tekst staat in combinatie met mijn naam!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Vemeld dan dat luid en duidelijk in de topic. Enig idee hoeveel prikkers Maroc heeft en jij verwacht dat iedereen precies weet wat bij welke prikker wel of niet mag:maf2:

Toevallig sta ik erop dat mijn naam bij een quote blijft staan :ego:

Eric de Blois
29-10-10, 19:08
Nou, dat zou ik zelf niet bepaald willen beweren. :hihi:

@Eric, doe relaxt man. Wat boeit het nu of je hetero, homo of biseksueel bent?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)

Ik bied je mijn oprechte excuus voor het misverstand wat ik veroorzaakt heb en dat lelijke woord in combinatie met hond. Gelukkig dat jij het zo ziet. Ik had van jou een andere indruk in eerste instantie. Je had het over relnicht.
Maar goed, kennelijk niet zo bedoelt.

groeten Eric de Blois
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

reallife
29-10-10, 19:08
Nou moet jij es even ophouden. Zeker tegen onze beschaafdste prikker Real.



Nou, dat zou ik zelf niet bepaald willen beweren. :hihi:

@Eric, doe relaxt man. Wat boeit het nu of je hetero, homo of biseksueel bent?

reallife
29-10-10, 19:12
By the way: ik heb een oom die is echt overtuigd atheďst, zo'n 'stoere' oom die houdt van jagen en dat soort dingen, hij is rechercheur geweest. Dat type dus. En die had er ontzettend veel moeite mee om te accepteren dat zijn zoon homo is.

Mej
29-10-10, 19:15
:gniffel:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Eric de Blois
29-10-10, 19:19
By the way: ik heb een oom die is echt overtuigd atheďst, zo'n 'stoere' oom die houdt van jagen en dat soort dingen, hij is rechercheur geweest. Dat type dus. En die had er ontzettend veel moeite mee om te accepteren dat zijn zoon homo is.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)

De vader van mijn vriendin (chileens) is ook atheďst en erg homofoob. Het heeft denk ik vooral met cultuur te maken. Er zullen zonder twijfel veel homofobe atheďsten rondlopen op aarde...
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

H.P.Pas
29-10-10, 20:54
ik maak alleen duidelijk wat ik en de meeste machomannen vinden.



Dat interesseert me geen flikker.

mark61
29-10-10, 22:07
Nee, je kunt in een quote de naam weghalen. Ik wens niet dat ergens een homofobe tekst staat in combinatie met mijn naam!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Niemand doet dat ooit, het is gewoon hoe de software standaard werkt.

Dan moet je dat niet posten. Jij hebt dat gepost. Doe niet zo achterlijk en bied je excuses aan.

mark61
29-10-10, 22:08
Nou, dat zou ik zelf niet bepaald willen beweren. :hihi:

@Eric, doe relaxt man. Wat boeit het nu of je hetero, homo of biseksueel bent?

Daarom doe ik het ook voor je.

Wat je buiten pb doet gaat me niet aan :hihi:

mark61
29-10-10, 22:10
Dat jij dat vindt weet ik allang, ik maak alleen duidelijk wat ik en de meeste machomannen vinden.

Waarom denk je dat iemand geďnteresseerd is in jouw pathologie?

Eric de Blois
29-10-10, 22:20
Niemand doet dat ooit, het is gewoon hoe de software standaard werkt.

Dan moet je dat niet posten. Jij hebt dat gepost. Doe niet zo achterlijk en bied je excuses aan.

Vermoedelijk heb jij bericht #28 gemist. (en ook andere berichten waarin ik uitgemaakt werd voor nicht en homofoob)

Ennuh... natuurlijk verwacht jij geen excuus van wie dan ook aan mijn adres voor veel eerder gemaakte onaardige opmerkingen als flikker en nicht. Dat is natuurlijk standaard hier.

Excuses worden door mij nooit op verzoek aangeboden, alleen wanneer ik dat zélf nodig acht, zie #28.

reallife
30-10-10, 10:53
Ik bied je mijn oprechte excuus voor het misverstand wat ik veroorzaakt heb en dat lelijke woord in combinatie met hond. Gelukkig dat jij het zo ziet. Ik had van jou een andere indruk in eerste instantie. Je had het over relnicht.
Maar goed, kennelijk niet zo bedoelt.

groeten Eric de Blois
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Het was ook een verwarrende toestand. Ik had mijn account niet afgesloten en een andere prikker prikte toen per ongeluk onder mijn account. Hij haalde dat bericht om die reden later ook weer weg. Vandaar dat ik in de eerste instantie echt niet begreep waarover je het had. Ik had het zelf niet gezien.

Hm, dat soort taal gebruik ik eigenlijk nooit. Niet hier en niet in het echte leven. Ik hou niet zo van schelden. ;)

Maakt verder niet uit hoor. Excuus aanvaard.

Joesoef
30-10-10, 11:09
Vermoedelijk heb jij bericht #28 gemist. (en ook andere berichten waarin ik uitgemaakt werd voor nicht en homofoob)

Ennuh... natuurlijk verwacht jij geen excuus van wie dan ook aan mijn adres voor veel eerder gemaakte onaardige opmerkingen als flikker en nicht. Dat is natuurlijk standaard hier.

Excuses worden door mij nooit op verzoek aangeboden, alleen wanneer ik dat zélf nodig acht, zie #28.


Voor mij blijf je een relnicht.

knuppeltje
30-10-10, 11:13
Pardon?

Ook hele volksstammen zijn homofoob, terwijl ze niet weten hoe een gebedshuis er van binnen uitziet.

knuppeltje
30-10-10, 11:18
Je doet ook homohandelingen dus dan ben je ook flikker.

Dan is wel een heel groot gedeelte van de bevolking flikker.
Dat blijft dus echt niet bij die 10 ŕ 15 procent, daar moet dan nog héél wat procentjes bij.

reallife
30-10-10, 12:04
Voor mij blijf je een relnicht.

Tss... :slaap:

Moet hij dat boeiend vinden dan? :ego:

mark61
30-10-10, 12:08
Vermoedelijk heb jij bericht #28 gemist. (en ook andere berichten waarin ik uitgemaakt werd voor nicht en homofoob)

Ennuh... natuurlijk verwacht jij geen excuus van wie dan ook aan mijn adres voor veel eerder gemaakte onaardige opmerkingen als flikker en nicht. Dat is natuurlijk standaard hier.

Excuses worden door mij nooit op verzoek aangeboden, alleen wanneer ik dat zélf nodig acht, zie #28.

Dat is beside the point. Ik sprak je aan op je belachelijke reacties op Reallife, niks anders.

Hatert is zelf een kastnicht met Tourette, daar reken ik regelmatig zelf wel mee af :hihi:

Er wordt hier heel wat afgescholden, ik vind het allemaal best, maar niet ten onrechte tegen een Real.

Joesoef
30-10-10, 12:18
Tss... :slaap:

Moet hij dat boeiend vinden dan? :ego:


Gaat mij om de topicstart wat niet meer is als een dorpsklucht. Een bestuurslid van een schooltje aan de overkant van de oceaan schrijft wat achterlijke uitlatingen over homo's op zn facebook profieltje, de school neemt vervolgens nadrukkelijk afstand van die onzin. Vervolgens gaan op een nederlands website-je een hoop mensen zich druk maken om wat de gelovigen wel niet vinden.
Topic is alleen geplaatst om te kunnen rellen over die achterlijke gelovigen met hun homofobe gedachtegoed.

Max Stirner
30-10-10, 12:20
Dat jij dat vindt weet ik allang, ik maak alleen duidelijk wat ik en de meeste machomannen vinden.

Je doet ook homohandelingen dus dan ben je ook flikker.



Dit soort uitspraken zijn wel een beetje moeilijk in overeenstemming te brengen met het feit dat je altijd hemel en aarde beweegt om te ontkennen dat er sprake is van groeiende homo-haat, die in heel veel gevallen op het conto te schrijven van Marokkanen - of 'machomannen', whatever.

In dat soort discussies is dat zogenaamd allemaal een verzinsel van de subsidie slurpende homo-lobby, en is er helemaal niets aan de hand.


Hier bewijs je weer eens het tegendeel, waarvoor dank.

mark61
30-10-10, 12:22
Dit soort uitspraken zijn wel een beetje moeilijk in overeenstemming te brengen met het feit dat je altijd hemel en aarde beweegt om te ontkennen dat er sprake is van groeiende homo-haat, die in heel veel gevallen op het conto te schrijven van Marokkanen - of 'machomannen', whatever.

In dat soort discussies is dat allemaal een verzinsel van de subsidie slurpende homo-lobby, en is er helemaal niets aan de hand.


Hier bewijs je weer eens het tegendeel, waarvoor dank.

Nou ja een zwaluw maakt nog geen zomer. Vooralsnog plant Hatert zich niet voort. Ik verwacht dat ie over 20 jaar uit de kast komt, misschien wel na een huwelijk :rolleyes:

Max Stirner
30-10-10, 12:29
Nou ja een zwaluw maakt nog geen zomer. :



Denk niet dat Schaap - hierin - een eenzame zwaluw is.

mark61
30-10-10, 12:37
Denk niet dat Schaap - hierin - een eenzame zwaluw is.

Hij zit beslist in de voorhoede, de stoottroepen der macho's.

Een uitstervend ras. Opvattingen onder Marokkanen in NL gaan toch echt de andere kant op.

Hatert
30-10-10, 12:47
Dat interesseert me geen flikker.

Flikkert op!

Hatert
30-10-10, 12:50
Dan is wel een heel groot gedeelte van de bevolking flikker.
Dat blijft dus echt niet bij die 10 ŕ 15 procent, daar moet dan nog héél wat procentjes bij.

Hoeveel precies meer weet ik niet, maar wel meer dan als je de bisexuelen erbij betrekt.

Hatert
30-10-10, 12:57
Dit soort uitspraken zijn wel een beetje moeilijk in overeenstemming te brengen met het feit dat je altijd hemel en aarde beweegt om te ontkennen dat er sprake is van groeiende homo-haat, die in heel veel gevallen op het conto te schrijven van Marokkanen - of 'machomannen', whatever.

In dat soort discussies is dat zogenaamd allemaal een verzinsel van de subsidie slurpende homo-lobby, en is er helemaal niets aan de hand.


Hier bewijs je weer eens het tegendeel, waarvoor dank.

Wat is homovijandig aan mijn standpunt als ik vind dat mannen die zowel sex met mannen en vrouwen hebben gewoon flikker zijn omdat ze flikkerhandelingen verrichten?

Ik verafschuw homohandelingen, dat is wel waar. Ik neem aan dat jij ook veel islamitische handelingen zult verafschuwen. Waarom mag jij wel bepaalde zaken verafschuwen en ik niet?

Hatert
30-10-10, 13:33
Dat is beside the point. Ik sprak je aan op je belachelijke reacties op Reallife, niks anders.

Hatert is zelf een kastnicht met Tourette, daar reken ik regelmatig zelf wel mee af :hihi:

Er wordt hier heel wat afgescholden, ik vind het allemaal best, maar niet ten onrechte tegen een Real.

Waar reken jij nou mee af? Je komt schelden en dan pis op jou en je moer en druip je weer huilend weg als slachtoffertje en wordt je opgevangen door je vriendengroepje hier op maroc.nl en krijg je weer de schouderklopjes dat je zo moedig bent geweest om de grote verschrikkelijke Hatert te trotseren?

Get a life met jullie repeterende zielige actietjes. Wees creatief en creer iets zelf in plaats van achter mij aan te lopen en denken dat je daarmee invulling aan je leven kunt geven.

tr_imparator
30-10-10, 13:36
Dat interesseert me geen flikker.

Ik krijg steeds meer de indruk dat jij contactgestoord bent oftewel autistiform. Kan dat kloppen?

mark61
30-10-10, 13:59
Ik krijg steeds meer de indruk dat jij contactgestoord bent oftewel autistiform. Kan dat kloppen?

Hoe kom je daar zo op?

tr_imparator
30-10-10, 14:12
Hoe kom je daar zo op?

Nou als ik kijk naar zijn reacties (niet alle overigens). Het kan aan mij liggen hoor, dan begrijp ik die niet vaak. Moet ik het een paar keer overlezen en even het verband inzien. Hij lijkt soms in zijn eigen wereld te zijn.

Dus vermoedde ik dat hij een vorm van autisme kan hebben, dus daarom dacht ik, ik vraag het even.

tr_imparator
30-10-10, 14:18
Hoe kom je daar zo op?

Jij toont ietwat narcistische trekjes soms.

Dit bijv:

''Hatert is zelf een kastnicht met Tourette, daar reken ik regelmatig zelf wel mee af''

Niet dat ik niet of wel vind dat je dat doet hoor, dat doet er geheel niet aan toe. Maar de opmerking zelf.

Max Stirner
30-10-10, 14:31
Wat is homovijandig aan mijn standpunt als ik vind dat mannen die zowel sex met mannen en vrouwen hebben gewoon flikker zijn omdat ze flikkerhandelingen verrichten?

Ik verafschuw homohandelingen, dat is wel waar. Ik neem aan dat jij ook veel islamitische handelingen zult verafschuwen. Waarom mag jij wel bepaalde zaken verafschuwen en ik niet?


Ik vind het prima (en achterlijk, dat dan weer wel), zolang het bij verafschuwen blijft - en zolang ik buiten dus niet hoef op te passen voor rondvliegende, van flatgebouwen gegooide, homo's.

T'is daarentegen nogal vooroordeel-bevestigend, maar dat is verder niet mijn probleem.

Tomas
30-10-10, 15:17
Jij toont ietwat narcistische trekjes soms.


Ben benieuwd naar je mening over Schaap. Heb je die ook?

mark61
30-10-10, 16:03
Jij toont ietwat narcistische trekjes soms.

Dit bijv:

''Hatert is zelf een kastnicht met Tourette, daar reken ik regelmatig zelf wel mee af''

Niet dat ik niet of wel vind dat je dat doet hoor, dat doet er geheel niet aan toe. Maar de opmerking zelf.

Ik mag nooit een raillerende opmerking maken, want dan heeft psychiater TR zijn diagnose klaar? :hihi:

Wat moet je dan wel niet van Schaap vinden, met zijn antisemitische praatjes over Atatürk? Ja, je twijfelt, want je weet niet genoeg van de geschiedenis. Toch kan je uit zijn 'betoog' opmaken dat hij uitgaat van een antisemitische vooronderstelling, nl. dat een kind van een vermeende dönme dat DUS zelf ook is en dat elke dönme een zionist is en dat alles wat Atatürk deed DUS zionistisch gemotiveerd was.
Je weet dat hij er geen ruk vanaf weet maar toch de debielste 'bronnen' citeert om zijn gelijk te halen.

Paranoďde waan, zou ik zeggen.

Heb je hem nooit in detail zien ranten over homofilie, met de goorste detailvergelijkingen? Dat lijkt je een gezonde geest te reflecteren?

Obsessief, zou ik zeggen.

Die psychologische kreten zijn fantastisch, ze zijn altijd wel op iedereen van toepassing. Grote woorden, kleine inhoud.

Maar de vraag was dus waar HP Pas aan lijdt, en waar je dat uit afleidt. Ik vrees dat je gewoon zijn posts niet begrijpt. Bovendien ben je hier niet vaak genoeg om het verband tussen de ene post en de andere te zien. Pas gaat bovendien uit van een geheugen dat langer werkt dan één dag, maar dat moet hij beter niet doen denk ik :hihi:

Hatert
30-10-10, 17:26
Ik vind het prima (en achterlijk, dat dan weer wel), zolang het bij verafschuwen blijft - en zolang ik buiten dus niet hoef op te passen voor rondvliegende, van flatgebouwen gegooide, homo's.

T'is daarentegen nogal vooroordeel-bevestigend, maar dat is verder niet mijn probleem.

Dus je hebt in feitelijk niets in te brengen dan alleen domme sjonniesvooroordelen die je op mijn persoon wilt plakken.

tr_imparator
30-10-10, 21:08
Ben benieuwd naar je mening over Schaap. Heb je die ook?

Ja, tuurlijk heb ik die ook. Maar deze opmerking vind ik in jouw kader wel weer erg interessant. Wanneer het gaat over hoe mensen zijn, ruk jij weer op. Jij bent helemaal niet geinteresseerd in de inhoud van de discussies. Jij heb meer interesse in de persoon erachter. Hoe iemand zoals hij denkt kan denken, wat die persoon maakt. Ik weet niet of je dat herkend van jezelf? Zodra je een idee hebt van iemand..,..dan..heb je geen interesse meer en reageer je ook niet vaak meer op zijn posts. Maar, herken je dat van jezelf?

tr_imparator
30-10-10, 21:26
Wat moet je dan wel niet van Schaap vinden,

Paranoďde waan, zou ik zeggen.

Obsessief,



Bij schaap denk ik aan gedissocieerde persoonlijkhed. Het is eigenlijk versplinterd bij hem, hij heeft alters. Hij kan zich niet vereenzelvigen met een bepaalde groep. Dat is heel nuttig, want zo overleeft hij. Elke deel van zijn persoon, heeft een eigen geschiedenis, zelfbeeld en identiteit, en daarbij ook dus een eigen naam en gevoelsbereik. Ik weet niet of hij deze trek herkent? :chinees:

H.P.Pas
30-10-10, 22:59
Het kan aan mij liggen hoor, dan begrijp ik die niet vaak. Moet ik het een paar keer overlezen en even het verband inzien.


:)
Dat kenmerkt alle niet-triviale teksten.
Als nodige voorwaarde; niet als voldoende uiteraard.

Hatert
30-10-10, 23:00
Bij schaap denk ik aan gedissocieerde persoonlijkhed. Het is eigenlijk versplinterd bij hem, hij heeft alters. Hij kan zich niet vereenzelvigen met een bepaalde groep. Dat is heel nuttig, want zo overleeft hij. Elke deel van zijn persoon, heeft een eigen geschiedenis, zelfbeeld en identiteit, en daarbij ook dus een eigen naam en gevoelsbereik. Ik weet niet of hij deze trek herkent? :chinees:

Klinkklare onzin natuurlijk.

Ik ben het product van een verschillende subculturen en heb het geluk gehad dat ik intelligent genoeg was om al deze verschillende subculturen me zelf probleemloos eigen te maken. Dat ik met zoveel subculturen te maken heb gekregen berust denk ik op toeval. Misschien dat ik altijd in het centrum gewoond heb en dat je dan met meer subculturen in aanraking komt.

Achterstandshollanders, Hoogopgeleide nederlanders, de zogenaamde kakkers, Feyenoordhooligans, Turken, Surinamers, kaap Verdianen, Marokkanen, hindoestanen, Javanen, Berberse plattelands cultuur, Stedelijke arabischtallige cultuur, Turkse onderwereld, Nederlandse onderwereld, Marokkaanse tophashboeren en smokkelaars, Surinaamse drugswereld en pooiercultuur, de homowereld, studentenwereld, politieke wereldje, hulpverleningswereldje, nachtleven... etc....

Ik ben in mijn leven met zoveel soorten verschillende mensen omgegaan en heb ook vaak langdurig in hun wereldjes verkeert dat ik vaak hun specifieke normen en waarden door elkaar gebruik die mij het beste uitkomen in een bepaalde situatie.

Elk van deze subculturen vereist een aanpassing. Daarom kan ik me razendsnel aanpassen aan anderen en vind weinig raar of abnormaal. Mijn kernidentiteit is mij altijd superduidelijk geweest. Als kleuter werd mij op de lagere school altijd gevraagd wat nu beter was, Marokko of Nederland. Ik was wreed ongelukkig in Nederland en zij dachten dat ik Nederland super zou vinden. Daarnaast had ik als kleutertje elke dag wel eens te maken met Nederlanders die mij uitscholden en met mij ruzie zochten omdat ik zogenaamd een vieze Turkie was. Daarnaast groeide ik op met MHP turken, nou die maakte me wel snel duidelijk dat ik een smerige arap was. Ik ben al heel jong met de neus op de feiten gedrukt wie ik precies was.

De kern van mijn gedrag is heel simpel, doe je normaal dan ben ik heel toegeeflijk en hulpvaardig. Irriteer je me en blijf je me irriteren nadat ik je gewaarschuwt heb dan gebruik ik mijn rotterdamse normen en waarden. Ik tolereer het niet dat iemand het in zijn hoofd haalt om mij als zijn pispaaltje te gebruiken. Ik heb altijd neergekeken op dat soort dome slome bullies.

knuppeltje
31-10-10, 10:25
Hoeveel precies meer weet ik niet, maar wel meer dan als je de bisexuelen erbij betrekt.

Die worden er meestal toe gerekend.

Ik heb er geen zin om weer maar eens te herhalen waarom door bepaalde mensen aan alleen homo's toegeschreven seksuele handelingen door veel meer hetero's worden gebezigd dan door homo's, dat heb ik hier al verschillende keren gedaan. Maar als iedereen die deze technieken toepast homo is - zoals jij stelt, dan zijn er ontelbaar meer homo's onder de hetero's dan dat er echte homo's zijn.
Kortom, ook jij behoort dan tot de grootste groep homo's, met al die prachtige nicks die je er dan gratis bijkrijgt.

Maar goed, de ontkenningsmodus lijkt sommigen nu eenmaal een veilige modus, makkelijk vol te houden - is weer iets anders.

knuppeltje
31-10-10, 10:28
Klinkklare onzin natuurlijk.

Ik ben het product van een verschillende subculturen .

Ik vrees dat er hier bijzijn die het met het laatste roerend eens zijn, die vinden dat echt geen onzin denk ik. :cola:

Tomas
31-10-10, 10:32
Ja, tuurlijk heb ik die ook. Maar deze opmerking vind ik in jouw kader wel weer erg interessant. Wanneer het gaat over hoe mensen zijn, ruk jij weer op. Jij bent helemaal niet geinteresseerd in de inhoud van de discussies. Jij heb meer interesse in de persoon erachter. Hoe iemand zoals hij denkt kan denken, wat die persoon maakt. Ik weet niet of je dat herkend van jezelf? Zodra je een idee hebt van iemand..,..dan..heb je geen interesse meer en reageer je ook niet vaak meer op zijn posts. Maar, herken je dat van jezelf?

Jawel. Maar het ligt aan het onderwerp. Onderwerpen die gaan over smaak, voorkeur, haat of afschuw, dan interesseert mij alleen de prikkersmotivatie. Het onderwerp zelf interesseert me geen homo.

Hatert
31-10-10, 11:03
Ik vrees dat er hier bijzijn die het met het laatste roerend eens zijn, die vinden dat echt geen onzin denk ik. :cola:

Ik denk dat het heel simpel is. De referentiekader en beelden waaruit jullie moeten putten om een beeld van mijn wereld te maken zijn te beperkt. Jullie kunnen me moeilijk in een hokje plaatsen. Die ongrijpbaarheid maakt jullie onzeker. Het beestje moet een naam krijgen maar dat lukt niet. Begin eerst maar naar het beestje zelf te luisteren zonder daar een eigen draai aan te willen geven.

(leen)
31-10-10, 11:15
Ik denk dat het heel simpel is. De referentiekader en beelden waaruit jullie moeten putten om een beeld van mijn wereld te maken zijn te beperkt. Jullie kunnen me moeilijk in een hokje plaatsen. Die ongrijpbaarheid maakt jullie onzeker. Het beestje moet een naam krijgen maar dat lukt niet. Begin eerst maar naar het beestje zelf te luisteren zonder daar een eigen draai aan te willen geven.


Je mag graag over jezelf vertellen merk ik,
maakt je wereldje herkenbaarder?

Hatert
31-10-10, 11:30
Je mag graag over jezelf vertellen merk ik,
maakt je wereldje herkenbaarder?

Eigenlijk liever niet. Soms gebruik ik een ervaring als voorbeeld meer niet. Ik ben meer op de inhoud van een onderwerp gericht dan op de individuele prikkers zelf.

Eric de Blois
31-10-10, 16:35
Ik denk dat het heel simpel is. De referentiekader en beelden waaruit jullie moeten putten om een beeld van mijn wereld te maken zijn te beperkt. Jullie kunnen me moeilijk in een hokje plaatsen. Die ongrijpbaarheid maakt jullie onzeker. Het beestje moet een naam krijgen maar dat lukt niet. Begin eerst maar naar het beestje zelf te luisteren zonder daar een eigen draai aan te willen geven.

Toch deel jij de wereld en zijn bewoners zelf wél graag in hokjes in. Voor jou is alles wat niet moslim en westers is, per definitie 'kafir'.

Maar zodra een 'kafir' alle moslims in één vakje duwt, wordt jij ineens erg boos en eist begrip en nuance.

Jij bestrijdt eigenlijk datgene wat jij zelf bent; een tokkie.

"Begin eerst maar naar het beestje zelf te luisteren zonder daar een eigen draai aan te willen geven."

Dat moet jij nodig zeggen. Je bent een narcist luistert alleen graag naar je eigen geleuter en leest alleen wat je wilt lezen. Jouw wereld is net zo helder en simpel als die van de tokkie.

Wide-O
31-10-10, 16:54
Toch deel jij de wereld en zijn bewoners zelf wél graag in hokjes in. Voor jou is alles wat niet moslim en westers is, per definitie 'kafir'.

Nah, dat is een nieuwe rol.

Je speelt rollen als je geen eigen identiteit hebt.

Wide-O
31-10-10, 16:59
Gaat mij om de topicstart wat niet meer is als een dorpsklucht. Een bestuurslid van een schooltje aan de overkant van de oceaan schrijft wat achterlijke uitlatingen over homo's op zn facebook profieltje, de school neemt vervolgens nadrukkelijk afstand van die onzin.

Als ik het even beleefd oneens mag zijn: die uitlatingen zijn wel degelijk relevant, want passen in het kader van het hele Tea Party gebeuren. Alle remmen zijn los daar in de VS, en zelfs de "Rally to Restore Sanity" zal daar wellicht niet zo veel aan veranderen (helaas)

Een slimme prikker zou daar veel mee kunnen doen, en een echte discussie op gang brengen. Fundie Christenen worden wellicht verkozen voor smeerlapperij waarvoor je hier voor de rechtbank zou gedaagd worden.

Wide-O
31-10-10, 17:02
:)
Dat kenmerkt alle niet-triviale teksten.
Als nodige voorwaarde; niet als voldoende uiteraard.

Typisch autisme, dit. :ego:

tr_imparator
31-10-10, 22:30
Oké mensen, het is niet de bedoeling dat we gaan discussieren over persoonlijkheden van prikkers. Terug naar de topicdraad aub.

H.P.Pas
31-10-10, 22:47
Oké mensen, het is niet de bedoeling dat we gaan discussieren over persoonlijkheden van prikkers. Terug naar de topicdraad aub.

:zozo:
Ja dokter, nee dokter. (Een eng TV-programma met een enge betweterige arts, héél lang geleden).
Jij begon. :ego:

Hatert
31-10-10, 22:47
Toch deel jij de wereld en zijn bewoners zelf wél graag in hokjes in. Voor jou is alles wat niet moslim en westers is, per definitie 'kafir'.

Maar zodra een 'kafir' alle moslims in één vakje duwt, wordt jij ineens erg boos en eist begrip en nuance.

Jij bestrijdt eigenlijk datgene wat jij zelf bent; een tokkie.

"Begin eerst maar naar het beestje zelf te luisteren zonder daar een eigen draai aan te willen geven."

Dat moet jij nodig zeggen. Je bent een narcist luistert alleen graag naar je eigen geleuter en leest alleen wat je wilt lezen. Jouw wereld is net zo helder en simpel als die van de tokkie.


Ik vind het wel leuk dat je boos wordt. Zo makkelijk is een mens op stang te jagen. Moet je nagaan wat wij Marokkanen en moslims elke dag te verduren hebben. Zeg eens eerlijk als je moslim en/of Marokkaan zou zijn geweest, hoe zou jij dit ervaren hebben.

Ik vermoed dat jij vele malen agressiever zou zijn dan de meeste Marokkaanse tienertjes.

Hokjesdenken is inherent aan mensen, dat ontken ik niet. Nu hebben we het over dat ik moeilijk in hokjes te vatten ben en dat sommigen hiero dat niet kunnen verklaren. Ik geef hun aan waarom ik denk dat ze mij moeilijk in een hokje kunnen vatten.

Kafir shizzle praat ik nu niet over. Ik heb de stempel gekregen van allochtoon, dan geef ik als kadootje de stempel kafir terug.

En toch ben je gewoon flikker, bisex bestaat niet.

H.P.Pas
31-10-10, 22:48
Typisch autisme, dit. :ego:

Vinnu ?:slaap:

mark61
31-10-10, 22:57
Nou als ik kijk naar zijn reacties (niet alle overigens). Het kan aan mij liggen hoor, dan begrijp ik die niet vaak. Moet ik het een paar keer overlezen en even het verband inzien. Hij lijkt soms in zijn eigen wereld te zijn.

Dus vermoedde ik dat hij een vorm van autisme kan hebben, dus daarom dacht ik, ik vraag het even.

Het klopt dat zijn posts vaak intellectueel uitdagend zijn. Je moet zowaar enige moeite doen om te doorgronden wat hij bedoelt. Das niet omdat ie autistisch is, maar omdat zijn reacties gewoon van een wat hoger niveau zijn dan het gemiddelde hier. Best wel vermoeiend, niet?

Dus als je dan te lui bent om je hersenen in te spannen is het zijn schuld en is ie autistisch :hihi:

Ik moet zeggen dat ik jouw posts de helft van de tijd ook niet begrijp, ook niet na 3x herlezen.

mark61
31-10-10, 23:01
Ik denk dat het heel simpel is. De referentiekader en beelden waaruit jullie moeten putten om een beeld van mijn wereld te maken zijn te beperkt. Jullie kunnen me moeilijk in een hokje plaatsen. Die ongrijpbaarheid maakt jullie onzeker. Het beestje moet een naam krijgen maar dat lukt niet. Begin eerst maar naar het beestje zelf te luisteren zonder daar een eigen draai aan te willen geven.

Die raad zou je zelf eens ter harte moeten nemen. Jouw extreme zwart-witideeën over de wereld zijn zó primitief, zó ver van de gecompliceerde werkelijkheid verwijderd.

Je matigt je zulke stompzinnige, simplistische oordelen aan over prikkers van wie je werkelijk niets weet. Je stopt iedereen onmiddellijk in een hokje.

Hatert
31-10-10, 23:02
Nah, dat is een nieuwe rol.

Je speelt rollen als je geen eigen identiteit hebt.


Hahaha dat moet dus ze3ma een stoot onder de gordel zijn.

mark61
31-10-10, 23:03
Oké mensen, het is niet de bedoeling dat we gaan discussieren over persoonlijkheden van prikkers. Terug naar de topicdraad aub.

Tis best boeiend en verheffend. Besides, dr. Imp, u begon er zelf over :hihi:

tanger'73
31-10-10, 23:05
Het klopt dat zijn posts vaak intellectueel uitdagend zijn. Je moet zowaar enige moeite doen om te doorgronden wat hij bedoelt. Das niet omdat ie autistisch is, maar omdat zijn reacties gewoon van een wat hoger niveau zijn dan het gemiddelde hier. Best wel vermoeiend, niet?

Dus als je dan te lui bent om je hersenen in te spannen is het zijn schuld en is ie autistisch :hihi:

Ik moet zeggen dat ik jouw posts de helft van de tijd ook niet begrijp, ook niet na 3x herlezen.


Pas komt dikwijls met leuke prenten en scherpzinnige citaten, waarbij je op een andere manier naar wat jezelf zegt kunt kijken.

mark61
31-10-10, 23:06
En toch ben je gewoon flikker, bisex bestaat niet.

Hokjes hokjes. En wat weet jij, maagd, nou van sexualiteit? Nada. Je hebt een geborneerde dorpsmentaliteit. Een boertje van buutn dat geen respect kan opbrengen voor mensen die anders zijn.

En voordat je weer over je geweldige spiegelcampagne begint: zoals je kan vaststellen werkt je methode averechts.

Zeer autistisch, zou dr. Imp kunnen opmerken.

mark61
31-10-10, 23:07
Pas komt dikwijls met leuke prenten en scherpzinnige citaten, waarbij je op een andere manier naar wat jezelf zegt kunt kijken.

Zjust menier.

tanger'73
31-10-10, 23:11
Zjust menier.


schopenhauer, waarmee hij een bepaalde stijl van mij vergeleek, op wees had ik ook van hem.

mark61
31-10-10, 23:50
schopenhauer, waarmee hij een bepaalde stijl van mij vergeleek, op wees had ik ook van hem.

En de falun gong zag ik je ook al benutten :hihi:

tanger'73
31-10-10, 23:55
En de falun gong zag ik je ook al benutten :hihi:


Als je hier toch bent, dan is het handig als je ergens in alle rust en kalmte en goed dialoog wat van opsteekt.

mark61
01-11-10, 00:08
Als je hier toch bent, dan is het handig als je ergens in alle rust en kalmte en goed dialoog wat van opsteekt.

Ja, altijd. Ik ga slapen, welterusten :zwaai:

tr_imparator
01-11-10, 18:38
Het klopt dat zijn posts vaak intellectueel uitdagend zijn. Je moet zowaar enige moeite doen om te doorgronden wat hij bedoelt. Das niet omdat ie autistisch is, maar omdat zijn reacties gewoon van een wat hoger niveau zijn dan het gemiddelde hier. Best wel vermoeiend, niet?

Dus als je dan te lui bent om je hersenen in te spannen is het zijn schuld en is ie autistisch :hihi:

Ik moet zeggen dat ik jouw posts de helft van de tijd ook niet begrijp, ook niet na 3x herlezen.

Intelligent gedrag is het zoeken naar overeenkomsten tussen situaties, ondanks verschillen die ze mogelijkerwijs van elkaar scheiden. Intelligent gedrag is ook verschillen vinden tussen situaties, ondanks overeenkomsten die ze mogelijkerwijs met elkaar verbinden. Met als doel tot nieuwe ideeën te komen door oude ideeën op een nieuwe manier samen te voegen. Goed bezig!

(bron: p31, GEB ;) )


Intelligentie sluit autisme niet uit (zie bijv. Asperger).

Opmerkelijk is dat jij het hier in overmate opneemt voor H.P. Pas. Is HP contactgestoord ofzo (hint, hint :) ). Of is het te wijten aan jouw cluster B persoonlijkheid? :cola:

tr_imparator
01-11-10, 18:43
:zozo:
Ja dokter, nee dokter. (Een eng TV-programma met een enge betweterige arts, héél lang geleden).
Jij begon. :ego:



Tis best boeiend en verheffend. Besides, dr. Imp, u begon er zelf over :hihi:


Het is vreselijk om iets te starten, als je het niet in de hand hebt om het ook te beindigen.

The Alchemist
01-11-10, 19:34
Ik ben geen nicht hoo, ik hou ook van vrouwen, haha... Natuurlijk hou ik niet zo van homofoben, logisch he!

"Niets aan de hand, vrijheid van meningsuiting."

En wat heeft dat met betrekking tot mij voor verband?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

:lol:

The_Grand_Wazoo
01-11-10, 20:02
:zozo:
Ja dokter, nee dokter. (Een eng TV-programma met een enge betweterige arts, héél lang geleden).
Jij begon. :ego:

Dat ging toch over een zuster?

H.P.Pas
01-11-10, 21:14
Dat ging toch over een zuster?

Een programma van Aart Gisolf dacht ik.
Die zuster was van Annie M.G.Schmidt.

Joesoef
01-11-10, 21:29
Een programma van Aart Gisolf dacht ik.


En viola holt :hihi:

H.P.Pas
01-11-10, 21:50
En viola holt :hihi:

Die was ik vergeten. Verdrongen waarschijnlijk. :aanwal:

H.P.Pas
01-11-10, 23:05
Het is vreselijk om iets te starten, als je het niet in de hand hebt om het ook te beindigen.
Zo is het leven. Het enige alternatief is nergens aan te beginnen.
Aan kinderen al helemaal niet. Voor je het weet gaan ze medicijnen studeren; dat is mij overkomen.
Wat je vraag betreft; die lijkt me op een misverstand te berusten.
Een autist is niet in staat adequaat op zijn medemensen te reageren, omdat hij ze niet begrijpt.
Eigen onbegrip ŕ priori als aanwijzing voor andermans autisme op te vatten is maar zelden een adequate reactie.

Omdat, daar heb je gelijk in, mijn gedachten zo hun eigen wegen gaan kwam mij de Zwitserse binnenlandse veiligheidsdienst in de zin. Die placht, ten tijde van de Koude Oorlog de ontvangers van rechts-nationale dreigbrieven als veiligheids-risicopersonen te registreren, niet de afzenders.

reallife
01-11-10, 23:25
Zo is het leven. Het enige alternatief is nergens aan te beginnen.
Aan kinderen al helemaal niet.

:zozo:

H.P.Pas
01-11-10, 23:39
:zozo:

Nergens aan beginnen is wat mij betreft geen echt aternatief.
Enne..,maak je geen zorgen; het gaat prima met de familie Pas.
;)

reallife
01-11-10, 23:50
Nergens aan beginnen is wat mij betreft geen echt aternatief.
Enne..,maak je geen zorgen; het gaat prima met de familie Pas.
;)

Goed om te horen. :)

Heb juist het gevoel dat je een sociaal mens bent maar dit niet aan de grote klok wilt hangen. Zoals toen je aanstipte dat je ervaring had met asielzoekers in een andere topic. Vroeg me toen gelijk af hoe en wat. :slaap:

Hm, nu hang ik het voor jou aan de grote klok. Maarre het is slechts als illustratie hoe verschillend je als prikker posts van anderen kunt interpreteren

tr_imparator
02-11-10, 09:41
Een flikkertopic dat over kinderen gaat, wat een horror scene.

tr_imparator
02-11-10, 10:02
Zo is het leven. Het enige alternatief is nergens aan te beginnen.
Aan kinderen al helemaal niet. Voor je het weet gaan ze medicijnen studeren; dat is mij overkomen.
Wat je vraag betreft; die lijkt me op een misverstand te berusten.
Een autist is niet in staat adequaat op zijn medemensen te reageren, omdat hij ze niet begrijpt.
Eigen onbegrip ŕ priori als aanwijzing voor andermans autisme op te vatten is maar zelden een adequate reactie.

Omdat, daar heb je gelijk in, mijn gedachten zo hun eigen wegen gaan kwam mij de Zwitserse binnenlandse veiligheidsdienst in de zin. Die placht, ten tijde van de Koude Oorlog de ontvangers van rechts-nationale dreigbrieven als veiligheids-risicopersonen te registreren, niet de afzenders.

Is medicijnen studeren erg dan?
Hoe kan een vraag op een misverstand berusten?
Dat een autist niet in staat is adequaat op zijn medemens te reageren, omdat hij ze niet begrijpt is verkeerd geformuleerd.


Maar dan komt het: Je vind mijn reactie niet adequaat, omdat het volgens jou komt dat ik jouw post soms niet begrijp. (Moet het trouwens niet zijn ŕ posterori?). Vooraf iets niet begrijpen, begrijp ik niet. Beside that, mijn aanwijzingen waren:

- zoals je nu ook ziet, reactie op een post van dagen terug. (Terwijl je het eerder hebt gezien). Het feit dat Mark61 (eerder) reageert voor jou onderschrijft dit.
- hoog associatief denken

Maar goed, ik ken jou niet. Daarom is de kans groot dat mijn indruk fout is. Maar dat had je al min of meer bedacht. :)

Dit is grappig: vereniging pas: http://www.pasnederland.nl/ :haha:

H.P.Pas
02-11-10, 14:34
Is medicijnen studeren erg dan?

Het is een stekelig grapje en een vaderlijke vermaning, verpakt in zijdepapier om bezering te vermijden.
En dat alles in één bijzin.

Mijnheer Pas, dit is allemaal veel te moeilijk.
Hoor es, wie de Klompjes van Johan de Meester brengt en Martinus Nijhoff citeert moet af en toe een belletristisch balletje verwachten.



Dit is grappig: vereniging pas: http://www.pasnederland.nl/ :haha:

:student: Dit is ongepast, jonge vriend. ;)
En nu genoeg geleuterd. :boer:

rbn
02-11-10, 15:08
Maar dan komt het: Je vind mijn reactie niet adequaat, omdat het volgens jou komt dat ik jouw post soms niet begrijp. (Moet het trouwens niet zijn ŕ posterori?). Vooraf iets niet begrijpen, begrijp ik niet. Beside that, mijn aanwijzingen waren:

- zoals je nu ook ziet, reactie op een post van dagen terug. (Terwijl je het eerder hebt gezien). Het feit dat Mark61 (eerder) reageert voor jou onderschrijft dit.
- hoog associatief denken

Maar goed, ik ken jou niet. Daarom is de kans groot dat mijn indruk fout is. Maar dat had je al min of meer bedacht. :)


hp pas is volgens mij geen autist maar hij heeft wel communicatieve beperkingen die je ook aantreft bij contactgestoorde mensen als autisten en schizofrenen..
je bent hier niet de enige die zijn posts soms niet begrijpt.. wat dat betreft hoef je de kink niet bij jezelf te zoeken..

Pizzaman
02-11-10, 16:05
Meestal begrijp ik hem wel... slecht teken? :hihi:

reallife
02-11-10, 16:39
hp pas is volgens mij geen autist maar hij heeft wel communicatieve beperkingen die je ook aantreft bij contactgestoorde mensen als autisten en schizofrenen..
je bent hier niet de enige die zijn posts soms niet begrijpt.. wat dat betreft hoef je de kink niet bij jezelf te zoeken..

Ik begrijp hem vaak prima, al weet ik niet of dat nu een aanbeveling is voor Pas bij nader inzien... gezien wat privé factoren die er verder niet toedoen. :argwaan:

Dat gooien met termen als autisme als iemand net niet helemaal in het gewone hokje past maakt dat de stoornis zelf minder serieus wordt genomen. Mensen die echt autistisch zijn hebben iets meer beperkingen dan dat ze net even niet in het doorsnee hokje passen.

Eén voordeel, het sociaal invoelingsvermogen van veel 'normale,' mensen ligt tegenwoordig op zo'n laag niveau dat autisten met hun gebrek aan sociale antennes steeds minder op zullen vallen. :loens:

mark61
02-11-10, 16:41
Intelligent gedrag is het zoeken naar overeenkomsten tussen situaties, ondanks verschillen die ze mogelijkerwijs van elkaar scheiden. Intelligent gedrag is ook verschillen vinden tussen situaties, ondanks overeenkomsten die ze mogelijkerwijs met elkaar verbinden. Met als doel tot nieuwe ideeën te komen door oude ideeën op een nieuwe manier samen te voegen. Goed bezig!

(bron: p31, GEB ;) )


Intelligentie sluit autisme niet uit (zie bijv. Asperger).

Opmerkelijk is dat jij het hier in overmate opneemt voor H.P. Pas. Is HP contactgestoord ofzo (hint, hint :) ). Of is het te wijten aan jouw cluster B persoonlijkheid? :cola:

Gemeentelijk Energie Bedrijf? Wat weten die nou daarvan?

Intellectueel heeft vrij weinig te maken met intelligent.

Als jij veronderstelt met 2 contactgestoorden van doen te hebben spreekt daartegen dat zij daar onderling geen last van lijken te hebben, en ook geen eeneiďge tweeling zijn :loens:

Hoezo overmatig? Ik vond het waarachtig wel meevallen.

mark61
02-11-10, 16:42
Het is vreselijk om iets te starten, als je het niet in de hand hebt om het ook te beindigen.

Dat geldt voor het hele leven gardasj :duivels: Enfin je kan altijd nog intihar doen.

Joesoef
02-11-10, 16:44
je bent hier niet de enige die zijn posts soms niet begrijpt.. wat dat betreft hoef je de kink niet bij jezelf te zoeken..


Ik begrijp zijn posts in tegenstelling tot die van bv sjon en die kale chileen. Heb ik nu ook een communicatie probleem of gewoon een beter ontwikkeld intellect?

Hatert
02-11-10, 16:44
hp pas is volgens mij geen autist maar hij heeft wel communicatieve beperkingen die je ook aantreft bij contactgestoorde mensen als autisten en schizofrenen..
je bent hier niet de enige die zijn posts soms niet begrijpt.. wat dat betreft hoef je de kink niet bij jezelf te zoeken..

Ik heb het vaker tegen Pas gezegd dat hij autistisch reageert. Verleden week nog heb ik het tegen hem gezegd. Dat komt denk ik o.a. door het leeftijdsverschil. Het autochtone klupje hier op maroc.nl betreft voornamelijk 50-plussers die een andere referentiekader hebben dan de Marokkanen hier.

http://www.maroc.nl/forums/showpost.php?p=4515367&postcount=112

Maar vaak genieten ze er ook van om onbegrepen te zijn. Het geeft ze een soort van superioriteitsgevoelens danwel bevestigd het hun eigen kluppiegevoel dat zij het wel kunnen vatten en de anderen niet. Misplaatste superioriteitsgevoelens door alleen de 50+ referentiekader aan te spreken dus.

Vaak denk ik ook dat het met de opvoeding te maken heeft. De 50+ zijn in een andere cultuur opgegroeid. Ik denk zelfs dat Pas een 60-tigger is. Mijn ervaring met dergelijke Nederlanders is dat ze vaak in een soort geheimcode spreken. Ze spreken bijna nooit uit wat ze bedoelen. Jij moet begrijpen wat ze bedoelen. Dat heeft denk ik veel te maken met de verzuiling in Nederland waarin deze mensen zijn opgegroeid. Socialisten, Marxisten, Kapitalisten, Katholieken, Gereformeerden, Hervormden etc... Het was heel normaal om niet de achterste van je toch te laten zien hoe je precies dacht over een bepaalde zuil of onderwerp die ene bepaalde zuil aanging.

Je liet wel merken of je ergens mee eens was of niet maar je sprak het nooit als zodanig uit. Een soort eigen begrippenstelsel om toch te kunnen zeggen wat je wilt maar bestemd voor de eigen parochie. Daarbij lette men in Nederland er heel erg op dat men nergens op op te pakken was danwel hem aangerekend kan worden. Algemeenheden of begrippen gebruiken waarvan je al weet dat de ontvanger het niet zal begrijpen was gemeengoed.

In de communicatie heb je mensen die hun best doen om precies uit te leggen wat ze bedoelen en je hebt aan de andere kant de mensen die juist zoveel geheimzinnig willen doen. Die laatste groep geef ik minder aandacht. Ik stel dan gerichte vragen en als dan nog steeds in raadsels wordt gesproken dan kan ie de pot op.

mark61
02-11-10, 16:46
Eigen onbegrip a priori als aanwijzing voor andermans autisme op te vatten is maar zelden een adequate reactie.

Jaja prikkertjes, lezen jullie dat? :hihi:

(a is geen Frans maar Latijn. Die taal, enfin het schrift ervan, kent geen accenten)


Omdat, daar heb je gelijk in, mijn gedachten zo hun eigen wegen gaan kwam mij de Zwitserse binnenlandse veiligheidsdienst in de zin. Die placht, ten tijde van de Koude Oorlog de ontvangers van rechts-nationale dreigbrieven als veiligheids-risicopersonen te registreren, niet de afzenders.

Zie je nou wel? De autisten hebben gelijk.

mark61
02-11-10, 16:53
Dat een autist niet in staat is adequaat op zijn medemens te reageren, omdat hij ze niet begrijpt is verkeerd geformuleerd.

Maar dan komt het: Je vind mijn reactie niet adequaat, omdat het volgens jou komt dat ik jouw post soms niet begrijp. (Moet het trouwens niet zijn ŕ posterori?). Vooraf iets niet begrijpen, begrijp ik niet. Beside that, mijn aanwijzingen waren:

- zoals je nu ook ziet, reactie op een post van dagen terug. (Terwijl je het eerder hebt gezien). Het feit dat Mark61 (eerder) reageert voor jou onderschrijft dit.
- hoog associatief denken

Maar goed, ik ken jou niet. Daarom is de kans groot dat mijn indruk fout is. Maar dat had je al min of meer bedacht. :)

Hoe zou je het dan formuleren? Dit was geen medische verklaring, maar een logische observatie.

Het is a priori omdat je er bij voorbaat blijkbaar van uit gaat dat de 'fout' bij de ander ligt. Bedenken dat de lezer wellicht tekort schiet bij het begrijpen van een uiting van iemand anders komt niet eens bij je op. Althans, dat meld je niet.

Prikfrequentie zegt hoogstens iets over de prioriteit die prikken op maroc.nl voor iemand heeft. Niet over zijn vermogen tot adequaat communiceren. Simpel gezegd: Pas heeft wellicht een leven en zit niet 24/7 op maroc.nl. Zelf ben je nog minder aanwezig, dus wie verwijt je? :hihi:

Het kan wel zijn dat Pas' priksels een ruime algemene ontwikkeling vereisen, maar meestal geeft hij toch wel een hint wat hij bedoelt / een link die dat uitlegt.

Ik blijf dus bij mijn vermoeden van een geestelijk luie lezer, niet een autistische schrijver :chinees:

mark61
02-11-10, 16:55
hp pas is volgens mij geen autist maar hij heeft wel communicatieve beperkingen die je ook aantreft bij contactgestoorde mensen als autisten en schizofrenen..
je bent hier niet de enige die zijn posts soms niet begrijpt.. wat dat betreft hoef je de kink niet bij jezelf te zoeken..

Er meldt zich nog een luie lezer. Of iemand begrijpelijk formuleert is geen zaak van de meeste stemmen.

Als amateur heel pedant medische omstandigheden veronderstellen geeft eerder de indruk dat een luie, wellicht onderontwikkelde of domme lezer zich beledigd voelt en daarom maar op omslachtige wijze aan het schelden slaat.

Ook al een a priori-gevalletje. Het kan natuurlijk nooit, onder geen enkele omstandigheid, aan jou liggen.

mark61
02-11-10, 16:59
Eén voordeel, het sociaal invoelingsvermogen van veel 'normale,' mensen ligt tegenwoordig op zo'n laag niveau dat autisten met hun gebrek aan sociale antennes steeds minder op zullen vallen. :loens:

Zo dan. Die zit, mfouw.

Wide-O
02-11-10, 17:07
Dat gooien met termen als autisme als iemand net niet helemaal in het gewone hokje past

Dat dus. Kun je het 101% eens zijn met iemand op het internet?

mark61
02-11-10, 17:16
IK heb het vaker tegen Pas gezegd dat hij autistisch reageert. Dat komt denk ik o.a. door het leeftijdsverschil. Het autochtone klupje hier op maroc.nl betreft voornamelijk 50-plussers die een andere referentiekader hebben dan de Marokkanen hier.

Maar vaak genieten ze er ook van om onbegrepen te zijn. Het geeft ze een soort van superioriteitsgevoelens danwel bevestigd het hun eigen kluppiegevoel dat zij het wel kunnen vatten en de anderen niet. Misplaatste superioriteitsgevoelens door alleen de 50+ referentiekader aan te spreken dus.

Vaak denk ik ook dat het met de opvoeding te maken heeft. De 50+ zijn in een andere cultuur opgegroeid. Ik denk zelfs dat Pas een 60-tigger is. Mijn ervaring met dergelijke Nederlanders is dat ze vaak in een soort geheimcode spreken. Ze spreken bijna nooit uit wat ze bedoelen. Jij moet begrijpen wat ze bedoelen. Dat heeft denk ik veel te maken met de verzuiling in Nederland waarin deze mensen zijn opgegroeid. Socialisten, Marxisten, Kapitalisten, Katholieken, Gereformeerden, Hervormden etc... Het was heel normaal om niet de achterste van je toch te laten zien hoe je precies dacht over een bepaalde zuil of onderwerp die ene bepaalde zuil aanging.

Je liet wel merken of je ergens mee eens was of niet maar je sprak het nooit als zodanig uit. Een soort eigen begrippenstelsel om toch te kunnen zeggen wat je wilt maar bestemd voor de eigen parochie. Daarbij lette men in Nederland er heel erg op dat men nergens op op te pakken was danwel hem aangerekend kan worden. Algemeenheden of begrippen gebruiken waarvan je al weet dat de ontvanger het niet zal begrijpen was gemeengoed.

In de communicatie heb je mensen die hun best doen om precies uit te leggen wat ze bedoelen en je hebt aan de andere kant de mensen die juist zoveel geheimzinnig willen doen. Die laatste groep geef ik minder aandacht. Ik stel dan gerichte vragen en als dan nog steeds in raadsels wordt gesproken dan kan ie de pot op.

Er is geen autochtoon kliekje, dat is jouw bekende hokjesdenken. Wat is dat toch met projectie? Bevrijd jezelf!

Het referentiekader zal ongetwijfeld verschillen. De uitdaging is om elkaar toch te begrijpen. Ik begrijp vrijwel iedereen hier, behalve Tr imp af en toe, en Tanger.

Vervolgens duik je in je minderwaardigheidscomplex; daar kan niemand je mee helpen. Daar zal je jezelf van moeten bevrijden.

Wat jij 50+ wenst te noemen, vanuit je hokjesdenken en domme afkeer, is eerder een aantal mensen die in meer geďnteresseerd zijn dan wat vlak voor hun neus ligt. Daar mag je blij mee zijn, want anders was NL nog onleefbaarder voor Marokkanen / moslims. Die zelf trouwens vaak nauwelijks geďnteresseerd zijn in de Ander, of het Andere.

Jouw ervaring is denk ik dat je wel eens met mensen spreekt die veel beter Nederlands spreken dan jonge Nederlanders, die nog maar een zeer beperkte woordenschat, en een bijbehorend zeer beperkt denk- en referentiekader hebben.

Dat is jouw schuld niet, maar die van Nederland. De norm in NL is tegenwoordig: hoe dommer hoe beter.

Die mensen praten niet vaag, maar zeer zorgvuldig en wellevend. Voor iemand als jij, met een zwart-witvisie op de wereld, is nuance natuurlijk erg vermoeiend en bijna onbegrijpelijk. Verder vind je literatuur volkomen nutteloos, dus estethisch genoegen in taal is jou volkomen vreemd.

Verder wijs je hier op een probleempje: terwijl de inboorlingen geacht worden zich te verdiepen in de culturen en godsdiensten van de 240 in NL aanwezige nationaliteiten, voelen veel Marokkanen en andere immigranten zich absoluut niet geroepen kennis te nemen van de cultuur, geschiedenis en maatschappij van hun nieuwe vaderland. Laat staan die van andere immigranten.

Das niet de schuld van kwijlende Hollandse bejaarden, maar van hun eigen geborneerde desinteresse.

Je veronderstellingen zijn onzinnig; juist Nederlanders staan er om bekend nooit een blad voor de mond te nemen en precies te zeggen wat ze vinden. Daarom vindt men ze internationaal zulke onbehouwen boeren. Beschaafde mensen zeggen niet direct wat ze bedoelen.

Dat geldt overigens voor het grootste deel van het niet-westen. Arabieren, Afrikanen, Indiërs, Chinezen, Japanners, geen van allen zullen ze ooit hardop zeggen wat ze bedoelen. Een fatsoenlijke Turk of Japanner zal bijv. nooit 'nee' zeggen; in het Turks bestaat daar zelfs geen woord voor.

Pas doet een beroep op de nieuwsgierigheid en wil tot kennis van de lezer; geestelijk luie mensen als jou zal het aan hun reet roesten. Je een beetje gaan inspannen om iets te begrijpen, kom nou.

Als het niet op tokkie-niveau kan, dan kan het nooit wat zijn. Vandaar dat jij de ideale PVV-er bent. Vandaar dat je, ondanks al je slecht verteerde feitenkennis en vooral google-opzoekwoede, geen haar beter bent dan een Superick of John2.

Oh en wat je morsige agism betreft: zelf kom je ondanks je jaren over als een geborneerd, bekrompen boertje van buut'n van een jaar of 83.

Je interesseert je vrijwel nergens voor. Je interesseert je niet voor je broeders in de islam, de Turken, maar debiteert alleen platte, onzinnige leugens over hen. Je interesseert je niet voor Iraniërs, idem dito. Je interesseert je niet voor Latijns-Amerika, niet voor Afrika beneden de Sahara, niet voor Azië en niet voor Oceanië.

Je interesseert je niet voor kunst, want dat is overbodige, tedious onzin, niet voor architectuur, niet voor literatuur, niet voor schilderkunst. Je interesseert je niet eens voor Arabische literatuur, want je bent geen Arabier. Je interesseert je ook niet voor Tamazight. Een bekrompen, beperkt leventje dat vnl. rond andermans sexualiteit en het voze westen draait.

tr_imparator
02-11-10, 17:25
Intellectueel heeft vrij weinig te maken met intelligent.

Als jij veronderstelt met 2 contactgestoorden van doen te hebben spreekt daartegen dat zij daar onderling geen last van lijken te hebben, en ook geen eeneiďge tweeling zijn :loens:




Ik begrijp niet wat hier staat.

Wide-O
02-11-10, 17:26
Zo dan. Die zit, mfouw.

Winkelhaak.

Ik had het er zondag nog over. Nou, eigenlijk mijn vrouw.

Ik heb jarenlang de "Vroemdag" gedaan. Dat is een dag waarop alle "kinderen met een handicap" uit Belgies Limburg kunnen deelnemen aan een hele reeks activiteiten op het circuit van Zolder. Ja, dus ook meerijden met gekken zoals ik.

Kijk, ik heb (had?) niks met kinderen...

En.

Elk jaar opnieuw dacht ik: "eh, ik zal het wel te roze inzien door de stemming hier". Maar elk jaar opnieuw bleken die kinderen (van licht tot zwaar gehandicapt, geestelijk danwel lichamelijk danwel allebei) ongelofelijk lief, enthousiast, en ... beleefd. En moedig. En enthousiast.

Na een jaar of zes heb ik maar besloten dat dat niet aan mijn roze bril lag. Die kinderen waren (zijn) - hoe het komt weet ik niet, maar ik zag wel dat die leraars (M/V) op hun beurt ontzettend lief (maar ook streng!) waren - een verademing.

Affijn, het is moeilijk uit te leggen, en je moet er wellicht een keer geweest zijn, maar de liefde die ik voor die kinderen heb leren opvatten past helemaal niet bij mijn cynische karakter, maar... ik heb geen keuze. They got to me.

Dus wees asjeblieft voorzichtig met termen zoals "autisme". You know fuck-all.

tr_imparator
02-11-10, 17:36
Hoe zou je het dan formuleren? Dit was geen medische verklaring, maar een logische observatie.


Een autist is niet in staat adequaat te reageren, niet omdat hij ze niet begrijpt, maar omdat hij moeite heeft om te communiceren. Zo zie ik dat.




Het is a priori omdat je er bij voorbaat blijkbaar van uit gaat dat de 'fout' bij de ander ligt. Bedenken dat de lezer wellicht tekort schiet bij het begrijpen van een uiting van iemand anders komt niet eens bij je op. Althans, dat meld je niet.

Ik ben niet a priori ervan uitgegaan dat hij contactgestoord was. Ik heb duidelijk in deze topic vermeld dat ik dat vermoeden had (1) en dat het aan mij zou kunnen liggen (2). Tevens heb ik de vraag bij hem gelegd. Dus daaruit kan je uitmaken dat niet a priori het probleem bij hem heb gelegd.





Prikfrequentie zegt hoogstens iets over de prioriteit die prikken op maroc.nl voor iemand heeft. Niet over zijn vermogen tot adequaat communiceren.

Nee, maar hij reageert vertraagd om posts die hij al eerder heeft gezien, gelezen en misschien daarna ook nog op andere posts in dezelfde topics heeft gereageerd. Waarschijnlijk heb jij op de een of andere manier ook de noodzaak om voor hem te reageren. Niet doen.



Ik blijf dus bij mijn vermoeden van een geestelijk luie lezer, niet een autistische schrijver :chinees:

Het is maar de vraag. Misschien ligt het aan ons allebei. :)

mark61
02-11-10, 17:40
Ik begrijp niet wat hier staat.

Voor zin 1:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Intellectueel_%28persoon%29

Of:

Entelektüel, zekasını ve analitik düşünme yetisini mesleği gereği ya da şahsi amaçlarına erişmekte kullanan kişi. Entelektüel kelimesinin kökeni Latince intellectus (anlamak) sözcüğüne dayanır[1] ve günümüzde genellikle şu anlamlardan birinde kullanılır:

(intellegere anlamak demek, intellectus değil, zeg ik er maar even bij. En meslegi geregi is het al helemaal niet, sadece $ahsi gereksinimdir)

* Kapsamlı bilgi ve birikim gerektiren soyut konularla derinlemesine ilgilenen kişi.
* Mesleği, mal ve hizmet üreten diğer meslek gruplarından farklı olarak, fikir ve bilgi üretmek ve/veya yaymak olan kişi (akademisyenler, bilim insanları vb).[2]
* Kültür ve sanat konularında uzman kabul edilen, bu konulardaki bilgisi birikimi kültürel bir otorite olmasına olanak sağlayan ve toplum karşısında çeşitli konularda değerlendirmeler yapan kişi.

Voor intelligentie daarentegen, zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Intelligentie of http://tr.wikipedia.org/wiki/Zek%C3%A2

Zin 2:

JIj zei toch: Opmerkelijk is dat jij het hier in overmate opneemt voor H.P. Pas. Is HP contactgestoord ofzo (hint, hint ). Of is het te wijten aan jouw cluster B persoonlijkheid?

Daar reageerde ik op. Ik had behoefte om wat te zeggen. Ongeacht of en wanneer Pas zelf zou reageren. Ik weet niet wat een cluster B persoonlijkheid is, dus dat begrijp ik dan weer niet. Ik weet wel dat je geen afgestudeerd psychiater bent, dus hold yr horses nog ff :)

Een mens kan trouwens niet selectief contactgestoord zijn, dat ben je vis ŕ vis iedereen, of niemand.

Besides gaat dat woord over gedrag, niet over schriftelijke communicatie, waar we hier mee bezig zijn.

tr_imparator
02-11-10, 17:43
(....)

Dus wees asjeblieft voorzichtig met termen zoals "autisme". You know fuck-all.

Ik zei autistiform.



Autistiform gedrag is geen autisme; het is op autisme gelijkend gedrag. Waar bij personen met autisme de volledige triade aan kenmerken aanwezig is, doet zich bij mensen met autistiform gedrag slechts een enkel kenmerk van autisme voor. Autistiform gedrag kan hinderlijk zijn, maar hoeft niet te leiden tot ongewenst gedrag. Mensen met een gemiddelde begaafdheid kunnen met autistiform gedrag maatschappelijk normaal functioneren. Autistiform gedrag grenst aan normaal gedrag en komt daarom vaak voor.
bron: wiki


Vervolgens zijn mensen gekomen met autisme, niet mijn schuld :fpuh:

Wide-O
02-11-10, 17:47
Het is maar de vraag. Misschien ligt het aan ons allebei. :)

Was jij niet diegene die te bang was om sommige mensen (volgens Schaap: bejaarden) IRL te ontmoeten? Ook al wist je dat het geen kwaadaardige mensen betrof. Was dat "autisme"? Of nog erger...


Oh, en ik hoop dat je je als "medical doc" niet te vaak op het spieggoloogiese terrein zult begeven. Je weet namelijk geen snars van "autisme". Je bent daar niet voor opgeleid.

mark61
02-11-10, 17:48
Een autist is niet in staat adequaat te reageren, niet omdat hij ze niet begrijpt, maar omdat hij moeite heeft om te communiceren. Zo zie ik dat.

Ik ben niet a priori ervan uitgegaan dat hij contactgestoord was. Ik heb duidelijk in deze topic vermeld dat ik dat vermoeden had (1) en dat het aan mij zou kunnen liggen (2). Tevens heb ik de vraag bij hem gelegd. Dus daaruit kan je uitmaken dat niet a priori het probleem bij hem heb gelegd.

Nee, maar hij reageert vertraagd om posts die hij al eerder heeft gezien, gelezen en misschien daarna ook nog op andere posts in dezelfde topics heeft gereageerd. Waarschijnlijk heb jij op de een of andere manier ook de noodzaak om voor hem te reageren. Niet doen.

Het is maar de vraag. Misschien ligt het aan ons allebei. :)

Ik heb er geen verstand van, maar ik dacht dat een autist first en foremost andermans emoties niet kan duiden. Of emoties überhaupt. En dan begrijp je maar een deel van de (verbale) communicatie tussen mensen.

Ik vond en vind dat bizarre vermoedens. Je zou ook aan jezelf kunnen twijfelen :strik: Oh ik had dat 'aan mij liggen' als een standaardkreet beschouwd. My bad :) Meestal is dat retorisch bedoeld en betekent het: 'natuurlijk ligt het niet aan mij'.

Ik heb dat ook wel es, dat ik pas later reageer op een eerdere post omdat me pas later iets relevants invalt.

Ik reageer niet voor hem, maar voor mezelf. Dat heb je met een openbaar forum, iedereen kan zich ertegenaan bemoeien. Dat recht behoud ik me dan ook nadrukkelijk voor. Als je dat niet wilt, moet je Pas pm-en :)

Wide-O
02-11-10, 17:48
Een autist is niet in staat adequaat te reageren

Fout.

mark61
02-11-10, 17:51
Was jij niet diegene die te bang was om sommige mensen (volgens Schaap: bejaarden) IRL te ontmoeten? Ook al wist je dat het geen kwaadaardige mensen betrof. Was dat "autisme"?

Nope, das 'contactgestoord'. :hihi:

Die bejaarden willen namelijk best mensen ontmoeten, maar 'die mensen' willen dat dan weer niet :cheefbek:

tr_imparator
02-11-10, 17:52
Ik had behoefte om wat te zeggen. Ongeacht of en wanneer Pas zelf zou reageren.




Kan jij sneltypen ofzo? Kan je a.u.b. minder prikken. Door jouw schriftelijke dictatuur wordt ik geestesmoe en dan kan ik de priksels van H.P. Pas minder goed begrijpen. :maf2:



Een mens kan trouwens niet selectief contactgestoord zijn, dat ben je vis ŕ vis iedereen, of niemand.




Zie mijn eerste post hierover. Autistiform.
Zie mijn vorige post over het verschil tussen autistiform en autisme.


En NU stop ik echt met deze onzindiscussie. Ik moet eigenlijk leren voor mijn arts-examen psychiatrie voor vrijdag dus val mij aub niet meer lastig. Dank u vriendelijk en tot ziens.

Wide-O
02-11-10, 17:52
Ik zei autistiform.


Big deal.

Ik heb met Pas behoorlijk ruzie gemaakt. Kletterend. Op geen enkel moment is "autisme" bij me opgekomen.

Ook niet "autistiform". (is dat een nieuw kastje bij Ikea?)

En ik blijf er bij dat hij mis was. :ego:

:hihi:

Je probleem is dat je geen antenne hebt voor sarcasme, cynisme, of alles wat daar tussen ligt. Dat is a priori jouw probleem.

tr_imparator
02-11-10, 17:55
Was jij niet diegene die te bang was om sommige mensen (volgens Schaap: bejaarden) IRL te ontmoeten? Ook al wist je dat het geen kwaadaardige mensen betrof. Was dat "autisme"? Of nog erger...


Oh, en ik hoop dat je je als "medical doc" niet te vaak op het spieggoloogiese terrein zult begeven. Je weet namelijk geen snars van "autisme". Je bent daar niet voor opgeleid.


Nou ja zeg.

mark61
02-11-10, 17:55
Ik zei autistiform.

Vervolgens zijn mensen gekomen met autisme, niet mijn schuld :fpuh:

Smoesjes. Jij kwam met medische terminologie, terwijl je gewoon bedoelt: ik begrijp zijn posts niet, en vind dat ie maar raar prikt.

Zeg dat dan en doe niet gewild deskundig, wat je op dit gebied niet bent. Het slaat natuurlijk ook nergens op, het is meer om grappig te zijn.

We hebben hier dus nu 3 prikkers die Pas niet begrijpen, maar alleen jij bent bereid te overwegen dat het ook nog aan jezelf kan liggen. Waarvoor mijn dank :hihi:

Iyi akşamlar!

mark61
02-11-10, 17:57
Nou ja zeg.

Jah hijs niet zo flex als zijn ondertekening suggereert :hihi:

tr_imparator
02-11-10, 17:59
Big deal.

Ik heb met Pas behoorlijk ruzie gemaakt. Kletterend. Op geen enkel moment is "autisme" bij me opgekomen.

Ook niet "autistiform". (is dat een nieuw kastje bij Ikea?)

En ik blijf er bij dat hij mis was. :ego:

:hihi:

Je probleem is dat je geen antenne hebt voor sarcasme, cynisme, of alles wat daar tussen ligt. Dat is a priori jouw probleem.


Prima, zat. Ik heb geen gevoel voor sarcasme, cynisme of alles wat daar tussen ligt.

tr_imparator
02-11-10, 18:00
Jah hijs niet zo flex als zijn ondertekening suggereert :hihi:


Het is natuurlijk onzin wat hij zegt. Misschien voelt hij zich genoodzaakt te reageren in het kader van zijn schuldgevoel tegenover pas. :hihi:

mark61
02-11-10, 18:00
Enfin, Pas is een verdomde intellectueel, en daar houden tokkies als Schaap niet van.

Alleen, je verschuilen achter dat je uit een andere cultuur komt en een ander referentiekader hebt helpt niet, want het is een incorrecte verklaring.

Er zijn tig moslims / Marokkanen met gevoel voor subtiliteit, humor, sarcasme, and the like. Er is niks inherents minderwaardigs aan Marokkaan zijn.

Joesoef
02-11-10, 18:11
val mij aub niet meer lastig. Dank u vriendelijk en tot ziens.



:hihi:

tr_imparator
02-11-10, 18:12
Smoesjes. Jij kwam met medische terminologie, terwijl je gewoon bedoelt: ik begrijp zijn posts niet, en vind dat ie maar raar prikt.

Zeg dat dan en doe niet gewild deskundig, wat je op dit gebied niet bent. Het slaat natuurlijk ook nergens op, het is meer om grappig te zijn.

We hebben hier dus nu 3 prikkers die Pas niet begrijpen, maar alleen jij bent bereid te overwegen dat het ook nog aan jezelf kan liggen. Waarvoor mijn dank :hihi:

Iyi akşamlar!


Onzin. Ik doe niet gewild deskundig. Het is natuurlijk onzin om te roepen dat mensen hiervanuit autistiform, dissociatief of een persoonlijkheidsstoornis hebben. Toch ben ik op deze forum het minste bezig om mensen op deze manier te benaderen/beledigen. Door het in een hoesje te zetten, maak ik het leuker en misschien ook interessanter voor iedereen. Het is ook daarom grappig bedoeld.

Maak je maar geen zorgen hoor. Ik ben continue bezig met zelfreflectie. Misschien moet jij dat ook maar eens doen. Wijs nou bijvoorbeeld een topic aan waar jij vind dat jij geen gelijk had of ergens over wilde nadenken? Die zijn er namelijk niet. Je bent continu bezig hysterish aan het zijn over alles en nog wat. Je bent totaal de regie over jezelf kwijt. En dan mag jij je wel continue aan je deskundigheid als Turkuloog, aanspraak maken. En ik amper een erg genuanceerd begrip als - autistiform - gebruiken, omdat ik daar niks over zou weten.

Duidelijk.

Wide-O
02-11-10, 18:12
Nou ja zeg.

Wat? Wat was het probleem? Wat was dan de reden? Dacht je dat je Depends zou moeten verschonen? Wat dan?

En schuldgevoel ... laat ik over aan gelovige mensen. En ik hoop dat je beseft dat je niet eens een begin van een begrip hebt over autisme. Dat zit niet in je opleiding, en zeker niet in je aanvoelen.

Sommige Nederlanders hebben daar iets zinnigs over gezegd, en ik daag je uit om te weten wie. Tip: ze broer heeft ook een Nobel-prijs gewonnen.

Nou?

(en ik tik gezwind, tien vingers blind... handig hoor!)

Joesoef
02-11-10, 18:12
Prima, zat. Ik heb geen gevoel voor sarcasme, cynisme of alles wat daar tussen ligt.


:argwaan: :idee:

Wide-O
02-11-10, 18:16
Prima, zat. Ik heb geen gevoel voor sarcasme, cynisme of alles wat daar tussen ligt.

Jij wou filosoferen over de "achtergrond" van sommige prikkers. Niet slachtoffer spelen, daar hebben we Schaap al voor.

Autisme is een ziektebeeld. Waarover jij geen opleiding hebt gehad. Toch scherm je met woordjes (autistiform, godsamme) waaruit moet blijken dat je toch wel heel erg mee bent.

Wel, in de hoop dat je toekomstige patienten er iets aan hebben: you still don't know shit.

tr_imparator
02-11-10, 18:23
Wat? Wat was het probleem? Wat was dan de reden? Dacht je dat je Depends zou moeten verschonen? Wat dan?

En schuldgevoel ... laat ik over aan gelovige mensen. En ik hoop dat je beseft dat je niet eens een begin van een begrip hebt over autisme. Dat zit niet in je opleiding, en zeker niet in je aanvoelen.

Sommige Nederlanders hebben daar iets zinnigs over gezegd, en ik daag je uit om te weten wie. Tip: ze broer heeft ook een Nobel-prijs gewonnen.

Nou?

(en ik tik gezwind, tien vingers blind... handig hoor!)


Principieel natuurlijk niet. Ik heb nog nooit de neiging gehad om iemand op dit forum of een ander forum te willen ontmoeten. En dat wil ik nog steeds niet. Die keuze zou jij moeten respecteren. Trouwens, ik wist niet dat jij daar zo een groot probleem mee had.

Je verdere post is alleen maar vooroordelend.
Eigenlijk al je posts.

rbn
02-11-10, 18:23
Zeg dat dan en doe niet gewild deskundig, wat je op dit gebied niet bent. Het slaat natuurlijk ook nergens op, het is meer om grappig te zijn.


hoe weet je dat tr_imparator niet deskundig is ?

mark61
02-11-10, 18:23
Onzin. Ik doe niet gewild deskundig. Het is natuurlijk onzin om te roepen dat mensen hiervanuit autistiform, dissociatief of een persoonlijkheidsstoornis hebben. Toch ben ik op deze forum het minste bezig om mensen op deze manier te benaderen/beledigen. Door het in een hoesje te zetten, maak ik het leuker en misschien ook interessanter voor iedereen. Het is ook daarom grappig bedoeld.

Maak je maar geen zorgen hoor. Ik ben continue bezig met zelfreflectie. Misschien moet jij dat ook maar eens doen. Wijs nou bijvoorbeeld een topic aan waar jij vind dat jij geen gelijk had of ergens over wilde nadenken? Die zijn er namelijk niet. Je bent continu bezig hysterish aan het zijn over alles en nog wat. Je bent totaal de regie over jezelf kwijt. En dan mag jij je wel continue aan je deskundigheid als Turkuloog, aanspraak maken. En ik amper een erg genuanceerd begrip als - autistiform - gebruiken, omdat ik daar niks over zou weten.

Duidelijk.

Ah, wat ik ook bedoelde dus.

Ik vind natuurlijk dat ik altijd gelijk heb. Ik uit mijn gedachten, ideeën en gevoelens en heb nooit een reden gezien om die bij te stellen. Dat wil zeggen, de meningen hier op pb. Daarbuiten heb ik natuurlijk in de loop van de jaren wel andere ideeën gekregen over dingen.

Vaak heb ik trouwens niet eens een mening over een onderwerp, zo direct, maar erger ik me vooral aan de op onwaarheden en leugens gebaseerde meningen van anderen.

Doe me es een suggestie? Zeg maar welke mening van mij voor herziening vatbaar is, ik ga graag hartstochtelijk met je discussiëren.

Ik heb me wel es vergist in feitelijke zaken, dat gaf ik dan ook toe, met gezonde tegenzin hehe.

Heftig, ja. Hysterisch, nee. Hoezo ben ik de regie kwijt? Je moest es weten hoe vaak ik posts bijschaaf, bijvoorbeeld. Wat ben ik kwijt dokter? Vertel!

Ik beroep me alleen, en kan dat ook alleen, op mijn deskundigheid als ik die ook heb. Dus als het over Atatürk gaat zet ik wat onzin recht, verder niet. Verder heb ik wat verstand van islam, niet al te veel, maar genoeg om gelul recht te zetten. Niet altijd natuurlijk, van theologie weet ik weinig.

Maar spit it out, waar heb ik wat verkeerd gezegd? Altijd bereid om te leren.

Als er iemand continu bezig is met zelfreflectie ben ik het wel. Ik vertrouw nooit mijn sym- en antipathieën, moet me elke dag vragen waarom ik iets vind en of dat terecht is, door de feiten wordt gestaafd, etc.

mark61
02-11-10, 18:24
hoe weet je dat tr_imparator niet deskundig is ?

Omdat ik weet dat hij (basis-)arts is en zich (nog) niet specialiseert in psychiatrie. Voorzover het überhaupt een psychiatrisch onderwerp is, wat ik betwijfel.

rbn
02-11-10, 18:29
Autisme is een ziektebeeld. Waarover jij geen opleiding hebt gehad. Toch scherm je met woordjes (autistiform, godsamme) waaruit moet blijken dat je toch wel heel erg mee bent.

hoe weet je dat tr_imparator geen opleiding erin gehad heeft ?
ik heb hem eens uitleg zien geven aan couscousje op wsdb over een doktersrecept mbt een knieklacht en daarin kwam hij erg deskundig over.. volgens mij doet tr_imparator iets met een doktersopleiding.. ook over psychoses heb ik hem inhoudelijk en to the point zien reageren.. over autisme zal hij ook wel thuis zijn.. hij is niet iemand die zomaar maar staat te roepen..

rbn
02-11-10, 18:42
Omdat ik weet dat hij (basis-)arts is en zich (nog) niet specialiseert in psychiatrie.

dan heeft hij op z'n minst basiskennis van psychische stoornissen.. dat spreekt voor hem.. :)


Voorzover het überhaupt een psychiatrisch onderwerp is, wat ik betwijfel.

alleen een psychiater is bevoegd om de diagnose te stellen van een stoornis binnen het autismespectrum.. daar kun je uit afleiden dat autisme een psychiatrisch onderwerp is.. ;)

tr_imparator
02-11-10, 18:45
Ah, wat ik ook bedoelde dus.

Ik vind natuurlijk dat ik altijd gelijk heb. Ik uit mijn gedachten, ideeën en gevoelens en heb nooit een reden gezien om die bij te stellen. Dat wil zeggen, de meningen hier op pb. Daarbuiten heb ik natuurlijk in de loop van de jaren wel andere ideeën gekregen over dingen.

Vaak heb ik trouwens niet eens een mening over een onderwerp, zo direct, maar erger ik me vooral aan de op onwaarheden en leugens gebaseerde meningen van anderen.

Doe me es een suggestie? Zeg maar welke mening van mij voor herziening vatbaar is, ik ga graag hartstochtelijk met je discussiëren.

Ik heb me wel es vergist in feitelijke zaken, dat gaf ik dan ook toe, met gezonde tegenzin hehe.

Heftig, ja. Hysterisch, nee. Hoezo ben ik de regie kwijt? Je moest es weten hoe vaak ik posts bijschaaf, bijvoorbeeld. Wat ben ik kwijt dokter? Vertel!

Ik beroep me alleen, en kan dat ook alleen, op mijn deskundigheid als ik die ook heb. Dus als het over Atatürk gaat zet ik wat onzin recht, verder niet. Verder heb ik wat verstand van islam, niet al te veel, maar genoeg om gelul recht te zetten. Niet altijd natuurlijk, van theologie weet ik weinig.

Maar spit it out, waar heb ik wat verkeerd gezegd? Altijd bereid om te leren.

Als er iemand continu bezig is met zelfreflectie ben ik het wel. Ik vertrouw nooit mijn sym- en antipathieën, moet me elke dag vragen waarom ik iets vind en of dat terecht is, door de feiten wordt gestaafd, etc.

Fijn voor je.

Hatert
02-11-10, 18:48
Er is geen autochtoon kliekje, dat is jouw bekende hokjesdenken. Wat is dat toch met projectie? Bevrijd jezelf!

Het referentiekader zal ongetwijfeld verschillen. De uitdaging is om elkaar toch te begrijpen. Ik begrijp vrijwel iedereen hier, behalve Tr imp af en toe, en Tanger.

Vervolgens duik je in je minderwaardigheidscomplex; daar kan niemand je mee helpen. Daar zal je jezelf van moeten bevrijden.

Wat jij 50+ wenst te noemen, vanuit je hokjesdenken en domme afkeer, is eerder een aantal mensen die in meer geďnteresseerd zijn dan wat vlak voor hun neus ligt. Daar mag je blij mee zijn, want anders was NL nog onleefbaarder voor Marokkanen / moslims. Die zelf trouwens vaak nauwelijks geďnteresseerd zijn in de Ander, of het Andere.

Jouw ervaring is denk ik dat je wel eens met mensen spreekt die veel beter Nederlands spreken dan jonge Nederlanders, die nog maar een zeer beperkte woordenschat, en een bijbehorend zeer beperkt denk- en referentiekader hebben.

Dat is jouw schuld niet, maar die van Nederland. De norm in NL is tegenwoordig: hoe dommer hoe beter.

Die mensen praten niet vaag, maar zeer zorgvuldig en wellevend. Voor iemand als jij, met een zwart-witvisie op de wereld, is nuance natuurlijk erg vermoeiend en bijna onbegrijpelijk. Verder vind je literatuur volkomen nutteloos, dus estethisch genoegen in taal is jou volkomen vreemd.

Verder wijs je hier op een probleempje: terwijl de inboorlingen geacht worden zich te verdiepen in de culturen en godsdiensten van de 240 in NL aanwezige nationaliteiten, voelen veel Marokkanen en andere immigranten zich absoluut niet geroepen kennis te nemen van de cultuur, geschiedenis en maatschappij van hun nieuwe vaderland. Laat staan die van andere immigranten.

Das niet de schuld van kwijlende Hollandse bejaarden, maar van hun eigen geborneerde desinteresse.

Je veronderstellingen zijn onzinnig; juist Nederlanders staan er om bekend nooit een blad voor de mond te nemen en precies te zeggen wat ze vinden. Daarom vindt men ze internationaal zulke onbehouwen boeren. Beschaafde mensen zeggen niet direct wat ze bedoelen.

Dat geldt overigens voor het grootste deel van het niet-westen. Arabieren, Afrikanen, Indiërs, Chinezen, Japanners, geen van allen zullen ze ooit hardop zeggen wat ze bedoelen. Een fatsoenlijke Turk of Japanner zal bijv. nooit 'nee' zeggen; in het Turks bestaat daar zelfs geen woord voor.

Pas doet een beroep op de nieuwsgierigheid en wil tot kennis van de lezer; geestelijk luie mensen als jou zal het aan hun reet roesten. Je een beetje gaan inspannen om iets te begrijpen, kom nou.

Als het niet op tokkie-niveau kan, dan kan het nooit wat zijn. Vandaar dat jij de ideale PVV-er bent. Vandaar dat je, ondanks al je slecht verteerde feitenkennis en vooral google-opzoekwoede, geen haar beter bent dan een Superick of John2.

Oh en wat je morsige agism betreft: zelf kom je ondanks je jaren over als een geborneerd, bekrompen boertje van buut'n van een jaar of 83.

Je interesseert je vrijwel nergens voor. Je interesseert je niet voor je broeders in de islam, de Turken, maar debiteert alleen platte, onzinnige leugens over hen. Je interesseert je niet voor Iraniërs, idem dito. Je interesseert je niet voor Latijns-Amerika, niet voor Afrika beneden de Sahara, niet voor Azië en niet voor Oceanië.

Je interesseert je niet voor kunst, want dat is overbodige, tedious onzin, niet voor architectuur, niet voor literatuur, niet voor schilderkunst. Je interesseert je niet eens voor Arabische literatuur, want je bent geen Arabier. Je interesseert je ook niet voor Tamazight. Een bekrompen, beperkt leventje dat vnl. rond andermans sexualiteit en het voze westen draait.

Je reageert gewoon als een woesteling die geraakt lijkt door mijn woorden.

Je vertelt zoveel onzin hiero dat ik daar niet veel tijd aan zal besteden. Ik zal een paar voorbeelden geven van je onzin reaktie.

Op de eerste plaats zijn wij geen allochtonen die niets van Nederland weten en er niet in geintresseerd zijn en geen moeite zouden doen. De meeste islamitische prikkers hier zijn beter geintegreerd en weten meer van Nederland af dan de gemiddelde autochtoon.

Je uitspraak dat ik niet geintersseerd ben in andere landen, en dan met name mijn zogenaamde broederland Turkije. Ach man wat weet jij nou van mij af? Ik weet zoveel van Turkije af dat zelfs turken dubbel checken of ik misschien toch wel Turk ben. Het is maar dat wij Marokkanen hier onder constante negatieve vuur staan staan van de autochtonen en dat we daarom weinig tijd hebben om over andere onderwerpen te praten. Je

Op de tweede plaats is het pure onzin als je beweert dat ik niet geintresseerd ben in kunst. Ik heb hier al vele malen aangegeven van welke kunststroming ik gecharmeerd ben. Ik heb zelfs tekeningen van mij zelf geplaatst. Ik raak lyrisch vanhet impressionisme van Monet en de Haagse School. Dat heb ik al minstens 4 keer al gezegd op maroc.nl

Dat ik niet geintresseerd ben in bouwkunst is pertinente onzin. Als je ziet hoeveel fotos ik al geplaats heb van de architetcuur van Rotterdam dan is je uitspraak bij voorbaat ongegrond. Daarnaast ben ik wel degelijk geintresseerd in de architectuur vanwege het verband met de islam, rennaissance, vrijmetselaarij, Gildes, Egyptologie, Phi, Wiskunde, Geometrie.

Ik ben niet geintresseerd in literatuur en televisie. Ik vind dat tijdverspilling en kan me niet zo lang concentreren om het einde af te wachten van een verhaal of film. Ik ben niet geintresseerd in fanatsieverhaaltjes van grote mensen. Dat heeft niets met arabieren of berbers of wat voor nationaliteit te maken. Nederlandse Moderne literatuur lezen vind ik wel het toppunt van zinloosheid. Poezie en kinderboeken zijn weer aan de andere kant heerlijk.

Anyhow communciatie heeft geen zin als je eerst een mysterie moet oplossen om te snappen wat de verzender bedoelt. Effectieve communciatie is je in de toehoorder inleven en je boodschap aanpassen aan hem zodat de boodschap het best overkomt.

Ik geloof dat Pas vaak opzettelijk zijn boodschap in mysteries hult. Pas discusseert ook weinig en geeft zelden zijn mening. Hij wacht meer af om een bepaalde mening of persoon op de juiste moment te attakeren met een oneliner of zo. Hij staat vaak aan de kant en probeert dan onverwachts een autistische stoot onder de gordel te geven.

Hij heeft een variant van de Socratestactiek van discusseren/communiceren. Tomas past die ook toe. Het spelletje van vraag en antwoord. Ze stellen meer vragen en geven zelden antwoorden op de vragen die je ze stelt. Met de vragen stellen proberen ze je in een bepaalde richting te drijven en dat je je zelf dan tegen spreekt. Het is dus een rethorische tactiek in plaats van echt inhoudelijk discusseren.

Kortom er moet wel een wil zijn om effectief te communiceren, en die mis ik wel vaak bij Pas.

mark61
02-11-10, 18:56
dan heeft hij op z'n minst basiskennis van psychische stoornissen.. dat spreekt voor hem.. :)

alleen een psychiater is bevoegd om de diagnose te stellen van een stoornis binnen het autismespectrum.. daar kun je uit afleiden dat autisme een psychiatrisch onderwerp is.. ;)

Oh, is dat zo? Ben jij ook al specialist? Je stelt diagnoses via een forum?

In any case, daar ging het hier dus niet over.

mark61
02-11-10, 18:56
Fijn voor je.

???

Waar slaat dat nou weer op? Wie doet er hier nou autistiform.

Laat ook maar.

tr_imparator
02-11-10, 19:03
Dit is echt lol. H.P. Pas zal vast gaan denken, wat lullen al die idioten nou over mij. Sorry, maar nu lijkt het alsof we hem aan het pesten zijn (en ik ben de oorzaak,..over schuldgevoelens gesproken). Ik hoop dat hij er zich niet te veel van aantrekt. :slaap:

rbn
02-11-10, 19:08
Ik heb het vaker tegen Pas gezegd dat hij autistisch reageert. Verleden week nog heb ik het tegen hem gezegd. Dat komt denk ik o.a. door het leeftijdsverschil. Het autochtone klupje hier op maroc.nl betreft voornamelijk 50-plussers die een andere referentiekader hebben dan de Marokkanen hier.

http://www.maroc.nl/forums/showpost.php?p=4515367&postcount=112

Maar vaak genieten ze er ook van om onbegrepen te zijn. Het geeft ze een soort van superioriteitsgevoelens danwel bevestigd het hun eigen kluppiegevoel dat zij het wel kunnen vatten en de anderen niet. Misplaatste superioriteitsgevoelens door alleen de 50+ referentiekader aan te spreken dus.

Vaak denk ik ook dat het met de opvoeding te maken heeft. De 50+ zijn in een andere cultuur opgegroeid. Ik denk zelfs dat Pas een 60-tigger is. Mijn ervaring met dergelijke Nederlanders is dat ze vaak in een soort geheimcode spreken. Ze spreken bijna nooit uit wat ze bedoelen. Jij moet begrijpen wat ze bedoelen. Dat heeft denk ik veel te maken met de verzuiling in Nederland waarin deze mensen zijn opgegroeid. Socialisten, Marxisten, Kapitalisten, Katholieken, Gereformeerden, Hervormden etc... Het was heel normaal om niet de achterste van je toch te laten zien hoe je precies dacht over een bepaalde zuil of onderwerp die ene bepaalde zuil aanging.

Je liet wel merken of je ergens mee eens was of niet maar je sprak het nooit als zodanig uit. Een soort eigen begrippenstelsel om toch te kunnen zeggen wat je wilt maar bestemd voor de eigen parochie. Daarbij lette men in Nederland er heel erg op dat men nergens op op te pakken was danwel hem aangerekend kan worden. Algemeenheden of begrippen gebruiken waarvan je al weet dat de ontvanger het niet zal begrijpen was gemeengoed.

interessante analyse.. volgens mij sla je de spijker op de kop mbt hp pas.. het maakt duidelijk waarom hij zulke vreemde posts schrijft.. een andere 50-plusser als knuppeltje is daarintegen naar mijn idee juist erg direct in zijn manier van communiceren maar hij heeft dan ook geen enkele behoefte om te kokketeren met quasi intellectueel gedrag..


In de communicatie heb je mensen die hun best doen om precies uit te leggen wat ze bedoelen en je hebt aan de andere kant de mensen die juist zoveel geheimzinnig willen doen. Die laatste groep geef ik minder aandacht. Ik stel dan gerichte vragen en als dan nog steeds in raadsels wordt gesproken dan kan ie de pot op.

goede manier van handelen.. zelf irriteer ik me er ook aan als mensen niet duidelijk kunnen/willen maken wat ze bedoelen.. als mensen niet helder kunnen communiceren moeten ze niet op een discusieforum gaan rondhangen..

Joesoef
02-11-10, 19:17
over autisme zal hij ook wel thuis zijn.. hij is niet iemand die zomaar maar staat te roepen..


De gemiddelde huisarts heeft daar de ballen verstand van, ligt niet aan de kennis of opleiding maar de ervaring. Boekjes zijn leuk, praktijkervaring is wat anders.

rbn
02-11-10, 19:19
Oh, is dat zo? Ben jij ook al specialist? Je stelt diagnoses via een forum?

het lijkt me evident dat een huisarts kennis moet hebben van psychische stoornissen/ziekten.. hij moet immers de gedragskenmerken van psychische stoornissen kunnen herkennen bij zijn patiënten die op spreekuur komen om ze dan eventueel door te kunnen verwijzen naar een psychiater..


In any case, daar ging het hier dus niet over.

daar ging het wel over.. jij en wide-o staan bij voorbaat te roepen dat tr_imparator geen kennis/opleiding heeft mbt dit onderwerp..

reallife
02-11-10, 19:46
Een autist is niet in staat adequaat te reageren, niet omdat hij ze niet begrijpt, maar omdat hij moeite heeft om te communiceren. Zo zie ik dat.



Nee Trimp: autisme is een stoornis in de informatieverwerking van de hersenen. De informatie die via de zintuigen binnenkomt wordt anders verwerkt. Bovendien kunnen autisten niet filteren. (hierbij overlapt autisme ADHD) alle prikkels komen even heftig binnen. Het is geen oorzaak dat ze niet goed kunnen communiceren. Het is een gevolg van.

De meeste autisten kunnen wel bepaald gedrag aanleren.

Citaat van Colette de Bruin: Het begrip ”autisme” legt Colette de Bruin uit aan de hand van puzzelstukjes. Ze veert op uit de stoel, komt terug met haar boek en met plaatmateriaal en gaat ervoor zitten. ”Kijk, autisten hebben, doordat ze in stukjes de werkelijkheid waarnemen, puzzelstukjes in hun hoofd. Ze hebben eerst puzzeltijd nodig om alle informatie goed te verwerken. Daarnaast komt alle zintuiglijke informatie, zoals het geluid van de auto die naast onze boerderij in de regen op de snelweg rijdt, even hard binnen als mijn stem.”

Nog een voorbeeld van haar vader. ”Hij had een gaatje afgetekend om te boren. ”Nee nee”, riep mijn moeder. ”Dat gaatje moet hoger.” Waarop mijn vader het gaatje boort en vraagt: ”Waar moet jouw gaatje worden geboord?” De uitroep van mijn moeder kwam boven op zijn eigen voornemen om dat gat te boren. Dat moest eerst worden afgewerkt om daarna de volgende informatie te kunnen verwerken. Ik zeg dan altijd op lezingen: ”Je kunt je wel voorstellen hoe ons huis eruitzag.” De zaal ligt dan plat. Autisme is ook humor.

http://www.refdag.nl/nieuws/stille_revolutie_in_autistenland_1_144195

Wide-O
02-11-10, 19:47
ik wist niet dat jij daar zo een groot probleem mee had.


Niet projecteren. Ik vind je alleen maar laf. En kinderachtig.



Je verdere post is alleen maar vooroordelend.
Eigenlijk al je posts.

Zeg je dat vanuit je opleiding, of is dat slechts je persoonlijke mening (niet dat je een persoonlijke mening hebt hoor, sorry voor de suggestie.)

Maar wat weet je over autisme, vanuit je opleiding?

rbn
02-11-10, 19:56
De gemiddelde huisarts heeft daar de ballen verstand van, ligt niet aan de kennis of opleiding maar de ervaring. Boekjes zijn leuk, praktijkervaring is wat anders.

boekjes zijn niet alleen leuk; ze zijn ook essentieel.. de bekende psychiater rené kahn zei in het programma 'kijken in de ziel' dat boekenkennis belangrijker is dan mensenkennis.. ook in zijn boek 'in de spreekkamer van de psychiater' benadrukt kahn het belang van boekenkennis..

Joesoef
02-11-10, 19:58
boekjes zijn niet alleen leuk; ze zijn ook essentieel.. de bekende psychiater rené kahn zei in het programma 'kijken in de ziel' dat boekenkennis belangrijker is dan mensenkennis.. ook in zijn boek 'in de spreekkamer van de psychiater' benadrukt hij het belang van boekenkennis..


Ben jij zelf autistisch of zo? Je kan nog zo veel uit boeken leren, de praktijk is iets anders.

reallife
02-11-10, 20:00
boekjes zijn niet alleen leuk; ze zijn ook essentieel.. de bekende psychiater rené kahn zei in het programma 'kijken in de ziel' dat boekenkennis belangrijker is dan mensenkennis.. ook in zijn boek 'in de spreekkamer van de psychiater' benadrukt hij het belang van boekenkennis..

Dat is ook logisch. Het gedrag van een cliënt in de psychiatrie kan behoorlijk heftig zijn. Zonder goede kennis om het gedrag te analyseren zou je erin worden meegezogen en niet adequaat kunnen handelen/behandelen.

rbn
02-11-10, 20:03
Ben jij zelf autistisch of zo? Je kan nog zo veel uit boeken leren, de praktijk is iets anders.

draai het eens om: je kunt nog zoveel schizofrenen, borderliners en autisten tegenkomen in de praktijk maar als jij de diagnostische criteria en de gedragskenmerken niet kent van deze stoornissen dan zie je alleen maar mensen die afwijkend gedrag vertonen zonder dat je weet waar ze aan lijden..

reallife
02-11-10, 20:04
Ben jij zelf autistisch of zo? Je kan nog zo veel uit boeken leren, de praktijk is iets anders.

Om de praktijk te handelen heb je wel theorie nodig. Je vergeet nu even hoeveel theoretische kennis jij zelf bijv hebt.

Dat niet iedere arts dit in de praktijk kan brengen is logisch. Een huisarts heeft niet de verdieping van een psychiater. En als ouder/opvoeder ben je tot op zekere hoogte wel ervaringsdeskundige maar vaak sta je emotioneel zo dichtbij je kind dat je toch de back up van een psychiater/psycholoog nodig hebt.

Joesoef
02-11-10, 20:11
Om de praktijk te handelen heb je wel theorie nodig. Je vergeet nu even hoeveel theoretische kennis jij zelf bijv hebt.

Dat niet iedere arts dit in de praktijk kan brengen is logisch. Een huisarts heeft niet de verdieping van een psychiater. En als ouder/opvoeder ben je tot op zekere hoogte wel ervaringsdeskundige maar vaak sta je emotioneel zo dichtbij je kind dat je toch de back up van een psychiater/psycholoog nodig hebt.

Gaat mij niet om het vergaren van thearetische kennis maar om de vaardigheid om het geleerde in de praktijk te herkennen, daar is ervaring voor nodig opgedaan in de praktijk (en inzicht). Vandaar het praktijk en theorie examen voor het rijbewijs en dan nog jaren lang rij ervaring opbouwen ;)
Het is onmogelijk om met een paar hoofdstukken uit een opleidingsboek en wat oneliners van pas een diagnose op te maken. Niet eens een vermoeden uit te spreken.

rbn
02-11-10, 20:12
En als ouder/opvoeder ben je tot op zekere hoogte wel ervaringsdeskundige maar vaak sta je emotioneel zo dichtbij je kind dat je toch de back up van een psychiater/psycholoog nodig hebt.

moeders zijn de allerbeste ervaringsdeskundigen..

tr_imparator
02-11-10, 20:48
Het is onmogelijk om met een paar hoofdstukken uit een opleidingsboek en wat oneliners van pas een diagnose op te maken. Niet eens een vermoeden uit te spreken.

Iedereen kan een vermoeden uitspreken, daar hoef je geen arts voor te zijn. De vraag is of dat vermoeden klopt. Maar mijn vermoeden over Pas was niet om een diagnose te stellen, zeker niet om de diagnose autist te stellen, of iets in die trend. Het was meer als een 'indruk' bedoeld (van hem), net zoals mijn posts over Tomas, Hatert en Mark61.

Mijn posts toont hoogstens een mate van interesse in de persoon achter de computer. Verder zegt het niet zoveel. Dat mensen hier moeite mee hebben, kan ik niet veel aan doen. Ik begrijp die verontwaardiging eigenlijk niet zo goed.

tr_imparator
02-11-10, 20:57
Niet projecteren. Ik vind je alleen maar laf. En kinderachtig.

Zeg je dat vanuit je opleiding, of is dat slechts je persoonlijke mening (niet dat je een persoonlijke mening hebt hoor, sorry voor de suggestie.)

Maar wat weet je over autisme, vanuit je opleiding?

Ik heb mijn mening voldoende gemotiveerd en begrijp jouw verontwaardiging hieromtrent niet zo goed.

Misschien is het een idee om mijn bijdrage in deze topic te herlezen, zodat je een betere indruk kan krijgen over mijn gedachten.

Ik zeg hier niks vanuit mijn opleiding, tenzij daar expliciet om gevraagd wordt.

(leen)
02-11-10, 21:03
moeders zijn de allerbeste ervaringsdeskundigen..

Vaders ook, wel iets minder,vaak wegens tijdgebrek.
wel vind ik dat elk kind met iets dergelijks een geval apart is,
het lijkt soms wel dat er geen eentje hetzelfde is.

tr_imparator
02-11-10, 21:03
Nee Trimp: autisme is een stoornis in de informatieverwerking van de hersenen.



Hoe je het wend of keert, de diagnose autismestoornis is een symptoomdiagnose geen diagnose die gebaseerd is op etiologische factoren.
Autisme is een breed begrip. Met autisme kan verschillende stoornissen in die groep mee worden bedoeld.

Als je zin hebt kan je googlen naar de DSM criteria.

reallife
02-11-10, 21:15
Vaders ook, wel iets minder,vaak wegens tijdgebrek.
wel vind ik dat elk kind met iets dergelijks een geval apart is,
het lijkt soms wel dat er geen eentje hetzelfde is.

Ieder mens is uniek. Ook een mens met een beperking ;)

(leen)
02-11-10, 21:25
Ieder mens is uniek. Ook een mens met een beperking ;)

uniek jazeker,
maar zo bedoelde ik het niet,
onder de kids met hogere prikkelgevoeligheid is er zo goed als geeneen die hetzelfde reageert.
pdd-nos is ook zo'n verzamelnaam van karakters met een enorme diversie.

er zitten ook voordelen aan hoor,bijvoorbeeld het per direct in de gaten hebben dat er iets in huis veranderd is,
of voorspelbaar gedrag in de dagelijkse dingen.
velen hebben ook best wel een hoog iq,het eq in vergelijking vaak weer wat zwakker.

H.P.Pas
02-11-10, 21:27
Ik stel dan gerichte vragen en als dan nog steeds in raadsels wordt gesproken dan kan ie de pot op.

Hier lopen zelfbeeld en imago enigszins uiteen.
Jij zoekt een gerichte en onbeantwoorde vraag op, die je aan mij hebt gesteld en ik breng er drie van mij, die jij nooit beantwoord hebt. We blijven dit herhalen; wie het eerst moet passen heeft verloren.

Deal ? :)
Imago: Op deze vraag gaat geen antwoord komen.

H.P.Pas
02-11-10, 22:00
Dit is echt lol. H.P. Pas zal vast gaan denken, wat lullen al die idioten nou over mij. Sorry, maar nu lijkt het alsof we hem aan het pesten zijn (en ik ben de oorzaak,..over schuldgevoelens gesproken). Ik hoop dat hij er zich niet te veel van aantrekt. :slaap:


Zo zie je maar weer, hoe snel een mens verkeerd begrepen wordt. :)
Maak je over Pas maar geen zorgen, die kan wel wat hebben.
Afgezien daarvan is de discussie interessanter dan menig andere draad hier.

Ego te absolvo. :engel:

BlackBox
02-11-10, 22:06
Zie mijn eerste post hierover. Autistiform.
Zie mijn vorige post over het verschil tussen autistiform en autisme.
DSM-IV-TR wordt gebruikt als naslagwerk met betrekking tot de diagnostiek van autisme: http://nl.wikipedia.org/wiki/Diagnostic_and_Statistical_Manual_of_Mental_Disord ers



En NU stop ik echt met deze onzindiscussie. Ik moet eigenlijk leren voor mijn arts-examen psychiatrie voor vrijdag dus val mij aub niet meer lastig. Dank u vriendelijk en tot ziens.
Gaf-score 31-40 (http://nl.wikipedia.org/wiki/GAF-score)?

H.P.Pas
02-11-10, 22:40
Stukje Duitse scheurkalender (http://www.ostmusik.de/wellensittich_und_spatzen.htm) bij wijze van dagsluiting.

Als mein gelber Wellensittich aus dem Fenster flog,
hackte eine Schar von Spatzen auf ihn ein,
denn er sang wohl etwas anders und war nicht so grau wie sie,
und das passt in Spatzenhirne nicht hinein.



Welterusten allerwegen.

super ick
04-11-10, 18:44
Nou moet jij es even ophouden.
Gedraag je.

:maf2:
pot/ketel

super ick
04-11-10, 18:48
Hij zit beslist in de voorhoede, de stoottroepen der macho's.

Een uitstervend ras. Opvattingen onder Marokkanen in NL gaan toch echt de andere kant op.

Bron?

BlackBox
04-11-10, 23:08
Stukje Duitse scheurkalender (http://www.ostmusik.de/wellensittich_und_spatzen.htm) bij wijze van dagsluiting.

Als mein gelber Wellensittich aus dem Fenster flog,
hackte eine Schar von Spatzen auf ihn ein,
denn er sang wohl etwas anders und war nicht so grau wie sie,
und das passt in Spatzenhirne nicht hinein.



Welterusten allerwegen.
He (Ibn Khaldun) was probably referring to the problem associated with the misunderstanding of Sufi knowledge by the masses and amateur novices who, in his description of Sufism could became stuck in the ravine of 'combination' or 'jam', a false feeling of complete oneness with God which makes an adherent feel that he is, in fact God.
Aziz al-Azmeh suggested that this passage (ravine) could be explained by Ibn Khaldun's anti-eschatological position and anti-Shiite stance. Ibn Khaldun was mainly concerned with the political disruption caused by failed eschatological movements, founded on false, mystical claims and related to the Shiite doctrine.

According to Al-Jawsi, the story tellers and popular preachers often used dubious tricks and employed lies to increase their following. Ibn Al-Jawsi claimed that none other than Al-Ghazali whom Ibn Khaldun respected as the paragon Sufi jurist, similarly denounced the heritical teachings of popular preachers in Baghdad who, for example, depicted Satan as a 'true monotheist'.

Ibn Khaldun was an elitist. Knowledge whether philosophical or spiritual, was dangerous when put in wrong hands. His elitism was different from western notions of an urban-centered elite*. Instead he saw the tribes as holders of an elite prestige whose support was necessary for civilization.

Ibn khaldun: Life and Time, p. 127, Allen Fromherz

*=grachtengordel?

tr_imparator
06-11-10, 11:27
Oorspronkelijk geplaatst door tr_imparator
arts-examen psychiatrie

Gaf-score 31-40?




Het is een 9 geworden.
Bedankt voor jullie medewerking. :chinees:

:fpuh: wide-o

H.P.Pas
06-11-10, 17:51
Het is een 9 geworden.


:fpetaf:

mark61
06-11-10, 17:54
Het is een 9 geworden.
Bedankt voor jullie medewerking. :chinees:

:fpuh: wide-o

Gefeliciteerd!

super ick
06-11-10, 19:48
Het is een 9 geworden.
Bedankt voor jullie medewerking. :chinees:

:fpuh: wide-o

Gefeliciteerd.

Je hebt vast veel opgestoken hier.

Wide-O
06-11-10, 22:34
Het is een 9 geworden.
Bedankt voor jullie medewerking. :chinees:

:fpuh: wide-o

Heb ik het weer gedaan. :hihi:

Toch gefeliciteerd.;)

BlackBox
07-11-10, 09:54
Het is een 9 geworden.

:duim:

reallife
08-11-10, 09:11
Het is een 9 geworden.
Bedankt voor jullie medewerking. :chinees:



Goed gedaan :strik:

H.P.Pas
15-11-10, 14:10
Jij zoekt een gerichte en onbeantwoorde vraag op, die je aan mij hebt gesteld en ik breng er drie van mij, die jij nooit beantwoord hebt. We blijven dit herhalen; wie het eerst moet passen heeft verloren.

Deal ? :)
Imago: Op deze vraag gaat geen antwoord komen.

Waarvan acte. :blij:

Olive Yao
21-03-11, 21:51
Nou als ik kijk naar zijn reacties (niet alle overigens). Het kan aan mij liggen hoor, dan begrijp ik die niet vaak. Moet ik het een paar keer overlezen en even het verband inzien. Hij lijkt soms in zijn eigen wereld te zijn.

Dus vermoedde ik dat hij een vorm van autisme kan hebben, dus daarom dacht ik, ik vraag het even.

Dus:
tr_imparator begrijpt H.P.Pas' reacties niet vaak enz.
Vervolgens komt die zin over eigen wereld, maar er blijkt geen verband tussen die zin en de voorafgaande – dat de een iets niet begrijpt betekent niet dat de ander enz.
Dus vermoedde tr_imparator, enz.

En die hier opgeschreven woorden “eigen wereld” duiken nu weer in een post op.
tr_imparator constateert een eigen wereld.

.

tr_imparator
22-03-11, 17:28
Dus:
tr_imparator begrijpt H.P.Pas' reacties niet vaak enz.
Vervolgens komt die zin over eigen wereld, maar er blijkt geen verband tussen die zin en de voorafgaande – dat de een iets niet begrijpt betekent niet dat de ander enz.
Dus vermoedde tr_imparator, enz.

En die hier opgeschreven woorden “eigen wereld” duiken nu weer in een post op.
tr_imparator constateert een eigen wereld.

.

Ja, mooi he - consistentie - in mijn denken. Blijkbaar heb ik al eerder gezien, dat discussies dood lopen.

H.P.Pas
22-03-11, 23:43
Ja, mooi he - consistentie - in mijn denken.

In het gemeen wijst dat er op, dat je geen ezel bent...