PDA

Bekijk Volledige Versie : Ajax-fans sturen aan op confrontatie met EDL



Kal-El B.V
29-10-10, 16:34
Ajax-fans sturen aan op confrontatie met EDL




Ajax-fans sturen aan op confrontatie met EDL
De extreemrechtse English Defence League (EDL) is zaterdag wat de Ajax-supporters van AFCA.nl betreft niet welkom in Amsterdam.
Op de website worden Ajax-aanhangers opgeroepen om zaterdag naar de demonstratie in de Generatorstraat te komen, "omdat wij geen (gewelddadig) racisme en fascisme in onze stad tolereren''.
Op de homepage van de site voor Ajax-supporters staat een foto van een EDL-demonstratie met een rood kruis daar doorheen en daarboven de tekst 'Niet in onze stad!'.
De schrijvers van de oproep stellen geen geweld tegen de politie te willen gebruiken. Ajax-supporters zullen volgens de site om 13.00 uur verzamelen op station Sloterdijk, waarna ze naar de Generatorweg in het Westelijk Havengebied zullen trekken.
Een woordvoerster van burgemeester Van der Laan laat in een reactie weten dat de gemeente op de hoogte is van de oproep. "We zullen er alles aan doen om de demonstratie van de EDL ordelijk te laten verlopen. We zullen hard optreden tegen iedereen die de demonstratie wil aangrijpen om de confrontatie aan te gaan. Ajax-supporters hebben daar niets te zoeken. De politie zal beide groepen uit elkaar houden''.


Is dat niet even een strakke aktie ? Ik houd niet van demonstreren en geweld, maar dit voelt wel als een hart onder mijn riem, is dat verkeerd? Toen ik op de middelbare school zat ging ik graag naar de ajax voetbalwedstrijden in de meer en olympisch stadion met mijn 'beste vriendje' (een blanke amsterdammer), ik was echt een Ajax fan. Maar door al de polemiek van de afgelopen decennia heb ik ergens in mijn hoofd het idee opgedaan dat ik niet welkom zal zijn in het stadion tussen deze gasten. Wordt ik even met een vooroordeel mijnerzijds geconfronteerd!~Misschien ga ik toch maar weer eens een wedstrijd bekijken en neem ik mn broertje mee.

tanger'73
29-10-10, 16:39
Is dat niet even een strakke aktie ? Ik houd niet van demonstreren en geweld, maar dit voelt wel als een hart onder mijn riem, is dat verkeerd? Toen ik op de middelbare school zat ging ik graag naar de ajax voetbalwedstrijden in de meer en olympisch stadion met mijn 'beste vriendje' (een blanke amsterdammer), ik was echt een Ajax fan. Maar door al de polemiek van de afgelopen decennia heb ik ergens in mijn hoofd het idee opgedaan dat ik niet welkom zal zijn in het stadion tussen deze gasten. Wordt ik even met een vooroordeel mijnerzijds geconfronteerd!~Misschien ga ik toch maar weer eens een wedstrijd bekijken en neem ik mn broertje mee.


Ajax aanhangers van oud tot jong zijn echte Amsterdammers en liefhebbers. Zoals Joep van het Hek, Peter R de Vries e.a. Die hebben allemaal een gruwelijke hekel aan racisme en facisme.

tanger'73
29-10-10, 16:45
http://www.afca.nl/

(leen)
29-10-10, 17:04
Ajax aanhangers van oud tot jong zijn echte Amsterdammers en liefhebbers. Zoals Joep van het Hek, Peter R de Vries e.a. Die hebben allemaal een gruwelijke hekel aan racisme en facisme.

ajax heeft ook de charmante f-side,
nou ja als die meekomen,:fpotver:



edit; http://www.afca.nl/

tanger'73
29-10-10, 17:15
ajax heeft ook de charmante f-side,
nou ja als die meekomen,:fpotver:



edit; http://www.afca.nl/


Eigenlijk hoop ik dat die Britse racisten en facisten, waaronder ook PVV'ers noch moslims, noch ajax-supporters zullen tegenkomen op dat afgelegen industrieterrein waar de stad Amsterdam dit tuig heeft gedumpt voor hun manifestatie.

Hatert
29-10-10, 17:42
Is dat niet even een strakke aktie ? Ik houd niet van demonstreren en geweld, maar dit voelt wel als een hart onder mijn riem, is dat verkeerd? Toen ik op de middelbare school zat ging ik graag naar de ajax voetbalwedstrijden in de meer en olympisch stadion met mijn 'beste vriendje' (een blanke amsterdammer), ik was echt een Ajax fan. Maar door al de polemiek van de afgelopen decennia heb ik ergens in mijn hoofd het idee opgedaan dat ik niet welkom zal zijn in het stadion tussen deze gasten. Wordt ik even met een vooroordeel mijnerzijds geconfronteerd!~Misschien ga ik toch maar weer eens een wedstrijd bekijken en neem ik mn broertje mee.


Als Feyenoorder buig ik voor de eerste keer voor de Ajaxfans, respect.

tanger'73
29-10-10, 17:48
Als Feyenoorder buig ik voor de eerste keer voor de Ajaxfans, respect.


Groot respect terug, alhoewel ik van alle lust voor het oog voetbal hou en dus ook van Feyenoord. ;)

Hatert
29-10-10, 18:00
Feyenoord Hooligans maken jacht op extreem rechts bij mij in de buurt.

YouTube - Feyenoord achter de Nazi's aan 17 maart 2007


ROTTERDAM, 17 maart 2007 – Bij een treffen tussen een groep Rotterdammers en neonazi's van Jeugdstorm heeft de politie tien aanhoudingen verricht. De neonazi's waren even tevoren waarschijnlijk door de politie weggestuurd bij een betoging van de extreem-rechtse Nationale Alliantie.



Aanhouding van actievoerders van Jeugdfront

Het voorval vond rond het middaguur plaats in de omgeving van de Van Oldenbarneveldtstraat in Rotterdam. Volgens ooggetuigen begaf een groep van circa dertig personen, behorend tot de extreem-rechtse organisatie Jeugdstorm uit Zoetermeer, zich over straat. Deze groep was eerder door de politie weggestuurd bij een betoging van de extreem-rechtse Nationale Alliantie (NA). Jeugdstorm heeft kennelijk een rekening te vereffenen met de NA en probeerde hun betoging te verstieren.

Naar verluidt zag een groep fanatieke aanhangers van Feijenoord de neonazi's van Jeugdstorm voorbij hun stamcafé lopen, waarna de achtervolging werd ingezet. Hierbij zou in elk geval één persoon van Jeugdstorm in het ziekenhuis zijn beland. Tien aanhangers van de extreem-rechtse organisatie werden aangehouden door de politie. Op het moment van schrijven heeft de politie nog geen verklaring gegeven over de vechtpartij of over de achtergrond van de arrestanten.

De betoging van de extreem-rechtse Nationale Alliantie, waar dertig personen aan deelnamen, was gericht tegen "extreem-links en media, die nationalisten steevast portretteert als gewelddadige relschoppers, en zo meehelpt de hetze tegen nationalisten in stand te houden." Ook demonstreerden zij tegen de "extreem-linkse rode straatfascisten, zoals Kafka en de Antifa."


http://www.ravagedigitaal.org/2007nieuws/maart/20/20.php


Rolandinho - 18.03.2007 09:38

Ik ben er gisteren zelf bij geweest. De `knokloeg` van extreem rechts hebben we zwaar laten rennen. Stoere jongens en meiden met de kisten en bomberjacks hoor! Ze wisten niet hoe snel ze weg moesten vluchten. de Harde kern feyenoord heeft een hekel aan extreem rechts en skinheads en we zullen dan ook nooit toestaan dat ze in onze stad demonstreren. Het zal niet de laatste keer zijn dat deze kaalkoppies op de vlucht moeten slaan. Laat dit weer een waarschuwing zijn!

Feyenoord cs Extreem Rechts
OldSkool - 18.03.2007 12:56

"Zweem van extreem-rechts rond Feyenoord" ?? Sinds de jaren 80 worden alle pogingen van extreem-rechts om bij Feyenoord te ronselen hardhandig afgestraft door de harde kern.Dat er in een stadion met 50.000 mensen enkele tussen zitten met rechts gedachtengoed is simpelweg niet tegen te houden, het gaat er om dat extreem-rechts nazisme niet getolereerd wordt binnen de harde kern.Wat betreft dat 'anti-semitische' tegen ajax ? Even beter je historische huiswerk doen, dit is nl absoluut niet anti-semitisch bedoeld, maar puur als 'voetbaltheater'.Spelletje wordt al decennia lang op deze manier gespeeld door beide partijen,dus laat het lekker...Gisteren goede actie van Feyenoord,extreem-rechts zal nooit geaccepteerd worden !!!

http://www.indymedia.nl/nl/2007/03/43125.shtml

tanger'73
29-10-10, 18:09
Feyenoord Hooligans maken jacht op extreem rechts bij mij in de buurt.

YouTube - Feyenoord achter de Nazi's aan 17 maart 2007 (http://www.youtube.com/watch?v=rxlX3JF0kKo)


ROTTERDAM, 17 maart 2007 – Bij een treffen tussen een groep Rotterdammers en neonazi's van Jeugdstorm heeft de politie tien aanhoudingen verricht. De neonazi's waren even tevoren waarschijnlijk door de politie weggestuurd bij een betoging van de extreem-rechtse Nationale Alliantie.



Aanhouding van actievoerders van Jeugdfront

Het voorval vond rond het middaguur plaats in de omgeving van de Van Oldenbarneveldtstraat in Rotterdam. Volgens ooggetuigen begaf een groep van circa dertig personen, behorend tot de extreem-rechtse organisatie Jeugdstorm uit Zoetermeer, zich over straat. Deze groep was eerder door de politie weggestuurd bij een betoging van de extreem-rechtse Nationale Alliantie (NA). Jeugdstorm heeft kennelijk een rekening te vereffenen met de NA en probeerde hun betoging te verstieren.

Naar verluidt zag een groep fanatieke aanhangers van Feijenoord de neonazi's van Jeugdstorm voorbij hun stamcafé lopen, waarna de achtervolging werd ingezet. Hierbij zou in elk geval één persoon van Jeugdstorm in het ziekenhuis zijn beland. Tien aanhangers van de extreem-rechtse organisatie werden aangehouden door de politie. Op het moment van schrijven heeft de politie nog geen verklaring gegeven over de vechtpartij of over de achtergrond van de arrestanten.

De betoging van de extreem-rechtse Nationale Alliantie, waar dertig personen aan deelnamen, was gericht tegen "extreem-links en media, die nationalisten steevast portretteert als gewelddadige relschoppers, en zo meehelpt de hetze tegen nationalisten in stand te houden." Ook demonstreerden zij tegen de "extreem-linkse rode straatfascisten, zoals Kafka en de Antifa."


http://www.ravagedigitaal.org/2007nieuws/maart/20/20.php


Rolandinho - 18.03.2007 09:38

Ik ben er gisteren zelf bij geweest. De `knokloeg` van extreem rechts hebben we zwaar laten rennen. Stoere jongens en meiden met de kisten en bomberjacks hoor! Ze wisten niet hoe snel ze weg moesten vluchten. de Harde kern feyenoord heeft een hekel aan extreem rechts en skinheads en we zullen dan ook nooit toestaan dat ze in onze stad demonstreren. Het zal niet de laatste keer zijn dat deze kaalkoppies op de vlucht moeten slaan. Laat dit weer een waarschuwing zijn!

Feyenoord cs Extreem Rechts
OldSkool - 18.03.2007 12:56

"Zweem van extreem-rechts rond Feyenoord" ?? Sinds de jaren 80 worden alle pogingen van extreem-rechts om bij Feyenoord te ronselen hardhandig afgestraft door de harde kern.Dat er in een stadion met 50.000 mensen enkele tussen zitten met rechts gedachtengoed is simpelweg niet tegen te houden, het gaat er om dat extreem-rechts nazisme niet getolereerd wordt binnen de harde kern.Wat betreft dat 'anti-semitische' tegen ajax ? Even beter je historische huiswerk doen, dit is nl absoluut niet anti-semitisch bedoeld, maar puur als 'voetbaltheater'.Spelletje wordt al decennia lang op deze manier gespeeld door beide partijen,dus laat het lekker...Gisteren goede actie van Feyenoord,extreem-rechts zal nooit geaccepteerd worden !!!

http://www.indymedia.nl/nl/2007/03/43125.shtml


Juist ja! Vooral Rotterdam heeft tijdens de oorlog veel moeten verduren van dat smerige nazituig en Amsterdam vooral van te vroeg afgeworpen ladingen bommenafval door de Britten alvorens ze de Noordzee overvlogen.

Kal-El B.V
29-10-10, 18:29
Ik heb nooit begrepen dat in een land als nederland ook maar iets van sympathie kan bestaan voor een groepering/gedachtegoed dat niet zo lang geleden een gewelddadige stempel heeft gedrukt op dit land.

John2
29-10-10, 20:54
Is dat niet even een strakke aktie ? Ik houd niet van demonstreren en geweld, maar dit voelt wel als een hart onder mijn riem, is dat verkeerd? Toen ik op de middelbare school zat ging ik graag naar de ajax voetbalwedstrijden in de meer en olympisch stadion met mijn 'beste vriendje' (een blanke amsterdammer), ik was echt een Ajax fan. Maar door al de polemiek van de afgelopen decennia heb ik ergens in mijn hoofd het idee opgedaan dat ik niet welkom zal zijn in het stadion tussen deze gasten. Wordt ik even met een vooroordeel mijnerzijds geconfronteerd!~Misschien ga ik toch maar weer eens een wedstrijd bekijken en neem ik mn broertje mee.

Uhh, sorry maar ajakus dat zijn toch de Joden ?

Khadija.K
29-10-10, 20:56
Tjoerie

Eric de Blois
29-10-10, 21:12
Ajax-fans sturen aan op confrontatie

Confrontatie zoeken is hooligans nu eenmaal eigen...

Niet alleen Aljax fans, maar hooligans in het algemeen hebben nare onhebbelijkheden die de samenleving veel geld kosten zoals:

1) Als de wedstrijd wordt verloren, is dit aanleiding het interieur van de trein op weg naar huis te slopen

2) Als de wedstrijd wordt gewonnen, is dit aanleiding het interieur van de trein op weg naar huis te slopen

Dat Ajax fans nu de confrontatie zoeken met het EDL komt niet voort uit principes maar uit de kennelijke behoefte eens lekker geweldadig te keer te gaan...

Olive Yao
29-10-10, 21:42
Is dat niet even een strakke aktie ? Ik houd niet van demonstreren en geweld, maar dit voelt wel als een hart onder mijn riem, is dat verkeerd? Toen ik op de middelbare school zat ging ik graag naar de ajax voetbalwedstrijden in de meer en olympisch stadion met mijn 'beste vriendje' (een blanke amsterdammer), ik was echt een Ajax fan. Maar door al de polemiek van de afgelopen decennia heb ik ergens in mijn hoofd het idee opgedaan dat ik niet welkom zal zijn in het stadion tussen deze gasten. Wordt ik even met een vooroordeel mijnerzijds geconfronteerd!~Misschien ga ik toch maar weer eens een wedstrijd bekijken en neem ik mn broertje mee.

Over dat idee in je hoofd hoef je je geen enkele zorg te maken.

Als voorbeeld Jodehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh! (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=310130), waarin een marokkaan ajaxvoetballers kozend Jüden!!!!!!! noemt - de topic geeft een heel eigen invulling aan postmodern multiculti.

John2
29-10-10, 23:34
Als Feyenoorder buig ik voor de eerste keer voor de Ajaxfans, respect.

Ja als je met 10 - 0 verliest zou ik voor alles buigen zelfs nog voor sparta. :hihi:

super ick
29-10-10, 23:45
Is dat niet even een strakke aktie ? Ik houd niet van demonstreren en geweld, maar dit voelt wel als een hart onder mijn riem, is dat verkeerd? Toen ik op de middelbare school zat ging ik graag naar de ajax voetbalwedstrijden in de meer en olympisch stadion met mijn 'beste vriendje' (een blanke amsterdammer), ik was echt een Ajax fan. Maar door al de polemiek van de afgelopen decennia heb ik ergens in mijn hoofd het idee opgedaan dat ik niet welkom zal zijn in het stadion tussen deze gasten. Wordt ik even met een vooroordeel mijnerzijds geconfronteerd!~Misschien ga ik toch maar weer eens een wedstrijd bekijken en neem ik mn broertje mee.

Maak je geen illusies. Die EDL zijn enge mannetjes. Dat vind 99,9% van de inwoners van Nederland. Daarin zijn de ajaxsupporters echt niet uniek.

Kal-El B.V
30-10-10, 00:08
Maak je geen illusies. Die EDL zijn enge mannetjes. Dat vind 99,9% van de inwoners van Nederland. Daarin zijn de ajaxsupporters echt niet uniek.



oh?? Is 0,1% van 16 miljoen dan 1,5 miljoen(mensen die op wilders hebben gestemd) ?

Eric de Blois
30-10-10, 00:43
Demonstratie wordt treffen hooligans

Bron: http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article3275015.ece/_rsquo_Demonstratie_wordt_treffen_hooligans_rsquo_ _.html

De demonstratie van extreem-rechtse groepen zaterdag in Amsterdam heeft meer het karakter van een treffen tussen hooligans dan van een ideologische betoging.

Dat zeggen de wetenschappers Jaap van Donselaar en Jacquelien van Stekelenburg. Door het aanhaken van op rellen beluste voetbalsupporters kan de demonstratie uitlopen op een matpartij van Engelse met Nederlandse hooligans. Het European Freedom Initiative zegt vóór het gedachtengoed van PVV-leider Wilders en tegen islamisering te willen betogen, maar de afgelopen dagen heeft de demonstratie een andere dynamiek gekregen. „De politieke demonstratie is ondergeschikt geworden; het gaat nu om personen die op een confrontatie uit zijn”, zegt universitair hoofddocent Jaap van Donselaar, deskundige op het gebied van extreemrechtse groepen.

Ajax-supporters zijn via de site van de fanclub opgeroepen om naar de demonstratie in het Westelijk Havengebied te komen ’omdat wij geen (gewelddadig) racisme en fascisme in onze stad tolereren’. Onder de Engelse demonstranten bevinden zich waarschijnlijk hooligans. De oproep van de Ajax-fanclub kan ook relschoppers aantrekken die onder het mom van ’anti-fascisme’ met de Britten in de clinch willen.

Ook anti-fascistische groepen hebben aangekondigd de demonstratie van extreem-rechts te gaan verstoren. „Zij hebben wel een politieke boodschap: extreem-rechts mag de straat niet op”, zegt sociologe Jacquelien van Stekelenburg. Zij doet aan de Vrije Universiteit onderzoek naar demonstraties. Het is volgens Van Stekelenburg de vraag of – zoals bij eerdere demonstraties wel gebeurde – antifascisten dit keer een ’gelegenheidscoalitie’ met hooligans vormen. „Eerlijk gezegd had ik de Ajax-supporters in eerste instantie bij extreem-rechts verwacht. Dit laat wel zien dat het niet om een politieke identiteit gaat, maar om een voetbalidentiteit.”

Volgens veiligheidsdienst AIVD heeft de anti-fascistische beweging in Nederland een harde kern die geweld niet schuwt. Daartoe worden fanatieke activisten voor dierenrechten gerekend en ’autonomen’ die elke vorm van gezag afwijzen. Van Stekelenburg: „Je hebt maar een kleine groep nodig als het om radicalisering gaat.”

Traditioneel werken extreem-rechtse demonstraties als een rode lap op anti-fascistische groepen. De aanwezigheid in Amsterdam van hooligans aan extreem-rechtse kant maakt de situatie minder voorspelbaar. Het is ’erg onduidelijk welke groepjes hooligans er door Amsterdam struinen’, zegt Van Donselaar. De Dutch Defence League wordt volgens de onderzoeker sterk overschat. „Het gaat om misschien twee of drie mensen die alleen op internet actief zijn.”

(einde bericht Trouw)

Het artikel in Trouw sluit precies aan met wat ik ook al eerder zei: ajaxfans hebben geen principiële motieven en zijn louter uit op een geweldadige confrontatie. Geweld is hooligans nu eenmaal eigen...

tanger'73
30-10-10, 00:47
Vraag echter af welke voetbalclub die Britten dan vertegenwoordigen? Wat vast staat is dat Wilders vreemde snuiters aantrekt.

Eric de Blois
30-10-10, 01:08
Vraag echter af welke voetbalclub die Britten dan vertegenwoordigen? Wat vast staat is dat Wilders vreemde snuiters aantrekt.

Ja, goeie vraag. De geweldadige en vernielzuchtige Hooligan is een britse uitvinding die met veel sucses is geëxporteerd. Voor de hooligan lijkt voetbal kijken eerder een bijzaak. Hoofdzaak is het geweld en bijbehorend vandalisme, een traditie die los staat van het resultaat van iedere willekeurige wedstrijd. Voetbal lijkt het excuus om er flink op los te hakken. Met voetbal heeft het allemaal weinig te maken. Daarom geloof ik ook niet in de anti-racistische motieven die de ajax-fans zeggen te hebben.

En ja die EDL. Wie denkt dat een protest-manifestatie tegen een religie enig resultaat oplevert is niet goed bij zijn hoofd. Vermoedelijk inderdaad 'vreemde snuiters', zoals je zegt. En waar bemoeien die britten zich trouwens mee? Laat ze in hun eigen land protesteren. Ik ga ook niet in Engeland tegen de sharia protesteren. Moeten die britten maar zelf uitzoeken.

tanger'73
30-10-10, 01:19
Ja, goeie vraag. De geweldadige en vernielzuchtige Hooligan is een britse uitvinding die met veel sucses is geëxporteerd. Voor de hooligan lijkt voetbal kijken eerder een bijzaak. Hoofdzaak is het geweld en bijbehorend vandalisme, een traditie die los staat van het resultaat van een willekeurige wedstrijd. Voetbal lijkt het excuus om er flink op los te hakken. Met voetbal heeft het allemaal weinig te maken. Daarom geloof ik ook niet in de anti-racistische motieven die de ajax-fans zeggen te hebben.

En ja die EDL. Wie denkt dat een protest-manifestatie tegen een religie enig resultaat heeft is niet goed bij zijn hoofd. Vermoedelijk inderdaad 'vreemde snuiters', zoals je zegt. En waar bemoeien die britten zich trouwens mee? Laat ze in hun eigen land protesteren. Ik ga ook niet in Engeland tegen de sharia protesteren. Moeten die britten maar zelf uitzoeken.

Ja zie het maar als een dagje uit voor die Britse klaplopers en misschien dat adodenhaag supporters zich komen aansluiten om er alsnog een hooligan gerelateerde rel van te maken. Maar ook aangezien denhaag zich momenteel helemaal aan wilders heeft overgegeven.

Maar het voornaamste is, dat ik ervan overtuigd ben dat die Britse leeghoofden zich na dat 'gezellige' treffen meteen naar de rosse buurt vervoegen om zich daar helemaal klem te zuipen, naar hoeren koekeloeren en natuurlijk van de Marokkanen hasj en spacecake gaan zitten smikkelen, om achteraf alsnog met een paar woordjes Marokkaans en een bosje mint dat kanaal weer oversteken.

(leen)
30-10-10, 01:43
oh?? Is 0,1% van 16 miljoen dan 1,5 miljoen(mensen die op wilders hebben gestemd) ?

niet dat ik de man adoreer maar volgens mij zijn die 15 miljoen lang geen edl malloten,

Eric de Blois
30-10-10, 03:42
Ja zie het maar als een dagje uit voor die Britse klaplopers en misschien dat adodenhaag supporters zich komen aansluiten om er alsnog een hooligan gerelateerde rel van te maken. Maar ook aangezien denhaag zich momenteel helemaal aan wilders heeft overgegeven.

Maar het voornaamste is, dat ik ervan overtuigd ben dat die Britse leeghoofden zich na dat 'gezellige' treffen meteen naar de rosse buurt vervoegen om zich daar helemaal klem te zuipen, naar hoeren koekeloeren en natuurlijk van de Marokkanen hasj en spacecake gaan zitten smikkelen, om achteraf alsnog met een paar woordjes Marokkaans en een bosje mint dat kanaal weer oversteken.

Met dichtgeslagen ogen, lege zaadzak, spacecake en veel bier merk je ook niets meer van eventuele zware zeegang tijdens de oversteek van het kanaal. Toch nog een pluspunt.

En hoe ging het in Nederland? Oh, uh erg leuk, veel klappen uitgedeeld, iedereen was zeer onder de indruk. Goede contacten gelegd met de PVV aanhang.

super ick
30-10-10, 11:32
oh?? Is 0,1% van 16 miljoen dan 1,5 miljoen(mensen die op wilders hebben gestemd) ?

Je moet de EDL ook niet over 1 kam scheren met Wilders.
Ik ben geen fan van Wilders maar erger mij wel aan de aanpak van de Volkskrant en de publieke omroep. Waar het Wilders betreft of in dit geval de EDL zullen ze nooit nuanceren zoals er wel bij andere groepen gebeurt. Bijvoorbeeld dat het er een paar zijn die het voor de rest verpesten.
Daar moet je zelf doorheen prikken.

De zgn. elite bij de media, bestuurlijke functies in de ambtenarij en bijv. onder de rechters zijn onevenredig veel Groen Links en D66-stemmers. Zelf in de duurste huizen wonen en intussen het morele geweten uithangen en andersdenkenden het liefst als fasist of slecht wegzetten. Of minimaal dom.
Alle Wilersstemmers worden bijv. makkelijk uitgemaakt voor idioot. Generaliseren is geen enkel probleem zolang het maar 'de slechten' zijn.

Dat is een heel gevaarlijk trekje. Andersdenkenden tot slechterik verklaren. We hebben al gezien waar dat toe kan leiden.
'De boel bij elkaar houden' is het doel maar niet te mondig worden en niet teveel kritiek op de elite.

mark61
30-10-10, 11:43
Je moet de EDL ook niet over 1 kam scheren met Wilders.
Ik ben geen fan van Wilders maar erger mij wel aan de aanpak van de Volkskrant en de publieke omroep. Waar het Wilders betreft of in dit geval de EDL zullen ze nooit nuanceren zoals er wel bij andere groepen gebeurt. Bijvoorbeeld dat het er een paar zijn die het voor de rest verpesten.
Daar moet je zelf doorheen prikken.

De zgn. elite bij de media, bestuurlijke functies in de ambtenarij en bijv. onder de rechters zijn onevenredig veel Groen Links en D66-stemmers.

Zogenaamd ja. Wat een gezwets. Jij mag wel generaliseren, maar hullie mogen dat niet :hihi: God man denk toch even na voordat je gaat typen. Heb je ook een bron voor je generalisaties?


Alle Wilersstemmers worden bijv. makkelijk uitgemaakt voor idioot.

Dat zijn ze ook. Noem es een Wildersstemmer die niet idioot is? Ze slaan allemaal wartaal uit.


Dat is een heel gevaarlijk trekje. Andersdenkenden tot slechterik verklaren. We hebben al gezien waar dat toe kan leiden.

Nou maak jij je weer zorgen over demonisering :haha: Wie is er druk bezig een bevolkingsgroep te vernederen en verdacht te maken, laatstelijk door ze een vijfde colonne te noemen? En dan gaat het niet om 'andersdenkenden' maar om mensen met bepaalde eigenschappen die ze niet kunnen afleggen.

En nou ga jij lopen janken dat GroenLinks dreigt alle PVV-aanhangers te vergassen?

Doe ff normaal man.


'De boel bij elkaar houden' is het doel maar niet te mondig worden en niet teveel kritiek op de elite.

Mondig? Geschifte leugens vertellen over moslims, zoals gisteren weer die Bosma, of hoe heet ie, is 'mondigheid'? Kritiek op de elite? Waar bestaat die dan uit? Het probleem is eerst en vooral 10% van de burgers tot sinistere staatsvijanden bestempelen.

Je spreekt jezelf tegen. Net was je tegen groepen mensen apart zetten, nu ben je weer tegen groepen mensen niet apart zetten. Wat is het nou?

Warhoofd.

tanger'73
30-10-10, 12:24
Mondig? Geschifte leugens vertellen over moslims, zoals gisteren weer die Bosma, of hoe heet ie, is 'mondigheid'?


Ja die Bosma gisteren, typisch PVV. Zat er beteuterd bij en had alle steken van dat PVV breiwerk in de war geschopt. Door alsmaar terug te komen naar dat gevaarlijke ideologie dat de islam wel niet is.

Misschien volgen ze ons hier wel, want ver voordat wilders überhaupt met zijn ideologie van de islam begon, had ik het hier al over. toen we hier in het kader van de godsdienstvrijheid en wilders discussieerden, waar ik nadrukkelijk opmerkte dat wilders er beter aan doet om de islam een ideologie te benoemen, want dan kunnen ze geen aanspraak meer maken op onze godsdienstgrondrechten. Kort daarop was de islam bij de PVV geen ongewenste godsdienst meer, maar verder gedegradeerd à la retoriek fritz hippler tot een kwaadaardige ideologie dat niks met een godsdienst van doen heeft.

Dat takia is daar ook een voorbeeld van, waar Halsema haar lach zienderogen ook bij moest inhouden. De PVV voed zich uitsluitend met rotzooi wat ze her en der over de islam ten gehore komt en oppikken. Want een wetenschappelijke bureau, klankbord of iets dergelijks kent de PVV niet. Die doen het allemaal met wat ze denken te weten en zichzelf bij de islam voorstellen. Notabene het enige onderwerp dat de PVV mogelijk maakt en daar dan ook geen greintje vanaf weten, dan louter oppervlakkige bulshit.

Die Bosma gisteren is een uitstekende voorbeeld van dat oppervlakkige teneur.

mark61
30-10-10, 12:32
Ik vind het gewoon verschrikkelijk hoe zo'n Bosma de islamoloog mag uithangen en niemand dat weerspreekt, omdat de rest er ook niks vanaf weet. Müjde kon dat alleen al niet omdat ze geen moslim is.

En dan tot drie keer toe wel terecht worden gewezen dat je van niemand de intenties kan weten, en zijn betoog daarmee compleet, 100% in het water valt, maar niemand die dan constateert dat ie uit zijn nek lult, zijin boek gelul is, en hij zijn kwaadaardige bek moet houden.

Wat is dit toch voor land?

tanger'73
30-10-10, 13:08
Ik vind het gewoon verschrikkelijk hoe zo'n Bosma de islamoloog mag uithangen en niemand dat weerspreekt, omdat de rest er ook niks vanaf weet. Müjde kon dat alleen al niet omdat ze geen moslim is.

En dan tot drie keer toe wel terecht worden gewezen dat je van niemand de intenties kan weten, en zijn betoog daarmee compleet, 100% in het water valt, maar niemand die dan constateert dat ie uit zijn nek lult, zijin boek gelul is, en hij zijn kwaadaardige bek moet houden.

Wat is dit toch voor land?


En het opzienbarende van die turkse dame aan tafel was dat ze juist als turkse uit een moslimachtergrond voorheen nooit bezig was met de islam, maar door de PVV hipe, zich ineens verplicht voelde zich in die islam te verdiepen. Kortom, mensen worden zich juist van de islam bewust (revival). Had ik op dit forum ook dikwijls naar verwezen. Sommigen denken zelfs dat Allah (s.w.t.) dit juist ook zo als laatste kans en waarschuwing (gunst) aan de mensheid oplegt, zodat je in het hiernamaalse niet meer kunt stotteren dat de islam je op geen enkele wijze heeft bereikt.

Kal-El B.V
30-10-10, 14:13
Je moet de EDL ook niet over 1 kam scheren met Wilders..

Dat doe ik wel, het zijn fascisten die EDL aapjes en ze roepen precies het zelfde wat wilders al jaren roept, alleen ze zijn wat fysieker aanwezig, eufemistisch gezegd. Ik proef bij jou een terughoudendheid voor het uitspreken van steun voor die EDL aapjes, ik wil zelfs zo ver gaan om te zeggen dat jij eigenlijk afstand neemt van die nieuwe nazi's. Maar als je dat doet dan ben je wel hypocriet in je standpunten door niet dezelfde terughoudendheid te betrachten ten aanzien van wilders. Hij roept namelijk dezelfde verwerpelijke hatelijkheden als deze mensen en daarbij bedient hij zich ook nog eens van dezelfde toon.



Ik ben geen fan van Wilders maar erger mij wel aan de aanpak van de Volkskrant en de publieke omroep. Waar het Wilders betreft of in dit geval de EDL zullen ze nooit nuanceren zoals er wel bij andere groepen gebeurt. Bijvoorbeeld dat het er een paar zijn die het voor de rest verpesten.
Daar moet je zelf doorheen prikken.

Wat een ontkennerij weer, en wat een slachofferschap weer. Weet je wat jij niet snapt ? Het zijn niet een paar idioten die het voor de rest verpesten. Het is 1 idioot die het voor de rest verpest, De allerbelangrijkste idoot, namelijk de Leider van de rest. Wilders is een idioot en een fascist en dat maakt al die mensen die op hem stemmen op z'n minst ook idioten. Er valt ook niks te nuanceren, want de Leider doet zelf zijn best om niet genuanceerd te zijn. Hij wil ook helemaal niet genuanceerd worden, dat interpreteert hij als een belediging of als censuur. 'Het beestje moet bij zijn naam genoemd worden', dat is zijn motto, nuance is voor de 'linkse kerk'. Nuance heeft de westerse wereld namelijk zwak gemaakt tegen het 'íslamitische gevaar'. Jaja, maar wel 'huilie, huilie doen als je woorden door anderen niet worden genuanceerd, als dat niet idioot is, is het op z'n minst wel schizofreen.

De PVVérs worden afgerekend op wat Wilders zegt, omdat hij hun Leider is, het is geen democratische partij, het is de structuur waar ze zelf voor hebben gekozen. Dat draagt consequenties. Dat is namelijk dat zij worden vereenzelfigd met die LEider. Wilders is een idioot en als ze niet met hem willen worden vergeleken moeten ze niet op hem stemmen. Doe je dat wel, wees dan een vent en kom op voor de dingen waar zijn De Leider en zijn partij voor staan.

De zgn. elite bij de media, bestuurlijke functies in de ambtenarij en bijv. onder de rechters zijn onevenredig veel Groen Links en D66-stemmers. Zelf in de duurste huizen wonen en intussen het morele geweten uithangen en andersdenkenden het liefst als fasist of slecht wegzetten. Of minimaal dom.
Alle Wilersstemmers worden bijv. makkelijk uitgemaakt voor idioot. Generaliseren is geen enkel probleem zolang het maar 'de slechten' zijn.

Dat is een heel gevaarlijk trekje. Andersdenkenden tot slechterik verklaren. We hebben al gezien waar dat toe kan leiden.
'De boel bij elkaar houden' is het doel maar niet te mondig worden en niet teveel kritiek op de elite.

Als mensen iets hebben tegen de zogenaamde elite, dan kan ik daar met hen nog een fatsoenlijke discussie over hebben en we zouden het zelfs met elkaar eens kunnen zijn op bepaalde punten, kritiek op elites is van alle tijden en vaak ook terecht. Maar ik, als marokkaan die hier geboren is 32 jaar geleden en als niet praktiserende moslim voel me er als de haren bijgeslepen. Ik heb daar niks mee te maken. En als jij denkt dat ik met hen een beschaafde discussie ga houden over het wel en wee van zogenaamde elites, terwijl ze mij tegelijkertijd schofferen in mijn identiteit, en mij het gevoel opzadelen dat ik ongewenst ben, dan ben zijn het inderdaad het idioten én schizofrene mensen.

Eric de Blois
30-10-10, 14:25
(...) Noem es een Wildersstemmer die niet idioot is? Ze slaan allemaal wartaal uit.

Mooi dat je zo genuanceerd bent. Zou jij je er ook aan storen wanneer anderen zoiets van de totale pvda aanhang zegt?

mark61
30-10-10, 15:53
Mooi dat je zo genuanceerd bent. Zou jij je er ook aan storen wanneer anderen zoiets van de totale pvda aanhang zegt?

Het gaat om de waarheid. Soms is die ongenuanceerd.

Vertel, hoe kan iemand in his right mind PVV stemmen? Ik zou het werkelijk niet kunnen bedenken. De partij liegt voortdurend, overdrijft schromelijk op andere punten, en gaat in tegen de Grondwet, de EU en de VN. Die zijn allemaal gek?

Waarom moet ik genuanceerd zijn als de PVV er prat op gaat dat niet te zijn? Wat is dit voor waanzin?

PVV-ers praten alleen in one-liners, hyperbolen en leugens.

Maar als we nu gaan vaststellen dat liegen, discrimineren en gillend overdrijven OK zijn, ja, dan kan je best op de PVV stemmen.

Je kan dat niet van de PvdA-aanhang zeggen, omdat die stemt voor zijn eigen belang. De PVV-ers stemmen ook nog eens tegen hun eigen belang in, daar komen ze nog wel achter.

mark61
30-10-10, 15:56
En het opzienbarende van die turkse dame aan tafel was dat ze juist als turkse uit een moslimachtergrond voorheen nooit bezig was met de islam, maar door de PVV hipe, zich ineens verplicht voelde zich in die islam te verdiepen. Kortom, mensen worden zich juist van de islam bewust (revival). Had ik op dit forum ook dikwijls naar verwezen. Sommigen denken zelfs dat Allah (s.w.t.) dit juist ook zo als laatste kans en waarschuwing (gunst) aan de mensheid oplegt, zodat je in het hiernamaalse niet meer kunt stotteren dat de islam je op geen enkele wijze heeft bereikt.

Funda Müjde heeft geen moslimachtergrond, ze heeft een Syrisch-orthodoxe achtergrond. Ze wordt onwetend en voor het gemak bij de moslims op de hoop gegooid, vandaar dat ze als beschuldigde zich dan ook maar es in haar vermeende godsdienst moet gaan verdiepen :cheefbek:

mark61
30-10-10, 15:58
Dat doe ik wel, het zijn fascisten die EDL aapjes en ze roepen precies het zelfde wat wilders al jaren roept, alleen ze zijn wat fysieker aanwezig, eufemistisch gezegd. Ik proef bij jou een terughoudendheid voor het uitspreken van steun voor die EDL aapjes, ik wil zelfs zo ver gaan om te zeggen dat jij eigenlijk afstand neemt van die nieuwe nazi's. Maar als je dat doet dan ben je wel hypocriet in je standpunten door niet dezelfde terughoudendheid te betrachten ten aanzien van wilders. Hij roept namelijk dezelfde verwerpelijke hatelijkheden als deze mensen en daarbij bedient hij zich ook nog eens van dezelfde toon.

Wat een ontkennerij weer, en wat een slachofferschap weer. Weet je wat jij niet snapt ? Het zijn niet een paar idioten die het voor de rest verpesten. Het is 1 idioot die het voor de rest verpest, De allerbelangrijkste idoot, namelijk de Leider van de rest. Wilders is een idioot en een fascist en dat maakt al die mensen die op hem stemmen op z'n minst ook idioten. Er valt ook niks te nuanceren, want de Leider doet zelf zijn best om niet genuanceerd te zijn. Hij wil ook helemaal niet genuanceerd worden, dat interpreteert hij als een belediging of als censuur. 'Het beestje moet bij zijn naam genoemd worden', dat is zijn motto, nuance is voor de 'linkse kerk'. Nuance heeft de westerse wereld namelijk zwak gemaakt tegen het 'íslamitische gevaar'. Jaja, maar wel 'huilie, huilie doen als je woorden door anderen niet worden genuanceerd, als dat niet idioot is, is het op z'n minst wel schizofreen.

De PVVérs worden afgerekend op wat Wilders zegt, omdat hij hun Leider is, het is geen democratische partij, het is de structuur waar ze zelf voor hebben gekozen. Dat draagt consequenties. Dat is namelijk dat zij worden vereenzelfigd met die LEider. Wilders is een idioot en als ze niet met hem willen worden vergeleken moeten ze niet op hem stemmen. Doe je dat wel, wees dan een vent en kom op voor de dingen waar zijn De Leider en zijn partij voor staan.

Als mensen iets hebben tegen de zogenaamde elite, dan kan ik daar met hen nog een fatsoenlijke discussie over hebben en we zouden het zelfs met elkaar eens kunnen zijn op bepaalde punten, kritiek op elites is van alle tijden en vaak ook terecht. Maar ik, als marokkaan die hier geboren is 32 jaar geleden en als niet praktiserende moslim voel me er als de haren bijgeslepen. Ik heb daar niks mee te maken. En als jij denkt dat ik met hen een beschaafde discussie ga houden over het wel en wee van zogenaamde elites, terwijl ze mij tegelijkertijd schofferen in mijn identiteit, en mij het gevoel opzadelen dat ik ongewenst ben, dan ben zijn het inderdaad het idioten én schizofrene mensen.

Dus dat.

Max Stirner
30-10-10, 16:50
Is dat niet even een strakke aktie ? Ik houd niet van demonstreren en geweld, maar dit voelt wel als een hart onder mijn riem, is dat verkeerd? .


Het g**len op geweld, als het maar voor 'de goede zaak' gebeurt ...is dat verkeerd ?


Vragen, vragen ....

tanger'73
30-10-10, 17:20
Funda Müjde heeft geen moslimachtergrond, ze heeft een Syrisch-orthodoxe achtergrond. Ze wordt onwetend en voor het gemak bij de moslims op de hoop gegooid, vandaar dat ze als beschuldigde zich dan ook maar es in haar vermeende godsdienst moet gaan verdiepen :cheefbek:

'K ben me niet goed bewust van haar achtergrond, maar ik neem aan dat als je uit syrië vandaan komt je islamitische raakvlakken bezit. Dat verdiepen heeft haar in ieder geval niet zoals wilders abject gemaakt voor de islam, heb ik de indruk.

tanger'73
30-10-10, 17:21
Dus dat.


kal-el bv schetst het zeer goed.

Max Stirner
30-10-10, 17:38
http://www.youtube.com/watch?v=tLrNofJQ7DM&feature=youtu.be



Tot zover het recht op vrije meningsuiting in NL 2010.

Kal-El B.V
30-10-10, 17:56
Het g**len op geweld, als het maar voor 'de goede zaak' gebeurt ...is dat verkeerd ?


Vragen, vragen ....

Geilen en iets voelen als een hart onder de riem vindt ik toch wel een verschil, het als geilen bestempelen mag je toch wel voor je eigen rekening nemen. Bovendien, je bent vooralsnog de eerste die naar beelden heeft lopen zoeken die geweld betreffen.

Wie is hier nou aan het geilen ?

dus............

fisherman1969
30-10-10, 18:50
Vraag echter af welke voetbalclub die Britten dan vertegenwoordigen? Wat vast staat is dat Wilders vreemde snuiters aantrekt.

Wilders heeft al tig keer laten weten niets maar dan ook totaal niets met deze ,,vreemde snuiters ,, te doen te hebben .
Maar zelf de ,, supporters,, van de JODEN *)club worden hier bejubelt als ware helden , terwijl iedereen weet dat ze uitsluitend op een knokpartij uit zijn .
Om in stijl te blijven ..wat een gotspe :haha:

*) zoals hier gevoeglijk AJAX als regel aangeduid wordt .

tanger'73
30-10-10, 18:54
Wilders heeft al tig keer laten weten niets maar dan ook totaal niets met deze ,,vreemde snuiters ,, te doen te hebben .
Maar zelf de ,, supporters,, van de JODEN *)club worden hier bejubelt als ware helden , terwijl iedereen weet dat ze uitsluitend op een knokpartij uit zijn .
Om in stijl te blijven ..wat een gotspe :haha:

*) zoals hier gevoeglijk AJAX als regel aangeduid wordt .

Ja dat zegt wilders allemaal wijselijk wel, maar ze komen echt voor hem hoor, aangezien er geen voetbalmatch op het programma staat.

jang0201
30-10-10, 18:54
Ik snap niet dat ze die Rabbae nog steeds bij demonstraties laten spreken, zelfs bij GroenLinks moeten ze hem niet meer.

http://twitter.com/FemkeHalsema/status/29181893945#

Max Stirner
30-10-10, 19:01
Geilen en iets voelen als een hart onder de riem vindt ik toch wel een verschil, het als geilen bestempelen mag je toch wel voor je eigen rekening nemen. Bovendien, je bent vooralsnog de eerste die naar beelden heeft lopen zoeken die geweld betreffen.

Wie is hier nou aan het geilen ?

dus............


OK.

'Begrip hebben, sympathie voelen'.

Voor knokploegen die geweldloze, legale demonstranten molesteren.

fisherman1969
30-10-10, 19:09
Ja dat zegt wilders allemaal wijselijk wel, maar ze komen echt voor hem hoor, aangezien er geen voetbalmatch op het programma staat.

Ja als WILDERS dit al dagen van te voren zegt en ze komen toch dan zijn het gewoon ordinairen rel schoppers die alles aangrijpen om maar te protesteren ,of het nu Wilders is of niet en zo blij hoeft hij met dit tuig niet te zijn !
Vraag blijft wat hebben de zgn ,,AJAX , supporters er dan te zoeken ??

sidi bibi
30-10-10, 19:18
de waarheid.

daar komen ze nog wel achter.

Pravda

Tomas
30-10-10, 19:43
EDL: geweldloze, legale demonstranten...

Takiyya. Hier, een doekje om je ogen te drogen.

Kal-El B.V
30-10-10, 20:07
OK.

'Begrip hebben, sympathie voelen'.

Voor knokploegen die geweldloze, legale demonstranten molesteren.


...........Zegt ie met droge ogen.

Je bent toch echt met je eigen sympathieën in discussie en niet met die van mij. Je moet mijn woorden niet uit de context halen. Ik krijg een warm hart van het idee dat die hooligans anti extreem-rechts zijn omdat ik een vooroordeel had dat ze juist de ideeën van deze groepen ondersteunden en ik daarom al jaren niet meer naar het voetbalstadion durf. Nergens beweer ik dat ik graag had gezien dat ze die aapjes een paar stoten hadden verkocht.

Het is in dit leven al een hele opgave om beschaafd een discussie te voeren met andersdenkenden, je moet het jezelf niet moeilijker maken door ook nog eens ideeën in het hoofd van de ander te planten die niet van hem zijn en dan daar vervolgens over te discussiëeren hoor...........

Wel goed blijven lezen mon ami...

Kal-El B.V
30-10-10, 20:09
Ik snap niet dat ze die Rabbae nog steeds bij demonstraties laten spreken, zelfs bij GroenLinks moeten ze hem niet meer.

http://twitter.com/FemkeHalsema/status/29181893945#

Wordt ook moe van die kerel, maar ja hij is wel door haar naar voren geschoven..

sidi bibi
30-10-10, 21:54
Ik snap niet dat ze die Rabbae nog steeds bij demonstraties laten spreken, zelfs bij GroenLinks moeten ze hem niet meer.

http://twitter.com/FemkeHalsema/status/29181893945#

http://www.hetverraadvanlinks.nl/Rabbae.htm

tanger'73
30-10-10, 22:57
Ja als WILDERS dit al dagen van te voren zegt en ze komen toch dan zijn het gewoon ordinairen rel schoppers die alles aangrijpen om maar te protesteren ,of het nu Wilders is of niet en zo blij hoeft hij met dit tuig niet te zijn !
Vraag blijft wat hebben de zgn ,,AJAX , supporters er dan te zoeken ??

Nou wilders een beetje kennende zou er niettemin begrip voor kunnen opbrengen als mensen speciaal voor hem komen. Ja dat hij dan zogenaamd tegen die bijkomende effecten is, verbaasd mij in zijn huidige positie allerminst. Maar wat voor tuig wilders allemaal in zijn naam, voorkomen en opvattingen aantrekt is zonneklaar.

Voor je vraag zou je beter bij de ajax-aanhang moeten zijn.

Max Stirner
30-10-10, 23:09
[QUOTE=Kal-El B.V;4523343]........... Ik krijg een warm hart van het idee dat die hooligans anti extreem-rechts zijn omdat ik een vooroordeel had dat ze juist de ideeën van deze groepen ondersteunden en ik daarom al jaren niet meer naar het voetbalstadion durf. Nergens beweer ik dat ik graag had gezien dat ze die aapjes een paar stoten hadden verkocht.

[QUOTE]


OK, my wrong

Kal-El B.V
30-10-10, 23:40
[QUOTE=Kal-El B.V;4523343]........... Ik krijg een warm hart van het idee dat die hooligans anti extreem-rechts zijn omdat ik een vooroordeel had dat ze juist de ideeën van deze groepen ondersteunden en ik daarom al jaren niet meer naar het voetbalstadion durf. Nergens beweer ik dat ik graag had gezien dat ze die aapjes een paar stoten hadden verkocht.

[QUOTE]


OK, my wrong

ach, ik ben hier niet om mijn gelijk te halen.
:)

tanger'73
31-10-10, 00:28
Ach gut oh gut.


http://www.at5.nl/artikelen/51194/woedende-edl-demonstranten-zijn-weg

Kal-El B.V
31-10-10, 00:36
hoezo Duitse vlag ?

tanger'73
31-10-10, 00:38
hoezo Duitse vlag ?


vandaar, wie het snapt mag het zeggen. :haha:

Wide-O
31-10-10, 00:54
Dat doe ik wel, het zijn fascisten die EDL aapjes en ze roepen precies het zelfde wat wilders al jaren roept, alleen ze zijn wat fysieker aanwezig, eufemistisch gezegd. Ik proef bij jou een terughoudendheid voor het uitspreken van steun voor die EDL aapjes, ik wil zelfs zo ver gaan om te zeggen dat jij eigenlijk afstand neemt van die nieuwe nazi's. Maar als je dat doet dan ben je wel hypocriet in je standpunten door niet dezelfde terughoudendheid te betrachten ten aanzien van wilders. Hij roept namelijk dezelfde verwerpelijke hatelijkheden als deze mensen en daarbij bedient hij zich ook nog eens van dezelfde toon.




Wat een ontkennerij weer, en wat een slachofferschap weer. Weet je wat jij niet snapt ? Het zijn niet een paar idioten die het voor de rest verpesten. Het is 1 idioot die het voor de rest verpest, De allerbelangrijkste idoot, namelijk de Leider van de rest. Wilders is een idioot en een fascist en dat maakt al die mensen die op hem stemmen op z'n minst ook idioten. Er valt ook niks te nuanceren, want de Leider doet zelf zijn best om niet genuanceerd te zijn. Hij wil ook helemaal niet genuanceerd worden, dat interpreteert hij als een belediging of als censuur. 'Het beestje moet bij zijn naam genoemd worden', dat is zijn motto, nuance is voor de 'linkse kerk'. Nuance heeft de westerse wereld namelijk zwak gemaakt tegen het 'íslamitische gevaar'. Jaja, maar wel 'huilie, huilie doen als je woorden door anderen niet worden genuanceerd, als dat niet idioot is, is het op z'n minst wel schizofreen.

De PVVérs worden afgerekend op wat Wilders zegt, omdat hij hun Leider is, het is geen democratische partij, het is de structuur waar ze zelf voor hebben gekozen. Dat draagt consequenties. Dat is namelijk dat zij worden vereenzelfigd met die LEider. Wilders is een idioot en als ze niet met hem willen worden vergeleken moeten ze niet op hem stemmen. Doe je dat wel, wees dan een vent en kom op voor de dingen waar zijn De Leider en zijn partij voor staan.


Als mensen iets hebben tegen de zogenaamde elite, dan kan ik daar met hen nog een fatsoenlijke discussie over hebben en we zouden het zelfs met elkaar eens kunnen zijn op bepaalde punten, kritiek op elites is van alle tijden en vaak ook terecht. Maar ik, als marokkaan die hier geboren is 32 jaar geleden en als niet praktiserende moslim voel me er als de haren bijgeslepen. Ik heb daar niks mee te maken. En als jij denkt dat ik met hen een beschaafde discussie ga houden over het wel en wee van zogenaamde elites, terwijl ze mij tegelijkertijd schofferen in mijn identiteit, en mij het gevoel opzadelen dat ik ongewenst ben, dan ben zijn het inderdaad het idioten én schizofrene mensen.

Hear, hear.

John2
31-10-10, 01:08
Pravda

Da, paruska.

tanger'73
31-10-10, 01:53
YouTube - Nick en Simon - De Hoogste Tijd (De Vrienden van Amstel Live 2010) HQ


:zwaai:

knuppeltje
31-10-10, 09:27
Vraag blijft wat hebben de zgn ,,AJAX , supporters er dan te zoeken ??

Je hebt helemaal gelijk ouwe.

Waarom zoe iemand in gods naam demonstreren tegen dergelijk tuig. :fpotver:

fisherman1969
31-10-10, 10:08
Je hebt helemaal gelijk ouwe.

Waarom zoe iemand in gods naam demonstreren tegen dergelijk tuig. :fpotver:

Het enige wat overblijft als (medeargument) is een soort van ,,goodwill ,, kweken voor de spelers van MAROKKAANSE komaf die zijn er ook bij AJAX en nog wel hele goede voetballers ook, en hun aanhagers te vreden stellen zie de reactie,s hier maar :D

super ick
31-10-10, 20:57
Zogenaamd ja. Wat een gezwets. Jij mag wel generaliseren, maar hullie mogen dat niet :hihi: God man denk toch even na voordat je gaat typen. Heb je ook een bron voor je generalisaties?

Dat zijn ze ook. Noem es een Wildersstemmer die niet idioot is? Ze slaan allemaal wartaal uit.

Nou maak jij je weer zorgen over demonisering :haha: Wie is er druk bezig een bevolkingsgroep te vernederen en verdacht te maken, laatstelijk door ze een vijfde colonne te noemen? En dan gaat het niet om 'andersdenkenden' maar om mensen met bepaalde eigenschappen die ze niet kunnen afleggen.

En nou ga jij lopen janken dat GroenLinks dreigt alle PVV-aanhangers te vergassen?

Doe ff normaal man.

Mondig? Geschifte leugens vertellen over moslims, zoals gisteren weer die Bosma, of hoe heet ie, is 'mondigheid'? Kritiek op de elite? Waar bestaat die dan uit? Het probleem is eerst en vooral 10% van de burgers tot sinistere staatsvijanden bestempelen.

Je spreekt jezelf tegen. Net was je tegen groepen mensen apart zetten, nu ben je weer tegen groepen mensen niet apart zetten. Wat is het nou?

Warhoofd.

Ik confronteer jou met je eigen generaliserende gedrag. Daar krijg ik geen antwoord op.

Alle Wildersstemmers zijn idioten.
Dat waren wel de PvdA-stemmers. Weet je nog waar die A voor stond? Nu krijgt links het electorale deksel op de neus van diezelfde stemmers en nu mogen ze als groep ineens weg gezet worden.

Zie je eigen gedrag.

Mohammed Rabbae de 2e. Volledig de weg kwijt.

Wizdom
31-10-10, 21:02
Ik confronteer jou met je eigen generaliserende gedrag. Daar krijg ik geen antwoord op.

Alle Wildersstemmers zijn idioten.
Dat waren wel de PvdA-stemmers. Weet je nog waar die A voor stond? Nu krijgt links het electorale deksel op de neus van diezelfde stemmers en nu mogen ze als groep ineens weg gezet worden.

Zie je eigen gedrag.

Mohammed Rabbae de 2e. Volledig de weg kwijt.

Allemaal door een hitsig mannetje... De mensen hebben geen eigen kompas... Ze volgen gewoon een leider... Het is niet anders dan in 1933... Een mondvol over individualisme, liberalisme en weet ik wat meer en nu komt er een Rattenvanger uit Hamelen en ze zijn allemaal om... Niks voor zichzelf denken... Nee... We volgen de GROTE LEIDER want zelf hebben ze geen idee... Alleen onderbuik gevoel die wordt gevoed door DE GROTE LEIDER...

super ick
01-11-10, 12:46
Allemaal door een hitsig mannetje... De mensen hebben geen eigen kompas... Ze volgen gewoon een leider... Het is niet anders dan in 1933... Een mondvol over individualisme, liberalisme en weet ik wat meer en nu komt er een Rattenvanger uit Hamelen en ze zijn allemaal om... Niks voor zichzelf denken... Nee... We volgen de GROTE LEIDER want zelf hebben ze geen idee... Alleen onderbuik gevoel die wordt gevoed door DE GROTE LEIDER...

Zolang de paralellen met de tweede wereldoorlog getrokken blijven en andersdenkenden weggezet worden als fasist zolang zal Wilders blijven groeien.
Generaliseren aan de lopende band is geen enkel probleem zolang het maar 'de slechten' en de 'dommen' betreft. Tenminste zo worden de mensen die nu op Wilders stemmen groepsgewijs weggezet.
Lekker hard blijven schreeuwen en de problemen wegwuiven dan groeit de PVV gestaag door.

Mensen stemmen uit teleurstelling. Teleurstelling om de steken de huidige politiek laat vallen.

knuppeltje
01-11-10, 12:54
Mensen stemmen uit teleurstelling. Teleurstelling om de steken de huidige politiek laat vallen.

Of denken dat de politiek die steken laat vallen.

mark61
01-11-10, 13:47
Takiyya. Hier, een doekje om je ogen te drogen.

Dus.

mark61
01-11-10, 13:51
Ik confronteer jou met je eigen generaliserende gedrag. Daar krijg ik geen antwoord op.

Alle Wildersstemmers zijn idioten.
Dat waren wel de PvdA-stemmers. Weet je nog waar die A voor stond? Nu krijgt links het electorale deksel op de neus van diezelfde stemmers en nu mogen ze als groep ineens weg gezet worden.

Zie je eigen gedrag.

Mohammed Rabbae de 2e. Volledig de weg kwijt.

Je reageert zoals gewoonlijk niet op wat ik stel, omdat ik gewoon gelijk heb. Reageer anders relevant. Waar krijg je geen antwoord op? Uitgebreid, dacht ik.

Ja en? Niet alle PvdA-stemmers zijn idioot; zij die zijn weggelopen om PVV te gaan stemmen zijn dat wel. Wat is je probleem?

Waarom stem jij eigenlijk geen PVV, zoals je steeds beweert? Je maakt je zoveel zorgen om die arme mensen, en vindt verder elke kritiek onterecht.

Dit is debiel spiegelen. Nog maar een keer: wie generaliseert er in het land en ontmenselijkt 1 miljoen burgers?

Geef es antwoord man.

En dan janken 'oeh 1,5 miljoen PVV'ers worden weggezet'.

De populistische brallende meute is aan de macht; zij bepalen nu wat politiek correct is en wat verboden.

Wat wil je nou nog meer?

mark61
01-11-10, 13:57
hoezo Duitse vlag ?

Jah die was helemaal lachen.

mark61
01-11-10, 14:01
Zolang de paralellen met de tweede wereldoorlog getrokken blijven en andersdenkenden weggezet worden als fasist zolang zal Wilders blijven groeien.

Je beweert nu dat mensen PVV stemmen omdat ze vergeleken worden met de NSB :moe:

Je wordt steeds gekker :hih:

Na, dan is het dus helemaal tuig.

Ze denken helemaal niet, dus ook niet 'anders'.

tanger'73
01-11-10, 16:02
Jah die was helemaal lachen.


Zekers, die denken nog steeds dat holland een provincie is van germania.

super ick
01-11-10, 16:12
Je reageert zoals gewoonlijk niet op wat ik stel, omdat ik gewoon gelijk heb. Reageer anders relevant. Waar krijg je geen antwoord op? Uitgebreid, dacht ik.

Ja en? Niet alle PvdA-stemmers zijn idioot; zij die zijn weggelopen om PVV te gaan stemmen zijn dat wel. Wat is je probleem?

Waarom stem jij eigenlijk geen PVV, zoals je steeds beweert? Je maakt je zoveel zorgen om die arme mensen, en vindt verder elke kritiek onterecht.

Dit is debiel spiegelen. Nog maar een keer: wie generaliseert er in het land en ontmenselijkt 1 miljoen burgers?

Geef es antwoord man.

En dan janken 'oeh 1,5 miljoen PVV'ers worden weggezet'.

De populistische brallende meute is aan de macht; zij bepalen nu wat politiek correct is en wat verboden.

Wat wil je nou nog meer?

Je doet precies wat ik al eerder over je schreef.
Je veroordeeld als groepen weg gezet worden en dringt dan aan op nuance, behalve als het groepen zijn waar jij het niet mee eens bent. Dan is strigmatiseren ineens bonton en nuance niet nodig.

Dubbele moraal.

super ick
02-11-10, 08:42
Of denken dat de politiek die steken laat vallen.

Daar heb je een punt.

Overigens wel terrecht dat mensen politici zijn gaan wantrouwen.
Als je jarenlang problemen om je heen ziet en de politiek roept iets als: 'Niets aan de hand, gewoon doorlopen', dan twijfel je in het begin nog aan jezelf.
Als dan later blijkt, dat rapporten en onderzoeken jarenlang verzwegen zijn dan voelen mensen zich bedonderd. Hoe 'nobel' ook de motieven zijn geweest om die zaken te verzwijgen.
Jarenlang is er voor 'het gepeupel' uitgemaakt wat goed voor ze was. Die tijd is definitief over. Wat dat betreft verschillen de problemen voor de overheid niet zo veel met die in Iran. Ze hebben last van de veranderende media. Die zijn niet meer, zoals vroeger, afhankelijk van wat hen verteld wordt.

knuppeltje
02-11-10, 08:51
Daar heb je een punt.

Dat overkomt me wel eens meer de laatste tijd. :)

super ick
02-11-10, 12:11
Dat overkomt me wel eens meer de laatste tijd. :)

Een klok die stil staat heeft ook twee maal per 24 uur gelijk. :hihi: