PDA

Bekijk Volledige Versie : Internationale media melden dood van Mulisch



Slinger
31-10-10, 18:37
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8084828/__Dood_Mulisch_internationaal__.html?sn=binnenland ,buitenland

tanger'73
31-10-10, 19:03
Een groot verlies voor de Nederlandse literatuur.

fisherman1969
31-10-10, 20:14
Een groot verlies voor de Nederlandse literatuur.

Ja dat is het indd .

Slinger
31-10-10, 20:19
Een groot verlies voor de Nederlandse literatuur.

Ja, maar zijn boeken blijven gelukkig bestaan.

tanger'73
31-10-10, 20:24
Ja, maar zijn boeken blijven gelukkig bestaan.


iets anders verwacht ik ook niet, tenzij hij ze in het graf meeneemt?

Slinger
31-10-10, 20:25
iets anders verwacht ik ook niet, tenzij hij ze in het graf meeneemt?

Daar passen ze ze niet allemaal in hoor. Zijn boeken vind je over de hele wereld, vertaald in dertig talen.

tanger'73
31-10-10, 20:27
Daar passen ze ze niet allemaal in hoor. Zijn boeken vind je over de hele wereld, vertaald in dertig talen.


Ja vanwaar jouw opmerking dan? iedere dooie lul weet dat zijn boeken bijven bestaan.

MO_NL
31-10-10, 20:34
Ik vond de persoon Mulisch onuitstaanbaar. Het was een pure narcist, maar niets goeds over de doden.

Slinger
31-10-10, 20:37
Ja vanwaar jouw opmerking dan? iedere dooie lul weet dat zijn boeken bijven bestaan.

Forget it, het was zo maar een reactie op jouw opmerking dat zijn dood een verlies is voor de literatuur. Toen dacht ik, de literatuur dat zijn (zijn) boeken.

Weet jij overigens of er ook vertalingen in het Marokkaans of Arabisch bestaan?

Slinger
31-10-10, 20:40
Ik vond de persoon Mulisch onuitstaanbaar. Het was een pure narcist, maar niets goeds over de doden.

Ja, hij was arrogant, maar zijn persoon is niet belangrijk, wat hij heeft nagelaten is dat wel.

rbn
31-10-10, 20:40
Ik vond de persoon Mulisch onuitstaanbaar. Het was een pure narcist, maar niets goeds over de doden.

het was een overgewaardeerd kereltje..

tanger'73
31-10-10, 20:41
Forget it, het was zo maar een reactie op jouw opmerking dat zijn dood een verlies is voor de literatuur. Toen dacht ik, de literatuur dat zijn (zijn) boeken.

Weet jij overigens of er ook vertalingen in het Marokkaans of Arabisch bestaan?


Mijn reactie was gewoon in de veronderstelling dat Mulisch een belangrijke Nederlandse schrijver was en in die zin een gemis voor de Nederlandse literatuur. Verder ken ik hem niet, maar heb wel wat teksten van hem gelezen en misschien ook weleens een verfilming van een van zijn boekwerken bekeken.

Slinger
31-10-10, 20:48
het was een overgewaardeerd kereltje..

Zijn boeken zijn het beste in de Nederlandse literatuur.

rbn
31-10-10, 20:52
Zijn boeken zijn het beste in de Nederlandse literatuur.

is het dan zo slecht gesteld met de nederlandse literatuur..

Slinger
31-10-10, 21:29
is het dan zo slecht gesteld met de nederlandse literatuur..

Ken jij veel Nederlandse werken die even goed zijn als het werk van Mulisch?
In de hedendaagse literatuur ken ik niet veel dat in de buurt komt van Het stenen bruidsbed, De Aanslag, De ontdekking van de hemel, Siegfried. Misschien sommige werken van Reve en van WF Hermans en van Maarten 't Hart. Eerder hadden we Vestdijk en daarvoor Couperus, die psychologisch heel goed was. Die staan wel ongeveer op gelijke hoogte met Mulisch. En in de zeventiende eeuw natuurlijk Vondel.

Max Stirner
01-11-10, 00:25
YouTube - Gregory Isaacs - Tribute To Wa De 1980

mark61
01-11-10, 00:28
Ik vond de persoon Mulisch onuitstaanbaar. Het was een pure narcist, maar niets goeds over de doden.

niets dan :hihi: bedoelde je ws.

Veel schrijvers zijn beslist nare types maar dat doet niks af aan de waarde van hun werk. Dit exemplaar kreeg er zelfs de Nobelprijs voor, dus sommigen zien er duidelijk wat in.

Zijn polemiek met Reve en ik dacht ook W.F. Hermans is kostelijk. Enfin, hun bijdragen dan.

H.P.Pas
01-11-10, 00:34
het was een overgewaardeerd kereltje..

Mulisch was wat Schaap graag zou willen wezen.

rbn
01-11-10, 01:26
Mulisch was wat Schaap graag zou willen wezen.

een schaap wil graag wezen wat mulisch was ? ja nu je het zegt, mulisch kon inderdaad beter blaten dan een schaap.. en vermoedelijk was hij ook een grotere herkauwer dan schapen..

H.P.Pas
01-11-10, 01:32
een schaap wil graag wezen wat mulisch was ? ja nu je het zegt, mulisch kon inderdaad beter blaten dan een schaap.. en vermoedelijk was hij ook een grotere herkauwer dan schapen..

Forum-interna:
Schaap = Hatert.
Dat kun je na 12 posts nog niet weten.

rbn
01-11-10, 01:39
Forum-interna.
Schaap = Hatert.
Dat kun je na 12 posts nog niet weten.

hatert = hatert
bij mijn weten heeft hij nooit bevestigd achter de nick 'schaap' te zitten..

in ruim 4 jaar tijd heb ik hier trouwens nog nooit een post gezien van 'schaap'..

mark61
01-11-10, 09:21
hatert = hatert
bij mijn weten heeft hij nooit bevestigd achter de nick 'schaap' te zitten..

in ruim 4 jaar tijd heb ik hier trouwens nog nooit een post gezien van 'schaap'..

Oh dus je bent zelf zo'n mps-je. Wat bezielt jullie toch? Gestoord gedrag.

Je denkt je een nieuwe persoonlijkheid te kunnen aanmeten, maar binnen 3 posts val je door de mand, want je blijft toch even onsympathiek als bij je vorige 6 nicks :hihi:

Soldim
01-11-10, 09:45
Je denkt je een nieuwe persoonlijkheid te kunnen aanmeten, maar binnen 3 posts val je door de mand, want je blijft toch even onsympathiek als bij je vorige 6 nicks :hihi:

Neem dan Mark, die blijft gewoon al zeven jaar onsympathiek met dezelfde nick :hihi:

Slinger
01-11-10, 12:59
niets dan :hihi: bedoelde je ws.

Veel schrijvers zijn beslist nare types maar dat doet niks af aan de waarde van hun werk. Dit exemplaar kreeg er zelfs de Nobelprijs voor, dus sommigen zien er duidelijk wat in.

Zijn polemiek met Reve en ik dacht ook W.F. Hermans is kostelijk. Enfin, hun bijdragen dan.

Wie bedoel je? Mulisch kreeg de Nobelprijs niet.

Slinger
01-11-10, 13:02
niets dan :hihi: bedoelde je ws.

Veel schrijvers zijn beslist nare types maar dat doet niks af aan de waarde van hun werk. Dit exemplaar kreeg er zelfs de Nobelprijs voor, dus sommigen zien er duidelijk wat in.

Zijn polemiek met Reve en ik dacht ook W.F. Hermans is kostelijk. Enfin, hun bijdragen dan.

Wie bedoel je? Mulisch kreeg de Nobelprijs niet.

Slinger
01-11-10, 13:11
niets dan :hihi: bedoelde je ws.

Veel schrijvers zijn beslist nare types maar dat doet niks af aan de waarde van hun werk. Dit exemplaar kreeg er zelfs de Nobelprijs voor, dus sommigen zien er duidelijk wat in.

Zijn polemiek met Reve en ik dacht ook W.F. Hermans is kostelijk. Enfin, hun bijdragen dan.

Hij kreeg dus geen Nobelprijs.

Edit: Eerst lukte het me niet om ook maar één berichtje te posten, en nu staan er opeens drie.

mark61
01-11-10, 13:23
Neem dan Mark, die blijft gewoon al zeven jaar onsympathiek met dezelfde nick :hihi:

:lole:

:hihi:

mark61
01-11-10, 13:23
Wie bedoel je? Mulisch kreeg de Nobelprijs niet.

Scusi, kandidaat. Hoorde de BBC weer es half :hihi:

rbn
01-11-10, 13:35
Oh dus je bent zelf zo'n mps-je. Wat bezielt jullie toch? Gestoord gedrag.

waarom is er volgens jou sprake van een dissociatieve identiteitsstoornis wanneer iemand na ruim 4 jaar een andere nick neemt ?


Je denkt je een nieuwe persoonlijkheid te kunnen aanmeten, maar binnen 3 posts val je door de mand,

is een nieuwe nick in jouw ogen een persoonlijkheid ?
en hoezo val ik door de mand ?


want je blijft toch even onsympathiek als bij je vorige 6 nicks :hihi:

welke 6 nicks ?

knuppeltje
01-11-10, 14:00
Ik vond de persoon Mulisch onuitstaanbaar. Het was een pure narcist, maar niets goeds over de doden.

Ik zou het laatste nog eens overlezen als ik jou was.
Volgens mij klopt er iets niet met wat er gewoonlijk wordt gezegd. :)

Hatert
01-11-10, 15:00
Mulisch was wat Schaap graag zou willen wezen.


Hoe kom je daar nou bij?

Schaap heeft al een aantal keren gezegd dat hij een bloedhekel heeft aan (grote mensenverhaaltjes) literatuur en dat hij ook geen literatuur leest. Hoe kan hij nou iets willen wezen waar hij niet van houdt en ook geen verstand van heeft.

Hatert
01-11-10, 15:05
waarom is er volgens jou sprake van een dissociatieve identiteitsstoornis wanneer iemand na ruim 4 jaar een andere nick neemt ?



is een nieuwe nick in jouw ogen een persoonlijkheid ?
en hoezo val ik door de mand ?



welke 6 nicks ?

Zinloos gezeik om niets.