PDA

Bekijk Volledige Versie : Draaikont Dibi opent aanval op rené danen



rbn
01-11-10, 14:16
GroenLinks ongelukkig met Rene Danen en Mohammed Rabbae

GroenLinks ziet Rene Danen liever vandaag dan morgen uit de partij stappen. Tweede Kamerlid Tofik Dibi is er niet gelukkig mee dat zijn partij geassocieerd wordt met de acties van Danen en geeft hem ter overweging 'of hij niet bij de verkeerde partij zit'.

Zaterdag twitterde Dibi "Rene Danen. Zucht. Kan die man geen eigen partij oprichten?", zondag laat hij aan Novum Nieuws weten dat hij er absoluut niet van wakker zou liggen als de voorzitter van Nederland bekent Kleur GroenLinks zou verlaten.

Volgens Dibi staan de opvattingen van Rene Danen over met name de vrijheid van meningsuiting haaks op waar GroenLinks voor staat. "Rene is van de verboden, van de boycots en van de rechtszaken. Wij staan juist voor het voeren van een open debat. Je kunt niet iedereen met wie je het niet eens bent de mond snoeren."

Danen, die eerder leider was van het linkse platform Keer het Tij, is een van de aanklagers in het proces tegen Geert Wilders. Dibi is van mening dat de rechtszaak tegen de PVV-voorman eerder averechts werkt. "Door mensen via de rechter het zwijgen op te leggen gaan gevoelens in de samenleving niet weg. Ze worden alleen minder zichtbaar."

Volgens Dibi is vrijheid van meningsuiting een kernwaarde van GroenLinks. En ook al strijdt Danen veelal voor dezelfde zaken als waar GroenLinks voor staat, zoals het opkomen voor minderheden die uitgesloten en gediscrimineerd worden, zijn stijl is absoluut niet de stijl van de partij, benadrukt Dibi.

Danen werd in 2009 lid van GroenLinks. Hij kandideerde zich voor het partijbestuur, maar dit stuitte op veel intern verzet. Partijvoorzitter Henk Nijhof riep leden op om niet op Danen te stemmen, omdat hij niet zozeer het belang van de partij, maar vooral zijn eigen belang zou willen dienen. Dibi onderschrijft dit: "Het heeft er alle schijn van dat Danen via een politieke partij zijn eigen agenda door wil voeren. Ik zou hem willen vragen om te heroverwegen of GroenLinks daar wel de meest geschikte partij voor is."

Danen laat in een reactie weten: "Ik ga graag binnen Groenlinks het debat aan met Dibi en andere leden over hoe onze partij de vreemdelingenhaat van Wilders het beste kan bestrijden, maar die discussie voer ik niet via de media." Op de oproep van Dibi om zijn lidmaatschap nog eens te overdenken gaat Danen niet in.

GroenLinks-leider Femke Halsema liet zaterdag weten in haar maag te zitten met oud-fractievoorzitter Mohammed Rabbae. De voorzitter van het Landelijk Beraad Marokkanen is net als Danen aanklager in het proces tegen Wilders. Halsema twitterde zaterdag: "Soms word ik wat ongemakkelijk van de toevoeging oud-GroenLinks-Kamerlid: Rabbae doet zijn uitspraken bepaald niet namens ons."

Dibi deelt dat gevoel. "Natuurlijk mag Rabbae zich roeren om de manier die hij wil, maar het straalt ook op ons af. En GroenLinks staat niet voor hetgeen Rabbae uitdraagt."

http://www.trouw.nl/nieuws/politiek/article3276916.ece/GroenLinks_ongelukkig_met_Rene_Danen_en_Mohammed_R abbae.html

rbn
01-11-10, 14:18
Tweede Kamerlid Tofik Dibi is er niet gelukkig mee dat zijn partij geassocieerd wordt met de acties van Danen en geeft hem ter overweging 'of hij niet bij de verkeerde partij zit'.

Volgens Dibi staan de opvattingen van Rene Danen over met name de vrijheid van meningsuiting haaks op waar GroenLinks voor staat. "Rene is van de verboden, van de boycots en van de rechtszaken.

vanwaar is draaikont dibi 180 graden omgeslagen ?.. in 2008 gingen dibi en rené danen samen de straat op om te demonstreren tegen wilders waarbij dibi toendertijd aangaf dat hij teleurgesteld was over het kleine aantal kamerleden dat bij de betoging aanwezig was.. dibi werd bij een andere anti-wilders betoging zelfs opgepakt door de politie.. en nu ineens gaat hij staan afgeven op rené danen.. vreemd gedrag..

Soldim
01-11-10, 14:21
vanwaar is draaikont dibi 180 graden omgeslagen ?.. in 2008 gingen dibi en rené danen samen de straat op om te demonstreren tegen wilders waarbij dibi toendertijd aangaf dat hij teleurgesteld was over het kleine aantal kamerleden dat bij de betoging aanwezig was.. dibi werd bij een andere anti-wilders betoging zelfs opgepakt door de politie.. en nu ineens gaat hij staan afgeven op rené danen.. vreemd gedrag..

Demonsteren is iets anders als zwijgen opleggen dmv juridische procedures.

rbn
01-11-10, 14:33
Demonsteren is iets anders als zwijgen opleggen dmv juridische procedures.

rené danen wil wilders niet het zwijgen opleggen via de rechterlijke macht.. dibi is op dit punt al net zo onzinnig als wilders zelf..

Hatert
01-11-10, 14:43
Demonsteren is iets anders als zwijgen opleggen dmv juridische procedures.

Vrijheid van meningsuiting is niet onbeperkt. De wet kent grenzen toe aan de vrijheid van meningsuiting. Een voorbeeld is anti-discriminatiewetgeving etc..

Als iemand vindt dat hij gediscrimineerd wordt dan heeft hij het recht om hier aangifte tegen te doen.

Wilders heeft eental malen succesvol allerlei mensen de mond gesnoerd via deze wetgeving. Sterker nog, de rechtse regering roepen en praktiseren al jaren het voeren van juridsiche procedures tegen moslim en Marokkanen om jurisprudentie te creeren die het ze makkelijker maakt om makkelijker moslims en Marokkanen te assimleren en te onderdrukken. Sterker nog ze maken er speciaal wetgeving voor. En jij als onderdrukte moet dat met lede ogen toestaan en geen gebruik maken van je juridische mogelijkheden om je te verweren.

Zo zijn de spelregeltjes in Nederland.

In feite komt de kritiek van Groenlinks na de demonstratie. Dat valt op, het geeft ook een aanwijzing dat ze ook tegen de demonstratie zijn.

Heel begrijpelijk van Halsema en wapenknecht Tofik Dibi. Gezien de kille rechtse vorst die over Nederland heerst kunnen ze het zich niet permiteren om gelinkt te worden met de anti-racismestrijd van Rabbae en Danen. Deze gijzeling waarin Groenlinks en Halsema in vastzitten laat uiteindelijk wel zien wat je aan Groenlinks hebt als het echt om je vrijheid en rechten gaat als moslim en Marokkaan.

Alleen al de kulargument dat hij oud-groenlinkser wordt genoemd is te lachwekkend voor woorden. Nee weet je wat we noemen hem voortaan, Mohammed Rabae, oud-Groenlinkser-waarvan-Groenlinks-afstand-van-heeft-genomen.

Niet dat ik zo'n hoge pet had van Groen-links hoor, het is nu alleen nog duidelijker hoe het zit.

Hatert
01-11-10, 14:49
Opvallend is dat er al eerder door rechts Nederland via Carel Brendel precies dezelfde kritiek is geuit toen hij Tofik Dibi op de hak nam. Het lijkt net alsof die Crel Brendel zich bezighoudt met de aanval op groenlinksers. Hij schreef ook al negatieve stukken over Rabbae:


Dibi kan deze nieuwe fase in het integratiedebat alleen maar tot een succes maken ‘als iedereen meedoet‘. “De tijd is aangebroken om de politiek wakker te schudden… Wie doet er mee?”

Nou, bij GroenLinks doet René Danen straks mee. De man die in 2002 een hoofdrol speelde in de campagne tegen Pim Fortuyn, staat kandidaat voor twee functies in het partijbestuur. Danen is voorzitter van Nederland Bekent Kleur, een van de gangmakers van het komende proces tegen Geert Wilders. Misschien kan Dibi zaterdag (28 november) op het partijcongres van GroenLinks verklaren dat het juridisch monddood maken van politieke tegenstanders strijdig is met de vrijheid van meningsuiting. (Even ten overvloede: het verbieden en verscheuren van boeken is eveneens zeer strijdig met het dna van Nederland.)

Wellicht klimt Dibi op het spreekgestoelte om te verklaren dat een verklaard bestrijder van de vrijheid van meningsuiting als René Danen eigenlijk niet thuishoort in het partijbestuur van GroenLinks. Het gaat immers om het dna van Nederland, niet waar?


http://hoeiboei.blogspot.com/2009/11/de-modieuze-maar-loze-kletspraatjes-van.html

Kal-El B.V
01-11-10, 14:52
2008 is al weer bijna 3 jaar geleden, en gingen deze twee personen expliciet samen demonstreren, of was het meer toeval dat ze allebei op de demonstratie aanwezig waren ? Dat ze allebei op de demonstratie aanwezig waren wil niet zeggen dat ze dezelfde denkbeelden hebben.

anyhow, ik geef Dibi groot gelijk. Danen is niet iemand waar je trots op kunt zijn. En Rabbae mag je ook meteen bij het vuil plaatsen.

rbn
01-11-10, 15:55
In feite komt de kritiek van Groenlinks na de demonstratie. Dat valt op, het geeft ook een aanwijzing dat ze ook tegen de demonstratie zijn.

demonstraties en juridisch procedures worden door dibi afgedaan als middelen om wilders het zwijgen op te leggen.. hiermee criminaliseerd dibi grondwettelijke burgerrechten.. met dit soort retoriek is hij minstens zo extreem als wilders zelf.. nog even en dibi gaat staan roepen dat wilders gedemoniseerd wordt..


Heel begrijpelijk van Halsema en wapenknecht Tofik Dibi. Gezien de kille rechtse vorst die over Nederland heerst kunnen ze het zich niet permiteren om gelinkt te worden met de anti-racismestrijd van Rabbae en Danen. Deze gijzeling waarin Groenlinks en Halsema in vastzitten laat uiteindelijk wel zien wat je aan Groenlinks hebt als het echt om je vrijheid en rechten gaat als moslim en Marokkaan.

het zou me niet verbazen als dibi een opportunist is die in rené danen een bedreiging ziet voor zijn eigen positie binnen groenlinks..


Alleen al de kulargument dat hij oud-groenlinkser wordt genoemd is te lachwekkend voor woorden. Nee weet je wat we noemen hem voortaan, Mohammed Rabae, oud-Groenlinkser-waarvan-Groenlinks-afstand-van-heeft-genomen.

Niet dat ik zo'n hoge pet had van Groen-links hoor, het is nu alleen nog duidelijker hoe het zit.

een kulargument ja.. toen dibi begin 2008 opgepakt werd tijdens een anti-wilders betoging heeft dibi de landelijke media opgezocht waarbij hij zich luid & duidelijk uitgaf als groenlinks kamerlid.. femke noch dibi zelf maakte daar toen bezwaar tegen..

tanger'73
01-11-10, 15:58
Dibi heeft er zeker nooit bij stil gestaan dat er ook mensen zijn die ontevreden zijn als volksvertegenwoordigers hun wenkbrauwen epileren.

BlackBox
02-11-10, 08:42
Opvallend is dat er al eerder door rechts Nederland via Carel Brendel precies dezelfde kritiek is geuit toen hij Tofik Dibi op de hak nam.
Carwel Brendel is de auteur van Het verraad van links en heeft ook een gelijknamige website: http://www.hetverraadvanlinks.nl/

knuppeltje
02-11-10, 08:49
Dibi heeft er zeker nooit bij stil gestaan dat er ook mensen zijn die ontevreden zijn als volksvertegenwoordigers hun wenkbrauwen epileren.

Het geneuzel over zijn wenkbrouwen zal hem misschien wel worst wezen. :maf2:

super ick
02-11-10, 09:07
Vrijheid van meningsuiting is niet onbeperkt. De wet kent grenzen toe aan de vrijheid van meningsuiting. Een voorbeeld is anti-discriminatiewetgeving etc..

Als iemand vindt dat hij gediscrimineerd wordt dan heeft hij het recht om hier aangifte tegen te doen.

Wilders heeft eental malen succesvol allerlei mensen de mond gesnoerd via deze wetgeving. Sterker nog, de rechtse regering roepen en praktiseren al jaren het voeren van juridsiche procedures tegen moslim en Marokkanen om jurisprudentie te creeren die het ze makkelijker maakt om makkelijker moslims en Marokkanen te assimleren en te onderdrukken. Sterker nog ze maken er speciaal wetgeving voor. En jij als onderdrukte moet dat met lede ogen toestaan en geen gebruik maken van je juridische mogelijkheden om je te verweren.

Zo zijn de spelregeltjes in Nederland.

In feite komt de kritiek van Groenlinks na de demonstratie. Dat valt op, het geeft ook een aanwijzing dat ze ook tegen de demonstratie zijn.

Heel begrijpelijk van Halsema en wapenknecht Tofik Dibi. Gezien de kille rechtse vorst die over Nederland heerst kunnen ze het zich niet permiteren om gelinkt te worden met de anti-racismestrijd van Rabbae en Danen. Deze gijzeling waarin Groenlinks en Halsema in vastzitten laat uiteindelijk wel zien wat je aan Groenlinks hebt als het echt om je vrijheid en rechten gaat als moslim en Marokkaan.

Alleen al de kulargument dat hij oud-groenlinkser wordt genoemd is te lachwekkend voor woorden. Nee weet je wat we noemen hem voortaan, Mohammed Rabae, oud-Groenlinkser-waarvan-Groenlinks-afstand-van-heeft-genomen.

Niet dat ik zo'n hoge pet had van Groen-links hoor, het is nu alleen nog duidelijker hoe het zit.

Gelijk hebben ze. Halsema kiest voor het debat en niet voor het trachten de mond te snoeren zoals die subsidievreters doen.

Pizzaman
02-11-10, 09:25
Het zegt mij maar 1 ding, en da's voor mij oud nieuws.

Groen Links is alleen links als het hen zelf uitkomt.

Niks principieels aan die hele partij, als de baantjes in gevaar komen,
dan likken ze de kont van Mark, Maxime en Geert ook nog wel denk ik.
Die Mercedes van Halsema is eigenlijk wel het beste voorbeeld.

Groen Links = Groen Laf...

H.P.Pas
02-11-10, 10:00
Het zegt mij maar 1 ding, en da's voor mij oud nieuws.



Déja vu.


Dat idee heb jij altijd, ongeacht over wie en wat het gaat.
Heeft met jou te maken, verder nergens mee.

Maak er gewoon één post van; die kan beheer dan in elke draad standaard bovenin hangen.

Pizzaman
02-11-10, 10:03
LOL HP Pas. :maf:

Beter dat jij 't zegt dan iemand bij z'n volle verstand he :melig2:

H.P.Pas
02-11-10, 10:34
LOL HP Pas. :maf:

Beter dat jij 't zegt dan iemand bij z'n volle verstand he :melig2:

Die had je volgens mij ook al eens gestuurd. Ben te lui om te gaan zoeken.

mark61
02-11-10, 10:38
LOL

Waarom maak je er geen ondertekening van? Scheelt een hoop typen.

Pizzaman
02-11-10, 10:48
Waarom maak je er geen ondertekening van? Scheelt een hoop typen.

Zou ook kunnen, maar soms varieert het wel eens.
Of mogelijk ben ik gewoon te dom om dat voor elkaar te krijgen :hihi:

Overigens zou een aantal standaard-vragen ook een standaard-antwoord behoeven...
Hmmm... misschien nog niet zo'n slecht idee. Vaak gaat 't toch weer over hetzelfde.

tanger'73
02-11-10, 12:33
Het geneuzel over zijn wenkbrouwen zal hem misschien wel worst wezen. :maf2:


Nou denk ik niet, het is worst dat hij lust.

Hatert
02-11-10, 14:56
Gelijk hebben ze. Halsema kiest voor het debat en niet voor het trachten de mond te snoeren zoals die subsidievreters doen.

Je reageert niet inhoudelijk. Jouw reaktie is hetzelfde als die van Soldim waar ik juist op gereageerd heb.

super ick
02-11-10, 15:44
Je reageert niet inhoudelijk. Jouw reaktie is hetzelfde als die van Soldim waar ik juist op gereageerd heb.

De beschuldiging is al ridicuul.
Dus er is niets om tegen te strijden.
Of je moet proberen een paar jankerds op de been te krijgen die ook over de kook gaan van een paar tekeningetjes.

Zijn boodschap leeft duidelijk niet. Hij overdrijft en probeert een as van het kwaad te creeeren die er niet is.

Hersenloze soepsidievreter.

Pizzaman
02-11-10, 15:48
Nou denk ik niet, het is worst dat hij lust.

Als het maar halal is... :)

Pizzaman
02-11-10, 15:49
Hersenloze soepsidievreter.

Is toch leuk, laat ze elkaar maar onderuit schoffelen.
Dat scheelt weer ellende. :cola:

Hatert
02-11-10, 16:16
De beschuldiging is al ridicuul.
Dus er is niets om tegen te strijden.
Of je moet proberen een paar jankerds op de been te krijgen die ook over de kook gaan van een paar tekeningetjes.

Zijn boodschap leeft duidelijk niet. Hij overdrijft en probeert een as van het kwaad te creeeren die er niet is.

Hersenloze soepsidievreter.

Als je inhoudloze reakties wilt plaatsen ga gerust je gang maar daarvoor hoef je mij niet te citeren. Als je mij citeert ga ik er namelijk vanuit dat je inhoudelijk wat te zeggen hebt.

tanger'73
02-11-10, 17:20
Als het maar halal is... :)

Hij daarentegen lust ze allemaal.

super ick
03-11-10, 08:02
Als je inhoudloze reakties wilt plaatsen ga gerust je gang maar daarvoor hoef je mij niet te citeren. Als je mij citeert ga ik er namelijk vanuit dat je inhoudelijk wat te zeggen hebt.

De inhoud is te stompzinnig voor woorden. Dat probeer ik jou aan je verstand te peuteren maar dat wil er niet in.

Fasisme is nogal hoog gegrepen vind je niet? Vooral als je het onlangs afgeblazen proces tegen Wilders in ogenschouw neemt.

1 ding moet ik de grote blonde leider meegeven, het is geen zeikerdje. Hij doet alleen aangifte van bedreiging maar verder mag iedereen alles over hem roepen. Anders zou hij zeker aangifte doen van het feit dat Rabbae hem een fasist noemt.

Pizzaman
03-11-10, 09:02
Hij daarentegen lust ze allemaal.

Hehehehe :hihi:

tanger'73
03-11-10, 17:46
Hehehehe :hihi:


En hij lust ze bij voorkeur rauw.

Wizdom
04-11-10, 19:15
Wat Dibi zegt is dat die wetten en regels daar eigenlijk voor spek en bonen staan... Als de haatzaai wetten niet tegen Wilders worden gehandhaaft dan kunnen ze die net zo goed schrappen uit het Wetboek van Strafrecht want dan vind ik dat iedereen mag haatzaaien... Komplot theorien mag uitdragen en wat nog meer zei...