PDA

Bekijk Volledige Versie : Turkije: Europa is verantwoordelijk voor bomaanslag



HUISBAAS
01-11-10, 16:01
http://www.volkskrant.nl/static/FOTO/pe/1/6/6/media_xl_309321.jpg?20101101130757
De plek van de bomaanslag in Istanbul. © ap

ISTANBUL - De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan beschuldigt Europa van het steunen van terroristen. Hij stelt Europa daarmee verantwoordelijkheid voor de bomaanslag zondag in de miljoenenstad Istanbul. Dat meldden Turkse media maandag.

Door de terreuractie vielen 32 gewonden, de dader kwam om. Erdogan haalde de bomaanslag aan in een toespraak die hij hield voor een internationaal congres in Istanbul. Hij verweet Europese landen dat zij, ondanks Turkse waarschuwingen en eisen, nog altijd niet afrekenen met organisaties die terrorisme steunen maar zich verschuilen achter media- of liefdadigheidsorganisaties.

Roj TV

Hij doelt daarmee onder andere op Roj TV, een Koerdisch kanaal dat uitzendt vanuit Denemarken en dat algemeen wordt gezien als spreekbuis van de Koerdische afscheidingsbeweging PKK.

Het staat nog niet vast of de PKK inderdaad achter de aanslag zit. De organisatie zelf heeft betrokkenheid ontkend. De laatste tijd zijn er echter verschillende splintergroepen actief waarover de leiding van de PKK niet altijd controle heeft.

Ook een linkse terroristische organisatie, DHKP-C, staat nog op het lijstje verdachten, net als de Turkse tak van al-Qaeda. Tot nu toe heeft niemand de aanslag opgeëist.


ANP
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Eric de Blois
01-11-10, 17:59
"Europa is verantwoordelijk voor bomaanslag". Met deze uitspraak bevestigt de premier dat Turkije kennelijk niet bij Europa hoort. De ernstige beschuldiging geuit door de premier zou gevolgen moeten hebben voor het door Turkije om economische redenen zo gewenste lidmaatschap van de EU. Een lidmaatschap waarbij Turkije zeker zou kunnen rekenen op miljarden steun om achterstanden weg te werken uiteraard betaald door de werkende euro-burger. Fijn dat de premier van Turkije inziet dat Turkije niet tot Europa behoort.

John2
01-11-10, 18:46
[/SIZE]ISTANBUL - De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan beschuldigt Europa van het steunen van terroristen. Hij stelt Europa daarmee verantwoordelijkheid voor de bomaanslag zondag in de miljoenenstad Istanbul. Dat meldden Turkse media maandag.

__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Stelletje mongolen, ze hadden zelf beter iets tegen terrorisme kunnen doen dan een boot sturen naar de terroristen.
Tukije fuck you!!!:fuckit2:

tr_imparator
01-11-10, 19:49
"Europa is verantwoordelijk voor bomaanslag". Met deze uitspraak bevestigt de premier dat Turkije kennelijk niet bij Europa hoort.

Om je geheuge op te frissen.

- Turkije zit politisch gezien nog niet in de EU
- Turkije zit geografisch grotendeels in Azie.



De ernstige beschuldiging geuit door de premier zou gevolgen moeten hebben voor het door Turkije om economische redenen zo gewenste lidmaatschap van de EU. Een lidmaatschap waarbij Turkije zeker zou kunnen rekenen op miljarden steun om achterstanden weg te werken uiteraard betaald door de werkende euro-burger. Fijn dat de premier van Turkije inziet dat Turkije niet tot Europa behoort.

Dit moet je concreter maken. Bron?

tanger'73
01-11-10, 20:04
'K denk eerder dat Europa geschokt is dat er een aanslag dicht bij huis heeft plaatsgevonden. En blij moet wezen dat een van de Europese hoofdsteden geen doelwit is geweest.

Voorbarige conclusie van turkije, maar de boosheid moet je ze niet kwalijk nemen vlak na zo'n verschrikkelijke aanslag.

The Alchemist
01-11-10, 20:23
"Europa is verantwoordelijk voor bomaanslag". Met deze uitspraak bevestigt de premier dat Turkije kennelijk niet bij Europa hoort. De ernstige beschuldiging geuit door de premier zou gevolgen moeten hebben voor het door Turkije om economische redenen zo gewenste lidmaatschap van de EU. Een lidmaatschap waarbij Turkije zeker zou kunnen rekenen op miljarden steun om achterstanden weg te werken uiteraard betaald door de werkende euro-burger. Fijn dat de premier van Turkije inziet dat Turkije niet tot Europa behoort.


!!!!!!!!!!!!!! :lol:

Typisch achterlijk achterhaald versleten imperialistisch paternalistisch Eurocentrisch 1 zijdig , 1 dimentioneel reductionistisch kijk op de dingen !


Denk je echt dat geld of economie is alles ??? :tover:

لقد كنا اذلاء فآعزنا الله بالا سلام ِفاذا اردنا العزة بدونه آذلنا آلله
ولن ترضئ عنك اليهود ولا النصارئ حتى تتبع ملتهم

P.S.: Heeft de Turkse premier dat gezegd , echt ???

!!!!!!!!!!!

fisherman1969
01-11-10, 20:30
'K denk eerder dat Europa geschokt is dat er een aanslag dicht bij huis heeft plaatsgevonden. En blij moet wezen dat een van de Europese hoofdsteden geen doelwit is geweest.

Voorbarige conclusie van turkije, maar de boosheid moet je ze niet kwalijk nemen vlak na zo'n verschrikkelijke aanslag.

Zou haast zeggen ,, wat in het vat zit verzuurd niet ,, die aanslagen hebben al plaats gevonden het is niet de vraag waar maar wanneer slaat het tuig weer toe .
Wat is dicht bij huis , tegen woordig ?

John2
01-11-10, 20:51
Zou haast zeggen ,, wat in het vat zit verzuurd niet ,, die aanslagen hebben al plaats gevonden het is niet de vraag waar maar wanneer slaat het tuig weer toe .
Wat is dicht bij huis , tegen woordig ?

Als ik zo de verhalen leest van Turkije, denk ik dat turkije vandaag of morgen een aanslag pleegt.

Eric de Blois
01-11-10, 22:26
Om je geheuge op te frissen.

- Turkije zit politisch gezien nog niet in de EU
- Turkije zit geografisch grotendeels in Azie.

Dit moet je concreter maken. Bron?



Turkije wil graag lid worden van de EU, daarom schreef ik:

"Met deze uitspraak bevestigt de premier dat Turkije kennelijk niet bij Europa hoort."

De premier spreekt namelijk in termen van wij (turken)en zij (europeanen) en ontkent daarmee bij Europa te horen.

De premier van een land dat vindt niet bij Europa te horen, moet ook niet proberen lid te willen worden van de EU om wat geld binnen te halen (parasiteren).

En dan nog dit:

Jij schreef: "om je geheuge op te frissen."
"Turkije zit politisch gezien nog niet in de EU"

Pardon, mijn geheugen? Mankeer jij wat aan je ogen of zo?

Ik schreef namelijk: (...) voor het door Turkije om economische redenen zo gewenste lidmaatschap van de EU.(...)

Wizdom
01-11-10, 23:13
"Europa is verantwoordelijk voor bomaanslag". Met deze uitspraak bevestigt de premier dat Turkije kennelijk niet bij Europa hoort. De ernstige beschuldiging geuit door de premier zou gevolgen moeten hebben voor het door Turkije om economische redenen zo gewenste lidmaatschap van de EU. Een lidmaatschap waarbij Turkije zeker zou kunnen rekenen op miljarden steun om achterstanden weg te werken uiteraard betaald door de werkende euro-burger. Fijn dat de premier van Turkije inziet dat Turkije niet tot Europa behoort.

Volgens mij zie je het nog niet helemaal goed... De geopolitieke en economische landschap is in rap tempo aan het wijzigen... Het is niet Turkije die Europa nodig heeft maar Europa die Turkije nodig heeft... Misschien is het al te laat op het moment dat men dat inziet...

tr_imparator
01-11-10, 23:14
Turkije wil graag lid worden van de EU, daarom schreef ik:

"Met deze uitspraak bevestigt de premier dat Turkije kennelijk niet bij Europa hoort."

Er is een verschil tussen iets willen en iets zijn. Dat jij moeite hebt met dat onderscheid, kan ik niks aan doen.




De premier spreekt namelijk in termen van wij (turken)en zij (europeanen) en ontkent daarmee bij Europa te horen.

Nogmaal Turkije hoort (nog) niet tot EUROPA.



De premier van een land dat vindt niet bij Europa te horen, moet ook niet proberen lid te willen worden van de EU om wat geld binnen te halen (parasiteren).

Dat is een mening en dat mag je vinden. Bovenstaande gegeven is een feit. Foutieve feiten corrigeer ik graag.




Jij schreef: "om je geheuge op te frissen."
"Turkije zit politisch gezien nog niet in de EU"

Pardon, mijn geheugen? Mankeer jij wat aan je ogen of zo?


Nee. Beide ogen 0 dioptrie. Pupillen isocoor, pupilreacties direct, indirect en bij convergentie intact. Oogbewegingen intact.




Ik schreef namelijk: (...) voor het door Turkije om economische redenen zo gewenste lidmaatschap van de EU.(...)

Dat veranderd niks aan het feit dat Turkije momenteel niet in de EU zit.

Wizdom
01-11-10, 23:17
Turkije wil graag lid worden van de EU, daarom schreef ik:

"Met deze uitspraak bevestigt de premier dat Turkije kennelijk niet bij Europa hoort."

De premier spreekt namelijk in termen van wij (turken)en zij (europeanen) en ontkent daarmee bij Europa te horen.

De premier van een land dat vindt niet bij Europa te horen, moet ook niet proberen lid te willen worden van de EU om wat geld binnen te halen (parasiteren).

En dan nog dit:

Jij schreef: "om je geheuge op te frissen."
"Turkije zit politisch gezien nog niet in de EU"

Pardon, mijn geheugen? Mankeer jij wat aan je ogen of zo?

Ik schreef namelijk: (...) voor het door Turkije om economische redenen zo gewenste lidmaatschap van de EU.(...)

Turkije is al vanaf de jaren 60 bezig geweest om lid te worden van de EU... De Turken hebben allang ingezien dat het flauwekul is om toe te treden tot de EU... Ik geloof dat de oorlogsmisdadigers van Servie nog dichter zitten bij de lidmaatschap van de EU dan Turkije... Ik geloof dat Turkije bezig is zich te herorienteren... Niet meer wachten en achterlopen maar zich richten naar het Oosten... En het succes blijkt... De economische groei is nog nooit zo groot geweest... Turkije heeft Europa niet nodig maar andersom wel...

tr_imparator
01-11-10, 23:20
Turkije is al vanaf de jaren 60 bezig geweest om lid te worden van de EU... De Turken hebben allang ingezien dat het flauwekul is om toe te treden tot de EU... Ik geloof dat de oorlogsmisdadigers van Servie nog dichter zitten bij de lidmaatschap van de EU dan Turkije... Ik geloof dat Turkije bezig is te herorienteren... Niet meer wachten en achterlopen maar richten naar het Oosten... En het susses blijkt... De economische groei is nog nooit zo groot geweest... Turkije heeft Europa niet nodig maar andersom wel...

Die kale knikker denkt dat we een derde wereld land zijn ofzo, die bedelen om brood. Echt een hufter a la creme.

tanger'73
01-11-10, 23:43
Turkije is al vanaf de jaren 60 bezig geweest om lid te worden van de EU... De Turken hebben allang ingezien dat het flauwekul is om toe te treden tot de EU... Ik geloof dat de oorlogsmisdadigers van Servie nog dichter zitten bij de lidmaatschap van de EU dan Turkije... Ik geloof dat Turkije bezig is zich te herorienteren... Niet meer wachten en achterlopen maar zich richten naar het Oosten... En het succes blijkt... De economische groei is nog nooit zo groot geweest... Turkije heeft Europa niet nodig maar andersom wel...

Juist en de komende periode onder invloed van globalisering verplaatst de economische macht zich steeds meer naar het oosten.

Eric de Blois
02-11-10, 00:17
Juist en de komende periode onder invloed van globalisering verplaatst de economische macht zich steeds meer naar het oosten.

Ja naar het oosten. En als je maar constant naar het oosten gaat kom je vanzelf weer bij nederland terug, mits je daarbij niet zuidelijk of noordelijk afwijkt.

tanger'73
02-11-10, 00:33
Ja naar het oosten. En als je maar constant naar het oosten gaat kom je vanzelf weer bij nederland terug, mits je daarbij niet zuidelijk of noordelijk afwijkt.


'K dank u hartelijk voor uw leerzame opmerking, want ik was nog in de veronderstelling van het archaïstische concept van de platte aarde.

Eric de Blois
02-11-10, 03:55
'K dank u hartelijk voor uw leerzame opmerking, want ik was nog in de veronderstelling van het archaïstische concept van de platte aarde.

Ik weet dat ook pas sinds ik naar het goddeloze discovery channel kijk. Op de christelijke lagere school in Vlaardingen - die smerige grijze pauperstad waar ik geboren ben - leerde ik nog dat de aarde plat was.

tanger'73
02-11-10, 13:42
Ik weet dat ook pas sinds ik naar het goddeloze discovery channel kijk. Op de christelijke lagere school in Vlaardingen - die smerige grijze pauperstad waar ik geboren ben - leerde ik nog dat de aarde plat was.


Heb je daar waar je nu zit nog een beetje mooi zicht op dat bergsysteem dat andes heet?