PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokko levert de schoonste groenten en fruit



fisherman1969
01-11-10, 19:41
Op het programma Radar gezien .
Marokko staat op de eerste plaats wat het gebruik van de minste bestrijdings middellen.
Dus alle groenten en fruit uit Marokko zijn het schoonst en het minst bespoten.

Curieus
01-11-10, 19:48
Op het programma Radar gezien .
Marokko staat op de eerste plaats wat het gebruik van de minste bestrijdings middellen.
Dus alle groenten en fruit uit Marokko zijn het schoonst en het minst bespoten.


mooi, dacht ik ook :

meest lekker schoonste groenten & fruit in marokko gaan naar ....Europa :

de rest wordt verkocht in marokko ! :lol:

het beste gaat naar het buitenland , de rest blijft thuis :

tja, ik heb het niet over .......mensen ! :lol:

John2
01-11-10, 20:08
Op het programma Radar gezien .
Marokko staat op de eerste plaats wat het gebruik van de minste bestrijdings middellen.
Dus alle groenten en fruit uit Marokko zijn het schoonst en het minst bespoten.

Ja als je ook alle middelen gebruikt om de mensen te bestrijden blijft er weinig over voor de "plantjes" :hihi:

fisherman1969
01-11-10, 20:47
mooi, dacht ik ook :

meest lekker schoonste groenten & fruit in marokko gaan naar ....Europa :

de rest wordt verkocht in marokko ! :lol:

het beste gaat naar het buitenland , de rest blijft thuis :

tja, ik heb het niet over .......mensen ! :lol:

Goh valt mee dat er nog mensen leven in Marokko , vandaar dat alle slechterikken naar Nederland komen volgens jou versie !:hihi:

Nou dan heb je het goed mis !
Deze test is in Marokko uitgevoerd ,en zowel in Nederland.
Juist op de markt in Marokko waar de kleine boeren hun waren te koop aan bieden , zijn de aan geboden waren over het algemeen erg goed .
Maar eerlijk gezegd ik heb er geen ervaring mee kom helaas niet op de markt in Marokko .:)

sidi bibi
02-11-10, 05:39
Goh valt mee dat er nog mensen leven in Marokko , vandaar dat alle slechterikken naar Nederland komen volgens jou versie !:hihi:

Nou dan heb je het goed mis !
Deze test is in Marokko uitgevoerd ,en zowel in Nederland.
Juist op de markt in Marokko waar de kleine boeren hun waren te koop aan bieden , zijn de aan geboden waren over het algemeen erg goed .
Maar eerlijk gezegd ik heb er geen ervaring mee kom helaas niet op de markt in Marokko .:)

Kwaliteit van groenten en fruit is in Marokko erg goed, veelsoortig aanbod ook.
Of dat nou vrij is van pesticiden, daar heb ik mijn twijfels over, gezien de manier hoe ze ermee omgaan. Bij de verkooppunten slaat je de schrik om het hart, niks geregistreert, ook niet bij de verwerkende bedrijven. Je kunt als gewoon burger,als je dat wilt, duizenden liters pesticiden kopen. De uit Marokko geimporteerde groenten/fruit zijn vaak onder eigen beheer gekweekt en geimporteerd.
Hier wat links voor eenbeetje beeldvorming

http://www.tuinbouw.nl/nieuws/marokko-opkomst-als-producent-exporteur

http://www.vanoersvegetables.com/marokko

http://www.agf.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=523

Laatste link,als je er zelf niet bijbent, cultuurverschillen.
Bij die voedsel en warenautoriteit geven ze waarschijnlijk fouten per land aan en niet land/product. Er zitten behoorlijke verschillen in benodigde hoeveelheden pesticiden per product. Druiven oa zijn berucht.

knuppeltje
02-11-10, 09:41
Op het programma Radar gezien .
Marokko staat op de eerste plaats wat het gebruik van de minste bestrijdings middellen.
Dus alle groenten en fruit uit Marokko zijn het schoonst en het minst bespoten.

Er worden blijkbaar wel steeds meer jongetjes geboren met hypospadie. Hypospadie is een vaak makkelijk te verhelpen afwijking aan de penis. Als oorzaak naast erfelijke factoren, wordt ook het gebruik van hormoon verstorende chemicaliën onder andere in de landbouw aangegeven.
Regelmatig verschijnen er rapporten dat op paprika's en druiven uit Marokko bijvoorbeeld, veel teveel residuen van pesticiden gevonden zijn.

fisherman1969
02-11-10, 21:31
Er worden blijkbaar wel steeds meer jongetjes geboren met hypospadie. Hypospadie is een vaak makkelijk te verhelpen afwijking aan de penis. Als oorzaak naast erfelijke factoren, wordt ook het gebruik van hormoon verstorende chemicaliën onder andere in de landbouw aangegeven.
Regelmatig verschijnen er rapporten dat op paprika's en druiven uit Marokko bijvoorbeeld, veel teveel residuen van pesticiden gevonden zijn.

Ik heb zelf geen idee gaf alleen maar weer wat het Programma RADAR er van vond .
Blijkbaar doen andere landen het nog slechter , want MAROKKO was het minst in het gebruik van ,,bestrijdings middellen,, :)

knuppeltje
03-11-10, 11:03
Ik heb zelf geen idee gaf alleen maar weer wat het Programma RADAR er van vond .
Blijkbaar doen andere landen het nog slechter , want MAROKKO was het minst in het gebruik van ,,bestrijdings middellen,, :)

Het zijn dan ook niet meer dan momentopnames.
Maar daar kan Radar niets aan doen. Maar dan nog komt vaak Marokko ergens bovenaan op de lijst met voedselroducten met de meeste residuen van pesticeden.