PDA

Bekijk Volledige Versie : Nazi Duitsland wil puntensysteem immigranten



John2
01-11-10, 20:18
Duitse minister wil puntensysteem immigranten
maandag 01 november 2010 | 20:34 | Laatst bijgewerkt op: maandag 01 november 2010 | 21:12

Tekstgrootte


TORONTO - De Duitse minister Rainer Brüderle (Economische Zaken) wil een puntensysteem invoeren voor de immigratie. Het land zet dan alleen nog de deur open voor buitenlanders die voldoende punten scoren door opleiding, talenkennis, werkervaring en andere criteria.


De minister baseert zijn idee op het puntensysteem van Canada. ,,Van alle systemen die ik ken, is dit voor mij het overtuigendste'', zei hij maandag bij een werkbezoek aan de Canadese stad Toronto. Hij liet zich daar informeren over het systeem dat Canada al tientallen jaren succesvol toepast.

Duitsers voeren sinds twee maanden een heftig debat over immigranten, sinds Bundesbank-bestuurslid Thilo Sarrazin zei dat immigranten Duitsland dommer maken. Brüderle zei dat Duitsland sterker moet inzetten op het aantrekken van vakkrachten. ,,We hebben een nieuwe welkomstcultuur nodig'', zei hij.

John2
01-11-10, 20:19
Moet ik iemand helpen de koffers pakken??? :hihi:

tanger'73
01-11-10, 20:30
Duitse grootspraak naar aanleiding van een knettergekke dorpsgek met de naam thilo sarrazin. Allemaal gebakken lucht.

John2
01-11-10, 20:35
Duitse grootspraak naar aanleiding van een knettergekke dorpsgek met de naam thilo sarrazin. Allemaal gebakken lucht.
Zou het inderdaad gebakken lucht zijn?
Misschien hebben ze nu eindelijk de jaren 40-45 achter zich gelaten en durven ze weer te zeggen wat ze willen.

tanger'73
01-11-10, 20:46
Zou het inderdaad gebakken lucht zijn?
Misschien hebben ze nu eindelijk de jaren 40-45 achter zich gelaten en durven ze weer te zeggen wat ze willen.


Ja dat zeggen bedrijven ze dan ook graag in reductio ad Hitlerum.

justus
02-11-10, 02:23
Is het werkelijk raar dat europa niet langer als opvangcentrum van kanslozen wil dienen maar eisen stelt aan de kwaliteit van een immigrant en de behoefte aan die kwaliteiten?
dat is niet racistisch maar economisch verantwoord! je mag ook van een immigrant een waardevolle toevoeging aan diens nieuwe land verwachten.

knuppeltje
02-11-10, 10:33
Met zo'n topictitel lees ik al niet verder.

Pizzaman
02-11-10, 11:17
Waarom is dat nou weer 'nazi' dan?

Inmiddels is wel bewezen dat gewoon de grenzen opengooien niet werkt.
Tenzij je wilt fungeren als een soort afvoerputje, natuurlijk.
Er zijn mensen die dat graag willen, vaak degenen die er toch geen last van hebben.