PDA

Bekijk Volledige Versie : Belgische aartsbisschop ligt onder vuur



Eric de Blois
02-11-10, 16:56
Belgische aartsbisschop ligt onder vuur

Bron: Trouw http://www.trouw.nl/religie-filosofie/nieuws/article3279242.ece/Belgische_aartsbisschop_ligt_onder_vuur.html

http://www.nrc.nl/multimedia/dynamic/00282/l_onard_282351e.jpg

BRUSSEL (ANP) - De Belgische aartsbisschop Léonard komt steeds meer onder vuur te liggen wegens omstreden uitlatingen. Advocaat en sociaaldemocratisch politicus Jean-Marie de Meester kondigde dinsdag juridische stappen aan.

Volgens de jurist maakt Léonard zich schuldig aan discriminatie, onder meer ten opzichte van homo's. De aartsbisschop pleegt laster en eerroof door homofobe uitspraken, stelt De Meester. Hij wil weten hoe ver de vrijheid van meningsuiting mag gaan bij iemand die zich baseert op zijn geloof.

Op de katholieke universiteit van het Waalse Louvain-La-Neuve gaat een petitie rond waarin wordt gevraagd om het ontslag van Léonard. Hoeveel academici de oproep al ondertekenden, is niet bekend.

De aartsbisschop noemde aids onlangs een soort gerechtigheid. Ook is hij tegen de vervolging van oude priesters die zich ooit schuldig maakten aan kindermisbruik.

Einde bericht Trouw




Zombie

Deze man zet aan tot haat. Maar dat past ook wel in de geest van de bijbel.
Ik ben deze zombie van de inquisitie zeer dankbaar voor het vakkundig en onbedoeld afbreken van de katholieke kerk. Dat hij maar lang mag branden in de hel.

Eric

Pizzaman
02-11-10, 17:09
Als satanist zijnde maak ik bezwaar, ik moet die vent niet in mijn hel.

BTW volgens mij bevindt zich onder de katholieke priesters het grootste aandeel
in de kast zittende homo's. Dus logisch gevolg van die petitie: die krijgt ontslag.

Overigens vraag ik me af of hij het mogelijk rechtvaardig zou vinden als al die pedo's AIDS zouden krijgen.
Ik vermoed van wel.

Wide-O
02-11-10, 17:21
Nice combover! :love:

Die arme man wordt belaagd, maar dat werd ook al voorspeld in de bijbel:

2 Corinthians 12:10
Therefore I take pleasure in infirmities, in reproaches, in necessities, in persecutions, in distresses for Christ's sake: for when I am weak, then am I strong.

Eric de Blois
02-11-10, 18:16
Als satanist zijnde maak ik bezwaar, ik moet die vent niet in mijn hel.

Akkoord


BTW volgens mij bevindt zich onder de katholieke priesters het grootste aandeel
in de kast zittende homo's. Dus logisch gevolg van die petitie: die krijgt ontslag.

O, daar heb ik geen twijfel over.


Overigens vraag ik me af of hij het mogelijk rechtvaardig zou vinden als al die pedo's AIDS zouden krijgen.

Wie stout is krijgt de roe. Ik hoop dat deze pedofiele sinterklaas zelf eens kennis mag maken met de roe en de zak. (En van die kennismaking aids mag overhouden) De aars-bischop.

Ik vind wel dat Aars-bischop Léonard vooral door moet gaan met zijn homo-haatpreken, dat bespoedigt de ondergang van de katholieke kerk.

Marsipulami
02-11-10, 19:16
Ik heb wel sympathie voor Leonard.

Wide-O
02-11-10, 19:19
Ik hoop dat deze pedofiele sinterklaas

Kijk, daarom ben je een onbenul, en een tokkie.

Hij is zelf niet verdacht van onbetamelijkheden.

Gatverdikke, dat ik hier Léonard nog moet verdedigen tegen lullen zoals jij...

Eric de Blois
02-11-10, 19:22
Ik heb wel sympathie voor Leonard.

O daar ben ik niet verbaasd over. Ik verwacht dat leonard hier op dit forum veel bewonderaars heeft.

Marsipulami
02-11-10, 19:34
O daar ben ik niet verbaasd over. Ik verwacht dat leonard hier op dit forum veel bewonderaars heeft.

De beeldvorming over hem in de media is heel erg éénzijdig.

Eric de Blois
02-11-10, 19:49
Kijk, daarom ben je een onbenul, en een tokkie.

Hij is zelf niet verdacht van onbetamelijkheden.

Gatverdikke, dat ik hier Léonard nog moet verdedigen tegen lullen zoals jij...

Kijk, iemand die pedofielen probeert buiten rechtsvervolging te houden, verdient ook het predikaat pedofiel. Ik heb hem dat predikaat weloverwogen gegeven. Je mag mij een tokkie noemen, dat is altijd nog beter dan iemand zoals jij die het opneemt voor gelovige honden die homohaat prediken en pedofielen beschermen.

Dat een aartsbischop aids gerechtigheid noemt is voor jou kennelijk geen punt, want ik hoor je daar niet over. Maar wel val je weer over het feit dat ik de aartsbischop beledig. Iemand die zo onwaardig is als deze aartsbischop kun je niet genoeg beledigen

Dat Leonard niet is verdacht van pedofiele praktijken is niet relevant. Het gaat om zijn gedrag en zijn duidelijke pogingen pedofielen te beschermen tegen rechtsvervolging. Zo iemand krijgt om die reden van mij het predikaat: pedofiele sinterklaas.

Eric de Blois
02-11-10, 20:21
De beeldvorming over hem in de media is heel erg éénzijdig.

Als er iets éénzijdig is, is het wel de aartsbischop en zijn niet aflatende hatelijke gereutel in de richting van homo's en mensen die aan aids lijden. Over zulke ongenuanceerde vertegenwoordigers van het kwaad passen ook éénzijdige berichten in de media. Die man kan niets meer goed doen. Als je aids een rechtvaardige ziekte vindt, ben je onmenselijk. De aartsbischop is de wederopstanding van het kwaad uit de tijd van de inquisitie. Wat de aartsbischop namens god uitbraakt is gewoon verbaal crimineel. Ik heb er geen moeite mee dat aanhangers van Léonard mij een tokkie vinden. Dat is haast een compliment vergeleken met forumleden die Léonard adoreren.

Wide-O
02-11-10, 20:34
Kijk, iemand die pedofielen probeert buiten rechtsvervolging te houden, verdient ook het predikaat pedofiel.


Is dat zo?

Wide-O
02-11-10, 20:38
Je mag mij een tokkie noemen


Ik noem je dat niet: je bent het.


dat is altijd nog beter dan iemand zoals jij die het opneemt voor gelovige honden die homohaat prediken en pedofielen beschermen.


Yup, that's me!

Je bent een dom stuk stront. En ik raad je aan om heel voorzichtig te zijn met je uitspraken. :)

Eric de Blois
02-11-10, 20:48
Ik noem je dat niet: je bent het.



Yup, that's me!

Je bent een dom stuk stront. En ik raad je aan om heel voorzichtig te zijn met je uitspraken. :)

Ach en dat zegt iemand die zelf met de botte bijl werkt.

Voorzichtig met uitspraken ben jij in ieder geval niet. En ik zou er maar niet zo trots op zijn om achter de homofobe uitspraken van Léonard te staan, al zul daarmee zeker scoren hier.

Het gegeven dat een gelovige mij een stronthoop noemt beschouw ik als een groot compliment. Het geeft mij diepe bevrediging en overtuigt mij van het feit dat mijn goddeloze boodschap kennelijk is overgekomen.

Eric de Blois
02-11-10, 21:09
'Vervolg oude pedofiele priesters niet'

Bron: IKON http://ikonrtv.nl/kerknieuws/nieuws.asp?oId=19157

Oude priesters die zich schuldig maakten aan misbruik, maar niet meer in functie zijn, moeten niet worden vervolgd. Dat vindt de Belgische aartsbisschop Léonard. Critici veroordelen de omstreden uitspraak en vinden dat de kerkleider misbruikslachtoffers onder druk zet.

"Willen de slachtoffers echt dat een priester van 85 jaar oud nu opeens aan de schandpaal genageld wordt, publiekelijk zwartgemaakt wordt", vraagt de aartsbisschop zich af. "Ik denk dat de meesten dat niet wensen". Hij doet zijn uitspraken tegenover de Belgische omroep RTBF. Hij vindt dat vervolging geen evidente en adequate oplossing is. Het is eerder een “soort van wraak die geen enkel concreet resultaat meer heeft. Gerechtigheid betekent in de eerste plaats dat de slachtoffers worden gehoord".

Belgische politici reageerden verontwaardigd op de uitspraken. "Monseigneur Léonard wil opnieuw een gevoel van schuld leggen bij de slachtoffers van seksueel misbruik", aldus politici tegenover de Belgische media, "de aartsbisschop wil hen zo onder druk zetten, opdat ze niet naar de rechtbank zouden stappen". Volgens hen moeten slachtoffers zelf bepalen of zij wel of niet naar de rechter stappen. De aartsbisschop moet dat niet voor hen beslissen.

Léonard is er overigens wel voor om nog actieve misbruik-priesters te vervolgen en te straffen.

Einde bericht Ikon



Kijk dat is de aartsbischop die probeert oude pedofielen buiten rechtsvervolging te houden. Maar desondanks hebben sommigen van jullie toch nog wel sympathie voor Léonard. Vermoedelijk vanwege zijn homofobe uitspraken.

Marsipulami
02-11-10, 23:26
Als er iets éénzijdig is, is het wel de aartsbischop en zijn niet aflatende hatelijke gereutel in de richting van homo's.

Hij heeft het daar eerder zelden over, maar jammer genoeg is dat het enige waarin het grootste deel van de media geïnteresseerd is. Zijn standpunt is gewoon het standpunt dat de katholieke kerk al sinds mensenheugenis vertolkt. Ik ken geen katholieke bisschoppen die een ander standpunt verwoorden. (Hooguit zijn er enkele die een beetje rond de hete brij heen proberen draaien).


en mensen die aan aids lijden.

Hij bedoelde met 'immanente gerechtigheid' dat de verspreiding van aids ondermeer te maken kan hebben met wisselende sexuele partners. Dat is ook het standpunt van bv. UN-aids.

Marsipulami
02-11-10, 23:34
'Vervolg oude pedofiele priesters niet'


Dat er voor sommige daders van misdrijven verzachtende omstandigheden kunnen gelden is een algemeen rechtsbeginsel. Dat Léonard dit gegeven ter sprake brengt getuigt van een evenwichtige kijk op de problematiek. Een heleboel slachtoffers zullen het trouwens met hem eens zijn.

knuppeltje
03-11-10, 11:13
Ik heb wel sympathie voor Leonard.

Dat zal niemand hier verbazen.

knuppeltje
03-11-10, 11:33
Hij bedoelde met 'immanente gerechtigheid' dat de verspreiding van aids ondermeer te maken kan hebben met wisselende sexuele partners. Dat is ook het standpunt van bv. UN-aids.

Jawel, maar dat zogenaamde wissel-gevaar geldt voor iedereen. Het nadrukkelijk in verband brengen van de problemen die daaruit kunnen voortvloeien met 10 à 15 procent van de bevolking is stigmatiseren van die bevolkingsgroep. Daarbij is op geen enkele manier is te bewijzen dat er onder de 10 à 15 procent van de bevolking een hoger percentage wisselaars is dan onder de rest van de bevolking.
Gekoppeld aan zijn andere uitspraken, wekt dit weer gerede twijfel over zijn geestelijke toestand en zijn bedoelingen.

Marsipulami
03-11-10, 12:22
Jawel, maar dat zogenaamde wissel-gevaar geldt voor iedereen. Het nadrukkelijk in verband brengen van de problemen die daaruit kunnen voortvloeien met 10 à 15 procent van de bevolking is stigmatiseren van die bevolkingsgroep. Daarbij is op geen enkele manier is te bewijzen dat er onder de 10 à 15 procent van de bevolking een hoger percentage wisselaars is dan onder de rest van de bevolking.
Gekoppeld aan zijn andere uitspraken, wekt dit weer gerede twijfel over zijn geestelijke toestand en zijn bedoelingen.

Ik weet niet wie je met die 10 a 15 % van de bevolking bedoelt. Als je daarmee het percentage homo's bedoeld dan kan ik alleen maar vast stellen dat die groep er bij elke verkiezing op vooruit gaat.

De passage van Léonard waarin hij de term 'immanente gerechtigheid' gebruikt gaat over aids en geldt dus zowel voor hetero's als homo's.

knuppeltje
03-11-10, 12:25
Als je daarmee het percentage homo's bedoeld dan kan ik alleen maar vast stellen dat die groep er bij elke verkiezing op vooruit gaat.

De passage van Léonard waarin hij de term 'immanente gerechtigheid' gebruikt gaat over aids en niet over homo's.

Onzinnig geleuter.

Smerig jezuïetje, Leonard noemde dat in een adem.

Marsipulami
03-11-10, 12:31
Onzinnig geleuter.

Smerig jezuïetje, Leonard noemde dat in een adem.


Het letterlijke citaat van Léonard dan maar:


"Ik zie in deze epidemie dus geen straf, hoogstens een soort immanente gerechtigheid, een beetje zoals we op het ecologische vlak soms de rekening gepresenteerd krijgen voor wat we het milieu aandoen."

knuppeltje
03-11-10, 12:43
Het letterlijke citaat van Léonard dan maar:


"Ik zie in deze epidemie dus geen straf, hoogstens een soort immanente gerechtigheid, een beetje zoals we op het ecologische vlak soms de rekening gepresenteerd krijgen voor wat we het milieu aandoen."

Selectief selecteren kunnen we allemaal.

Slinger
03-11-10, 12:45
Het letterlijke citaat van Léonard dan maar:


"Ik zie in deze epidemie dus geen straf, hoogstens een soort immanente gerechtigheid, een beetje zoals we op het ecologische vlak soms de rekening gepresenteerd krijgen voor wat we het milieu aandoen."

Het woord 'gerechtigheid' doet het hem, daarmee verdient hij de hoofdprijs.

Wide-O
03-11-10, 13:14
En ik zou er maar niet zo trots op zijn om achter de homofobe uitspraken van Léonard te staan


Waar haal je dat nou weer uit?


al zul daarmee zeker scoren hier.


Jah, dat is de bedoeling... :aanwal:



Het gegeven dat een gelovige mij een stronthoop noemt beschouw ik als een groot compliment. Het geeft mij diepe bevrediging en overtuigt mij van het feit dat mijn goddeloze boodschap kennelijk is overgekomen.

Gelovige. :hihi:

reallife
03-11-10, 13:39
Gelovige. :hihi:

Je zit nog in de ontkenningsfase. :p

Wide-O
03-11-10, 13:44
Je zit nog in de ontkenningsfase. :p

Al een tijdje ja. :zozo: Zou dat ooit overgaan? :hihi: