PDA

Bekijk Volledige Versie : Tanja: "Als ze me bevrijden, ontvangen we ze met mitrailleurs"



rbn
03-11-10, 17:31
Tanja Nijmeijer wil niet gered worden

BOGOTA - De Nederlandse FARC-terroriste Tanja Nijmeijer wil niet gered worden uit de Colombiaanse jungle. Ze blijft bij de FARC tot haar dood of tot de overwinning, zo vertelt Nijmeijer in een interview vanuit de jungle.

De beelden van het interview zijn te zien op de site van de Wereldomroep. Op de beelden is Tanja gekleed in een groen legeruniform, met een mitrailleur op schoot.

Ze maakt duidelijk dat ze er niet over peinst om zich over te geven: "Als het leger en de regering van Colombia nog steeds denken en zeggen dat ik ben ontvoerd, laat ze dan maar hier komen om me te bevrijden. Wij zullen ze ontvangen met mitrailleurs, mijnen, mortieren, met van alles."

Jarenlang bivakkeren in kampen heeft haar vastberadenheid als FARC-guerillera niet aangetast, zo blijkt uit het gesprek: "Ik ben strijdster van de Colombiaanse Revolutionaire Strijdkrachten en ik zal dat blijven tot de overwinning of tot de dood. Er is geen weg terug. Ik ben er trots op guerrillera te zijn en hier te kunnen samenwerken met het Colombiaanse volk en de andere guerrillero's, om de macht over te nemen en de revolutie uit te roepen."

De beelden zijn gemaakt in augustus, een maand voor de aanval van het Colombiaanse leger op een FARC-kamp waarna werd gespeculeerd over de dood van de 32-jarige Nederlandse. Volgens de journalist die haar sprak, is Nijmeijer nog steeds in leven.

In oktober van dit jaar heeft de vice-president van Colombia Angelino Garzon aan Europarlementslid Hans van Baalen (VVD) gevraagd te helpen bij het losweken van Nijmeijer uit de rebellenbeweging. Van Baalen liet Garzon toen weten dat Nederland geen middelen heeft om Nijmeijer uit de FARC te laten deserteren. Garzon heeft toegezegd dat Nijmeijer „een welwillende behandeling zal krijgen” indien zij deserteert.

Tweede Kamerlid Harry van Bommel van de SP vindt dat Nederland zich diplomatiek moet blijven inzetten om Nijmeijer los te krijgen van de rebellenclub, zei hij op de Wereldomroep. Hij is geschrokken van de overtuiging waarmee Nijmeijer haar strijd voortzet. „Ik denk dat zij zo door haar omgeving geïndoctrineerd is, dat zij dit nog als enige uitweg ziet voor de politieke strijd die in Colombia wordt gevoerd.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8108044/__Tanja_Nijmeijer_wil_niet_gered_worden__.html?p=1 8,1


video: http://www.rnw.nl/nederlands/video/tanja-ik-wil-niet-gered-worden

Bofko
03-11-10, 18:22
Je leven geven voor drugshandel kan ik me niet voorstellen, dus dan wordt het martelaar voor een onduidelijke communistische ideologie.....:cheefbek: Je verwacht dan toch ook een charismatische Abimael Guzman-achtige leider. A la het Lichtend Pad in Peru.Maar ik ken hem niet.

afijn, raadselachtige gestaalde kaders in de jungle.

mark61
03-11-10, 23:14
Je leven geven voor drugshandel kan ik me niet voorstellen, dus dan wordt het martelaar voor een onduidelijke communistische ideologie.....:cheefbek: Je verwacht dan toch ook een charismatische Abimael Guzman-achtige leider. A la het Lichtend Pad in Peru.Maar ik ken hem niet.

afijn, raadselachtige gestaalde kaders in de jungle.

In een sekte kan het heel comfortabel zijn. De anderen, de hele wereld, is gek.

Ze heeft een vriendje daar, misschien is hij haar Lichtend Voorbeeld.

tanger'73
04-11-10, 00:40
"ontvangen we ze met mitrailleurs".


YouTube - Broadcast Yourself.

John2
04-11-10, 08:23
Dat farcentje wassen we nog wel :hihi:

Pizzaman
04-11-10, 08:46
Dat farcentje wassen we nog wel :hihi:

Sommige farcentjes ztinken liever gewoon verder. :zozo:

rbn
04-11-10, 09:37
Hij is geschrokken van de overtuiging waarmee Nijmeijer haar strijd voortzet. „Ik denk dat zij zo door haar omgeving geïndoctrineerd is, dat zij dit nog als enige uitweg ziet voor de politieke strijd die in Colombia wordt gevoerd.”

zolang de politiek en de familie van tanja niet accepteren dat ze een eigen zelfbewuste keuze gemaakt heeft waar ze zelf met het volle verstand achter staat dan werken hun acties averechts..

John2
04-11-10, 22:44
zolang de politiek en de familie van tanja niet accepteren dat ze een eigen zelfbewuste keuze gemaakt heeft waar ze zelf met het volle verstand achter staat dan werken hun acties averechts..

Inderdaad en er is maar één oplossing, oppakken en levenslang opsluiten.