PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkanen: Bemoeienis Marokko moet nu echt stoppen



jang0201
05-11-10, 10:17
Marokkanen: Bemoeienis Marokko moet nu echt stoppen

’Stop die onzin, wij zijn burgers van Nederland’ROTTERDAM - De Marokkaanse overheid moet stoppen zich te bemoeien met Marokkaanse Nederlanders. Dat vindt het Netwerk Vrijzinnige Marokkaanse Nederlanders.

Morgen organiseert het een conferentie over dit en andere onderwerpen in Rotterdam. Mede-oprichter Abdelghafour Ahalli: ,,Stop die onzin, wij zijn burgers van Nederland.''

Ongevraagd de Marokkaanse nationaliteit
Enkele voorbeelden van bemoeienis van Marokko waar Ahalli zich aan stoort: de namenlijst die ouders moeten gebruiken als ze hun pasgeboren baby willen registreren bij de Marokkaanse ambassade, geestelijken die worden uitgenodigd voor een bezoek aan Marokko en het feit dat Marokkaanse-Nederlanders gevraagd en ongevraagd de Marokkaanse nationaliteit krijgen. ,,Hoe lang blijft dat nog zo? Tot de vijfde generatie? Of de zevende?'', vraagt Ahalli zich af.

Voor Nederland kiezen
De oprichter van het netwerk vindt dat Marokkaanse Nederlanders voor Nederland moeten kiezen. ,,Nederland is ons land. Hier hebben we onze kinderen gekregen, we hebben hier huizen gekocht.''

Acceptatie homo's
En dat is niet het enige waar de organisatie voor pleit. Zij vindt ook dat er in de Marokkaans-Nederlandse gemeenschap meer ruimte moet komen voor diversiteit. Zo moet er meer acceptatie komen voor mensen die ervoor kiezen om de islam niet actief te belijden of homoseksueel zijn.

Verder vindt het netwerk dat de Marokkaanse gemeenschap opener moet discussiëren over onderwerpen als seksualiteit, religie en de problemen die een deel van de Marokkaans-Nederlandse jeugd veroorzaakt. Ahalli: ,,Het zijn Wilders en Pauw en Witteman, niet de Marokkanen onderling die het bespreken.''

Het netwerk ontstond twee jaar geleden. Een aantal Marokkaanse Nederlanders plaatste toen een opiniestuk in de Volkskrant waarin ze zich uitspraken tegen de bemoeienis van de Marokkaanse overheid. In de periode daarna organiseerden ze tal van debatten over dit en andere onderwerpen. Pas later leidde dit tot de daadwerkelijke oprichting van het Netwerk Vrijzinnige Marokkaanse Nederlanders.

Verrader
De discussie die de afgelopen twee jaar woedde, was soms fel. Ahalli wordt wel eens op internetfora voor Marokkaanse-Nederlanders uitgemaakt voor 'verrader'. Hij verklaart dat als volgt: ,,Het is eigenlijk een teken van een gemeenschap waar veel sociale controle en geroddel is, van een gesloten groep.''

Toch ziet hij de felle discussie als positief. Hij vergelijkt het met de reparatie van een kapot riool. ,,We ruiken wel de stank, maar dat is een teken van een schoonmaakproces.''

ad.nl

:duim:

Ron Haleber
05-11-10, 10:45
Onjuist voorstel!

De enig juiste remedie is om Mohammed Rabbae alsnog te overreden
om in Marokko het hem aangeboden ministerschap van Migratie
te doen accepteren! :love:

Rabbae zal dan wel de juiste maatregelen treffen!

Jongetjes die zch bij ons misdragen
worden op vacantie daar dan wel ff ores geleerd! :fpotver:


Ook wegens Wilders zullen onze diplomaten daar personae non grata worden...

Wedden dat het zal helpen? :)

Pizzaman
05-11-10, 11:19
Ik vraag me af waarom dat 'nu opeens' wel zou moeten.
Volgens mij beginnen sommige mensen last te krijgen van een knijpkont.
Angstig de billen bij elkaar...

Overigens is stank uit het riool niet altijd een teken van 'een schoonmaakproces'.
Maar wel altijd een teken dat er STRONT zit.

Verder sluit ik me 99% aan bij Ron Haleber, hoewel ik betwijfel of de diplomaten 'persona non grata' worden.
Rutte zal er namelijk wel voor zorgen dat er alleen PvdA-diplomaten naar Marokko gaan :hihi:

knuppeltje
05-11-10, 11:28
Onjuist voorstel!

Jongetjes die zch bij ons misdragen
worden op vacantie daar dan wel ff ores geleerd! :fpotver:

Wedden dat het zal helpen? :)

Nergens voor nodig, kost veel teveel als dat door de gemeenschap moet worden betaald.

Zijn er hier tegenwoordig geen katholieke internaten meer om die gastjes wat fatsoen bij te brengen? :fpotver:

mark61
05-11-10, 11:37
Wat zijn ores?

Pizzaman
05-11-10, 11:39
Dat zijn Mores waarvan de M aan bezuinigingen ten prooi is gevallen.

Ron Haleber
05-11-10, 11:45
Nergens voor nodig, kost veel teveel als dat door de gemeenschap moet worden betaald.

Zijn er hier tegenwoordig geen katholieke internaten meer om die gastjes wat fatsoen bij te brengen? :fpotver:

Ik had het over Marokko. Daar zijn de internaten helemaal gratis.
Bijna op elke hoek van een straat is er eentje.

De verzorgers ervan leren die jochies heel effectief en snel orde en net gedrag bij. :)

Maar bij ons in NL mogen hun effectieve methoden niet worden gebruikt!
Dus kost het erg duur! :huil:

tanger'73
05-11-10, 11:47
Onjuist voorstel!

De enig juiste remedie is om Mohammed Rabbae alsnog te overreden
om in Marokko het hem aangeboden ministerschap van Migratie
te doen accepteren! :love:

wat heeft hij er voor betaalt dan?

knuppeltje
05-11-10, 11:53
Dus kost het erg duur! :huil:

Lees het eens aandachtig over Ronny, het is inderdaad om van te huilen.

Ron Haleber
05-11-10, 11:57
wat heeft hij er voor betaalt dan?

Helemaal niks!

Hassan II had grote bewondering voor Rabbae gekregen
hoe hij die voor Marokko lastige organisaties de mond had gesnoerd
met zijn valse beschuldigingen...

Daar zag Hassan wel brood in - dus geef hem een ministersambt! :zozo:

Ron Haleber
05-11-10, 12:01
Lees het eens aandachtig over Ronny, het is inderdaad om van te huilen.

Salafistische Marokkanen huilen niet over de methodes in Marokko.
Vinden dat daar maar nog veel te slap!
Die willen het straffer met hun sharia! Zie Ansaar! :loens:

tanger'73
05-11-10, 12:07
Helemaal niks!

Hassan II had grote bewondering voor Rabbae gekregen
hoe hij die voor Marokko lastige organisaties de mond had gesnoerd
met zijn valse beschuldigingen...

Daar zag Hassan wel brood in - dus geef hem een ministersambt! :zozo:


Rabbae woont en leeft voor een groot deel van zijn leven in Nederland. Geen enkele staat zal via een uitzendbureau iemand detacheren voor een ministerspost. Maar ik zie de humor er wel van in hoor, of ben je serieus?

Pizzaman
05-11-10, 12:13
Niet zitten zeuren over spel- en taalfoiuten als iemand het goed bedoelt he.
Misschien is ie wel import-allochtoon, of heeft ie dyslexie, weet jij veel.
Ik kom Ron wel helpen met uitzwaaien als Rabbae vertrekt.

Overigens ben ik er van overtuigd dat her-opvoeden goedkoper kan in Marokko.
Graag wel garantie: niet goed, patient terug, en dan op kosten van Marokko.
Voor zolang het duurt om ze 'netjes her-opgevoed af te leveren'


Sterker nog, als wij cellen verhuren aan Belgie, waarom zouden we dan geen langgestraften en dergelijke
'uitbesteden' aan Marokko? Het kan gewoon goedkoper, zowel cellen als andere dingen.
Desnoods Turkije, immers er wordt beweerd dat die bijde EU moet, kan je dus ook niet stellen dat de gevangenissen 'niet voldoen'.
Als het land goed genoeg is, moeten we ook de gevangenissen accepteren.

Overigens denk ik wel dat de reiskosten dan ten laste komen van de gestrafte.
Immers misdaad mag niet lonend zijn.

Ron Haleber
05-11-10, 12:14
Rabbae woont en leeft voor een groot deel van zijn leven in Nederland. Geen enkele staat zal via een uitzendbureau iemand detacheren voor een ministerspost. Maar ik zie de humor er wel van in hoor, of ben je serieus?

Dan heb je dat nieuws gemist...:slaap:

In interviews heeft Rabbae uitvoerig verteld hoe hij door een buurjongen
- in opdracht van de geheime dienst -
gevraagd werd om minister van migratie in Marokko te worden. :fpotver:

Pizzaman
05-11-10, 12:16
Hij had ook moeten zeggen:

Geen enkele FATSOENLIJK WELDENKENDE staat...
Maar we hebben het ook niet over een staat, we hebben het hier over een brainfart van de King.

tanger'73
05-11-10, 12:20
Dan heb je dat nieuws gemist...:slaap:

In interviews heeft Rabbae uitvoerig verteld hoe hij door een buurjongen
- in opdracht van de geheime dienst -
gevraagd werd om minister van migratie in Marokko te worden. :fpotver:


Nou ik mis zoveel dingen, zeker dit soort dingen en in zekere zin gelukkig maar.

Ron Haleber
05-11-10, 12:26
Niet zitten zeuren over spel- en taalfoiuten als iemand het goed bedoelt he.

Ik verbeter regelmatig citaten als er spelfouten in zitten...
Heel normaal!

En zonet bij Tanger: die had het over "aissati"... Daar wordt onze voorzitter erg boos over...
Dus corrigeerde ik het in: El Aissati..

Pizzaman
05-11-10, 12:27
BTW het verhaal dat dan de koning van Marokko aan de BUURJONGEN van Rabbae gevraagd zou hebben of die buurjongen wilde overbrengen dat Rabbae minister kon worden...

...doet mij toch sterk vermoeden dat het lulkoekgehalte van dit verhaal vrij groot is.

Pizzaman
05-11-10, 12:31
Ik verbeter regelmatig citaten als er spelfouten in zitten...
Heel normaal!

Och gewoon je best doen, en later nog eens terug lezen.
Het reactieschermpje is nou niet echt groot, je ziet snel iets over het hoofd.
Maar als je op alle slakken zout gaat leggen... ik haal er zo tien uit dit draadje.
Ik vind dat niet ECHT boeiend.


En zonet bij Tanger: die had het over "aissati"... Daar wordt onze voorzitter erg boos over...
Dus corrigeerde ik het in: El Aissati..
Ja da's de forum-voorzitter, nietwaar?

Mag ik trouwens opmerken dat er hier meer vrijheid van meningsuiting heerst voor zowel voor- als tegenstanders dan elders, op vele zogenaamd 'vrije fora'?
Complimenten voor El Aissati. :duim:

tanger'73
05-11-10, 12:37
En zonet bij Tanger: die had het over "aissati"... Daar wordt onze voorzitter erg boos over...
Dus corrigeerde ik het in: El Aissati..

waarom zou hij boos worden?

Ron Haleber
05-11-10, 12:39
BTW het verhaal dat dan de koning van Marokko aan de BUURJONGEN van Rabbae gevraagd zou hebben of die buurjongen wilde overbrengen dat Rabbae minister kon worden...

...doet mij toch sterk vermoeden dat het lulkoekgehalte van dit verhaal vrij groot is.

Over dat soort vreemde zaken val ik niet bij Rabbae...

Je moet zo'n Marokkaans geïmporteerd politicus tenslotte serieus nemen, anders is het einde zoek. :)

Rabbae zal wel een telefoontje van een of ander ministerie hebben gekregen... Maar met zo'n leuke anecdote trek je als politicus in NL nu eenmaal de aandacht!

Pizzaman
05-11-10, 13:03
Ik neem Rabbae & Co net zo serieus als een soort puist op een plek waar het vervelend is.
Niet bagatelliseren, maar je moet nog maar zien dat je er van af komt...

Een Marokkaanse geimporteerd politicus?
Die vent overleeft geen tien minuten in de regering van Marokko.
Overigens in geen enkele regering.

het is meer een gesjeesde geitenwollen sok.
Een soort Sjakie, maar dan anders :hihi:

http://www.canonsociaalwerk.eu/1980_achterhuis_BE/img/Flodder%20Sjakie%20182px.jpg

tanger'73
05-11-10, 13:13
in de Marokkaanse politiek wordt anciënniteit uitsluitend afgemeten aan het formaat van je balzak, die je tijdens je zittende periode als beurs gebruikt. Rabbae heeft geen aanleg, want die heeft geen o-benen. Meneer wijdbeens weer wel, maar die is geen Marokkaan dacht ik?

Pizzaman
05-11-10, 13:21
:hihi: ik dacht altijd dat ie wat anders bedoelde met 'bloemkolen'...

aboenoeh
05-11-10, 16:06
Nergens voor nodig, kost veel teveel als dat door de gemeenschap moet worden betaald.



Zijn er hier tegenwoordig geen katholieke internaten meer om die gastjes wat fatsoen bij te brengen? :fpotver:

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)


Zijn er hier tegenwoordig geen katholieke internaten meer om die gastjes wat fatsoen bij te brengen?



door in hun kontje te zitten breng je jongeren geen fatsoen bij hoor:gniffel::gniffel:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Kal-El B.V
05-11-10, 16:19
Ik vraag me af waarom dat 'nu opeens' wel zou moeten.
Volgens mij beginnen sommige mensen last te krijgen van een knijpkont.
Angstig de billen bij elkaar...

Overigens is stank uit het riool niet altijd een teken van 'een schoonmaakproces'.
Maar wel altijd een teken dat er STRONT zit.



Goed zo, blijf scherp hoor Pizzaman. Alles wat die marokkanen doen moet je verdacht vinden, niet de teugels laten vieren van die Taqqiya plegers.

:aanwal:

Pizzaman
05-11-10, 17:20
door in hun kontje te zitten breng je jongeren geen fatsoen bij hoor:gniffel::gniffel:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

:hihi: :hihi: :hihi: :hihi:


Goed zo, blijf scherp hoor Pizzaman. Alles wat die marokkanen doen moet je verdacht vinden, niet de teugels laten vieren van die Taqqiya plegers.

:aanwal:

Heeft niks te maken met 'taqqiya'.
Gewoon dat er nu een aantal de ogen open doen, en zien wat er te gebeuren staat.

Kal-El B.V
05-11-10, 17:36
:hihi: :hihi: :hihi: :hihi:



Heeft niks te maken met 'taqqiya'.
Gewoon dat er nu een aantal de ogen open doen, en zien wat er te gebeuren staat.

wat staat er te gebeuren dan ?

Pizzaman
05-11-10, 21:09
wat staat er te gebeuren dan ?

Heel simpel: er komen hopelijk goede, breed gedragen oplossingen. Dat wil zeggen dat ook de moslim-gemeenschap zich zal moeten aantrekken wat de extremisten voor misstanden veroorzaken. De andere mogelijkheid is namelijk dat er geen oplossingen komen en de shit uitbreekt, omdat men dan 'andere oplossingen' gaat zoeken.

In beide gevallen zullen er mensen het niet mee eens zijn en de goeden onder de kwaden lijden. Maar in het tweede geval heel wat meer.

Kal-El B.V
05-11-10, 21:26
Heel simpel: er komen hopelijk goede, breed gedragen oplossingen. Dat wil zeggen dat ook de moslim-gemeenschap zich zal moeten aantrekken wat de extremisten voor misstanden veroorzaken. De andere mogelijkheid is namelijk dat er geen oplossingen komen en de shit uitbreekt, omdat men dan 'andere oplossingen' gaat zoeken.

In beide gevallen zullen er mensen het niet mee eens zijn en de goeden onder de kwaden lijden. Maar in het tweede geval heel wat meer.

lekker vaag. Wat bedoel je met de moslim-gemeenschap zal zich moeten aantrekken wat de extremisten veroorzaken ? Volgens mij doen ze dat al, en wat is "de shit zal uitbreken" ? Over welke "goeden" heb je het eigenlijk.

Lul er niet zo omheen.

sidi bibi
05-11-10, 22:06
in de Marokkaanse politiek wordt anciënniteit uitsluitend afgemeten aan het formaat van je balzak, die je tijdens je zittende periode als beurs gebruikt. Rabbae heeft geen aanleg, want die heeft geen o-benen. Meneer wijdbeens weer wel, maar die is geen Marokkaan dacht ik?

Rabbae moet eerst het Nederlandse paspoort inleveren, dan mag die pas meedoen. Ik vind die regering hier best wel tof, lekker huiselijk.

http://www.larbi.org/post/2009/04/Oligarchie

tanger'73
06-11-10, 00:22
Rabbae moet eerst het Nederlandse paspoort inleveren, dan mag die pas meedoen. Ik vind die regering hier best wel tof, lekker huiselijk.

http://www.larbi.org/post/2009/04/Oligarchie


Het bevestigd precies wat ik daarover al zei.

BlackBox
07-11-10, 09:19
Mag ik trouwens opmerken dat er hier meer vrijheid van meningsuiting heerst voor zowel voor- als tegenstanders dan elders, op vele zogenaamd 'vrije fora'?
Complimenten voor El Aissati. :duim:
PDF-bestanden met kopieerbare en doorzoekbare tekst:

De islamisering van onze cultuur: http://www.speedyshare.com/files/25038945/De_islamisering_van_onze_cultuur.pdf

De verweesde samenleving: http://www.speedyshare.com/files/25042400/De_verweesde_samenleving.pdf

De puinhopen van acht jaar Paars: http://www.speedyshare.com/files/25043527/De_puinhopen_van_acht_jaar_Paars.pdf