PDA

Bekijk Volledige Versie : Wilders is weer bezig met haatzaaien in Duitsland...



Wizdom
07-11-10, 14:58
Wilders vindt Koran erger dan Mein Kampf

(Novum) - De Koran is erger dan Mein Kampf als het om aanzetten tot haat en geweld gaat. Dat betoogt PVV-leider Geert Wilders in een interview met het invloedrijke Duitse weekblad Der Spiegel.


In de Koran staan volgens Wilders meer anti-joodse passages dan in het boek van Adolf Hitler. Ook zou het islamitische heilige boek geen ruimte laten voor andere inzichten. Daarmee zou de islam dezelfde principes volgen als het fascime en het communisme.

In het interview geeft Wilders aan dat hij de vergelijking kan maken omdat hij ook delen van Mein Kampf heeft gelezen. "Bij ons is Mein Kampf verboden. Als mijn vrienden aan de linkerkant consistent zouden zijn in hun beleid, zou ook de Koran moeten worden verboden."

Der Spiegel wijst erop dat de Bijbel ook tot geweld oproept en geeft als voorbeeld een citaat van Jezus. "Breng me nu die vijanden hier die mij niet als koning wilden, en steek hen voor mijn ogen neer." Wilders stelt echter dat het er in het Nieuwe Testament gematigder aan toe gaat.

Een cruciaal verschil is volgens hem ook dat moslims de Koran veel stricter opvatten dan christenen de Bijbel. Daarom zou een vergelijking niet opgaan.

Het proces tegen Wilders was mede gebaseerd op de uitspraak dat de Koran net zo erg zou zijn als Mein Kampf. Wilders' advocaat Bram Moszkowicz betoogde echter dat niet vaststaat dat Wilders juist is geciteerd.

tanger'73
07-11-10, 15:02
Ah dat verklaart alles over Wilders, die mein kampf adoreert en waarschijnlijk in de Koran een concurrent van zijn eigen overtuiging ziet?

John2
07-11-10, 16:19
Der Spiegel wijst erop dat de Bijbel ook tot geweld oproept en geeft als voorbeeld een citaat van Jezus. "Breng me nu die vijanden hier die mij niet als koning wilden, en steek hen voor mijn ogen neer." Wilders stelt echter dat het er in het Nieuwe Testament gematigder aan toe gaat.

Zoek eens een stukje waar niet deze grote opvallende fouten instaan.

rbn
08-11-10, 12:55
http://www.depers.nl/beeld/w178/2010/201011/20101108/geert.wilders.pers.microfoons.335.jpg
als m'n haar maar goed zit


Geert blijft lekker liegen

Gedoger Geert begeeft zich op het pad der buitenlandse politiek. In een interview in Der Spiegel beweert hij dat de Duitse bondskanselier Angela Merkel ‘bang’ is voor de opkomst in haar land van een partij als de PVV.

Psychologen noemen zoiets ‘projectie’: je eigen emoties aan een ander verwijten. Want als er één persoon bang moet zijn voor zo’n Duitse PVV dan is het natuurlijk Geert zèlf, die daarmee in één klap gereduceerd wordt van Europa’s meest bekende rechtse leider tot weinig meer dan een wormvormig aanhangsel. Niet Angela maar Geert is benauwd voor een Duitse PVV.

Verder herhaalt Geert in dat interview de aantijging dat als het om antisemitisme gaat, de Koran erger is dan Mein Kampf. Ik heb al eerder duidelijk gemaakt dat dit een domme leugen is, en dat arabist Hans Jansen zich diep moet schamen voor het klakkeloos herhalen van deze gotspe in het Wildersproces. Geert herhaalt de leugen opnieuw en beweert daarbij dat hij ‘delen’ van Mein Kampf heeft gelezen. Ik kan wel raden welk deel dat is – het deel waarin Hitler uitlegt hoe dom het volk is, en hoe je het moet bewerken (hoofdstuk 6 van deel 2):

‘Daar komt nog bij dat de massa lui is; dat ze vastgeroest zijn in de geest van hun oude gewoonten en, als ze aan hun lot worden overgelaten, slechts met moeite een tekst zullen lezen als deze in tegenspraak is met wat ze geloven, en niet belooft waar ze op hopen.’

Bourgeois pers

Vandaar dat de ‘bourgeois pers’ (Geert zou zeggen: de publieke staatsomroep) geen enkele invloed heeft op de massa. De ideale leider, aldus Hitler, schrijft niet, maar herhaalt een uiterst simpele boodschap:

‘Als hij – in eerste instantie – ziet dat ze hem niet begrijpen, wordt hij zó primitief en helder in zijn uitleg dat zelfs het laatste lid van zijn publiek hem wel moèt begrijpen. Als hij voelt dat ze hem niet volgen, zal hij zijn ideeën zo voorzichtig en langzaam uiteenzetten dat zelfs het zwakste lid van zijn publiek niet achterblijft, en hij zal – ten derde – als hij vermoedt dat ze niet overtuigd zijn van de juistheid van zijn argumenten, het steeds weer herhalen, met steeds weer nieuwe voorbeelden.’

Herhalen

Ziedaar blootgelegd de aanpak waarmee Geert zijn aanhang bespeelt. Damn the facts. Herhalen, herhalen, herhalen. In de hoop dat iedereen straks inderdaad niet beter weet dan dat de Koran erger is dan Mein Kampf.

http://www.depers.nl/binnenland/522536/Geert-blijft-lekker-liegen.html

Pizzaman
08-11-10, 15:55
Ik weet niet of de Koran erger is dan Mein Kampf.
Beiden kunnen dienen 'ter leringhe ende vermaeck', en wat mij betreft dan doet ieder er maar mee wat men wil.

Evenals de bijbel trouwens, en verder zoeken ze het maar uit.
Echter heb ik heel wat meer overlast van degenen die de Koran citeren dan van degenen die Mein Kampf citeren.

tanger'73
08-11-10, 17:31
hopelijk is hij niet gaan drollen drukken in schmalkalden?

fatimaa1
08-11-10, 17:39
onzinnn.,/..
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl