PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslim Marcouch gaat preken in de kerk



HUISBAAS
08-11-10, 16:18
Tweede Kamerlid van de PvdA Ahmed Marcouch gaat preken in een remonstrantse kerk.

Dat heeft de Remonstrantse Broedergemeenschap maandag bekendgemaakt. Marcouch is zelf moslim.

Marcouch zal in de Amsterdamse remonstrantse gemeente Vrijburg preken over het lot en de vrije wil. De kerkdienst is een initiatief van de remonstrantse dominee Joost Roselaers en maakt deel uit van een serie diensten, waarin politici worden uitgenodigd om zich in een overdenking over een maatschappelijk thema uit te spreken, aldus ad.nl (http://www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterdam/article/detail/530587/2010/11/08/Moslim-Marcouch-gaat-preken-in-de-kerk.dhtml).
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

tanger'73
08-11-10, 16:44
De preek zal zeker bestaan uit het lot in en mannenlichaam opgesloten te zitten en de vrije wil om homofiel te zijn.

knuppeltje
09-11-10, 09:51
De preek zal zeker bestaan uit het lot in en mannenlichaam opgesloten te zitten en de vrije wil om homofiel te zijn.

Die fixatie zit je weer wel erg hoog.

reallife
09-11-10, 09:57
Tweede Kamerlid van de PvdA Ahmed Marcouch gaat preken in een remonstrantse kerk.

Dat heeft de Remonstrantse Broedergemeenschap maandag bekendgemaakt. Marcouch is zelf moslim.

Marcouch zal in de Amsterdamse remonstrantse gemeente Vrijburg preken over het lot en de vrije wil. De kerkdienst is een initiatief van de remonstrantse dominee Joost Roselaers en maakt deel uit van een serie diensten, waarin politici worden uitgenodigd om zich in een overdenking over een maatschappelijk thema uit te spreken, aldus ad.nl (http://www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterdam/article/detail/530587/2010/11/08/Moslim-Marcouch-gaat-preken-in-de-kerk.dhtml).
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Lijkt me wel interessant. Jammer dat het helemaal in A'dam is.

http://www.ahmedmarcouch.nl/news/112/15/14-november-10-30-uur-gastrede-Remonstrantse-gemeente/

Pizzaman
09-11-10, 12:23
De preek zal zeker bestaan uit het lot in en mannenlichaam opgesloten te zitten en de vrije wil om homofiel te zijn.

Even een vraagje, zou een homo nou ook eigenlijk een hoofddoek op moeten :hihi:

Eke
09-11-10, 12:31
De preek zal zeker bestaan uit het lot in en mannenlichaam opgesloten te zitten en de vrije wil om homofiel te zijn.


:hihi: Het is echt wel je boezem-vriendje, he,Tanger :hihi:

tanger'73
09-11-10, 12:40
Die fixatie zit je weer wel erg hoog.

hoezo, ik leef juist met Marcouch mee in zijn emancipatie omtrent homofilie. Als er een gefixeerd is, dan is hij dat wel.

tanger'73
09-11-10, 12:42
:hihi: Het is echt wel je boezem-vriendje, he,Tanger :hihi:


'K erken zijn rechten om homofiel te zijn. Dat is ook waar die naar streeft.

tanger'73
09-11-10, 12:45
Even een vraagje, zou een homo nou ook eigenlijk een hoofddoek op moeten :hihi:


Das een goeie vraag, een homofiel zou ook zijn schoonheid moeten verbergen, voor zijn partner.

Eke
09-11-10, 14:14
'K erken zijn rechten om homofiel te zijn. Dat is ook waar die naar streeft.

Zijn er nog meer punten waarom je hem wilt dissen ? Denk eens even rustig na , Ome Willem !

Pizzaman
09-11-10, 14:16
Das een goeie vraag, een homofiel zou ook zijn schoonheid moeten verbergen, voor zijn partner.

Nee, voor op straat rondhangende gelijkgestemden toch. :loens:

Indien ja, dan stel ik voor om voor Marcouch een uitzondering te maken op het burka-verbod. :hihi:

tanger'73
09-11-10, 15:29
Zijn er nog meer punten waarom je hem wilt dissen ? Denk eens even rustig na , Ome Willem !


Kan helaas niks anders bedenken dan zijn eigen paradepaardje en innige strijd.

tanger'73
09-11-10, 15:31
Nee, voor op straat rondhangende gelijkgestemden toch. :loens:

Indien ja, dan stel ik voor om voor Marcouch een uitzondering te maken op het burka-verbod. :hihi:


als het aan Marcouch lag, komt hormoonbehandeling in het basispakket.

Pizzaman
09-11-10, 15:45
als het aan Marcouch lag, komt hormoonbehandeling in het basispakket.

..je vergeet de haartransplantatie. :hihi:

super ick
09-11-10, 15:55
[B]De kerkdienst is een initiatief van de remonstrantse dominee Joost Roselaers en maakt deel uit van een serie diensten, waarin politici worden uitgenodigd om zich in een overdenking over een maatschappelijk thema uit te spreken, aldus ad.nl (http://www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterdam/article/detail/530587/2010/11/08/Moslim-Marcouch-gaat-preken-in-de-kerk.dhtml).
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Dat kan wel eens een interessante reeks 'preken' opleveren. Het zou erg sterk zijn als hij het over de gezondheidszorg zou hebben. Een totaal ander onderwerp dan wat men van hem verwacht.
Helaas is hij inmiddels een soort patenthouder op de Marokkanenproblematiek. Dat zal wel weer hetzelfde riedeltje worden.

Staan er nog interessante politici op de prekerslijst?

tanger'73
09-11-10, 16:17
..je vergeet de haartransplantatie. :hihi:

Hij kan ook een pruik opzetten.

Pizzaman
09-11-10, 16:47
Die werden (worden?) ook vergoed door het 'ziekenfonds'.

Eke
09-11-10, 16:49
Kan helaas niks anders bedenken dan zijn eigen paradepaardje en innige strijd.


Hij loopt voor de troepen uit,he ?
Hij wil zorgen dat homosexuelen rustig kunnen leven in hun woonplaats, maar hij overvraagt veel moslims door hen te confronteren met een stukje homo- intolerantie die hun Geloof nou eenmaal OOK in zich heeft.
Dit acceptatieproces is ook niet zo snel bij Christenen gegaan en er zijn nog steeds groepen die zich verslikken als hun kind uit de kast komt....

Dit is een mooi internetstukje van "Moslim" :

"Moslims zijn de eersten die onrechtmatig geweld dienen af te afkeuren. In dit geval dus ook tegen homo's omdat de islam voorschrijft dat men zich moet houden aan de wetten van het land waarin men verblijft, ook als deze onislamitisch zijn. Pas wanneer deze wetten het voor de moslim onmogelijk maken om zijn godsdienst naar behoren te belijden is emigratie geboden; en dus niet geweld." uit : Islam in het Westen : homoridder Marcouch komt met 'homonota'.


Maar goed. Dit was even terzijde, n.a.l.v. Tanger ;)

Pizzaman
09-11-10, 16:57
Vroeger al snapte ik niet wat sommigen tegen homo's hadden.

Ik heb wel eens op school gezegd, voor mijn part waren al die jongens hier in de hele school homo.
Dan bleef er namelijk enorm veel keus over... al die alleenstaande vrouwen!

Vervolgens werd het niet gewaardeerd en kon ik me melden bij de directie.

tanger'73
09-11-10, 16:58
Die werden (worden?) ook vergoed door het 'ziekenfonds'.

vandaar (in plaats van transplantatie), past geheel in de stramien van de bezuinigingen. Ook bij de PvdA.

tanger'73
09-11-10, 17:02
Hij loopt voor de troepen uit,he ?
Hij wil zorgen dat homosexuelen rustig kunnen leven in hun woonplaats, maar hij overvraagt veel moslims door hen te confronteren met een stukje homo- intolerantie die hun Geloof nou eenmaal OOK in zich heeft.
Dit acceptatieproces is ook niet zo snel bij Christenen gegaan en er zijn nog steeds groepen die zich verslikken als hun kind uit de kast komt....

Dit is een mooi internetstukje van "Moslim" :

"Moslims zijn de eersten die onrechtmatig geweld dienen af te afkeuren. In dit geval dus ook tegen homo's omdat de islam voorschrijft dat men zich moet houden aan de wetten van het land waarin men verblijft, ook als deze onislamitisch zijn. Pas wanneer deze wetten het voor de moslim onmogelijk maken om zijn godsdienst naar behoren te belijden is emigratie geboden; en dus niet geweld." uit : Islam in het Westen : homoridder Marcouch komt met 'homonota'.


Maar goed. Dit was even terzijde, n.a.l.v. Tanger ;)


Nou mij heeft hij al van zijn homo-emancipatie en met die homo in hem al ruimschoots overtuigd hoor.

Pizzaman
09-11-10, 17:02
Ik zie 'm al lopen met zo'n dooie cavia op z'n dak. :hihi:

Eke
09-11-10, 17:16
Nou mij heeft hij al van zijn homo-emancipatie en met die homo in hem al ruimschoots overtuigd hoor.

Dat dacht ik ook al enkele minuten geleden over jou, Tanger....dat je best wel ge-emancipeerd bent in deze.
Je ginnegapt nog wat ....en laat hen vrij.

Eke
09-11-10, 17:19
Dan bleef er namelijk enorm veel keus over... al die alleenstaande vrouwen!

. :hihi: AL die keuze was natuurlijk schijn, Pizzaman : it takes 2 to tango..

tanger'73
09-11-10, 17:22
Dat dacht ik ook al enkele minuten geleden over jou, Tanger....dat je best wel ge-emancipeerd bent in deze.
Je ginnegapt nog wat ....en laat hen vrij.

Hoezo ik ge-emancipeerd? Mij maakt het geen ruk uit of je nou een flikker of een pot bent. Daar is geen emancipatie bij nodig, dat mensen zich daar zo druk over maken evenmin.

Eke
09-11-10, 17:31
Hoezo ik ge-emancipeerd? Mij maakt het geen ruk uit of je nou een flikker of een pot bent. Daar is geen emancipatie bij nodig, dat mensen zich daar zo druk over maken evenmin.

Dat wat je nu zegt...dat bedoelde ik ermee !

Slinger
09-11-10, 18:01
Hoezo ik ge-emancipeerd? Mij maakt het geen ruk uit of je nou een flikker of een pot bent. Daar is geen emancipatie bij nodig, dat mensen zich daar zo druk over maken evenmin.

Hear hear! Daar maak jij je dus regelmatig nogal erg druk om.

tanger'73
09-11-10, 19:45
Hear hear! Daar maak jij je dus regelmatig nogal erg druk om.


'K maak me nergens druk om, ik kom juist mensen die daarmee zitten en erkenning zoeken ruimschoots tegemoet.

tanger'73
09-11-10, 19:47
Dat wat je nu zegt...dat bedoelde ik ermee !

zo simpel kan het zijn.

super ick
09-11-10, 23:12
'K maak me nergens druk om

:hihi: sure

tanger'73
09-11-10, 23:17
:hihi: sure


Jij wel dan? Heb meer te doen met zijn persoonlijke omgeving die hij pardoes met zijn fratsen heeft aangerand. Maar daar wil ik tegenover jou niks over kwijt.

Pizzaman
10-11-10, 08:47
:hihi: AL die keuze was natuurlijk schijn, Pizzaman : it takes 2 to tango..
Met 42 gaat het ook, naar het schijnt.
Lijkt me wel vrij vermoeiend...


Hoezo ik ge-emancipeerd? Mij maakt het geen ruk uit of je nou een flikker of een pot bent. Daar is geen emancipatie bij nodig, dat mensen zich daar zo druk over maken evenmin.

Dat je er schijt aan hebt, zou je ook kunnen zeggen... :loens:

tanger'73
10-11-10, 08:53
Dat je er schijt aan hebt, zou je ook kunnen zeggen... :loens:

Liever niet, want dat is nou net iets waar homo's gevoelig voor zijn.

knuppeltje
10-11-10, 09:23
hoezo, ik leef juist met Marcouch mee in zijn emancipatie omtrent homofilie. Als er een gefixeerd is, dan is hij dat wel.

Huichelen is blijkbaar weer voor jou geen enkele moeilijkheid.

Pizzaman
10-11-10, 09:24
Liever niet, want dat is nou net iets waar homo's gevoelig voor zijn.

dan zal 'het kan me geen reet schelen' ook wel niet goed zijn!

tanger'73
10-11-10, 09:28
Huichelen is blijkbaar weer voor jou geen enkele moeilijkheid.


Heb geen enkele moeilijkheid met homo's op afstand.

tanger'73
10-11-10, 09:29
dan zal 'het kan me geen reet schelen' ook wel niet goed zijn!


'K prefereer in deze 'het maakt me geen ruk uit' dan heb je het nog zelf in de hand.

Pizzaman
10-11-10, 09:30
'K prefereer in deze 'het maakt me geen ruk uit' dan heb je het nog zelf in de hand.

:hihi: die houden we er in (huh... of liever niet...)

knuppeltje
10-11-10, 09:34
Heb geen enkele moeilijkheid met homo's op afstand.

Geloof ik graag. Als ze dichtbij komen wordt het je veel te moeilijk om je fixatie te bedwingen.

tanger'73
10-11-10, 09:42
Geloof ik graag. Als ze dichtbij komen wordt het je veel te moeilijk om je fixatie te bedwingen.


Je bedoelt dat ik hem dan doorverwijs naar therapie of castratie?

knuppeltje
10-11-10, 09:45
Je bedoelt dat ik hem dan doorverwijs naar therapie of castratie?

Je brabbelt totaal wezenloos maar een eindje weg hoog, het is tenslotte al wat jij kunt.

tanger'73
10-11-10, 09:49
Je brabbelt totaal wezenloos maar een eindje weg hoog. het is tenslotte al wat jij kunt.


Handig hé op een forum kunnen brabbelen en lullen. Doe jij zeker niet. Jij hebt hier immers je reet op marktplaats staan. Heeft er nog iemand wat geboden?

knuppeltje
10-11-10, 09:50
Handig hé op een forum kunnen brabbelen en lullen. Doe jij zeker niet. Jij hebt hier immers je reet op marktplaats staan. Heeft er nog iemand wat geboden?

Ik bedoel maar.

tanger'73
10-11-10, 09:52
Ik bedoel maar.


is dat wat je nu zegt, gebrabbel of gelul, of toch weer iets waarop geboden kan worden?

super ick
10-11-10, 09:53
Ik bedoel maar.

Ik kan mij voorstellen dat je als zoon de indruk krijgt dat homo's minderwaardig zijn als je vader zich al op deze manier uit.

Het is ziek.

Pizzaman
10-11-10, 10:07
Homo's zijn niet minderwaardig, maar het is wel een afwijking.
Sommigen willen zich laten voorstaan op een afwijking.

Dat is pas ziek.

knuppeltje
10-11-10, 10:18
is dat wat je nu zegt, gebrabbel of gelul, of toch weer iets waarop geboden kan worden?

Voorlopig gaat het mijlenver boven je pet, kleuter.

knuppeltje
10-11-10, 10:20
Ik kan mij voorstellen dat je als zoon de indruk krijgt dat homo's minderwaardig zijn als je vader zich al op deze manier uit.

Het is ziek.

Ik ken zijn vader niet, en dat hoeft ook helemaal niet.

Maar ik mag hangen als die fixatie van die kleuter niet veel dieper zit dan alleen wat pappie eventueel gezegd kan hebben.

Puur verdringing dus.

reallife
10-11-10, 10:22
Marcouch zal in de Amsterdamse remonstrantse gemeente Vrijburg preken over het lot en de vrije wil.

Niemand die het onderwerp, 'lot en vrije wil,' ook interessant vindt? :argwaan:

knuppeltje
10-11-10, 10:23
Niemand die het onderwerp, 'lot en vrije wil,' ook interessant vindt? :argwaan:

Ikke. :)

reallife
10-11-10, 10:57
Ikke. :)

Moest even denken aan het verhaal van Oedipus die wegloopt van huis om aan zijn lot te ontkomen en daardoor juist zijn lot tegenkomt.

Of aan die ene tuinman uit dat bekende gedicht: De tuinman en de dood van van Eyck...


Een Perzisch Edelman:

Van morgen ijlt mijn tuinman, wit van schrik,
Mijn woning in: 'Heer, Heer, één ogenblik!

Ginds, in de rooshof, snoeide ik loot na loot,
Toen keek ik achter mij. Daar stond de Dood.

Ik schrok, en haastte mij langs de andere kant,
Maar zag nog juist de dreiging van zijn hand.

Meester, uw paard, en laat mij spoorslags gaan,
Voor de avond nog bereik ik Ispahaan!' -

Van middag -lang reeds was hij heengespoed-
Heb ik in 't cederpark de Dood ontmoet.

'Waarom,' zo vraag ik, want hij wacht en zwijgt,
'Hebt gij van morgen vroeg mijn knecht gedreigd?'

Glimlachend antwoordt hij: 'Geen dreiging was 't,
Waarvoor uw tuinman vlood. Ik was verrast,

Toen 'k 's morgens hier nog stil aan 't werk zag staan,
Die 'k 's avonds halen moest in Ispahaan.'

knuppeltje
10-11-10, 11:04
Of aan die ene tuinman uit dat bekende gedicht: De tuinman en de dood van van Eyck...

Leerde ik als kind kennen door mijn moerder.

Misschien ben ik daardoor later die Griekse sagen gaan lezen.

reallife
10-11-10, 11:22
Leerde ik als kind kennen door mijn moerder.

Misschien ben ik daardoor later die Griekse sagen gaan lezen.

Het fascineerde me inderdaad ook al heel jong. Zag de rozentuin bij wijze van spreken voor me en bleef het gedicht lezen en herlezen.

O ja: Griekse en Romeinse sagen. Later de Keltische. Is ook een inspiratiebron geweest voor veel bekende klassieke muziekstukken hè? Hoewel ik dan weer geen fan ben van Wagner. Zo duister. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Nu dwaal ik zelf af :o

tanger'73
10-11-10, 11:34
Homo's zijn niet minderwaardig, maar het is wel een afwijking.
Sommigen willen zich laten voorstaan op een afwijking.

Dat is pas ziek.

'K wou net zeggen en helemaal in geval van Marcouch die in de laatste spurt van zijn normale relatie een ziekelijke drang ontwikkelde zijn partner anaal te nemen. Aangezien daaruit hetzelfde produkt komt, zowel bij man alswel vrouw ben je in die zin een flikker.

tanger'73
10-11-10, 11:36
Voorlopig gaat het mijlenver boven je pet, kleuter.


absoluut, want daar kom je pas achter als je met hetzelfde geslacht op de hort gaat.

tanger'73
10-11-10, 11:38
Ik ken zijn vader niet, en dat hoeft ook helemaal niet.

Maar ik mag hangen als die fixatie van die kleuter niet veel dieper zit dan alleen wat pappie eventueel gezegd kan hebben.

Puur verdringing dus.


pappie is helaas niet meer bij leven en flikker was hij evenmin. homofilie is een afwijking en daar hebben anderen zich al ruimschoots op gefixeerd.

tanger'73
10-11-10, 11:39
Ikke. :)


Gut oh gut, meneer flikflooier voelt zich aangesproken.

jang0201
10-11-10, 11:47
'K wou net zeggen en helemaal in geval van Marcouch die in de laatste spurt van zijn normale relatie een ziekelijke drang ontwikkelde zijn partner anaal te nemen. Aangezien daaruit hetzelfde produkt komt, zowel bij man alswel vrouw ben je in die zin een flikker.


Hoe weet jij dat hij zijn partner anaal genomen heeft, was je erbij? Of is dit weer je eigen fixatie, islaMIET!

tanger'73
10-11-10, 11:48
Overigens is de homolobby weereens flink bezig de artistieke vrijheid om zeep te helpen. Door bezwaar aan te tekenen bij de Melkweg rondom een aantal rappers.

http://www.at5.nl/artikelen/51793/homofobe-islam-rappers-naar-melkweg

tanger'73
10-11-10, 11:49
Hoe weet jij dat hij zijn partner anaal genomen heeft, was je erbij? Of is dit weer je eigen fixatie, islaMIET!

'K weet het exact, mijn directe omgeving kent zijn voormalige partner zeer goed tot aan de dag van vandaag.

Jan Ganzevoort, alias super dick de flikflooier voelt zich ook aangesproken. 1 + 1 = 2.

Pizzaman
10-11-10, 13:18
'K wou net zeggen en helemaal in geval van Marcouch die in de laatste spurt van zijn normale relatie een ziekelijke drang ontwikkelde zijn partner anaal te nemen. Aangezien daaruit hetzelfde produkt komt, zowel bij man alswel vrouw ben je in die zin een flikker.

Ik zou denken, wij begrijpen elkaar.
Laat die anderen maar met rust want die willen het niet snappen en zoeken gewoon spijkers op laag water.

Overigens maakt het mij weinig uit of iemand nou een homo is of niet.
Immers ben ik het niet, dus wat heb ik er an of ermee.

De grens ligt bij mij bij homo's die er een soort reclame van maken, die dan
verder kwaliteiten moet onderstrepen. Of zoiets. Zo heb ik het eens aan de stok gehad met een zekere homo, die mij verweet dat ik iets tegen hem had OMDAT hij homo was. Toen heb ik hem maar toegevoegd dat het feit dat ik vond dat ie een vette no-funny klootzak was geen moer te maken had met welk gat ie in roerde...

Zo heb je er wel meer die menen, omdat ze homo zijn dat ze zich van alles kunnen veroorloven.

Op basis daarvan zou een gehandicapte in een rolstoel ook straffeloos een bank mogen overvallen, zeg ik dan, maar dat vindt men weer lomp. Nouja.

super ick
10-11-10, 15:01
'K weet het exact, mijn directe omgeving kent zijn voormalige partner zeer goed tot aan de dag van vandaag.

Jan Ganzevoort, alias super dick de flikflooier voelt zich ook aangesproken. 1 + 1 = 2.

Lager kan je niet zinken zeg!
Na een scheiding je sexspelletjes openbaren. Wat zijn dat voor kennissen.

Of laat me raden........Ze werd vast onderdrukt?

Pizzaman
10-11-10, 15:34
Lager kan je niet zinken zeg!
Na een scheiding je sexspelletjes openbaren. Wat zijn dat voor kennissen.

Of laat me raden........Ze werd vast onderdrukt?

Lager kan je niet zinken?

Getrouwd met marcouch, hoe laag ben je dan al gezonken... :slaap:

super ick
10-11-10, 16:16
Lager kan je niet zinken?

Getrouwd met marcouch, hoe laag ben je dan al gezonken... :slaap:

Sorry, dieper.

Wat heb je precies tegen marcouch?

tanger'73
10-11-10, 16:25
Ik zou denken, wij begrijpen elkaar.
Laat die anderen maar met rust want die willen het niet snappen en zoeken gewoon spijkers op laag water.

Overigens maakt het mij weinig uit of iemand nou een homo is of niet.
Immers ben ik het niet, dus wat heb ik er an of ermee.

De grens ligt bij mij bij homo's die er een soort reclame van maken, die dan
verder kwaliteiten moet onderstrepen. Of zoiets. Zo heb ik het eens aan de stok gehad met een zekere homo, die mij verweet dat ik iets tegen hem had OMDAT hij homo was. Toen heb ik hem maar toegevoegd dat het feit dat ik vond dat ie een vette no-funny klootzak was geen moer te maken had met welk gat ie in roerde...

Zo heb je er wel meer die menen, omdat ze homo zijn dat ze zich van alles kunnen veroorloven.

Op basis daarvan zou een gehandicapte in een rolstoel ook straffeloos een bank mogen overvallen, zeg ik dan, maar dat vindt men weer lomp. Nouja.

'K ben het in deze vriendelijk met je eens.

tanger'73
10-11-10, 16:26
Lager kan je niet zinken zeg!
Na een scheiding je sexspelletjes openbaren. Wat zijn dat voor kennissen.

Of laat me raden........Ze werd vast onderdrukt?


Verder wil ik er niks over kwijt. En ik verdrink liever dan homofiel zijn of worden.

Pizzaman
10-11-10, 18:02
Sorry, dieper.

Wat heb je precies tegen marcouch?

Wat ik exact tegen Marcouch heb? Je kan beter vragen, wat NIET.

Ik vind de man een grote neuzel, die altijd wat te zaniken heeft, wanneer het dan fout loopt is ie weer zielig. Intussen heeft die lieveling van de partijtop en de media een sterk religieuze agenda: koranonderwijs, hoofddoeken bij de politie, ‘bloeiend moslimstadsdeel', de komst van de Poldermoskee en de aan de Moslimbroederschap verbonden FION-moskee, een verworpen motie van wantrouwen wegens vermeende subsidies voor salafisten, het doorzetten van de omstreden notitie over kerk en staat...

Marcouch is in mijn ogen een voorbeeld van een grote linkse subsidie-kwal, die o.a. 150.000 euro subsidie eiste om de haatzaaiende Egyptische imam Yusuf al-Qaradawi uit te nodigen.

Hij trekt 3 jaar eerder pensioen dan een ander:
http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=9805

Nog meer redenen nodig?

HUISBAAS
10-11-10, 19:40
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/11/08/1289224214-220.jpg
Kamerlid Ahmed Marcouch van de PvdA. © gpd

AMSTERDAM - Tweede Kamerlid van de PvdA Ahmed Marcouch gaat preken in een remonstrantse kerk. Dat heeft de Remonstrantse Broedergemeenschap maandag bekendgemaakt. Marcouch is zelf moslim.

Marcouch zal in de Amsterdamse remonstrantse gemeente Vrijburg preken over het lot en de vrije wil. De kerkdienst is een initiatief van de remonstrantse dominee Joost Röselaers en maakt deel uit van een serie diensten, waarin politici worden uitgenodigd om zich in een overdenking over een maatschappelijk thema uit te spreken. (ANP)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Abu_Hurayrah
10-11-10, 19:56
Het verbaast mij dat hij zo'n gevoelig onderwerp uitkiest. De Islam is heel eenduidend in de condities omtrent het lot en de vrije wil. De vraag is of hij daar voldoende van op de hoogte is, ik hoop het.

Eke
10-11-10, 20:33
Het verbaast mij dat hij zo'n gevoelig onderwerp uitkiest. De Islam is heel eenduidend in de condities omtrent het lot en de vrije wil. De vraag is of hij daar voldoende van op de hoogte is, ik hoop het.

"De vrije wil" is wel een actueel onderwerp.De laatste tijd is er regelmatig over gepubliceerd en gediscussieerd in de krant. Zijn we wel zo vrij als we denken ? Welke rol speelt ons onbewuste ?. Het Filosofiemagazine van deze maand wijdt er zelfs een themanummer aan.
Dus het wordt ook heel interessant om de visie uit de Islam te vernemen. Hij zal zich wel goed voorbereiden, denk je niet ?

Pizzaman
10-11-10, 20:40
'De vrije wil' die wordt besproken in de kerk. Door Marcouch.

Een contradictio in terminis... wie gelooft dat?

Abu_Hurayrah
10-11-10, 21:15
"De vrije wil" is wel een actueel onderwerp.De laatste tijd is er regelmatig over gepubliceerd en gediscussieerd in de krant. Zijn we wel zo vrij als we denken ? Welke rol speelt ons onbewuste ?. Het Filosofiemagazine van deze maand wijdt er zelfs een themanummer aan.
Dus het wordt ook heel interessant om de visie uit de Islam te vernemen. Hij zal zich wel goed voorbereiden, denk je niet ?

Ja vast. Maar de vrije wil zoals die besproken wordt in de filosofie is van een hele andere orde dan wanneer dat vanuit de Islam gedaan wordt.

In de filosofie wordt er zoals je zegt naar biologische factoren gekeken in combinatie met omgevingsfactoren. Echter vanuit de Islam wordt er gekeken naar hoe Allah Zich verhoud tot de mens met betrekking tot zijn vrije wil. Dat is een wezenlijk verschil. Nu jij die twee zaken samenbrengt begin ik mij toch wel af te vragen aan welke definiering hij aandacht zal uitwijden, aan de religieuze invulling van de vrije wil of aan de filosofische? Of zal hij onduidelijkheid zaaien door die twee te mengen? Gezien zijn functie als politicus vermoed ik het laatste, omdat het dan meer mensen aan zal spreken.

Slinger
10-11-10, 21:43
Het verbaast mij dat hij zo'n gevoelig onderwerp uitkiest. De Islam is heel eenduidend in de condities omtrent het lot en de vrije wil. De vraag is of hij daar voldoende van op de hoogte is, ik hoop het.

Als het hem maar niet de kop kost. Dat is namelijk al eens eerder gebeurd: Johan van Oldenbarneveld.

Eke
10-11-10, 22:01
Ja vast. Maar de vrije wil zoals die besproken wordt in de filosofie is van een hele andere orde dan wanneer dat vanuit de Islam gedaan wordt.

In de filosofie wordt er zoals je zegt naar biologische factoren gekeken in combinatie met omgevingsfactoren. Echter vanuit de Islam wordt er gekeken naar hoe Allah Zich verhoud tot de mens met betrekking tot zijn vrije wil. Dat is een wezenlijk verschil. Nu jij die twee zaken samenbrengt begin ik mij toch wel af te vragen aan welke definiering hij aandacht zal uitwijden, aan de religieuze invulling van de vrije wil of aan de filosofische? Of zal hij onduidelijkheid zaaien door die twee te mengen? Gezien zijn functie als politicus vermoed ik het laatste, omdat het dan meer mensen aan zal spreken.

De mens wikt en God beschikt. :)

Je mailtje spreekt me wel aan, maar ik kan niet goed antwoorden..ik zit met dezelfde vragen eigenlijk. ben ook heel benieuwd !

reallife
10-11-10, 22:17
In de filosofie wordt er zoals je zegt naar biologische factoren gekeken in combinatie met omgevingsfactoren.

Las ergens zoiets als: ' de blauwdruk van je lot ligt al vast in je genen.'

In hoeverre bestaat de vrije wil als onze keuzes zowiezo be"invloed (sorry, ik prik op mijn werk, toetsenbord is gammel) worden door de chemie in onze hersenen bijv?

Fascinerend onderwerp ja :)

knuppeltje
11-11-10, 09:40
'De vrije wil' die wordt besproken in de kerk. Door Marcouch.

Een contradictio in terminis... wie gelooft dat?

Lijkt mij anders een prima plek om daarover te praten. Ergens moet de revolutie beginnen, en waarom dan niet in het hol van de leeuw?