PDA

Bekijk Volledige Versie : Ook goedemorgen. "Hollandse Varkenshoer"



super ick
11-11-10, 13:46
Ook goedemorgen. "Hollandse Varkenshoer"
Gisteren een PVV-kaalkopje dat mensen uitscheldt voor "dikke zeug" en "kankerhoer", vandaag vrolijk verder in NL Tolerantieland met Marokkaanse meisjes met eenzelfde intellectuele woordenschat. We nemen u even mee naar 010 Jolotown, metrostation Gerdesiaweg, Kralingen. Omaatje (82) in scootmobiel en dochter (53) proberen de lift te nemen, maar worden gedwarsboomd door knopjesdrukkende hangjeugd. Als dochter (53) verhaal komt halen bij de de trollende Mooker-chickies op het metrostation krijgt ze een trap en wordt ze uitgemaakt voor "Hollandse varkenshoer". Tut tut tut. Een drietraps scheldwoord, dat maar weer eens duidelijk maakt hoe er door de prachtjeugd tegen het vermeend onreine concept "Nederlandse Vrouw" wordt aangekeken. Lullen wij -als fanboys van de term "geitenneuker"- verder niet over. Maar nu komt het. Als de scootmobiel van oma (82) dan eindelijk in de lift geparkeerd staat, krijgt oma (82) een beuk in haar gezicht van een zestienjarig (16) straatterroristje (V). Gewoon, omdat het kan. Tsja, dan haal je met gemak de voorpagina van de Televaag wel. Wen er maar aan.

Joesoef
11-11-10, 13:55
De RET heeft toch overal camera's hangen, lekker op youtube. Digitale schandpaal.

Kal-El B.V
11-11-10, 19:09
De RET heeft toch overal camera's hangen, lekker op youtube. Digitale schandpaal.

Misschien moet je de bron van je verhaaltje erbij zetten, zo lijkt het alsof je dit relaas zelf hebt meegemaakt.

Anyhow, je plaatst dit bericht op dit forum natuurlijk omdat je wilt weten wat "marokkanen" hier van vinden. Ik zal je vertellen wat ik hier van vind als zogenaamde "marokkaan". Ik neem dit totaal niet serieus, ten eerste omdat in het telegraaf artikel niks wordt gezegd over een aangifte, en de telegraaf staat nogal bekend voor het brengen van nieuws wat nooit gebeurd is. En ten tweede blijf ik het een fabel vinden dat mensen de herkomst/nationaliteit van anderen kunnen herkennen alleen door naar de gezichten te kijken.

Pizzaman
11-11-10, 21:37
De RET heeft toch overal camera's hangen, lekker op youtube. Digitale schandpaal.

Ik zou zeggen gedwongen uithuwelijken aan een kale soon-to-be ex-PVV-er...
(en dan gauw allebei op het vliegtuig zetten :slaap:).

:hihi:

super ick
11-11-10, 22:19
Misschien moet je de bron van je verhaaltje erbij zetten, zo lijkt het alsof je dit relaas zelf hebt meegemaakt.

Anyhow, je plaatst dit bericht op dit forum natuurlijk omdat je wilt weten wat "marokkanen" hier van vinden. Ik zal je vertellen wat ik hier van vind als zogenaamde "marokkaan". Ik neem dit totaal niet serieus, ten eerste omdat in het telegraaf artikel niks wordt gezegd over een aangifte, en de telegraaf staat nogal bekend voor het brengen van nieuws wat nooit gebeurd is. En ten tweede blijf ik het een fabel vinden dat mensen de herkomst/nationaliteit van anderen kunnen herkennen alleen door naar de gezichten te kijken.

Ik heb hier nog nooit een zelf geschreven verhaaltje neergezet.
Wat ik frappant vind is dat bij mijn anti PVV-berichten nooit om bronvermelding word gevraagd. Ik heb er opzettelijk op gelet en ook opzettelijk geen bron vermeld. Niemand vraagt ernaar. :hihi:

I.pv. in een ontkennende stuip te schieten zou je ook gewoon kunnen stellen dat je eerst meer info wilt hebben. Straks moet je op je schreden terug treden. Ik denk dat ze meer informatie hebben. Ze spreken namelijk over een 16-jarige. Hoe weten ze anders de exacte leeftijd wel?

De reden waarom ik het plaats is omdat ik echt nog flabbergasted raak van dergelijke berichten. Een vrouw van 82 in een rolstoel een beuk in haar gezicht geven! Echt onvoorstelbaar vind ik dat. Wat is er in godsnaam met die kinderen aan de hand? Dit zijn gvd monstertjes! Straks gaat er bij een passant, of een in de auto wachtende zoon het licht uit en vallen er nog slachtoffers ook.
Wat zou jij doen in een dergelijke situatie als het jou oma betrof? Of je moeder?
Wat gebeurt hier?

Kal-El B.V
11-11-10, 23:47
Ik heb hier nog nooit een zelf geschreven verhaaltje neergezet.
Wat ik frappant vind is dat bij mijn anti PVV-berichten nooit om bronvermelding word gevraagd. Ik heb er opzettelijk op gelet en ook opzettelijk geen bron vermeld. Niemand vraagt ernaar. :hihi:

I.pv. in een ontkennende stuip te schieten zou je ook gewoon kunnen stellen dat je eerst meer info wilt hebben. Straks moet je op je schreden terug treden. Ik denk dat ze meer informatie hebben. Ze spreken namelijk over een 16-jarige. Hoe weten ze anders de exacte leeftijd wel?


Wat een jij-bak zeg. Wat ben je zielig bevooroordelend aan het huilen. Denk je dat ik op dit forum in de gaten houd wat jij allemaal post en wanneer je daarbij wel of niet een bron bijgeeft? Was dit een soort van val dat je had opgezet ? Zielige kerel.

Ik wees op het ontbreken van de bronvermelding omdat ik dit verhaal op geenstijl tegenkwam, en jij presenteert het hier alsof het jouw verhaal is door jouw geschreven meneer plagiaatpleger. Geef gewoon toe dat je het fout hebt gepresenteerd in plaats van de gebeten hond te zijn.

Ik denk trouwens niet dat ik in mijn schreden terug zal moeten treden, ik kan namelijk niet om meer informatie eisen, die macht heb ik niet over de redactie van de telegraaf. Dus we zullen het moeten doen met de informatie die er isen daarmee ons oordeel mee vormen. Nogal idioot om te stellen dat je conclusies kunt stellen aan de hand van informatie die er wellicht zou kunnen zijn.

http://www.geenstijl.nl/archives/images/hollandsevarkenshoer.html


In het artikel worden geen namen genoemd en er wordt niet melding gemaakt van een aangifte, of een arrestatie. Dus wat dat betreft lijkt dit artikel een fantasie verhaal. Inderdaad ja, hoe kan er zo stellig worden beweerd dat het om een 16 jarige gaat ? Nogmaals er wordt geen melding gemaakt van een arrestatie, dat zou de enige manier zijn om te bepalen hoe oud deze spookdaders zijn en wat hun afkomst is.

Rare manier van redeneren heb jij. Jij berust dit artikel op waarheid omdat het cijfer 16 erin voorkomt ? Er wordt gesuggereerd dat de dader 16 jaar is, dus moet het wel waar zijn ? De correcte redenering moet zijn dat je uit het artikel geen enkele grond hebt om te concluderen dat dit voorval zich uberhaupt heeft voorgedaan.


En om het netjes af te maken zal ik dan maar hier de link plaatsen van stukje dat je hebt geplagieerd.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/11/hollandse_varkenshoer.html#comments

super ick
12-11-10, 13:39
Wat een jij-bak zeg. Wat ben je zielig bevooroordelend aan het huilen. Denk je dat ik op dit forum in de gaten houd wat jij allemaal post en wanneer je daarbij wel of niet een bron bijgeeft? Was dit een soort van val dat je had opgezet ? Zielige kerel.

Ik wees op het ontbreken van de bronvermelding omdat ik dit verhaal op geenstijl tegenkwam, en jij presenteert het hier alsof het jouw verhaal is door jouw geschreven meneer plagiaatpleger. Geef gewoon toe dat je het fout hebt gepresenteerd in plaats van de gebeten hond te zijn.

Ik denk trouwens niet dat ik in mijn schreden terug zal moeten treden, ik kan namelijk niet om meer informatie eisen, die macht heb ik niet over de redactie van de telegraaf. Dus we zullen het moeten doen met de informatie die er isen daarmee ons oordeel mee vormen. Nogal idioot om te stellen dat je conclusies kunt stellen aan de hand van informatie die er wellicht zou kunnen zijn.

http://www.geenstijl.nl/archives/images/hollandsevarkenshoer.html


In het artikel worden geen namen genoemd en er wordt niet melding gemaakt van een aangifte, of een arrestatie. Dus wat dat betreft lijkt dit artikel een fantasie verhaal. Inderdaad ja, hoe kan er zo stellig worden beweerd dat het om een 16 jarige gaat ? Nogmaals er wordt geen melding gemaakt van een arrestatie, dat zou de enige manier zijn om te bepalen hoe oud deze spookdaders zijn en wat hun afkomst is.

Rare manier van redeneren heb jij. Jij berust dit artikel op waarheid omdat het cijfer 16 erin voorkomt ? Er wordt gesuggereerd dat de dader 16 jaar is, dus moet het wel waar zijn ? De correcte redenering moet zijn dat je uit het artikel geen enkele grond hebt om te concluderen dat dit voorval zich uberhaupt heeft voorgedaan.


En om het netjes af te maken zal ik dan maar hier de link plaatsen van stukje dat je hebt geplagieerd.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/11/hollandse_varkenshoer.html#comments

Ja vast en zeker. Ik pleeg plagiaat door een stukje te plaatsen van 1 van de de drukst bezochte websites van Nederland. Onder dezelfde titel en al :maf2:

Die vrouw van 53 en haar moeder van 82 hebben het verhaal verzonnen om Marokkanen zwart te maken.

Joesoef
12-11-10, 16:44
Die vrouw van 53 en haar moeder van 82 hebben het verhaal verzonnen om Marokkanen zwart te maken.


Zou best wel eens kunnen:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8183128/__Meisjes_mishandelen_vrouw__82___.html

Nergens ook maar iets over arrestaties, aangifte ed, vandaar ook mijn opmerking over de camera's. De RET heeft ze overal hangen en er moeten dus beelden van zijn. Heb jij iets vernomen van de digitale schandpaal?

justus
12-11-10, 18:43
Wat een gemekker! Tuurlijk heb je (veel) marokkaans tuig. Ontkennen heeft echt geen zin. Ze moeten blij zijn dat er geen stevige jongen in de buurt was! Ik zou dergelijk gedrag echt niet pikken.

Kal-El B.V
13-11-10, 02:15
Wat een gemekker! Tuurlijk heb je (veel) marokkaans tuig. Ontkennen heeft echt geen zin. Ze moeten blij zijn dat er geen stevige jongen in de buurt was! Ik zou dergelijk gedrag echt niet pikken.

Echt, kinderen van de verlichting op dit forum, die het logisch redeneren goed onder de knie hebben.

Dus omdat er marokkaans tuig bestaat, is dit verhaal waar. Echt pure logica.

Zo ken ik er nog één. Omdat er in het verleden fantasie voor nieuws is aangezien in de telegraaf, is dit ook fantasie.

Wat vind je van die logische redenering ?

Bart.NL
13-11-10, 11:16
Echt, kinderen van de verlichting op dit forum, die het logisch redeneren goed onder de knie hebben.

Dus omdat er marokkaans tuig bestaat, is dit verhaal waar. Echt pure logica.

Laten we het zo stellen: of het nu waar is of niet, het verhaal komt geloofwaardig over.

Dan kun je de volgende oorzaken aanwijzen:
1. dergelijke dingen gebeuren vaker;
2. omdat 1 waar is kunnen leugenaars hier misbruik van maken.

Dus wat is het ware probleem?

Nou kom op kinderen, denk eens na.

Joesoef
13-11-10, 11:45
Laten we het zo stellen: of het nu waar is of niet, het verhaal komt geloofwaardig over.


Over vooroordelen gesproken.

Bart.NL
13-11-10, 11:55
Over vooroordelen gesproken.

Iedereen heeft vooroordelen. Er vanuit gaan dat dit bericht niet waar is, is ook gebaseerd op een vooroordeel.

Vooroordelen zijn:
1. De Telegraaf/Geenstijl liegt vaak en blaast dingen op.
2. Er is een aanzienlijke groep jongeren met een Marokkaanse achtergrond die problemen veroorzaakt.

Over het algemeen zijn vooroordelen ergens op gebaseerd. Ontkennen heeft geen zin. Het doet niets aan de oorzaken.

Je hoeft je niet persoonlijk aangesproken te voelen als het niet om jou gaat, maar dat doe je kennelijk toch.

Joesoef
13-11-10, 12:08
Vooroordelen zijn:
1. De Telegraaf/Geenstijl liegt vaak en blaast dingen op.
2. Er is een aanzienlijke groep jongeren met een Marokkaanse achtergrond die problemen veroorzaakt.

Over het algemeen zijn vooroordelen ergens op gebaseerd. Ontkennen heeft geen zin. Het doet niets aan de oorzaken.



Telegraaf en geenstijl bestaan vanwege het opblazen van dingen... Is geen voorordeel.

De telegraaflezertjes en reaguurders helemaal. kijk bv eens naar de reacties over het misbruik door lucassen 'groot gelijk', 'daar zijn ze toch voor', 'gezonde jongen, zou ik ook doen'.


Er zal best wel wat gebeurd zijn bij die lift, of het in die mate is gebeurd valt nog te bezien. Om vervolgens de marokkanen en moslims daar op aan te spreken is buiten proporties.

Ik ben zelf al vele jaren vertrouwenspersoon bij een groot re-integratie bedrijf. Mishandeling, aanranding, bedreigen, heb er meerdere keren per jaar mee te maken. Het komt meer dan eens voor dat verhalen door slachtoffers en omstanders worden opgeblazen tot buiten alle proporties, vaak is er maar weinig aan de hand. Boosheid, vooroordelen, schrik, mensen zien daardoor dingen vaak niet meer zoals het is.

Kal-El B.V
13-11-10, 12:27
Laten we het zo stellen: of het nu waar is of niet, het verhaal komt geloofwaardig over.

Dan kun je de volgende oorzaken aanwijzen:
1. dergelijke dingen gebeuren vaker;
2. omdat 1 waar is kunnen leugenaars hier misbruik van maken.

Dus wat is het ware probleem?

Nou kom op kinderen, denk eens na.


Iedereen heeft vooroordelen. Er vanuit gaan dat dit bericht niet waar is, is ook gebaseerd op een vooroordeel.

Vooroordelen zijn:
1. De Telegraaf/Geenstijl liegt vaak en blaast dingen op.
2. Er is een aanzienlijke groep jongeren met een Marokkaanse achtergrond die problemen veroorzaakt.

Over het algemeen zijn vooroordelen ergens op gebaseerd. Ontkennen heeft geen zin. Het doet niets aan de oorzaken.

Je hoeft je niet persoonlijk aangesproken te voelen als het niet om jou gaat, maar dat doe je kennelijk toch.

Je moet terug naar de schoolbanken, misschien een avondcursusje logica op de open universiteit ?

Misschien kun je wel logisch redeneren, maar dan moet je even harder je best doen. Want volgens jouw redenering moet het artikel in de telegraaf dus fantasie zijn. Dat er in het verleden wel vaker verhalen hebben gestaan die later opgekolpt bleken, of zelfs helemaal niet waar, is geen vooroordeel maar werkelijkheid. Dus moet volgens jouw "logische denken" dit dus ook een fantasie verhaal zijn. Immers, zolas je zelf stellig aanneemt,


Over het algemeen zijn vooroordelen ergens op gebaseerd. Ontkennen heeft geen zin

Anyhow. Ik baseer mijn conclusie niet op vooroordelen of geschiedenis van de telegraaf. Dat is helemaal niet nodig. Ik baseer mijn stelling op het artikel zelf. Er staan geen namen in, geen melding van een aangifte, of een melding van een eventuele aangifte die nog moet komen. Er wordt geen verklaring gegeven waarom er geen aangifte is gedaan bij de politie, de krant maakt zelf geen melding van een eenzijdige actie om alsnog de autoriteiten ter verantwoording te roepen, immers zoals joesoef terecht melde, er zijn vast en zeker camerabeelden van het perron en lift. Er staat geen enkele verifieerbare informatie in dit artikel en dat maakt dit verhaal fantasie. Als een verhaal niet te verifieeren is, dan is het simpelweg niet gebeurd. Maar ja, dat zijn principes waar sommige journalisten lak aan hebben.

Iemand heeft gewoon de redactie opgebeld dit verhaal daar geponneerd en de redactie heeft het doodleuk integraal overgenomen. Er is geen enkele toetsing vooraf geweest en dat leid ik weer af uit het artikel zelf. Uit het artikel is geen enkele toetsing van het verhaal af te leiden.

Maar maar..... het is wel waar want het waren marokkanen....
Doh.....

Bart.NL
13-11-10, 12:40
Telegraaf en geenstijl bestaan vanwege het opblazen van dingen... Is geen voorordeel.

De telegraaflezertjes en reaguurders helemaal. kijk bv eens naar de reacties over het misbruik door lucassen 'groot gelijk', 'daar zijn ze toch voor', 'gezonde jongen, zou ik ook doen'.

Er zal best wel wat gebeurd zijn bij die lift, of het in die mate is gebeurd valt nog te bezien. Om vervolgens de marokkanen en moslims daar op aan te spreken is buiten proporties.

Ik ben zelf al vele jaren vertrouwenspersoon bij een groot re-integratie bedrijf. Mishandeling, aanranding, bedreigen, heb er meerdere keren per jaar mee te maken. Het komt meer dan eens voor dat verhalen door slachtoffers en omstanders worden opgeblazen tot buiten alle proporties, vaak is er maar weinig aan de hand. Boosheid, vooroordelen, schrik, mensen zien daardoor dingen vaak niet meer zoals het is.

Zo gaan dat soort dingen. De vooroordelen tegen Telegraaf/Geenstijl zijn ergens op gebaseerd. Dus als er weer zo'n bericht staat, denk jij al snel (en terecht): het kan best verzonnen of overdreven zijn.

Aan de andere kant zijn veel zaken wel waar. Dat is de basis waarop Telegraaf/Geenstijl/Wilders kunnen bestaan. Als ze constant zouden liegen, zou niemand ze meer geloven.

Een incorrecte analyse van de situatie leidt tot verkeerde oplossingen. Bepaalde groepen mensen zijn oververtegenwoordigd zijn in de misdaadstatistieken (en dat zijn niet alleen de kamerleden van de PVV).

Joesoef
13-11-10, 12:45
Zo gaan dat soort dingen. De vooroordelen tegen Telegraaf/Geenstijl zijn ergens op gebaseerd. Dus als er weer zo'n bericht staat, denk jij al snel (en terecht): het kan best verzonnen of overdreven zijn.

Aan de andere kant zijn veel zaken wel waar. Dat is de basis waarop Telegraaf/Geenstijl/Wilders kunnen bestaan. Als ze constant zouden liegen, zou niemand ze meer geloven.

Een incorrecte analyse van de situatie leidt tot verkeerde oplossingen. Bepaalde groepen mensen zijn oververtegenwoordigd zijn in de misdaadstatistieken (en dat zijn niet alleen de kamerleden van de PVV).


Ik hebt het vermoeden dat jij niet in staat bent om het begrip vooroordeel te bevatten. Ik ga ook geen poging wagen, je kan het gewoon niet.

Bart.NL
13-11-10, 13:08
Ik hebt het vermoeden dat jij niet in staat bent om het begrip vooroordeel te bevatten. Ik ga ook geen poging wagen, je kan het gewoon niet.

Iedereen heeft vooroordelen. Mensen die ontkennen dat ze die hebben, zouden eens bij zichzelf te rade moeten gaan.

Als daar aanleiding toe is, stel ik mijn mening wel bij. Dat doen veel mensen niet. Die blijven vastzitten in hun denkpatronen.

Pizzaman
13-11-10, 14:56
Hier heb ik nog een vooroordeel :hihi:

Alser camerabeelden zijn, dan zie je daar waarschijnlijk weinig op.
Ze zullen wel weer het vlekkerige blauw/witte beeld geven zoals gebruikelijk bij de RET.
Overigens hebben die filmpjes zelden enig geluid. Zo wel dan is het meestal niet te verstaan wat wordt gezegd/gebruld.
Dus vergeet dat 'beeldmateriaal' nou maar.

Elke internet-snol heeft tegenwoordig megapixel stereo full color met superzoom...
..maar een geldverslindend openbaar vervoer komt niet verder dat wat sneeuwbeeld,
waarop je nog net de metro van het perron kan onderscheiden. Roflol.

En dat er wat gebeurt, ja in die metro daar gebeurt voortdurend wat.
Of het nieuwswaardig is dat is vraag twee, als je wilt kan je de krant wel vol krijgen.
Dat er hangjeugd is, ja ook dat maar wel een stuk minder sinds je zonder kaartje ook niet door het poortje mag.

Gezien de cijfers is de kans ook groter dat het allochtone hangjeugd was.
In Rotjeknor is dat nou eenmaal een feit. En wat zegt dat dan?
Dat ze een probleem hebben in de randstad, en op zich is dat niks nieuws.

justus
14-11-10, 06:13
Echt, kinderen van de verlichting op dit forum, die het logisch redeneren goed onder de knie hebben.

Dus omdat er marokkaans tuig bestaat, is dit verhaal waar. Echt pure logica.

Zo ken ik er nog één. Omdat er in het verleden fantasie voor nieuws is aangezien in de telegraaf, is dit ook fantasie.

Wat vind je van die logische redenering ?



hou nou toch op. er zijn heel veel lieve en goede marokkaanse mensen. en zelfs zij zien dat er een klein groepje extreem gajes uit hun kringen afkomstig is. en zelfs zij durven niet in te grijpen. tuig is tuig en de origine zal me jeuken. gegeven de uitlatingen en het gedrag zoals beschreven duidt dit ontegenzeggelijk op een (foute) marokkaanse komaf. suf meppen dat tuig.

justus
14-11-10, 06:21
Telegraaf en geenstijl bestaan vanwege het opblazen van dingen... Is geen voorordeel.

De telegraaflezertjes en reaguurders helemaal. kijk bv eens naar de reacties over het misbruik door lucassen 'groot gelijk', 'daar zijn ze toch voor', 'gezonde jongen, zou ik ook doen'.


Er zal best wel wat gebeurd zijn bij die lift, of het in die mate is gebeurd valt nog te bezien. Om vervolgens de marokkanen en moslims daar op aan te spreken is buiten proporties.

Ik ben zelf al vele jaren vertrouwenspersoon bij een groot re-integratie bedrijf. Mishandeling, aanranding, bedreigen, heb er meerdere keren per jaar mee te maken. Het komt meer dan eens voor dat verhalen door slachtoffers en omstanders worden opgeblazen tot buiten alle proporties, vaak is er maar weinig aan de hand. Boosheid, vooroordelen, schrik, mensen zien daardoor dingen vaak niet meer zoals het is.

ik onderschrijf je verhaal voor een procent of 90. neemt niet weg dat veel problemen met jongeren in de randstad en dan met name 020, 010, 070 en 030 worden veroorzaakt door lieden van marokkaans origine. vroeger alleen jongens, tegenwoordig ook meisjes. hiermee zeg ik niet dat er geen autochtoon tuig meer is, wel degelijk. alleen manifesteren die zich doorgaans op een ander vlak (voetbal/dance rellen en zo, kerstbomenjacht en vuurwerk). de in het artikel beschreven acties horen nu eenmaal typisch bij een groep die van origine islamitisch is, termen als varkenshoer duiden daarop. voorts heeft het voor de voeten spugen een oorsprong die vooral in de marokkaanse/noord-afrikaanse 'cultuur' heeft (gespuug vind ik niet echt een culturele bezigheid). voorts gelet op het gegeven dat er veel marokkanen in de randstad zijn en gelet op eigen ervaringen (ben ooit met een maat van me een biertje gaan drinken in de stad toen een stel knulletjes met marokkaanse neuzen het nodig vonden om ons - ex mariniers - uit te maken voor homo....:hihi:, en zo nog wel wat akkefietjes) geloof ik dat verhaaltje wel.
simpel gesteld: echt waar joh, er zijn ook marokkaanse overlastgevertjes, doorgaans tuig genaamd, en ook daar moet wat aan gebeuren!

Joesoef
14-11-10, 09:42
simpel gesteld: echt waar joh, er zijn ook marokkaanse overlastgevertjes, doorgaans tuig genaamd, en ook daar moet wat aan gebeuren!

Daar twijfel ik niet aan alleen benoem zoals het is en spreek niet een hele groep er op aan.
Je hebt echt geen idee hoeveel last mensen kunnen hebben vanwege 'ook een' Marokkaan zijn.

super ick
14-11-10, 10:11
Daar twijfel ik niet aan alleen benoem zoals het is en spreek niet een hele groep er op aan.
Je hebt echt geen idee hoeveel last mensen kunnen hebben vanwege 'ook een' Marokkaan zijn.

Dat is erg triest en dat meen ik.

Nu kun je iedereen er op aanspreken toch vooral de nuance te bewaren en de media de schuld te geven dat zij de berichtgeving opblazen.

Kern blijft toch dat die kutmarokkaantjes de feitelijke oorzaak zijn. Triest is dat inderdaad de hele groep daar enorm veel last van heeft. Triest is ook dat ik zoveel omtrekkend bagatelliserend ontkennend gedrag zie (en dan doel ik niet op nuance). Die tijd is definitief voorbij. Het is een groot probleem waar veel steden mee te kampen hebben, niet een enkel groepje.

Vorige week nog op bezoek geweest in een gevangenis. Mag jij raden wie daar oververtegenwoordigd zijn. Ik zag ongeveer 10% kaaskoppen.

Ik ben er overigens wel van overtuigd dat de problematiek met de kutmarokkaantjes binnen de huidige wetgeving prima op te lossen is. Jammer dat men niet durft en de aanpak er te vaak op gericht is het conflict beheersbaar te houden.
Het recht van de sterkste is erg belangrijk in die straatcultuur. Laat ze maar eens een paar keer goed voelen dan als het op de spits gedreven wordt.

Pizzaman
14-11-10, 11:35
hou nou toch op. er zijn heel veel lieve en goede marokkaanse mensen. en zelfs zij zien dat er een klein groepje extreem gajes uit hun kringen afkomstig is. en zelfs zij durven niet in te grijpen. tuig is tuig en de origine zal me jeuken. gegeven de uitlatingen en het gedrag zoals beschreven duidt dit ontegenzeggelijk op een (foute) marokkaanse komaf. suf meppen dat tuig.

".....een klein groepje extreem gajes uit hun kringen afkomstig is. en zelfs zij durven niet in te grijpen. "

Als men nou eens duidelijk maakte dat het gijng om 'niet durven' in plaats van er gewoon schijt aan te hebben was er al veel gewonnen.

Dat 'niet durven' is wel te begrijpen. Immers durft een nederlander ook niets meer. Een inbreker een dreun verkopen? U staat zelf sneller voor de rechtbank dan die inbreker.

Maar we horen niks. Het 'is stil aan de overkant'. En hoe stiller het blijft, hoe verder die overkant weg lijkt.

Pizzaman
14-11-10, 11:37
Daar twijfel ik niet aan alleen benoem zoals het is en spreek niet een hele groep er op aan.
Je hebt echt geen idee hoeveel last mensen kunnen hebben vanwege 'ook een' Marokkaan zijn.

Dus als ik het goed begrijp, ben jij ook tegen boetes voor voetbalclubs om dat hun hooligans weer eens een straat gesloopt hebben? :blij:

Pizzaman
14-11-10, 11:43
....gelet op eigen ervaringen (ben ooit met een maat van me een biertje gaan drinken in de stad toen een stel knulletjes met marokkaanse neuzen het nodig vonden om ons - ex mariniers - uit te maken voor homo....:hihi:

Hopelijk heb je nooit wat gerommeld met een 'mindere' bij die mariniers :hihi:

justus
14-11-10, 11:51
Daar twijfel ik niet aan alleen benoem zoals het is en spreek niet een hele groep er op aan.
Je hebt echt geen idee hoeveel last mensen kunnen hebben vanwege 'ook een' Marokkaan zijn.

ik spreek ook geen hele groep aan. ik heb het over tuig, dat is maar een heel klein deel.

justus
14-11-10, 11:54
Hopelijk heb je nooit wat gerommeld met een 'mindere' bij die mariniers :hihi:

bij de mariniers heb ik nimmer een vrouw ontwaard... en als ik rommel doe ik dat met vrouwen, en die beschouw ik niet als minder.

Pizzaman
14-11-10, 11:56
bij de mariniers heb ik nimmer een vrouw ontwaard... en als ik rommel doe ik dat met vrouwen, en die beschouw ik niet als minder.

LOL, ik doelde meer op de 'Lucassen-affaire'. :p

mark61
14-11-10, 15:18
".....een klein groepje extreem gajes uit hun kringen afkomstig is. en zelfs zij durven niet in te grijpen. "

Als men nou eens duidelijk maakte dat het gijng om 'niet durven' in plaats van er gewoon schijt aan te hebben was er al veel gewonnen.

Dat 'niet durven' is wel te begrijpen. Immers durft een nederlander ook niets meer. Een inbreker een dreun verkopen? U staat zelf sneller voor de rechtbank dan die inbreker.

Maar we horen niks. Het 'is stil aan de overkant'. En hoe stiller het blijft, hoe verder die overkant weg lijkt.

Wat maakt volgens jou dat een doorsnee Marokkaanse Nederlander zich geroepen zou moeten voelen iets te doen aan medeburgers die toevallig ook roots in Marokko hebben?

Waarom doe jij niks aan hooligans, housepartyrellen, oplichtende bankiers?

mark61
14-11-10, 15:20
Dus als ik het goed begrijp, ben jij ook tegen boetes voor voetbalclubs om dat hun hooligans weer eens een straat gesloopt hebben? :blij:

Is er een club genaamd 'Nederlanders van Marokkaanse afkomst FC'?

super ick
14-11-10, 21:22
ex mariniers

Qua Patet Orbis

Pizzaman
15-11-10, 08:39
Wat maakt volgens jou dat een doorsnee Marokkaanse Nederlander zich geroepen zou moeten voelen iets te doen aan medeburgers die toevallig ook roots in Marokko hebben?

Waarom doe jij niks aan hooligans, housepartyrellen, oplichtende bankiers?

Zeker doe ik daar wel wat aan, op de enige manier die ik kan..
Ik laat in ieder geval mijn afkeur ruimschoots blijken.
Ik verleen geen steun nog credentie aan de hooligans, rellers en graaiers.
het zelfde geldt voor grabbelende priesters en dergelijke.

In tegenstelling tot 'de overkant' die hun 'rootsgenoten' de hand boven het hoofd houden.
De zekerste manier om jezelf in een bepaalde groep te plaatsen is de rotte appels verdedigen,
met als enige reden dat ze dezelfde roots hebben.
En dan klagen dat je ermee op 1 hoop wordt geveegd.

Dus ja, zo'n clubje is er ook.

justus
15-11-10, 11:57
Qua Patet Orbis

Semper penis...

super ick
15-11-10, 12:03
Semper penis...

:hihi:

Inderdaad, linksom of rechtsom.
Ter plaatse vind ik niet zo erg, maar door allerlei proleten die zelf hoog en droog blijven zitten, en dan achteraf.............