PDA

Bekijk Volledige Versie : Frankrijk eert moslim-veteranen WOI



HUISBAAS
12-11-10, 21:06
Tijdens een plechtige ceremonie in de Grote Moskee in Parijs zijn donderdag de moslims herdacht die in de Eerste Wereldoorlog aan de zijde van Frankrijk vochten.

De ceremonie werd bijgewoond door minister van defensie Herve Morin en staatssecretaris van defensie en veteranenzaken Hubert Falco.

In de hoofdstad waren meer ceremonies voor de herdenking van het einde van de oorlog, 92 jaar geleden. President Nicolas Sarkozy bezocht de eeuwige vlam voor de onbekende soldaat onder de Arc de Triomphe.

Tijdens de oorlog kwamen in Frankrijk ongeveer 1,4 miljoen mensen om het leven, onder wie veel moslims uit de Franse kolonien in Noord-Afrika. De laatste Franse oorlogsveteraan overleed in 2008.

(Novum/AP)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Salahuddeenalkurdi
12-11-10, 21:42
Rare wereld de collaborators met kuffar worden geeerd in Moskee en Moslims vinden dat leuk. Net als de "Moslims" die met de Quraish tegen de Moslims vochten. En zo ook de afvalligen die samen met het westen tegen de Mujahiddeen vechten. De geschiedenis herhaalt zich telkens en de Moslims slapen!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Bofko
12-11-10, 22:05
Rare wereld de collaborators met kuffar worden geeerd in Moskee en Moslims vinden dat leuk. Net als de "Moslims" die met de Quraish tegen de Moslims vochten. En zo ook de afvalligen die samen met het westen tegen de Mujahiddeen vechten. De geschiedenis herhaalt zich telkens en de Moslims slapen!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Met 1 hersencel die 'moslim' denkt en de andere die 'niet-moslim' denkt zal de wereld wel continu heel raar op je overkomen, ja.

Eke
12-11-10, 22:57
Rare wereld de collaborators met kuffar worden geeerd in Moskee en Moslims vinden dat leuk. Net als de "Moslims" die met de Quraish tegen de Moslims vochten. En zo ook de afvalligen die samen met het westen tegen de Mujahiddeen vechten. De geschiedenis herhaalt zich telkens en de Moslims slapen!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Met dank aan Salahddin die op ons forum dit boek van de Nobelprijswinnaar Amartya Sen "Identity and Violence " tipte.

:Mensen zijn niet lid van één bepaalde groep en hebben niet één specifieke en vastomlijnde identiteit. In werkelijkheid behoren we tot diverse groepen die voortdurend de diverse aspecten van onze complexe identiteit bepalen en dat is een goede zaak aldus de auteur*

Wij en Zij...koste wat het kost.....mensen zijn geen schaakstukken (zwart-wit),
Salahuddeenalkurdi :)

link *http://www.liberales.be/boeken/sen

(leen)
12-11-10, 23:47
mensen blijven mensen,
een ieder heeft zijn mening,en geen geloof is in staat om alle meningen te binnen de richting te kanaliseren,
strijden heeft eigenlijk niets te maken met een geloof,
meer met de tijdsgeest en situatie,
gister een bruikbare held, vandaag veroordeeld door een geloofsgenoot,wrang.

geloven worden te vaak misbruikt als koevoet om een ander te haten,

Wide-O
12-11-10, 23:49
Met 1 hersencel die 'moslim' denkt en de andere die 'niet-moslim' denkt zal de wereld wel continu heel raar op je overkomen, ja.

You just believe in one more hersencel than i do. :zozo:

abdulhamid
13-11-10, 12:16
Met 1 hersencel die 'moslim' denkt en de andere die 'niet-moslim' denkt zal de wereld wel continu heel raar op je overkomen, ja.

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)





als Salahuddeen met 1 Hersencel de Schepper van de mens, het Universum en alles wat bestaat kan ontdekken,



En jij met zogenaamd vele hersencellen nog niet eens een normale naam voor jezelf kunt verzinnen...



heb ik liever 1 werkende Hersencel die zegt "Wij zijn van de Moslims, en wij distantieren onszelf van jullie ongeloof".
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

abdulhamid
13-11-10, 12:23
Met dank aan Salahddin die op ons forum dit boek van de Nobelprijswinnaar Amartya Sen "Identity and Violence " tipte.

:Mensen zijn niet lid van één bepaalde groep en hebben niet één specifieke en vastomlijnde identiteit. In werkelijkheid behoren we tot diverse groepen die voortdurend de diverse aspecten van onze complexe identiteit bepalen en dat is een goede zaak aldus de auteur

Wij en Zij...kostte wat het kost.....mensen zijn geen schaakstukken (zwart-wit),
Salahuddeenalkurdi :)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)



Indien wij geen schaakstukken willen zijn, aanbidt dan 1 God en het probleem is opgelost
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Bofko
13-11-10, 13:09
als Salahuddeen met 1 Hersencel de Schepper van de mens, het Universum en alles wat bestaat kan ontdekken,



En jij met zogenaamd vele hersencellen nog niet eens een normale naam voor jezelf kunt verzinnen...



heb ik liever 1 werkende Hersencel die zegt "Wij zijn van de Moslims, en wij distantieren onszelf van jullie ongeloof".


Maar je zit hier in kufr_nederland, achter een kufr PC ,verwarmd door energie van een kufr-bedrijf , in een kufr-huis of apartement, de burgerlijke rechten van een kufr-staat, met een kufr-uitkering, in kufr-vrijheid, in kufr-taal, en met een volgevreten pens alles te haten wat kufr is. Vrijwillig notabene !!!

Dus hoezo " wij distantieren onszelf van jullie ongeloof" ? Het zijn louter woorden van dolende idioten met een heel raar wereldbeeld en een zelf in elkaar geflanste internet-islam. En die ook nog eens andere moslims gaan zitten bedreigen die wel zelf over het geloof nadenken.

Als ik Christen was zou ik zeggen "Jezus vergeef die ansaartjes , want ze weten niet wat ze zeggen".

Wide-O
13-11-10, 13:37
aanbidt dan 1 God en het probleem is opgelost


Nee.

abdulhamid
13-11-10, 16:52
Maar je zit hier in kufr_nederland

er lijkt meer kufr te zijn dan Islam, maar heb geduld Nederland zal een Islamitisch land worden, dat kun je niet tegenhouden, heel de wereld zal een Islamitische Khalifaat worden.



achter een kufr PC

mijn pc is moslim


verwarmd door energie van een kufr-bedrijf

energiegrondstoffen die 1. ten eerste door God aan de gehele Mensheid is gegeven en 2. voornamelijk ingepikt is door Kuffaar van afrikaanse en moslimlanden en waarvoor betaald wordt door mijn kant



in een kufr-huis of apartement

een Kufr-Huis? Je bedoelt gebouwd door Kuffaar? Net als de Hagia Sophia bedoel je? Wat op dit moment een Moskee is.


de burgerlijke rechten van een kufr-staat

ik lever de rechten om openlijk kufr te doen of openlijk ontucht te plegen of openlijk de malloot uit te hangen zonder problemen in

Ik behoef geen kufr-rechten, geef mij maar gewoon de rechten van de Schepper.


met een kufr-uitkering

ik werk voor mijn geld, het is halaal



in kufr-vrijheid

moge Allah mij behoeden van Koefr en de vrijheid van Koefr


in kufr-taal

Taal kan niet koefr zijn, taal is een medium


alles te haten wat kufr is

JA
Distantieren van alles wat te maken heeft met ontkennen van de Schepper...



Vrijwillig notabene !!!

...




Dus hoezo " wij distantieren onszelf van jullie ongeloof" ? Het zijn louter woorden van dolende idioten met een heel raar wereldbeeld en een zelf in elkaar geflanste internet-islam.

Kennis is kennis en het is niet van belang hoe je eraan komt. Het is van belang wat je er mee doet.

Wij hebben op het moment een verbond met de Nederlandse Staat, maar dat betekent niet dat ik me moet gaan mengen met de Goddelozen.

Als ik de vrijheid heb zoals jij dat zegt, dan neem ik de vrijheid om mijzelf te distantieren tegen alles wat Onzedelijk is, zoals Drank, Drugs, Prostitutie, Openlijke Geweldpleging, Communisme, Materialisme, Nepotisme, Hypocrisie, Afgoderij.

Die vrijheid heb jij ook. Jij kiest voor Kufr, ik niet. De Nederlandse Staat dwingt mij niet tot Kufr, jou ook niet.

Dus waarom doe je dan Kufr?

Waarom dwing je mij tot Kufr?



En die ook nog eens andere moslims gaan zitten bedreigen die wel zelf over het geloof nadenken.


Wie heb ik bedreigd? ???


Als ik Christen was zou ik zeggen "Jezus vergeef het ze, want ze weten niet wat ze zeggen".


Als...

als is een veronderstelling dat onwaarschijnlijkheid inhoudt en ik wil me niet bezighouden met onwaarschijnlijkheden.


Ik zeg als Moslim tegen jou, " Kom, aanbidt met mij 1 Heer, de Heer der Werelden en laten wij tot de Moslims behoren, zij die geen partners toekennen aan de Enige, de Echte, de Levende, de Bron van alle leven"
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

abdulhamid
13-11-10, 17:05
Nee.

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)





Nee?



ok...maar, dan mag je eigenlijk dus niet zeggen dat het probleem enkel en alleen van de kant van Moslims komt. Wij weigeren beiden een stap te nemen naar elkaar toe. Dan hebben wij beiden een keus gemaakt.



Jij kiest voor Democratie?



Goed



Ik kies voor Islam.



Voor jou jouw religie, voor mij mijn religie.


__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Bofko
13-11-10, 18:31
er lijkt meer kufr te zijn dan Islam, maar heb geduld Nederland zal een Islamitisch land worden, dat kun je niet tegenhouden, heel de wereld zal een Islamitische Khalifaat worden.

Om jouw woorden te gebruiken: Dat is een onwaarschijnlijkheid (beter: onmogelijkheid) en daar hou ik me niet mee bezig.

De verdeeldheid onder moslims is groter dan ooit. Een moslimpartij in Nederland heeft nooit van de grond kunnen komen wegens interne verdeeldheid. In de traditionele moslimlanden zie je onderdrukkende dictaturen.Zgn. bevrijders werden nieuwe dictators. Zie Iran.

De verklaring is simpel: het is het idee van de absolute waarheid dat zich al telkenmale bewezen heeft volkomen ongeschikt te zijn voor landsbestuur.
Politieke Islam blijft mensenwerk. Degene met de grootste macht kan zijn interpretatie van de islam opleggen aan de rest van de bevolking.Ongecontroleerd.

Het is nooit God die iets wil (want dat weet je niet) het is altijd degene die uitspreekt :"God wil dit", en die dus zelf iets wil.

God kan alles maar doet niks. God weet alles maar zegt niks.Zolang dat niet erkend wordt wordt het nooit iets met islamitische staatsinrichting.




mijn pc is moslim

Heb je d'r wel alle plaatjes met mensengezichten uitgehaald dan.

Sinds wanneer kan een ding moslim zijn ?




ik lever de rechten om openlijk kufr te doen of openlijk ontucht te plegen of openlijk de malloot uit te hangen zonder problemen in

Dat zijn toch helemaal geen burgerrechten,man! Dat zijn zelfverzonnen karikaturen die jou in jouw wereldbeeld moeten beschermen.



Ik behoef geen kufr-rechten, geef mij maar gewoon de rechten van de Schepper.

Niet te hopen dat je met advocaten, politie, sociale instanties, pensioen instanties, huisvestinginstanties, huurcomissies, ambassades etc etc. te maken krijgt.Allemaal opgezet door kufr, weet je nog ?

Ik hoop dat je dan mans genoeg bent om straks voor het AOW-loket te zeggen met een heel devoot gezicht :" Nee, die hoef ik niet want God geeft mij alles wat ik nodig heb".



ik werk voor mijn geld, het is halaal

Gelukkig nog iets positiefs.



moge Allah mij behoeden van Koefr en de vrijheid van Koefr

Allah doet helemaal niks beste man. Je zult het zelf moeten doen.En het feit steeds dat je hier nog steeds gestetteld bent geeft toch wel aan dat het meevalt met het gebrek aan vrijheid.



Wie heb ik bedreigd? ???

Het kan ook een van je ansaar-maatjes zijn gewest. Ik heb duidelijk bedreigingen naar muhammad1 gezien hier.




Taal kan niet koefr zijn, taal is een medium

Taal is veel meer. Taal vormt je idee van werkelijkheid. Mensen denken vaak associatief. Denken in het Arabisch en denken in het Nederlands geven verschillende kijk op de wereld. In de islamitsiche wereld is Arabisch DE taal.



Wij hebben op het moment een verbond met de Nederlandse Staat, maar dat betekent niet dat ik me moet gaan mengen met de Goddelozen.

Wat een dom gelul. De Nederlandse staat IS goddeloos dus je zit er al gewoon middinin.



Als ik de vrijheid heb zoals jij dat zegt, dan neem ik de vrijheid om mijzelf te distantieren tegen alles wat Onzedelijk is, zoals Drank, Drugs, Prostitutie, Openlijke Geweldpleging, Communisme, Materialisme, Nepotisme, Hypocrisie, Afgoderij.

Fijn. Ik distantieer me daar ook van.:moe:



Dus waarom doe je dan Kufr?

Omdat ik niet in God geloof. God is een mensencreatie.Daar ben ik lang geleden achter gekomen.



Waarom dwing je mij tot Kufr?

Ik dwing je niet tot ongeloof. Ik dwing je tot nadenken , oprechtheid en consekwentie. Verder mag jij geloven wat je wilt.



Ik zeg als Moslim tegen jou, " Kom, aanbidt met mij 1 Heer, de Heer der Werelden en laten wij tot de Moslims behoren, zij die geen partners toekennen aan de Enige, de Echte, de Levende, de Bron van alle leven"

Doe geen moeite.Het zijn holle, lege woorden voor mij.

Wide-O
13-11-10, 18:37
:verward:

Doe niet zo mal, "democratie" is geen religie, en of het de mijne is laat ik in het midden. Daar ben ik Bomansiaans in.

En als je één post van mij kan vinden waarin ik beweer "dat het probleem alleen maar van de moslims komt" krijg je 100.000 EURO van mij. Cash. :ego:

Het zijn er 14.000, dus misschien vind je ergens wel iets dat er op lijkt... nah. :)

Maar leef er maar mee dat er mensen zijn die al dat God gedoe bewust, na vele jaren studie, pertinent afwijzen. En dat je daar zult mee moeten samenleven, willen of niet.

abdulhamid
14-11-10, 06:41
Om jouw woorden te gebruiken: Dat is een onwaarschijnlijkheid (beter: onmogelijkheid) en daar hou ik me niet mee bezig.

Nederland gaat deel worden van de Khalifaat en dat kun je niet tegenhouden.




De verdeeldheid onder moslims is groter dan ooit. Een moslimpartij in Nederland heeft nooit van de grond kunnen komen wegens interne verdeeldheid. In de traditionele moslimlanden zie je onderdrukkende dictaturen.Zgn. bevrijders werden nieuwe dictators. Zie Iran.


al wat wij nodig hebben is +- 12.000 moslims om te doen wat wij nodig vinden.




De verklaring is simpel: het is het idee van de absolute waarheid dat zich al telkenmale bewezen heeft volkomen ongeschikt te zijn voor landsbestuur.


Bewezen?

Zeg dit tegen mij in het Hiernamaals.




Politieke Islam blijft mensenwerk. Degene met de grootste macht kan zijn interpretatie van de islam opleggen aan de rest van de bevolking. Ongecontroleerd.


Zolang de Leider van de Gelovigen aanspoort tot Geloof en Goede daden en Dawah en Jihad en Madrasas en Masjid bouwt om het geloof te ondersteunen en er geen verbonden worden gesloten met de vijand, maar wordt gestreden tot er niks anders is dan La ilaha Illa Allah en zulke mensen als jij vredig maar zonder macht en zeggenschap kunnen leven in een staat die wordt bestuurd door de Sharia, dan regeert Allah in de Wereld.




Het is nooit God die iets wil (want dat weet je niet) het is altijd degene die uitspreekt :"God wil dit", en die dus zelf iets wil.


De Qoran is Gods woord en wij moeten blijven bidden dat Allah ons op het juiste pad houdt en dat is Leiding.



God kan alles maar doet niks. God weet alles maar zegt niks.Zolang dat niet erkend wordt wordt het nooit iets met islamitische staatsinrichting.



God is het die de Zaadjes doet laat uitgroeien tot planten en voeding. God is het die de aarde ondersteunt. God is het die de Zon doet bewegen. God is het die alles bestuurt en jij zegt dat Hij niks doet?

Hij onderhoudt jou.

Hij heeft de mensheid telkens opnieuw boodschappers en boeken gezonden.

Hoezo erken je dit dan niet?




Sinds wanneer kan een ding moslim zijn ?



jij zei "kufr-pc"

jij zegt dat dingen Kufr kunnen zijn, niet ik, ik grapte, maar jij beseft de grap niet




Dat zijn toch helemaal geen burgerrechten,man! Dat zijn zelfverzonnen karikaturen die jou in jouw wereldbeeld moeten beschermen.


ik behoef geen koefr rechten, nogmaals. Ik wil ze niet.

Maar, elk mens heeft recht op basisrechten, in de Kufr-maatschappij gelden die en in de Khalifaat gelden die.




Niet te hopen dat je met advocaten, politie, sociale instanties, pensioen instanties, huisvestinginstanties, huurcomissies, ambassades etc etc. te maken krijgt.Allemaal opgezet door kufr, weet je nog ?


Politie bestaat ook in de Khalifaat, als ook advocaten, sociale instanties, huisvesting, ambassade...

Dus wat is het verschil?





Ik hoop dat je dan mans genoeg bent om straks voor het AOW-loket te zeggen met een heel devoot gezicht :" Nee, die hoef ik niet want God geeft mij alles wat ik nodig heb".


Ook in de khalifaat zou er een regeling getroffen worden om de Zieken en behoeftigen te helpen....

Allah gebiedt ons de Zakaat. Islam is daarmee de Eerste Instantie die hulp biedt aan armen, zieken en behoeftigen..




Allah doet helemaal niks beste man. Je zult het zelf moeten doen.En het feit steeds dat je hier nog steeds gestetteld bent geeft toch wel aan dat het meevalt met het gebrek aan vrijheid.


Je doet alsof je Alwetend bent.

Laten we wetenschappelijk blijven en zeggen:
"We gaan het beiden zien na onze dood"




Het kan ook een van je ansaar-maatjes zijn gewest. Ik heb duidelijk bedreigingen naar muhammad1 gezien hier.


Indien mijn broeders Muhammad hebben bedreigd, dan sta ik bij mijn broeders. Maar als ze het niet hebben gezegd, dan vraag ik jou je excuses aan te bieden voor zulke beschuldigingen.




Taal is veel meer. Taal vormt je idee van werkelijkheid. Mensen denken vaak associatief. Denken in het Arabisch en denken in het Nederlands geven verschillende kijk op de wereld. In de islamitsiche wereld is Arabisch DE taal.


We zijn hier niet om te debattere over wat Taal precies is

Jij zei "Kufr-taal", ik zeg:

Taal is een medium en is niet de oorzaak of de noodzaak van Kufr.



Wat een dom gelul. De Nederlandse staat IS goddeloos dus je zit er al gewoon middinin.



Netjes blijven! Dat doe ik ook!

Ik zeg enkel dit:

1. Wij hebben op het moment een verbond
2. De Nederlandse Staat pleit voor vrijheid van religie en dwingt dus niemand tot Kufr.

Dus waarom ben je aanhoudend in Kufr?

Voor de Nederlandse Grondwet maakt het helemaal niet uit of dat 99% van de inwoners van Nederland Moslim wordt.




Fijn. Ik distantieer me daar ook van.:moe:



geweldig



Omdat ik niet in God geloof. God is een mensencreatie.Daar ben ik lang gelden achter gekomen.


Bewijs dat eens. Hoe ben je daar achter gekomen?



Ik dwing je niet tot ongeloof. Ik dwing je tot nadenken , oprechtheid en consekwentie. Verder mag jij geloven wat je wilt.



Er was een periode dat ik niet nadacht en dat was de periode waain ik atheist was.
Er kwam een periode van Verlichting waarin ik alle onzin van de Establishment opzij heb geschoven, om vrijwillig ongehoorzaam te zijn aan alles wat de Mensheid tot wet heeft verheven en na te denken voor mijzelf wat het leven is, de dood en wat er mogelijk is na de dood.



Doe geen moeite.Het zijn holle, lege woorden voor mij.
___

Jouw woorden zij leeg voor mij.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

abdulhamid
14-11-10, 06:50
:verward:

Doe niet zo mal, "democratie" is geen religie, en of het de mijne is laat ik in het midden. Daar ben ik Bomansiaans in.


volgens welke woordenboek is democratie geen religie?

Volgens mijn boek is democratie net zo goed een religie indien het de wetten van God zonder probleem opzij kan schuiven.




En als je één post van mij kan vinden waarin ik beweer "dat het probleem alleen maar van de moslims komt" krijg je 100.000 EURO van mij. Cash. :ego:

fantastisch dat we eerlijk kunnen blijven





Het zijn er 14.000, dus misschien vind je ergens wel iets dat er op lijkt... nah. :)

Maar leef er maar mee dat er mensen zijn die al dat God gedoe bewust, na vele jaren studie, pertinent afwijzen. En dat je daar zult mee moeten samenleven, willen of niet.


ik weet dat er mensen zijn die anders denken, jammer genoeg.


maar voor het debat ben ik blij alhamdulillah, dat in de wetenschap het argument " wij zijn met meer" of "er zijn mensen die zo denken" niet gebruikt kan worden om een stelling te bewijzen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

justus
14-11-10, 07:01
er lijkt meer kufr te zijn dan Islam, maar heb geduld Nederland zal een Islamitisch land worden, dat kun je niet tegenhouden, heel de wereld zal een Islamitische Khalifaat worden.


ik reageer slechts hierop: nederland zal nooit een religieuze staat worden van welk origine dan ook. daar zal ik persoonlijk tegen vechten. atheisten hebben rechten, veel rechten, en meer gelijk dan welke religieuze dan ook.

bewijs jij maar eens dat die onzin die je met je ene hersencel voor waar aanneemt dat jouw godt bestaat!!!! dat kun je niet.
de leer van Darwin is gedeeltelijk bewezen en grotendeels aangetoond...slechts een kwestie van tijd. bij jou is duidelijk het niveau aap nog zeer nadrukkelijk aanwezig...(hoewel apen geloven niet in een godt, zijn dus slimmer...)

abdulhamid
14-11-10, 13:19
ik reageer slechts hierop: nederland zal nooit een religieuze staat worden van welk origine dan ook. daar zal ik persoonlijk tegen vechten. atheisten hebben rechten, veel rechten, en meer gelijk dan welke religieuze dan ook.


Of jij nu vecht of niet, of jij nu in je eentje of met 10 miljard man aankomt, maakt niet uit. Het zal niet aan mij of jou liggen. Het ligt niet in jouw handen, net als dat het moment van jouw Dood niet in jouw handen ligt.


Jouw dood, mijn dood, de dood van de democratie is onvermijdelijk.




bewijs jij maar eens dat die onzin die je met je ene hersencel voor waar aanneemt dat jouw godt bestaat!!!! dat kun je niet.


Ik wil het wel bewijzen, maar ik denk niet dat jij daar de tijd voor gaat nemen. Want het bewijs dat ik kan leveren is nogal vermoeiend. De meeste mensen hebben daar geen zin en tijd in.



de leer van Darwin is gedeeltelijk bewezen en grotendeels aangetoond...slechts een kwestie van tijd. bij jou is duidelijk het niveau aap nog zeer nadrukkelijk aanwezig...(hoewel apen geloven niet in een godt, zijn dus slimmer...)


Nee, de Theorie van Darwin is en blijft een theorie. De reden daarvan is dezelfde als waarom alle wetenschap theoretisch is.

De reden is deze; Als iets de waarheid is, dan is dat altijd de waarheid.


Jullie theorieen veranderen elke 200-300 jaar. Er is geen enkel boek van 250 jaar terug dat jij mij kunt brengen dat in zijn oorspronkelijk vorm nog steeds wordt gehanteerd in de moderne wetenschap.


De Qoran is het Enige boek dat zonder fouten en met ultieme bewijzen een aanhang heeft dat 1400 jaar alleen maar gegroeid is.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Bofko
14-11-10, 13:32
Nederland gaat deel worden van de Khalifaat en dat kun je niet tegenhouden.

Grootspraak. Wishful thinking.



al wat wij nodig hebben is +- 12.000 moslims om te doen wat wij nodig vinden.

Grootspraak. Dan had het allang gebeurd moeten zijn.



Bewezen?

Yep. Praktisch alle huidige islamitische landen zijn dictaturen.het 'absolute waarheid'-concept had je ook in het communisme. Je ziet wat daarvan geworden is.
Het 'absolute waarheid'-concept houdt geen rekening met verschillende individuen die de waarheid net iets anders interpreteren. Degene met de meeste macht kan zijn interpretatie erdoor drukken. En macht corrumpeert. Dat is wat de geschiedenis bewezen heeft.De democratie heeft de meeste middelen ingebouwd om die macht in te dammen.

Al die 'absolute waarheid' concepten vooronderstellen een geidealiseerd mensbeeld om te kunnen werken. Mensen zijn echter niet zo. Daarom kan het nooit werken.



Zeg dit tegen mij in het Hiernamaals.

Ik slaap dan en ben niet meer wakker te krijgen. Maar bedankt dat je me niet in de hel plaatst.



Zolang de Leider van de Gelovigen aanspoort tot Geloof en Goede daden en Dawah en Jihad en Madrasas en Masjid bouwt om het geloof te ondersteunen en er geen verbonden worden gesloten met de vijand, maar wordt gestreden tot er niks anders is dan La ilaha Illa Allah en zulke mensen als jij vredig maar zonder macht en zeggenschap kunnen leven in een staat die wordt bestuurd door de Sharia, dan regeert Allah in de Wereld.

Wollige en vage tekst, zoals al die religieuze teksten. Je kunt er alle kanten mee op. Ze hebben niks met realiteit te maken, niks met een goede analyse en alles met wishful thinking, hoop en een wazige ethiek. Ik denk dat je er voor je persoon allerlei inspiratie uit kunt opdoen en op een bevredigende manier behoefte aan spiritualiteit vorm te geven. Maar voor staatsinrichting is het natuurlijk hopeloos.




De Qoran is Gods woord en wij moeten blijven bidden dat Allah ons op het juiste pad houdt en dat is Leiding.

INTERPRETATIE. Dat is waar alles om draait. Woorden zijn leeg totdat ze geinterpreteerd worden.En interpretatie kan alleen door mensen gedaan worden. Niet voor niks wordt er alle 14 eeuwen gebakkeleid door geleerden over Koran en hadith-teksten . En dat zal nooit ophouden.



God is het die de Zaadjes doet laat uitgroeien tot planten en voeding. God is het die de aarde ondersteunt. God is het die de Zon doet bewegen. God is het die alles bestuurt en jij zegt dat Hij niks doet?

Zo kijk ik niet tegen de dingen aan. Het punt is natuurlijk dat God niks doet als jij er om vraagt en ook niet doet wat jij vraagt.



Hij onderhoudt jou.

Zo kijk ik er niet tegen aan.



Hij heeft de mensheid telkens opnieuw boodschappers en boeken gezonden.

'Verzonden boeken' en 'boodschappers' dat is wat de mensen ervan hebben gemaakt.



Hoezo erken je dit dan niet?

Lees al mijn reakties nog maar een keer dan zal dit onderhand wel duidelijk zijn.




jij zei "kufr-pc"
jij zegt dat dingen Kufr kunnen zijn, niet ik, ik grapte, maar jij beseft de grap niet

Ik bedoelde dat een PC door ongelovigen bedacht, ontworpen en gemaakt is.Zoals duizenden anderen dingen waar je graag gebruik van maakt. Waardoor een soort moderniteit ontstaan is.En moderniteit daar zijn jullie toch ook beetje vies van, toch ?



ik behoef geen koefr rechten, nogmaals. Ik wil ze niet.

Jij wilt liever religieuze geboden en verboden....



Maar, elk mens heeft recht op basisrechten, in de Kufr-maatschappij gelden die en in de Khalifaat gelden die.

Basisrechten zoals in de tijd van de Profeet golden of zoals ze geformuleerd zijn in de moderne westerse grondwetten ?



Politie bestaat ook in de Khalifaat, als ook advocaten, sociale instanties, huisvesting, ambassade...

Wel opletten dan dat je ons niet teveel na-aapt.Want dat is haram.



Ook in de khalifaat zou er een regeling getroffen worden om de Zieken en behoeftigen te helpen....Allah gebiedt ons de Zakaat. Islam is daarmee de Eerste Instantie die hulp biedt aan armen, zieken en behoeftigen..


Da's lekker simpel niet.Verder hoor ik je niet komen.De wereld gesimplificeerd tot rijken en armen. En de rijken moeten de armen een aalmoes geven. Probleem opgelost en God tevreden.

Maar wie faked zijn zwakheid , wie is zwak, wat is zwak, wat is het minimum ? hoe help je: met geld of met kennis? Moet je misdadigers helpen als ze behoeftig zijn ? Zo nee, en als het maar een heel klein vergrijp is ?
Duizenden vragen die om een standpunt vragen.




Laten we wetenschappelijk blijven en zeggen:
"We gaan het beiden zien na onze dood"

Da's niet wetenschappelijk. Grapje zeker ?




Indien mijn broeders Muhammad hebben bedreigd, dan sta ik bij mijn broeders. Maar als ze het niet hebben gezegd, dan vraag ik jou je excuses aan te bieden voor zulke beschuldigingen.

ok.




Netjes blijven! Dat doe ik ook!

Ok. Tot nu toe ben ik netjes.



Ik zeg enkel dit:

1. Wij hebben op het moment een verbond
2. De Nederlandse Staat pleit voor vrijheid van religie en dwingt dus niemand tot Kufr.

atheisme is geen religie. Het woord zegt het al. Net zoals 'geen postzegels sparen' geen hobby is.Dus je praat onzin hier bij 2.



Dus waarom ben je aanhoudend in Kufr?

Zeg, dwingelandje, blijf je bezig met die vraag ?

Ik vind Kufr een stap verder in menselijke ontwikkeling. Je bent los van geboden en verboden door anderen en je kunt ongestraft over je religie en spiritualiteit nadenken.Je hebt wel de taak om een eigen ethiek te ontwikkelen en kennis op te doen om uiteindelijk met een goed geweten dood te gaan.



Bewijs dat eens. Hoe ben je daar achter gekomen?

Gewoon door opdoen van kennis en je eigen gezonde verstand gebruiken.




Er was een periode dat ik niet nadacht en dat was de periode waain ik atheist was.
Er kwam een periode van Verlichting waarin ik alle onzin van de Establishment opzij heb geschoven, om vrijwillig ongehoorzaam te zijn aan alles wat de Mensheid tot wet heeft verheven en na te denken voor mijzelf wat het leven is, de dood en wat er mogelijk is na de dood.

Ik heb zelf geen moeite met de dood.
Ik hoop op 100jarige leeftijd pas dood te gaan. En je snapt dat ik op die leeftijd liever slaap in het hiernamaals dan dat ik met maagden aan de slag moet.
Let eens op een stervende mens die dat weet en nog wat tijd krijgt : hij onthecht. Degene die achterblijven vinden het veel erger dan de stervende zelf.Dat onthechten staat natuurlijk loodrecht op al die fijne zaken die in het paradijs beloofd worden.




Jouw woorden zij leeg voor mij.

Natuurlijk.

abdulhamid
14-11-10, 14:24
Grootspraak. Wishful thinking.


Jij hoopt natuurlijk dat jij mag slapen na je dood. Terwijl er 3 Grote religies zijn die het tegengestelde beweren en alledrie bevestigen de vorige religie.

Jij hebt de vrijheid om niet te geloven, in de democratie en in de Khalifaat heb jij dat recht.



Grootspraak. Dan had het allang gebeurd moeten zijn.


Nogmaals, we gaan het zien.



Yep. Praktisch alle huidige islamitische landen zijn dictaturen.het 'bbsolute waarheid'-concept had je ook in het communisme. Je ziet wat daarvan geworden is.
Het 'absolute waarheid'-concept houdt geen rekening met verschillende individuen die de waarheid net iets anders interpreteren. Degene met de mest macht kan zijn interpretatie erdoor drukken. En macht corrumpeert. Dat is wat de geschiedenis bewezen heeft.De democratie heeft de meeste middelen ingebouwd om die macht in te dammen.


Dit bewijst dat je geen kennis hebt van Islam.
Anders had je nooit gezegd "islamitische landen". Er zijn geen Islamitische landen. Dat concept "islamitisch land" bestaat niet in Islam. Er is enkel het Khalifaat, en op dit moment is er geen khalifaat. Dus kan ik niet ingaan op je discussie. Want Islamitisch land houdt in een land dat geregeerd wordt door de Sharia... En die is er niet. Saudie Arabie ook niet, dat is een Koninkrijk met een seculiere staatsinrichting die sommige zaken van de Sharia ernaast hanteert.

Iran tel ik sowieso niet mee.



Al die 'absolute waarheid' concepten vooronderstellen een geidealiseerd mensbeeld om te kunnen werken. Mensen zijn echter niet zo. Daarom kan het nooit werken.



Jammer dat je dit argument zelf niet begrijpt, anders had je nooit democratie verdedigd. Had je het wel begrepen dan was je onverschillig geweest over het hele idee van wat de mensheid als staatsvorm moet aannemen.



Ik slaap dan en ben niet meer wakker te krijgen. Maar bedankt dat je me niet in de hel plaatst.


Jammer voor jou, maar net als dat jij de eerste keer op aarde bent terechtgekomen is het voor de Heer niet moeilijk om jou een 2e keer te maken. Zo moeilijk is dat niet voor de Schepper van het Universum, alle lof hoort Hem toe.



Wollige en vage tekst, zoals al die religieuze teksten. Je kunt er alle kanten mee op. Ze hebben niks met realiteit te maken, niks met een goede analyse en alles met wishful thinking, hoop en een wazige ethiek. Ik denk dat je er voor je persoon allerlei inspiratie uit kunt opdoen en op een bevredigende manier behoefte aan spiritualiteit vorm te geven. Maar voor staatsinrichting is het natuurlijk hopeloos.


Het khalifaat heeft gewerkt en heeft in een tijd van 23 jaar 2 Wereldmachten doen buigen, het Romeinse Rijk en het Perzische Keizerrijk. Het hele Middenoosten, het Romeinse Rijk en het Perzische Rijk (alle belangrijke gebieden) in 23 jaar.

Jullie kunnen in 10 jaar tijd een berglandschap van Afghanistan niet doen buigen voor jullie wil.



INTERPRETATIE. Dat is waar alles om draait. Woorden zijn leeg totdat ze geinterpreteerd worden.En interpretatie kan alleen door mensen gedaan worden. Niet voor niks wordt er alle 14 eeuwen gebakkeleid door geleerden over Koran en hadith-teksten . En dat zal nooit ophouden.



De Qoran is grotendeels geinterpreteerd, maar dan moet je kijken naar hoe de Profeet {vrede en zegeningen met hem** en de Islamgeleerden deze verzen uitleggen.

Maar omdat al jullie slimmeriken het beter weten, Jullie zijn namelijk allemaal Islamologen, denken jullie dat alles interpretatie is.

Sorry, maar je hebt geen kaas gegeten van Islam.



Zo kijk ik niet tegen de dingen aan. Het punt is natuurlijk dat God niks doet als jij er om vraagt en ook niet doet wat jij vraagt.


Dat is het probleem van de Materialist. Jouw concept van het leven is dat jij in een groot Warenhuis loopt en Alles wilt hebben. En dan vraag je God om iets, en wanneer je het niet krijgt, ontken je Zijn bestaan.

Jouw perspectief is vertroebeld. Het leven is geen Circus waar je op je wenken bedient zult worden. Dat je dat niet doorhebt, vind ik vreemd. Want dat betekent dat jij de basisconcepten van het leven niet doorhebt, laat staan religie of spiritualiteit. Geef toe dat je een echte materialist bent geworden zonder dat je het doorhebt.



'Verzonden boeken' en 'boodschappers' dat is wat de mensen ervan hebben gemaakt.


Nogmaals, of zij de waarheid spreken zullen we zien als we dood zijn.



Lees al mijn reakties nog maar een keer dan zal dit onderhand wel duidelijk zijn.

...misschien



Ik bedoelde dat een PC door ongelovigen bedacht, ontworpen en gemaakt is.Zoals duizenden anderen dingen waar je graag gebruik van maakt. Waardoor een soort moderniteit ontstaan is.En moderniteit daar zijn jullie toch ook beetje vies van, toch ?


Dus omdat bijvoorbeeld een indiaan de hengel heeft uitgevonden en ik het niet eens ben met zijn wereldbeeld, moet ik Hengels gaan verbieden???

Waar heb je dat vandaan? Van de Kerk?

Want dat is niet van Islam.

Alles wat uit deze Wereld komt is Halaal/koosjer, tenzij het de Religie verandert of er een specifiek verbod bestaat in het Heilige boek.

Er mag niks aan Islam worden toegevoegd of weggelaten, toevoegingen noemen we Bidaah en elke Bidaah is een dwaling en elke dwaling is in de Hel.

Wij zijn niet tegen moderniteit; de Joden en de Christenen hebben het boek veranderd. Daar zijn wij op tegen. Niet tegen de uitvinding van een koffieapparaat.






Jij wilt liever religieuze geboden en verboden....

Basisrechten zoals in de tijd van de Profeet golden of zoals ze geformuleerd zijn in de moderne westerse grondwetten ?

Wel opletten dan dat je ons niet teveel na-aapt.Want dat is haram.


Ik ben voor Sharia en alle positieve wetten vanwaar dan ook, indien ze de Qoran en Soennah niet tegenspreken en er een duidelijke voordeel in is.

Ik ben niet tegen na-apen indien er een voordeel uit te halen valt. Waarom zou ik het wiel moeten herontdekken? Islam verplicht ons zelf om het goede uit alles te halen en het slechte te vermijden.


Als jij tegen Na-apen bent, dan moet jij je zorgen maken om alles wat de Europeanen van de Moslims hebben overgenomen.



Da's lekker simpel niet.Verder hoor ik je niet komen.De wereld gesimplificeerd tot rijken en armen. En de rijken moeten de armen een aalmoes geven. Probleem opgelost en God tevreden.

Maar wie faked zijn zwakheid , wie is zwak, wat is zwak, wat is het minimum ? hoe help je: met geld of met kennis? Moet je misdadigers helpen als ze behoeftig zijn ? Zo nee, en als het maar een heel klein vergrijp is ?
Duizenden vragen die om een standpunt vragen.


Wel, wij moslims horen onze rijkdommen niet op te potten. Iedereen is verplicht tot de Zakaat. De rijkdommen worden gewoon geteld en niks wordt verstopt of verdraaid of bedrogen, omdat de Moslim beseft dat Hij alles ziet.



Da's niet wetenschappelijk. Grapje zeker ?


Met eigen ogen iets waarnemen vind ik 100% wetenschappelijk.



atheisme is geen religie. Het woord zegt het al. Net zoals 'geen postzegels sparen' geen hobby is.Dus je praat onzin hier bij 2.

Ja ja, maar filosofisch gezien geloof je dat er geen God is. En aangezien we het allemaal gaan zien: is atheisme dus net zo goed een geloof.

Als jij beweert dat God niet bestaat, moet jij mij eerst naar de uithoeken van het Heelal brengen, daar waar al onze kennis over alles ophoudt en mij daar laten zien dat er niks is.

Dus aangezien wij niet verder komen dan onze bijenkorf en 1 meter buiten deze Korf, kun jij mij niks wijsmaken over wat daar achter ligt.


Zeg, dwingelandje, blijf je bezig met die vraag ?


Ik dwing niet, ik vraag het me af.



Ik vind Kufr een stap verder in menselijke ontwikkeling. Je bent los van geboden en verboden door anderen en je kunt ongestraft over je religie en spiritualiteit nadenken.Je hebt wel de taak om een eigen ethiek te ontwikkelen en kennis op te doen om uiteindelijk met een goed geweten dood te gaan.


Je bent niet los van geboden en verboden, omdat de Nederlandse Staat jouw heer is, en de Nederlandse Staat verbiedt jou en gebiedt jou ongeveer dezelfde zaken als de Schepper ons verbiedt. Dus zo erg anders is het niet.

Jouw ethiek is jou aangeleerd door jouw ouders, docenten, buren, kennissen, misschien enige studie aan een of andere instelling. En dat alles is gebaseerd op de leefwijzen in jouw omgeving. Die heb jij niet verzonnen. Dat is laterale kennis. Jouw Ethiek heeft alles te maken met waar je leeft en met wie je omgaat en welke kennis je opdoet.





Gewoon door opdoen van kennis en je eigen gezonde verstand gebruiken.


Ja, en geen enkele moslim heeft ooit zijn verstand gebruikt (grapje)

wie was ook al weer de schrijver van "HET BOEK DER OPTIEK"? o ja Al-hacen een moslim klik hier voor wiki over HET BOEK DER OPTIEK (http://en.wikipedia.org/wiki/Book_of_Optics)



Ik heb zelf geen moeite met de dood.
Ik hoop op 100jarige leeftijd pas dood te gaan.

Geen moeite?
Waarom wil je dan op 100-jarige leeftijd doodgaan? Dat is zowat het maximale van een mensenleven.
Wens het dan nu, indien je er geen problemen mee hebt.



En je snapt dat ik op die leeftijd liever slaap in het hiernamaals dan dat ik met maagden aan de slag moet.

Ik snap het, maar ik denk niet dat dat komt vanwege die maagden, maar vanwege de straf op Kufr



Let eens op een stervende mens: hij onthecht. Degene die achterblijven vinden het veel erger dan de stervende zelf.Dat onthechten staat natuurlijk loodrecht op al die fijne zaken die in het paradijs beloofd worden.


Denken dat dit alles zonder reden is, dat is pas slim.

Je bedriegt jezelf en probeert anderen te bedriegen door te doen alsof het je allemaal niks kan schelen.

Terwijl ik durf te wedden dat jij een verzekering hebt tegen alle onwaarschijnlijkheden van het leven.
De mens kan nog niet zeker zijn dat zijn huis niet leeggeroofd wordt, dus neem hij een inboedelverzekering, maar het Heelal....
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

mark61
14-11-10, 16:31
De zegeningen van Ansaar's imaan en taqwa in live action :lole:

Eke
14-11-10, 18:28
Mensen zijn niet lid van één bepaalde groep en hebben niet één specifieke en vastomlijnde identiteit. In werkelijkheid behoren we tot diverse groepen die voortdurend de diverse aspecten van onze complexe identiteit bepalen en dat is een goede zaak aldus Amartya Sen.

Mensen zijn geen schaakstukken (wit of zwart)


Abdulhamid :"Indien wij geen schaakstukken willen zijn aanbidt dan 1 God en het probleem is opgelost."

"Alle Menschen werden Brüder", Abdulhamid......Een heel aansprekend idee. De volgende tekst komt uit 1785 en is van de grote Duitse dichter Friedich Schiller.

Freude, schöner Götterfunken,
Tochter aus Elysium!
Wir betreten feuertrunken,
Himmlische, Dein Heiligtum.
Deine Zauber binden wieder,
was die Mode streng geteilt,
alle Menschen werden Brüder,
wo Dein sanfter Flügel weilt.

Seid umschlungen, Millionen!
Diesen Kuß der ganzen Welt!
Brüder, überm Sternenzelt
muß ein lieber Vater wohnen,
Brüder, überm Sternenzelt
muß ein lieber Vater wohnen!

Melodie: Volksweise 1801 / Beethovens Neunte
Text: Friedrich Schiller 1785

Het lied is nu het officiële EuropeseVolkslied ..maar de tekst is weggelaten !!!

vertaling :

Vreugde, schitterende godenvonk,
dochter uit Elysium!
Wij betreden met vurige hartstocht,
hemels wezen, jouw heiligdom!
Jouw toverkrachten verbinden weer
wat gewoonte strikt verdeeld heeft,
Alle mensen worden broeders
waar jouw zachte vleugel zich welft.(.........)

Laat je omarmen, miljoenen!
Deze kus aan de hele wereld!
Broeders! Boven het sterrenuitspansel
moet een lieve vader wonen.
Vallen jullie neer, miljoenen? (*)
Voel je de schepper, wereld?
Zoek hem boven het sterrenuitspansel!
Boven de sterren moet hij wonen....

0000000000000000000000000000000000000

(*) in aanbidding


Wat is er gebeurd ?

Bofko
14-11-10, 23:32
Jij hoopt natuurlijk dat jij mag slapen na je dood. Terwijl er 3 Grote religies zijn die het tegengestelde beweren en alledrie bevestigen de vorige religie.

Vanaf het begin der mensheid tot 500 jaar geleden wist 99,99% van de hele mensheid (en dat omvat een stuk meer dan wat de 3 grote religies aanhangt : China en India met name) niet, dat de de wereld rond was.

Je 3-grote-religie-argument is dus geen argument.



Jij hebt de vrijheid om niet te geloven, in de democratie en in de Khalifaat heb jij dat recht.

Niet als gelijkwaardige.Je wordt hoogstens gedoogd en dat nog zonder garantie. Dan kan ook niet met een 'absolute waarheid' -opvatting.



Dit bewijst dat je geen kennis hebt van Islam.
Anders had je nooit gezegd "islamitische landen". Er zijn geen Islamitische landen. Dat concept "islamitisch land" bestaat niet in Islam. Er is enkel het Khalifaat, en op dit moment is er geen khalifaat. Dus kan ik niet ingaan op je discussie. Want Islamitisch land houdt in een land dat geregeerd wordt door de Sharia... En die is er niet. Saudie Arabie ook niet, dat is een Koninkrijk met een seculiere staatsinrichting die sommige zaken van de Sharia ernaast hanteert.

Om een een beetje diepgang te krijgen moet je wel wat positiever meedenken anders wordt het gehakketak.

'Islamitische landen' zijn voor mij landen waar van oudsher de moslims vandaan komen en waar nu het grootste percentage van de mensen moslim is. Dat is een gangbare definitie van islamitische land en het heeft totaal niks met kennis van islam te maken om die term op die manier te begrijpen.

Het ligt natuurlijk heel erg voor de hand dat jouw kalifaat in die gebieden begint.



Iran tel ik sowieso niet mee.

Voila, daar ga je al. Sji'iten staan onder soennieten ? Een nazi-standpunt.




Jammer dat je dit argument zelf niet begrijpt, anders had je nooit democratie verdedigd. Had je het wel begrepen dan was je onverschillig geweest over het hele idee van wat de mensheid als staatsvorm moet aannemen.

Je bent hier heel onduidelijk. De wolligheid slaat alweer toe. Ik snap niet wat je bedoelt.



Jammer voor jou, maar net als dat jij de eerste keer op aarde bent terechtgekomen is het voor de Heer niet moeilijk om jou een 2e keer te maken. Zo moeilijk is dat niet voor de Schepper van het Universum, alle lof hoort Hem toe.

Reincarnatie ? Wow, voor een 2e leven mag de Schepper mij wakker maken.



Het khalifaat heeft gewerkt en heeft in een tijd van 23 jaar 2 Wereldmachten doen buigen, het Romeinse Rijk en het Perzische Keizerrijk. Het hele Middenoosten, het Romeinse Rijk en het Perzische Rijk (alle belangrijke gebieden) in 23 jaar.

-Romeinse rijk was al 150 jaar eerder ingestort.Dus dat klopt niet.
-Mongolen hadden een nog veel groter rijk rond de 13e eeuw. So ?
-Islamitische veroveringen gingen niet zonder geweld.
-We praten over een beschaving van 1000 jaar geleden. Totaal onvergelijkbaar met nu natuurlijk.Ik denk dat de middeleeuwse en huidige mens elkaar als aliens zouden bezien.




Jullie kunnen in 10 jaar tijd een berglandschap van Afghanistan niet doen buigen voor jullie wil.

Ik voel niet me aangesproken door dat 'jullie' want ik geloof ook niet in deze manier van 'een land opbouwen'.



De Qoran is grotendeels geinterpreteerd, maar dan moet je kijken naar hoe de Profeet {vrede en zegeningen met hem** en de Islamgeleerden deze verzen uitleggen.

Er zijn verschillende stromingen binnen de islam , als wel verschillende exegeses.



Maar omdat al jullie slimmeriken het beter weten, Jullie zijn namelijk allemaal Islamologen, denken jullie dat alles interpretatie is.

Je hoeft geen islamoloog te zijn om te beweren dat teksten met een inhoud-pretentie pas waarde hebben als ze geinterpreteerd zijn.Daar heb je alleen maar gezond verstand voor nodig.



Dat is het probleem van de Materialist. Jouw concept van het leven is dat jij in een groot Warenhuis loopt en Alles wilt hebben. En dan vraag je God om iets, en wanneer je het niet krijgt, ontken je Zijn bestaan.


"I want it all and I want it now" is een mentaliteit waar ik van gruwel.
Maak geen onzinnige veronderstellingen over mij svp.



Jouw perspectief is vertroebeld. Het leven is geen Circus waar je op je wenken bedient zult worden. Dat je dat niet doorhebt, vind ik vreemd. Want dat betekent dat jij de basisconcepten van het leven niet doorhebt, laat staan religie of spiritualiteit. Geef toe dat je een echte materialist bent geworden zonder dat je het doorhebt.

Ik zie het leven ook niet als een Circus.
Ik durf te beweren dat ik net zoveel (of net zo weinig) materialistisch ben als de gemiddeld moslim.

Hou eens op met die rare , gesimplificeerde en karikaturale veronderstellingen over mij te maken. Als je mij iets wil vragen over materialisme of spiritualiteit dan VRAAG het me gewoon. Het lijkt er op dat je dit soort veronderstellingen nodig hebt om je eigen wereldbeeld te beschermen.



Nogmaals, of zij de waarheid spreken zullen we zien als we dood zijn.

Ja,ehh, ik dus niet he.



Alles wat uit deze Wereld komt is Halaal/koosjer, tenzij het de Religie verandert of er een specifiek verbod bestaat in het Heilige boek.

Er mag niks aan Islam worden toegevoegd of weggelaten, toevoegingen noemen we Bidaah en elke Bidaah is een dwaling en elke dwaling is in de Hel.

Wij zijn niet tegen moderniteit

ok.



de Joden en de Christenen hebben het boek veranderd. Daar zijn wij op tegen.

Als het al zo zou zijn...Het heeft weinig zin om tegen iets te zijn wat al meer dan 2000 jaar geleden gebeurd is. Valt niks aan te veranderen toch ?




Ik ben voor Sharia en alle positieve wetten vanwaar dan ook, indien ze de Qoran en Soennah niet tegenspreken en er een duidelijke voordeel in is.

Ik ben voor alle positieve wetten indien ze de mensheid vooruit helpen. Punt.



Als jij tegen Na-apen bent, dan moet jij je zorgen maken om alles wat de Europeanen van de Moslims hebben overgenomen.

Ik was ironisch. Af en toe duikt er ergens een geleerde op die met opgeven vingertje waarschuwt voor het na-apen van Kufr. Mij maakt na-apen niks uit.



Wel, wij moslims horen onze rijkdommen niet op te potten. Iedereen is verplicht tot de Zakaat. De rijkdommen worden gewoon geteld en niks wordt verstopt of verdraaid of bedrogen, omdat de Moslim beseft dat Hij alles ziet.

Da's de ideaalsituatie. Praktijk is vaak anders. De schone schijn die de werkelijkheid moet maskeren is van een universeel, menselijk gedrag.




Ja ja, maar filosofisch gezien geloof je dat er geen God is. En aangezien we het allemaal gaan zien: is atheisme dus net zo goed een geloof.

Als jij beweert dat God niet bestaat, moet jij mij eerst naar de uithoeken van het Heelal brengen, daar waar al onze kennis over alles ophoudt en mij daar laten zien dat er niks is.

Dus aangezien wij niet verder komen dan onze bijenkorf en 1 meter buiten deze Korf, kun jij mij niks wijsmaken over wat daar achter ligt.

Jij bent nu in jezelf aan het mummelen. Mij een vraag stellen en vervolgens zeggen dat ik het antwoord toch niet kan geven, dat schiet niet op natuurlijk.




Je bent niet los van geboden en verboden, omdat de Nederlandse Staat jouw heer is, en de Nederlandse Staat verbiedt jou en gebiedt jou ongeveer dezelfde zaken als de Schepper ons verbiedt. Dus zo erg anders is het niet.

Ik denk niet in heren en slaven, da's een middeleeuwse perceptie.

Maar dan nog is dit een compleet onzinnige vergelijking.

-De Nederlandse staat kent geen misdaden tegen God, dus:
Godslastering , eten tijdens ramadan, overspel, homofilie, varkensvlees eten ,je eigen religie bekritiseren, ongetrouwd samenwonen en nog talloze anderen zaken zijn niet strafbaar.

-Ik aanbidt de Nederlandse staat niet. Sterker nog, de Nederlanders kankeren er voortdurend op (ik wat minder) en zien overal fouten bij de staat.



Jouw ethiek is jou aangeleerd door jouw ouders, docenten, buren, kennissen, misschien enige studie aan een of andere instelling. En dat alles is gebaseerd op de leefwijzen in jouw omgeving. Die heb jij niet verzonnen. Dat is laterale kennis. Jouw Ethiek heeft alles te maken met waar je leeft en met wie je omgaat en welke kennis je opdoet.

Allicht zit daar een culturele component in, ja.En ? Dat geldt voor iedereen.



Geen moeite?
Waarom wil je dan op 100-jarige leeftijd doodgaan? Dat is zowat het maximale van een mensenleven.
Wens het dan nu, indien je er geen problemen mee hebt.

"Geen moeite" is niet helemaal de goede term. Minder moeite dan veel anderen is wat beter uitgedrukt. Nee , het leven bevalt me uitstekend dus daarom wil ik zolang mogelijk -in goede gezondheid- leven.



Ik snap het, maar ik denk niet dat dat komt vanwege die maagden, maar vanwege de straf op Kufr

Dan kom ik in de hel, toch ?



Denken dat dit alles zonder reden is, dat is pas slim.

Denken dat het wel een reden heeft, maar waar je nooit achterkomt is ook frustrerend.



Je bedriegt jezelf en probeert anderen te bedriegen door te doen alsof het je allemaal niks kan schelen.

Terwijl ik durf te wedden dat jij een verzekering hebt tegen alle onwaarschijnlijkheden van het leven.
De mens kan nog niet zeker zijn dat zijn huis niet leeggeroofd wordt, dus neem hij een inboedelverzekering, maar het Heelal....

Ik probeer juist niemand te bedriegen. Uiteraard heb ik allerlei verzekeringen want ik wil een lang en zo goed mogelijk leven hebben.