PDA

Bekijk Volledige Versie : Geen 'onreine' hond maar pony voor blinde Moslima



Redactie1
13-11-10, 20:39
DEARBORN - De blinde moslima Mona Ramouni gaat zonder blindengeleidehond door het leven. Aangezien dit volgens haar religieuze ouders onreine dieren zijn.

Ze willen geen hond in huis.
De Amerikaanse Ramouni werd kort na haar geboorte blind, maar mocht door haar geloofsovertuiging geen blindenbegeleidehond in huis nemen. In april 2008 hoorde ze over pony's die hetzelfde kunnen als honden. "Ik was hier zelf nooit op gekomen. Dus spaarde ik voor een pony die getraind wordt om me te begeleiden."

Sinds de moslima pony 'Cali' heeft, is haar leven ontzettend veranderd. De pony helpt haar uit de auto en baant zich een weg door de massa. Het dier is 76,2 centimeter groot en opgeleid om binnenshuis stil te staan. "Het is een geweldig dier. Dankzij haar heb ik opnieuw het zelfvertrouwen dat ik als kind had."

bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/ar...-Moslima.dhtml
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Eric de Blois
14-11-10, 00:05
Blind geloof...

justus
14-11-10, 06:55
de beperkingen van religie...eerst na jaren kan dit kind (met mate) genieten van het leven omdat 'honden onrein zijn'....ouders die dat melden en zeker in deze situatie zijn onrein!

Pizzaman
14-11-10, 12:52
Je kan hier raar over doen, maar waarom geen pony.
Misschien is het uiteindelijk nog goedkoper ook, want ponies worden ouder dan honden.
En ze eten gras, dat kost een stuk minder.

Misschien wel een gat in de markt.

justus
14-11-10, 12:55
Je kan hier raar over doen, maar waarom geen pony.
Misschien is het uiteindelijk nog goedkoper ook, want ponies worden ouder dan honden.
En ze eten gras, dat kost een stuk minder.

Misschien wel een gat in de markt.

wacht maar tot die pony bij jou in de kamer schijt.... dan weet je pas wat onrein is....

IbnRushd
14-11-10, 12:56
de beperkingen van religie...eerst na jaren kan dit kind (met mate) genieten van het leven omdat 'honden onrein zijn'....ouders die dat melden en zeker in deze situatie zijn onrein!

In de islam mag een blinde best een geleidehond aanschaffen. Zie bijv. deze link (http://islamqa.com/en/ref/803/guide%20dog).

abdulhamid
14-11-10, 12:59
een beetje respect voor de keuze van deze mensen zou niet kwaad kunnen.

Moeten we mensen haten omdat ze liever een pony willen dan een onrein dier?

Als dat de reden van jullie haat is...Dump ik die reden liever in een groot diep gat...
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

knuppeltje
14-11-10, 17:05
Je kan hier raar over doen, maar waarom geen pony.
Misschien wel een gat in de markt.

Omdat ze nog veel moeilijker kunstjes zijn aan te leren, en ze aangeleerde kunstjes ook weer heel snel zijn vergeten, kwestie van heel slecht korte termijn geheugen van paarden. Het blijft constant elke dag weer urenlang op herhalingsoefening met die beesten. Paarden zien ook veel slechter dan honden, en zijn daarom ook veel schrikachtiger als er om hen heen plotseling iets gebeurt. In beetje hond in paniek onder bedwang houden is al wat, maar een op hol slaande pony is heel wat anders.
Ik zie een blinde al met zo'n pony gaan winkelen, bijvoorbeeld. Vergeet het maar.

Maar dat gras, drie hoog op een flatje, lijkt me niet handig.

Vergeet het maar. Er zijn er nu al veel teveel, de slagers krijgen er nu voor het vlees meer dan genoeg om te slachten.

Wide-O
14-11-10, 17:18
In de islam mag een blinde best een geleidehond aanschaffen. Zie bijv. deze link (http://islamqa.com/en/ref/803/guide%20dog).

Jah, ik dacht al. Bedankt voor de link. OK, het beest mag de moskee niet in, kan ik mee leven. Maar vrij vertaald: "nood breekt wet". OK, ik ben zelf een niet-blinde viespeuk met twee labradors, maar dit lijkt me nou een mooi voorbeeld van hoe je omgaat met speciale situaties.

Respect voor de keuze van die ouders? No way. Kindermishandeling noem ik het.

En elkeen die denkt dat je een pony kunt africhten zoals een blindegeleidehond moet dringend... eh... op de PVV stemmen.

Wide-O
14-11-10, 17:20
Moeten we mensen haten omdat ze liever een pony willen dan een onrein dier?


Jij met je haat. Ik *veracht* die mensen.

Een pony. Idioot.

mark61
14-11-10, 21:39
een beetje respect voor de keuze van deze mensen zou niet kwaad kunnen.

Moeten we mensen haten omdat ze liever een pony willen dan een onrein dier?

Als dat de reden van jullie haat is...Dump ik die reden liever in een groot diep gat...
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Dat geleuter over haat altijd. De meeste mensen weten niet wat dat is.

Dat geleuter over 'onreine' dieren hangt me wel mijlenver de strot uit. Net als 'onreine' vrouwen.

Wat betekent dat woord eigenlijk, in normale, niet-misogyne en misokyne mensentaal?

Pizzaman
15-11-10, 09:41
Het betekent dat, ondanks dat varkensd slimmer zijn dan honden,
dat wel helemaal nooit zal gebeuren...

knuppeltje
15-11-10, 10:41
En elkeen die denkt dat je een pony kunt africhten zoals een blindegeleidehond moet dringend... eh... op de PVV stemmen.

Het zijn echt de meest domme gedomesticeerde dieren die er zijn, ook hun grote broertjes.

Wide-O
15-11-10, 10:49
Behalve deze dan:

http://gracedavis.typepad.com/i_am_dr_lauras_worst_nigh/images/2007/09/26/mr_ed_2.jpg

Pizzaman
15-11-10, 10:51
Ik denk dat ie ook de schapen vergeet.
Blindegeleideschaap... hmmm...

knuppeltje
15-11-10, 11:38
Behalve deze dan:

http://gracedavis.typepad.com/i_am_dr_lauras_worst_nigh/images/2007/09/26/mr_ed_2.jpg

Dat was wel een hele leukerd. Maar ook met dat beest moest elke dag weer opnieuw de kunstjes worden herhaald, anders was ook die knol alles weer binnen een mum van tijd vergeten.

abdulhamid
15-11-10, 12:48
Dat geleuter over haat altijd. De meeste mensen weten niet wat dat is.



Dat geleuter over 'onreine' dieren hangt me wel mijlenver de strot uit. Net als 'onreine' vrouwen.



Wat betekent dat woord eigenlijk, in normale, niet-misogyne mensentaal?

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)







waarom ben je geirriteerd?



Ben je uit op ruzie?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

abdulhamid
15-11-10, 12:49
Jij met je haat. Ik *veracht* die mensen.



Een pony. Idioot.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)


onbegripvol
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

knuppeltje
15-11-10, 13:03
waarom ben je geirriteerd?



Ben je uit op ruzie?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Hij doet hier echt niets anders dan dat. :stout:

mark61
15-11-10, 13:27
waarom ben je geirriteerd?



Ben je uit op ruzie?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Ik vroeg je wat. Wat kom je met ontwijkend geleuter, glibberige draaikont?

Wide-O
15-11-10, 13:31
Hij doet hier echt niets anders dan dat. :stout:

Relschoppertje, die M61! :handbang:

Maarreuh, ben net wat op zoek gegaan naar hoe gemakkelijk je een hangbuikzwijn (varkens zijn te groot om binnenshuis te houden) traint. Dat valt ontzettend mee blijkbaar, maar ze zijn ook speelser, inventiever, minder voorspelbaar, (en soms agressiever) dan honden. Een kind met iets eetbaars kan agressie uitlokken. Het is dus wel mogelijk, maar het is moeilijker dan een hond te houden.

Een blindegeleidehangbuikzwijn zit er volgens mij dus niet meteen in. :boer:

Pizzaman
15-11-10, 13:41
Mwah, vergeleken met een pitbull zal het waarschijnlijk meevallen.
Kijk eens bij kamelen, misschien zit daar brood in?:hihi:

Bofko
15-11-10, 13:43
Een blindegeleidehangbuikzwijn zit er volgens mij dus niet meteen in. :boer:
Da's een leuke voor 26-letter lingo.

Max Stirner
15-11-10, 13:46
onbegripvol
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl


En hoe begripvol is het eigenlijk om je eigen blinde dochter gedurende vele jaren medische begeleiding te onthouden, omdat je de stemmen in je hoofd blijkbaar belangrijker vind ?

mark61
15-11-10, 14:00
Relschoppertje, die M61! :handbang:

Maarreuh, ben net wat op zoek gegaan naar hoe gemakkelijk je een hangbuikzwijn (varkens zijn te groot om binnenshuis te houden) traint. Dat valt ontzettend mee blijkbaar, maar ze zijn ook speelser, inventiever, minder voorspelbaar, (en soms agressiever) dan honden. Een kind met iets eetbaars kan agressie uitlokken. Het is dus wel mogelijk, maar het is moeilijker dan een hond te houden.

Een blindegeleidehangbuikzwijn zit er volgens mij dus niet meteen in. :boer:

Erg gezellig, inderdaad. Wel wat groot toch. Maar vergeleken bij een pony moet het kunnen.

Maja, onrein hè.

mark61
15-11-10, 14:01
Hij doet hier echt niets anders dan dat. :stout:

Onreine pony :mad:

Wide-O
15-11-10, 14:07
Wel wat groot toch.

http://27.media.tumblr.com/9cyPFQbgCnjxyekixc3V22dfo1_500.jpg

:verward:

mark61
15-11-10, 14:15
http://27.media.tumblr.com/9cyPFQbgCnjxyekixc3V22dfo1_500.jpg

:verward:

:hihi:

XXXXL stretched

Wide-O
15-11-10, 14:25
En dit hondje zegt nog wel mooi z'n gebedje op alvorens te eten. :blij:

YouTube - Dog saying grace/prayers

Pizzaman
15-11-10, 14:42
http://27.media.tumblr.com/9cyPFQbgCnjxyekixc3V22dfo1_500.jpg

:verward:

Karbonade!! :blij:

naam
15-11-10, 14:43
Karbonade!! :blij:

Varkenshaasje! :handbang:

super ick
15-11-10, 15:16
http://27.media.tumblr.com/9cyPFQbgCnjxyekixc3V22dfo1_500.jpg

:verward:

Ziet er uit als een rein varken. Ik heb ze wel smerigere schapen gezien.

knuppeltje
15-11-10, 15:32
Een blindegeleidehangbuikzwijn zit er volgens mij dus niet meteen in. :boer:

Ik vrees van niet. Die beesten zijn trouwens zo knorrig als het maar zijn kan. Dat gebrom altijd, dat moet voor het gemoed van een toch al gehandicapt mens bepaald niet bevordelijk zijn lijkt me. :wijs:

knuppeltje
15-11-10, 15:36
Onreine pony :mad:


:vreemd:

knuppeltje
15-11-10, 15:38
http://27.media.tumblr.com/9cyPFQbgCnjxyekixc3V22dfo1_500.jpg

:verward:

Daar kan wel mooi een kleed uit voor onder de salontafel. De kleur lijkt me wel aardig. :hihi:

Pizzaman
15-11-10, 15:59
Daar kan wel mooi een kleed uit voor onder de salontafel. De kleur lijkt me wel aardig. :hihi:

Kleed + hamlapjes + karbonade.

win/win/win situatie. Nouja behalve voor het varken dan. :ninja2:

knuppeltje
15-11-10, 16:12
Kleed + hamlapjes + karbonade.

win/win/win situatie. Nouja behalve voor het varken dan. :ninja2:

Zelfs die kop lijkt me nog aardiger om te zien dan die van sommigen van m'n familie.
Wordt voor de butler met een snee in de neus en het dienblad in zijn handen weer wel uitkijken, als hij weer ladderzat door de kamer struint.

Wat een film was dat!

Marsipulami
15-11-10, 16:47
Hond eet van overleden baasje in Nederland

15/11/10, 07u54


In Alblasserdam, een gemeente in de Nederlandse provincie Zuid-Holland, is een 63-jarige vrouw dit weekend in verregaande staat van ontbinding gevonden in haar woning. Omdat haar hond, een Mechelse herder, al die tijd geen eten kreeg, heeft het dier van zijn baasje gegeten. De politie vermoedt aan de hand van haar ongeopende post dat de vrouw al vier tot zes weken dood was, schrijft het Algemeen Dagblad.

De schoonzoon van de weduwe deed vrijdag de lugubere vondst op de West Kinderdijk. Volgens het Nederlands Forensisch Instituut, dat zaterdag onderzoek deed in de dijkwoning, is de vrouw een natuurlijke dood gestorven. Een buurman spreekt van "horrortaferelen op de dijk. Politiemensen met kaplaarzen aan gingen het pand binnen dat heel vies scheen te zijn. Als de hond niet te eten krijgt, kan zoiets gebeuren." (odbs)

Pizzaman
15-11-10, 16:49
Ja die honden kan je ook niet vertrouwen.
Maar het beest kon natuurlijk ook geen fatsoenlijk gat graven in de betonvloer.

Wide-O
15-11-10, 16:52
Hond eet van overleden baasje in Nederland

En dat heeft hier wat mee te maken?

Laat je toch in je hol zitten door je bisschoppen, zeiksmoel.

Wide-O
15-11-10, 16:52
Maar het beest kon natuurlijk ook geen fatsoenlijk gat graven in de betonvloer.

Ponies gelukkig wel. :nerd:

Pizzaman
15-11-10, 17:02
Ponies gelukkig wel. :nerd:

Tja die vreten ook nog eens het rouwboeket uit de vensterbank, tel uit je winst.

Haytam
15-11-10, 17:17
Why use a mini horse as a blind guide?

There are many compelling reasons to use miniature horses as guide animals. Horses are natural guide animals and have been guiding humans for centuries. In nature, horses have been shown to possess a natural guide instinct. When another horse goes blind in a herd, a sighted horse accepts responsibility for the welfare of the blind horse and guides it with the herd. With humans, many blind people ride horses in equestrian competitions. Some blind people ride alone on trails for many miles, completely relying on the horse to guide them safely to their destination. Through history, Cavalry horses have been known to guide their injured rider to safety. The Guide Horse Foundation finds several characteristics of horses that make them suitable to guide the blind:


Long Lifespan - Miniature Horse can live to be more than 50 years old, with the average lifespan being 30-40 years. According to guide dog trainers, guide dogs have a useful life between 8-12 years.

Cost Effective - Training a guide dog can cost up to $60,000, according to the Guide Dog Users national advocacy group. According to Lighthouse International, there are more than 1.3 million legally blind people in the USA, yet only 7,000 guide animal users. Hence, a Guide Horse could be more cost-effective and ensure that more blind people receive a guide animal.

Better acceptance - Many guide dog users report problems getting access to public places because their dog is perceived as a pet. Most people do not associate a horse as a pet, and Guide Horse users report that they are immediately recognized as a working service animal.

Calm Nature - Trained horses are extremely calm in chaotic situations. Cavalry horses have proven that horses can remain calm even in the extreme heat of battle. Police horses are an excellent example of well trained horses that deal with stressful situations. Guide Horses undergo the same systematic desensitization training that is given to riot-control horses.

Great Memory - Horses possess phenomenal memories. A horse will naturally remember a dangerous situation decades after the occurrence.

Excellent Vision - Because horses have eyes on the sides of their heads, they have a very wide range of vision, with a range of nearly 350 degrees. Horses are the only guide animals capable of independent eye movement and they can track potential danger with each eye. Horses can see clearly in almost total darkness.

Focused Demeanor - Trained horses are very focused on their work and are not easily distracted. Horses are not addicted to human attention and normally do not get excited when petted or groomed.

Safety Conscious - Naturally safety oriented, horses are constantly on the lookout for danger. All horses have a natural propensity to guide their master along the safest most efficient route, and demonstrate excellent judgment in obstacle avoidance training.

High Stamina - Hearty and robust, a properly conditioned Guide Horse can easily travel many miles in a single outing.

Good Manners - Guide Horses are very clean and can be housebroken. Horses do not get fleas and only shed twice per year. Horses are not addicted to human affection and will stand quietly when on duty.

Haytam
15-11-10, 17:19
http://www.guidehorse.org/images/cudd7.jpg http://www.guidehorse.org/images/guidehorse_boston2.jpg http://www.guidehorse.org/images/erik/c2.jpg

http://www.guidehorse.org

Wide-O
15-11-10, 17:46
Cost Effective - Training a guide dog can cost up to $60,000, according to the Guide Dog Users national advocacy group.


Blah blah. Ik heb zelf een Labrador gesponsord die het tot geleidehond heeft geschopt, en dat heeft me echt geen 60.000 dollar gekost. $3.000 als je het wil weten. Hoe ze dat maal 20 krijgen is een raadsel. Opgebracht met kaviaar?


Better acceptance - Many guide dog users report problems getting access to public places because their dog is perceived as a pet.

Huh?


Police horses are an excellent example of well trained horses that deal with stressful situations. Guide Horses undergo the same systematic desensitization training that is given to riot-control horses.


Gelukkig zet de politie nooit honden in.


Great Memory - Horses possess phenomenal memories. A horse will naturally remember a dangerous situation decades after the occurrence.


Idem ditto voor honden.


Excellent Vision - Because horses have eyes on the sides of their heads, they have a very wide range of vision, with a range of nearly 350 degrees. Horses are the only guide animals capable of independent eye movement and they can track potential danger with each eye. Horses can see clearly in almost total darkness.


Is dat voor blinden die aan psy-ops doen?


High Stamina - Hearty and robust, a properly conditioned Guide Horse can easily travel many miles in a single outing.


Voor blinde marathon lopers een niet te versmaden voordeel!



Guide Horses are very clean and can be housebroken.


Die "can be" verontrust me een beetje. Leest een beetje zoals "vaak niet".



Horses do not get fleas and only shed twice per year.

Inderdaad, er is geen enkele parasiet of insect bekend die wel iets met paarden heeft. Ze hebben ook geen enkele ziekte en zo. Ahem.

Maggoed, zolang er maar geen affectie bij komt kijken. :ego:

Wat een gelul zeg. Het is juist de totale bereidheid/affectie van de hond t.o.v. de mens die de symbiose zo volmaakt maakt.

One trick ponies...

Tomas
15-11-10, 18:09
Is dat voor blinden die aan psy-ops doen?


Je zegt niks over 'independant Eye movement'. Die sprong mij juist in m'n dependent oog. Dat ongelovelijke moslimgelul. Gaan ze kafir's opleggen welke dieren ze voor hun blinde dochters moeten trainen. Zelf doen ze geen ruk, daar hebben ze een te veel te hoge moraal voor.

mark61
15-11-10, 18:14
Message From the Guide Horse Foundation Concerning the use of Full Size Horses Indoors:

The Guide Horse Foundation is against the use of riding size horses indoors because of the risk of injury to the horses, the blind handler and the general public.

:lachu:

Haytam
15-11-10, 18:27
Je zegt niks over 'independant Eye movement'. Die sprong mij juist in m'n dependent oog. Dat ongelovelijke moslimgelul. Gaan ze kafir's opleggen welke dieren ze voor hun blinde dochters moeten trainen. Zelf doen ze geen ruk, daar hebben ze een te veel te hoge moraal voor.
Wat loop je nou te bitchen, Dion Graus? Totdat een moslima koos om een pony te gebruiken om haar als blinde te geleiden, hoorde je islamhatende kleuters als jij nooit zeiken. Nu is opeens het huis te klein. Ter jouw informatie, het is een Engels bedrijf dat Shetland ponies traint voor een ieder die geen hond wil. De meeste consumenten zijn tot nu toe altijd niet-moslims geweest. Dit bedrijf heeft helemaal niks met Islam van doen.

Tomas
15-11-10, 18:30
Wat loop je nou te bitchen, Dion Graus? Totdat een moslima koos om een pony te gebruiken om haar als blinde te geleiden, hoorde je islamhatende kleuters als jij nooit zeiken. Nu is opeens het huis te klein. Ter jouw informatie, het is een Engels bedrijf dat Shetland ponies traint voor een ieder die geen hond wil. De meeste consumenten zijn tot nu toe altijd niet-moslims geweest. Dit bedrijf heeft helemaal niks met Islam van doen.

Hep ze die zelf getraind? Hebben die ouders die pony getraind? Echt? Moslims die zo iets doen? Ik dacht dat ze alleen konden zeuren. Sorry. Hep me vergist.

Wide-O
15-11-10, 18:30
Je zegt niks over 'independant Eye movement'. Die sprong mij juist in m'n dependent oog.

Jah, ik was FF myoop. :D



The Guide Horse Foundation is against the use of riding size horses indoors because of the risk of injury to the horses, the blind handler and the general public.

:lachu:

BWAHAHAH!!!!! :D

Ik zie het al voor me, in de Bijenkorf. :hihi:

"Is dat Sinterklaas mama?"

"Nee, da's een moslima met paard die FF dwars door de etalage ging."

Wide-O
15-11-10, 18:33
Wat loop je nou te bitchen, Dion Graus? Totdat een moslima koos om een pony te gebruiken om haar als blinde te geleiden, hoorde je islamhatende kleuters als jij nooit zeiken. Nu is opeens het huis te klein. Ter jouw informatie, het is een Engels bedrijf dat Shetland ponies traint voor een ieder die geen hond wil. De meeste consumenten zijn tot nu toe altijd niet-moslims geweest. Dit bedrijf heeft helemaal niks met Islam van doen.

Het is gelul, en iedereen die iets van dieren afkent weet dat. Je kunt met dit soort gezwam er echt nooit doorkomen. Snap dat nou. Spaart een hoop frustratie. Hoef je geen islam bij te sleuren.

Haytam
15-11-10, 18:37
Hep ze die zelf getraind? Hebben die ouders die pony getraind? Echt? Moslims die zo iets doen? Ik dacht dat ze alleen konden zeuren. Sorry. Hep me vergist.
Wtf maakt het nou uit wie die ponies traint? Vraag jij voordat je een brood koopt ook altijd aan de bakker of hij moslim is?

Ik vind honden ook vieze beesten. Mijn huis komen ze niet in. Als consument kan ik in plaats daarvan voor een kat kiezen. Tis geen rocketscience.

Haters gonna hate.

Tomas
15-11-10, 18:38
Het is gelul, en iedereen die iets van dieren afkent weet dat. Je kunt met dit soort gezwam er echt nooit doorkomen. Snap dat nou. Spaart een hoop frustratie. Hoef je geen islam bij te sleuren.

Alleen een gestoorde fundi verzint dergelijke onzin. Dergelijke 'artikelen' = Islam. Of een of andere religie die honden haat. Misschien joden, die hebben ook een random afkeer van random dieren.

Tomas
15-11-10, 18:42
Ik vind honden ook vieze beesten. Mijn huis komen ze niet in.

Ja hater, dat is duidelijk. Dit is ook het enige dat hout snijdt, je aangeleerde afkeer van honden. Dat artikel dat je plaatste, geschreven in de heilige taal, is total bullshit. Daaaarrrrr maak je jezelf belachelijk mee. Met gewoon te zeggen dat je een aangeleerde afkeer hebt, ben je sneller klaar, en kan niemand er iets van zeggen. Zeker ik niet.

En mij kan het geen zak schelen dat je je afkeer b.v. belangrijker vind dan het leven van je blinde dochter. Mocht zoiets het geval zijn. Je doet maar. Er zijn ergere dingen.

Haytam
15-11-10, 18:44
Het is gelul, en iedereen die iets van dieren afkent weet dat. Je kunt met dit soort gezwam er echt nooit doorkomen. Snap dat nou. Spaart een hoop frustratie. Hoef je geen islam bij te sleuren.
Het is alleen gelul omdat een moslima voor zo'n beest kiest. Daarom doe je net alsof je een expert ben op het gebied van dieren. Islamhaters haten alles wat moslims doen. Zelfs al moeten ze daarvoor dingen fantaseren.

Haytam
15-11-10, 18:50
Ja hater, dat is duidelijk. Dit is ook het enige dat hout snijdt, je aangeleerde afkeer van honden. Dat artikel dat je plaatste, geschreven in de heilige taal, is total bullshit. Daaaarrrrr maak je jezelf belachelijk mee. Met gewoon te zeggen dat je een aangeleerde afkeer hebt, ben je sneller klaar, en kan niemand er iets van zeggen. Zeker ik niet.

En mij kan het geen zak schelen dat je je afkeer b.v. belangrijker vind dan het leven van je blinde dochter. Mocht zoiets het geval zijn. Je doet maar. Er zijn ergere dingen.
Ja precies. Gewoon een moslimhater dus. Het gaat je helemaal niet om die beesten, maar dat een moslim kiest voor iets anders dan jij zou doen, daar ga je gewoon kapot aan van binnen.

Olive Yao
15-11-10, 19:03
Maarreuh, ben net wat op zoek gegaan naar hoe gemakkelijk je een hangbuikzwijn (varkens zijn te groot om binnenshuis te houden) traint. Dat valt ontzettend mee blijkbaar, maar ze zijn ook speelser, inventiever, minder voorspelbaar, (en soms agressiever) dan honden. Een kind met iets eetbaars kan agressie uitlokken. Het is dus wel mogelijk, maar het is moeilijker dan een hond te houden.

Een blindegeleidehangbuikzwijn zit er volgens mij dus niet meteen in. :boer:

In België haal je je met een blindegeleidehangbuikzwijn bovendien moeilijkheden met je sociale huisvestingsmaatschappij op de hals (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=287771).

Max Stirner
15-11-10, 19:25
Met gewoon te zeggen dat je een aangeleerde afkeer hebt, ben je sneller klaar, en kan niemand er iets van zeggen. Zeker ik niet.

.


Behalve dan dat het toch wel een beetje raar is dat Allah zo'n hekel heeft aan de creaturen die hij in zijn oneindige wijsheid zelf geknutseld heeft .....

mark61
15-11-10, 19:27
Behalve dan dat het toch wel een beetje raar is dat Allah zo'n hekel heeft aan de creaturen die hij in zijn oneindige wijsheid zelf geknutseld heeft .....

Not to mention 5 miljard hardnekkige ongelovigen. They breed like rabbits :jammer:

Wide-O
15-11-10, 19:41
Het is alleen gelul omdat een moslima voor zo'n beest kiest. Daarom doe je net alsof je een expert ben op het gebied van dieren. Islamhaters haten alles wat moslims doen. Zelfs al moeten ze daarvoor dingen fantaseren.

Ik ben een expert op het gebied van dieren jochie. Nog iets? Weet ook meer over islam en religies dan jij. Nou?

En alleen in jouw zielige fantasie ben ik een "islamhater". Ik heb wel wat beters te doen. Zo belangrijk ben je nou ook weer niet.

PS: is IbnRushd ook een islamhater? Dit antwoord ga je me geven, al moet ik je verdomme achtervolgen over het hele fokking internet.

Leer je religie op een fatsoenlijke manier, in plaats van op z'n ansaars.

Wide-O
15-11-10, 19:46
In België haal je je met een blindegeleidehangbuikzwijn bovendien moeilijkheden met je sociale huisvestingsmaatschappij op de hals (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=287771).

:hihi:

En dat gaat dan nog over de Mechelse Goedkope Woning, waar mijn verweduwde moeder (RIP) en haar halfwees (ik, en nog niet RIP) nog beroep op hebben gedaan.

De eerlijkheid gebied me dat we toen geen enkel huisdier mochten houden. Het eerste wat ik deed toen mijn moeder naar een ander appartement verhuisde was haar een kat kopen (willen of niet). Brutus heette het kreng. :hihi: Heeft ze toch 10 jaar plezier van gehad. (En wij als erfgenaam 2 jaar iets minder...)

Affijn, ik snap deze religieuze scherpslijperij van geen kanten. "Een ansaartje doen" wordt hier een begrip.

Haytam
15-11-10, 20:16
Ik ben een expert op het gebied van dieren jochie. Nog iets? Weet ook meer over islam en religies dan jij. Nou?

En alleen in jouw zielige fantasie ben ik een "islamhater". Ik heb wel wat beters te doen. Zo belangrijk ben je nou ook weer niet.

PS: is IbnRushd ook een islamhater? Dit antwoord ga je me geven, al moet ik je verdomme achtervolgen over het hele fokking internet.

Leer je religie op een fatsoenlijke manier, in plaats van op z'n ansaars.
Nogmaals hondromanticus, het gaat erom dat als een moslim andere motieven heeft om geen hond in huis te nemen, een onbetekenende leeghoofd als jij dat alleen afkeurt omdat het een moslim. Een niet-moslim die een bedrijf heeft met het trainen van ponies doet dat al jarenlang en allerlei blinde niet-moslims nemen ponies van hem af. Nu hebben zij allerlei bezwaren tegen een blindegeleidehond en veel voordelen aan zo'n pony, maar kennelijk is dat geen punt. Behalve als plots een moslim besluit zo'n pony van ze af te nemen. Dan denkt men opeens de grote witte opvoeder van moslims te moeten spelen en hen voor te schrijven welke mening ze moeten zijn toegedaan.

Wide-O
15-11-10, 20:33
Nogmaals hondromanticus, het gaat erom dat als een moslim andere motieven heeft om geen hond in huis te nemen, een onbetekenende leeghoofd als jij dat alleen afkeurt omdat het een moslim. Een niet-moslim die een bedrijf heeft met het trainen van ponies doet dat al jarenlang en allerlei blinde niet-moslims nemen ponies van hem af. Nu hebben zij allerlei bezwaren tegen een blindegeleidehond en veel voordelen aan zo'n pony, maar kennelijk is dat geen punt. Behalve als plots een moslim besluit zo'n pony van ze af te nemen. Dan denkt men opeens de grote witte opvoeder van moslims te moeten spelen en hen voor te schrijven welke mening ze moeten zijn toegedaan.

Een hoop getikt gelul, een paar ad hominems, geen inhoud. Islam heeft hier niets mee te maken, kindermishandeling wel.

En het is "onbetekenend" leeghoofd. Zonder "e". Leer de taal nou es, alvorens je mij iets wilt leren over dieren of over over religieuze zulthoofden.

Ken je "Tony, De Zieke Pony"?

En dat wit. Wat ben je? KKK? You are a fucking loser. Ansaartje. :hihi:

En: antwoordt op de vraag. Ik zal ze blijven stellen tot je een antwoord geeft.

Joesoef
15-11-10, 20:48
Ik ben natuurlijk een kniesoor maar is een hond niet wat handiger dan een paard?

Haytam
15-11-10, 20:55
Een hoop getikt gelul, een paar ad hominems, geen inhoud. Islam heeft hier niets mee te maken, kindermishandeling wel.

En het is "onbetekenend" leeghoofd. Zonder "e". Leer de taal nou es, alvorens je mij iets wilt leren over dieren of over over religieuze zulthoofden.

Ken je "Tony, De Zieke Pony"?

En dat wit. Wat ben je? KKK? You are a fucking loser. Ansaartje. :hihi:

En: antwoordt op de vraag. Ik zal ze blijven stellen tot je een antwoord geeft.
Precies, het heeft niks te maken met islam, maar met jouw moslimhaat. Ik blijf je onderwijzen totdat je dat zelf ook doorhebt.

Wat betreft jij als leeghoofd:

leeg·hoofd het, de; o en m,v -en ijdel, oppervlakkig persoon

· Possessieve samenstellingen met onzijdige namen van lichaamsdelen als tweede lid die levende wezens aanduiden, zijn meestal de-woorden. Zo staan naast het been, het oog en het oor bijv. de langbeen, de krombeen, de blauwoog, de scheeloog, de langoor, de domoor . Bij de possessieve samenstellingen met -hoofd komt echter ook het onzijdige genus voor: de/het heethoofd, het/de leeghoofd, het/de warhoofd, het dwaashoofd en het dwarshoofd . De enige samenstelling van dit type met -gezicht is onzijdig: het bleekgezicht.


Zie je nou wel, onbetekenende warhoofd, moet ik je ook nog eens opvoeden in je eigen taal?

En waarom zou ik ingaan op jouw vragen als jij niet ingaat op de mijne?

Haytam
15-11-10, 20:57
Ik ben natuurlijk een kniesoor maar is een hond niet wat handiger dan een paard?
Dat hangt van je eigen voorkeur af. Een kleine pony kan wat mij betreft ook heel handig zijn.

Joesoef
15-11-10, 21:02
Dat hangt van je eigen voorkeur af. Een kleine pony kan wat mij betreft ook heel handig zijn.

Totdat je ponny even een 'boodschap' moet doen en jij vierhoog achter in Amsterdam woont. Je buurman wil ik zeker niet zijn.

Wide-O
15-11-10, 21:02
Ik ben natuurlijk een kniesoor maar is een hond niet wat handiger dan een paard?

Hondromanticus. :ego:

Wide-O
15-11-10, 21:08
Dat hangt van je eigen voorkeur af. Een kleine pony kan wat mij betreft ook heel handig zijn.

Ik wil niet weten waarvoor.

reallife
15-11-10, 21:18
http://www.guidehorse.org/images/cudd7.jpg http://www.guidehorse.org/images/guidehorse_boston2.jpg http://www.guidehorse.org/images/erik/c2.jpg

http://www.guidehorse.org

Wel cute :love:

Joesoef
15-11-10, 21:19
Ik wil niet weten waarvoor.


This alleen handig voor Ied deze week :chef:

reallife
15-11-10, 21:20
Totdat je ponny even een 'boodschap' moet doen en jij vierhoog achter in Amsterdam woont. Je buurman wil ik zeker niet zijn.

:hihi:

Haytam
15-11-10, 21:24
Totdat je ponny even een 'boodschap' moet doen en jij vierhoog achter in Amsterdam woont. Je buurman wil ik zeker niet zijn.
Want een hond schijt niet? Hoezo is dat dan 'handiger'?

H.P.Pas
15-11-10, 21:28
Want een hond schijt niet? Hoezo is dat dan 'handiger'?

Zindelijkheidstraining bij een paard gaat niet lukken.
Waarom dat zo is, kun je uit je eigen link teruglezen.

Joesoef
15-11-10, 21:30
Zindelijkheidstraining bij een paard gaat niet lukken.
Waarom dat zo is, kun je uit je eigen link teruglezen.

En dan nog met de trap naar beneden vanaf 4 hoog.

reallife
15-11-10, 21:32
Zindelijkheidstraining bij een paard gaat niet lukken.
Waarom dat zo is, kun je uit je eigen link teruglezen.

Het voordeel is dat pony's ouder worden en sommige mensen eerder allergisch voor honden zijn dan voor pony's las ik ergens.

Haytam
15-11-10, 21:35
Het voordeel is dat pony's ouder worden en sommige mensen eerder allergisch voor honden zijn dan voor pony's las ik ergens.
Er zullen vast voordelen en nadelen aan zitten. De keus om voor een hond of pony te gaan, horen we aan die mensen te laten.

reallife
15-11-10, 21:38
Er zullen vast voordelen en nadelen aan zitten. De keus om voor een hond of pony te gaan, horen we aan die mensen te laten.

Hier staat alles ter discussie. Het is een discussieforum. :student:

Joesoef
15-11-10, 21:40
Hier staat alles ter discussie. Het is een discussieforum. :student:

Uitgesloten vrouwen :tik:

Max Stirner
15-11-10, 21:41
En dan nog met de trap naar beneden vanaf 4 hoog.



Gewoon wijs maken dat ze een blaffende pony heeft gekregen, probleem opgelost.

Olive Yao
15-11-10, 21:43
Het lijkt erop dat we na een hoop Pavlov-antagonisme tot onszelf beginnen te komen?

Wide-O
15-11-10, 21:44
Er zullen vast voordelen en nadelen aan zitten.

De moslimvariant van Johan...

H.P.Pas
15-11-10, 21:47
En dan nog met de trap naar beneden vanaf 4 hoog.

Op een bovenhuis zou ik eerder een muildier adviseren; die komen de trap wel af als je ze de tijd geeft.
Als het snel moet gaan neem je beter een steenbok.

fisherman1969
15-11-10, 21:56
Hond eet van overleden baasje in Nederland

15/11/10, 07u54


In Alblasserdam, een gemeente in de Nederlandse provincie Zuid-Holland, is een 63-jarige vrouw dit weekend in verregaande staat van ontbinding gevonden in haar woning. Omdat haar hond, een Mechelse herder, al die tijd geen eten kreeg, heeft het dier van zijn baasje gegeten. De politie vermoedt aan de hand van haar ongeopende post dat de vrouw al vier tot zes weken dood was, schrijft het Algemeen Dagblad.

De schoonzoon van de weduwe deed vrijdag de lugubere vondst op de West Kinderdijk. Volgens het Nederlands Forensisch Instituut, dat zaterdag onderzoek deed in de dijkwoning, is de vrouw een natuurlijke dood gestorven. Een buurman spreekt van "horrortaferelen op de dijk. Politiemensen met kaplaarzen aan gingen het pand binnen dat heel vies scheen te zijn. Als de hond niet te eten krijgt, kan zoiets gebeuren." (odbs)

VRESELIJK HE ?
Honger maakt blijkbaar ,,rauwe bontjes zoet,, zo luidt het spreekwoord!
In je achterlijke brein en de alom heersende gedachten dat honden onreine dieren zijn , heeft DARWIN toch blijkbaar gelijk dat we van de apen afstammen , die vreten ook soort genoten op !
Maar de mens ook hoor als er maar genoeg honger is :aldus het zoveelste bewijs dat we gewoon een diersoort zijn :

Andesvliegramp was een vliegramp waarbij Fuerza Aérea Uruguaya vlucht 571 op 13 oktober 1972 neerstortte in de Andes.

Van de 45 inzittenden van het Fokker Fairchild Hiller FH-227-vliegtuig overleefden 16 de ramp, die bekend is geworden door de boeken en verfilmingen van de verhalen van de overlevenden, die na de crash gedurende 72 dagen moesten zien te overleven in de ijskoude omgeving en uiteindelijk zelfs het vlees van de overledenen moesten eten om in leven te blijven
Verder zijn er nog honderden bewijzen van mensen die tot kanibalsme over gingen als de honger in het spel was !
Zoek b.v Stalingrad WO 2 maar ff op.

reallife
15-11-10, 21:59
Uitgesloten vrouwen :tik:

Wij staan nooit ter discussie, klopt.

Of bedoel je dat niet? :argwaan:

super ick
15-11-10, 22:19
VRESELIJK HE ?
Honger maakt blijkbaar ,,rauwe bontjes zoet,, zo luidt het spreekwoord!
In je achterlijke brein en de alom heersende gedachten dat honden onreine dieren zijn , heeft DARWIN toch blijkbaar gelijk dat we van de apen afstammen , die vreten ook soort genoten op !
Maar de mens ook hoor als er maar genoeg honger is :aldus het zoveelste bewijs dat we gewoon een diersoort zijn :

Andesvliegramp was een vliegramp waarbij Fuerza Aérea Uruguaya vlucht 571 op 13 oktober 1972 neerstortte in de Andes.

Van de 45 inzittenden van het Fokker Fairchild Hiller FH-227-vliegtuig overleefden 16 de ramp, die bekend is geworden door de boeken en verfilmingen van de verhalen van de overlevenden, die na de crash gedurende 72 dagen moesten zien te overleven in de ijskoude omgeving en uiteindelijk zelfs het vlees van de overledenen moesten eten om in leven te blijven
Verder zijn er nog honderden bewijzen van mensen die tot kanibalsme over gingen als de honger in het spel was !
Zoek b.v Stalingrad WO 2 maar ff op.

Kannibalisme kwam niet alleen voort uit nood.

Marsipulami
15-11-10, 23:42
En dat heeft hier wat mee te maken?

Laat je toch in je hol zitten door je bisschoppen, zeiksmoel.


http://static0.hln.be/static/FOTO/pe/1/15/6/album_large_3943641.jpg

mark61
15-11-10, 23:45
[I

Kan jouw paard zwemmen? Heb je nou wel nodig. Of anders, blijft je bisschop drijven? Dan is het een heks, trouwens.

mark61
15-11-10, 23:50
Uitgesloten vrouwen :tik:

Blindegeleidevrouwen lijkt me anders best een goed idee.

sidi bibi
16-11-10, 01:31
Maar de mens ook hoor als er maar genoeg honger is :aldus het zoveelste bewijs dat we gewoon een diersoort zijn :



http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=67902

knuppeltje
16-11-10, 10:43
Why use a mini horse as a blind guide?

Van a tot z een en al onzin. Na er tussen te zijn gemaakt, geboren, opgegroeid, er getraind en jaren mee gewerkt te hebben, zeg ik nog steeds: het zijn de meest domme gedomesticeerde dieren die er zijn. Als je zo'n beest als geleide voor een blinde wilt meegeven dan zul je altijd weer ook een geleide voor die pony moeten meegeven.
Kortom, volkomen belachelijk idee.

En dat allemaal om een volslage religekte. :maf3:

reallife
16-11-10, 11:52
Na er tussen te zijn gemaakt, geboren,

:zozo:

knuppeltje
16-11-10, 12:15
:zozo:

Nou ja, bij wijze van spreken dan.

Maar ik ben er wel mee opgegroeid, er getraind en jarenlang mee gewerkt.

super ick
16-11-10, 13:47
Nou ja, bij wijze van spreken dan.

Maar ik ben er wel mee opgegroeid, er getraind en jarenlang mee gewerkt.

Die pony's praten er nu nog over.

knuppeltje
16-11-10, 14:29
Die pony's praten er nu nog over.

Als dat kon, dan had ik er wel alle Nobelprijzen mee gewonnen. :denk:

super ick
16-11-10, 16:18
Als dat kon, dan had ik er wel alle Nobelprijzen mee gewonnen. :denk:

Hoezo win jij een nobelprijs als pony's praten?
Ik zie geen verband.

Nobelprijzen nog wel!

abdulhamid
16-11-10, 19:25
Nee, geen respect. Stompzinnigiheid blijft stompzinnigheid, ongeacht of je dit vanuit een religieus perspectief legitimeert. Je bent achterlijk als je bepaalde dieren onrein vind en andere rein. Welke gronden voer je daarvoor aan? Het woord van een of andere zogenaame profeet. Vermoei andere mensen met je Sinterklaas kletskoek.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)

Mijn gronden zijn duidelijk, het is gefundeerd op de argumenten van een boek dat al meer dan 1400 jaar wordt gelezen en gebruikt en waar tot op heden nog geen spelfout in te vinden is.

Op welke gronden durf jij te zeggen dat er sommige dieren rein en sommige onrein zijn?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

reallife
16-11-10, 20:19
Mijn gronden zijn duidelijk, het is gefundeerd op de argumenten van een boek dat al meer dan 1400 jaar wordt gelezen en gebruikt en waar tot op heden nog geen spelfout in te vinden is.

Op welke gronden durf jij te zeggen dat er sommige dieren rein en sommige onrein zijn?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Vraag me altijd af hoe het voor Mozes was en wat er bij Abraham op het menu stond? :chef:

mark61
16-11-10, 20:33
Mijn gronden zijn duidelijk, het is gefundeerd op de argumenten van een boek

Welke argumenten?

Wat is onrein?

The_Grand_Wazoo
16-11-10, 20:57
Mijn gronden zijn duidelijk, het is gefundeerd op de argumenten van een boek dat al meer dan 1400 jaar wordt gelezen en gebruikt en waar tot op heden nog geen spelfout in te vinden is.

Op welke gronden durf jij te zeggen dat er sommige dieren rein en sommige onrein zijn?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Dus het is waar wat er in dat boek staat omdat het al 1400 jaar wordt gelezen en er geen spel fout in staat?
Hilarisch.

Wide-O
16-11-10, 21:37
Blindegeleidevrouwen lijkt me anders best een goed idee.

Veel te moeilijk af te richten, en ook af & toe onrein... schiet niet op.

Bart.NL
16-11-10, 22:04
Krokodil biedt zich aan om blinden te begeleiden.

knuppeltje
17-11-10, 11:05
Hoezo win jij een nobelprijs als pony's praten?
Ik zie geen verband.

Tja, daar kan ik ook niet veel aan doen, vrees ik.

knuppeltje
17-11-10, 11:25
Op een feest aan het hof beledigt de nar in een dronken bui op een gruwelijke manier de koning.
De koning - die anders nogal wat kon hebben, ging deze keer totaal over de rooie. Hang hem op, roept hij, alla Wilders. Als de lijfwachten de nar willen wegvoeren, zegt deze: sire, als ik uw paard binnen een half jaar leer lachen - spaart u dan mijn leven?
De koning - altijd wel in voor een goede grap, zegt daarop: ok, afgesproken, maar geen dag later.
De andere dag als de nar met een bediende van de koning aan tafel zit, vraagt die bediende: Wat ben je daar nu eigenlijk mee opgeschoten, hangen zul je toch?
Zegt de nar: dat is nog niet zo zeker. Kijk, aldus de nar, binnen dat half jaar is misschien de koning wel dood, of dat paard dat kan ook.... en wie weet heeft dat paard binnen een half jaar toch noch leren lachen.

Als die knollen al niet kunnen lachen, wat heeft een gehandicapt mens in godsnaam dan aan zo'n beest? Die worden daar echt niet vrolijk van volgens mij. :maf3:

mark61
17-11-10, 11:38
Veel te moeilijk af te richten, en ook af & toe onrein... schiet niet op.

Je moet er ook minstens 2 hebben. Eentje gaat zolang in een hok in de tuin.

super ick
17-11-10, 13:12
Als die knollen al niet kunnen lachen, wat heeft een gehandicapt mens in godsnaam dan aan zo'n beest?

Lekker voor op de boterham?

SalmayaSale
17-11-10, 15:35
Je moet er ook minstens 2 hebben. Eentje gaat zolang in een hok in de tuin.

Stelletje seksisten pffffffffffff:laser:

Wide-O
17-11-10, 16:07
Stelletje seksisten pffffffffffff:laser:

Hé! Leef jij nog! :fpiraat:

super ick
17-11-10, 17:30
Veel te moeilijk af te richten, en ook af & toe onrein... schiet niet op.

Verliezen iedere keer de controle als ze een winkel passeren.

SalmayaSale
17-11-10, 17:47
Hé! Leef jij nog! :fpiraat:

Wat denk jij?:stout:

Wide-O
17-11-10, 22:27
Wat denk jij?:stout:

Ik gok op: ja. ;)

John2
18-11-10, 00:44
Ben je uit op ruzie?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Mark is proffesional hierin dus daag hem niet uit............:stout:

:regie:Want voor je het weet heb jij 2 ponnies nodig............:engel:

super ick
18-11-10, 11:30
Mark is proffesional hierin dus daag hem niet uit............:stout:

:regie:Want voor je het weet heb jij 2 ponnies nodig............:engel:

Hij is wel gesstopt met schelden sinds de 'campagne'.