PDA

Bekijk Volledige Versie : Besnijdenis als wapen tegen aids in Zimbabwe



Redouan^
15-11-10, 15:19
De Verenigde Staten staan hoog op de lijst van vijanden van president Robert Mugabe (http://dossiers.nieuws.nl/buitenland/607), maar spelen desondanks een belangrijke rol bij de bestrijding van aids in diens land, Zimbabwe. De Amerikanen gebruiken daarvoor een middel dat even goedkoop als simpel is: besnijdenis, een ingreep die zou kunnen zorgen voor een sterke daling van het aantal aidsbesmettingen.
Meer dan een miljoen Zimbabwaanse mannen in de leeftijdsgroep die seksueel het actiefst is zullen de komende zeven jaar worden besneden, zo is de bedoeling. Sinds mei vorig jaar is de ingreep, die tien minuten in beslag neemt, bij twaalfduizend mannen uitgevoerd. De VS heeft in het eerste jaar 6,6 miljoen dollar bijgedragen in de bekostiging van het besnijdenisprogramma en heeft meer geld toegezegd.
Ondanks de sancties die het Westen Mugabe heeft opgelegd om hem te dwingen de mensenrechten beter na te leven heeft de VS Zimbabwe (http://dossiers.nieuws.nl/buitenland/643) sinds 2002 ruim een miljard dollar aan hulp geschonken. Dat geld is bijvoorbeeld uitgegeven aan aidsklinieken, waar inmiddels twee miljoen mensen op aids zijn getest of zijn behandeld. Deze maand zegde de VS nog eens vijftig miljoen dollar toe voor aidsprogramma's.
Mugabe dwarsboomt die programma's niet, maar vrijwilligers die aidsvoorlichting geven aan de armen zijn er door aanhangers van de president wel van beschuldigd de politieke agenda van de VS uit te voeren en voor de oppositie te werken.
De 32-jarige Tineyi Marokwe werd onlangs besneden in een kliniek in de hoofdstad Harare. Hij vertelt dat hij het eng vond, maar is blij dat hij het gedaan heeft. "Ik begreep dat het mijn leven kon redden", zegt Marokwe, een werkloze arbeider. Voor hij onder het mes ging werd hem verteld dat het waarschijnlijk een beetje pijn zou doen als de verdoving was uitgewerkt, dat hij zich zes weken van seks moest onthouden en dat hij drie keer moest terugkomen voor nabehandeling. Na de operatie toog Marokwe naar de bushalte en zei: "Ik ga het aan al mijn vrienden vertellen". De kliniek voert veertig besnijdenissen per dag uit en denkt dat aantal als de vraag stijgt op te voeren naar 180.
Als in 2017 1,2 miljoen Zimbabwanen zijn besneden zullen daarmee 750 duizend aidsbesmettingen zijn voorkomen, zegt Bill Jansen van het Amerikaanse Bureau voor Internationale Ontwikkeling in Zimbabwe (http://dossiers.nieuws.nl/buitenland/643). Uit proefprogramma's elders in Afrika is gebleken dat het aantal hiv-infecties door besnijdenis met 60 procent afneemt, vertelt hij. Het streven is dat in de toekomst jongetjes in Zimbabwe bij hun geboorte worden besneden. Momenteel is ruim 10 procent van de Zimbabwaanse mannen besneden. Condooms en seksuele trouw blijven belangrijke middelen ter bestrijding van aids, maar besnijdenis helpt ook, doordat de voorhuid extra gevoelig is voor het aidsvirus.
Volgens de ngo Population Services International (PSI) is ongeveer 13 procent van de Zimbabwaanse bevolking seropositief, maar in de leeftijdsgroep van 13 tot 30 is dat meer dan 20 procent.
De besnijdenis is gratis, USAID neemt het grootste deel van de kosten op zich, maar overwogen wordt een kleine vergoeding te gaan vragen. "Als iets gratis is zijn mensen geneigd te denken dat het niets waard is", zegt Roy Dhlamini, maatschappelijk werker bij PSI. Dat bleek toen er gratis condooms beschikbaar werden gesteld. De Zimbabwanen hadden er weinig belangstelling voor, maar dat veranderde toen er een symbolisch bedrag van tien dollarcent voor werd gevraagd.


bron: Nieuws.nl - Besnijdenis als wapen tegen aids in Zimbabwe (http://buitenland.nieuws.nl/618369/besnijdenis_als_wapen_tegen_aids_in_zimbabwe)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

knuppeltje
15-11-10, 15:37
GVD, krijgen we dat geouwehoer en gelieg weer. :fuckit2:

Pizzaman
15-11-10, 15:42
Als je flink uitschiet met dat mesje zal het best wel helpen :hihi:

Wide-O
15-11-10, 15:48
De vrouwen hebben dan wel pech natuurlijk... maggoed, kniesoor die daar op let.

Pizzaman
15-11-10, 15:56
De vrouwen hebben dan wel pech natuurlijk... maggoed, kniesoor die daar op let.

Hoeveel pech of geluk die hebben, naarverluid hebben die vrouwen daar meer last er van dan geluk.

Dus ik zou zeggen, wat erniet aan zit valt er ook niet af... of zoiets.

Tomas
15-11-10, 17:17
"Onderzoeken (uit Oeganda en Kenia) stellen dat de kans van besneden mannen om het hiv-virus te krijgen de helft is van onbesneden mannen; door deze onderzoeken werd de besnijdenis in Afrika nog populairder onder organisaties en particulieren [5]. De Wereldgezondheidsorganisatie en UNAIDS erkennen besnijdenis dan ook als een bijkomende, belangrijke interventie om het risico op HIV verkregen langs heteroseksuele weg bij de man te verminderen [6]. Volgens de KNMG kennen de VS een hoge prevalentie van soa’s en hiv-infecties in combinatie met een hoog percentage niet-medische noodzakelijke circumcisies. De Nederlandse situatie is precies omgekeerd: een lage prevalentie van hiv/aids, in combinatie met een relatief laag aantal circumcisies. Verschillen in gedragsfactoren (waaronder het wel of niet dragen van een condoom) tussen Nederlanders en Amerikanen lijken volgens de KNMG dan ook een veel belangrijker rol te spelen dan het al of niet hebben van een voorhuid."

(c) wiki.

Daarnaast moet ik moslims nogmaals teleurstellen dat het een joodse uitvinding is. Jaweh, niet Allah is de grote gelijkhebbert.

Witte78
15-11-10, 17:43
Ik dacht dat het vooral een mentaliteitsprobleem is. Met andere woorden, men moet stoppen met onbeschermd rondneuken. Dat ga je niet bereiken met zulke halve maatregelen, eerder het tegenovergestelde. Dan krijg je "Ik ben besneden dus heb ik geen condoom meer nodig" oid.

mark61
15-11-10, 17:58
Tis kostelijk dat niemand het heeft of ook voor vrouwen het risico terugloopt :moe:

aboenoeh
15-11-10, 18:01
GVD, krijgen we dat geouwehoer en gelieg weer. :fuckit2:

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)



de westerse vrouwen die een besneden man hebben geproeft gaan voor niets anders



kijk maar rond en ervaar
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Pizzaman
15-11-10, 18:12
Ik dacht dat het vooral een mentaliteitsprobleem is. Met andere woorden, men moet stoppen met onbeschermd rondneuken. Dat ga je niet bereiken met zulke halve maatregelen, eerder het tegenovergestelde. Dan krijg je "Ik ben besneden dus heb ik geen condoom meer nodig" oid.

Je kan natuurlijk ook stellen: 'alcoholverbod werkt tegen AIDS'.

Hierbij het bewijs.
http://www.mopo.ca/uploaded_images/beer_helping_ugly_people-733858.jpg

Eric de Blois
15-11-10, 19:43
de westerse vrouwen die een besneden man hebben geproeft gaan voor niets anders

kijk maar rond en ervaar

Heb je het misschien over persoonlijke ervaring met een prostitué? Als er iets onaantrekkelijk is, is dat wel zo'n droge, ongevoelige verminkte penis. Besnijdenis is een gebrek aan respect voor gods schepping. En dat zeg ik als atheïst.

Pizzaman
15-11-10, 22:00
Heu... kijk deze maar eens dan.

http://www.youtube.com/watch?v=xpra8eOII48

Redouan^
15-11-10, 22:07
Ik begrijp 't niet. Er is een goedkope manier om AIDS te voorkomen en dan nog gaat men zeuren. Alleen omdat de islam besnijdenis voorschrijft. Wat een afgunst zeg.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Pizzaman
15-11-10, 22:24
Och de katholieke kerk is ook niet heilig, die hebben iets tegen condooms.
Als je maar 'gelooft dat' het helpt...

knuppeltje
16-11-10, 09:54
de westerse vrouwen die een besneden man hebben geproeft gaan voor niets anders

Puberale grootspraak.

knuppeltje
16-11-10, 09:56
Je kan natuurlijk ook stellen: 'alcoholverbod werkt tegen AIDS'.

Ik geloof niet dat iemand die elke dag lazerus is veel rondneukt, als ie al veel neukt dan.

Wide-O
16-11-10, 10:28
Puberale grootspraak.

Hij is een vrome moslim, dus hij kan het weten.

Oh, wacht... :moeilijk:

Pizzaman
16-11-10, 14:21
Ik geloof niet dat iemand die elke dag lazerus is veel rondneukt, als ie al veel neukt dan.

Misschien werkt het dan andersom... :stout: