PDA

Bekijk Volledige Versie : Geweld in Egypte na 'gemengde' liefde



HUISBAAS
17-11-10, 14:05
Na hardnekkige geruchten over een liefdesverhouding tussen een christelijke jongen en een islamitisch meisje is het in de nacht van maandag op dinsdag in een Zuid-Egyptisch dorp tot een uitbarsting van geweld gekomen. De botsingen tussen Egyptische christenen en islamieten in het dorp Nawahidh waren op de eerste dag van het islamitische Eid al-Adha of Offerfeest.

Tientallen huizen van christenen zijn in brand gestoken door relschoppers. De politie nam volgens eigen meldingen tientallen jongeren vast. Ook het jonge stel om wie de geruchtenstroom op gang kwam, is voor de eigen veiligheid in bewaring gesteld.

De streek is berucht door botsingen tussen christenen en moslims. Naar schatting 9 procent van de bijna 80 miljoen Egyptenaren is christen, voornamelijk Egyptisch-orthodoxen die kopten worden genoemd.

http://www.depers.nl/buitenland/5246...de-liefde.html (http://www.depers.nl/buitenland/524658/Geweld-in-Egypte-na-gemengde-liefde.html)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

knuppeltje
17-11-10, 14:43
Romeo en Julia op z'n Egyptisch.

Kun je nagaan hoe ver ze daar nog achterlopen.

aboenoeh
17-11-10, 15:27
Romeo en Julia op z'n Egyptisch.







Kun je nagaan hoever ze daar nog achterlopen.

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)



de vraag is hoeveel christelijke meisjes worden er in het vooruitgelopen westen aan de deur gezet door hun ouders omdat ze met een moslim zijn???????





UTRECHT - De Utrechtse Vereniging Islaam-for-all werkt aan een opvanghuis voor Nederlandse meiden die zich tot de islam hebben bekeerd en daardoor thuis niet meer welkom zijn.



Het opvanghuis moet plaats bieden aan vier tot zes bekeerde moslima’s uit het hele land.



De vaak jonge bekeerlingen worden in veel gevallen gedwongen te kiezen tussen hun nieuwe geloof en hun familie, stelt initiatiefneemster Kathelijne Veenstra, die zich zelf ruim drie jaar geleden tot de islam bekeerde.



,,Vooral ouders die al een hele toekomst voor hun dochter hadden uitgestippeld, reageren heel heftig. ‘Als je nog één keer met die hoofddoek op thuiskomt, dan breek ik al je botten!’ wordt er dan geroepen.’’



Meiden die na hun bekering in problemen raken, worden op dit moment veelal opgevangen in het reguliere opvangcircuit. Maar dat is ‘niet ideaal’, stelt Veenstra. In het kamerproject voor bekeerde moslima’s kunnen de meiden met lotgenoten en in een stabiele omgeving werken aan herstel van het contact met familie en vrienden.



Deskundigen en de hulpverlening in Utrecht herkennen de problematiek, maar concrete cijfers zijn niet voorhanden. In de crisisopvang van het Utrechtse Meidenhuis zaten dit jaar twee meiden die in problemen raakten nadat ze zich tot de islam hadden bekeerd. ,,We komen het regelmatig tegen dat meiden op straat komen te staan nadat ze zich bekeerd hebben,’’ zegt afdelingsmanager Marieneke. ,,Er wordt vaak tegen meiden gezegd dat ze moeten kiezen tussen hun ouders en hun islamitische vriendje. Dat maakt het lastig. In gesprek blijven is heel belangrijk, want het blijft je kind. Wrikken levert niets op.’’
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John61
17-11-10, 15:50
de vraag is hoeveel christelijke meisjes worden er in het vooruitgelopen westen aan de deur gezet door hun ouders omdat ze met een moslim zijn???????





UTRECHT - De Utrechtse Vereniging Islaam-for-all werkt aan een opvanghuis voor Nederlandse meiden die zich tot de islam hebben bekeerd en daardoor thuis niet meer welkom zijn.



Het opvanghuis moet plaats bieden aan vier tot zes bekeerde moslima’s uit het hele land.



De vaak jonge bekeerlingen worden in veel gevallen gedwongen te kiezen tussen hun nieuwe geloof en hun familie, stelt initiatiefneemster Kathelijne Veenstra, die zich zelf ruim drie jaar geleden tot de islam bekeerde.



,,Vooral ouders die al een hele toekomst voor hun dochter hadden uitgestippeld, reageren heel heftig. ‘Als je nog één keer met die hoofddoek op thuiskomt, dan breek ik al je botten!’ wordt er dan geroepen.’’



Meiden die na hun bekering in problemen raken, worden op dit moment veelal opgevangen in het reguliere opvangcircuit. Maar dat is ‘niet ideaal’, stelt Veenstra. In het kamerproject voor bekeerde moslima’s kunnen de meiden met lotgenoten en in een stabiele omgeving werken aan herstel van het contact met familie en vrienden.



Deskundigen en de hulpverlening in Utrecht herkennen de problematiek, maar concrete cijfers zijn niet voorhanden. In de crisisopvang van het Utrechtse Meidenhuis zaten dit jaar twee meiden die in problemen raakten nadat ze zich tot de islam hadden bekeerd. ,,We komen het regelmatig tegen dat meiden op straat komen te staan nadat ze zich bekeerd hebben,’’ zegt afdelingsmanager Marieneke. ,,Er wordt vaak tegen meiden gezegd dat ze moeten kiezen tussen hun ouders en hun islamitische vriendje. Dat maakt het lastig. In gesprek blijven is heel belangrijk, want het blijft je kind. Wrikken levert niets op.’’
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Daarom is het zo fijn dat moslima's wel alle keuze vrijheid hebben, toch.......

super ick
17-11-10, 16:28
de vraag is hoeveel christelijke meisjes worden er in het vooruitgelopen westen aan de deur gezet door hun ouders omdat ze met een moslim zijn???????

Het opvanghuis moet plaats bieden aan vier tot zes bekeerde moslima’s uit het hele land.


Poepoe groot probleem zeg!

Enneh, hoeveel Moslima's zitten er ondergedoken in blijf van mijn lijf huizen?
Dat zijn er iets meer dan 4 a 6.

'met een moslim zijn'? Wat moet ik me daar precies bij voorstellen?
Dan moeten er toch eerst wat geiten en/of kamelen van eigenaar wisselen?

almira1
17-11-10, 17:24
Ik ben trouwens zelf bekeerlinge en geloof me maar, velen van ons krijgen zware problemen met hun ouders en familie omdat ze de bekering niet kunnen aanvaarden.

Een tehuis kan voor sommige meisjes een oplossing zijn, maar er is eerder nood aan iemand die bemiddeld tussen het meisje en haar ouders.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

aboenoeh
17-11-10, 17:33
Ik ben trouwens zelf bekeerlinge en geloof me maar, velen van ons krijgen zware problemen met hun ouders en familie omdat ze de bekering niet kunnen aanvaarden.

Een tehuis kan voor sommige meisjes een oplossing zijn, maar er is eerder nood aan iemand die bemiddeld tussen het meisje en haar ouders.

inderdaad zusje
geef ze maar poepoe van eigen deeg
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Pizzaman
17-11-10, 18:21
Nou moe, in plaats van dat ze blij zijn dat het geen homo's zijn, krijg je dit weer!
Het is ook nooit goed he.

saralien
17-11-10, 18:25
salaam malaikom ,

eigenlijk moeten de bekeerde moslima`s eens

een groep opzetten om deze meiden te steuen!

Met de ouders gaan praten dat de angst onterecht

is maar dat we ons het wel kunnen voorstellen, maar

dat er zeker de meeste gevallen de meiden een goed

leven leiden!!



Ik zou zelf wel zoiets willen doen als er de behoefte

toe is!

Als bekeerlinge op huisbezoek bij de ouders van een dochter die

op het punt staat een grote mooie stap te zetten, en te proberen

de relatie tussen ouders en dochter toch goed te houden!!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John61
17-11-10, 19:24
salaam malaikom ,

eigenlijk moeten de bekeerde moslima`s eens

een groep opzetten om deze meiden te steuen!

Met de ouders gaan praten dat de angst onterecht

is maar dat we ons het wel kunnen voorstellen, maar

dat er zeker de meeste gevallen de meiden een goed

leven leiden!!



Ik zou zelf wel zoiets willen doen als er de behoefte

toe is!

Als bekeerlinge op huisbezoek bij de ouders van een dochter die

op het punt staat een grote mooie stap te zetten, en te proberen

de relatie tussen ouders en dochter toch goed te houden!!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Goed idee, iedereen heeft recht op eigen partner keuze, zowel de Hollandse meid die een moslim wil trouwen en de Marokkaanse meid die een atheist wil trouwen.

Want ik mag toch aannemen dat die vrije keuze voor iedereen geldt, dus ook voor de moslima die een niet moslim wilt huwen.....

ronald
17-11-10, 19:53
de vraag is hoeveel christelijke meisjes worden er in het vooruitgelopen westen aan de deur gezet door hun ouders omdat ze met een moslim zijn???????




[/URL]

Hier leven grote groepen Moslims slechts rond de 30 jaar. In Egypte wonen Moslims al wel ruim 1300 jaar. Zou je toch verwachten dat ze redelijk aan elkaar gewend zijn.

aboenoeh
17-11-10, 21:31
Hier leven grote groepen Moslims slechts rond de 30 jaar. In Egypte wonen Moslims al wel ruim 1300 jaar. Zou je toch verwachten dat ze redelijk aan elkaar gewend zijn.

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)



en dat de moslims hier meer dan 800jaar hebben gezeten en hebben gezorgt voor de vermenseliiking van de inheemse bevolkingen kom je ook niet tegen in westese geschiedenisboeken.



vandaar 30jaar:wijs::wijs:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

sjo
17-11-10, 21:32
Hier leven grote groepen Moslims slechts rond de 30 jaar. In Egypte wonen Moslims al wel ruim 1300 jaar. Zou je toch verwachten dat ze redelijk aan elkaar gewend zijn.

Zo zie je maar. Het is niet in 2 generaties opgelost. En het went ook al niet.....

gr.
sjo

aboenoeh
17-11-10, 21:34
Janee , het is weer glashelder. Ik moet met mijn poten van jouw dochter afblijven, maar jij mag vanaf jouw superioriteit direct aan mijn meiden gaan kutten. Doe maar geen antwoord. Daar ben je te stom voor en ik ken em al.

gr.
sjo
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)

vooroordeel is dan ook een ziekte dat volgens de anti terrorisme wet met geweld moet bestreden worden :hihi::hihi::hihi:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

sjo
17-11-10, 21:39
de vraag is hoeveel christelijke meisjes worden er in het vooruitgelopen westen aan de deur gezet door hun ouders omdat ze met een moslim zijn???????



Janee , het is weer glashelder. Ik moet met mijn poten van jouw dochter afblijven, maar jij mag vanaf jouw superioriteit direct aan mijn meiden gaan kutten. Doe maar geen antwoord. Daar ben je te stom voor en ik ken em al.

gr.
sjo

ronald
17-11-10, 22:43
en dat de moslims hier meer dan 800jaar hebben gezeten en hebben gezorgt voor de vermenseliiking van de inheemse bevolkingen kom je ook niet tegen in westese geschiedenisboeken.



vandaar 30jaar:wijs::wijs:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Oh krijgen we dat morele lesje weer. In Europa was het nog geen tijd om bepaalde denkbeelden die Joden hier en als mede Arabieren in Arabische landen natuurlijk ook hadden maar zodra de 1500 aanbrak (met uitzondering van Roger Bacon) was het niet meer te stuiten en schreed het die inhaalslag vele niveaus omhoog in vergelijking met wat jij aandraagt. De afgelopen 800 jaar hebben hoofdzakelijk joden hier gewoond ter uwer informatie. Moren werden hier verdreven. Nooit heeft de samenleving hier zo nauw met Moslims geleefd als de afgelopen 30 jaar (als je Indonesie even opzij zet want daar was het standensysteem dusdanig dat je niet over samenleven kunt spreken).

super ick
18-11-10, 10:32
Ik ben trouwens zelf bekeerlinge en geloof me maar, velen van ons krijgen zware problemen met hun ouders en familie omdat ze de bekering niet kunnen aanvaarden.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Andersom is het een veel groter probleem.
Moslims die van hun geloof afstappen hebben een veel groter probleem.

Slinger
18-11-10, 10:44
Ik ben trouwens zelf bekeerlinge en geloof me maar, velen van ons krijgen zware problemen met hun ouders en familie omdat ze de bekering niet kunnen aanvaarden.

Een tehuis kan voor sommige meisjes een oplossing zijn, maar er is eerder nood aan iemand die bemiddeld tussen het meisje en haar ouders.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Vertel eens, wat houden die problemen in?

almira1
18-11-10, 10:53
Vertel eens, wat houden die problemen in?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)
bv dat iemand niet meer welkom is thuis, of ouders constant vanalles proberen om hun kind van de islam te doen afstappen zoals met opzet alcohol drinken of varkensvlees voorschotelen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

H.P.Pas
18-11-10, 13:21
of ouders constant vanalles proberen om hun kind van de islam te doen afstappen zoals met opzet alcohol drinken of varkensvlees voorschotelen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Ze zullen branden; dat is dan weer een troost.

Slinger
18-11-10, 13:32
bv dat iemand niet meer welkom is thuis, of ouders constant vanalles proberen om hun kind van de islam te doen afstappen zoals met opzet alcohol drinken of varkensvlees voorschotelen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Nou, daar moet een stevige moslima wel tegen kunnen.

naam
18-11-10, 13:50
bv dat iemand niet meer welkom is thuis, of ouders constant vanalles proberen om hun kind van de islam te doen afstappen zoals met opzet alcohol drinken of varkensvlees voorschotelen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Je ouders mogen toch gewoon alcohol drinken?

Sjarlus
18-11-10, 14:24
of ouders constant vanalles proberen om hun kind van de islam te doen afstappen zoals met opzet alcohol drinken of varkensvlees voorschotelen.
Ze zullen branden; dat is dan weer een troost.
Voor de tot de Islam bekeerde zoon of dochter ja. Heerlijk, in de zekerheid verkeren dat de door jou aanbeden Allah je eigen ouders gaat braden.
Ik heb ooit een moslima het volgende voorgelegd.
Een psychopaat komt je woonkamer binnen, overgiet je kafirmoeder met benzine en steekt haar in brand. Dat zul jij als moslima toejuichen want Allah doet hetzelfde, hoewel Hij het ongetwijfeld zonder benzine af kan.

mark61
18-11-10, 14:25
bv dat iemand niet meer welkom is thuis, of ouders constant vanalles proberen om hun kind van de islam te doen afstappen zoals met opzet alcohol drinken of varkensvlees voorschotelen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Das inderdaad afschuwelijk gewelddadig. Dan kan je beter hun huis in de fik steken.

Wide-O
18-11-10, 15:31
Ik krijg steeds sterker het vermoeden dat ansaar een parodie-site is. :wtf:

malikah4
18-11-10, 20:19
Klopt ze eten varkensvlees expres in hun eigen huizen maar slim genoeg mijn kinderen vroegen niet om zon achterlijk knakworstje wat natuurlijk hun bedoeling was.

Oja en als ik wegga trekken ze effe het bier los zogenaamd per ongeluk

Tuurlijk niet expres


En als je buiten spreekt hebben ze in 1 keer zin in een varkensworstje waar het natuurlijk gigantisch stinkt in zon tent.

Blij dat ik een atractie ben in gegaan.

Lang leve de koefaar en hun gepest
ach van je zogenaamde familie moet je het maar hebben he.

Moge Allah hun leiden amin
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Pizzaman
18-11-10, 21:23
Ik krijg steeds sterker het vermoeden dat ansaar een parodie-site is. :wtf:

Jemig dat had zelfs ik al tijden door. :regie: wakker worden!!!

Slinger
18-11-10, 21:49
Klopt ze eten varkensvlees expres in hun eigen huizen maar slim genoeg mijn kinderen vroegen niet om zon achterlijk knakworstje wat natuurlijk hun bedoeling was.

Oja en als ik wegga trekken ze effe het bier los zogenaamd per ongeluk

Tuurlijk niet expres


En als je buiten spreekt hebben ze in 1 keer zin in een varkensworstje waar het natuurlijk gigantisch stinkt in zon tent.

Blij dat ik een atractie ben in gegaan.

Lang leve de koefaar en hun gepest
ach van je zogenaamde familie moet je het maar hebben he.

Moge Allah hun leiden amin
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Kom op hé, je gunt je ouders toch wel een pilsje!

malikah4
18-11-10, 21:50
Nee ik gun dat de man van mijn zus niet.
Want hij is een vette rasist:D
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl