PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Online schelden typisch Nederlands'



aboenoeh
18-11-10, 19:56
http://xandernieuws.punt.nl/upload/online_schelden_i_hate_u.jpeg

Nederlanders reageren op nieuwssites en fora harder onbeschofter en platter dan inwoners van andere Europese landen. Dat blijkt uit een onderzoek van dagblad Trouw.



De belangrijkste conclusie uit de analyse is dat 'online schelden' iets typisch Nederlands is.



In Duitsland bijvoorbeeld wordt op nieuwsfora zelden gescholden op politici of allochtonen, maar beginnen de meeste mensen hun reactie met geachte heer/ mevrouw, aldus Trouw. Bedreigingen en manipulatie komen daar bijna niet voor.



Frankrijk



In Frankrijk is de toon harder dan bij de Duitsers, maar blijkt men beter te argumenteren. De Franse deelnemer aan nieuwsfora verwijst in zijn reactie graag naar de zogenaamde grote denkers, waar uitspraken en ideologieën van Karl Marx en Alexis de Tocqueville regelmatig gebruikt worden.



De Belgen zijn wat beschaafder dan de Nederlanders. Toch constateerde Trouw, net als bij de Nederlandse sites, bij de Zuiderburen veel rechtse sentimenten op de reactiepagina's. Een opvallende uitkomst bij het onderzoek in Engeland was dat daar veel humor wordt gebruikt op de nieuwsfora.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Pizzaman
18-11-10, 21:06
Wat dat betreft zie ik wel een duidelijke vooruitgang...
Sommigen hier zijn wat dat betreft MEER DAN geintegreerd!

fisherman1969
18-11-10, 21:09
Wat dat betreft zie ik wel een duidelijke vooruitgang...
Sommigen hier zijn wat dat betreft MEER DAN geintegreerd!

:engel: hahahaha

Eke
18-11-10, 22:14
[

De belangrijkste conclusie uit de analyse is dat 'online schelden' iets typisch Nederlands is.



________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl


Dus je hoeft het niet op jezelf te betrekken, Aboenoeh, als je uitgekafird wordt ;)
Gewoon een stelletje ongeregeld, die Kaaskoppen hier :) 't Blaft hard, maar hartje van goud.

John2
19-11-10, 00:40
http://xandernieuws.punt.nl/upload/online_schelden_i_hate_u.jpeg

Nederlanders reageren op nieuwssites en fora harder onbeschofter en platter dan inwoners van andere Europese landen. Dat blijkt uit een onderzoek van dagblad Trouw.



De belangrijkste conclusie uit de analyse is dat 'online schelden' iets typisch Nederlands is.



In Duitsland bijvoorbeeld wordt op nieuwsfora zelden gescholden op politici of allochtonen, maar beginnen de meeste mensen hun reactie met geachte heer/ mevrouw, aldus Trouw. Bedreigingen en manipulatie komen daar bijna niet voor.



Frankrijk



In Frankrijk is de toon harder dan bij de Duitsers, maar blijkt men beter te argumenteren. De Franse deelnemer aan nieuwsfora verwijst in zijn reactie graag naar de zogenaamde grote denkers, waar uitspraken en ideologieën van Karl Marx en Alexis de Tocqueville regelmatig gebruikt worden.



De Belgen zijn wat beschaafder dan de Nederlanders. Toch constateerde Trouw, net als bij de Nederlandse sites, bij de Zuiderburen veel rechtse sentimenten op de reactiepagina's. Een opvallende uitkomst bij het onderzoek in Engeland was dat daar veel humor wordt gebruikt op de nieuwsfora.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl
Yep want aboenoeh scheld altijd.

Eric de Blois
19-11-10, 01:10
Dus je hoeft het niet op jezelf te betrekken, Aboenoeh, als je uitgekafird wordt ;)
Gewoon een stelletje ongeregeld, die Kaaskoppen hier :) 't Blaft hard, maar hartje van goud.

Waarom neem je het op voor zo'n hufter! Nee, Aboenoeh zoekt altijd de confrontatie met zijn haatproza tegen het westen, en dat vind jij goed? Zwakkeling, kontekruiper.

jang0201
19-11-10, 08:12
Waarom neem je het op voor zo'n hufter! Nee, Aboenoeh zoekt altijd de confrontatie met zijn haatproza tegen het westen, en dat vind jij goed? Zwakkeling, kontekruiper.

Ach niets onbekend Eric, dit geitensokkentypje is wel vaker erg close met aboe.

lieve_meisje
19-11-10, 10:05
Eric en Jang :

Een mens is geen eilandje, maar reageert op de omgeving.

Dacht je nou echt dat Aboenoeh provocerend en scheldlustig bezig was als ie gewoon in een normale omgeving hier kon funktioneren ? Hij is wel degelijk bereid om zinnige diskussies aan te gaan.



Als je iets dwars zit in een posting kun je het ook gewoon zeggen. Ik heb het idee dat Aboenoeh jullie zoon zou kunnen zijn kwa leeftijd...dus gedraag je een beetje en geef het goede voorbeeld.



Dat schelden op mij is ook overbodig. Het klopt niet en het heeft dus geen effekt :)

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)



Sorry ik zat je reactie te lezen jij hebt wel veel spel fouten he:S haha maar ja Schelden is echt iets voor Nederlanders dat merk je heel erg hoor tenminste ik wel...
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Eke
19-11-10, 10:07
Eric en Jang :
Een mens is geen eilandje, maar reageert op de omgeving.
Dacht je nou echt dat Aboenoeh provocerend en scheldlustig bezig was als ie gewoon in een normale omgeving hier kon funktioneren ? Hij is wel degelijk bereid om zinnige diskussies aan te gaan.

Als je iets dwars zit in een posting kun je het ook gewoon zeggen. Ik heb het idee dat Aboenoeh jullie zoon zou kunnen zijn kwa leeftijd...dus gedraag je een beetje en geef het goede voorbeeld.

Dat schelden op mij is ook overbodig. Het klopt niet en het heeft dus geen effekt :)


O, wacht ff, Jang ! Ik reageer weinig op je en wel op een klein gedeelte van Aboenoeh..die veel aktiever bezig is op het forum. Sorry. Dat komt omdat ik lang niet alles lees. Het meerendeel eigenlijk niet. Ligt niet aan jou.

super ick
19-11-10, 11:55
Dacht je nou echt dat Aboenoeh provocerend en scheldlustig bezig was als ie gewoon in een normale omgeving hier kon funktioneren ?

Vrijspraak.

Pizzaman
19-11-10, 13:09
Een mens is geen eilandje, maar reageert op de omgeving.

Gezien dat feit, mag ik dus ook biuj iedereen in de brievenbus gaan zeiken dioe met zo'n rothond loopt...
en hoef ik ook het aanbod van twee lekkere jongedames niet af te slaan?

Nee ik heet geen Lucassen, 't is maar een voorbeeld... :argwaan:

Eke
19-11-10, 13:16
Gezien dat feit, mag ik dus ook biuj iedereen in de brievenbus gaan zeiken dioe met zo'n rothond loopt...
en hoef ik ook het aanbod van twee lekkere jongedames niet af te slaan?

Nee ik heet geen Lucassen, 't is maar een voorbeeld... :argwaan:


Als je pissed-off bent van die hondjes die in jouw tuin poepen zul je een oplossing moeten zoeken waar beide partijen zich aan kunnen houden. Zo simpel is het.

Of jij het aanbod van twee lekkere jongedames af moet slaan ? Volwassen dames. Vraag het aan je vrouw als je het zelf niet weet. Zo simpel is het.



Kijk pizzaman, je kunt wel razend zijn, maar zoek een oplossing. Schelden escaleert vaak, zeker op internet. Ga een moment op je handen zitten. Zo simpel is het

Aktie is reaktie.

Eke
19-11-10, 13:18
Vrijspraak.

:) :) :)

Eke
19-11-10, 13:26
Sorry ik zat je reactie te lezen jij hebt wel veel spel fouten he:S haha maar ja Schelden is echt iets voor Nederlanders dat merk je heel erg hoor tenminste ik wel...
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

O ja, heel veel spelfouten ! EN stijlfouten :ego: :hihi:

Wat vind jij van het schelden op dit subforum, Lief-meisje ? uh...supforum :p

Eric de Blois
19-11-10, 20:05
Eric en Jang :
Een mens is geen eilandje, maar reageert op de omgeving.
Dacht je nou echt dat Aboenoeh provocerend en scheldlustig bezig was als ie gewoon in een normale omgeving hier kon funktioneren ? Hij is wel degelijk bereid om zinnige diskussies aan te gaan.

Je erkend in ieder geval dat: "Aboenoeh provocerend en scheldlustig bezig" is.

Die omgeving is niet normaal mede dankzij figuren als aboenoeh. Jij doet net alsof aboenoeh zo doet omdat de omgeving dit provoceerd! En als consequentie van jou idee moet ik aboenoeh vol begrip benaderen met zijn haatproza! Waarom moet ik mij wel gedragen en hoeft aboenoeh dit niet?


Als je iets dwars zit in een posting kun je het ook gewoon zeggen. Ik heb het idee dat Aboenoeh jullie zoon zou kunnen zijn kwa leeftijd...dus gedraag je een beetje en geef het goede voorbeeld.

Aboenoe is iemand die een duidelijke minachting koestert voor alles wat westers is. En daar doe jij heel genuanceerd over. Dat stoort mij! Nee, als ik jou uitscheld dan durf je wel in het geweer te komen! Hij plakt maar raak hier zonder bronvermelding en zet er een door hem zelf verzonnen hatelijke titel boven. Ik kom terug met voorbeelden! Vaak in zijn titel's woorden als: flikker ; homo ; etc.

Weet je Eke, dat moslim's ook op mij schelden? Flikker, homo, kafir, etc.

Daar hoor ik jouw niet over. Geeft niet ik kan mij zelf verdedigen.


Dat schelden op mij is ook overbodig. Het klopt niet en het heeft dus geen effekt

Waarom ben jij zo selectief genuanceerd bezig hier? Mag van jou een moslim gewoon het westen beledigen en hier vrijuit gaan?

H.P.Pas
19-11-10, 20:10
Dacht je nou echt dat Aboenoeh provocerend en scheldlustig bezig was als ie gewoon in een normale omgeving hier kon funktioneren ?

:slaap: Ja.

aboenoeh
19-11-10, 20:20
Je erkend in ieder geval dat: "Aboenoeh provocerend en scheldlustig bezig" is.



Die omgeving is niet normaal mede dankzij figuren als aboenoeh. Jij doet net alsof aboenoeh zo doet omdat de omgeving dit provoceerd! En als consequentie van jou idee moet ik aboenoeh vol begrip benaderen met zijn haatproza! Waarom moet ik mij wel gedragen en hoeft aboenoeh dit niet?







Aboenoe is iemand die een duidelijke minachting koestert voor alles wat westers is. En daar doe jij heel genuanceerd over. Dat stoort mij! Nee, als ik jou uitscheld dan durf je wel in het geweer te komen! Hij plakt maar raak hier zonder bronvermelding en zet er een door hem zelf verzonnen hatelijke titel boven. Ik kom terug met voorbeelden! Vaak in zijn titel's woorden als: flikker ; homo ; etc.



Weet je Eke, dat moslim's ook op mij schelden? Flikker, homo, kafir, etc.



Daar hoor ik jouw niet over. Geeft niet ik kan mij zelf verdedigen.







Waarom ben jij zo selectief genuanceerd bezig hier? Mag van jou een moslim gewoon het westen beledigen en hier vrijuit gaan?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)


Aboenoe is iemand die een duidelijke minachting koestert voor alles wat westers is

niet alles:wijs:
maar wel de meeste sprookjes die het westen in stand probeert te houden zoals :hun vrede lievend zijn terwijl ze de zwakke volkeren uitmoorden

hun zogezegde gelijkheid van man en vrouw
terwijl ze de vrouwgebruiken als lokmidden om hun goederen verkocht te krijgen

en alle andere westerse zever......

is het geen falen voor het westen om onderdanen te hebben die niet geloven in wat het westen predict

denk daar maar eens over na:vrede:

erik ge bent zelf het westen ontvlucht naar en zogeheten derde wereld land waar de rechte van de mens niet zo nauw woren opgvolgt
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Eric de Blois
19-11-10, 20:56
niet alles maar wel de meeste sprookjes die het westen in stand probeert te houden zoals :hun vrede lievend zijn terwijl ze de zwakke volkeren uitmoorden

En dat bedoelt jou beschermengel Eke met: hij (Aboenoeh) is wel degelijk bereid om zinnige diskussies aan te gaan.?

Nu beschuldig je het westen van genocide? Je bent zo ongenuanceerd dat met jou geen normale discussie mogelijk is. Maar als ik jou idool beledig schiet je natuurlijk weer wel uit de heup.


hun zogezegde gelijkheid van man en vrouw
terwijl ze de vrouwgebruiken als lokmidden om hun goederen verkocht te krijgen

en alle andere westerse zever......

Oh mannen worden ook als lokmiddelen gebruikt zoals jij dat typeert.


is het geen falen voor het westen om onderdanen te hebben die niet geloven in wat het westen predict

denk daar maar eens over na

Pardon? Onderdanen? Mensen zijn gewoon vrij om een mening te uiten. Is dat een falen? Sta jij dan voor censuur op meningen?


erik ge bent zelf het westen ontvlucht naar en zogeheten derde wereld land waar de rechte van de mens niet zo nauw woren opgvolgt


Chili is geen derde wereld land. En dan nog, wat is het probleem? Blijf jij dan in het westen vanwege de materieële welvaart? Chili heeft ruimte, natuur en een prettige bevolking. Chilenen zijn over het algemeen zeer bescheiden en geduldig. Ik mis wel de mooie fietspaden uit nederland. Maar voor mij hangen er boven nederland zeer donkere wolken. Ik voorzie op termijn etnische en culturele conflicten in nederland en de rest van Europa. Die hutspot van culturen kan niet goed gaan op termijn. Dan is Chili een stuk rustiger.

sjo
19-11-10, 21:12
Je erkend in ieder geval dat: "Aboenoeh provocerend en scheldlustig bezig" is.

Die omgeving is niet normaal mede dankzij figuren als aboenoeh.



Waarom ben jij zo selectief genuanceerd bezig hier? Mag van jou een moslim gewoon het westen beledigen en hier vrijuit gaan?

Een denkexpiriment : Eke houdt rekening met de waarschijnlijkheid dat Aboenoeh een persoonlijkheidsstoornis heeft en je hem daarom niet alles kunt aanrekenen.

gr.
sjo

Eke
19-11-10, 21:15
Je erkend in ieder geval dat: "Aboenoeh provocerend en scheldlustig bezig" is.

Die omgeving is niet normaal mede dankzij figuren als aboenoeh. Jij doet net alsof aboenoeh zo doet omdat de omgeving dit provoceerd! En als consequentie van jou idee moet ik aboenoeh vol begrip benaderen met zijn haatproza! Waarom moet ik mij wel gedragen en hoeft aboenoeh dit niet?
Aboenoe is iemand die een duidelijke minachting koestert voor alles wat westers is. En daar doe jij heel genuanceerd over. Dat stoort mij! Nee, als ik jou uitscheld dan durf je wel in het geweer te komen! Hij plakt maar raak hier zonder bronvermelding en zet er een door hem zelf verzonnen hatelijke titel boven. Ik kom terug met voorbeelden! Vaak in zijn titel's woorden als: flikker ; homo ; etc.

Weet je Eke, dat moslim's ook op mij schelden? Flikker, homo, kafir, etc.

Daar hoor ik jouw niet over. Geeft niet ik kan mij zelf verdedigen.



Waarom ben jij zo selectief genuanceerd bezig hier? Mag van jou een moslim gewoon het westen beledigen en hier vrijuit gaan?

Eric :"Waarom moet ik mij wel gedragen en hoeft Aboenoeh dit niet ?"
De oudsten moeten de wijste wezen..pas dan kun je met goed recht jonkies aanspreken op hun onvolwassen gedrag.Niet als je zelf ook scheldend en ongenuanceerd bezig bent.




Eric: "Daar hoor ik jou niet over"

Dat komt omdat ik lang niet alles lees. Het meerendeel eigenlijk niet. Ligt niet aan jou.
Daarbij heb ik aan diverse diskussies over dit onderwerp aktief meegedaan in het verleden en ik heb duidelijk stelling genomen. Tegen homohaat/intolerantie.



Eric :"Waarom ben je zo selektief genuanceerd bezig hier ?
Dat ik probeer genuanceerd te blijven klopt helemaal. En selektief genuanceerd ? :verrassin
Als iemand kritiek heeft is dat nog geen beledigen. Dat is juist een goed uitgangspunt voor een open en eerlijk debat(je).
En echte beledigingen ?
Je kunt wel zeggen bv. "Een vrouw is een stomme koe", maar daar voel ik me niet beledigd door. Het zegt meer iets over diegene die dat neerkalkt.
Als er onjuistheden over het Westen worden neergezet en m'n oog valt erop dat wil ik een bronvermelding. Een betrouwbare bron. Daar kun je wat mee....Wat heeft het voor effekt om potjes te gaan schelden ? Een averechts effekt !!!!

Eke
19-11-10, 21:23
:slaap: Ja.

:slaap: Je lijkt ongeduldig, H.P.

Eke
19-11-10, 21:28
niet alles:wijs:
maar wel de meeste sprookjes die het westen in stand probeert te houden zoals :hun vrede lievend zijn terwijl ze de zwakke volkeren uitmoorden

hun zogezegde gelijkheid van man en vrouw
terwijl ze de vrouwgebruiken als lokmidden om hun goederen verkocht te krijgen

en alle andere westerse zever......

is het geen falen voor het westen om onderdanen te hebben die niet geloven in wat het westen predict

denk daar maar eens over na:vrede:

__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Zie je nu waarom ik zo graag met je van gedachten wil wisselen ? :)
We hebben onderwerpen genoeg !!!

Maar nu even niet. Ik heb geen lange adem momenteel. Goed ?

Eric de Blois
19-11-10, 21:51
En echte beledigingen ?
Je kunt wel zeggen bv. "Een vrouw is een stomme koe", maar daar voel ik me niet beledigd door. Het zegt meer iets over diegene die dat neerkalkt.
Als er onjuistheden over het Westen worden neergezet en m'n oog valt erop dat wil ik een bronvermelding. Een betrouwbare bron. Daar kun je wat mee....Wat heeft het voor effekt om potjes te gaan schelden ? Een averechts effekt !!!!

Het goede voorbeeld he? Kijk meneer Aboenoeh neemt niets aan van jou genuanceerde denkwereld. Heeft jouw subtiele benadering iets bijgedragen aan zijn bekende proza over het westen? Ik denk dat goed gedrag niet overgenomen wordt.

Weet je waar ik mij echt aan erger hier? Dat zijn leden die anderen aanspreken op hun verstandelijke vermogen of uitschelden voor autist. Dat is veel erger dan dat ik voor homo wordt uitgemaakt. Vaak zijn mensen het met elkaar niet eens en dan beginnen sommigen de insinueren dat er wat mankeert aan het denkvermogen. Zo van: jou hoef ik niet serieus te nemen want jij bent zwak begaafd. Dat bewust kwetsen is erger dan schelden.

Iemand die minder taalvaardig is kan nog wel een goede boodschap hebben. Helaas zijn hier leden die dan met hatelijke opmerkingen komen.

aboenoeh
19-11-10, 22:06
En dat bedoelt jou beschermengel Eke met zinvolle discussie?



Nu beschuldig je het westen van genocide? Je bent zo ongenuaceerd dat met jou geen normale discussie mogelijk is. Maar als ik jou idool beledig schiet je natuurlijk weer wel uit de heup.







Oh mannen worden ook als lokmiddelen gebruikt zoals jij dat typeert.







Pardon? Onderdanen? Mensen zijn gewoon vrij om een mening te uiten. Is dat een falen? Sta jij dan voor censuur op meningen?



erik ge bent zelf het westen ontvlucht naar en zogeheten derde wereld land waar de rechte van de mens niet zo nauw woren opgvolgt





Chili is geen derde wereld land. En dan nog, wat is het probleem? Blijf jij dan in het westen vanwege de materieële welvaart? Chili heeft ruimte, natuur en een prettige bevolking. Chilenen zijn over het algemeen zeer bescheiden en geduldig. Ik mis wel de mooie fietspaden uit nederland. Maar voor mij hangen er boven nederland zeer donkere wolken. Ik voorzie op termijn etnische en culturele conflicten in nederland en de rest van Europa. Die hutspot van culturen kan niet goed gaan op termijn. Dan is Chili een stuk rustiger.

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)[/QUOTE]




Nu beschuldig je het westen van genocide?

inderdaad ik beschuldig het westen van meerdere genocides waarvan minstens een noch altijd bezig is

kunt ge dit ontkennen????????




Pardon? Onderdanen? Mensen zijn gewoon vrij om een mening te uiten. Is dat een falen? Sta jij dan voor censuur op meningen?





DAT IS HET JUIST

JIJ STAAT VOOR CENCUUR VAN MIJN MENING



EN HEEL DE DEMOCRATIE STAAT VOOR CENCUUR VAN MENINGEN DIE NIET STROKEN MET HET WESTERS GEDACHTEGOED
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

aboenoeh
19-11-10, 22:08
Zie je nu waarom ik zo graag met je van gedachten wil wisselen ? :)

We hebben onderwerpen genoeg !!!



Maar nu even niet. Ik heb geen lange adem momenteel. Goed ?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)

de hemel gaat voor me open;););)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Eric de Blois
19-11-10, 22:44
inderdaad ik beschuldig het westen van meerdere genocides waarvan minstens een noch altijd bezig is

kunt ge dit ontkennen????????

De huidige bevolking westerse bevolking heeft geen schuld aan genocide. Jij komt met een beschuldiging, dan moet jij die beschuldiging bewijzen. Ik hoef geen bewijzen te hebben voor de ontkenning daarvan.



DAT IS HET JUIST

JIJ STAAT VOOR CENCUUR VAN MIJN MENING

Al weer een beschuldiging gebaseerd op een aanname.

Ik heb een grote afkeer van je opvattingen, maar ik vind het wel goed dat ze geuit worden. Met censuur bereik je alleen dat mensen stiekum gaan haten. Nee ik ben tegen censuur. Ik ben zelf beheerder van een forum en laat alles toe. Ik ben voor de dialoog en tegen censuur. Maar jij als zwart wit denker schoot natuurlijk meteen weer in een kramp dat ik zeker voor censuur zou zijn. Was ik voor censuur dan zou ik je mening gewoon negeren. Maar dat doe ik niet.


EN HEEL DE DEMOCRATIE STAAT VOOR CENCUUR VAN MENINGEN DIE NIET STROKEN MET HET WESTERS GEDACHTEGOED

Jij verstaat de kunst van de dialoog niet. Jou chip is kennelijk geprogrammeerd in zwart wit beelden, vakjes denken. Jij herhaald hier gewoon je monologen. Het feit dat jij hier openlijk het westen kan beledigen vormt het bewijs van je ongelijk. Wie houdt jou hier tegen? Ik niet. Ik bestrijd je opvattingen dat is iets anders dan jou het zwijgen op willen leggen.

Eke
20-11-10, 13:51
niet alles:wijs:
maar wel de meeste sprookjes die het westen in stand probeert te houden zoals :hun vrede lievend zijn terwijl ze de zwakke volkeren uitmoorden

hun zogezegde gelijkheid van man en vrouw
terwijl ze de vrouwgebruiken als lokmidden om hun goederen verkocht te krijgen

en alle andere westerse zever......

is het geen falen voor het westen om onderdanen te hebben die niet geloven in wat het westen predict

denk daar maar eens over na:vrede:

Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Aarde-landing !!!!!

http://cosgan.de/images/midi/engel/g030.gif

Aha, het sprookje van vredelievendheid, Oeboenoeh.....Noem me 1 land dat zich daar niet hard voor wil maken...eigenlijk..
Vrede, vrijheid, broederschap...zijn dat geen termen waarvoor je wilt werken ?

Laten we eens op Obama inzoomen.Dat is een eerlijke jongen, met z'n hart op de goede plaats. Een integere president. Een president die voor vrede wil gaan. Absoluut. Een bruggenbouwer van karakter..

En hoe gaat het 'overthere' ?

Ruzies tussen visies. Verschil van mening over aanpak van de ge-erfde oorlog in Afghanistan, bijvoorbeeld. Obama is die oorlogen toch niet begonnen ?
Maar als president wordt hij er wel op afgerekend.

En die generaals van dat leger...die zitten er nog.Daar moet hij mee dealen.Daar heeft hij dus regelmatig ruzie mee.Althans met eentje speciaal. ;)

Als de mensen daar naar de stembus gaan gaat het over het hele beleid. Mensen stemmen uit frustratie dat ze hun baan kwijt zijn, dat ze hun huis moesten verkopen, dat ze zo weinig hebben om in hun levensonderhoud te voorzien.

Dus TEGEN de president, want hij vertegenwoordigt "de regering".
Hoewel hij met de brokken zit van voorgangers, van bankdirekteuren enz.
Deze man voert in principe een vredelievende politiek, maar de mensen kiezen voor hun eigen ellende en luisteren naar de tegenpartij van Obama, die hen opstookt door te zeggen dat hij (O) niets goeds doet.


Nou jouw uitspraak :
Terwijl ze zwakke volkeren uitmoorden
Dat is een ernstige beschuldiging dus ik vraag van jou om bronvermelding.Om bewijsvoering. KEIharde bewijzen :hihi:

Dan kunnen we verder.. Fijne dag/weekend, Aboenoeh !