PDA

Bekijk Volledige Versie : Geert Wilders dictatuur in de 2e kamer



Joesoef
19-11-10, 15:09
Iedereen moet eerst langs Geert



www.parool.nl



19-11-10 11:39 uur
DEN HAAG - Tweede Kamerleden van CDA en VVD hekelen de moeizame samenwerking met collega's van de PVV. Alles moet langs Geert Wilders, anders mogen ze geen standpunt innemen.

Dat vertraagt het overleg enorm, zeggen CDA- en VVD-Kamerleden die niet met naam willen worden genoemd; zeker omdat Wilders de laatste tijd razend druk is met fractieleden die in opspraak zijn. (http://www.parool.nl/parool/nl/3587/POLITIEK-BINNENLAND/article/detail/1052241/2010/11/16/Wilders-ik-had-beter-mijn-huiswerk-moeten-doen.dhtml)

''De irritaties lopen snel op. Ik weet vooraf hoe ver ik kan gaan in een debat. Maar PVV'ers moeten voor alles terug naar Geert,'' zegt een CDA-Kamerlid. Doet een PVV'er een toezegging in een debat, dan bestaat de kans dat Wilders die later terugdraait. ''Als Wilders zijn controledrift niet opgeeft, klapt de boel,'' zegt de CDA'er.

Contact met hun PVV-collega's is vaak moeilijk, stellen VVD'ers en CDA'ers. ''Mobiele nummers worden nauwelijks verstrekt. En áls je ze al hebt gekregen, nemen ze niet op. Even langslopen kan bij een deel van de PVV'ers niet omdat één gang uit veiligheidsoverwegingen hermetisch is afgesloten.''

Niet alleen Kamerleden hebben moeite om contact te leggen met de PVV. Recent merkte een ex-VVD-minister dat ook voor hem de deuren gesloten bleven. Hij wilde contact leggen met Wilders - tevergeefs.

Voordat hij in opspraak raakte (http://www.parool.nl/parool/nl/3587/POLITIEK-BINNENLAND/article/detail/1049679/2010/11/11/PVV-er-Lucassen-opnieuw-in-opspraak.dhtml), ondervond PVV'er Eric Lucassen als woordvoerder volkshuisvesting de fractietucht aan den lijve. Lucassen beloofde een SP-motie te steunen waardoor mensen met een bovenmodaal inkomen uitgesloten worden van een sociale huurwoning.

Nog voordat het debat ten einde was, schoof Geert Wilders naast hem in de bankjes en dwong hij hem tot een andere opstelling. Ook fractiesecretaris Martin Bosma ziet er streng op toe dat PVV'ers in de pas lopen. Onlangs moest onderwijswoordvoerder Harm Beertema terugnemen dat de PVV voor acceptatieplicht van leerlingen in het bijzonder onderwijs was.

Niet ieder PVV-Kamerlid is moeilijk toegankelijk, stellen CDA en VVD-collega's. Het lijkt erop dat PVV'ers die voor een tweede periode in de Kamer zitten, meer vrijheid hebben om te onderhandelen met de coalitiepartners. (LIANNE SLEUTJES)

Bofko
19-11-10, 16:02
De oeroude hollandse democratie- en partij-cultuur gaat de PVV nog lelijk opbreken.
Te weinig intellectuele bagage, 1 issue partij , geen stevige politieke achtergrond, onduidelijkheid over wat links en wat rechts is. Iets stevigs roepen is makkelijk, maar dat geroepene in praktische beleid vertalen binnen de wet is wat moeilijker. Waar liggen de geloofwaardige concessies ?

Het zullen nog zware weken worden voor Geert.Hij zal heel veel bordjes nog lang tegelijktertijd draaiende moeten houden.Anyhow, zijn ferme taal is al een stuk minder sinds hij meeregeert.

fisherman1969
19-11-10, 17:55
De oeroude hollandse democratie- en partij-cultuur gaat de PVV nog lelijk opbreken.
Te weinig intellectuele bagage, 1 issue partij , geen stevige politieke achtergrond, onduidelijkheid over wat links en wat rechts is. Iets stevigs roepen is makkelijk, maar dat geroepene in praktische beleid vertalen binnen de wet is wat moeilijker. Waar liggen de geloofwaardige concessies ?

Het zullen nog zware weken worden voor Geert.Hij zal heel veel bordjes nog lang tegelijktertijd draaiende moeten houden.Anyhow, zijn ferme taal is al een stuk minder sinds hij meeregeert.

Vraag me af of al die heisa niet expres is ?
Zodat het kabinet valt en dan herverkiezingen ?
dan moet ik gezien de huidige ontwikkelingen mijn woorden terug nemen *), want denk niet dat er nu nog zetel winst voor P.V.V inzit .:tik:

*) heb n.l nog geen 10 dagen geleden gezegd dat de P.V.V (volgens de peilingen) op winst zou komen .

Eric de Blois
19-11-10, 19:20
Wilders is een dictator en had gewoon een éénmanspartij moeten blijven. Wilders is slecht's geïnteresseerd in zetels en niet in mensen om hem heen. Wilders moet altijd in de schijnwerpers staan. Ik denk dat de PVV op die manier geen lang leven beschoren is. Alhoewel, Jan Marijnissen van de SP was ook een dictator. En de SP bestaat ook nog steeds...

tanger'73
21-11-10, 20:32
De oeroude hollandse democratie- en partij-cultuur gaat de PVV nog lelijk opbreken.
Te weinig intellectuele bagage, 1 issue partij , geen stevige politieke achtergrond, onduidelijkheid over wat links en wat rechts is. Iets stevigs roepen is makkelijk, maar dat geroepene in praktische beleid vertalen binnen de wet is wat moeilijker. Waar liggen de geloofwaardige concessies ?

Het zullen nog zware weken worden voor Geert.Hij zal heel veel bordjes nog lang tegelijktertijd draaiende moeten houden.Anyhow, zijn ferme taal is al een stuk minder sinds hij meeregeert.

Juiste constatering. De parlementaire democratie zal op den duur alle zwakzinnigen onverbiddelijk uitkotsen, die niet capabel genoeg zijn haar op een juiste wijze te dienen.

Wie het echter anders wilt hebben, moet een andere systeem oprichten en de grondwet wegwerpen. Denk dat wie dan ook daar een maatje te klein voor is.

tribia
21-11-10, 21:19
fascisten mogen tegenwoordig op paarse stoeltjes zitten

tanger'73
21-11-10, 21:25
fascisten mogen tegenwoordig op paarse stoeltjes zitten

inderdaad, op de een of andere wijze worden daar de gekste gasten, waaronder verkrachters danwel ontuchtplegers binnengehaald. Notabene om moraal en goed voorbeeld te preken.