PDA

Bekijk Volledige Versie : Wilders moet fitna binnen PVV beslechten



super ick
20-11-10, 18:10
Wilders moet fitna binnen PVV beslechten
zaterdag 20 november 2010 13:58



Wilders moet eigen fitna beslechten.
Het is fijn om als waarnemer van de politiek voorspellingen te doen, die ook nog bewaarheid worden. Al in mei schreef ik hier over tragedie in het politieke theater van de PVV. En dat schreef ik naar aanleiding van de muiterij van Hero Brinkman.

Ik kwam tot deze conclusie: ‘Maar Brinkman wil toch democratiseren en de scherpe kantjes van de islamstandpunten verzachten? Wat is dan een gedemocratiseerde, minder scherpe PVV? Dat is gewoon de VVD. Een partij die al een paar decennia bestaat. Sektarische figuren helpen niet alleen hun beweging maar ook zichzelf om zeep. Zo kwam er een einde aan de LPF en alle sektarische figuren die in de illusie verkeerden dat ze een nieuwe Fortuyn waren.’

Gaat dit gebeuren met Brinkman? Om dit te beantwoorden moet ik Brinkman op de operatietafel leggen.

Lesje leren
De eerste vraag luidt: wat wil Brinkman precies? Brinkman was en is beledigd door Wilders omdat hij na zijn gewelduitbarsting en drankproblemen op een lagere plaats op de kandidatenlijst werd gezet. Daarna vonden de media hem leuk. Plotseling was hij een welkome gast. Hierdoor verkeert hij in de veronderstelling dat hij voldoende steun heeft om Wilders een lesje te leren.

Waarom houden de media van Brinkman? Omdat de linkse journalisten terecht hebben ontdekt dat Brinkman de achilleshiel van de PVV is. Hij was ook de eerste figuur die het hoger geweldsgehalte van sommige PVV-ers zichtbaar heeft gemaakt. De linkse journalisten hebben alleen belangstelling in de opvattingen van een LPF'er of een PVV'er wanneer ze daarin de mogelijkheid zien om deze partijen in de problemen te brengen.

Vergeten
Toen de LPF was verdampt, had niemand belangstelling om een van die LPF'ers te willen aanhoren. Brinkman is interessant als een giftige pijl richting Wilders en zijn partij. Zo ging het ook met Rita Verdonk. Zolang zij als een giftige pijl tegen de VVD functioneerde, was zij de Koningin die niemand mocht missen. Daarna was zij weer een vergeten figuur.

Maar wat wil Brinkman bereiken? Hij wil de absolute nummer 2 zijn van de PVV. Dit en niets anders is de oorzaak van zijn muiterij. De linkse media werkt met Brinkman mee - ondanks het feit dat iedereen die ik gesproken heb, weet dat ook – om de PVV en eigenlijk dit kabinet ten val te brengen. Is dit conform de journalistieke codes?

Cohen
Niet echt, want ze misleiden de kiezer door telkens de ware motieven van Brinkman niet te gaan vertellen. Zouden ze de ware motieven van Brinkman vertellen, dan is hij een afgezwakte giftige pijl richting het kabinet. Ja, hier gaat het uiteindelijk om: het Nederlandse kabinet. Dit is de manier waarop het linkse journalistieke corps wraak neemt en de mislukking van Job Cohen verwerkt.

Maar Brinkman wil toch de PVV democratiseren? Een democraat legt zich neer bij een beslissing van meerderheid. Maar voordat een beslissing door de fractie van de PVV kan worden genomen, zegt hij al hoe dan ook een jongerenpartij te willen oprichten.

Nota's
Dus, nog te nemen democratische beslissing van de meerderheid, interesseert hem niet. Het gaat hem niet om de democratie, maar om het toekomstige leiderschap van de partij. Daarom laat hij, zoals ik van deskundigen heb gehoord, de interne nota’s lekken bij journalisten die met hem meewerken en zijn ware motieven niet willen vertellen.

Elke waarnemer weet dat nu de zogenaamde democratisering van de PVV het einde ervan zal inluiden. Omdat er alsnog onvoldoende professionals met gezag zijn, die een partij kunnen organiseren. Als over enkele jaren de PVV over een aantal beroepspolitici beschikt, kunnen ze wel op een gefaseerde wijze een politieke partij worden. Maar zo ver is het niet. En dat weet Geert Wilders al te best.

Kiezer
Kan Brinkman zelf een partij vormen met voldoende aantrekkingskracht? Nee. Brinkman heeft geen charisma. De politieke vader van Brinkman is Geert Wilders en wie een vadermoord wegens eerzucht pleegt, zal niet worden vertrouwd door de kiezer. Daarom is Brinkman een prototype van een tragische figuur die in de wandelgangen van links komisch zou eindigen. Denk daarbij aan vergeten figuren van LPF.

Dit alles is eigenlijk erg normaal. De PVV kampt, zoals alle andere partijen, met een interne strijd om het leiderschap. De gedoogsteun aan het Nederlandse kabinet is de reden dat deze strijd nu losbarst. Immers de handelingsmogelijkheden van Wilders zijn zeer beperkt. Wilders en zijn mensen moeten bewijzen dat ze dit soort crisissen kunnen overleven.

Linkse media
Als ze dat niet aankunnen, dan zullen ze volgens de wetten van politiek en natuur verdwijnen. Uiteindelijk zullen niet de linkse media, maar de Brinkmannen en Lucassen van deze wereld een partij naar de verdoemenis helpen.

Wilders is politicus pur sang. Hij moet de fitna (beproeving, burgeroorlog) binnen zijn PVV beslechten. Hoe dat gaat gebeuren, zullen we in de komende maanden merken.

Afshin Ellian

Joesoef
20-11-10, 18:44
Elian ziet eea toch echt over het hoofd.

super ick
20-11-10, 23:32
Schrijf hem eens een brief. Misschien wil hij wel met je in debat.
Volgens mij ben je er wel van overtuigd hem wat te kunnen leren.

knuppeltje
21-11-10, 09:07
Hij wordt met de dag gekker.

super ick
21-11-10, 09:56
Hij wordt met de dag gekker.

En weer een domme oneliner.

Laten zien dat je politiek correct bent want iedereen die Wilders niet apert afwijst daar moet je tegen zijn.

Maar het niet onder woorden kunnen brengen. Tis lastig.

Joesoef
21-11-10, 10:01
Maar het niet onder woorden kunnen brengen. Tis lastig.

In het verlengde van deze redenering, niet moslims kunnen geen kritiek hebben op moslims. Wat weten zij daar nu van.

super ick
21-11-10, 10:09
In het verlengde van deze redenering, niet moslims kunnen geen kritiek hebben op moslims. Wat weten zij daar nu van.

Zo denken linksen ook. Wat niet links is, is kwaad, dom, kortzichtig, etc.

Wat niet islam is, gaat voor veel moslims hetzelfde op.

knuppeltje
21-11-10, 10:48
En weer een domme oneliner.

Laten zien dat je politiek correct bent want iedereen die Wilders niet apert afwijst daar moet je tegen zijn.

Maar het niet onder woorden kunnen brengen. Tis lastig.

Pleurt op, daar ben je zelf het beste in.

Wie niet de onzin van Wilders afwijst, is zelf onzinnig. Dat is een kwestie van gezond verstand en heeft niets met politiek correct zijn te maken. Blijkbaar heb jij dat nog steeds niet door.

Ik doe niet anders, maar dat wil niet zeggen dat op alle onzin uitgebreid wens in te gaan.

John2
21-11-10, 11:21
Wie niet de onzin van Wilders afwijst, is zelf onzinnig. Dat is een kwestie van gezond verstand en heeft niets met politiek correct zijn te maken. Blijkbaar heb jij dat nog steeds niet door.

Wat is dit nu weer voor een klinkklare onzin?
Dus als je een mening bezit die niet strookt met jou of een ander zijn mening is dit onzin en bezit je geen gezond verstand.............
En in welk opzicht zit Wilders verkeerd, heb jij de laatste dagen de kranten een beetje bijgehouden en misschien gehoord over de terreur-dreiging en dan de antwoorden hierop van het schorum van ansaar?
Wie is er dan gek en wie gebruik zijn gezond verstand?

Joesoef
21-11-10, 11:30
Zo denken linksen ook. Wat niet links is, is kwaad, dom, kortzichtig, etc.

Wat niet islam is, gaat voor veel moslims hetzelfde op.


Hoe lang duurt het bij jou over het algemeen voordat het kwartje valt?

knuppeltje
21-11-10, 11:42
Wat is dit nu weer voor een klinkklare onzin?


Sjonny, ik geloof niet dat je het helemaal doorhebt.

John2
21-11-10, 11:42
In het verlengde van deze redenering, niet moslims kunnen geen kritiek hebben op moslims. Wat weten zij daar nu van.

Dus wat wij zien, lezen, horen en meemaken met de Moslims mogen we geen kritiek op hebben, dus we kunnen elk dialoog uit de weg gaan en beter de confrontatie zoeken?
Vreemd waarom ben ik niet verrast op een uitspraak als deze?

Joesoef
21-11-10, 11:44
Vreemd waarom ben ik niet verrast op een uitspraak als deze?


Omdat jij het naar jouw vermogen interpreteert.

John2
21-11-10, 12:06
Sjonny, ik geloof niet dat je het helemaal doorhebt.
Standaard antwoord, je heb het niet door of je begrijpt het niet?


Omdat jij het naar jouw vermogen interpreteert.
Dus om enig vermogen te hebben om iets te kunnen interpreteren moet je ;
A. Moslim zijn
of
B. PVVer
en doet de mening van een "normaal"mens er niet toe.

mark61
21-11-10, 12:09
http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/serie?serID=114&md5=abacde7cfa5c3557c9dc3c390b55ec18

Buitenhof, nog niet online, site ligt momenteel zelfs plat, maar was interessant en hier en daar hilarisch.

Joesoef
21-11-10, 12:18
Dus om enig vermogen te hebben om iets te kunnen interpreteren moet je ;
A. Moslim zijn
of
B. PVVer
en doet de mening van een "normaal"mens er niet toe.


Lees het draadje even terug en neem niet alles zwart/ wit.

John2
21-11-10, 14:08
Lees het draadje even terug en neem niet alles zwart/ wit.
Gebrek aan kleur denk ik.

super ick
21-11-10, 14:12
Hoe lang duurt het bij jou over het algemeen voordat het kwartje valt?

IK had wel in de gaten dat het op mij sloeg.
Maar je raakt toch niet in de war als ik er mijn eigen mening op na hou?