PDA

Bekijk Volledige Versie : Egyptische politie slaags met Moslimbroederschap



Marsipulami
20-11-10, 22:01
Egyptische politie slaags met Moslimbroederschap: 117 arrestaties

De politie was massaal aanwezig tijdens een mars in Alexandrië. © epa

In Egypte zijn opstootjes uitgebroken tussen de politie en leden van de grootste oppositiepartij, het Moslimbroederschap. Honderden leden van de groepering werden opgepakt, terwijl de spanning toeneemt in aanloop naar de parlementsverkiezingen volgende week.

Minstens tien mensen raakten gewond toen de politie chargeerde met de wapenstok tijdens een optocht voor de lokale parlementskandidaat Mohammed Fayyad in de provincie Sharqiya, ten noorden van Cairo. Dat zegt Abdel Galil el-Sharnoubi, een woordvoerder van het Broederschap. De fundamentalistische Moslimbroederschap is de belangrijkste rivaal van de heersende partij van president Hosni Mubarak.

Rubberkogels

Tijdens een ander incident in de provincie stopte de politie een optocht van het Broederschap voor kandidaat Simary Mansour in Abu Kibeer. Volgens de website van de organisatie beschadigde de politie 12 auto's, en werden zeven andere in beslag genomen. De site zegt ook dat de politie met traangas en rubberkogels een mars probeerde uiteen te drijven in de havenstad Alexandrië.

Veel mensen opgepakt

Volgens een lid van de veiligheidsdiensten werden vandaag 117 mensen opgepakt voor te betogen zonder toelating in de provincies Fayyoum, Sharqiya en Alexandrië. De man sprak anoniem omdat hij niet met de pers mocht praten. Het Moslimbroederschap zegt dat het kampt met een golf van arrestaties sinds de organisatie vorige maand liet weten deel te nemen aan de verkiezingen. Er zouden zo'n 700 mensen vastzitten, en volgens el-Sharnoubi werden de voorbije 48 uur alleen al 300 leden en sympathisanten van de beweging opgepakt. (ap/sam)

Salahuddeenalkurdi
21-11-10, 12:02
Eigen schuld dikke bult! Moeten ze maar terugkeren naar islam en de kufr van democratie in een dictateur weg laten uit hun dromen en de wapens oppakken tegen deze regering van kufr! Dit is al de zoveelste drama van de ikhwaan ze moeten nu wel hun lesje hebben geleerd zou je denken. Maar nee dwalenden kan je niet leiden zolang ze volhouden in hun dwaling!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John2
21-11-10, 12:26
Eigen schuld dikke bult! Moeten ze maar terugkeren naar islam en de kufr van democratie in een dictateur weg laten uit hun dromen en de wapens oppakken tegen deze regering van kufr! Dit is al de zoveelste drama van de ikhwaan ze moeten nu wel hun lesje hebben geleerd zou je denken. Maar nee dwalenden kan je niet leiden zolang ze volhouden in hun dwaling!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Dus dit is de Islam de wapens oppakken? :maf3:

Bofko
21-11-10, 12:55
Maar nee dwalenden kan je niet leiden zolang ze volhouden in hun dwaling!



De dwalende hier ben jij.Dwalend in simpelheid met het wereldbeeld van een kind. De wereld is geen computergame met louter goeierikken en slechterikken met jou als Moreel Leider , beste jongen.

Anoniem vanachter de westerse PC oproepen tot revolutie in Egypte en omverwerping van de democratie en zelf vrijwillig je alle genoegens van de westerse technologie ,democratie en ander kufr-verworvenheden laten welgevallen......Ik heb er niet veel respect voor en dat is een understatement.

mark61
21-11-10, 13:00
Eigen schuld dikke bult! Moeten ze maar terugkeren naar islam en de kufr van democratie in een dictateur weg laten uit hun dromen en de wapens oppakken tegen deze regering van kufr! Dit is al de zoveelste drama van de ikhwaan ze moeten nu wel hun lesje hebben geleerd zou je denken. Maar nee dwalenden kan je niet leiden zolang ze volhouden in hun dwaling!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Nou, dat hebben ze al geprobeerd, onschuldige mensen wholesale afslachten. Heel islamitisch allemaal. Dat was ook geen succes. Toen werden die lui allemaal opgepakt, gemarteld en weggestopt of geëxecuteerd.

En dan hier lekker volgevreten en gepamperd mensen in een ander land oproepen aan het moorden te slaan. Totaal losgeslagen. Wat vinden je ouders hiervan? Wat zeg je, dat durf je niet tegen hen te zeggen? Je imam dan? Wat zeg je, die ziet het allemaal verkeerd?

super ick
21-11-10, 15:32
Eigen schuld dikke bult! Moeten ze maar terugkeren naar islam en de kufr van democratie in een dictateur weg laten uit hun dromen en de wapens oppakken tegen deze regering van kufr! Dit is al de zoveelste drama van de ikhwaan ze moeten nu wel hun lesje hebben geleerd zou je denken. Maar nee dwalenden kan je niet leiden zolang ze volhouden in hun dwaling!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

In Egypte weten ze wel weg met terroristen.

knuppeltje
21-11-10, 15:57
In Egypte weten ze wel weg met terroristen.

Helaas ook wel eens andersom.

rbn
21-11-10, 17:44
In Egypte weten ze wel weg met terroristen.

die zitten daar mede met dank aan het westen al jaren op het pluche..

aboenoeh
21-11-10, 20:36
De dwalende hier ben jij.Dwalend in simpelheid.







Anoniem vanachter de westerse PC oproepen tot revolutie in Egypte en omverwerping van de democratie en zelf vrijwillig je alle genoegens van de westerse technologie ,democratie en ander kufr-verworvenheden laten welgevallen.Ik heb er niet veel respect voor en dat is een understatement.

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)



westerse pc:hihi::hihi::hihi::hihi::hihi:



het weste rest noch alleen varkens ,pedoffielen en rasisten



bofkont de meeste pcs worden in het oosten vervaardigt
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

aboenoeh
21-11-10, 20:39
Dus dit is de Islam de wapens oppakken? :maf3:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)


YouTube - By Any Means Necessary - Malcolm X Song by Sheikh Terra (http://www.youtube.com/watch?v=Jx2odyNW5yo)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Bofko
21-11-10, 21:05
westerse pc:hihi::hihi::hihi::hihi::hihi:



het weste rest noch alleen varkens ,pedoffielen en rasisten



bofkont de meeste pcs worden in het oosten vervaardigt
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Westsers heeft niet zo veel meer met geografie te maken, dumb ass.

Taiwan, Korea en Japan zijn nog westerser dan wij. China binnenkort ook.

aboenoeh
21-11-10, 21:14
Taiwan, Korea en Japan zijn nog westerser dan wij. China binnenkort ook.

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)



als ik spreek over westers heb ik het over de blanke man met zijn superieuriteitsgevoel

die denkt dat heel de wereld aan zijn voeten ligt terwijl de wereldbevolking hen liever ziet gaan dan komen



vb:westerlingen spreken altijd over de internationale gemeenschap dit en dat om hun daden of overtuigingen kracht bij te zetten

terwijl ze niet eens 1/5 van de wereldbevolking uitmaken.

en terwijl de wereldbevolking walgt van dit soort mensen en hun overtuigingen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

super ick
21-11-10, 21:38
die zitten daar mede met dank aan het westen al jaren op het pluche..

Ik lig er niet wakker van. Het is te danken aan de dictator dat dergelijke landen niet in chaos vervallen.

Maar dat is uiteraard ook de schuld van het westen, blanken, VS, christenen, joden, zionisten, etc. Onlangs kregen zelfs de Turken de schuld.

Altijd de schuld van een ander. Jank, jank, jank.

Salahuddeenalkurdi
21-11-10, 21:57
Dus dit is de Islam de wapens oppakken? :maf3:

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)



En dat uit de mond van iemand wiens land zich overal in de wereld met andere landen bemoeiet in zogenaamde vreedes missies met wapens?



2:11. Wanneer hun wordt gezegd: "Richt geen onheil op aarde aan" dan zeggen zij: "Wij zijn slechts vredestichters".



12. Pas op! Voorzeker zij zijn het die onheil stichten, doch zij beseffen het niet.



Wat jij niet wilt is dat de dictatuur die de Moslims slecht behandelt en het westen welbehaagt wordt vervangen door een echte Islamitische regering en daarmee de belangen van de Moslims boven de belangen van het westen stelt.



Waarom ben je anders wel blij met de opname van wapens door Christenen en Joden, maar wanneer Moslims de wapens oppakken ben je opeens geschrokken?



Vieze vuile hypocrieten zijn jullie! Niet minder!



Probeer je pyschologische spelletjes maar bij hypocrieten die beinvloedbaar zijn en om jullie(ongelovigen) mening geven!



5:54. O, gij die gelooft, wie onder u zich van zijn godsdienst afkeert, laat hem weten, dat Allah weldra een ander volk zal voortbrengen dat Hij zal liefhebben en die Hem zullen liefhebben vriendelijk en nederig zijnde jegens de gelovigen en hard en streng jegens de ongelovigen. Zij zullen voor Allah's zaak strijden en het verwijt van een berisper niet vrezen. Dit is Allah's genade; Hij schenkt deze aan wie Hij wil en Allah is Milddadig, Alwetend.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Marsipulami
21-11-10, 21:58
YouTube - Abdul-Jabbar van de Ven - Uitmuntendheid van Jihaad

Salahuddeenalkurdi
21-11-10, 22:02
De dwalende hier ben jij.Dwalend in simpelheid.







Anoniem vanachter de westerse PC oproepen tot revolutie in Egypte en omverwerping van de democratie en zelf vrijwillig je alle genoegens van de westerse technologie ,democratie en ander kufr-verworvenheden laten welgevallen.Ik heb er niet veel respect voor en dat is een understatement.

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)



Je bent een onwetende ongelovige die geen kennis heeft van niks en heeft het dus opzich weinig zin om met je te discusseren tog zal ik je even weerleggen in je domme uitspraken.



Nergens in Islam wordt technologie,pc als kufr of zonde beschouwd zolang het niet voor slechte zaken wordt gebruikt. Ik heb niks met democratie te maken! Ik werk en verdien me brood en zorg voor me zelf en me familie! En de mensen in Egypte willen ook een revolutie en dat zullen ze ook een keer krijgen alleen is het beter vroeg dan laat en onnodig meer bloed vergieting. Wacht maar wanneer Mubarak sterft dan zul je het merken!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Bofko
21-11-10, 22:04
als ik spreek over westers heb ik het over de blanke man met zijn superieuriteitsgevoel

Obama ook ?
Je denkt nogal racistisch niet ?



die denkt dat heel de wereld aan zijn voeten ligt terwijl de wereldbevolking hen liever ziet gaan dan komen

Dat denkt 'die' niet en dat van die wereldbevolking klopt ook niet.



vb:westerlingen spreken altijd over de internationale gemeenschap dit en dat om hun daden of overtuigingen kracht bij te zetten

Dit en dat..... enne DIT enne DAT... . Je weet totaal niet waar je over spreekt.



en terwijl de wereldbevolking walgt van dit soort mensen en hun overtuigingen.

Je projecteert jouw simpele wereldbeeld op de rest van de wereldbevolking, dombo.En die zijn een stuk slimmer en minder racistisch dan zielige, domme types als jij.

Salahuddeenalkurdi
21-11-10, 22:05
In Egypte weten ze wel weg met terroristen.

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)



Ja, een daarvan is hun Leider en vele anderen zijn van harte welkom!



http://www.sanfranciscosentinel.com/wp-content/uploads/2009/06/mubarak-obama-peace.jpg
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Bofko
21-11-10, 23:50
Je bent een onwetende ongelovige die geen kennis heeft van niks en heeft het dus opzich weinig zin om met je te discusseren tog zal ik je even weerleggen in je domme uitspraken.


Hou toch op ,achterlijke droplul, met je onwetende ongelovigen-terminologie. De ongelovige als untermensch! En dat, terwijl we een betere en rechtvaardigere maatschappij hebben dan je in enig moslimland kunt terugvinden!
JIJ bent de onwetende hier ,idioot, met je achterlijk oproepen en je kufr-terminologie en met de zelf in elkaar geflanste internet-islam. En ondertussen jezelf VRIJWILLIG alle kufr-voordelen in Nederland of Belgie laten welgevallen.TFOE.

Weet jij hoe ongelovigen jou noemen als je zo praat. Je bent een NAZI.
Duidelijk ?
En weet jij hoe ongelovigen over nazi's denken ?

Salahuddeenalkurdi
21-11-10, 23:54
Hou toch op ,achterlijke droplul, met je onwetende ongelovigen-terminologie. De ongelovige als untermensch!
JIJ bent de onwetende hier ,idioot, met je achterlijk oproepen en jezelf in elkaar geflanste internet-islam.

Weet jij hoe ongelovigen jou noemen als je zo praat. Je bent een NAZI.
Duidelijk ?
En weet jij hoe ongelovigen over nazi's denken ?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)

Net zoals wij over alle imperealisten denken?

Of net zoals wij over de Americanen denken, of de Israeliers?

Of de Europese Leiders?

En denk je nou echt dat het mij wat kan schelen wat ongelovigen over mij denken?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Eke
22-11-10, 00:02
als ik spreek over westers heb ik het over de blanke man met zijn superieuriteitsgevoel

die denkt dat heel de wereld aan zijn voeten ligt en terwijl de wereldbevolking walgt van dit soort mensen en hun overtuigingen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl


Aboenoeh, voordat ik de pC afsluit : Hoi !

De blanke man met z'n superieuriteitsgevoel die denkt dat de hele wereld aan z'n voeten ligt.

Ah, je moet meer van jezelf houden, Aboenoeh (geestelijk,he ;) Waarom zou een blanke per definitie superieur moeten zijn ?
Maak je niet druk over "beelden" die je in je hoofd met je meedraagt. Er zijn zoveel aardige en goeie Westerlingen ook.

rbn
22-11-10, 00:11
Ik lig er niet wakker van. Het is te danken aan de dictator dat dergelijke landen niet in chaos vervallen.

Maar dat is uiteraard ook de schuld van het westen, blanken, VS, christenen, joden, zionisten, etc. Onlangs kregen zelfs de Turken de schuld.

Altijd de schuld van een ander. Jank, jank, jank.

moebarak krijgt jaarlijks een dik pak dollars van uncle sam en veegt ondertussen zijn r**t af aan de democratie maar dat lijkt de v.s. bitter weinig te deren.. sterker nog, vermoedelijk heeft de v.s. liever dat politici vd ikhwaan in de cel belanden dan dat ze door het volk gekozen kunnen worden.. liever corruptie, armoede, uitzichtloosheid en onderdrukking van godfather moebarak dan dat de bevolking zelf mag bepalen hoe ze invulling willen geven aan hun maatschappij.. democratie in het midden-oosten is immers niet iets wat de v.s. graag ziet..

Bofko
22-11-10, 00:13
. democratie in het midden-oosten is immers niet iets wat de v.s. graag ziet..
Bull shit.

rbn
22-11-10, 00:37
Bull shit.

http://motherjones.com/files/images/Blog_PIPA_Democracy_February_2009.gif

Bofko
22-11-10, 00:45
En denk je nou echt dat het mij wat kan schelen wat ongelovigen over mij denken?

Neuh, dat denk ik niet, daar ben je knurft genoeg voor met je absolute (soenni) waarheden. De wereldbevolking telt 7 miljard mensen, beste man, en niet 2 miljard moslims en 5 miljard ongelovigen. Dat is mijn standpunt.

Ik maak me kwaad om het parasiteer-gedrag. Wees een vent en ga weg hier ! Laat ons onze maatschappij van concessies en relatieve waarheden en democratie. Dan hoef je je ook niet meer iedere dag te storen aan democratie en naakte vrouwen en atheisme. Het is voor jezelf ook veel beter.
Je hebt hier helemaal niks te zoeken, man. Ga je revolutie prediken vanuit het Midden-oosten.

mark61
22-11-10, 08:23
En denk je nou echt dat het mij wat kan schelen wat ongelovigen over mij denken?

Ik vroeg je wat je ouders en je imam ervan vinden. Maar je bent zeker te laf om tegen hen te zeggen wat je hier uitbraakt.

super ick
22-11-10, 09:37
moebarak krijgt jaarlijks een dik pak dollars van uncle sam en veegt ondertussen zijn r**t af aan de democratie maar dat lijkt de v.s. bitter weinig te deren.. sterker nog, vermoedelijk heeft de v.s. liever dat politici vd ikhwaan in de cel belanden dan dat ze door het volk gekozen kunnen worden.. liever corruptie, armoede, uitzichtloosheid en onderdrukking van godfather moebarak dan dat de bevolking zelf mag bepalen hoe ze invulling willen geven aan hun maatschappij.. democratie in het midden-oosten is immers niet iets wat de v.s. graag ziet..

Inmiddels is ook de VS er achter gekomen dat democratie in het M.O. niet werkt.

reallife
22-11-10, 09:51
moebarak krijgt jaarlijks een dik pak dollars van uncle sam en veegt ondertussen zijn r**t af aan de democratie maar dat lijkt de v.s. bitter weinig te deren.. sterker nog, vermoedelijk heeft de v.s. liever dat politici vd ikhwaan in de cel belanden dan dat ze door het volk gekozen kunnen worden.. liever corruptie, armoede, uitzichtloosheid en onderdrukking van godfather moebarak dan dat de bevolking zelf mag bepalen hoe ze invulling willen geven aan hun maatschappij.. democratie in het midden-oosten is immers niet iets wat de v.s. graag ziet..

De moslimbroederschap wil terug naar het Kalifaat. Dat is iets anders dan een democratie.

Bofko
22-11-10, 10:09
http://motherjones.com/files/images/Blog_PIPA_Democracy_February_2009.gif

Wat staat daar eigenlijk ? Meningen van moslims ? Meningen van US-ingezeten ? En sinds wanneer wordt de waarheid bepaald door de meerderheid?


Onafhankelijk daarvan blijkt de stelling " US Favors democracy" een veel hoger percentage oplevert dan "US opposes democracy"....en bevestigt dus mijn 'bull shit' -opmerking en ontkracht je onderstaande opmerking :


democratie in het midden-oosten is immers niet iets wat de v.s. graag ziet..



Je staatje schreeuwt om toelichting.

mark61
22-11-10, 10:11
De moslimbroederschap wil terug naar het Kalifaat. Dat is iets anders dan een democratie.

Ja dat is altijd lachen. Dat soort types eist altijd democratie, zodat ze die dan kunnen afschaffen :haha:

super ick
22-11-10, 10:33
Ja dat is altijd lachen. Dat soort types eist altijd democratie, zodat ze die dan kunnen afschaffen :haha:

Net als Hamas gedaan heeft in de Palestijnse gebieden.

Onee, dat is iets heel anders. Dom, dom, dom.........:engel:

knuppeltje
22-11-10, 10:36
Inmiddels is ook de VS er achter gekomen dat democratie in het M.O. niet werkt.

Heeft rbn ergens misschien toch nog gelijk. Ik denk het eigenlijk niet dat het in de eerste plaats daarom gaat, maar ze helpen wel mee om die dictator in Egypte in het zadel te houden. En Amerika bewapende in Irak al eens eerder een dictator tot aan de nekharen toe, en laadde ook al eens eerder de talies zo zeer af met wapens, dat die van het gewicht bijna geen stap meer konden verzetten, en dat is best lastig in die bergen daar. En voor democratische regimes mee omver helpen werpen, zoals in Chili, waren ze ook niet te vies voor. En om Pol Pot tot het uiterste te beschermen, zover dat in hun vermogen lag, draaiden ze hun hand ook al niet om.
Nu steunen ze volop een heel corrupt regime in Irak en Afghanistan, wij ook trouwens.
Shit, het zijn ook overal net mensen.

knuppeltje
22-11-10, 10:39
Net als Hamas gedaan heeft in de Palestijnse gebieden.

Onee, dat is iets heel anders. Dom, dom, dom.........:engel:

Nu is Gaza maar een heel klein stukje vergeleken bij de rest van de bezette gebieden, en daar heeft Israël al sinds 1967 de democratie al afgeschaft. In Gaza ook trouwens.

reallife
22-11-10, 10:47
Heeft rbn ergens misschien toch nog gelijk. Ik denk het eigenlijk niet dat het in de eerste plaats daarom gaat, maar ze helpen wel mee om die dictator in Egypte in het zadel te houden. En Amerika bewapende in Irak al eens eerder een dictator tot aan de nekharen toe, en laadde ook al eens eerder de talies zo zeer af met wapens, dat die van het gewicht bijna geen stap meer konden verzetten, en dat is best lastig in die bergen daar. En voor democratische regimes mee omver helpen werpen, zoals in Chili, waren ze ook niet te vies voor. En om Pol Pot tot het uiterste te beschermen, zover dat in hun vermogen lag, draaiden ze hun hand ook al niet om.
Nu steunen ze volop een heel corrupt regime in Irak en Afghanistan, wij ook trouwens.
Shit, het zijn ook overal net mensen.

Daar heb je zeker gelijk in. Maar vaak liggen de wortels al in het verleden. Kolonisatie, uitbuiting enz. zijn geen goede voedingsbodem om later een democratie op te bouwen.

knuppeltje
22-11-10, 10:56
Daar heb je zeker gelijk in.

Heb ik nogal eens dame. :ego:

reallife
22-11-10, 10:58
Heb ik nogal eens dame. :ego:

:hihi:

mark61
22-11-10, 11:41
Net als Hamas gedaan heeft in de Palestijnse gebieden.

Onee, dat is iets heel anders. Dom, dom, dom.........:engel:

Vertel? Je lacht wel dom maar kent de feiten blijkbaar niet.

Wat doet jou overigens denken dat ik sympathie voor Hamas zou hebben? Je domme bevooroordeeldheid? Je onvermogen feiten te verwerken? Je onvermogen begrijpend te lezen (of te schrijven op groep 4-niveau)?

Slinger
22-11-10, 11:43
Nu is Gaza maar een heel klein stukje vergeleken bij de rest van de bezette gebieden, en daar heeft Israël al sinds 1967 de democratie al afgeschaft. In Gaza ook trouwens.

Erg domme opmerking.

mark61
22-11-10, 11:45
Erg domme opmerking.

:haha:

Vertel nog es over de moderne geschiedenis van het MO, meneer de historicus.

knuppeltje
22-11-10, 11:47
Erg domme opmerking.

Dat jij daarmee zou komen aanzetten, verwondert mij helemaal niets.

Slinger
22-11-10, 11:47
:haha:

Vertel nog es over de moderne geschiedenis van het MO, meneer de historicus.

Moet ik hier uit opmaken dat jij net als Knuppeltje van mening bent dat er voor 1967 democratie bestond in Gaza en de Westbank?

Slinger
22-11-10, 11:48
Dat jij daarmee zou komen aanzetten, verwondert mij helemaal niets.

Je hebt je fout inmiddels ingezien?

knuppeltje
22-11-10, 11:54
Moet ik hier uit opmaken dat jij net als Knuppeltje van mening bent dat er voor 1967 democratie bestond in Gaza en de Westbank?

Volgens jou is er nu helemaal geen democratie daar, dus dat moet wel.

knuppeltje
22-11-10, 11:54
Je hebt je fout inmiddels ingezien?

Welke fout?

Slinger
22-11-10, 12:00
Welke fout?

Je denkt dus echt dat Israël de democratie in de bezette gebieden heeft afgeschaft?

Slinger
22-11-10, 12:01
Volgens jou is er nu helemaal geen democratie daar, dus dat moet wel.

Je wordt dement, ouwe.

knuppeltje
22-11-10, 12:03
Je wordt dement, ouwe.

Maar weer goed dat jij mijn huisarts niet bent.

mark61
22-11-10, 13:21
Moet ik hier uit opmaken dat jij net als Knuppeltje van mening bent dat er voor 1967 democratie bestond in Gaza en de Westbank?

Waarom begin je over een ander onderwerp? Ik vroeg je wat. Of deelde je wat mede, tis al weer zo lang geleden ook.

rbn
22-11-10, 13:38
Inmiddels is ook de VS er achter gekomen dat democratie in het M.O. niet werkt.

dat werkt inderdaad niet:

http://img2.moonbuggy.org/imgstore/democracy--we-deliver.jpg

rbn
22-11-10, 13:41
Je denkt dus echt dat Israël de democratie in de bezette gebieden heeft afgeschaft?

niet afgeschaft maar wel ondermijnd

Salahuddeenalkurdi
22-11-10, 13:41
Ik vroeg je wat je ouders en je imam ervan vinden. Maar je bent zeker te laf om tegen hen te zeggen wat je hier uitbraakt.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)

wat zou dat uitmaken mark? Ben geen jood of een christen dat ik imams of voorouders aanbid door hun te volgen in datgene wat tegen islam is! Wat voor gevatte opmerking wil je nu doen?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

knuppeltje
22-11-10, 13:47
niet afgeschaft maar wel ondermijnd

Gewoon afgeschaft zul je bedoelen ja.

rbn
22-11-10, 13:48
De moslimbroederschap wil terug naar het Kalifaat. Dat is iets anders dan een democratie.

als ze dat via democratische verkiezingen proberen na te streven dan is het aan de bevolking om daar ja of nee op te stemmen..

Slinger
22-11-10, 13:49
Waarom begin je over een ander onderwerp? Ik vroeg je wat. Of deelde je wat mede, tis al weer zo lang geleden ook.

Het was geen zinnige vraag, maar misschien kun je je verduidelijken.

rbn
22-11-10, 14:03
Wat staat daar eigenlijk ? Meningen van moslims ? Meningen van US-ingezeten ? En sinds wanneer wordt de waarheid bepaald door de meerderheid?

daar staat de mening van duizenden inwoners uit verschillende moslimlanden.. dat zullen overwegend meningen zijn van moslims.. nee niet de mening van amerikanen.. het gaat hier niet over waarheid maar over subjectieve meningen..


Onafhankelijk daarvan blijkt de stelling " US Favors democracy" een veel hoger percentage oplevert dan "US opposes democracy"....en bevestigt dus mijn 'bull shit' -opmerking en ontkracht je onderstaande opmerking :

ok..


Je staatje schreeuwt om toelichting.

gezien je gelijk al paraat stond om het af te serveren als zijnde 'bullshit' heb ik niet de indruk dat je werkelijk geïnteresseerd bent in een toelichting..

Slinger
22-11-10, 15:37
niet afgeschaft maar wel ondermijnd

Daarmee zeg je dus dat in de bezette gebieden voor 1967 democratie bestond. Kun je dat aantonen?

rbn
22-11-10, 15:46
Daarmee zeg je dus dat in de bezette gebieden voor 1967 democratie bestond. Kun je dat aantonen?

kom jij weer aanzetten met je pre-1967.. leef toch niet steeds in het verleden man..

er bestond democratie in 2006 in de palestijnse gebieden maar die verkiezingen werden gesaboteerd door israël en in 2007 heeft israël de democratie ondermijnd door actieve steun te bieden aan fatah bij het plegen van een mislukte coup d'état..

Slinger
22-11-10, 16:10
kom jij weer aanzetten met je pre-1967.. leef toch niet steeds in het verleden man..

er bestond democratie in 2006 in de palestijnse gebieden maar die verkiezingen werden gesaboteerd door israël en in 2007 heeft israël de democratie ondermijnd door actieve steun te bieden aan fatah bij het plegen van een mislukte coup d'état..

Ik resgeerde op dit bericht van Knuppeltje:


Nu is Gaza maar een heel klein stukje vergeleken bij de rest van de bezette gebieden, en daar heeft Israël al sinds 1967 de democratie al afgeschaft. In Gaza ook trouwens

Daar vroeg ik dus verduidelijking over, die ik tot nu toe nog steeds niet heb gekregen.

super ick
22-11-10, 18:46
Vertel? Je lacht wel dom maar kent de feiten blijkbaar niet.

Wat doet jou overigens denken dat ik sympathie voor Hamas zou hebben? Je domme bevooroordeeldheid? Je onvermogen feiten te verwerken? Je onvermogen begrijpend te lezen (of te schrijven op groep 4-niveau)?

Hamas schendt de mensenrechten, en dan heb ik het alleen over de eigen bevolking.
Het is een voorbeeld van een organisatie die democratie gebruikt heeft om aan de macht te komen om er daarna de reet mee af te vegen.

Wijs me even waar ik jou er van beschuldig sympathie te hebben voor Hamas?

super ick
22-11-10, 18:58
Heeft rbn ergens misschien toch nog gelijk. Ik denk het eigenlijk niet dat het in de eerste plaats daarom gaat, maar ze helpen wel mee om die dictator in Egypte in het zadel te houden. En Amerika bewapende in Irak al eens eerder een dictator tot aan de nekharen toe, en laadde ook al eens eerder de talies zo zeer af met wapens, dat die van het gewicht bijna geen stap meer konden verzetten, en dat is best lastig in die bergen daar. En voor democratische regimes mee omver helpen werpen, zoals in Chili, waren ze ook niet te vies voor. En om Pol Pot tot het uiterste te beschermen, zover dat in hun vermogen lag, draaiden ze hun hand ook al niet om.
Nu steunen ze volop een heel corrupt regime in Irak en Afghanistan, wij ook trouwens.
Shit, het zijn ook overal net mensen.

Ben met jou eens dat de wereldpolitiek van de VS op veel punten volledig faalt. Echter er zijn meer voorbeelden van landen die na een oorlog economisch op nul moesten beginnen. Alleen de bevolking zette er eensgezind de schpouders onder.
Precies wat er ontbreekt: Eensgezindheid.
Je kunt de VS niet overal de schuld van geven.

knuppeltje
23-11-10, 10:44
Je kunt de VS niet overal de schuld van geven.

Dat doe ik dan ook niet, tenzij jij het tegendeel kunt bewijzen.

Maar wat je de VS wel kunt aanvrijven over pak weg de laatste 50 jaar is al meer dan erg genoeg.

super ick
23-11-10, 19:50
Dat doe ik dan ook niet, tenzij jij het tegendeel kunt bewijzen.

Maar wat je de VS wel kunt aanvrijven over pak weg de laatste 50 jaar is al meer dan erg genoeg.

Ze hadden het honderd jaar geleden aan de indianen terug moeten geven.

Dan hadden we nu al 70 jaar een verenigd Europa. Duitstalig en 1 kleurig.

Je hebt veel, zoniet alles, aan ze te danken ook.