PDA

Bekijk Volledige Versie : Elatik ritselt auto voor zichzelf



jang0201
24-11-10, 09:55
Elatik ritselt auto voor zichzelf

Van een onzer verslaggevers
Stadsdeelvoorzitter Fatima Elatik (PvdA) van stadsdeel Oost zorgt goed voor zichzelf. Ze regelde afgelopen zomer voor zichzelf een eigen auto van de 'zaak', wat geen enkele wethouder in Oost heeft. Daarnaast declareerde ze een taxirit van 450 euro...

Dat bleek gisteravond tijdens de raadsvergadering. Daarnaast werd duidelijk dat Elatik een taxirit declareerde van Amsterdam naar de Ien Dales-lezing in Nijmegen en terug, waarvan onduidelijk was of ze daar als stadsdeelvoorzitter zat.

Gisteren trad Elatik opnieuw toe als stadsdeelvoorzitter van Oost na zeven weken ambteloos burger te zijn geweest. Ze werd herbenoemd met 18 stemmen voor en 11 stemmen tegen. Daarbij werden twee Judaskussen uitgedeeld; de coalitie van PvdA, GroenLinks en D66 heeft namelijk een meerderheid van 20 zetels.

De oppositie hakte stevig in op Elatik. Vooral de declaratie van 450 euro zat ze dwars. "Die taxi is de duurste vorm van vervoer”, zei Marianne Poot (VVD). "Waarom heeft u een taxi genomen en niet voor een dienstauto gekozen om naar de Ien Dales-lezing te gaan.” Elatik wilde op die vragen geen antwoord geven omdat ze te maken zouden hebben met beveiligingszaken.

"Het is opvallend dat dit nu naar boven komt en we hier nooit eerder over zijn geïnformeerd”, stelde de oppositie. "Elatik wordt verder niet beveiligd.” De dienstauto die Elatik afgelopen zomer voor zichzelf regelde, is een Honda Civic. Sinds juni is die auto voor onbepaalde tijd gehuurd. Die auto is Elatik waarschijnlijk blijven gebruiken toen ze geen stadsdeelvoorzitter was. Ook daarop volgde de vraag waarom de politica geen gebruik maakt van de stadsdeelauto’s. En wederom werd daar geen antwoord op gegeven.

Mede dankzij de omstreden Elatik is het stadsdeel er financieel het slechtst aan toe van alle stadsdelen in Amsterdam


Telegraaf.nl

knuppeltje
24-11-10, 10:48
Hangen dat wijf!!!!!

Shit, vergeet ik weer dat het de Telegraaf is.

Joesoef
24-11-10, 10:56
Zo zijn moslims nu eenmaal.

Slinger
24-11-10, 11:06
Elatik ritselt auto voor zichzelf

Van een onzer verslaggevers
Stadsdeelvoorzitter Fatima Elatik (PvdA) van stadsdeel Oost zorgt goed voor zichzelf. Ze regelde afgelopen zomer voor zichzelf een eigen auto van de 'zaak', wat geen enkele wethouder in Oost heeft. Daarnaast declareerde ze een taxirit van 450 euro...

Dat bleek gisteravond tijdens de raadsvergadering. Daarnaast werd duidelijk dat Elatik een taxirit declareerde van Amsterdam naar de Ien Dales-lezing in Nijmegen en terug, waarvan onduidelijk was of ze daar als stadsdeelvoorzitter zat.

Gisteren trad Elatik opnieuw toe als stadsdeelvoorzitter van Oost na zeven weken ambteloos burger te zijn geweest. Ze werd herbenoemd met 18 stemmen voor en 11 stemmen tegen. Daarbij werden twee Judaskussen uitgedeeld; de coalitie van PvdA, GroenLinks en D66 heeft namelijk een meerderheid van 20 zetels.

De oppositie hakte stevig in op Elatik. Vooral de declaratie van 450 euro zat ze dwars. "Die taxi is de duurste vorm van vervoer”, zei Marianne Poot (VVD). "Waarom heeft u een taxi genomen en niet voor een dienstauto gekozen om naar de Ien Dales-lezing te gaan.” Elatik wilde op die vragen geen antwoord geven omdat ze te maken zouden hebben met beveiligingszaken.

"Het is opvallend dat dit nu naar boven komt en we hier nooit eerder over zijn geïnformeerd”, stelde de oppositie. "Elatik wordt verder niet beveiligd.” De dienstauto die Elatik afgelopen zomer voor zichzelf regelde, is een Honda Civic. Sinds juni is die auto voor onbepaalde tijd gehuurd. Die auto is Elatik waarschijnlijk blijven gebruiken toen ze geen stadsdeelvoorzitter was. Ook daarop volgde de vraag waarom de politica geen gebruik maakt van de stadsdeelauto’s. En wederom werd daar geen antwoord op gegeven.

Mede dankzij de omstreden Elatik is het stadsdeel er financieel het slechtst aan toe van alle stadsdelen in Amsterdam


Telegraaf.nl

Wat moet Elatik met een auto? Als vrome moslima mag ze niet eens rijden.

jang0201
24-11-10, 11:29
Zo zijn moslims nu eenmaal.

Sommige wel.

jang0201
24-11-10, 11:31
Wat moet Elatik met een auto? Als vrome moslima mag ze niet eens rijden.

Ze liet zich daarom ook vervoeren per taxi.

Pizzaman
24-11-10, 11:46
Zo zijn moslims nu eenmaal.

Ik denk dat dit meer met 'PvdA' te maken heeft dan met religie.
In de Koran staan dergelijke dingen niet, in het PvdA handboek (blijkbaar) wel... ;)

Vraag is zelfs in hoeverre dit in strijd is met de Koran.

Slinger
24-11-10, 13:14
Ze liet zich daarom ook vervoeren per taxi.

Alleen met een man in een taxi mag ook niet.

rbn
24-11-10, 13:34
Zo zijn moslims nu eenmaal.

je kunt er sarcastisch over gaan doen maar het is onbegrijpelijk dat een prutser als elatik d'r gang kan gaan op deze wijze..

rbn
24-11-10, 13:36
Alleen met een man in een taxi mag ook niet.

wie zegt dat ze alleen was met de taxibestuurder ?

Slinger
24-11-10, 13:40
wie zegt dat ze alleen was met de taxibestuurder ?

Ik heb geen andere berichten gehad. Jij wel?

Pizzaman
24-11-10, 14:07
Alleen met een man in een taxi mag ook niet.


wie zegt dat ze alleen was met de taxibestuurder ?

En wat nu, misschien was het een vrouwelijke taxichauffeur en anders was het groepssex? :aanwal:
Heu... ik wacht met spanning af. Graag foto's.

rbn
24-11-10, 14:26
Ik heb geen andere berichten gehad. Jij wel?

precies.. vandaar de vraag hoe jij weet dat ze alleen reisde..
(nog los vd vraag waarom ze niet alleen met een taxibestuurder zou mogen reizen)

tanger'73
24-11-10, 18:45
Goed dat ze weer is aangetreden, die taxirit waar iedereen zo verontwaardigd over doet wil ik voor haar wel betalen.

Pizzaman
24-11-10, 18:51
Goed dat ze weer is aangetreden, die taxirit waar iedereen zo verontwaardigd over doet wil ik voor haar wel betalen.

De PvdA is daar vast blij mee, scan het giroafschrift maar in. ;)

tanger'73
24-11-10, 18:58
De PvdA is daar vast blij mee, scan het giroafschrift maar in. ;)


als ik het doe, dan doe ik het persoonlijk voor haar en zonder belangen.

Pizzaman
24-11-10, 20:04
als ik het doe, dan doe ik het persoonlijk voor haar en zonder belangen.

Jaja! praatjes vullen geen gaatjes :aanwal:

tanger'73
24-11-10, 20:20
Jaja! praatjes vullen geen gaatjes :aanwal:


'K praat niet als ik iets werkelijk meen en er een beroep op mij wordt gedaan.

Pizzaman
24-11-10, 20:23
Vandaar dat je het hier zo open en bloot opschrijft, iets wat je niet meent :hihi:

PS: Ja sorry hoor ik moet je even pesten, gebeurt er eindelijk eens iets waarme IK een keer kan pesten.
Heb ik eindelijk ook eens wat... (boehoehoehoe....)

tanger'73
24-11-10, 20:27
Vandaar dat je het hier zo open en bloot opschrijft, iets wat je niet meent :hihi:

PS: Ja sorry hoor ik moet je even pesten, gebeurt er eindelijk eens iets waarme IK een keer kan pesten.
Heb ik eindelijk ook eens wat... (boehoehoehoe....)


'K meen het met betrekking tot haar serieus, omdat ik haar redelijk goed ken. Al lange tijd en ik er bij haar geen seconde over zou twijfelen, mocht ze in de problemen komen met dergelijke shit. Maar zij is vrouw genoeg om haar eigen zaakjes te regelen.

Pizzaman
24-11-10, 20:31
'K meen het met betrekking tot haar serieus, omdat ik haar redelijk goed ken. Al lange tijd en ik er bij haar geen seconde over zou twijfelen, mocht ze in de problemen komen met dergelijke shit. Maar zij is vrouw genoeg om haar eigen zaakjes te regelen.

Ik denk dat zij mogelijk prive heel anders is dan 'als pro'.
Meerdere malen mensen meegemaakt warvan je prive denkt 'die is OK' en
die er dan professioneel gezien een enorme bende van maakten.

tanger'73
24-11-10, 20:36
Ik denk dat zij mogelijk prive heel anders is dan 'als pro'.
Meerdere malen mensen meegemaakt warvan je prive denkt 'die is OK' en
die er dan professioneel gezien een enorme bende van maakten.

Mijn relatie met haar gaat terug tot aan mijn studententijd, waar ze coördinatrice was bij de academie waar ik mijn studie volgde. Nadien heb ik haar een beetje uit het oog verloren, maar mijn goede relatie met haar herinner ik mij nog als de dag van gisteren.

Pizzaman
24-11-10, 20:37
Mijn relatie met haar gaat terug tot aan mijn studententijd, waar ze coördinatrice was bij de academie waar ik mijn studie volgde. Nadien heb ik haar een beetje uit het oog verloren, maar mijn goede relatie met haar herinner ik mij nog als de dag van gisteren.

Denk er wel om dat mensen enorm kunnen veranderen.
Ik heb niet zo'n hoge pet van haar op, maar dat ligt in ieder geval aan mij :hihi:

Heb overigens wel eens meegemaakt dat mensen in een paar jaar sterk veranderden, en zeker niet ten goede.

tanger'73
24-11-10, 20:44
Denk er wel om dat mensen enorm kunnen veranderen.
Ik heb niet zo'n hoge pet van haar op, maar dat ligt in ieder geval aan mij :hihi:

Heb overigens wel eens meegemaakt dat mensen in een paar jaar sterk veranderden, en zeker niet ten goede.


Mijn motieven bij haar zijn louter van persoonlijke aard.

Pizzaman
24-11-10, 20:48
Mijn motieven bij haar zijn louter van persoonlijke aard.

Dat snap ik, als je een deel van die verprutste 30 miljoen had gekregen lag het natuurlijk anders... :hihi:

Pesterijtje, ondanks dat we het politiek gezien volkomen oneens zijn mag ik jou wel.
Je bent tenminste eerlijk en verkoopt geen bullshit.

tanger'73
24-11-10, 20:58
Dat snap ik, als je een deel van die verprutste 30 miljoen had gekregen lag het natuurlijk anders... :hihi:

Pesterijtje, ondanks dat we het politiek gezien volkomen oneens zijn mag ik jou wel.
Je bent tenminste eerlijk en verkoopt geen bullshit.


'K kan immers heel goed privé en werk gescheiden houden.

thanks voor je opmerking, kan het goed waarderen.

Pizzaman
24-11-10, 21:00
Succes met die mevrouw Elatik, ik blijf ze bestrijden...
(maar ik kan je wel begrijpen).

BTW stel nu je beste maat gaat bij de PVV...? Dilemma?

tanger'73
24-11-10, 21:05
Succes met die mevrouw Elatik, ik blijf ze bestrijden...
(maar ik kan je wel begrijpen).

BTW stel nu je beste maat gaat bij de PVV...? Dilemma?


'K ga niks met mevrouw elatik ondernemen, dus je hoeft me ook geen succes te wensen hoor. Maar toch bedankt voor je geste.

Geen dilemma, maar wel een reden om een vriendschap te herzien.

super ick
25-11-10, 14:32
Dan staat de teller dus op € 30.000.450?

Dure knuffelmoslim.

jang0201
25-11-10, 14:52
Dan staat de teller dus op € 30.000.450?

Dure knuffelmoslim.

Het is ietsje meer, Mw. Elastik heeft ook nog een auto ´geleend´.

Stadsdeelvoorzitter Fatima Elatik (PvdA) van stadsdeel Oost zorgt goed voor zichzelf. Ze regelde afgelopen zomer voor zichzelf een eigen auto van de 'zaak', wat geen enkele wethouder in Oost heeft. Daarnaast declareerde ze een taxirit van 450 euro...

telegraaf.nl

Soulwoman
25-11-10, 20:50
Ik vind een taxi rit van 450 belachelijk, neem de trein zou ik zeggen, eerste klas als het zo nodig moet. Wat dat betreft zijn al die politici, wethouders, voorzitters etc 1 pot nat. Ze declareren van alles en nog wat en leiden een luxe leventje...

Tanger'73, wat bewonderde je in haar toen?

tanger'73
25-11-10, 21:41
Tanger'73, wat bewonderde je in haar toen?

Van bewonderen was geen enkele sprake (eerder het bewonderen van haar in mij). 'K had gewoon een goede relatie met haar en dat was wederzijds ook het geval.

Soulwoman
25-11-10, 22:06
Vriendjespolitiek :-)

tanger'73
25-11-10, 22:07
van politiek was geen sprake, wel van een zekere vriendschap.

Soulwoman
25-11-10, 22:11
Een bijzonder oude vriendschap dus, nou leuk toch allemaal.... Vind je dat ze goed bezig is hedendaags?

Ik zou ook opkomen voor mijn vroegere vriend/vriendin

tanger'73
25-11-10, 22:14
'K vind het zowiezo prachtig dat er moslima's zijn die in plaats van achter het fornuis, ook arbeidsproduktief zijn.

Soulwoman
25-11-10, 22:20
Er is niets mis met achter het fornuis te staan, als het niet anders kan, dat is namelijk ook arbeid...
Het ene hoeft ook het ander niet uit te sluiten.

Je bent duidelijk een persoonlijke fan van haar, dat is het. Leuk toch.

tanger'73
25-11-10, 22:25
Achter het fornuis staan en huishoudelijk werk verrichten is inderdaad ook arbeid, echter zonder economische onafhankelijkheid.

Verder is zij geen soorte van idool voor mij die ik op posterformaat aan de muur zou hebben staan, maar gewoon een goede kennis. Wat daar leuk aan is, is dat we het goed met elkaar kunnen vinden.

Soulwoman
25-11-10, 22:45
Ach ja, je bekijkt dingen maar vanuit jouw goed dunkende kant.
Ik wens jullie een goed vriendschappelijke voortzetting.-

tanger'73
25-11-10, 22:53
Dank je en het allerbeste.