PDA

Bekijk Volledige Versie : Zeven Tweede Kamerleden ooit veroordeeld



Joesoef
24-11-10, 19:04
Zeven Tweede Kamerleden ooit veroordeeld

DEN HAAG - Zeven leden van de Tweede Kamer zijn ooit veroordeeld. Dat blijkt uit de antwoorden van Kamerfracties op een brief van RTL Nieuws. Het gaat om één SP'er, één VVD'er en vijf PVV'ers.









Van de 150 Tweede Kamerleden reageerden 149 op de vragen van RTL. Alleen Hero Brinkman van de PVV deed dat niet.

tanger'73
24-11-10, 19:11
Een partij die staat voor de regels naleven en goed gedrag, moet met dit resultaat ernstig twijfelen aan haar retoriek.

Joesoef
24-11-10, 19:15
Een partij die staat voor de regels naleven en goed gedrag, moet met dit resultaat ernstig twijfelen aan haar retoriek.


Nederland heeft er zelf voor gekozen, politici die liegen, frauderen, oplichten, mishandelen, misbruiken.
Daar ga je met je proteststem :hihi:

tanger'73
24-11-10, 19:20
Nederland heeft er zelf voor gekozen, politici die liegen, frauderen, oplichten, mishandelen, misbruiken.
Daar ga je met je proteststem :hihi:


En nu wentelen ze het af op, "ja de gevestigde orde" doet dat ook. Lekker zo, wat je daarmee opschiet hoef ik allemaal niet te weten. De ene schorem inruilen voor de andere, zeg maar.

mark61
24-11-10, 19:33
Alleen Hero Brinkman van de PVV deed dat niet.

:haha:

tanger'73
24-11-10, 20:02
:haha:


hij was immers inspecteur van politie in zijn voorbeeldig gedrag.

Pizzaman
24-11-10, 20:39
hij was immers inspecteur van politie in zijn voorbeeldig gedrag.

Graag had ik gezien dat ie die anderen wat beter had gecontroleerd. :loens:
'jammer maar helaas' :aanwal:

tanger'73
24-11-10, 20:41
Graag had ik gezien dat ie die anderen wat beter had gecontroleerd. :loens:
'jammer maar helaas' :aanwal:



'K had hem daarentegen in het blauw op straat gezien. Daar doet hij tenminste in tegenstelling tot in de Kamer iets nuttigs.

Pizzaman
24-11-10, 20:50
'K had hem daarentegen in het blauw op straat gezien. Daar doet hij tenminste in tegenstelling tot in de Kamer iets nuttigs.

Vooralsnog verdwijnt het bonnenquotum en krijgen ze er niks anders voor in de plaats,
dus volgens mij doen ze nu helemaal geen reet meer (niet eens de struiken onveilig maken).
;)

tanger'73
24-11-10, 20:53
Vooralsnog verdwijnt het bonnenquotum en krijgen ze er niks anders voor in de plaats,
dus volgens mij doen ze nu helemaal geen reet meer (niet eens de struiken onveilig maken).
;)


Wat mij betreft hoeven ze ook niet veel meer te doen, dan louter met een blauwe pak over straat te slenteren. Daar is kennelijk behoefte aan? Die Hero mag dan als uitzondering over straat waggelen.

Joesoef
24-11-10, 20:58
Zeven Tweede Kamerleden ooit veroordeeld



ANP
DEN HAAG - Zeven leden van de Tweede Kamer zijn ooit veroordeeld. Dat blijkt uit de antwoorden van Kamerfracties op een brief van RTL Nieuws. Het gaat om één SP'er, één VVD'er en vijf PVV'ers.
Van de 150 Tweede Kamerleden reageerden 149 op de vragen van RTL. Alleen Hero Brinkman van de PVV deed dat niet.

Aanleiding voor het onderzoek van RTL was de commotie rond verscheidene PVV-Kamerleden de afgelopen tijd. Zo kwam uit dat PVV'er Eric Lucassen is veroordeeld voor ontucht met een ondergeschikte in zijn tijd als instructeur bij de landmacht. Ook werd bekend dat het bedrijf waar PVV'er James Sharpe topman was in Hongarije is veroordeeld voor oplichting van consumenten met sms-diensten. Tegen PVV'er Marcial Hernandez is aangifte gedaan wegens een kopstoot.

Alcoholpromillage
De meeste Kamerleden met een veroordeling hebben die voor rijden onder invloed of veel te hard rijden. VVD'er Ton Elias kreeg in 1981 een voorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid wegens rijden onder invloed. Ook SP'er Paul Ulenbelt werd 34 jaar geleden aangehouden met een te hoog alcoholpromillage.

Bij de PVV is Jhim van Bemmel veroordeeld voor rijden onder invloed en voor valsheid in geschrifte met vrachtbrieven. Die laatste veroordeling had hij nooit gemeld aan partijleider Geert Wilders. Die neemt daarom maatregelen en neemt hem, net als hij eerder bij Lucassen deed, een deel van zijn portefeuille af. Wilders gaat verder de screening van toekomstige PVV-politici professionaliseren. Hij gaf voor RTL opnieuw toe dat hij daarbij fouten heeft gemaakt.

Raadslid
Bij de PVV meldden behalve Van Bemmel en Lucassen ook Hernandez, Joram van Klaveren en Raymond de Roon zich tegenover RTL. Van Klaveren werd in 2009 veroordeeld voor het rijden onder invloed en het weigeren van medewerking aan een alcoholonderzoek. Op dat moment was hij overigens nog raadslid voor de VVD. Hernandez kreeg een boete van 350 euro voor te hard rijden. De Roon kreeg een boete van 600 euro omdat hij niet kon of wilde zeggen wie er te hard in zijn auto had gereden. (ANP/AK)
24/11/10 20u13

Pizzaman
24-11-10, 21:11
Shit heeej, ik hoop niet dat ze mijn doopceel gaan natrekken want dan heb je minstens drie pagina's nodig.
Toen ik nog in Rotterdam woonde kreeg ik elke maand wel een parkeerprent of twee.
Plus nogal eens een snelheidsboete, of nee, dat deed de vrouw (natuurlijk).

Zuipen achter het stuur doe ik nooit want ik rij al bezopen genoeg van mezelf uit.