PDA

Bekijk Volledige Versie : Wilders beloont alweer een PVV-er voor crimineel gedrag



rbn
24-11-10, 19:45
Ook PVV'er Van Bemmel bestraft door Wilders

DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders neemt Tweede Kamerlid Jhim van Bemmel een deel van zijn taken af, omdat hij heeft verzwegen dat hij ooit is veroordeeld voor valsheid in geschrifte. Wilders moet nog kijken welk deel van zijn portefeuille Van Bemmel moet inleveren. Van Bemmel voert namens de PVV onder meer het woord over ruimtelijke ordening, consumentenzaken en de postmarkt.
Wilders stelde dat naar aanleiding van een uitzending van RTL Nieuws. Van Bemmel voert namens de PVV onder meer het woord over ruimtelijke ordening, consumentenzaken en de postmarkt. Hij erkent in juli 2006 veroordeeld te zijn voor valsheid in geschrifte, waarvoor hij een boete van 500 euro heeft gekregen. Van Bemmel had enkele keren een vrachtbrief vervalst.

Niets gezegd
Volgens Wilders had Van Bemmel bij de selectie als kandidaat-Kamerlid niets gezegd over zijn veroordeling. ,,Dingen moeten gewoon eerlijk worden verteld. Als mensen mij als fractievoorzitter en politiek leider niet de waarheid vertellen en geen openheid van zaken geven, dan zetten ze niet alleen mij in mijn hemd, maar natuurlijk ook de hele PVV-fractie'', zei Wilders.

Van Bemmel stelt dat hij de veroordeling uit privacy-overwegingen niet had gemeld. ,,Ik erken dat dit fout is en dit uiteraard wel had moeten doen.''

Rijden onder invloed
Het Kamerlid heeft RTL Nieuws ook doorgegeven dat hij in 2000 een boete van toen nog 400 gulden heeft gekregen wegens rijden onder invloed. ,,Dit is geen veroordeling geweest maar ik meld dit toch maar wellicht ten overvloede. De overtreding aangaande rijden onder invloed heb ik gemeld'', schrijft Van Bemmel.

Begin vorige week raakte PVV-Kamerlid Eric Lucassen al een groot deel van zijn taken kwijt, omdat hij een veroordeling voor ontucht met een ondergeschikte bij de landmacht had verzwegen.

Zijn fractiegenoot James Sharpe raakte later in die week in opspraak toen onder meer bleek dat het Hongaarse bedrijf waarvan hij baas was twee keer was beboet voor misleiding van consumenten. Sharpe stapte zelf op na alle publiciteit hierover.(ANP/AK)

- - -

misdaad loont bij de pvv.. heb je als pvv-er een veroordeling aan je broek dan hoef je van wilders minder hard te werken voor hetzelfde salaris..

tanger'73
24-11-10, 20:00
Prima zo, de post valsheid in geschriften kan hij voortaan dus overlaten aan Wilders zelf en zich nu gaan richten op alle andere criminele activiteiten als Kamerlid. Het gezag van de politiek gaat er zienderogen op vooruit en de kloof tussen klootjesvolk en politiek is verassend genoeg gedicht.

Joesoef
24-11-10, 20:06
http://digitalehofstad.wordpress.com/2010/07/14/pvv-kamerlid-jhim-van-bemmel-beschuldigd-van-fraude/

tanger'73
24-11-10, 20:15
http://digitalehofstad.wordpress.com/2010/07/14/pvv-kamerlid-jhim-van-bemmel-beschuldigd-van-fraude/


Met zo'n achtergrond kan je altijd terecht bij de PVV, want dat is tenminste een partij dat in verzet komt tegen de gevestigde orde (lees sterke arm der wet). Een beetje her en der sjacheren kan deze partij wel waarderen.

Neem immers een voorbeeld aan Wilders, tis een gotspe dat hij door de democratische orde verdacht wordt van strafbare feiten. De maatschappij deugt niet en de PVV is daartegen de oplossing.

Pizzaman
24-11-10, 20:24
Verdomme Hero had zich wel eens beter van zijn taken mogen kwijten.

Wizdom
24-11-10, 20:25
Wat een geboefte daar bij de PVV zeg... Verschrikkelijk.... Die uitdrukking de RATTENVANGER van Hamelen komt dus niet zomaar uit de lucht vallen...

Het zijn echt RATTEN...

tanger'73
24-11-10, 20:31
Wat een geboefte daar bij de PVV zeg... Verschrikkelijk.... Die uitdrukking de RATTENVANGER van Hamelen komt dus niet zomaar uit de lucht vallen...

Het zijn echt RATTEN...

Bij de PVV wordt je bedankt voor een gratis stem en opzouten tot aan de volgende verkiezingen, waar je weer je maatschappelijke frustraties in een stem aan hen weer kunt verzilveren in een voldaan gevoel.

Pizzaman
24-11-10, 20:35
Bij de PVV wordt je bedankt voor een gratis stem en opzouten tot aan de volgende verkiezingen, waar je weer je maatschappelijke frustraties in een stem aan hen weer kunt verzilveren in een voldaan gevoel.

Dat zou zo zijn, als er PVV stemmers waren die klaagden.
Gek genoeg zijn die er weinig. Het lijkt weinig stemmen te kosten, t.o.v. de verkiezingen staat men nog op winst.

Uiteraard hebben de PVV-haters wat te klagen, maar dat de PVV daar schijt aan heeft lijkt me logisch.

tanger'73
24-11-10, 20:38
Dat zou zo zijn, als er PVV stemmers waren die klaagden.
Gek genoeg zijn die er weinig. Het lijkt weinig stemmen te kosten, t.o.v. de verkiezingen staat men nog op winst.

Uiteraard hebben de PVV-haters wat te klagen, maar dat de PVV daar schijt aan heeft lijkt me logisch.


Nee, die klagen niet omdat het toch een gratis stem betreft en het ze vandaar toch geen ruk uitmaakt. Ze zouden het zo weer doen.

Pizzaman
24-11-10, 20:46
Nee, die klagen niet omdat het toch een gratis stem betreft en het ze vandaar toch geen ruk uitmaakt. Ze zouden het zo weer doen.

Het lijkt me stug dat ze nog op bepaalde figuren uit de PVV stemmen.
Wat dat betreft vindt er waarschijnlijk een soort 'natuurlijke selectie' plaats.
Ook dat is dan democratie.

Hoewel, Duyvendak kreeg ook stemmen ondanks dat z'n historie bekend was.
Misschien is dat dan 'de middelvinger van de kiezer'. Weet ik veel :maf2:

Reden voor kiezers om op de PVV te stemmen zullen niet verminderen.
Die redenen zijn namelijk niet dat de PVV zo super-briljant is,
maar dat de andere partijen zo'n bende er van maken.
Oftewel, hoe vreselijk men de PVV ook af wil schilderen, daar worden de andere partijen niet beter van.

Plus dat er wel begrip is voor Wilders, die maar moest roeien met de riemen die hij kreeg.

tanger'73
24-11-10, 20:49
Het lijkt me stug dat ze nog op bepaalde figuren uit de PVV stemmen.
Wat dat betreft vindt er waarschijnlijk een soort 'natuurlijke selectie' plaats.
Ook dat is dan democratie.

Hoewel, Duyvendak kreeg ook stemmen ondanks dat z'n historie bekend was.
Misschien is dat dan 'de middelvinger van de kiezer'. Weet ik veel :maf2:

Reden voor kiezers om op de PVV te stemmen zullen niet verminderen.
Die redenen zijn namelijk niet dat de PVV zo super-briljant is,
maar dat de andere partijen zo'n bende er van maken.
Oftewel, hoe vreselijk men de PVV ook af wil schilderen, daar worden de andere partijen niet beter van.

Plus dat er wel begrip is voor Wilders, die maar moest roeien met de riemen die hij kreeg.

Zonde van je verf om iets wat al van nature vreselijk is af te schilderen.

Pizzaman
24-11-10, 20:52
Zonde van je verf om iets wat al van nature vreselijk is af te schilderen.

Misschien dat ze dat schilderwerk daarom met stront en modder proberen,
is ook een natuurprodukt (en natuurlijk bruin van kleur).

Vooralsnog geef ik geen cent voor dat kunstwerk van ze.
Ik vraag me af wanneer de rechtse schilderkwast ter hand wordt genomen.
Jammer genoeg kan Theo het niet meer doen. Dat zou wat geworden zijn... :hihi:

(nu maar hopen op Hans Teeuwen dan)

tanger'73
24-11-10, 20:55
Misschien dat ze dat schilderwerk daarom met stront en modder proberen,
is ook een natuurprodukt (en natuurlijk bruin van kleur).

Vooralsnog geef ik geen cent voor dat kunstwerk van ze.
Ik vraag me af wanneer de rechtse schilderkwast ter hand wordt genomen.
Jammer genoeg kan Theo het niet meer doen. Dat zou wat geworden zijn... :hihi:

(nu maar hopen op Hans Teeuwen dan)


Die theo zou van de PVV geen spaan hebben heel gelaten.

fisherman1969
24-11-10, 21:00
Ook PVV'er Van Bemmel bestraft door Wilders

DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders neemt Tweede Kamerlid Jhim van Bemmel een deel van zijn taken af, omdat hij heeft verzwegen dat hij ooit is veroordeeld voor valsheid in geschrifte. Wilders moet nog kijken welk deel van zijn portefeuille Van Bemmel moet inleveren. Van Bemmel voert namens de PVV onder meer het woord over ruimtelijke ordening, consumentenzaken en de postmarkt.
Wilders stelde dat naar aanleiding van een uitzending van RTL Nieuws. Van Bemmel voert namens de PVV onder meer het woord over ruimtelijke ordening, consumentenzaken en de postmarkt. Hij erkent in juli 2006 veroordeeld te zijn voor valsheid in geschrifte, waarvoor hij een boete van 500 euro heeft gekregen. Van Bemmel had enkele keren een vrachtbrief vervalst.

Niets gezegd
Volgens Wilders had Van Bemmel bij de selectie als kandidaat-Kamerlid niets gezegd over zijn veroordeling. ,,Dingen moeten gewoon eerlijk worden verteld. Als mensen mij als fractievoorzitter en politiek leider niet de waarheid vertellen en geen openheid van zaken geven, dan zetten ze niet alleen mij in mijn hemd, maar natuurlijk ook de hele PVV-fractie'', zei Wilders.

Van Bemmel stelt dat hij de veroordeling uit privacy-overwegingen niet had gemeld. ,,Ik erken dat dit fout is en dit uiteraard wel had moeten doen.''

Rijden onder invloed
Het Kamerlid heeft RTL Nieuws ook doorgegeven dat hij in 2000 een boete van toen nog 400 gulden heeft gekregen wegens rijden onder invloed. ,,Dit is geen veroordeling geweest maar ik meld dit toch maar wellicht ten overvloede. De overtreding aangaande rijden onder invloed heb ik gemeld'', schrijft Van Bemmel.

Begin vorige week raakte PVV-Kamerlid Eric Lucassen al een groot deel van zijn taken kwijt, omdat hij een veroordeling voor ontucht met een ondergeschikte bij de landmacht had verzwegen.

Zijn fractiegenoot James Sharpe raakte later in die week in opspraak toen onder meer bleek dat het Hongaarse bedrijf waarvan hij baas was twee keer was beboet voor misleiding van consumenten. Sharpe stapte zelf op na alle publiciteit hierover.(ANP/AK)

- - -

misdaad loont bij de pvv.. heb je als pvv-er een veroordeling aan je broek dan hoef je van wilders minder hard te werken voor hetzelfde salaris..


Het begint onderhand belachelijk te worden ,ook hier als ,,bokken storten jullie zich op de haverkist,, in dit geval de P.V.V .
Van een kant logisch want ik ben er ook geen voorstander van de P.V.V.
Maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen de gevestigde orde is al jaren aan de macht ,en put uit een voorraad LEDEN die in al die jaren is opgebouwd , zo lang ik leef is het altijd (stuivertje wisselen ) geweest de ene keer was het de P.V.D A. en de andere keer het C.D.A die de grootse partij was, nu na jaren is het de V.V.D dan eindelijk gelukt om als grootse partij uit de verkiezingen te komen , dat ze de steun bijde P.V.V zochten was geen luxe maar pure noodzaak! en dat die P.V.V geen achterban had en ook amper tijd ,ja dan krijg je indiveduen die graag een goed , betaalde baan en op het pluche willen zitten ,Wilders had gewoon geen mensen genoeg en ook de tijd niet om iedereen te checken ,of die nu wel of niet ooit wat uitgevreten had wat niet door de beugel kon .Voortaan moet de wet aangepast worden dat kandidaten voor de tweede kamer , BRAND schoon moeten zijn ,en is het zaak van de regering om iedereen daarop te testen .
Dan was dit niet gebeurt.
Verder spelen jullie gewoon WILDERS weer in z,n kaart want ,stel er komen herverkiezingen ??
dan moet je maar weer zien wat voor kabinet er komt ,en kunnen de ABDOELTJES onder jullie smullen want dan is er weer een WESTERS LAND dat op een financieel debacel uit draad !
Een verkiezing gaat ons miljarden kosten ONS JA !!
JIJ ,IK KORTOM DE GEWONE MAN

Pizzaman
24-11-10, 21:05
Die theo zou van de PVV geen spaan hebben heel gelaten.
Mogelijk, Theo gaf altijd 'uit vele gaten vuur'. :hihi:


Het begint onderhand belachelijk te worden ,ook hier als ,,bokken storten jullie zich op de haverkist,,in dit geval de P.V.V .
Van een kant logisch want ik ben er ook geen voorstander van de P.V.V.
Maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen de gevestigde orde is al jaren aan de macht ,en put uit een voorraad die in al die jaren is opgebouwd , zo lang ik leef is het altijd (stuivertje wisselen ) gewest de ene keer was het de P.V.D A. en de andre keer het C.D.A die de grootse partij was, nu na jaren is het de V.V.D dan eindelijk gelukt om als grootse partij uitde verkiezingen te komen , dat ze de steun bijde P.V.V zochten was gen luxe maar pure noodzaak! en dat die P.V.V geen achterban had en ook amper tijd ,ja dan krijg je indiveduen die graag een goed , betaalde baan en op het pluche willen zitten ,Wilders had gewoon geen mensen genoeg en ook de tijd niet om iedereen te checken ,of die nu wel of niet ooit wat uitgevreten had wat niet door de beugel kon .
Voortaan moet de wet aangepast worden dat kandidaten voor de twwede kamer , BRAND schoon moeten zijn ,en is het zaak van de regering om iedereen daarop te testen .
Dan was dit niet gebeurt.
Verder spelen jullie ge woon WILDERS weer in z,n kaart want ,stel er komen herverkiezingen ??dan moet je maar weer zien wat voor kabinet er komt ,en kunne de ABDOELTJES smullen want dan is er weer een WESTERS LAND dat op een finacieel debacel uit draad !
Een verkiezing gaat ons miljarden kosten ONS JA !!
JIJ ,IK KORTOM DE GEWONE MAN

Kijk maar uit jongens straks wordt Fisherman nog uit pure nijd een PVV-er. ;)

Overigens ben ik er meer voor dat we de wet zo wijzigen, dat degenen die 'meerijdt' op de voorkeurstemmen van een ander, zijn zetel kwijtraakt indien dergelijke shit boven water komt. Dat heeft een aantal voordelen:

1. Wilders zou niet-functionerende kamerleden er uit kunnen gooien;
2. De media zou er weinig mee op schieten;
3. Ook andere partijen zouden 'schoon schip kunnen maken'. Soms ook wel nodig...

tanger'73
24-11-10, 21:10
Er valt niks af te wentelen op de regering of op de wet, want die is al voor iedereen duidelijk genoeg. iedere politieke partij dient haar eigen zaakjes zelf op orde te hebben. Anders moet je niet aan een politieke partij beginnen.

Pizzaman
24-11-10, 21:12
Anders moet je niet aan een politieke partij beginnen.

Volgens mij zag ik je elders iets zeggen over 'een startend bedrijf'.
Ook Wilders moet ergens beginnen.

Voorlopig doet ie het beter dan het LPF... :cola:

tanger'73
24-11-10, 21:15
Volgens mij zag ik je elders iets zeggen over 'een startend bedrijf'.
Ook Wilders moet ergens beginnen.

Voorlopig doet ie het beter dan het LPF... :cola:

het gaat hem zo te zien niet al te best af, maar die gratis klanten blijft hij ondanks dat toch behouden.

Pizzaman
24-11-10, 21:22
het gaat hem zo te zien niet al te best af, maar die gratis klanten blijft hij ondanks dat toch behouden.

Alle begin is moeilijk...

maar die 'gratis klanten' (je zal wel stemmen bedoelen) hebben ook geen alternatief.
De bedreiging voor Wilders is niet het eigen gedonderjaag.
Immers is er geen partij die een alternatief biedt voor de PVV-stemmers.

tanger'73
24-11-10, 21:25
Alle begin is moeilijk...

maar die 'gratis klanten' (je zal wel stemmen bedoelen) hebben ook geen alternatief.
De bedreiging voor Wilders is niet het eigen gedonderjaag.
Immers is er geen partij die een alternatief biedt voor de PVV-stemmers.


alternatieven zijn er wel, maar de praktijk leert dat op de markt wie het hardste scheeuwt, de achteloze klanten voor het oprapen liggen.

Wide-O
24-11-10, 21:54
Die theo zou van de PVV geen spaan hebben heel gelaten.

Dat dus.

fisherman1969
24-11-10, 22:08
alternatieven zijn er wel, maar de praktijk leert dat op de markt wie het hardste scheeuwt, de achteloze klanten voor het oprapen liggen.

Nou als dat zo is noem jij dan eens een (ideale) regering op !
Ik haalde al eerder aan , zolang als ik leef heb ik genoeg kabinetten meegemaakt en nog nooit heeft er een gedeugd .
En laten we eerlijk wezen dank zij de slappe houding van de afgelopen 30 jaar , is het nu een zooitje !
Als een scheet dwars voor je reet zat kon je al in de ziektewet ,w.w. waar door duizenden misbruik van gemaakt is , het zelfde met de bijstand , de dienstplicht afgeschaft *) (wat een miskleun) en zo kan ik nog wel ff doorgaan , onze deel name aan diverse millitaire operatie,s die MILJARDEN hebben gekost , het door onze strot duwen van de euro !!
Het toestaan van krakers! de slappe houding t.o.v het misdadigers gilde,
En zo kan ik nog wel ff doorgaan.

*) de dienstplicht was niet zozeer van nut om ons land te verdedigen ,maar wel beter voor de opvoeding van de lefgoosertjes en relatief goed koop .
Mijn ,,gage,, als reserve off tijdens mijn opleiding stopte ik in het potje van het reddings fonds voor drenkelingen zo belachelijk laag was het !
Ik heb maar 3 mnd verplicht in dienst gemoeten en ben geloof ik??? nog steeds officieel reserve Officier van de Marine :hardlach:

tanger'73
24-11-10, 22:30
Dat dus.

Dat dacht ik ook, zo rebels als hij was.

tanger'73
24-11-10, 22:39
Nou als dat zo is noem jij dan eens een (ideale) regering op !
Ik haalde al eerder aan , zolang als ik leef heb ik genoeg kabinetten meegemaakt en nog nooit heeft er een gedeugd .
En laten we eerlijk wezen dank zij de slappe houding van de afgelopen 30 jaar , is het nu een zooitje !
Als een scheet dwars voor je reet zat kon je al in de ziektewet ,w.w. waar door duizenden misbruik van gemaakt is , het zelfde met de bijstand , de dienstplicht afgeschaft *) (wat een miskleun) en zo kan ik nog wel ff doorgaan , onze deel name aan diverse millitaire operatie,s die MILJARDEN hebben gekost , het door onze strot duwen van de euro !!
Het toestaan van krakers! de slappe houding t.o.v het misdadigers gilde,
En zo kan ik nog wel ff doorgaan.

*) de dienstplicht was niet zozeer van nut om ons land te verdedigen ,maar wel beter voor de opvoeding van de lefgoosertjes en relatief goed koop .
Mijn ,,gage,, als reserve off tijdens mijn opleiding stopte ik in het potje van het reddings fonds voor drenkelingen zo belachelijk laag was het !
Ik heb maar 3 mnd verplicht in dienst gemoeten en ben geloof ik??? nog steeds officieel reserve Officier van de Marine :hardlach:


'K heb het niet over een regering, maar over partijpolitiek. Want de PVV maakt formeel geen deel uit van een regering. Alternatieven zijn er in de zin van dat kiesvee tegenwoordig te laks en niet betrokken is om zichzelf enigszins te verdiepen in wat hen aan het hart ligt, danwel belangrijk vinden en waar dat ongeveer te halen valt. Kortom, het boeit ze eigenlijk niet en wie het hardste schreeuwt is ongeveer ook dat wat men aanspreekt en ook niet meer als dat.

Die dienstplicht afschaffen, vind ikzelf ook zonde. Dat was tenminste iets waar jongeren zich op konden verheugen en uitermate geschikt voor disciplinaire omgang en greintje vaderlandse liefde, voor zover daar sprake van was.

Wide-O
24-11-10, 22:44
Dat dacht ik ook, zo rebels als hij was.

Ik kan niet claimen dat ik hem persoonlijk ontmoet heb, maar mijn beste vriend wel (in het kader van een film die er nooit gekomen is). Rebel, heethoofd. Maggoed, ik wil er ook geen martelaar van maken. Maar mijn hoofd eraf als hij dat gajes van de PVV zou omarmd hebben.

Enfin, Debie is vrij, ontslagen door het Vlaams belang, misschien wat voor Wilders? Kan heel goed marrekanen verhoren, naar het schijnt.

Wide-O
24-11-10, 22:48
Die dienstplicht afschaffen, vind ikzelf ook zonde. Dat was tenminste iets waar jongeren zich op konden verheugen en uitermate geschikt voor disciplinaire omgang en greintje vaderlandse liefde, voor zover daar sprake van was.

Mja, daar verschillen we dan weer van mening. :hihi: Ben blij dat ik er (door allerhande rare wetten) onderuit geraakt ben. Ik zou vanaf dag één in de gevangenis gezeten hebben denk ik. Gezag aanvaarden is niet mijn sterkste kant.

Aan de andere kant hadden we hier burgerdienst. Ook niet ideaal, maar dat zou me wel gelegen hebben. Bestaat ook in de VS, en daar zijn nog nooit zoveel vrijwilligers geweest als sinds Obama president is. Affijn.

tanger'73
24-11-10, 22:51
Ik kan niet claimen dat ik hem persoonlijk ontmoet heb, maar mijn beste vriend wel (in het kader van een film die er nooit gekomen is). Rebel, heethoofd. Maggoed, ik wil er ook geen martelaar van maken. Maar mijn hoofd eraf als hij dat gajes van de PVV zou omarmd hebben.

Enfin, Debie is vrij, ontslagen door het Vlaams belang, misschien wat voor Wilders? Kan heel goed marrekanen verhoren, naar het schijnt.


Men kan gerust zijn handen in het vuur steken, voor wat betreft een eventuele opvatting van wijlen theo, naar aanleiding van de PVV.

tanger'73
24-11-10, 22:54
Mja, daar verschillen we dan weer van mening. :hihi: Ben blij dat ik er (door allerhande rare wetten) onderuit geraakt ben. Ik zou vanaf dag één in de gevangenis gezeten hebben denk ik. Gezag aanvaarden is niet mijn sterkste kant.

Aan de andere kant hadden we hier burgerdienst. Ook niet ideaal, maar dat zou me wel gelegen hebben. Bestaat ook in de VS, en daar zijn nog nooit zoveel vrijwilligers geweest als sinds Obama president is. Affijn.

veel dienstplichtigen flikten de raarste dingen uit om maar bij de keuring er beroerd uit te zien. Maar zelf heb ik een goede en waardevolle periode ondergaan en mijn steentje voor Nederland ook fysiek bijgedragen, met dubbele nationaliteit.

mark61
25-11-10, 00:11
Volgens mij zag ik je elders iets zeggen over 'een startend bedrijf'.
Ook Wilders moet ergens beginnen.

Voorlopig doet ie het beter dan het LPF... :cola:

Ja, hij leeft nog.

mark61
25-11-10, 00:16
veel dienstplichtigen flikten de raarste dingen uit om maar bij de keuring er beroerd uit te zien. Maar zelf heb ik een goede en waardevolle periode ondergaan en mijn steentje voor Nederland ook fysiek bijgedragen, met dubbele nationaliteit.

In IJsland hadden ze of hebben ze sociale dienstplicht. Dat zijn weekenden en weken waarin scholieren van allerlei nuttig werk doen voor de gemeenschap. Dat lijkt me meer zin hebben dat quasi-stoer rondmarcheren en leren te doden :hihi:

tanger'73
25-11-10, 00:29
In IJsland hadden ze of hebben ze sociale dienstplicht. Dat zijn weekenden en weken waarin scholieren van allerlei nuttig werk doen voor de gemeenschap. Dat lijkt me meer zin hebben dat quasi-stoer rondmarcheren en leren te doden :hihi:


in dat verplichte sociale gebeuren zie ik ook wel wat in, maar in dienst was het niet uitsluitend stoer rondmarcheren en al zeker niet leren doden.

Maar meer survival technieken, kameradenhulp, teamgeest en samenwerkingsverbanden stimuleren. Je kon er zelfs op kosten van defensie een cursus volgen. iets waar je in de maatschappij ook iets aan hebt.

Als de bolsewieken binnenvielen, hadden we nog het inmidels opgeheven Eerste Legerkorps (pantser-infanterie bataljon) in Duitsland. Gek genoeg, het bataljon waar ik mijn ganse tijd zat. Dus ik heb mijn bijdrage dubbel en dwars geleverd, mocht het Rode Leger in aantocht zijn geweest.

mark61
25-11-10, 00:50
in dat verplichte sociale gebeuren zie ik ook wel wat in, maar in dienst was het niet uitsluitend stoer rondmarcheren en al zeker niet leren doden.

Maar meer survival technieken, kameradenhulp, teamgeest en samenwerkingsverbanden stimuleren. Je kon er zelfs op kosten van defensie een cursus volgen. iets waar je in de maatschappij ook iets aan hebt.

Als de bolsewieken binnenvielen, hadden we nog het inmidels opgeheven Eerste Legerkorps (pantser-infanterie bataljon) in Duitsland. Gek genoeg, het bataljon waar ik mijn ganse tijd zat. Dus ik heb mijn bijdrage dubbel en dwars geleverd, mocht het Rode Leger in aantocht zijn geweest.

Mag ik je achteraf toch nog even bedanken? :hihi: Ze kwamen wel niet, maar het idee dat je mijn huis en haard zou hebben verdedigd vind ik beslist aardig.

justus
25-11-10, 07:27
veel dienstplichtigen flikten de raarste dingen uit om maar bij de keuring er beroerd uit te zien. Maar zelf heb ik een goede en waardevolle periode ondergaan en mijn steentje voor Nederland ook fysiek bijgedragen, met dubbele nationaliteit.

dienstplicht was zo fout nog niet. je flikkerde daar groepen jongeren van divers pluimage bij elkaar onder relatief ongemakkelijke omstandigheden waardoor ze op elkaar werden aangewezen. kweekt begrip, vrienschap en respect daar waar het normaal niet zou gebeuren. en, eenieder leerde daar wat algemene normen en waarden en discipline. niks mis mee.

Pizzaman
25-11-10, 08:31
Noem eens een alternatief dan?

mark61
25-11-10, 09:49
Noem eens een alternatief dan?

Voor wat?

tanger'73
25-11-10, 10:09
Mag ik je achteraf toch nog even bedanken? :hihi: Ze kwamen wel niet, maar het idee dat je mijn huis en haard zou hebben verdedigd vind ik beslist aardig.


Ja het spijt me dat ik heb bijgedragen aan de verdediging van die ozo verdorven vrije westen. :hihi:

tanger'73
25-11-10, 10:19
dienstplicht was zo fout nog niet. je flikkerde daar groepen jongeren van divers pluimage bij elkaar onder relatief ongemakkelijke omstandigheden waardoor ze op elkaar werden aangewezen. kweekt begrip, vrienschap en respect daar waar het normaal niet zou gebeuren. en, eenieder leerde daar wat algemene normen en waarden en discipline. niks mis mee.


Zo denk ik er precies ook over. Je wordt daar op een bijzondere manier gevormd, daar waar het tegenwoordig thuis bij velen vaak aan ontbreekt. Alleen het bij het krieken van de dag in appel voor de nationale driekleur in de houding staan, kan al een positieve uitwerking hebben voor de rest van de dag en natuurlijk het verdere verloop van je leven.

fisherman1969
25-11-10, 10:27
dienstplicht was zo fout nog niet. je flikkerde daar groepen jongeren van divers pluimage bij elkaar onder relatief ongemakkelijke omstandigheden waardoor ze op elkaar werden aangewezen. kweekt begrip, vrienschap en respect daar waar het normaal niet zou gebeuren. en, eenieder leerde daar wat algemene normen en waarden en discipline. niks mis mee.

Precies ik ben zelf begonnen op het ,, dril,, opleidings schip de Pollux *), en toen als zeevarende vrij gesteld was van de dienstplicht kreeg je als koopvaardij off wel een oproep opleiding reserve offmarine , dat hield in convooi verband varen enz enz



*( Dat heeft m,n leven lang een stempel op me gedrukt , echt leuk was het achteraf niet maar je leerde daar wel het door JUSTUS bedoelde ;
algemene normen en waarden en discipline.

tanger'73
25-11-10, 10:37
Voor wat?


zelfs doof stommen zijn op de hoogte van als je bewust tegen Marokkanen, islam en cultuur bent. Je bij de PVV goed zit, de rest is verwaarloosbaar.