PDA

Bekijk Volledige Versie : Internet als volksmedium



knuppeltje
25-11-10, 12:34
Laagopgeleiden besteden voor het eerst meer uren op het internet dan hoogopgeleiden. In voorgaande jaren waren het altijd de hoogopgeleiden die het internet het meest gebruikten. Internet is uitgegroeid tot volksmedium, volgens onderzoekers van de Universiteit Twente.

De onderzoekers spreken van een 'sociale revolutie op het internet'. Mensen met een lagere opleiding besteden gemiddeld ruim drie uur per dag op het internet. dat is ongeveer een half uur langer dan mensen met een hogere opleiding. Laagopgeleiden gebruiken internet voornamelijk om te chatten, gamen en filmpjes te bekijken. Hoogopgeleiden zien het vooral als informatiemedium en gebruiken het voor educatie en carrière.

Bijna alle Nederlanders (93 procent) hebben anno 20010 thuis toegang tot internet. De meesten gebruiken het om te mailen, informatie zoeken en nieuws te lezen. Ook internetbankieren, sociale media en gamen staan in de top tien van meestgebruikte internettoepassingen. Vijf procent van de Nederlandse bevolking wil absoluut niet gebruikmaken van internet.

De onderzoekers presenteren de uitkomsten van hun onderzoek donderdag op een congres in Scheveningen. (Trouw)


Eigenlijk waren ze zo klaar geweest met dat onderzoek als ze even hier hadden rondgekeken. :denk:

rbn
25-11-10, 12:43
Eigenlijk waren ze zo klaar geweest met dat onderzoek als ze even hier hadden rondgekeken. :denk:

je bent inderdaad een duidelijk voorbeeld van een laagopgeleide en tot de lagere sociale klasse behorende internetter die veel op het net zit..

Eric de Blois
25-11-10, 17:54
je bent inderdaad een duidelijk voorbeeld van een laagopgeleide en tot de lagere sociale klasse behorende internetter die veel op het net zit..

Waarom scheppen sommige mensen hier er genoegen in anderen trachten te kwetsen en vernederen? Ik vind dat heel minderwaardig. Het zegt alles over rbn. Weinig inhoudelijk in ieder geval.

knuppeltje
26-11-10, 10:20
je bent inderdaad een duidelijk voorbeeld van een laagopgeleide en tot de lagere sociale klasse behorende internetter die veel op het net zit..

Dat had je nu niet moeten zeggen, lelijke nerd. :stomp:

rbn
26-11-10, 14:53
Waarom scheppen sommige mensen hier er genoegen in anderen trachten te kwetsen en vernederen? Ik vind dat heel minderwaardig. Het zegt alles over rbn. Weinig inhoudelijk in ieder geval.

kwetsen en vernederen ?
:haha: je denkt veel te betuttelend over knuppeltje.. die laat zich echt niet vernederen door iemand als ik..
knuppeltje heeft jarenlang in de bouw gewerkt.. die is daardoor immuun voor brutale praatjes van forumleden.. ik heb zelf in de bouw gewerkt en weet hoe bijdehand bouwvakkers met elkaar om kunnen gaan.. die kunnen makkelijk tegen een stootje..

knuppeltje
26-11-10, 14:59
:haha: je denkt veel te betuttelend over knuppeltje.. die laat zich echt niet vernederen door iemand als ik..

Dat je het maar weet. :fplet: