PDA

Bekijk Volledige Versie : Halsema haalt kinderen van zwarte school



super ick
27-11-10, 18:39
http://www.geenstijl.nl/archives/images/jufhalsemakort.html

Zij schijnt moeite te hebben met 'allerlei' gesluierde vrouwen die zij op de school van haar kinderen tegen komt.

Ook viel het haar op dat islamitische meisjes vaak niet bij haar thuis mochten spelen als haar vriend s'middags de kinderen opvangt.

'Kinderen zijn geen sociaal expiriment'. Die van haar dan.........

Wide-O
27-11-10, 19:12
En?

Slinger
27-11-10, 19:19
En?

Zie de column van Bosma.

rbn
27-11-10, 19:25
http://www.geenstijl.nl/archives/images/jufhalsemakort.html

Zij schijnt moeite te hebben met 'allerlei' gesluierde vrouwen die zij op de school van haar kinderen tegen komt.

Ook viel het haar op dat islamitische meisjes vaak niet bij haar thuis mochten spelen als haar vriend s'middags de kinderen opvangt.

'Kinderen zijn geen sociaal expiriment'. Die van haar dan.........

zo krijg je dus desinformatie..

op z'n minst had je dit citaat van halsema erbij moeten zetten om haar kant van het verhaal te geven:
volgens halsema "heeft de stap niets te maken met het grote aantal moslimkinderen op de oude basisschool in de Transvaalbuurt." (http://www.telegraaf.nl/binnenland/8340485/__Halsema_haalt_kinderen_van_zwarte_school__.html? sn=binnenland)

Joesoef
27-11-10, 19:50
Zou wat zijn als ze dat niet mocht doen. Je doet je kinderen naar een goede school waar ze wat aan hebben en niet vanwege het politieke statement die je als ouder zou willen maken.

Max Stirner
28-11-10, 11:30
zo krijg je dus desinformatie..

op z'n minst had je dit citaat van halsema erbij moeten zetten om haar kant van het verhaal te geven:
volgens halsema "heeft de stap niets te maken met het grote aantal moslimkinderen op de oude basisschool in de Transvaalbuurt." (http://www.telegraaf.nl/binnenland/8340485/__Halsema_haalt_kinderen_van_zwarte_school__.html? sn=binnenland)


Dat gelooft natuurlijk helemaal niemand:

'Halsema zei eerder in een interview als feministe moeite te hebben met 'allerlei gesluierde vrouwen' die zij op de school van haar kinderen tegenkomt. Ook viel het haar op dat islamitische meisjes vaak niet bij haar thuis mochten spelen als haar vriend 's middags de kinderen opvangt'.


Ze heeft natuurlijk volkomen gelijk, met zulke rare en paranoïde opvattingen over man-vrouw, seksualiteit enz. wil je je eigen kinderen (8,9 ??) zo min mogelijk confronteren.


Overigens is de NL'se maatschappij ook geen 'sociaal experiment', het was toch wel fijn geweest als men dat 20 jaar geleden ook had beseft.

mark61
28-11-10, 11:34
Overigens is de NL'se maatschappij ook geen 'sociaal experiment', het was toch wel fijn geweest als men dat 20 jaar geleden ook had beseft.

Wat gebeurde er toen?

Slinger
28-11-10, 11:41
Wat gebeurde er toen?

Toen werden er te veel buitenlanders binnen gehaald. Maar het begon al eerder.

Max Stirner
28-11-10, 11:43
PvdA Amsterdam wil dwang bij schoolkeus
Volgens PvdA-raadslid Charlotte Riem Vis zijn ook witte leerlingen 'niet gebaat bij eilanden van extreme concentraties van privilege die helemaal geen afspiegeling vormen van hun stad'.' Foto GPD
AMSTERDAM - Om het bestaan van zwarte en witte scholen tegen te gaan, moet de overheid bepalen naar welke school Amsterdamse kinderen gaan. Dat vindt de Amsterdamse PvdA. De tweedeling in het Amsterdamse basisonderwijs, met witte scholen aan de ene en zwarte scholen aan de andere kant, neemt nog steeds toe.

PvdA-raadslid Charlotte Riem Vis wil die ontwikkeling stoppen door de overheid scholen te laten mengen. Volgens Riem Vis helpt dat de kansarme - over het algemeen zwarte - kinderen het meest. Maar ook kansrijke - veelal witte - leerlingen zijn volgens het raadslid 'niet gebaat bij eilanden van extreme concentraties van privilege die helemaal geen afspiegeling vormen van hun stad'.'

Ze wil dat scholen voor maximaal dertig procent gevuld zijn met kansarme kinderen. Riem Vis: ''Schoolgaan met veel slecht presterende klasgenoten haalt leerlingen naar beneden, terwijl een hoog niveau van de klas leerlingen opstuwt.''

De gemeente moet witte scholen volgens de PvdA eerst 'stimuleren' om twintig tot dertig procent kansarme kinderen aan te nemen. Alle scholen en ouders zouden daarna mee moeten doen aan een initiatief waarbij een centraal inschrijfpunt bepaalt op welke school een kind komt.

Ouders mogen een voorkeur voor één of twee scholen opgeven, maar om tot een 70/30-verdeling op alle scholen te komen, kiest het inschrijfpunt uiteindelijk de school.

Riem Vis begrijpt dat ouders dat zullen zien als 'een beperking van de keuzevrijheid, maar collectief kiezen voor meer evenwichtige scholen betekent niets anders dan kiezen voor een groter aanbod van aantrekkelijke scholen en een beter onderwijssysteem.' (HET PAROOL)

John2
28-11-10, 12:03
Zou wat zijn als ze dat niet mocht doen. Je doet je kinderen naar een goede school waar ze wat aan hebben en niet vanwege het politieke statement die je als ouder zou willen maken.

Inderdaad.


[B]AMSTERDAM - Om het bestaan van zwarte en witte scholen tegen te gaan, moet de overheid bepalen naar welke school Amsterdamse kinderen gaan. Dat vindt de Amsterdamse PvdA. (HET PAROOL)
Net zoals JoeSoef al zei, ouders bepalen de keuze van de school en niet de overheid.
De Nederlandse overheid moet weer eens overgaan naar de sturende functie en niet de dwangmatige functie zoals we deze de laatste 15 jaar kennen.
Dwang mag alleen als een burger over de scheef gaat.

justus
28-11-10, 12:04
Zou wat zijn als ze dat niet mocht doen. Je doet je kinderen naar een goede school waar ze wat aan hebben en niet vanwege het politieke statement die je als ouder zou willen maken.

hele wijze opmerking. iedereen (althans dat hoop ik) wil het beste voor zijn/haar kinderen. en zonder te willen stigmatiseren, 'zwarte scholen' staan nu niet bepaald bekend om hun geweldige onderwijs. het is een feit dat veel kinderen van allochtonen (wederom niet stigmatiserend bedoeld) een taalachterstand hebben en qua ontwikkelingsniveau een ander - minder passend - referentiekader hebben. dat je daar als ouder je kind liever niet naar toe laat gaan vind ik alleszins begrijpelijk. dat is overigens totaal wat anders dan de acceptatie van een niet nederlands kind als vriend/innetje van je kinderen. die komen ze overal tegen. op de sport, buiten, bij het skaten en weet ik waar. en soms ook op school want uiteraard hebben lang niet alle allochtone kinderen een taalachterstand of een minder passend referentiekader. mijn middelste zit in in 6V en heeft daar verscheidene allochtone kornuiten en vrouwelijke versies daarvan in de klas, een minderheid maar dat zijn allochtonen sowieso in nederland. dus het kan absoluut anders dan mijn wellicht generaliserend overkomende startopmerkingen.

Max Stirner
28-11-10, 12:34
hele wijze opmerking. iedereen (althans dat hoop ik) wil het beste voor zijn/haar kinderen. en zonder te willen stigmatiseren, 'zwarte scholen' staan nu niet bepaald bekend om hun geweldige onderwijs. het is een feit dat veel kinderen van allochtonen (wederom niet stigmatiserend bedoeld) een taalachterstand hebben en qua ontwikkelingsniveau een ander - minder passend - referentiekader hebben. dat je daar als ouder je kind liever niet naar toe laat gaan vind ik alleszins begrijpelijk. dat is overigens totaal wat anders dan de acceptatie van een niet nederlands kind als vriend/innetje van je kinderen. die komen ze overal tegen. op de sport, buiten, bij het skaten en weet ik waar. en soms ook op school want uiteraard hebben lang niet alle allochtone kinderen een taalachterstand of een minder passend referentiekader. mijn middelste zit in in 6V en heeft daar verscheidene allochtone kornuiten en vrouwelijke versies daarvan in de klas, een minderheid maar dat zijn allochtonen sowieso in nederland. dus het kan absoluut anders dan mijn wellicht generaliserend overkomende startopmerkingen.



In feite pleit je zo dus min of meer voor een soort LAT-relatie met andere culturen, zoals in Maleisië of Zuid-Afrika.

Dat is bepaald niet het ideaalbeeld dat 'we' 20-30 jaar geleden voor ogen hadden.


Overigens stuurt dit linkje het verhaal 'Femke stuurt kinderen van zwarte school --> witte school ' weer volledig naar de prullenbak, het betreft hier een zwarte school met slechts 11% van oorsprong Nederlandse kids.



http://cms.qlictonline.nl/users/kraal_20zh/?pid=108

Tomas
28-11-10, 12:48
Dat is bepaald niet het ideaalbeeld dat 'we' 20-30 jaar geleden voor ogen hadden.

Ik heb niet de indruk dat jij al zo oud bent. Ik wel, en kan mij niks van een ideaal beeld herinneren.

John2
28-11-10, 13:01
In feite pleit je zo dus min of meer voor een soort LAT-relatie met andere culturen, zoals in Maleisië of Zuid-Afrika.

Dat is bepaald niet het ideaalbeeld dat 'we' 20-30 jaar geleden voor ogen hadden.
http://cms.qlictonline.nl/users/kraal_20zh/?pid=108

Het ideaalbeeld wat wij voor ogen hadden is al lang vervlogen en een ideaalbeeld kan nooit van één kant komen Max.
Het ideaalbeeld is destijds ontstaan in de jaren 60 toen er veel werknemers werden aangetrokken vanuit Turkije, Joegoslavie, Marokko, Italie, enz.
Een beeld waarbij we destijds op school waar tweetalig les werd gegeven 10 tot 15 van deze kinderen bij ons in de klas kregen, kinderen die er iets anders uitzagen door hun huidskleur en taal, maar ondanks dit toch snel vrienden werden en we over en weer bij elkaar thuis speelden.
Als ik terug kijk op deze generatie, hebben ze het allemaal gemaakt in de Nederlandse maatschappij en zijn hun kinderen volledig nederlands, ze dragen geen hoofddoekjes, ze zijn volmondig en weten wat er te koop is in het land.
Als ik nu kijk op de zelfde school, lopen de meisjes met hoofddoekjes rond en vormen zich groepjes die duidelijk te herkennen zijn als alochtoon en autochtoon, waar het mis is gegaan, ik weet het niet net als de schoolleiding het niet weet.
Wat ze wel weten is dat dit niet wenselijk is.

John2
28-11-10, 13:56
In feite pleit je zo dus min of meer voor een soort LAT-relatie met andere culturen, zoals in Maleisië of Zuid-Afrika.

Dat is bepaald niet het ideaalbeeld dat 'we' 20-30 jaar geleden voor ogen hadden.
http://cms.qlictonline.nl/users/kraal_20zh/?pid=108

Het ideaalbeeld wat wij voor ogen hadden is al lang vervlogen en een ideaalbeeld kan nooit van één kant komen Max.
Het ideaalbeeld is destijds ontstaan in de jaren 60 toen er veel werknemers werden aangetrokken vanuit Turkije, Joegoslavie, Marokko, Italie, enz.
Een beeld waarbij we destijds op school waar tweetalig les werd gegeven 10 tot 15 van deze kinderen bij ons in de klas kregen, kinderen die er iets anders uitzagen door hun huidskleur en taal, maar ondanks dit toch snel vrienden werden en we over en weer bij elkaar thuis speelden.
Als ik terug kijk op deze generatie, hebben ze het allemaal gemaakt in de Nederlandse maatschappij en zijn hun kinderen volledig nederlands, ze dragen geen hoofddoekjes, ze zijn volmondig en weten wat er te koop is in het land.
Als ik nu kijk op de zelfde school, lopen de meisjes met hoofddoekjes rond en vormen zich groepjes die duidelijk te herkennen zijn als alochtoon en autochtoon, waar het mis is gegaan, ik weet het niet net als de schoolleiding het niet weet.
Wat ze wel weten is dat dit niet wenselijk is.

Karin.N
28-11-10, 14:29
Toen werden er te veel buitenlanders binnen gehaald. Maar het begon al eerder.

In de jaren '60 en begin '70 werden de "buitenlanders" gehaald, omdat een aantal politieke partijen (oa het huidige CDA) niet wilde dat de Nederlandse vrouw zich op de arbeidsmarkt zou begeven... Dit kwam niet uit de zgn linkse hoek, maar uit de christelijke, rechtse hoek van de samenleving..... De werkgevers (meestal uit de rechtse hoek) vonden de goedkope arbeidskrachten ook wel zo prettig......

Max Stirner
28-11-10, 16:14
In de jaren '60 en begin '70 werden de "buitenlanders" gehaald, omdat een aantal politieke partijen (oa het huidige CDA) niet wilde dat de Nederlandse vrouw zich op de arbeidsmarkt zou begeven... Dit kwam niet uit de zgn linkse hoek, maar uit de christelijke, rechtse hoek van de samenleving..... De werkgevers (meestal uit de rechtse hoek) vonden de goedkope arbeidskrachten ook wel zo prettig......


Dat was tot ongeveer 1975 .... en betrof relatief weinig mensen.

Daarna is een veelvoud hiervan naar NL gekomen in het kader van gezinshereniging en gezinsvorming, ook bijvoorbeeld nog tijdens Paars 1 in het begin jaren 90.

Denk niet dat je 'links' of 'rechts' hiervan de schuld kan geven, stel daarom voor om hiervoor gewoon de babyboomers in het algemeen aan de schandpaal te nagelen.

Max Stirner
28-11-10, 16:25
Ik heb niet de indruk dat jij al zo oud bent. Ik wel, en kan mij niks van een ideaal beeld herinneren.


Geen Benetton-maatschappij-ideaal dus ? Vreemd eigenlijk ...

Denk eerlijk gezegd ook niet dat het ideaal is geweest een samenleving met culturen die grotendeels langs elkaar een leven, elkaar zo veel mogelijk ontwijken en elkaar vaak eigenlijk helemaal niet zo liev vinden.


Dan kan je eigenlijk alleen maar concluderen dat er dus uberhaupt helemaal niet over de langere termijn gevolgen is nagedacht.

tr_imparator
28-11-10, 16:31
Dat was tot ongeveer 1975 .... en betrof relatief weinig mensen.

Daarna is een veelvoud hiervan naar NL gekomen in het kader van gezinshereniging en gezinsvorming, ook bijvoorbeeld nog tijdens Paars 1 in het begin jaren 90.

Denk niet dat je 'links' of 'rechts' hiervan de schuld kan geven, stel daarom voor om hiervoor gewoon de babyboomers in het algemeen aan de schandpaal te nagelen.

Dit probleem zal zich herhalen met de aankomende vergrijzing. Er is geen jeugd om straks de pensioen van ouderen te bekostigen. Er zijn hiervoor al een aantal maatregelen genomen, maar ik betwijfel of dat voldoende is. Aan de andere kant zullen de vakken doordat mensen met pensioen gaan, niet gevuld kunnen worden. Met heel veel tekorten: ten eerste in de zorg. Wie moet al die oudjes verzorgen? Op scholen: hoe moet de kwaliteit gewaarborgd worden? Met daarbij de huidige negatieve klimaat en problemen met allochtonen, zal dit allemaal nog eens verergeren.

Een nijpende situatie, maar het ziet er toch naar uit dat hier vooral de autochtonen de dupe van zullen worden! En dan mag je bezuinigen als een hond, genoeg geld zal er toch niet zijn! :fpuh:

Tomas
28-11-10, 16:47
Dan kan je eigenlijk alleen maar concluderen dat er dus uberhaupt helemaal niet over de langere termijn gevolgen is nagedacht.

Dat geldt alleen voor de rechtse partijen. De SP heeft als enige al decennia lang gepleit voor een spreidingsbeleid. Maar werden daarom als racistisch afgeschilderd. De PvdA heeft ook wel het een en ander geprobeerd, maar in de marge en meer als pamper partij.

De sociale partijen wilden een minimaal inkomen en geen echte armoede in Nederland. Rechts had daar niet zoveel op tegen. Niemand eigenlijk. Amerikaanse of Afrikaanse toestanden wil bijna niemand. Van rechts koningsgezind Nederland mag Alex b.v. niet al te dicht bij arme mensen wonen in Mozambique. Nee, armoede wil niemand in z'n achtertuin

Maar rechts wilde ter compensatie voor de concurrentiepositie de import van goedkope arbeidskrachten. Zonder over de consequenties na te denken. De consequenties zijn dan de schuld van links. Want die dacht er wel -al dan niet verstandig- over na.

Zo simpel is het, en zal het ook blijven. De goedkope arbeidskrachten komen nu uit Oost Europa. Rechts denkt weer niet over de consequenties na, of baggetaliseerd het zoals gewoonlijk. Nu wordt het spook van de vergrijzing gebruikt als excuus om te importeren.

aboenoeh
28-11-10, 16:51
Een varken word ook gefrustreerd waneer hij ziet dat hij naar de slachtbank word geleid
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

mark61
28-11-10, 17:19
Toen werden er te veel buitenlanders binnen gehaald. Maar het begon al eerder.

Dus er gebeurde niets speciaals in 1990.

mark61
28-11-10, 17:20
Ik heb niet de indruk dat jij al zo oud bent. Ik wel, en kan mij niks van een ideaal beeld herinneren.

Correct 2x.

mark61
28-11-10, 17:23
Overigens stuurt dit linkje het verhaal 'Femke stuurt kinderen van zwarte school --> witte school ' weer volledig naar de prullenbak, het betreft hier een zwarte school met slechts 11% van oorsprong Nederlandse kids.

Ik had al niet anders verwacht, het was dat leuke rechtse volk van jou dat dacht met modder te kunnen scoren. Maar nee, Next.

mark61
28-11-10, 17:25
Denk niet dat je 'links' of 'rechts' hiervan de schuld kan geven, stel daarom voor om hiervoor gewoon de babyboomers in het algemeen aan de schandpaal te nagelen.

Waarom moet er eigenlijk zo driftig iemand aan de schandpaal genageld? Wat is dat voor posse-hang 'em high-mentaliteit?

Regeringen zijn niet perfect. Jij wel? Voorspellen is altijd moeilijk, vooral als het over de toekomst gaat.

Zwitserland wilde draconisch zijn, tijdelijke arbeidscontracten, geen gezinshereniging. Het is er nu niet anders dan hier. In heel Europa is het hetzelfde.

mark61
28-11-10, 17:27
Dan kan je eigenlijk alleen maar concluderen dat er dus uberhaupt helemaal niet over de langere termijn gevolgen is nagedacht.

Precies. Ze gingen wel weer weg. Dat dachten 'ze' zelf ook. Sommigen denken het nog steeds.

Vorige week zag ik nog een CDA-er die meedeelde dat 'die Polen wel weer weg zouden gaan'. :hihi:

mark61
28-11-10, 17:29
Een varken word ook gefrustreerd waneer hij ziet dat hij naar de slachtbank word geleid
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Ben je dronken?

super ick
28-11-10, 22:50
In feite pleit je zo dus min of meer voor een soort LAT-relatie met andere culturen, zoals in Maleisië of Zuid-Afrika.
http://cms.qlictonline.nl/users/kraal_20zh/?pid=108

Waarom zoek je het zo ver van huis? Je hebt in Nederland ook reli-Christenen. Dat is voor mij ook een heel andere cultuur hoor. Af en toe is er eens een meisje stout dat trouwt met een niet christen. Die hoeven vaak nooit meer 'thuis' te komen. Uitgestoten. Haar partner komt er uiteraard ook niet meer in.
Een dorp verderop brood halen omdat die bakker in dezelfde tempel zit. Het gebeurt.

super ick
28-11-10, 22:54
Als ik nu kijk op de zelfde school, lopen de meisjes met hoofddoekjes rond en vormen zich groepjes die duidelijk te herkennen zijn als alochtoon en autochtoon, waar het mis is gegaan, ik weet het niet net als de schoolleiding het niet weet.
Wat ze wel weten is dat dit niet wenselijk is.

Jaren geleden was het een probleem dat die meisjes van school gehaald werden.
Speelt dat probleem nog?

super ick
28-11-10, 22:58
In de jaren '60 en begin '70 werden de "buitenlanders" gehaald, omdat een aantal politieke partijen (oa het huidige CDA) niet wilde dat de Nederlandse vrouw zich op de arbeidsmarkt zou begeven... Dit kwam niet uit de zgn linkse hoek, maar uit de christelijke, rechtse hoek van de samenleving..... De werkgevers (meestal uit de rechtse hoek) vonden de goedkope arbeidskrachten ook wel zo prettig......

Hoeveel waren dat er, en hoeveel zijn er nu, en hoe komt dat dan?

super ick
28-11-10, 23:01
Precies. Ze gingen wel weer weg. Dat dachten 'ze' zelf ook. Sommigen denken het nog steeds.

Vorige week zag ik nog een CDA-er die meedeelde dat 'die Polen wel weer weg zouden gaan'. :hihi:

Ja dat waren nog eens jaren. Toen kon je het gepeupel ook nog dom houden.

John2
28-11-10, 23:10
Jaren geleden was het een probleem dat die meisjes van school gehaald werden.
Speelt dat probleem nog?
Nee niet meer, tegenwoordig tekenen de ouders en het kind een contract samen met de schoolinspectie wordt er dan controlle uitgevoerd.

super ick
29-11-10, 09:31
Nee niet meer, tegenwoordig tekenen de ouders en het kind een contract samen met de schoolinspectie wordt er dan controlle uitgevoerd.

Er is dus al een stap gemaakt. Ze gaan tenminste naar school. Sommigen van top tot teen ingepakt.
Ook dat zal veranderen.

mark61
29-11-10, 09:34
Ja dat waren nog eens jaren. Toen kon je het gepeupel ook nog dom houden.

Stompzinnige opmerking.

Max Stirner
29-11-10, 10:07
Ik had al niet anders verwacht, het was dat leuke rechtse volk van jou dat dacht met modder te kunnen scoren. Maar nee, Next.


Dat is niet 'mijn volk'


Het is natuurlijk wel even afwachten hoe de nieuwe school haar bevalt ....

Het zou zomaar kunnen dat haar bezwaren tegen de oude school - die niet zozeer de school alswel de ouders, en - ja - cultuur, van andere leerlingen betroffen - ook hier van toepassing zullen zijn.

knuppeltje
29-11-10, 10:17
Ja dat waren nog eens jaren. Toen kon je het gepeupel ook nog dom houden.

Dat lukt blijbaar nog steeds.

Max Stirner
29-11-10, 10:37
Waarom moet er eigenlijk zo driftig iemand aan de schandpaal genageld? Wat is dat voor posse-hang 'em high-mentaliteit?

Regeringen zijn niet perfect. Jij wel? Voorspellen is altijd moeilijk, vooral als het over de toekomst gaat.

Zwitserland wilde draconisch zijn, tijdelijke arbeidscontracten, geen gezinshereniging. Het is er nu niet anders dan hier. In heel Europa is het hetzelfde.


Vind het leuk om te schoppen, en bovendien:

het betreft een generatie die een fors aantal economische, maatschappelijk-sociale en ecologische problemen heeft veroorzaakt/heeft laten voortsudderen, en haar vroegere (weliswaar ietwat naieve) idealen nu heeft ingeruild voor een (weliswaar ietwat egoïstische) 'het zal onze tijd wel duren' -filosofie ...



- Voorspellen is helemaal niet zo moeilijk als het over aantallen gaat, en daar ligt, gecombineerd met een gebrek aan spreiding, toch uiteindelijk de kern van het probleem.

Er is niet echt over nagedacht, sterker nog; iedere discussie is jarenlang doelbewust vermeden/taboe verklaard - want 'je mag niet discrimineren, iedereen is gelijk', 'jodenvervolging' etc.

En ja, dat geldt ook voor een aantal andere West Europese landen.

Max Stirner
29-11-10, 10:42
Waarom zoek je het zo ver van huis? Je hebt in Nederland ook reli-Christenen. Dat is voor mij ook een heel andere cultuur hoor. Af en toe is er eens een meisje stout dat trouwt met een niet christen. Die hoeven vaak nooit meer 'thuis' te komen. Uitgestoten. Haar partner komt er uiteraard ook niet meer in.
Een dorp verderop brood halen omdat die bakker in dezelfde tempel zit. Het gebeurt.


Alsof die drie lullige dorpjes op de Veluwe relevant zijn

H.P.Pas
29-11-10, 11:05
Dat is niet 'mijn volk'


Zo is dat.
Politiek correct wilen we niet zijn maar wel behandeld worden.

Max Stirner
29-11-10, 11:19
Zo is dat.
Politiek correct wilen we niet zijn maar wel behandeld worden.



Nou, nee .... wilde slechts een potentieel misverstandje rechtzetten

super ick
29-11-10, 11:34
Alsof die drie lullige dorpjes op de Veluwe relevant zijn

Ik heb ze alleen als voorbeeld genoemd. Er zijn er veel meer.

H.P.Pas
29-11-10, 13:38
het betreft een generatie die een fors aantal economische, maatschappelijk-sociale en ecologische problemen heeft veroorzaakt/heeft laten voortsudderen, en haar vroegere (weliswaar ietwat naieve) idealen nu heeft ingeruild voor een (weliswaar ietwat egoïstische) 'het zal onze tijd wel duren' -filosofie ...


De boomers is maar één echt verwijt te maken: hun nageslacht kan voor
geen meter in de geschiedenis kijken; zoals je met deze egotistische jammerklacht keurig illustreert.

super ick
29-11-10, 15:20
Hele generaties betichten heeft geen zin. Wellicht zijn er politiek verkeerde keuzes gemaakt. Die worden nu ook gemaakt.

Mensen leven het leven zoals het komt / is.

Pizzaman
29-11-10, 15:54
Ik heb ze alleen als voorbeeld genoemd. Er zijn er veel meer.

Mensen die voorheen hun Aardrijkskunde en maatschappijleer niet hebben bestudeerd zijn niet te redden... ;)

super ick
29-11-10, 17:09
Mensen die voorheen hun Aardrijkskunde en maatschappijleer niet hebben bestudeerd zijn niet te redden... ;)

Maatschappijleer? Wat is dat?

Pizzaman
29-11-10, 18:51
Maatschappijleer? Wat is dat?

het vak waar ik er het meest uit getrapt werd op school,
ik had een vrij linkse lerares (nog grefo ook) met als gevolg dat ik alles in twijfel trok.

Heu, ik wist er ook altijd wel argumenten voor te vinden, 't bloed onder d'r nagels vandaan...

nee twas weer es nie goe he... :loens:

Max Stirner
29-11-10, 18:54
De boomers is maar één echt verwijt te maken: hun nageslacht kan voor
geen meter in de geschiedenis kijken; zoals je met deze egotistische jammerklacht keurig illustreert.


O ja, het ruïneren van het onderwijssysteem.

Die was ik nog vergeten, thanx :)

super ick
29-11-10, 19:30
het vak waar ik er het meest uit getrapt werd op school,
ik had een vrij linkse lerares (nog grefo ook) met als gevolg dat ik alles in twijfel trok.

Heu, ik wist er ook altijd wel argumenten voor te vinden, 't bloed onder d'r nagels vandaan...

nee twas weer es nie goe he... :loens:

Heb je haar niet 1 van je flitsende trappen recht op haar gezicht gegeven?

Pizzaman
29-11-10, 19:44
Heb je haar niet 1 van je flitsende trappen recht op haar gezicht gegeven?

Nee ik heb haar dochter... ehh... nou laat maar. ;)

Tomas
29-11-10, 20:23
O ja, het ruïneren van het onderwijssysteem.

Die was ik nog vergeten, thanx :)

Hmm. Als ik jou en je generatiegenoten zo lees, dan denk ik wat waar Marokkanen zo vaak verweten wordt eerder een generatieziekte is: Altijd de schuld buiten jezelf zoeken en leggen. En vooral niet nadenken verders. Ik bedoel om binnen een paar uur van de linkse kerk uiteindelijk bij de babyboomers uit te moeten komen om je onmacht te ventileren is ietwat pathetisch.

John2
29-11-10, 20:46
Er is dus al een stap gemaakt. Ze gaan tenminste naar school. Sommigen van top tot teen ingepakt.
Ook dat zal veranderen.

Nou nee, ze hebben duidelijke kleding voorschriften.

mark61
29-11-10, 21:24
Hmm. Als ik jou en je generatiegenoten zo lees, dan denk ik wat waar Marokkanen zo vaak verweten wordt eerder een generatieziekte is: Altijd de schuld buiten jezelf zoeken en leggen. En vooral niet nadenken verders. Ik bedoel om binnen een paar uur van de linkse kerk uiteindelijk bij de babyboomers uit te moeten komen om je onmacht te ventileren is ietwat pathetisch.

Het is zijn papa en mama hun schuld, basically.

super ick
29-11-10, 22:37
Hmm. Als ik jou en je generatiegenoten zo lees, dan denk ik wat waar Marokkanen zo vaak verweten wordt eerder een generatieziekte is: Altijd de schuld buiten jezelf zoeken en leggen. En vooral niet nadenken verders. Ik bedoel om binnen een paar uur van de linkse kerk uiteindelijk bij de babyboomers uit te moeten komen om je onmacht te ventileren is ietwat pathetisch.

Je moet kritiek op maatschappelijke en politieke ontwikkelingen niet verwarren met smoesjes zoeken voor het eigen falen.