PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslimburen slepen jodelende Oostenrijker voor de rechter



Marsipulami
29-11-10, 15:44
Moslimburen slepen jodelende Oostenrijker voor de rechter
Een Oostenrijkse man heeft een fikse boete gekregen omdat hij jodelde terwijl hij zijn gazon maaide. De man zette het vorige vrijdag in zijn tuin op een jodelen, maar dat zinde zijn islamitische buren niet.

Gebedsdienst
Die waren net bezig met hun vrijdagse gebedsdienst en luisterden naar het gezang van hun voorganger. De politie werd erbij geroepen en die sleepte de 63-jarige gepensioneerde voor de rechter in de stad Graz.

"De klacht kwam erop neer dat mijn gejodel leek op het gezang van hun voorzanger. Maar het was helemaal niet mijn doel om hem na te bootsen", aldus de verontwaardigde Oostenrijker.

800 euro
De rechter ging niet mee in dat verhaal en legde de man een boete van 800 euro op. De verstandhouding met zijn moslimburen is er wellicht niet beter op geworden. (eb)
29/11/10 14u36

Pizzaman
29-11-10, 16:00
"De klacht kwam erop neer dat mijn gejodel leek op het gezang van hun voorzanger...

:haha::haha::haha:

fisherman1969
29-11-10, 20:23
:haha::haha::haha:

:D:wohaa::wohaa:

tanger'73
29-11-10, 22:43
ziet niemand dan dat dit gewoon een potje pesten is, wat die jodelboer deed?

Eric de Blois
29-11-10, 23:28
ziet niemand dan dat dit gewoon een potje pesten is, wat die jodelboer deed?

Zou kunnen. Moet dat 800 euro kosten? De man was in 'zijn' tuin aan het jodelen. Hoeveel mensen pesten elkaar niet in prachtwijken? Iedere pester dan maar een boete van 800 euro? Die rechter is niet goed in zijn bovenkamer. Een buitenproportionele straf. Niet erg handig van die islamitische oostenrijkers om de buurman aan te klagen op die manier. Zou wel eens heel extreem kunnen gaan stemmen vanwege zijn extreem hoge boete.

tanger'73
29-11-10, 23:38
Zou kunnen. Moet dat 800 euro kosten? De man was in 'zijn' tuin aan het jodelen. Hoeveel mensen pesten elkaar niet in prachtwijken? Iedere pester dan maar een boete van 800 euro? Die rechter is niet goed in zijn bovenkamer. Een buitenproportionele straf. Niet erg handig van die islamitische oostenrijkers om de buurman aan te klagen op die manier. Zou wel eens heel extreem kunnen gaan stemmen vanwege zijn extreem hoge boete.


Best hoog ja, maar die boetes zijn dan ook volgens oostenrijkse begrippen. Misschien betaal je daar dan weer voor in het openbaar pissen minder als hier?

Wat allemaal de redenen van die aanklacht zijn en wat zich daar allemaal vooraf heeft afgespeeld, weten we niet precies. Lijkt me sterk dat iemand zomaar naar aanleiding van een potje jodelen zonder enige achtergrond uiteindelijk de rechter inschakeld.

super ick
30-11-10, 09:24
Tja, als zovele nieuwsberichten. We weten het naadje van de kous niet.

Dit lijkt mij discriminatie van jodelaars.

Jodelahitiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.

Natuurlijk was dit treiteren.

Pizzaman
30-11-10, 09:39
Shit zeg, moet ik hier voortaan op zondag ook de hele dag stil zijn...

knuppeltje
30-11-10, 10:01
Shit zeg, moet ik hier voortaan op zondag ook de hele dag stil zijn...

Begin maar met de werkdagen.

John2
30-11-10, 12:06
=Marsipulami;4553460]Moslimburen slepen jodelende Oostenrijker voor de rechter
Een Oostenrijkse man heeft een fikse boete gekregen omdat hij jodelde terwijl hij zijn gazon maaide. De man zette het vorige vrijdag in zijn tuin op een jodelen, maar dat zinde zijn islamitische buren niet.
Dit kan wettelijk, maar dan het vervolg......................


Gebedsdienst
Die waren net bezig met hun vrijdagse gebedsdienst en luisterden naar het gezang van hun voorganger. De politie werd erbij geroepen en die sleepte de 63-jarige gepensioneerde voor de rechter in de stad Graz.
"De klacht kwam erop neer dat mijn gejodel leek op het gezang van hun voorzanger. Maar het was helemaal niet mijn doel om hem na te bootsen", aldus de verontwaardigde Oostenrijker.

Hier geeft de aanklager toe dat zijn radio/geluidsdrager zo hard stond dat zelfs de buren het konden horen, immers "hoe kon hij anders deze voorganger imiteren", dus eigenlijk geeft hij toe zelf ook voor overlast te zorgen.
En door ontkenning is imitatie niet te bewijzen, dus.........


800 euro
De rechter ging niet mee in dat verhaal en legde de man een boete van 800 euro op. De verstandhouding met zijn moslimburen is er wellicht niet beter op geworden. (eb)
29/11/10 14u36
Is 800 euro wel heel veel voor een rechtelijke dwaling en zal een advokaat in hoger beroep er zeker vrijspraak uitslepen.

tanger'73
30-11-10, 13:51
'K neem aan dat ze ook in oostenrijk als onderdeel van het vrije westen een onafhankelijke rechtsspraak hebben. Die gaat geen veroordeling vellen op basis van louter een potje jodelen en een moslim nog gelijk geven ook. Daar moet wel iets meer aan de hand zijn, dan wat dit karige nieuwsbericht voor oppervlakkigen brengt.

John2
30-11-10, 18:53
'K neem aan dat ze ook in oostenrijk als onderdeel van het vrije westen een onafhankelijke rechtsspraak hebben. Die gaat geen veroordeling vellen op basis van louter een potje jodelen en een moslim nog gelijk geven ook. Daar moet wel iets meer aan de hand zijn, dan wat dit karige nieuwsbericht voor oppervlakkigen brengt.

Ja voor 800 euros verwacht je dan minstens dat Haiden en Bin Laden deze buren waren en dan kan ik me er iets bij voorstellen. :hihi:

tanger'73
30-11-10, 18:56
Ja voor 800 euros verwacht je dan minstens dat Haiden en Bin Laden deze buren waren en dan kan ik me er iets bij voorstellen. :hihi:


De oostenrijkse rechtsspraak en dus niet de sharia heeft aanleiding gevonden om deze verdachte te beboeten. Wie het een schande vindt, moet dan maar gaan twijfelen aan de onafhankelijke rechtsspraak.

John2
30-11-10, 19:00
De oostenrijkse rechtsspraak en dus niet de sharia heeft aanleiding gevonden om deze verdachte te beboeten. Wie het een schande vindt, moet dan maar gaan twijfelen aan de onafhankelijke rechtsspraak.
Pfff, ik twijfel al aan mijzelf laat staan de rechtsgang.

tanger'73
30-11-10, 19:15
Pfff, ik twijfel al aan mijzelf laat staan de rechtsgang.


is niet nodig hoor als je probleemloos voorbij de marechaussee bent gekomen.