PDA

Bekijk Volledige Versie : Satellietfoto toont davidster op dak Iraans luchthavengebouw



Marsipulami
01-12-10, 16:16
Satellietfoto toont davidster op dak Iraans luchthavengebouw


http://static2.hln.be/static/FOTO/pe/4/7/5/media_xl_3962435.jpg?20101201115848

Foto: Google Earth.
Op een satellietfoto van de hoofdgebouwen van de nationale Iraanse luchthaven is duidelijk een davidster op het dak te zien. De autoriteiten van de Iraanse moslimstaat eisen de onmiddellijke verwijdering van dit symbool van het jodendom.

De satellietfoto werd genomen door Google Earth, zo meldt Ynetnews.com. De gebouwen van Iran Air werden volgens de lokale media gebouwd door "Israëlische ingenieurs" die in Iran aan de slag waren voor de islamitische revolutie van 1979. "Opmerkelijk is het dat zelfs 32 jaar na de revolutie dit zionistische sterrensymbool nog altijd niet verwijderd werd van het gebouw", zegt een lokale Iraanse website, volgens Ynetnews.com.

Vóór de revolutie onderhield Iran nauwe contacten met Israël, aldus nog de lokale berichten. Die melden dat er tussen 1960 en 1979 geregeld El Al-vliegtuigen opstegen van de internationale luchthaven in Mehrabad bij Teheran naar de luchthaven van Ben-Guron in Tel Aviv. Bovendien verkocht Israël wapens aan het leger van de Iraanse koning, Shah Mohamed Reza Pahlavi, in ruil voor olie. Israëlische deskundigen gaven hun Iraanse collega's ook les in landbouw en handel.

Het is al de tweede keer in enkele maanden tijd dat een davidster tot controverse leidt in Iran, beweert Ynetnews.com. In augustus werd een jodenster gespot op een gebouw aan een groot plein in Teheran. Toen beweerden sommigen dat "het zionistische regime het Revolutieplein aan het veroveren was". (jv)

fisherman1969
01-12-10, 22:51
Satellietfoto toont davidster op dak Iraans luchthavengebouw


http://static2.hln.be/static/FOTO/pe/4/7/5/media_xl_3962435.jpg?20101201115848

Foto: Google Earth.
Op een satellietfoto van de hoofdgebouwen van de nationale Iraanse luchthaven is duidelijk een davidster op het dak te zien. De autoriteiten van de Iraanse moslimstaat eisen de onmiddellijke verwijdering van dit symbool van het jodendom.

De satellietfoto werd genomen door Google Earth, zo meldt Ynetnews.com. De gebouwen van Iran Air werden volgens de lokale media gebouwd door "Israëlische ingenieurs" die in Iran aan de slag waren voor de islamitische revolutie van 1979. "Opmerkelijk is het dat zelfs 32 jaar na de revolutie dit zionistische sterrensymbool nog altijd niet verwijderd werd van het gebouw", zegt een lokale Iraanse website, volgens Ynetnews.com.

Vóór de revolutie onderhield Iran nauwe contacten met Israël, aldus nog de lokale berichten. Die melden dat er tussen 1960 en 1979 geregeld El Al-vliegtuigen opstegen van de internationale luchthaven in Mehrabad bij Teheran naar de luchthaven van Ben-Guron in Tel Aviv. Bovendien verkocht Israël wapens aan het leger van de Iraanse koning, Shah Mohamed Reza Pahlavi, in ruil voor olie. Israëlische deskundigen gaven hun Iraanse collega's ook les in landbouw en handel.

Het is al de tweede keer in enkele maanden tijd dat een davidster tot controverse leidt in Iran, beweert Ynetnews.com. In augustus werd een jodenster gespot op een gebouw aan een groot plein in Teheran. Toen beweerden sommigen dat "het zionistische regime het Revolutieplein aan het veroveren was". (jv)

Om te gillen , na 32 jaar is het blijkbaar nog niet ontdekt !en verwijderd .
Lijkt me sterk voor een land dat bezig is het ATOOM -TIJDPERK te betreden .
:gechoquee

tanger'73
01-12-10, 23:27
zou zeggen, lekker laten staan. Psychologische oorlogsvoering is het halve werk.

John2
01-12-10, 23:28
Om je te bescheuren, wie zal dit gedaan hebben???
Ronald misschien? :hihi:

super ick
01-12-10, 23:40
Vast een gebaar van vriendschap van de sjah.
Ze hoeven hem niet helemaal weg te halen. Kijk maar goed op die foto. Hier en daar een stukje 'verleggen' en ze hebben een swastika.
Wellicht bevalt dat beter.

tanger'73
01-12-10, 23:46
Alleen maar het verwijderen van die ster zou niet voldoende zijn om je gezicht niet te verliezen. Dat hele gebouw is immers gebouwd door israëlische ingenieurs. Volgens het artikel hierboven.

super ick
02-12-10, 11:10
Alleen maar het verwijderen van die ster zou niet voldoende zijn om je gezicht niet te verliezen. Dat hele gebouw is immers gebouwd door israëlische ingenieurs. Volgens het artikel hierboven.

Dus om geen gezichtsverlies te lijden moet het gebouw tegen de vlakte omdat het ontworpen is door Iraelische ingenieurs?

Kost het nou veel moeite om je antisemitisme te onderdrukken?

reallife
02-12-10, 11:18
Alleen maar het verwijderen van die ster zou niet voldoende zijn om je gezicht niet te verliezen. Dat hele gebouw is immers gebouwd door israëlische ingenieurs. Volgens het artikel hierboven.

Afbreken tot de laatste steen. ;)

reallife
02-12-10, 11:19
zou zeggen, lekker laten staan. Psychologische oorlogsvoering is het halve werk.


Dus om geen gezichtsverlies te lijden moet het gebouw tegen de vlakte omdat het ontworpen is door Iraelische ingenieurs?

Kost het nou veel moeite om je antisemitisme te onderdrukken?

:argwaan:

Joesoef
02-12-10, 11:46
:hihi:

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&biw=1280&bih=837&q=theran%20airport%20marabat&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl

Vanmiddag gaat er iemand met een kango het dak op :tik:

tanger'73
02-12-10, 11:52
Dus om geen gezichtsverlies te lijden moet het gebouw tegen de vlakte omdat het ontworpen is door Iraelische ingenieurs?

Kost het nou veel moeite om je antisemitisme te onderdrukken?

als je je druk gaat maken om een ster wel, want door het verwijderen van die ster blijft er nog een naar smaakje achter hoor. Als je iets doet, doe het dan goed.

tanger'73
02-12-10, 11:56
Afbreken tot de laatste steen. ;)

Met een iraanse luchthavengebouw minder zou israël reuze blij mee zijn. Dat zal weer haar kansen op een mogelijke luchtaanval vergroten. Nu nog naar buiten wikileaken dat iraanse munitie ook van israëlische makelij zijn en alleen gehoorzamen aan Joden.

Carolus1
02-12-10, 12:29
als je je druk gaat maken om een ster wel, want door het verwijderen van die ster blijft er nog een naar smaakje achter hoor. Als je iets doet, doe het dan goed.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)
Het verwijderen van de maansikkels (symbool van het suprematiestreven van de islam) van mosketen in Nederland is ook niet voldoende.
Afbreken die handel.:)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

tanger'73
02-12-10, 15:29
Het verwijderen van de maansikkels (symbool van het suprematiestreven van de islam) van mosketen in Nederland is ook niet voldoende.
Afbreken die handel.:)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl


Mocht er een kruisteken als symbool op een moskee zitten, en het moskeebestuur daar aanstoot aan geven, dan zou je weleens gelijk hebben door het bouwwerk met de grond gelijk te maken. Maar dat is niet het geval en alles van buitenaf dat te willen afbreken is agressie.

super ick
02-12-10, 16:04
door het verwijderen van die ster blijft er nog een naar smaakje achter hoor

Wat is dat dan precies dat 'nare' smaakje?
Kom op gooi het er nu maar eerlijk uit ook.

tanger'73
02-12-10, 16:20
Wat is dat dan precies dat 'nare' smaakje?
Kom op gooi het er nu maar eerlijk uit ook.


Doe je grappig? Een nare smaakje voor de iraniërs, eerlijk genoeg zo?

super ick
03-12-10, 15:53
Doe je grappig? Een nare smaakje voor de iraniërs, eerlijk genoeg zo?

Spreek je nu namens de Iraniers? Zouden die daar zo zwaar aan tillen dat het hele gebouw plat moet? Zijn alle Iraniers antisimieten?

Of sprak je namens jezelf?

Mij is het nog niet helemaal duidelijk.

tanger'73
04-12-10, 01:03
Spreek je nu namens de Iraniers? Zouden die daar zo zwaar aan tillen dat het hele gebouw plat moet? Zijn alle Iraniers antisimieten?

Of sprak je namens jezelf?

Mij is het nog niet helemaal duidelijk.


Nogmaals, wat is de noodzaak om een Davidster als Joods symbool te verwijderen, maar een hele gebouw door Joden ontworpen en gebouwd laten staan? Net zoiets als een doos israëlische dadels weggooien, maar het omhulsel bewaren.

Nee je hebt helemaal gelijk, iran is verre van antisemitisch.

super ick
04-12-10, 14:00
Nogmaals, wat is de noodzaak om een Davidster als Joods symbool te verwijderen, maar een hele gebouw door Joden ontworpen en gebouwd laten staan? Net zoiets als een doos israëlische dadels weggooien, maar het omhulsel bewaren.

Nee je hebt helemaal gelijk, iran is verre van antisemitisch.

Aha, dus je vindt het belachelijk.

Ik vraag mij af of het wel een davidster is en hoe die daar komt.
Zou die destijds op de bouwtekening gestaan hebben? Is die er stiekem opgezet? Hoe kan het dat ze daar nu pas achterkomen?
Wisten ze het al wel maar wilden ze het liever stil houden?

Allemaal vragen waar ik wel benieuwd naar ben.

tanger'73
04-12-10, 16:44
Aha, dus je vindt het belachelijk.

Ik vraag mij af of het wel een davidster is en hoe die daar komt.
Zou die destijds op de bouwtekening gestaan hebben? Is die er stiekem opgezet? Hoe kan het dat ze daar nu pas achterkomen?
Wisten ze het al wel maar wilden ze het liever stil houden?

Allemaal vragen waar ik wel benieuwd naar ben.


Denk zelf dat die ster gewoon een ludieke handtekening van die Joodse ingenieurs ter afsluiting van het bouwwerk betreft. En dat daar sindsdien niemand bij stil stond, misschien met uitzondering van een enkele helicopterpiloot. Maar nu de Amerikaanse Grote Satan Google daar lucht van heeft gekregen, staat ayatollah nu in zijn hempie.

Het ontwerp en blauwdruk ligt in ieder geval bij de israëlische geheime dienst, voor het geval ze het willen bestormen of volgooien met afluisterapparatuur. Volgens overleveringen uit de tijd van David en Salomo, zou dit symbool ook de tempel in Jeruzalem hebben gesierd voordat hij definitief werd afgebroken.

super ick
05-12-10, 10:12
Denk zelf dat die ster gewoon een ludieke handtekening van die Joodse ingenieurs ter afsluiting van het bouwwerk betreft. En dat daar sindsdien niemand bij stil stond, misschien met uitzondering van een enkele helicopterpiloot. Maar nu de Amerikaanse Grote Satan Google daar lucht van heeft gekregen, staat ayatollah nu in zijn hempie.

Het ontwerp en blauwdruk ligt in ieder geval bij de israëlische geheime dienst, voor het geval ze het willen bestormen of volgooien met afluisterapparatuur. Volgens overleveringen uit de tijd van David en Salomo, zou dit symbool ook de tempel in Jeruzalem hebben gesierd voordat hij definitief werd afgebroken.

Zoiets moet het gegaan zijn. Ik zie er ergens nog wel de humor van in ook. :hihi:

Moet ook eerlijk bekennen dat ik 'midden-oosten-moe' ben. Ik hoor het mijn hele leven en raak er steeds meer van overtuigd dat het mijn tijd wel zou uitduren. Soit.