PDA

Bekijk Volledige Versie : Dewinter: "Beste preventie hiv is heteroseksualiteit promoten"



Marsipulami
01-12-10, 17:01
Dewinter: "Beste preventie hiv is heteroseksualiteit promoten"

"De beste preventie rond hiv is het promoten van duurzame en heteroseksuele relaties". Dat heeft Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter vandaag in het Vlaams parlement gezegd.

Homoseksuelen

Dewinter deed zijn uitspraak in de marge van een vraag van Irina De Knop (Open Vld) aan minister van Welzijn Jo Vandeurzen (CD&V). "Zo'n 80 procent van alle hiv-besmettingen gebeurt bij mannen. Acht op tien van die besmette mannen zijn homoseksuelen. Voor mij niet gelaten, maar ik denk dat de beste preventie er niet in bestaat condooms uit de delen. De beste preventie bestaat er uiteindelijk in te pleiten voor duurzame en heteroseksuele relaties", klonk het.

"Ik weet dat het politiek niet correct is dat te zeggen, maar ik doe het toch omdat ik meen dat we het licht van de zon ter zake niet mogen ontkennen", aldus Dewinter.

Gelijk

Vraagsteller Irina De Knop kon haar oren moeilijk geloven. "Hoe is dit mogelijk anno 2010? In sommige Afrikaanse landen is dat een probleem, maar we zijn in België. 'All men and women are equal.' Mijnheer Dewinter, als uw partij nu eens zou beginnen met dit te aanvaarden, dan zou u verder komen", aldus De Knop.

Gelukkig getrouwde homo's

Ook Jan Roegiers (sp.a) reageerde: "Mijnheer Dewinter, het is niet de eerste keer dat we hierover van mening verschillen, maar ik wil u duidelijk zeggen: er zijn homo's die gelukkig getrouwd zijn, en ik ben er een van, en ik ben blij dat dat in dit land kan". (belga/ep)

01/12/10 17u56

Eric de Blois
01-12-10, 17:37
Treurig heel treurig dit te moeten horen uit de mond van Dewinter. Zoiets verwacht je van een willekeurig afrikaans staatshoofd. Een virus discrimineert niet en slaat toe ongeacht huidskleur of seksuele voorkeur.

super ick
01-12-10, 17:46
Ik vind het stompzinnig om te denken dat heteroseksualiteit te promoten is....

Joesoef
01-12-10, 17:49
Belgen zouden sowieso geen sex moeten hebben, veel problemen die dan uiteindelijk vanzelf oplossen.

Wide-O
01-12-10, 18:08
Belgen zouden sowieso geen sex moeten hebben, veel problemen die dan uiteindelijk vanzelf oplossen.

:nijn:

Eric de Blois
01-12-10, 18:28
Belgen zouden sowieso geen sex moeten hebben, veel problemen die dan uiteindelijk vanzelf oplossen.

Jij bent géén Belg? Is jou idee dat Belgen zouden moeten uitsterven zodat andere volkeren ruimte krijgen en de westerse luxe erven? Waarom hou je zo vast aan je niet-Belgische nationaliteit? Dan moet je ook niet klagen als buitenlander te worden benadert.

Je kunt het 'probleem' ook gewoon oplossen door zelf te vertrekken. Want Belgen zullen voorlopig wel stevig blijven neuken.

Marsipulami
01-12-10, 18:31
Jij bent géén Belg? Is jou idee dat Belgen zouden moeten uitsterven zodat andere volkeren ruimte krijgen en de westerse luxe erven? Waarom hou je zo vast aan je niet-Belgische nationaliteit? Dan moet je ook niet klagen als buitenlander te worden benadert.

Je kunt het 'probleem' ook gewoon oplossen door zelf te vertrekken. Want Belgen zullen voorlopig wel stevig blijven neuken.

Joesoef is een originele Ollander.

Wide-O
01-12-10, 18:44
Joesoef is en blijft een buitenlander voor mij. :ego:

reallife
01-12-10, 18:52
Joesoef is en blijft een buitenlander voor mij. :ego:

:hihi:

Pizzaman
01-12-10, 19:45
Treurig heel treurig dit te moeten horen uit de mond van Dewinter. Zoiets verwacht je van een willekeurig afrikaans staatshoofd. Een virus discrimineert niet en slaat toe ongeacht huidskleur of seksuele voorkeur.

Inderdaad een kneus die De Winter, hij hoort een klokje luiden maar weet niet waar de klepel hangt.
Dat het met een klepel en een klokje te maken heeft is hem wellicht duidelijk...

Valt me mee dat ie niet gewoon kontneuken wil verbieden.

mark61
01-12-10, 19:46
:hihi:

allochtonensnoepster :jammer:

Joesoef
01-12-10, 19:51
westerse luxe


:argwaan:

reallife
01-12-10, 20:13
allochtonensnoepster :jammer:

Ik verslijt ze bij bosjes :p

mark61
01-12-10, 20:33
Ik verslijt ze bij bosjes :p

allochtonenverslindster :eek:

super ick
01-12-10, 22:27
Belgen zouden sowieso geen sex moeten hebben, veel problemen die dan uiteindelijk vanzelf oplossen.

Oke onderling dan he..?
Antwerpen was mijn stapstad. Het vizier stond altijd gericht op de Vlaamse vrouw. Er zijn er, die zijn niet te versmaden.

super ick
01-12-10, 22:30
allochtonensnoepster :jammer:

Ik vind het ook op het randje hoor.

reallife
02-12-10, 08:46
allochtonenverslindster :eek:


Ik vind het ook op het randje hoor.

Gelukkig zijn jullie Hollanders :ego:

Joesoef
02-12-10, 08:48
De geneugten van België, mosselen met frieten en een verbodenvrucht.

reallife
02-12-10, 09:44
De geneugten van België, mosselen met frieten en een verbodenvrucht.

Het Vlaams klinkt leuk. De mensen zijn beleefder, heerlijke chocolade, en er komen lieve prikkers uit België. Dehya, Eigenwijsje enz. :ego:

super ick
02-12-10, 10:12
Het Vlaams klinkt leuk. De mensen zijn beleefder, heerlijke chocolade, en er komen lieve prikkers uit België. Dehya, Eigenwijsje enz. :ego:

Die vallen in het niet bij die kinderlokker in zijn Marsupilamipak.