PDA

Bekijk Volledige Versie : PVV'er Hernandez krijgt schikking voorgesteld



Joesoef
02-12-10, 08:46
PVV'er hoeft niet voor rechter te verschijnen

2 december 2010, 9:43 | ANP
DEN HAAG (ANP) - Het Openbaar Ministerie biedt PVV-Kamerlid Marcial Hernandez een transactie van 500 euro aan wegens mishandeling met licht letsel als gevolg. Dat maakte justitie donderdagochtend bekend. Als Hernandez het aanbod accepteert, hoeft hij niet voor de rechter te verschijnen. Betaalt hij de 500 euro niet, dan volgt er alsnog een zitting.
Volgens het OM deelde Hernandez op 29 september op Het Plein in Den Haag een klap en een kopstoot uit.

Joesoef
02-12-10, 08:47
Nix seponeren....

tanger'73
02-12-10, 10:50
Ja, hoe zit het dan met het rechtsgevoel van het slachtoffer? Dacht dat de PVV dat nogal van belang vond? Mooi zo, weten we nu ook dat al die hoge woorden omtrent slachtoffers van openbaar geweld bij de PVV ook geen moer meer voorsteld.

Pizzaman
02-12-10, 22:32
Ja, hoe zit het dan met het rechtsgevoel van het slachtoffer? Dacht dat de PVV dat nogal van belang vond? Mooi zo, weten we nu ook dat al die hoge woorden omtrent slachtoffers van openbaar geweld bij de PVV ook geen moer meer voorsteld.

Blijkbaar stelt het slachtoffer meer prijs op 500 euro.
Die schikking komt niet van de rechtbank, maar betreft 'onderling'.

tanger'73
02-12-10, 23:27
Blijkbaar stelt het slachtoffer meer prijs op 500 euro.
Die schikking komt niet van de rechtbank, maar betreft 'onderling'.

Nou dat valt nog te bezien omdat het hier een transactievoorstel van het openbaar ministerie betreft en nergens de advocaat van het slachtoffer in beeld is. Dat meer gebruikelijk is om onderling iets af te spreken in plaats van de aanklager van het openbaar ministerie. Want 500,- euries is niet eens het tarief van de advocaat waard.

Naast het feit dat het gegeven blijft dat de PVV hierbij openbaar geweld maar best vind. Laat staan een transactievoorstel voor openbare geweldpleging.

rbn
02-12-10, 23:42
Nou dat valt nog te bezien omdat het hier een transactievoorstel van het openbaar ministerie betreft en nergens de advocaat van het slachtoffer in beeld is. Dat meer gebruikelijk is om onderling iets af te spreken in plaats van de aanklager van het openbaar ministerie. Want 500,- euries is niet eens het tarief van de advocaat waard.

Naast het feit dat het gegeven blijft dat de PVV hierbij openbaar geweld maar best vind. Laat staan een transactievoorstel voor openbare geweldpleging.

toch raar dat het o.m. met een schikking komt van een lullige 500 euro.. vermoedelijk valt er niet of nauwelijks iets op die video te zien en zijn de getuigenissen niet eenduidig.. waarom zou het o.m. anders met een schikking komen? volgens mij spelen ze blufpoker en staan ze minder sterk dan ze de publieke opinie doen geloven..

mark61
02-12-10, 23:50
Blijkbaar stelt het slachtoffer meer prijs op 500 euro.
Die schikking komt niet van de rechtbank, maar betreft 'onderling'.

Je lult weer volledig uit je nek. Je doet me elke dag weer versteld staan met je achterlijkheid.

mark61
02-12-10, 23:51
toch raar dat het o.m. met een schikking komt van een lullige 500 euro.. vermoedelijk valt er niet of nauwelijks iets op die video te zien en zijn de getuigenissen niet eenduidig.. waarom zou het o.m. anders met een schikking komen? volgens mij spelen ze blufpoker en staan ze minder sterk dan ze de publieke opinie doen geloven..

Ze zijn gewoon als de dood voor weer een 'politiek proces'. Wanneer is er eigenlijk ooit een zittend parlementslid de bak in gedraaid? Nooit, denk ik.

tanger'73
02-12-10, 23:57
toch raar dat het o.m. met een schikking komt van een lullige 500 euro.. vermoedelijk valt er niet of nauwelijks iets op die video te zien en zijn de getuigenissen niet eenduidig.. waarom zou het o.m. anders met een schikking komen? volgens mij spelen ze blufpoker en staan ze minder sterk dan ze de publieke opinie doen geloven..


Als de verdachte al die tijd dit voorval heeft staan te ontkennen terwijl er aanwijzingen zijn dat hij die gozer een stoot voor zijn bek heeft gegeven. Maar er ondanks dat toch weinig bewijsmateriaal is in de vorm van videomateriaal en/of getuigenissen kan dat weleens het geval zijn. Een andere mogelijkheid is natuurlijk ook dat het openbaar ministerie helemaal geen trek heeft om dit voorval strafrechtelijk te behandelen en het zo maar goed vindt, zoals in de zaak van Wilders himself.

tanger'73
03-12-10, 00:05
Ze zijn gewoon als de dood voor weer een 'politiek proces'. Wanneer is er eigenlijk ooit een zittend parlementslid de bak in gedraaid? Nooit, denk ik.


Je weet dat die dikkop van de VVD genaamd teef momenteel op Justitie zit en voorheen officier van Justitie was. Die helpt graag wel een handje mee met een belletje naar zijn voormalige collega's om zijn gedoogkabinetje in stand te houden.

Joesoef
03-12-10, 07:15
Blijkbaar stelt het slachtoffer meer prijs op 500 euro.
Die schikking komt niet van de rechtbank, maar betreft 'onderling'.


Bron?



Jij is gewoon gulty as hell bandiet


In ieder geval kunnen ze elkaar een handje helpen in de kamer, klasse-justitie.

Pizzaman
03-12-10, 07:48
Je lult weer volledig uit je nek. Je doet me elke dag weer versteld staan met je achterlijkheid.

Ga jij toch rukken, je weet zelf niet van voren dat je van achteren leeft.
Indien er een schikking komt dan komt dioe van de kant van het slachtoffer en blijft het daarmee buiten de rechtszaal.

Of dacht je dat het een 'schikking' betrof zoals die prenten die jij krijgt omdat je zo over straat loopt?

Pizzaman
03-12-10, 08:15
Bron?
Eigen ervaring? bandiet
Zo'n schikking wordt getroffen als beide partijen het er mee eens zijn dat er iets mis was, maar niet valt te bewijzen wat.
Vaak zat gezien. De OvJ kan het niet bewijzen, overleg met de aangever, er komt een schikkingsvoorstel.
OvJ klaar, aangever tevreden, afgehandeld... :fplayer:


Jij is gewoon gulty as hell
Ik niet, maar ik ben 't wel met je eens dat Hernandez wellicht iets heeft gedaan wat niet door de beugel kan.:verveeld:
Als ie 100% schoon was zal ie geen schikking willen en gaan procederen.
Aan de andere kant, is ie erg dom geweest om met 'de vijand' een biertje te gaan drinken.
Hij had een stel van 'zijn eigen lui' mee moeten nemen, want de kans dat ie genaaid wordt is ook aanwezig.
Laten we nou niet doen of die anderen zo heilig zijn, onafhankelijke getuigen, ammehoela .
Maar, waar rook is, is ook vuur. Dat er iets gebeurd is staat vast.


In ieder geval kunnen ze elkaar een handje helpen in de kamer, klasse-justitie.
Ze zouden eens wat betere camera's moeten kopen.
Als je een prent krijgt voor te hard rijden slagen ze er in om je op 250 meter met 250 km/u nog scherp er op te krijgen.
Maar de veiligheid van de burger doen ze af met plaatjes die zo vaag zijn dat je het verschil niet ziet tussen een Marokkaan en een Pool ook al zit de camera in de pin-automaat.

Het is gewoon een grote rattenbende, heel dat justitiele systeem.

Overigens heb je ook groot gelijk wat betreft 'klassejustitie' - alleen gaat het hier niet op want het betreft 'dezelfde klasse'. Waarbij ik denk dat die anderen meer centen hebben dan Hernandez, trouwens.

NB: klassejustitie hebben we zeker. Iemand die Moscowicz kan betalen komt er beter af dan Piet Snot met z'n pro-deo.
Des te verbazender overigens dat Sander Vreeswijk op de een of andere manier Moscowicz kan betalen.
Maar dat terzijde.