PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederland schenkt vier ton aan Auschwitz



HUISBAAS
02-12-10, 15:15
(Novum) - Nederland draagt vier ton bij aan de instandhouding van het voormalig concentratiekamp Auschwitz-Birkenau in Polen. Dat liet het ministerie van Buitenlandse Zaken woensdag weten.

De Poolse overheid en de Auschwitz-Birkenau Stichting hadden Nederland om de bijdrage gevraagd. De stichting stopt het geld in een fonds. Met de jaarlijkse renteopbrengst daarvan kan het structurele onderhouds- en herstelwerk van het voormalige concentratiekamp bij de Poolse stad Oswiecim worden betaald.

Auschwitz was het grootste Duitse concentratiekamp in de Tweede Wereldoorlog. Op het kamp zijn tussen 1940 en 1945 ruim een miljoen mensen vermoord, voornamelijk joden. Het grootste deel werd vergast.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

HUISBAAS
02-12-10, 15:16
Kan Israel dat zelf niet bekostigen ofzo? Of de zionisten woonachtig in Amerika?

Is namelijk ook mijn belastinggeld wat wordt verspild daar! :kwaad:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Soldim
02-12-10, 15:55
Kan Israel dat zelf niet bekostigen ofzo? Of de zionisten woonachtig in Amerika?

Is namelijk ook mijn belastinggeld wat wordt verspild daar! :kwaad:


Definieer verspilling...

tanger'73
02-12-10, 15:56
'K weet al genoeg als daar staat dat met de jaarlijkse renteopbrengst structurele onderhouds- en herstelwerk zullen worden betaald.

Lijkt me sterk dat bij een rentevoet van 5% een Poolse tuinier en klusjesman 20.000,- euries moet kosten? En die 4 ton zal voor dat ene doel eerlijk worden gekoesterd.

mark61
02-12-10, 16:32
Kan Israel dat zelf niet bekostigen ofzo? Of de zionisten woonachtig in Amerika?

Is namelijk ook mijn belastinggeld wat wordt verspild daar! :kwaad:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Wat bedoel je met 'zelf'? Het is een Iraëlisch kamp? Gebouwd door joden om anderen in op te sluiten en uit te roeien?

Is het misschien een monument om te waarschuwen hoe slecht mensen kunnen zijn, in dit geval Europeanen?

Jouw imbeciele reactie geeft precies aan waarom Europeanen moeten betalen, niet de slachtoffers. Blijkbaar wordt daar nog veel te weinig aan uitgegeven.

mark61
02-12-10, 16:33
'K weet al genoeg als daar staat dat met de jaarlijkse renteopbrengst structurele onderhouds- en herstelwerk zullen worden betaald.

Lijkt me sterk dat bij een rentevoet van 5% een Poolse tuinier en klusjesman 20.000,- euries moet kosten? En die 4 ton zal voor dat ene doel eerlijk worden gekoesterd.

Waar krijg jij 5%? In IJsland? :argwaan:

Soldim
02-12-10, 16:43
Waar krijg jij 5%? In IJsland? :argwaan:

Irish bonds :hihi:

tanger'73
02-12-10, 16:47
Waar krijg jij 5%? In IJsland? :argwaan:

Da's een gemiddelde spaarrente in Nederland, die gasten zullen wel gewiekst genoeg zijn om die 4 ton tegen lukratievere voorwaarden vast te zetten.

Slinger
02-12-10, 18:07
Da's een gemiddelde spaarrente in Nederland, die gasten zullen wel gewiekst genoeg zijn om die 4 ton tegen lukratievere voorwaarden vast te zetten.


Geef me de naam van jouw bank!

Spoetnik
02-12-10, 18:19
Irish bonds :hihi:

Das tegen de 8% tegenwoordig. Geen garanties voor de toekomst uiteraard.

ronald
02-12-10, 18:23
Kan Israel dat zelf niet bekostigen ofzo? Of de zionisten woonachtig in Amerika?

Is namelijk ook mijn belastinggeld wat wordt verspild daar! :kwaad:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Jij bent van hetzelfde laken en pak als de Nederlandse regering, de Poolse regering, de Nazi-Duitse regering die de joden kampen als Westerbork en Auschwitz zelf lieten bekostigen? Denk dat die er al genoeg aan hebben betaald.

H.P.Pas
02-12-10, 18:27
Jij bent van hetzelfde laken en pak als de Nederlandse regering, de Poolse regering, de Nazi-Duitse regering die de joden kampen als Westerbork en Auschwitz zelf lieten bekostigen? Denk dat die er al genoeg aan hebben betaald.

Zoek het niet te diep. Hij is geïntegreerd. Wie met pizzamannen omgaat wordt er door besmeurd.

mark61
02-12-10, 19:01
Irish bonds :hihi:

:hihi: Nou die Portugese doen ook niet slecht hoor ik.

Joesoef
02-12-10, 19:20
Kan Israel dat zelf niet bekostigen ofzo? Of de zionisten woonachtig in Amerika?

Is namelijk ook mijn belastinggeld wat wordt verspild daar! :kwaad:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl (http://forums.ansaar.nl)


Hoe oud ben jij eigenlijk, 12?

Wide-O
02-12-10, 19:23
Zoek het niet te diep. Hij is geïntegreerd. Wie met pizzamannen omgaat wordt er door besmeurd.

Mozlarella?