PDA

Bekijk Volledige Versie : Islam hoort alleen bij ons land als ze godsdienstvrijheid praktiseert



Slinger
04-12-10, 10:47
Islam hoort alleen bij ons land als ze godsdienstvrijheid praktiseert

De Volkskrant, Michiel Hegener, 04-12-2010 08:00

Pas als de imams unisono van de daken roepen dat ieder kind van islamitische ouders helemaal vrij is zelf religieuze keuzes te maken, ja, dan hoort de islam bij Nederland.

Wie zei ook al weer als eerste ‘de islam hoort bij Nederland’? Wouter Bos in 2009? Vermoedelijk. Femke Halsema herhaalde het op 9 oktober in een overigens mooi betoog in de Jacobikerk in Utrecht. En het idee wordt in brede kring onderschreven. De Duitse president Christan Wulff zei onlangs dat de islam en Duitsland bij elkaar hoorden, en kanselier Merkel was het daarmee eens. Maar als we kijken naar nieuwe religies in Nederland (waartoe ik het christendom dat hier tussen 500 en 800 werd gebracht even niet reken) dan is de islam zo ongeveer hekkensluiter, en bepaald niet de belangrijkste nieuwe religie die ‘hoort bij Nederland’.

Nieuw
Twee nieuwe vormen van geloof die veel sneller opgang hebben gemaakt dan de islam, die zich veel dieper hebben verschanst in de samenleving, en dus veel meer bij Nederland horen dan de islam, zijn het materialisme en derivaten van het hindoeïsme/boeddhisme.

Volgens de European Values Study (EVS) 2008 gelooft 51 procent van de Nederlanders in leven na de dood en 19 procent in reïncarnatie. Het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP) kwam in 2006 lager uit, op respectievelijk 40 en 8 procent. In 1994 zei 12 procent van de Nederlanders tegen het SCP zeker te geloven in reïncarnatie en voor 15 procent was het een mogelijkheid. Het Kaski kwam in 2004 en in 2006 tot 14 procent.

In 2007 telde het RKK-programma Kruispunt 15 procent. Al met al is het een verdubbeling sinds 1968, en we zitten volgens de EVS 2008 onder veel andere westerse landen zoals Frankrijk (23), Oostenrijk (29) en Portugal (31). Onder jongeren in de VS gelooft ruim 40 procent in reïncarnatie (Harris Poll 2003).

Deze cijfers staven een belangrijke trend: het hindoeïsme/boeddhisme, waar reïncarnatie een centraal idee is, wint veel sneller terrein in het Westen dan de islam. Ongeveer een kwart van de Nederlanders houdt zich bezig met yoga en/of meditatie (Motivaction 2005). Ook dat is grotendeels geënt op het hindoeïsme/boeddhisme. Op de vraag ‘bidt of mediteert u wel eens?’ zegt 66 procent ja (EVS 2008). Van hen gelooft 38 procent niet in god, en bidt dus niet, dus tenminste 28 procent van Nederland mediteert.

Alfa en omega
Het geloof dat uitgaat van het idee dat materie de alfa en de omega van het leven is, is nog iets populairder dan het geloof in reïncarnatie: omstreeks een kwart van de bevolking hangt het materialisme aan. Dus: het christendom hoort bij Nederland (nog altijd zo’n 30 procent), het materialisme hoort bij Nederland, het hindoeïsme/boeddhisme hoort bij Nederland, het atheïsme hoort bij Nederland - en o ja, de islam, die hadden we ook nog, een procent of vijf. Maar hoort dat geloof wel bij Nederland? Daarover straks, eerst twee andere kwesties.

Menige materialist zal bestrijden dat het materialisme een geloof is, maar het bewijs is eenvoudig. Dat hebben we te danken aan de niet aflatende ijver van de sceptici. Via verenigingen, tijdschriften, congressen en boeken bestrijden ze het idee dat er meer zou zijn tussen hemel en aarde. Steeds wanneer ze een paranormaal brandje proberen uit te trappen, bewijzen ze één ding met zekerheid: een bewijs voor het materialisme ontbreekt. Want anders konden ze kortheidshalve naar dat bewijs verwijzen, dan hoefden ze zich niet jaar in jaar uit in te spannen om aanwijzingen dat er meer is dan materie onderuit te halen, althans verdacht te maken. Materialisme is een geloof. Mogelijk is het zelfs een religie, met het kleinste deeltje als hoogste god.
Kwestie twee is waarom overigens verstandige politici als Bos en Halsema ‘de islam hoort bij Nederland’ roepen zonder de andere, veel massalere nieuwe geloofsvormen zelfs maar te noemen.

Eiland
Wie op een eiland leeft, met geen andere informatie over Nederland dan de kwaliteitsdag- en weekbladen, kan inderdaad gaan vermoeden dat de islam een van Nederlands belangrijkste religies is. Een nieuwe koranvertaling, de zoveelste biografie over Mohammed, het wordt allemaal breed uitgemeten. Opiniepagina’s worden sinds jaren grotendeels gevuld met stukken over de islam.

Zou de eilandbewoner alleen het NOS Journaal zien, dan kan hij zelfs gaan denken dat de islam de belangrijkste religie is in Nederland, mogelijk op een gedeelde eerste plaats met het christendom. Want het NOS Journaal heeft een abonnement op de islam en rapporteert altijd over het begin van de ramadan en over het eind van de ramadan en over de jaarlijkse hadj in Mekka. De ramadan en de hadj zitten qua voorspelbaarheid als nieuwsitems in de allerhoogste Journaal-categorie, samen met de Troonrede, de paus die met Pasen bedaankt for dee Blume aut Niederland en de eerste gipsvlucht.

Schotel
Waarom eigenlijk? In elk geval niet omdat hier zoveel moslims wonen: 850.000 slechts, bijna nog minder dan het gemiddelde aantal kijkers naar Pauw & Witteman, en van die moslims kijkt maar een fractie naar het NOS Journaal - per schotel volgen ze vooral de zenders uit hun landen van herkomst. N

u zou het NOS Journaal geen blaam treffen als ze, conform de aantallen aanhangers, vier keer zoveel zendtijd besteedden aan de derivaten van het hindoeïsme en het boeddhisme als aan de islam. Maar het tegendeel is het geval. Als een Journaal-presentator al ooit het r-woord uitspreekt is dat om te melden dat de op Schiphol gearriveerde 14de Dalai Lama door Tibetanen wordt gezien als de 13de reïncarnatie van de eerste dalai lama.

Die malle Tibetanen toch! Er even bij zeggen dat één op de vier Nederlanders in reïncarnatie gelooft, of dat de University of Virginia al 40 jaar een afdeling reïncarnatieonderzoek heeft, kan er niet af - die tijd is veel te hard nodig voor het zoveelste item over een school waar hoofddoekjes wel of juist niet zijn toegestaan.
Even terug naar die eilandbewoner. Als hij toegang zou hebben tot het Nederlandstalige boekenaanbod over religieuze en levensbeschouwelijke zaken, zou hij flink in verwarring raken. Daarin is de islam bijzaak en domineert naast het christendom het hindoeïsme/boeddhisme. Dat komt doordat het aanbod op de reliplanken in boekwinkels, in tegenstelling tot de kranten en weekbladen, een getrouwe afspiegeling is van wat Nederland werkelijk gelooft en bezighoudt.

Scheefgetrokken
Waarom presenteren de media zo’n extreem scheefgetrokken beeld van wat Nederland gelooft? Soms denk ik dat het heeft te maken met angst voor de islam als bron van terrorisme, desintegratie en grootstedelijke onlusten. Vijanden kun je maar beter te vriend houden, bijvoorbeeld door veel aandacht aan ze te besteden. Die andere, veel massalere nieuwe geloofsvormen zijn onschuldig. Dat we tegenwoordig geen fles water meer mogen meenemen naar een vliegveld heeft niets te maken met het boeddhisme, dus waarom zou je daarover berichten?

Het kan ook zijn dat onze christelijke wortels en ons christelijk geloof oorzaak zijn van een uitvergroting van waarnemingen van andere monotheïstische religies en van een reductie van wat we registreren van de vermeend polytheïstische religies. Ik las ooit een verhaal over papoea’s in Nederlandsch-Indië die voor het eerst werden meegenomen naar een stad. Die auto’s, wegen en gebouwen zagen ze amper, maar ze werden wel dolenthousiast bij het zien van een weitje met varkens die een stuk groter waren dan de varkens die ze thuis hadden. Mogelijk is een soortgelijk mechanisme verantwoordelijk voor de vertekende kijk van Nederlandse journalisten op ons religieuze landschap.

Daarbij twee theologische aantekeningen. Het is aanvechtbaar dat het hindoeïsme polytheïstisch is. Brahman is de chef, al die andere goden hebben veel overeenkomsten met de katholieke heiligen.

Allah/God
Dan is er de vraag of Allah God is. Stilzwijgend wordt bijna altijd aangenomen van wel, maar ik zou Allah en God daar wel eens over willen horen. Moslims vinden unaniem dat de Koran het woord van Allah is, en christenen zeggen dat Jezus het woord van God sprak. Maar bij een vergelijking tussen het Evangelie en de Koran krijg ik geenszins het gevoel dat die twee teksten uit een en dezelfde bron komen, integendeel. Die vaststelling staat los van de vraag of God bestaat, of Allah bestaat, of beiden bestaan of dat geen van beiden bestaan. Puur fenomenologisch bezien moet je vaststellen dat, als islam en christendom in de kern hetzelfde zijn, we hebben te maken met een duotheïstische religie. Dus die aandacht voor de islam vanwege vermeende verwantschap met het christendom is onterecht.

Er lag nog een vraag: in hoeverre hoort de islam bij Nederland? Als individueel geloof natuurlijk voor de volle honderd procent, individuele geloofsvrijheid is het historisch fundament van ons land. Het was een van de hoofdredenen voor de Tachtigjarige Oorlog. Dat ‘een yder particulier in syn religie vrij sal moegen blijven’ stond in de tekst van de Unie van Utrecht (1579), hoe rudimentair de godsdienstvrijheid in die beginfase ook was. Dus iedereen die moslim wil zijn kan zijn gang gaan. Het grote probleem is dat bijna iedereen die geen moslim wil zijn maar het wel was, althans volgens moslims, helemaal zijn gang niet kan gaan – bijvoorbeeld de gang naar een kerk of een yogacursus of een hindoetempel of een bingoavond van de atheïstenbond.

Er zijn in Nederland enkele duizenden mensen die uit zichzelf hebben besloten moslim te worden - de rest werd het bij de geboorte. De omgeving zei het, en dus zijn ze het, voor het leven nog wel. Zeggen dat een zuigeling moslim is, heeft evenveel betekenis als zeggen dat zijn of haar lievelingscomponist Sibelius is: geen enkele. Door te zeggen en af te dwingen: dit kind is moslim voor het leven (en dat is wat dagelijks 80.000 pasgeborenen op deze planeet overkomt), kan het kind nooit kiezen voor de islam of enige andere religie of levensovertuiging.

Vrijheid
Want een geloof of levensovertuiging krijg je alleen door er zelf voor te kiezen en daarvoor is vrijheid van godsdienst en levensbeschouwing nodig. Met de Nederlandse wetgeving en de door ons getekende mensenrechtenverdragen erbij moeten we dus vaststellen dat er geen moslims bestaan, hooguit die nieuwe intreders. En daarmee vervalt het idee dat de islam bij Nederland hoort. Pas als de imams unisono van de daken roepen, en in de moskeeën vooral ook, dat ieder kind van islamitische ouders helemaal vrij is zelf te kiezen, en dat niemand een ander mag beletten religieuze en levensbeschouwelijke keuzes te maken en daar vrijuit over te spreken, en als ze het niet bij woorden laten maar het afvalligheidsverbod grondig aanpakken, ja, dan hoort de islam bij Nederland.

En als dat onhaalbaar is, als we in Nederland voorlopig verder moeten met geloofsdwang, bijvoorbeeld omdat politici weigeren zich sterk te maken tegen het religieus en levensbeschouwelijk discrimineren en stigmatiseren van zuigelingen, dan is omkering van de geloofsdwang wellicht een tussenoplossing: laat kinderen bepalen wat hun ouders moeten geloven, in plaats van andersom. De maatschappij zou er reuze van opknappen.

Michiel Hegener is journalist en auteur van het in 2005 verschenen boek Vrijheid van godsdienst.

sjaen
04-12-10, 11:52
Islam hoort alleen bij ons land als ze godsdienstvrijheid praktiseert



http://www.thomasevangelie.info/

zie logion 4

justus
04-12-10, 12:03
vrijheid van godsdienst houdt in dat eenieder de godsdienst van zijn keuze naar genoegen mag beleven. dat brengt met zich dat geen enkele godsdienst bij ons land behoort. immers, alsdan zou je een rangorde in godsdienstwaarde gaan aangeven. als atheist ben ik tegen iedere vorm van godsdienst, dus in zo een land kan en wil ik niet leven.

Slinger
04-12-10, 12:34
vrijheid van godsdienst houdt in dat eenieder de godsdienst van zijn keuze naar genoegen mag beleven. dat brengt met zich dat geen enkele godsdienst bij ons land behoort. immers, alsdan zou je een rangorde in godsdienstwaarde gaan aangeven. als atheist ben ik tegen iedere vorm van godsdienst, dus in zo een land kan en wil ik niet leven.

Maar atheïsme is natuurlijk ook een geloof, en nog wel een die helemaal bij Nederland hoort.

Slinger
04-12-10, 12:38
http://www.thomasevangelie.info/

zie logion 4

Ik zie het verband niet.

rbn
04-12-10, 12:45
Michiel Hegener:

Pas als de imams unisono van de daken roepen dat ieder kind van islamitische ouders helemaal vrij is zelf religieuze keuzes te maken, ja, dan hoort de islam bij Nederland.



in weerwil van wat michiel denkt is het niet aan islamitische gebedsvoordragers om te bepalen of de islaam wel of niet bij nederland hoort..
de soevereiniteit ligt bij het volk en niet bij een imaginaire elite van islamitische gebedsvoordragers.. michiel is danig in de war..

super ick
04-12-10, 12:50
Godsdienst leidt tot kliekjesvorming. Uitsluiten van mensen van buiten. Ook christenen maken zich er schuldig aan.

Slinger
04-12-10, 13:20
in weerwil van wat michiel denkt is het niet aan islamitische gebedsvoordragers om te bepalen of de islaam wel of niet bij nederland hoort..
de soevereiniteit ligt bij het volk en niet bij een imaginaire elite van islamitische gebedsvoordragers.. michiel is danig in de war..

Lees nog eens...

Slinger
04-12-10, 13:21
Godsdienst leidt tot kliekjesvorming. Uitsluiten van mensen van buiten. Ook christenen maken zich er schuldig aan.

Sommige christenen juist niet.

H.P.Pas
04-12-10, 13:41
Maar atheïsme is natuurlijk ook een geloof,

Geen postzegels verzamelen is ook een hobby.

:verveeld: Houdt dat nou nooit op ?

Bofko
04-12-10, 14:01
Geen postzegels verzamelen is ook een hobby.

:verveeld: Houdt dat nou nooit op ?

Ik vrees van niet.

Interessant verschijnsel is wel waarom gelovigen zo graag willen dat atheisme ook een geloof is. Daar zit iets heel dubbels in.

Eke
04-12-10, 14:28
Ik vrees van niet.

Interessant verschijnsel is wel waarom gelovigen zo graag willen dat atheisme ook een geloof is. Daar zit iets heel dubbels in.

Je zou het ook rationeel kunnen bekijken. We weten wel wat er met onze verpakking gebeurt als we dood zijn.

Vraag is : zijn we alleen maar verpakking of zijn we verpakking plus 'meer'

Geloof je dat er geen meer is : klaar.

Geloof je dat er wel meer is......andere opties.

Het is niet 100% wetenschappelijk bewezen dat er geen 'meer' is. Of kunnen jullie bewijzen van wel ? Er is ook niet bewezen dat er wel 'meer' is.

Dat houdt het lekker spannend :)

Bofko
04-12-10, 15:03
Je zou het ook rationeel kunnen bekijken. We weten wel wat er met onze verpakking gebeurt als we dood zijn.

Vraag is : zijn we alleen maar verpakking of zijn we verpakking plus 'meer'

Geloof je dat er geen meer is : klaar.

Geloof je dat er wel meer is......andere opties.

Het is niet 100% wetenschappelijk bewezen dat er geen 'meer' is. Of kunnen jullie bewijzen van wel ? Er is ook niet bewezen dat er wel 'meer' is.

Dat houdt het lekker spannend :)

Je hebt het hier over agnosticisme.
Strict genomen zijn de meeste atheisten agnosten, dat geldt niet voor de meeste gelovigen.Die schijnen te weten.
Dus mijn antwoord of er meer is heel simpel ; dat weet ik niet en kan ik ook nooit weten.Dus erover speculeren doe ik ook niet, dit i.t.t. de ietsisten. Dat speculeren kan wel spannend zijn ja, als dat iets toevoegt aan je spiritualiteit moet je het vooral doen.

Dit agnosticisch denken houdt in dat je leeft en handelt ALSOF je atheistisch bent , dwz geen kerk of moskee, geen God, geen gebeden, geen hogere werkelijkheid, geen moraal buiten de mens.Wel verwondering, spiritualiteit, meditatie, zelfdiscipline, creativiteit, ethiek en filosofie. Met wat figuurlijkheid gaan levenswandel-met-geloof en levenswandel-zonder-geloof naadloos in elkaar over.

Allicht zijn we verpakking + meer. Tenminste: Zolang we leven.

sjaen
04-12-10, 15:39
Ik zie het verband niet.

Oorspronkelijk geplaatst door super ick
Godsdienst leidt tot kliekjesvorming. Uitsluiten van mensen van buiten. Ook christenen maken zich er schuldig aan.

sjaen
04-12-10, 15:41
Geen postzegels verzamelen is ook een hobby.

:verveeld: Houdt dat nou nooit op ?
:giechel:

H.P.Pas
04-12-10, 15:42
Je zou het ook rationeel kunnen bekijken. We weten wel wat er met onze verpakking gebeurt als we dood zijn.

Vraag is : zijn we alleen maar verpakking of zijn we verpakking plus 'meer'


Ik denk, dat het hele beeld niet klopt. Wij worden los verkocht, onverpakt.

Eke
04-12-10, 16:04
Je hebt het hier over agnosticisme.
Strict genomen zijn de meeste atheisten agnosten, dat geldt niet voor de meeste gelovigen.Die schijnen te weten.
Dus mijn antwoord of er meer is heel simpel ; dat weet ik niet en kan ik ook nooit weten.Dus erover speculeren doe ik ook niet, dit i.t.t. de ietsisten. Dat speculeren kan wel spannend zijn ja, als dat iets toevoegt aan je spiritualiteit moet je het vooral doen.

Dit agnosticisch denken houdt in dat je leeft en handelt ALSOF je atheistisch bent , dwz geen kerk of moskee, geen God, geen gebeden, geen hogere werkelijkheid, geen moraal buiten de mens.Wel verwondering, spiritualiteit, meditatie, zelfdiscipline, creativiteit, ethiek en filosofie. Met wat figuurlijkheid gaan levenswandel-met-geloof en levenswandel-zonder-geloof naadloos in elkaar over.

Allicht zijn we verpakking + meer. Tenminste: Zolang we leven.

Gelovigen schijnen 'te weten', zeg je. Dat lijkt mss wel zo....Er zijn echter ook veel Gelovigen die alleen door innerlijke strijd ,door twijfelen en zoeken naar God 'op de rails' blijven....dit is ook in de Bijbel beschreven.Die weten het ook niet precies allemaal...

citaat Bofko
Interessant verschijnsel is wel waarom gelovigen zo graag willen dat atheisme ook een geloof is

Daar probeerde ik antwoord op te geven...

Reaktie Bofko
Dus mijn antwoord of er meer is heel simpel ; dat weet ik niet en kan ik ook nooit weten

Er is een categorie gelovigen die dit graag van je wil horen.."dat je ook zult moeten aannemen dat er niets is....dat je dat net zomin kunt bewijzen als zij hun aannames niet kunnen bewijzen."

Flauw eigenlijk ;)

Eke
04-12-10, 16:06
Ik denk, dat het hele beeld niet klopt. Wij worden los verkocht, onverpakt.

:hihi:

Met verpakking bedoel ik je stoffelijke lichaam..niet je pamper !

Eke
04-12-10, 16:11
Oorspronkelijk geplaatst door super ick
Godsdienst leidt tot kliekjesvorming. Uitsluiten van mensen van buiten. Ook christenen maken zich er schuldig aan.


Hoi Sjaen ! Dit is geen privilege van religies....

Alleen zou je verwachten op grond van de Leer dat de deur wijd open wordt gezet voor de buitenstaander, zonder diegene meteen te willen incorpereren :)

Maar gebeurt dat dan niet meer ?



Pfffff..ik zie al..je reageert op Slinger. Laat maar, dan.

Wide-O
04-12-10, 16:15
"Our belief is not a belief. Our principles are not a faith. We do not rely soley upon science and reason, because these are necessary rather than sufficient factors, but we distrust anything that contradicts science or outrages reason. We may differ on many things, but what we respect is free inquiry, openmindedness, and the pursuit of ideas for their own sake."
-Christopher Hitchens

"But I don`t have to know an answer. I don`t feel frightened by not knowing things, by being lost in the mysterious universe without having any purpose — which is the way it really is, as far as I can tell, possibly. It doesn`t frighten me."
-Richard Feynman

"I distrust those people who know so well what God wants them to do because I notice it always coincides with their own desires."
-Susan B. Anthony

"The beauty of religious mania is that it has the power to explain everything. Once God (or Satan) is accepted as the first cause of everything which happens in the mortal world, nothing is left to chance...logic can be happily tossed out the window."
-Stephen King

"That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence."
-Christopher Hitchens

Sjow. Nou weer aan de postzegels.

Slinger
04-12-10, 16:25
Oorspronkelijk geplaatst door super ick
Godsdienst leidt tot kliekjesvorming. Uitsluiten van mensen van buiten. Ook christenen maken zich er schuldig aan.

Maar logion 4 gaat daar helemaal niet over.

Slinger
04-12-10, 16:30
Geen postzegels verzamelen is ook een hobby.

:verveeld: Houdt dat nou nooit op ?

Goed laten we het dan geen geloof noemen, maar een opvatting. Ik bedoelde namelijk dat ook het atheïsme bij Nederland past.

Slinger
04-12-10, 16:31
Ik vrees van niet.

Interessant verschijnsel is wel waarom gelovigen zo graag willen dat atheisme ook een geloof is. Daar zit iets heel dubbels in.

Maakt mij niet uit hoor, als je het geen geloof wilt noemen, noem het dan maar anders. Een mening is het toch wel?

rbn
04-12-10, 16:38
Lees nog eens...

nee dank je..

Slinger
04-12-10, 16:45
nee dank je..

Jij liever niet begrijp hè?

rbn
04-12-10, 16:45
Geen postzegels verzamelen is ook een hobby.



dat is een hobby ja wanneer niet-postzegelverzamelaars in hun vrije tijd op een postzegelverzamelforum rondhangen om zich daar tegenover postzegelverzamelaars als niet-postzegelverzamelaars te manifesteren terwijl ze denigrerend het verzamelen van postzegels staan af te zeiken..
dat is een hobby..

Wide-O
04-12-10, 16:54
dat is een hobby ja wanneer niet-postzegelverzamelaars in hun vrije tijd op een postzegelverzamelforum rondhangen

Ik wist niet dat dit een postzegelverzamelforum was. Wens de vader van de gedachte?

sjaen
04-12-10, 19:19
Maar logion 4 gaat daar helemaal niet over.

Vraag de weg aan het kind in jou

4

Jezus zei:
Een man, oud van dagen, zal niet aarzelen
om een klein kind van zeven dagen oud,
te vragen naar de plaats van het leven,
en hij zal leven.
Want vele eersten zullen de laatsten zijn,
en zij zullen één zijn.

Het koninkrijk is in jezelf, zei Jezus in het vorige logion. Maar hoe zoek je dat? Wat is de weg daarheen? Laat je niet gidsen door degenen die beweren dat het koninkrijk in de hemel is of in de zee, waarschuwde het vorige logion. De hemel en de zee, of waar dan ook, dat is allemaal buiten jou. Daar moet je niet beginnen te zoeken.
Maak in plaats daarvan het kind in jou tot je innerlijke gids, zegt dit logion: vraag de weg aan een kind van zeven dagen oud.
Waarom 'zeven dagen oud'?
Ook hier moeten we bedenken dat Jezus sprak in de joodse cultuur.
In de joodse samenleving was het gebruikelijk jongetjes op de achtste dag na hun geboorte te besnijden. In het Oude Testament staat:
Al uw mannelijke kinderen moeten als ze acht dagen oud zijn besneden worden. Iedere onbesnedene moet uit zijn stam verwijderd worden. (Genesis 17:12)

Die besnijdenis is niet alleen lichamelijk een ingrijpende gebeurtenis. Er gebeurt meer. Na de besnijdenis valt de identiteit van het kind niet meer met zichzelf samen. Het wordt lid van een stam en krijgt de identiteit van ‘een besnedene.’
Daarmee wordt de kiem gelegd voor de vervreemding van het kind van zichzelf. Op de dag vóór de besnijdenis is het kind nog zichzelf. Het heeft nog geen identiteit gekregen van buitenaf, van ‘de wereld.’ Dan weet het nog ‘de plaats van het leven’. Maar als ‘besnedene’ valt het kind niet meer met zichzelf samen, het wordt door zijn identificatie met een culturele bepaaldheid een onwetende over zichzelf. De ervaring van het zelf wordt vervangen door geloof in een sociaal masker.

Maar de besnijdenis vervreemdt het kind niet alleen van zichzelf. Door de besnijdenis ontstaat meteen ook vervreemding van alle andere medemensen. Men ziet anderen alleen nog maar als ‘besnedenen’ en ‘niet besnedenen.’ Het maakt een onderscheid tussen ‘wij’ en ‘zij.’ ‘Wij’ zijn de goeden. En ‘zij’ deugen niet.
Dat is de oordelende blik, dat is kijken naar je medemens met een balk in je oog. Die oordelende blik maakt blind, niet alleen voor het eigen ware zelf, maar ook voor het ware zelf van alle andere mensen, ook die van de deelnemers aan het eigen ‘wij’. Want je ziet ook van hen niet meer wie ze in werkelijkheid zijn.
Maar, als je weer als een kind zou kunnen kijken, als een kind van zeven dagen oud dat nog niet besneden is, naar jezelf en naar anderen, zonder die balk in je oog, dan zul je ‘zien-wat-is.

Hier wordt ons dus al iets gezegd over hoe je een 'levende' kunt worden en 'de dood niet smaken'. Het kind in ons dat gestorven is door de besnijdenis moet weer tot leven gewekt worden. Je moet daartoe terug naar de staat van zijn waarin je je eigen identiteit en die van anderen nog niet ontleende aan 'de wereld'. Je moet terug naar het begin, naar wat je van oorsprong zelf was. Zo zul je ten laatste weer zijn als in het begin. Aan het eind van het spirituele pad zullen tenslotte vele laatsten, zoals de man oud van dagen, weer zijn als de eersten, als het kind in zichzelf. En dan ben je weer één met je eigen ware zelf en daarmee ook één met de Bron.
Daarom zegt Jezus in Marcus 9:37:
‘Wie in mijn naam één zo’n kind bij zich opneemt, neemt mij op; en wie mij opneemt, neemt niet mij op, maar hem die mij gezonden heeft.’
Dus ook hier die volgorde: kind worden, daardoor verenigen met de Christus, en daardoor weer met de Bron.

Harts intelligentie
04-12-10, 19:35
Vraag de weg aan het kind in jou

4

Jezus zei:
Een man, oud van dagen, zal niet aarzelen
om een klein kind van zeven dagen oud,
te vragen naar de plaats van het leven,
en hij zal leven.
Want vele eersten zullen de laatsten zijn,
en zij zullen één zijn.

Het koninkrijk is in jezelf, zei Jezus in het vorige logion. Maar hoe zoek je dat? Wat is de weg daarheen? Laat je niet gidsen door degenen die beweren dat het koninkrijk in de hemel is of in de zee, waarschuwde het vorige logion. De hemel en de zee, of waar dan ook, dat is allemaal buiten jou. Daar moet je niet beginnen te zoeken.
Maak in plaats daarvan het kind in jou tot je innerlijke gids, zegt dit logion: vraag de weg aan een kind van zeven dagen oud.
Waarom 'zeven dagen oud'?
Ook hier moeten we bedenken dat Jezus sprak in de joodse cultuur.
In de joodse samenleving was het gebruikelijk jongetjes op de achtste dag na hun geboorte te besnijden. In het Oude Testament staat:
Al uw mannelijke kinderen moeten als ze acht dagen oud zijn besneden worden. Iedere onbesnedene moet uit zijn stam verwijderd worden. (Genesis 17:12)

Die besnijdenis is niet alleen lichamelijk een ingrijpende gebeurtenis. Er gebeurt meer. Na de besnijdenis valt de identiteit van het kind niet meer met zichzelf samen. Het wordt lid van een stam en krijgt de identiteit van ‘een besnedene.’
Daarmee wordt de kiem gelegd voor de vervreemding van het kind van zichzelf. Op de dag vóór de besnijdenis is het kind nog zichzelf. Het heeft nog geen identiteit gekregen van buitenaf, van ‘de wereld.’ Dan weet het nog ‘de plaats van het leven’. Maar als ‘besnedene’ valt het kind niet meer met zichzelf samen, het wordt door zijn identificatie met een culturele bepaaldheid een onwetende over zichzelf. De ervaring van het zelf wordt vervangen door geloof in een sociaal masker.

Maar de besnijdenis vervreemdt het kind niet alleen van zichzelf. Door de besnijdenis ontstaat meteen ook vervreemding van alle andere medemensen. Men ziet anderen alleen nog maar als ‘besnedenen’ en ‘niet besnedenen.’ Het maakt een onderscheid tussen ‘wij’ en ‘zij.’ ‘Wij’ zijn de goeden. En ‘zij’ deugen niet.
Dat is de oordelende blik, dat is kijken naar je medemens met een balk in je oog. Die oordelende blik maakt blind, niet alleen voor het eigen ware zelf, maar ook voor het ware zelf van alle andere mensen, ook die van de deelnemers aan het eigen ‘wij’. Want je ziet ook van hen niet meer wie ze in werkelijkheid zijn.
Maar, als je weer als een kind zou kunnen kijken, als een kind van zeven dagen oud dat nog niet besneden is, naar jezelf en naar anderen, zonder die balk in je oog, dan zul je ‘zien-wat-is.

Hier wordt ons dus al iets gezegd over hoe je een 'levende' kunt worden en 'de dood niet smaken'. Het kind in ons dat gestorven is door de besnijdenis moet weer tot leven gewekt worden. Je moet daartoe terug naar de staat van zijn waarin je je eigen identiteit en die van anderen nog niet ontleende aan 'de wereld'. Je moet terug naar het begin, naar wat je van oorsprong zelf was. Zo zul je ten laatste weer zijn als in het begin. Aan het eind van het spirituele pad zullen tenslotte vele laatsten, zoals de man oud van dagen, weer zijn als de eersten, als het kind in zichzelf. En dan ben je weer één met je eigen ware zelf en daarmee ook één met de Bron.
Daarom zegt Jezus in Marcus 9:37:
‘Wie in mijn naam één zo’n kind bij zich opneemt, neemt mij op; en wie mij opneemt, neemt niet mij op, maar hem die mij gezonden heeft.’
Dus ook hier die volgorde: kind worden, daardoor verenigen met de Christus, en daardoor weer met de Bron.


ach , houd's toch op er mee : shame on u :

Great noble jewish prophet _human Jesus we believe in had nothing to do with the Bible ....

De bijbel is grotendeels menselijke verzinsels....


P.S.: islam als zodanig bestaat niet meer : op politiek, sociaal, economisch, juridisch ......niveaus ; dus ; komt wel terug hoor : don't worry :

islam die wordt juist tegenwoordig misbruikt door al die "moslim" dictaturen met name voor politiek & voor ander down _to_earth doeleinden juist onder actief steun van het "democratisch" westen tegen de wil & belangen van de moslim volkeren juist :

kortom :

islam als zodanig bestaat nu niet meer op volledig manier : niemand die wat zegt of wat doet tegen "moslim" afvalligen juist :

pas na de terug keer van islam als zodanig kan men zijn/haar irrelevent achterlijk mond openen erover , niet eerder :

& dan is het alleen de zaak van moslims & islam om met de zaal van afgevalligen wat te doen conform God's wetten in islam ... dus ....

Harts intelligentie
04-12-10, 19:41
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

wie heeft geknoeid met deze post van me ,??

Slinger
04-12-10, 19:55
wat een achterlijkheid & onzin allemaal, zeg :

Faith or islam are not a matter of opinions, dummies :

u don't decide for us how islam must look like , intolerant paternalist imperialists ....disgusting silly pathetic & tragic_hilarious really :

i don't know whether i should cry or laugh about it , well, i prefer to :lol:

besides : these are forms of :

Christian & secular materialistic atheistic inquisitions against islam & muslims in the 21st century :

This materialistic west without a soul seems not capable to produce anythingelse but degenerate forms of christiabnity : intolerant inquisitory discriminatory exclusive ignorant absolute criminal ....degenerate forms of christianity ...

we see that here also , so ! pathetic :lol:

Geloofsdwang, zoals door de islam gepraktiseerd, past nu eenmaal niet bij een open, tolerante maatschappij.

Harts intelligentie
04-12-10, 20:03
Oorspronkelijk geplaatst door Harts intelligentie
wat een achterlijkheid & onzin allemaal, zeg :

Faith or islam are not a matter of opinions, dummies :

u don't decide for us how islam must look like , intolerant paternalist imperialists ....disgusting silly pathetic & tragic_hilarious really :

i don't know whether i should cry or laugh about it , well, i prefer to

besides : these are forms of :

Christian & secular materialistic atheistic inquisitions against islam & muslims in the 21st century :

This materialistic west without a soul seems not capable to produce anythingelse but degenerate forms of christiabnity : intolerant inquisitory discriminatory exclusive ignorant absolute criminal ....degenerate forms of christianity ...

we see that here also , so ! pathetic

who had erased this post of mine ???

Harts intelligentie
04-12-10, 20:12
Geloofsdwang, zoals door de islam gepraktiseerd, past nu eenmaal niet bij een open, tolerante maatschappij.

:lol:

"tolerant open " matschappij ,?? :lol: laat me niet lachen hoor :

tolerant & open alleen voor degenen die de westerse kjik op de dingen willen omarmen juist , niet voor de rest :

zie "Gevoelsinhoud van secularisme " topic van me hier !

i call that : propaganda : a non_issue & christian & secular inquisitions against muslims & islam ...


wie zegt dat wie dan ook wat doet tegen afvallig "moslims " ???? , dummy :

dit is een non_issue omdat islam als zodanig bestaat tegenwoordig niet meer op politiek, juridisch, ....niveaus : ik ga mezelf niet herhalen ....


bijna de meerderheid van moslims hebben juist weinig tot niks te maken met islam tegenwoordig juist : vandaar moslims ' ondergang : so, what's the point ??? :

& even when islam as such will come back , islam will deal with those "muslims " who choose to leave islam according to God's laws & at home , not in non_muslim countries :



kortom:

niemand zou wat doen tegen "moslim" afvalligen tegenwoordig : een non_issue tegenwoordig ...

Harts intelligentie
04-12-10, 20:17
wat hebben jullie met Jesus te maken, hypocriet huichelaars , of wat heeft Jesus met jullie te maken ????


God ...zielig .....

Dit slaat echt alles, zeg :



shame on u : Jesus has nothing to do with u or u with him ....

Jesus had nothing to do with that biggest lie _joke ever : christianity & Bible .....shame on u ...


:lol:

Slinger
04-12-10, 20:17
kortom:

niemand zou wat doen tegen "moslim" afvalligen tegenwoordig : een non_issue tegenwoordig ...

De praktijk is anders.

Slinger
04-12-10, 20:20
Jesus had nothing to do with that biggest lie _joke ever : christianity & Bible .....shame on u ...


:lol:

Jezus heeft niets van doen met Allah, Mohammed en de koran.

Hij heeft zelfs gewaarschuwd tegen de Valse Profeet.

sjaen
04-12-10, 21:59
:lol:

kortom:

niemand zou wat doen tegen "moslim" afvalligen tegenwoordig : een non_issue tegenwoordig ...[/SIZE]

Goed zo :duim:

Bofko
05-12-10, 01:34
Maakt mij niet uit hoor, als je het geen geloof wilt noemen, noem het dan maar anders. Een mening is het toch wel?

Beweren dat een cirkel vierkant is, is ook een mening ? :moe:

super ick
05-12-10, 08:55
Sommige christenen juist niet.

Het is precies zoals je zegt: sommige.......

:traan1:

super ick
05-12-10, 08:56
Ik vrees van niet.

Interessant verschijnsel is wel waarom gelovigen zo graag willen dat atheisme ook een geloof is. Daar zit iets heel dubbels in.

Om ze beter te kunnen beargumenteren als homogene groep.

Slinger
05-12-10, 10:35
Beweren dat een cirkel vierkant is, is ook een mening ? :moe:

Nou, je zult mij geen oordeel horen uitspreken over het atheïsme. Zo lang de aanhangers christenen niet vervolgen ben ik al lang tevreden.

Harts intelligentie
05-12-10, 11:57
Jezus heeft niets van doen met Allah, Mohammed en de koran.

Hij heeft zelfs gewaarschuwd tegen de Valse Profeet.
Listen up, silly homo :

u're a ridiculous moron really :

Do u think u can "prove" anything via these sort of silly empty rhetorics ???

science , history & islam had proven many facts concerning those dead backward fairy tales religions : judaism & christianity : the last ones as THE biggest lies_jokes ever ,great noble jewish prophet_human Jesus we believe in & who was sent by Allah to jews only ; Jesus that had nothing to do with christianity as an invention of antisemistic Paulus as THE greatest liar ever , as THE greatest traitor of Jesus ever ....

so, i am not gonna talk any further about those dead religions declared as such by science, by islam, by history ...

Otherwise i would be taking those biggest dead lies_jokes ever : christianity , judaism seriously :lol: how could i take those biggest silly jokes _lies ever seriously = christianity & judaism ???? :lol: so !

Harts intelligentie
05-12-10, 12:02
Beweren dat een cirkel vierkant is, is ook een mening ? :moe:


Trying to square a circle is more like it ! :lol:

Harts intelligentie
05-12-10, 12:08
:lol:

zielig ...


There're so many irrational illogic mentally retarted morons here who can't listen to facts , historic facts, scientific facts , islamic facts .....that it's useless to talk to ....

There's no cure for stupidity indeed ...


How could i get excited about those biggest lies_jokes ever : christianity & judaism ???? facts about them are there for everybody to grasp : delivered by science, by history, by islam ...so ....

I am not gonna talk any further about those biggest jokes_lies ever : about those dead religions declared as such by science, by history, by islam ...so ...

:zwaai:

rbn
05-12-10, 19:07
Nou, je zult mij geen oordeel horen uitspreken over het atheïsme. Zo lang de aanhangers christenen niet vervolgen ben ik al lang tevreden.

heeft atheïsme dan aanhangers?

aboenoeh
05-12-10, 19:20
Nou, je zult mij geen oordeel horen uitspreken over het atheïsme. Zo lang de aanhangers christenen niet vervolgen ben ik al lang tevreden.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)

dit is nou het westerse atheistische gedachtegoed die tereur over de wereld verspreid om haar wankelede gedachtegoed een overlevingskans te geven .zolang ze de christenen niet vervolgen is slinger en co tevreden.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Slinger
05-12-10, 19:49
dit is nou het westerse atheistische gedachtegoed die tereur over de wereld verspreid om haar wankelede gedachtegoed een overlevingskans te geven .zolang ze de christenen niet vervolgen is slinger en co tevreden.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Die worden al genoeg vervolgd in de islamitische landen.

super ick
05-12-10, 19:51
Nou, je zult mij geen oordeel horen uitspreken over het atheïsme. Zo lang de aanhangers christenen niet vervolgen ben ik al lang tevreden.

Andersom is ook gebeurt.

super ick
07-12-10, 13:47
Robert Long heeft over de Christelijke normen en waarden nog eens een leuk liedje geschreven.

Toen ik bij jullie at en je vader gebood
Dat ik tijdens 't bidden m'n ogen sloot
Gaf ik toe, daar ik niet arrogant wilde lijken
Maar ik voelde hoe hij wel naar mij zat te kijken

En vanaf dat moment heb ik altijd geweten
Dat dat niet enkel gold voor 't gebed bij 't eten
Zodat ik toen die maaltijd meteen al betreurde
Hij beheerste je leven tot in 't absurde

En op zondag het bos in, dat mocht dan nog wel
Net als in de romances van 't weekblad Libelle
Maar als ik op zondag dan je hand wilde vatten
Nou dan keek je alsof ik je kuisheid wou jatten

refren':
Want 't leven was lijden, als je danste een heiden
Als je lachte te luchtig, als je kustte ontuchtig
Als je niet wilde werken of je ging niet ter kerke
Als je lui in de zon lag, als je fietste op zondag
Kortom alles was verkeerd, want dat had je geleerd

't Was verdomde moeilijk om jou te versieren
Want je zag haast geen kans om je teugels te vieren
Elke keer moest ik weer je complexen verdringen
Ja, ik mocht naar de kerk maar ik kon nooit eens zingen

Een keer sliep je met mij maar je was niet alleen
Want de satan of wie ook hing steeds om je heen
Als die er niet was was je vader d'r wel
Met een spreuk uit de bijbel van zonde en hel

refren'

Ja, ze hebben je leven wel grondig vergald
En je kans op wat liefde en vriendschap verknald
Wat men jou heeft geleerd is de angst om te leven
Om je borsten, je dijen, je hart echt te geven

Kom, ik stap maar eens op want ik ben overbodig
Heel veel sterkte voor later
Want dat heb je wel nodig


Toen werden de geloofsfanatici nog openlijk aangepakt. Een dergelijk liedje over de islam en haar dogma's is zie ik anno 2010 nog niet uitkomen.
Misschien bedoelt Geert dat wel met islamisering......

Nelis70
07-12-10, 14:54
Atheisten zijn gelovigen die zeggen dat er geen God is.

Agnosten zijn ongelovigen: die zeggen dat het onmogelijk is te weten of er een God is of niet.

Het is noch verifieerbaar, noch falsificeerbaar of er een God is, dus atheisten en theisten zijn beiden gelovigen.

De echte ongelovige is de agnost.


Je hebt het hier over agnosticisme.
Strict genomen zijn de meeste atheisten agnosten, dat geldt niet voor de meeste gelovigen.Die schijnen te weten.
Dus mijn antwoord of er meer is heel simpel ; dat weet ik niet en kan ik ook nooit weten.Dus erover speculeren doe ik ook niet, dit i.t.t. de ietsisten. Dat speculeren kan wel spannend zijn ja, als dat iets toevoegt aan je spiritualiteit moet je het vooral doen.

Dit agnosticisch denken houdt in dat je leeft en handelt ALSOF je atheistisch bent , dwz geen kerk of moskee, geen God, geen gebeden, geen hogere werkelijkheid, geen moraal buiten de mens.Wel verwondering, spiritualiteit, meditatie, zelfdiscipline, creativiteit, ethiek en filosofie. Met wat figuurlijkheid gaan levenswandel-met-geloof en levenswandel-zonder-geloof naadloos in elkaar over.

Allicht zijn we verpakking + meer. Tenminste: Zolang we leven.

mark61
07-12-10, 19:30
Islam hoort alleen bij ons land als ze godsdienstvrijheid praktiseert[/SIZE]

De Volkskrant, Michiel Hegener, 04-12-2010 08:00

Pas als de imams unisono van de daken roepen dat ieder kind van islamitische ouders helemaal vrij is zelf religieuze keuzes te maken, ja, dan hoort de islam bij Nederland.

Want dat geldt voor alle christenen, joden en verdere godsdienstaanhangers in NL?

Een godsdienst praktiseert niks. Het is geen mens. Volkomen verward gebrabbel.

Slinger
07-12-10, 19:32
Want dat geldt voor alle christenen, joden en verdere godsdienstaanhangers in NL?

Ja


Een godsdienst praktiseert niks. Het is geen mens. Volkomen verward gebrabbel.

Dom gebabbel van jou om een stelling weg te praten.

fisherman1969
07-12-10, 19:39
Je hebt het hier over agnosticisme.
Strict genomen zijn de meeste atheisten agnosten, dat geldt niet voor de meeste gelovigen.Die schijnen te weten.
Dus mijn antwoord of er meer is heel simpel ; dat weet ik niet en kan ik ook nooit weten.Dus erover speculeren doe ik ook niet, dit i.t.t. de ietsisten. Dat speculeren kan wel spannend zijn ja, als dat iets toevoegt aan je spiritualiteit moet je het vooral doen.

Dit agnosticisch denken houdt in dat je leeft en handelt ALSOF je atheistisch bent , dwz geen kerk of moskee, geen God, geen gebeden, geen hogere werkelijkheid, geen moraal buiten de mens.Wel verwondering, spiritualiteit, meditatie, zelfdiscipline, creativiteit, ethiek en filosofie. Met wat figuurlijkheid gaan levenswandel-met-geloof en levenswandel-zonder-geloof naadloos in elkaar over.

Allicht zijn we verpakking + meer. Tenminste: Zolang we leven.

:duim:

mark61
07-12-10, 19:45
Ik vrees van niet.

Interessant verschijnsel is wel waarom gelovigen zo graag willen dat atheisme ook een geloof is. Daar zit iets heel dubbels in.

Iets panisch, zelfs.

Tis bizar, ze hebben dat idee blijkbaar nodig omdat ze zichzelf anders zo, ja wat, sullig vinden?

mark61
07-12-10, 19:47
dat is een hobby ja wanneer niet-postzegelverzamelaars in hun vrije tijd op een postzegelverzamelforum rondhangen om zich daar tegenover postzegelverzamelaars als niet-postzegelverzamelaars te manifesteren terwijl ze denigrerend het verzamelen van postzegels staan af te zeiken..
dat is een hobby..

Wie doet waar wat? Je bent een beetje in de war.

mark61
07-12-10, 19:53
"But I don`t have to know an answer. I don`t feel frightened by not knowing things, by being lost in the mysterious universe without having any purpose — which is the way it really is, as far as I can tell, possibly. It doesn`t frighten me."
-Richard Feynman

Een heel fijne man was dat. Mongolenliefhebber, ook nog :hihi:

rbn
07-12-10, 19:53
Wie doet waar wat? Je bent een beetje in de war.

als h.p.pas vragen of opmerkingen heeft op mijn post dan hoor ik dat wel direct van hem en niet via jou..

mark61
07-12-10, 19:57
Magoed, een of andere malloot bedenkt opeens dat de meeste mensen gelovig zijn omdat hun ouders dat al waren. Geheel Nieuw Inzicht.

Was nooit een probleem, tot er moslims in NL kwamen wonen :moe:

Doodmoe word je van zulke sukkels. Zijn ze kwaadaardig of dom, of allebei?

mark61
07-12-10, 19:58
als h.p.pas vragen of opmerkingen heeft op mijn post dan hoor ik dat wel direct van hem en niet via jou..

Hoezo? Ik ben zijn secretaris niet. Ik vraag je wat.

Vanwaar dat gedraai en gewring? Gedraag je.

rbn
07-12-10, 20:03
Atheisten zijn gelovigen die zeggen dat er geen God is.

Agnosten zijn ongelovigen: die zeggen dat het onmogelijk is te weten of er een God is of niet.

Het is noch verifieerbaar, noch falsificeerbaar of er een God is, dus atheisten en theisten zijn beiden gelovigen.

De echte ongelovige is de agnost.


dat snap ik niet.. als atheïsme een geloof is, dan is angnosticisme toch ook een geloof?.. (ervan uitgaande dat je het woord 'geloof' niet letterlijk opvat en het als een levensbeschouwing bedoeld)

The Alchemist
07-12-10, 20:06
:lol:

Rustig aan, jongens & meisjes

:zwaai:

rbn
07-12-10, 20:12
Hoezo? Ik ben zijn secretaris niet. Ik vraag je wat.

Vanwaar dat gedraai en gewring? Gedraag je.

zo te zien ben je wel zijn secretaresse.. ik kan geen post schrijven aan hem of jij komt vervolgens opdraven om het woord te voeren.. daar heb ik geen zin meer in.. als h.p.pas vragen of opmerkingen heeft naar aanleiding van mijn post dan reageert hij zelf maar..

Pizzaman
07-12-10, 20:20
Een dergelijk liedje over de islam en haar dogma's is zie ik anno 2010 nog niet uitkomen.
Misschien bedoelt Geert dat wel met islamisering......

Ik denk dat ie dat onder andere bedoelt.
Met 'islamisering' wordt bedoeld het overnemen van gewoonten die met de islam te maken hebben, overigens heeft het niks te maken met dwamg of dergelijke.

Maar als voorbeeld: alle gevangenen eten halal, want we kunnen natuurlijk halal en niet-halal eten serveren, maar dat kost meer dan alleen halal. Dus dan eten ze allemaal maar halal.

De dictatuur van de minderheid.

Overigens moet ik daarbij aantekenen, dat ik zelf denk dat het eigenlijk een dictatuur is van de MEERDERHEID, namelijk van de geitenwollensokkenmaffia.
Zo heb je dat schilderij met die varkentjes, geen moslim die daar wat mee te maken had, maar wel die GWS-maffia.

H.P.Pas
07-12-10, 23:11
zo te zien ben je wel zijn secretaresse.. ik kan geen post schrijven aan hem of jij komt vervolgens opdraven om het woord te voeren.. daar heb ik geen zin meer in.. als h.p.pas vragen of opmerkingen heeft naar aanleiding van mijn post dan reageert hij zelf maar..

Dit is een openbaar forum; iedereen kan op alles reageren.
Als je daar geen zin in hebt en een onderonsje wilt kun je pm'en.

PS. Waarom heb je je nick veranderd ?

Bofko
08-12-10, 10:07
Ik vrees van niet.

Interessant verschijnsel is wel waarom gelovigen zo graag willen dat atheisme ook een geloof is. Daar zit iets heel dubbels in.Iets panisch, zelfs.

Tis bizar, ze hebben dat idee blijkbaar nodig omdat ze zichzelf anders zo, ja wat, sullig vinden?

Zoiets ja. Religie is natuurlijk een goed middel om spirituele diepgang te verkrijgen maar juist niet voor rationele diepgang.Na 2 keer doorvragen kom je al bij God uit en dat was het dan.

En zo'n forum als dit is natuurlijk bij uitstek een rationeel podium. Ieder forum trouwens.

Bart.NL
08-12-10, 10:44
Hoe de zaken zijn, hangt niet af van wat je gelooft of denkt.

Dat is een fout die veel gelovigen en ongelovigen maken.

Nog een bizar verhaal (dit heb ik uit een boek):

In Monza, Italy, King Umberto I, went to a small restaurant for dinner, accompanied by his aide-de-camp, General Emilio Ponzia-Vaglia. When the owner took King Umberto's order, the King noticed that he and the restaurant owner were virtual doubles, in face and in build. Both men began discussing the striking resemblances between each other and found many more similarities. Both men were born on the same day, of the same year, March 14th, 1844. Both men had been born in the same town, Turin. Both men married on the same date with a woman with same name, Margherita. The restauranteur opened his restaurant on the same day King Umberto was crowned King of Italy. On the 29th July 1900, King Umberto was informed that the restauranteur had died that day in a mysterious shooting accident. As he expressed his regret, King Umberto was assassinated by an anarchist in the crowd.

Het is ook hier te lezen, samen met 19 andere soorgelijke verhalen:
http://www.oddee.com/item_82923.aspx

De vraag is of deze verhalen zo onwaarschijnlijk zijn, dat je moet uitgaan van een script schrijver (God) of dat deze zaken binnen de wetten van het toeval te verklaren zijn. Misschien kun je een andere verklaring bedenken.

Voor zover ik heb kunnen nagaan, is dit verhaal waar. Maar misschien kan iemand aantonen dat het een broodje aap verhaal is. Graag zelfs.

mark61
08-12-10, 10:55
zo te zien ben je wel zijn secretaresse.. ik kan geen post schrijven aan hem of jij komt vervolgens opdraven om het woord te voeren.. daar heb ik geen zin meer in.. als h.p.pas vragen of opmerkingen heeft naar aanleiding van mijn post dan reageert hij zelf maar..

Het is een openbaar forum en iedereen kan en mag op alles reageren. Jij verzint een smoesje om geen antwoord te hoeven geven.

Waarom heb je je nick veranderd, ait2? Iedereen heeft toch meteen door dat je dezelfde achterbakse draaikont bent die de aandacht probeert af te leiden wanneer hij in het nauw raakt door lastige vragen? En dan was dit vraagje nog nauwelijks lastig te noemen.

Je zuigt, nog steeds.

rbn
08-12-10, 11:22
Dit is een openbaar forum; iedereen kan op alles reageren.
Als je daar geen zin in hebt en een onderonsje wilt kun je pm'en.


PS. Waarom heb je je nick veranderd ?

ja dat is waar..


dat doet er niet toe.. maar als je het toch weten wilt kun je me pm-en..

rbn
08-12-10, 11:26
Het is een openbaar forum en iedereen kan en mag op alles reageren. Jij verzint een smoesje om geen antwoord te hoeven geven.

Waarom heb je je nick veranderd, ait2? Iedereen heeft toch meteen door dat je dezelfde achterbakse draaikont bent die de aandacht probeert af te leiden wanneer hij in het nauw raakt door lastige vragen? En dan was dit vraagje nog nauwelijks lastig te noemen.

Je zuigt, nog steeds.

je bent weer op oorlogspad zie ik..

ELdorado
08-12-10, 11:45
Zoiets ja. Religie is natuurlijk een goed middel om spirituele diepgang te verkrijgen maar juist niet voor rationele diepgang.Na 2 keer doorvragen kom je al bij God uit en dat was het dan.

En zo'n forum als dit is natuurlijk bij uitstek een rationeel podium. Ieder forum trouwens.

wat een uiterst simplistisch idioot populistisch ideologisch Eurocentrisch & christelijke projecties, zeg :


kom op , schiet op : je loopt veel achter met betrekking tot de laatste ontwikkelingnen op het niveau van denken, epistemologie, ethiek, logica ....

ga je je maar bijscholen ....

U can hold no one responsible for ur ignorance but urself ...

ELdorado
08-12-10, 11:46
Dit is een openbaar forum; iedereen kan op alles reageren.
Als je daar geen zin in hebt en een onderonsje wilt kun je pm'en.

PS. Waarom heb je je nick veranderd ?

ok,but fact is :

is that mark 61 acts like ur conditioned dog really, mr.Pavlov ...i wonder why !


P.S.: try to be fair : don't stand up for or defend ur "friends" or dogs unconditionally ...no matter what ...

ELdorado
08-12-10, 11:48
..


why did u call me a ...christian fundamentalist ???? !!!!!!!! :tover:

I was called many things but never that ! :lol:

ELdorado
08-12-10, 11:57
Het is een openbaar forum en iedereen kan en mag op alles reageren. Jij verzint een smoesje om geen antwoord te hoeven geven.

Waarom heb je je nick veranderd, ait2? Iedereen heeft toch meteen door dat je dezelfde achterbakse draaikont bent die de aandacht probeert af te leiden wanneer hij in het nauw raakt door lastige vragen? En dan was dit vraagje nog nauwelijks lastig te noemen.

Je zuigt, nog steeds.

Jawel ,het is een openbaar forum ...blablabla ....maar je zit hier maar mensen alleen maar af te zeiken :

in de functie van hp hond soms , van een papagaai soms, van een imitating monkey soms ...

wat is er met je , jongen ???

laat de mensen hun vrijheid van speech, van denken, van geloof .... uitoefenen ...in alle vrijheid & rust ...

reageer's inhoudelijk of wegwezen : laat mensen met rusr & houd's op met deze wijven zinloos geklets , zeg ...

knuppeltje
08-12-10, 12:00
laat mensen met rusr & houd's op met deze wijven zinloos geklets , zeg ...

Waarom zou men?

Moeten ze maar niet op een forum prikken.

Sallahddin
08-12-10, 12:05
Waarom zou men?

Moeten ze maar niet op een forum prikken.


nou, waaroom niet ???

je weet wat ik bedoel toch wel :

men moet proberen inhoudelijk te reageren , niet van die zinloos persoonlijk wijven geklets te hanteren zoals die mark doet : alleen maar mensen afzeiken & de hond van hp spelen ....

vermoeiend & zinloos ...slaat nergens op bovendien ...

rbn
08-12-10, 12:09
De vraag is of deze verhalen zo onwaarschijnlijk zijn, dat je moet uitgaan van een script schrijver (God) of dat deze zaken binnen de wetten van het toeval te verklaren zijn. Misschien kun je een andere verklaring bedenken.

Voor zover ik heb kunnen nagaan, is dit verhaal waar. Maar misschien kan iemand aantonen dat het een broodje aap verhaal is. Graag zelfs.

realiteit is gekker dan fictie.. wat dat betreft is er geen reden om aan te nemen dat het een broodje aap is..
het verhaal circuleert op een tiental sites maar een bron wordt er zo te zien niet bij vermeld.. dat maakt het lastig om te achterhalen of het op feiten gebasseerd is..

er is een variant van dit verhaal met nog meer drama erin :

sometime around the turn of the previous century, King Umberto I of Italy discovered a plot against his life. By mere chance his men stumbled upon a baker in another city who was an astonishing double for the king.

Upon Meeting the king, it was discovered that they were both named Umberto, had been born on the same day, in the same year on opposite sides of the same city, their wives had the same first name and they had the same number of children who though born on different dates had the same names as well.

The king enlisted the baker to serve as his double, his stand in during the period of crisis andunrest that saw him in jeopardy, offering to reward him handsomely.

The King was scheduled to make a public appearance and new that an assassination attempt was likely. The baker accepted the offer and when the time came, the two Umbertos traded places.

As the event came to a close, a shot rang out from nearby, striking and killing the baker-Umberto who was filling in for the king, before the news could be brought to the king, the bakery was robbed and the thief shot and killed the king who was filling in for the baker

i'm still fact-checking this one, but as i recall, the appearance of a doppelganger is said t obe an ill omen.

in the case of the king and the baker, finding their duplicate selves proved fatal.

knuppeltje
08-12-10, 12:13
nou, waaroom niet ???

men moet proberen inhoudelijk te reageren , niet van die zinloos persoonlijk wijven geklets te hanteren zoals die mark doet : alleen maar mensen afzeiken & de hond van hp spelen .......slaat nergens op bovendien ...

Die goser is nu net een van dedenen die juist altijd inhoudelijk reageert. Dat er bij zijn die er dan geen snars van begrijpen, dat dan hun probleem.

Ok, dat gruwelijk schelden van hem niet meegerekend dan.

Shit, misschien is dat toch. :stout:

Sallahddin
08-12-10, 12:32
Die goser is nu net een van dedenen die juist altijd inhoudelijk reageert. Dat er bij zijn die er dan geen snars van begrijpen, dat dan hun probleem.

Ok, dat gruwelijk schelden van hem niet meegerekend dan.

Shit, misschien is dat toch. :stout:

!!!!!!!!!!!!!!!! :zwaai:

I see every single day that objectivity does not exist , not even at the level of excat sciences, let alone elsewhere , so ....no need for more or for further bitchy talk ...

most of u guys are just Eurocentric egocentric individualistic selfish bitches : metaphorically speaking :

displaying ur own mental masturbation, mental prostitution, mental strip _tease ...on this forum : a real pervert orgy , i see here everyday : don't wanna make no part of it !

Freud was mostly right when his pervert psychology is applied to distorted twisted materialistic psychologies :

Freud's main mistake is that he generalised his results obtained at the level of gay & pervert psychologies to ...healthy ones ....= unscientific in that regard :

+ psychology is just a pseudo_science in fact , together with the rest of human sciences indeed & even exact sciences & human sciences are dominated by materialism as an ideology & by its mechanical materialistic paradigms :

materialism as an ideology practicing a kindda totalitarianism & dictatorship at the level of human thought, ethics, logics , epistemology ...at the level of exact sciences, , human sciences ....by excluding all other potential paradigms but its own ....

but that's been changing by anti_Eurocentrism & by other thoughtstreams :

many scientists , thinkers , philosophers ...have been blowing the whistle since then :

their messages are getting more & more heard by & through to the people , so ...

u guys will be put in a museum soon enough if u don't try to catch up with the progress train .....

what a world we live in ...

knuppeltje
08-12-10, 12:55
I see every single day that objectivity does not exist , not even at the level of excat sciences, let alone elsewhere , so ....no need for more or for further bitchy talk ...

Zeer goed gezien Salah. Ik zie het hier ook elke dag, en ook ik erger me eraan kapot.

Vooral dat laatste Salah, ga je je daar vanaf nu aan houden, of blijft het bij een wezenloos gebrabbel, zoals over Freud bijvoorbeeld?

Bofko
08-12-10, 14:07
kom op , schiet op : je loopt veel achter met betrekking tot de laatste ontwikkelingnen op het niveau van denken, epistemologie, ethiek, logica ....


Vertel eens iets over die laatste ontwikkelingen op het gebied van denkniveau, epistemologie, ethiek, logica ....

Slinger
08-12-10, 14:12
Vertel eens iets over die laatste ontwikkelingen op het gebied van denkniveau, epistemologie, ethiek, logica ....

Zo'n vraag is veels te Eurocentrisch. Weet je dan niet dat de bronnen van de islam altijd gelijk hebben?

H.P.Pas
08-12-10, 14:25
Weet je dan niet dat de bronnen van de islam altijd gelijk hebben?

Je bedoelt de bronen, neem ik aan.

Bart.NL
08-12-10, 15:45
realiteit is gekker dan fictie.. wat dat betreft is er geen reden om aan te nemen dat het een broodje aap is..
het verhaal circuleert op een tiental sites maar een bron wordt er zo te zien niet bij vermeld.. dat maakt het lastig om te achterhalen of het op feiten gebasseerd is..

er is een variant van dit verhaal met nog meer drama erin :

sometime around the turn of the previous century, King Umberto I of Italy discovered a plot against his life. By mere chance his men stumbled upon a baker in another city who was an astonishing double for the king.

Upon Meeting the king, it was discovered that they were both named Umberto, had been born on the same day, in the same year on opposite sides of the same city, their wives had the same first name and they had the same number of children who though born on different dates had the same names as well.

The king enlisted the baker to serve as his double, his stand in during the period of crisis andunrest that saw him in jeopardy, offering to reward him handsomely.

The King was scheduled to make a public appearance and new that an assassination attempt was likely. The baker accepted the offer and when the time came, the two Umbertos traded places.

As the event came to a close, a shot rang out from nearby, striking and killing the baker-Umberto who was filling in for the king, before the news could be brought to the king, the bakery was robbed and the thief shot and killed the king who was filling in for the baker

i'm still fact-checking this one, but as i recall, the appearance of a doppelganger is said t obe an ill omen.

in the case of the king and the baker, finding their duplicate selves proved fatal.

Ik heb het uit een boek. Ik heb gegoogled op "umberto hoax" maar vond niks. Waarschijnlijk is het dus waar. Er zijn toevallen die toevallig kunnen ontstaan en een aantal uit die lijst van 20 zou een samenloop van omstandigheden kunnen zijn.

Maar bij het verhaal van Umberto kan dit niet naar mijn mening. Als je genoeg van dit soort feiten hebt, kun je volgens mij daaruit afleiden dat er een Scriptschrijver is. Hetzelfde geldt voor de 11-toevallen en de alarmnummer toevallen.

Harts intelligentie
08-12-10, 17:48
Vertel eens iets over die laatste ontwikkelingen op het gebied van denkniveau, epistemologie, ethiek, logica ....

wat moet ik precies daarover vertellen dan ??? : da's en heel wijd open deur ....alsof je niet op de hoogte zou zijn van dat allemaal :

Ik kan je wel boeken tips daarover geven : doe ik hier al lang , dus !

post_modernisme , Oriental holisme & de rest ...Kijk bijv naar deze uniek boek :

"Lifting the veil : the feminine face of science " by organic chemist : Linda Jean Shepherd : awesome :

over de post_modernistic neo_feminism's philo van de wetenschap, epistemologie, ethiek .....inspired by Oriental holism, by the science of complexity, by quantum mechanics, quantum theory ... , by Jung's depth psychology : the latter that was inspired by buddhism, taoism ...

intorducing heart, feeling , intuition to science & epistemology as sources of knowledge together with rational thought , empirics .....

Harts intelligentie
08-12-10, 17:55
Je bedoelt de bronen, neem ik aan.



keep ur dogs on leash , Pavlov : they 're trespassing ; otherwise i will have to shoot them dead ! :lol: kidding , no kidding ...

mark61
08-12-10, 17:58
reageer's inhoudelijk of wegwezen : laat mensen met rusr & houd's op met deze wijven zinloos geklets , zeg ...

Ik heb nog 20 inhoudelijke vragen aan jou liggen die je nooit beantwoordt. Weigert te beantwoorden. Waar je omheen draait, over andere onderwerpen begint, begint te schelden. Inhoudelijk ho maar.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

mark61
08-12-10, 18:00
Ja


Dom gebabbel van jou om een stelling weg te praten.

Stompzinnig commentaar. Hoe kan een godsdienst iets praktizeren?

mark61
08-12-10, 18:02
Jawel ,het is een openbaar forum ...blablabla ....maar je zit hier maar mensen alleen maar af te zeiken :

Ik zie jou in dit topic alleen maar schelden.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Slinger
08-12-10, 18:09
wat moet ik precies daarover vertellen dan ??? .

Jij kunt nergens iets over vertellen, over niets kun je nadere uitleg geven.

Je uit alleen vage kreten.

Alles wat je beweert hangt in de lucht, inclusief je beweringen over het christendom en de islam.

ismailsalaam1
08-12-10, 18:17
Citaat=ELdorado;573680

wat een uiterst simplistisch idioot populistisch ideologisch Eurocentrisch & christelijke projecties, zeg :

kom op , schiet op : je loopt veel achter met betrekking tot de laatste ontwikkelingnen op het niveau van denken, epistemologie, ethiek, logica .ga je je maar bijscholen ....

U can hold no one responsible for ur ignorance but urself ...

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)[/QUOTE]



(Citaat Hart's Intelligence)

ach, Buddy :

het is dweilen met de kraan open :

deze "moslim" meneer hier net als velen op deze wereld denkt dat secularisme & democratie de weg naar aardse & hiernamaals paradijs vrij maken :

& dat er geen ander beiter optie zou zijn wat dat betreft :

zo kortzichtig paternalistiscxh imperialistisch ...tragi_hilarisch Eurocentrisch als wat :

Eurocentrisme dies hard , i see :



i explained that to him in the sense that Eurocentrism = modernism = "enlightenment" zijn al gepasseerd stations die werden zelfs fundamenteel weerlegd door post_modernisme bijv die al die modernisme 's "universalisme, objectiviteit , waarheid " claims naar Alice's wonderland had gestuurd:

maar hij luister niet , dus ..

________________

Zullen we jullie de contra-Eurocentristen noemen?

EL (dorado) CHE

en EL die HART

Ja 't moet kunnen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Harts intelligentie
08-12-10, 18:31
Ik heb nog 20 inhoudelijke vragen aan jou liggen die je nooit beantwoordt. Weigert te beantwoorden. Waar je omheen draait, over andere onderwerpen begint, begint te schelden. Inhoudelijk ho maar.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Try me now then :

shoot : take ur best shot !

ik ben bereid jou vragen zo veel mogelijk te trachten te beaantwoorden , deal ???

Harts intelligentie
08-12-10, 18:39
Ik zie jou in dit topic alleen maar schelden.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

ik doe meer dan "schelden" alleen ; dat weet je :

zie hoe mijn ogenschijnlijke "schelden" zijn in feite ironie, sarcasme, metaforen, woordenspel , choc therapieen , deductief logica , soms wel , soms niet ...hangt af van de situatie , context in kwestie ...


nou, hangt af van de publiek in kwestie !

just remember there's nothing more stimulating for human intelligence than chocs ...



begin bij jezelf inderdaad : dat klopt : doe ik ook : tracht ik te doen althans :

ik ben niet wat je dent ik ben , andersom is ook waar : dat zijn maar van die wederzijds mentaal beelden die we van elkaar hebben : kloppen niet !

see my Alchemist's signature : see also that "butterfly effect" : the science of complexity or the theory of chaos : individual tiny action can make the difference indeed : i can change if u're willing to do the same then :

i just behave according to people's attitudes , behaviours ....sometimes ..mostly not !

Harts intelligentie
08-12-10, 18:39
!!!!!!!!!!!!!

Harts intelligentie
08-12-10, 18:53
Citaat=ELdorado;573680

wat een uiterst simplistisch idioot populistisch ideologisch Eurocentrisch & christelijke projecties, zeg :

kom op , schiet op : je loopt veel achter met betrekking tot de laatste ontwikkelingnen op het niveau van denken, epistemologie, ethiek, logica .ga je je maar bijscholen ....

U can hold no one responsible for ur ignorance but urself ...

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)



(Citaat Hart's Intelligence)

ach, Buddy :

het is dweilen met de kraan open :

deze "moslim" meneer hier net als velen op deze wereld denkt dat secularisme & democratie de weg naar aardse & hiernamaals paradijs vrij maken :

& dat er geen ander beiter optie zou zijn wat dat betreft :

zo kortzichtig paternalistiscxh imperialistisch ...tragi_hilarisch Eurocentrisch als wat :

Eurocentrisme dies hard , i see :



i explained that to him in the sense that Eurocentrism = modernism = "enlightenment" zijn al gepasseerd stations die werden zelfs fundamenteel weerlegd door post_modernisme bijv die al die modernisme 's "universalisme, objectiviteit , waarheid " claims naar Alice's wonderland had gestuurd:

maar hij luister niet , dus ..

________________

Zullen we jullie de contra-Eurocentristen noemen?

EL (dorado) CHE

en EL die HART

Ja 't moet kunnen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl[/QUOTE]

Bedoel je anti_Eurocentrism ???

zie anti_Eurocentrism post_modernism & the rest ...........

many great scientists, thinkers , philosphers & others have "embraced" that thoughtstream combined with Oriental holism ; combined with he science of complexity, quantum theory, quantum mechanics' uncertainty & unpredictability ...

I can give u some great book tips on the matter if u want to : all u have is just ask !

there's a real thought revolution out there taking place world wide that will change the very nature of human thought, logics, ethics , epistemology , empirics ....radically while u , guys , u just keep applying that backward Eurocentrism of urs as if nothing has changed in that regard :

see how post_modernism for example as the logical conclusion of modernism calls for pluralism, relativism ....even outside of western thought, outside of liberal democracy .............

The west is not the world, buddy : just a part of it ...

Sallahddin
09-12-10, 12:30
Lost ur tongues ??? :lol:

Thought so indeed !

super ick
09-12-10, 14:25
zie hoe mijn ogenschijnlijke "schelden" zijn in feite ironie, sarcasme, metaforen, woordenspel , choc therapieen , deductief logica , soms wel , soms niet ...hangt af van de situatie , context in kwestie ...


see my Alchemist's signature : see also that "butterfly effect" : the science of complexity or the theory of chaos : individual tiny action can make the difference indeed : i can change if u're willing to do the same then :

i just behave according to people's attitudes , behaviours ....sometimes ..mostly not !


Jaja daar betalen wij allemaal voor burgers van Nederland: Internetten in gekkenhuizen.
Zie het resultaat hierboven.
Wat die kerel uitkraamt in dat uurtje dat zijn dwangbuis uit mag.

Ik hoop voor je dat ze spoedig de juiste medicatie vinden om je aandoening enigzins leefbaar te maken.
Anders moeten ze je maar in een roesje houden. Dit is ook een mensonwaardig bestaan zo. Ik leef met je mee.

Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.
Islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur, islam is superieur.

Zo en nu lekker rustig naar bed en van je piemel afblijven!

Sallahddin
09-12-10, 18:47
:lol:

Sallahddin
09-12-10, 18:48
T.A.v. Super dick : :lol:



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje
Die goser is nu net een van dedenen die juist altijd inhoudelijk reageert. Dat er bij zijn die er dan geen snars van begrijpen, dat dan hun probleem.

Ok, dat gruwelijk schelden van hem niet meegerekend dan.

Shit, misschien is dat toch.

!!!!!!!!!!!!!!!!

I see every single day that objectivity does not exist , not even at the level of excat sciences, let alone elsewhere , so ....no need for more or for further bitchy talk ...

most of u guys are just Eurocentric egocentric individualistic selfish bitches : metaphorically speaking :

displaying ur own mental masturbation, mental prostitution, mental strip _tease ...on this forum : a real pervert orgy , i see here everyday : don't wanna make no part of it !

Freud was mostly right when his pervert psychology is applied to distorted twisted materialistic psychologies :

Freud's main mistake is that he generalised his results obtained at the level of gay & pervert psychologies to ...healthy ones ....= unscientific in that regard :

+ psychology is just a pseudo_science in fact , together with the rest of human sciences indeed & even exact sciences & human sciences are dominated by materialism as an ideology & by its mechanical materialistic paradigms :

materialism as an ideology practicing a kindda totalitarianism & dictatorship at the level of human thought, ethics, logics , epistemology ...at the level of exact sciences, , human sciences ....by excluding all other potential paradigms but its own ....

but that's been changing by anti_Eurocentrism & by other thoughtstreams :

many scientists , thinkers , philosophers ...have been blowing the whistle since then :

their messages are getting more & more heard by & through to the people , so ...

u guys will be put in a museum soon enough if u don't try to catch up with the progress train .....

what a world we live in ...

Bofko
09-12-10, 22:24
wat moet ik precies daarover vertellen dan ??? : da's en heel wijd open deur ....alsof je niet op de hoogte zou zijn van dat allemaal :

Ik kan je wel boeken tips daarover geven : doe ik hier al lang , dus !

post_modernisme , Oriental holisme & de rest ...Kijk bijv naar deze uniek boek :

"Lifting the veil : the feminine face of science " by organic chemist : Linda Jean Shepherd : awesome :

over de post_modernistic neo_feminism's philo van de wetenschap, epistemologie, ethiek .....inspired by Oriental holism, by the science of complexity, by quantum mechanics, quantum theory ... , by Jung's depth psychology : the latter that was inspired by buddhism, taoism ...

intorducing heart, feeling , intuition to science & epistemology as sources of knowledge together with rational thought , empirics .....

Ik zie alleen maar een woordenbrij van begrippen (waarmee jij indruk wilt maken : kijk mij eens veel moeilijke woorden kennen) en waarmee je alles op een grote hoop gooit. Diepgang 0.Verder noem je niet-moslims eurocentrisch en materialistisch en jezelf holistisch en je werpt je hier op als spreekbuis van alle moslims.And that's about it. Al jarenlang.Veel geschreeuw in oneindige herhalingen, weinig wol.

ismailsalaam1
09-12-10, 22:25
veel border-liners aan het werk hier, vroeg of laat slaan ze toe!
en misschien worden ze nog vrijgesproken ook. :D
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Abu_Hurayrah
09-12-10, 22:47
veel border-liners aan het werk hier, vroeg of laat slaan ze toe!
en misschien worden ze nog vrijgesproken ook. :D
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

De meeste gebruikers op dit forum zijn man voor zover ik weet.

Ben je bekend met de uitspraak dat alle mannen autistisch zijn en alle vrouwen borderline hebben, bij wijze van spreken...

ismailsalaam1
09-12-10, 22:55
De meeste gebruikers op dit forum zijn man voor zover ik weet.

Ben je bekend met de uitspraak dat alle mannen autistisch zijn en alle vrouwen borderline hebben, bij wijze van spreken...
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op Maroc.NL (http://www.maroc.nl/forums)

Nee, is dat zo?
Autisme (ook soms Asperger) en borderline zijn twee verschillende dingen.
Maar inderdaad bij nazicht is autisme meer mannelijk gerelateerd
en borderline meer bij vrouwen te vinden.
Borderline blijkt echter ook vaak voor te komen bij twintigers, man en vrouw, in psychische crisis zoals er hier wat rondlopen! Later verdwijnt het meestal weer.
Wat ik hier herken gaat toch in de richting van borderline. :D
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

knuppeltje
10-12-10, 08:51
Wat een geleuter allemaal.

super ick
10-12-10, 16:46
Wat een geleuter allemaal.

Daar hou jij toch van? Leuters.......

DNA
10-12-10, 18:12
Ik zie alleen maar een woordenbrij van begrippen (waarmee jij indruk wilt maken : kijk mij eens veel moeilijke woorden kennen) en waarmee je alles op een grote hoop gooit. Diepgang 0.Verder noem je niet-moslims eurocentrisch en materialistisch en jezelf holistisch en je werpt je hier op als spreekbuis van alle moslims.And that's about it. Al jarenlang.Veel geschreeuw in oneindige herhalingen, weinig wol.

!!!!!!!!!!!!!!

Take a closer look , blind deaf amigo :

ach, no need for that : u see only what u wanna see ...

I can't help u ...

keep ur silly impotent sterile nihillistic judgements of value for urself : irrelevent ...

knuppeltje
11-12-10, 09:28
Daar hou jij toch van? Leuters.......

Pleurt op.

Fibonaci
11-12-10, 09:39
Pleurt op.

Mobjes, hier een leuk Kerstmobje.

Harts intelligentie
11-12-10, 17:33
De meeste gebruikers op dit forum zijn man voor zover ik weet.

Ben je bekend met de uitspraak dat alle mannen autistisch zijn en alle vrouwen borderline hebben, bij wijze van spreken...

Fact is there are insignificant differences between the brains of both men & women :

Read this great unique book on the matter :

"Brain Gender " by Melissa Hines !

Abu_Hurayrah
11-12-10, 17:39
Fact is there are insignificant differences between the brains of both men & women :

Read this great unique book on the matter :

"Brain Gender " by Melissa Hines !

Well if there are differences between the male and female brain, than I think it is not correct to call them insignificant.

Have you read it yourself? :)

Harts intelligentie
11-12-10, 17:44
=Abu_Hurayrah;4568192]Well if there are differences between the male and female brain, than I think it is not correct to call them insignificant.

There are differences between them but those differences are insgnificant : i mean litlle differences that don't matter really :

'insignificant differences" those were even the litteral words of the famous writer scientist who wrote that book , so...

what'"s not correct about that ???





Have you read it yourself? :)

of course i have , otherwise i wouldn't mention it ...

Abu_Hurayrah
11-12-10, 17:51
There are differences between them but those differences are insgnificant : i mean litlle differences that don't matter really :

'insignificant differences" those were even the litteral words of the famous writer scientist who wrote that book , so...

what'"s not correct about that ???

of course i have , otherwise i wouldn't mention it ...

Hoe klein het verschil ook is, het zou nooit als insignificant aangeduid moeten worden. Dat zou duiden op een claim voor het einde van onderzoek naar de verschillen in deze. Daarnaast geloof ik niet dat Allah iets schept zonder reden, en al helemaal niet een verschil tussen man en vrouw in de hersenen. De hersenen zijn voor het grootste gedeelte nog steeds een raadsel omdat het zo moeilijk te bestuderen is. Jij waarschuwt vaak tegen het materialisme, ik denk dat het verwaarlozen van verschillen tussen de man en de vrouw daar een onderdeel van is, ook in dit geval.

Maar goed van je dat je het hebt gelezen, je leest veel volgens mij haha.

Wa salam

DNA
11-12-10, 18:44
Hoe klein het verschil ook is, het zou nooit als insignificant aangeduid moeten worden. Dat zou duiden op een claim voor het einde van onderzoek naar de verschillen in deze. Daarnaast geloof ik niet dat Allah iets schept zonder reden, en al helemaal niet een verschil tussen man en vrouw in de hersenen. De hersenen zijn voor het grootste gedeelte nog steeds een raadsel omdat het zo moeilijk te bestuderen is. Jij waarschuwt vaak tegen het materialisme, ik denk dat het verwaarlozen van verschillen tussen de man en de vrouw daar een onderdeel van is, ook in dit geval.

Maar goed van je dat je het hebt gelezen, je leest veel volgens mij haha.

Wa salam

Met betrekking tot Man & vrouw moet men eigenlijk liever niet spreken van verschillen op het niveau van de brein of elders , maar van anders zijn : Man & vrouw zijn wel anders : hebben veel dingen met elkaar gemeen & ze zijn dus anders :

post_modernistisch neo_feminisme bijv (don't worry : ik lees alles door de islamitisch filter hoor !) leggen de nadruk tegenwoordig meer op de anders zijn van zowel Man als vrouw !

Ik moet toegeven voor de eerlijkheid , integriteit ...dat Hines wel nauwekeurig in ging op die "verschillen" tussen de hersenen & gedrag van vrouwen & mannen , over de biolgisch & neurogolisch , hormonaal & ander verschillen tussen Man & vrouw : het is zeer overtuigend inderdaad : tot op zeker hoogte althans :

bovendien is Hines een erkend wetenschapper die spreekt uit ervaring & kennis van zaken via veel nauwekeurig onderzoek & studie :

Maar :

me "kenende" ,had je moeten verwachten dat ik een maar zou gaan plaatsten :

want Hines' boek vertegenwoordigde maar de main_stream materialistisch kijk op de dingen die de natuur , functie ...van het menselkijk bewustzijn of ziel , geest of hoe je het ook wilt noemen beschouwt als slechts een materieel aangelegenheid = als slechts een materieel neuroonaal activiteit van het menselijk brein :als resultaat van de zgn evolutionaire complexiteit van het menselijk brein :

the human evolved brain had produced consciousness , conscience , emotions psychology .....= all products of the material brain : & that there's nothing more in the human brain than the material brain itself :lol: , no soul, nothingelse ...:

that memory , consciousness, emotions psychology ......are just a matter of biological neurophysiological hormonal activities : electro_magnetic chemical processes , nothingelse , say materialists at least like our brilliant Hines here !!!!!! :lol:

They even deny the existence of the free will as such : an illusion they say : idem dito for love, emotions , consciousness, conscience , freedom, justice , good or evil ...= just illusions , just survival strategioes they say : just electric_magnetic chemical biological neurophysiological hormonal ...processes , no more , no less:

That Man had just invented morality ethics ...that are just survival strategies ...

That Man is just biology & ecology + culture : even the latter they try to appraoch only via materialistic approaches ...

ze erkenen de immatrieel metafysisch aard van de menselijk bewustzijn niet als zodanig : slechts een illusie beweren ze ...dus ..


maar , we weten dat de mens bestaat uit materieel & immaterieel dimenties wel :dus ...dat de psychologie , hart , de psyche , de cognitieve processen hebben van die uiterst gecompliceerd wederzijds voortdurend wisslewerkingnen met elkaar : zie de psychologie van denken bijv :

hoe angst , goed gevoel, vreugde , depressies, psychoses , nevroses ....beinvloeden het denken & dus het gedrag :

even science itself is not yet through with all those biological, psychological , social , cultural ideological & other "mechanisms" that shape our thought, thus our behaviour ......!

& ach :dat was maar een biologisch kijk op de dingen van Hines, meer niet, bevat wel elementen van waarheid , maar is natuurlijk incompleet + lijkt wel overtuigend alleen helemaal vanuit de materialistisch perspectief

Abu_Hurayrah
11-12-10, 18:58
Met betrekking tot Man & vrouw moet men eigenlijk liever niet spreken van verschillen op het niveau van de brein of elders , maar van anders zijn : Man & vrouw zijn wel anders : hebben veel dingen met elkaar gemeen & ze zijn dus anders :

post_modernistisch neo_feminisme bijv (don't worry : ik lees alles door de islamitisch filter hoor !) leggen de nadruk tegenwoordig meer op de anders zijn van zowel Man & vrouw !

Ik moet toegeven voor de eerlijkheid , integriteit ...dat Hines wel nauwekeurig in ging op die "verschillen" tussen de hersenen & gedrag van vrouwen , over de biolgisch & neurogolisch , hormonaal & ander verschillen tussen Man & vrouw : het is zeer overtuigend inderdaad : tot op zeker hoogte althans :

bovendien is Hines een erkend wetenschapper die spreekt uit ervaring & kennis van zaken via veel nauwekeurig onderzoek & studie :

Maar :

me "kenende" ,had je moeten verwachten dat ik een maar zou gaan plaatsten :

want Hines' boek vertegenwoordigde maar de main_stream materialistisch kijk op de dingen die de natuur , functie ...van het menselkijk bewustzijn of ziel , geest of hoe je het ook wilt noemen beschouwt als slechts een materieel aangelegenheid = als slechts een materieel neuroonaal activiteit van het menselijk brein :als resultaat van de zgn evolutionaire complexiteit van het menselijk brein :

the brain had produced consciousness , conscience , emotions psychology .....= all products of the material brain : & that there's nothing more in the human brain than the material brain :

that memory , consciousness, emotions psychology ......are just a matter of biological neurophysiological hormonal activities : electro_magnetic chemical processes , nothingelse , say materialists at least like our brilliant Hines here !!!!!! :lol:

ze erkenen de immatrieel metafysisch aard van de menselijk bewustzijn niet als zodanig : slechts een illusie beweren ze ...dus ..


maar , we weten dat de mene bestaat uit materieel & immaterieel dimenties wel :dus ...





Leuke beschouwing! Maar je deed een gedachte bij me opkomen toen je over het materialisme begon. Is het empirische voor jou alleen toepasselijk op wat aan de normen voor het zijn van materie voldoet, of kan zoiets als de geest ook meegenomen worden in empirische onderzoeken? Tell me about it! :D

ismailsalaam1
11-12-10, 18:59
Hahaha! :D

Knack woensdag 24 februari 2010 om 14u00
Vrouwen zijn slimmer dan mannen

Vrouwen zijn slimmer dan mannen
Tijdens een internetwedstrijd, gebaseerd op het populaire spel Trivial Pursuit, gaven vrouwen meer juiste antwoorden dan mannen.

De wedstrijd begon in oktober vorig jaar en duurde vijf maanden. In die periode werden meer dan vijftien miljoen vragen in negen verschillende talen gesteld aan mannen en vrouwen.

De vrouwen wonnen met 4.088.139 correcte antwoorden terwijl de mannen slechts 4.077.596 vragen goed konden beantwoorden.

In het spel Trivial Pursuit beslist de dobbelsteen over welk thema deelnemers een vraag krijgen. Maar in deze internetversie mochten de deelnemers zelf de thema's kiezen.

Entertainment was het populairste thema, gevolgd door Wetenschap en Natuur, Sport en Hobby, Geschiedenis, Cultuur en Literatuur en Aardrijkskunde. Het minst favoriete thema was Mensen en Plaatsen.

Vrouwen

Vrouwen waren het sterkst in vragen over Entertainment. Ze beantwoordden 56,8 procent van die vragen correct.

Naast Entertainment beantwoordden de vrouwen graag vragen over Wetenschap en Natuur waarin ze 54,4 procent van de vragen juist hadden.

De vrouwen scoorden ondermaats in de categorie Mensen en Plaatsen met maar 41,7 procent correcte antwoorden.

Mannen

De beste categorieën voor de mannen waren Wetenschap en Natuur met 57 procent correcte antwoorden, en Entertainment met 56,7 procent juiste antwoorden.

Ze beantwoordden dubbel zoveel vragen over Sport en Hobby dan de vrouwen waarvan ze 54,8 procent vragen correct hadden.

Hun zwakste categorieën waren Aardrijkskunde en Mensen en Plaatsen met maar 49,9 procent correcte antwoorden.

Iedereen kon deelnemen aan de online Trivial Pursuitwedstrijd tussen mannen en vrouwen. Een volgende wedstrijd tussen mensen jonger dan dertig en mensen ouder dan dertig staat al op het programma. Vanaf midden maart zal de strijd tussen de twee generaties beginnen.

In Marokko is dat zeer te merken en ontstaan er problemen om een geschikte huwelijkspartner te vinden. Vandaar, maar ja, natuurlijk....
Achter het gordijn!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Harts intelligentie
11-12-10, 19:41
Leuke beschouwing! Maar je deed een gedachte bij me opkomen toen je over het materialisme begon. Is het empirische voor jou alleen toepasselijk op wat aan de normen voor het zijn van materie voldoet, of kan zoiets als de geest ook meegenomen worden in empirische onderzoeken? Tell me about it! :D

had ik die eerder post van me vervolgd & gewijzigd , kijk er naar : met dank : ik schrijf snel , dus :

Kijk, het is een heel gecompliceerd zaak :

tegenwoordig proberen post_modernistisch wetenschappers , denkers , filosofen, inclusief de neo_feministisch benaderingnen dus ....westerse materialisme & empirie te combineren met Orienlal holism bijv :

that's why western post_modernism as the logical conclusion of modernism tries to combine western individualism with oriental holism while islam is already individualistic ( in the islamic optics at least ) & holistic + multidimentional = an understatement !

"lifting the veil : the feminine face of science " by organic chemist Linda Jean Shepherd for example is all about post_modernistic neo_feminism's philosophy of science , epistemology , ethics , logics .....introducing even heart, love, feeling , intuition in science itself together with reational thought & empirics : all as sources of knwoledge , not only reason & empirics :

Linda Jean was inspired by that so_called Jung's depth psychology , the latter that was inspired by buddhism, taoism ...

Linda was also inspired in that book by the quantum mechanics 's uncertainty & unpredictability , by the quantum theory, by the science of complexity or theory of chaos ...

quantum mechanics that had detroned the newtonian mechanical paradigm :

therefore is that materialistic mechanical "newtonian _cartesian " paradigm already history too !

in other words :

well, as the modern materialistic philosophy can feed back science & vice versa, idem dito for buddhism , taoism (see quantum theory & quantum mechanics in that regard ) , hinduism .....in relation to science & vice versa , so can islam also feed back science & vice versa like no other :

Therefore , one should or we should , at least combine islam with empirics , also when it comes to matter & spirit .....

the ethics of islam in that regard are unique indeed !

In order to give an idea about materialism as an ideology & its mechanical materialistic paradigms that dominate nowadays in exact sciences, in human sciences : a kindda totalitarianism & dictatorship of materialism as an ideology in all apspects of human thought, logics, empirics, ethics ...many post_modernistic scientists , thinkers , philosophers have been condemning:

the latters as the modern whistle blowers ...

materialism that's just a 1sided , 1 dimentional vision of Man, life , the world, the universe , compared to individualistic holistic multidimentional islam : the latter as a more multidimentional vision of man, life , the world, the universe ...

just then know that materialistic monism especially is the one dominating in exact sciences, in human sciences, including in the so_called evolutionary biology, evolutionary psychology , sociology, anthropology, political science, philosophy & in the rest ....monism that can be traced back to Spinoza's ethics : Spinoza's monism : Spinoza consnidering there's no good , no evil, no free will , no revelation .....

Spinoza's monism that considered the human spirit & body as 1 : no need to say whether spirit or body can influence each other because they are 1, in the contrary to that Descartes' dualism .....

It's easy to see what the implications of materialistic monism = the modern version of Spinoza's ethics , at all levels are :

at the level of morality : there's no good , no evil , just things we do or don't= morality is thus just an illusion or a survival strategy for power & domination purposes under religions & under all other non_democratic systems where morality is a matter of consensus ....at the level of politics thus & elsewhere ...

Long stroy !

see my other posts on the matter in that other topic of Marsipulami about the fact there's 1 million sexually abused people in Holland ...

thanks !

Gotta go ! i wrote all this very quickly : my apologies for the inevitable errors !

wa salam ! :zwaai:

Eke
11-12-10, 20:50
Hoe klein het verschil ook is, het zou nooit als insignificant aangeduid moeten worden.

Precies ! Want deze bij vrouwen kleinere delen zoals de hypothalamus(die bv. hormonale aktiviteit meet en zorgt voor besturing van het autonome zenuwstelsel) en de amygdala spelen een rol bij het verschil in gedragingen tussen vrouwen en mannen .

En vermoedelijk bij aandoeningen die bij vrouwen vaker optreden dan bij mannen. Denk aan angststoornissen/depressies/vermoeidheidssyndroom en verder.

Als bv. bij vrouwen in de tweede fase van de menstruele cyclus meer progesteron in haar bloed vrijkomt krijgt een klein deel van hen te maken met PMS. (premenstrueel syndroom) Ze wordt prikkelbaar...En dit is af te lezen aan de aktiviteit van de amygdala.(= de amandelkern)
De amygdala koppelt zintuigelijke indrukken aan emoties en zorgt daarbij o.a voor de sterkte van de angstreakties, agressie, seksueel gedrag.

Er zijn nog meer verschillen hoor ! Lang niet alles is bekend, zoals jij terecht opmerkt, Abu. Wel boeiend,he, die nieuwe ontdekkingen. :) En heel belangrijk, voor de ontwikkeling van nieuwe behandelingen van ernstige aandoeningen.

Harts intelligentie
12-12-10, 11:33
Hahaha! :D

Knack woensdag 24 februari 2010 om 14u00
Vrouwen zijn slimmer dan mannen

Vrouwen zijn slimmer dan mannen
Tijdens een internetwedstrijd, gebaseerd op het populaire spel Trivial Pursuit, gaven vrouwen meer juiste antwoorden dan mannen.

De wedstrijd begon in oktober vorig jaar en duurde vijf maanden. In die periode werden meer dan vijftien miljoen vragen in negen verschillende talen gesteld aan mannen en vrouwen.

De vrouwen wonnen met 4.088.139 correcte antwoorden terwijl de mannen slechts 4.077.596 vragen goed konden beantwoorden.

In het spel Trivial Pursuit beslist de dobbelsteen over welk thema deelnemers een vraag krijgen. Maar in deze internetversie mochten de deelnemers zelf de thema's kiezen.

Entertainment was het populairste thema, gevolgd door Wetenschap en Natuur, Sport en Hobby, Geschiedenis, Cultuur en Literatuur en Aardrijkskunde. Het minst favoriete thema was Mensen en Plaatsen.

Vrouwen

Vrouwen waren het sterkst in vragen over Entertainment. Ze beantwoordden 56,8 procent van die vragen correct.

Naast Entertainment beantwoordden de vrouwen graag vragen over Wetenschap en Natuur waarin ze 54,4 procent van de vragen juist hadden.

De vrouwen scoorden ondermaats in de categorie Mensen en Plaatsen met maar 41,7 procent correcte antwoorden.

Mannen

De beste categorieën voor de mannen waren Wetenschap en Natuur met 57 procent correcte antwoorden, en Entertainment met 56,7 procent juiste antwoorden.

Ze beantwoordden dubbel zoveel vragen over Sport en Hobby dan de vrouwen waarvan ze 54,8 procent vragen correct hadden.

Hun zwakste categorieën waren Aardrijkskunde en Mensen en Plaatsen met maar 49,9 procent correcte antwoorden.

Iedereen kon deelnemen aan de online Trivial Pursuitwedstrijd tussen mannen en vrouwen. Een volgende wedstrijd tussen mensen jonger dan dertig en mensen ouder dan dertig staat al op het programma. Vanaf midden maart zal de strijd tussen de twee generaties beginnen.

In Marokko is dat zeer te merken en ontstaan er problemen om een geschikte huwelijkspartner te vinden. Vandaar, maar ja, natuurlijk....
Achter het gordijn!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ELdorado
13-12-10, 11:58
had ik die eerder post van me vervolgd & gewijzigd , kijk er naar : met dank : ik schrijf snel , dus :

Kijk, het is een heel gecompliceerd zaak :

tegenwoordig proberen post_modernistisch wetenschappers , denkers , filosofen, inclusief de neo_feministisch benaderingnen dus ....westerse materialisme & empirie te combineren met Orienlal holism bijv :

that's why western post_modernism as the logical conclusion of modernism tries to combine western individualism with oriental holism while islam is already individualistic ( in the islamic optics at least ) & holistic + multidimentional = an understatement !

"lifting the veil : the feminine face of science " by organic chemist Linda Jean Shepherd for example is all about post_modernistic neo_feminism's philosophy of science , epistemology , ethics , logics .....introducing even heart, love, feeling , intuition in science itself together with reational thought & empirics : all as sources of knwoledge , not only reason & empirics :

Linda Jean was inspired by that so_called Jung's depth psychology , the latter that was inspired by buddhism, taoism ...

Linda was also inspired in that book by the quantum mechanics 's uncertainty & unpredictability , by the quantum theory, by the science of complexity or theory of chaos ...

quantum mechanics that had detroned the newtonian mechanical paradigm :

therefore is that materialistic mechanical "newtonian _cartesian " paradigm already history too !

in other words :

well, as the modern materialistic philosophy can feed back science & vice versa, idem dito for buddhism , taoism (see quantum theory & quantum mechanics in that regard ) , hinduism .....in relation to science & vice versa , so can islam also feed back science & vice versa like no other :

Therefore , one should or we should , at least combine islam with empirics , also when it comes to matter & spirit .....

the ethics of islam in that regard are unique indeed !

In order to give an idea about materialism as an ideology & its mechanical materialistic paradigms that dominate nowadays in exact sciences, in human sciences : a kindda totalitarianism & dictatorship of materialism as an ideology in all apspects of human thought, logics, empirics, ethics ...many post_modernistic scientists , thinkers , philosophers have been condemning:

the latters as the modern whistle blowers ...

materialism that's just a 1sided , 1 dimentional vision of Man, life , the world, the universe , compared to individualistic holistic multidimentional islam : the latter as a more multidimentional vision of man, life , the world, the universe ...

just then know that materialistic monism especially is the one dominating in exact sciences, in human sciences, including in the so_called evolutionary biology, evolutionary psychology , sociology, anthropology, political science, philosophy & in the rest ....monism that can be traced back to Spinoza's ethics : Spinoza's monism : Spinoza consnidering there's no good , no evil, no free will , no revelation .....

Spinoza's monism that considered the human spirit & body as 1 : no need to say whether spirit or body can influence each other because they are 1, in the contrary to that Descartes' dualism .....

It's easy to see what the implications of materialistic monism = the modern version of Spinoza's ethics , at all levels are :

at the level of morality : there's no good , no evil , just things we do or don't= morality is thus just an illusion or a survival strategy for power & domination purposes under religions & under all other non_democratic systems where morality is a matter of consensus ....at the level of politics thus & elsewhere ...

Long stroy !

see my other posts on the matter in that other topic of Marsipulami about the fact there's 1 million sexually abused people in Holland ...

thanks !

Gotta go ! i wrote all this very quickly : my apologies for the inevitable errors !

wa salam ! :zwaai:

Exactly :

waste of time, energy ......: don't write these sort of long articles these people here are not able to grasp : too complicated for them !

Slinger
13-12-10, 13:10
Exactly :

waste of time, energy ......: don't write these sort of long articles these people here are not able to grasp : too complicated for them !

Mee eens, en als je dan toch een lang stuk schrijft, probeer dan eens een logische opbouw en heldere zinnen.

Harts intelligentie
13-12-10, 20:02
Mee eens, en als je dan toch een lang stuk schrijft, probeer dan eens een logische opbouw en heldere zinnen.

jij logica & helderheid !!!!!!!!!!! :lol: :lol: :lol:

Joesoef
13-12-10, 20:06
Mee eens, en als je dan toch een lang stuk schrijft, probeer dan eens een logische opbouw en heldere zinnen.


In sommige gevallen is dat subjectief.......

Slinger
13-12-10, 20:07
jij logica & helderheid !!!!!!!!!!! :lol: :lol: :lol:

Ik vraag het dus van jou, maar het zal wel te veel gevraagd zijn.

Pizzaman
13-12-10, 21:36
Ik vraag het dus van jou, maar het zal wel te veel gevraagd zijn.

Hij begrijpt denk ik niet waar je het over hebt.
Soms vraag ik me af of ie een voorgeprogrammeerde bot is die gewoon wat 'in de richting lult'.

:aanwal:

Harts intelligentie
15-12-10, 11:55
In sommige gevallen is dat subjectief.......

wat is er zo subjectiefs aan ????


P.S.: wist je niet soms dat zelfs post-modernisme zelf als de logisch conclusie van modernisme wijst objectiviteit af ten gunste van subjectivisme : neo_cartesiaans onzin dus !

Harts intelligentie
15-12-10, 11:57
Hij begrijpt denk ik niet waar je het over hebt.
Soms vraag ik me af of ie een voorgeprogrammeerde bot is die gewoon wat 'in de richting lult'.

:aanwal:

Don't take ur own assumptions for facts , silly !

Jij & begrijpen gaan niet samen, zie ik ! :lol:

Harts intelligentie
15-12-10, 11:59
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abu_Hurayrah
Leuke beschouwing! Maar je deed een gedachte bij me opkomen toen je over het materialisme begon. Is het empirische voor jou alleen toepasselijk op wat aan de normen voor het zijn van materie voldoet, of kan zoiets als de geest ook meegenomen worden in empirische onderzoeken? Tell me about it!



had ik die eerder post van me vervolgd & gewijzigd , kijk er naar : met dank : ik schrijf snel , dus :

Kijk, het is een heel gecompliceerd zaak :

tegenwoordig proberen post_modernistisch wetenschappers , denkers , filosofen, inclusief de neo_feministisch benaderingnen dus ....westerse materialisme & empirie te combineren met Orienlal holism bijv :

that's why western post_modernism as the logical conclusion of modernism tries to combine western individualism with oriental holism while islam is already individualistic ( in the islamic optics at least ) & holistic + multidimentional = an understatement !

"lifting the veil : the feminine face of science " by organic chemist Linda Jean Shepherd for example is all about post_modernistic neo_feminism's philosophy of science , epistemology , ethics , logics .....introducing even heart, love, feeling , intuition in science itself together with reational thought & empirics : all as sources of knwoledge , not only reason & empirics :

Linda Jean was inspired by that so_called Jung's depth psychology , the latter that was inspired by buddhism, taoism ...

Linda was also inspired in that book by the quantum mechanics 's uncertainty & unpredictability , by the quantum theory, by the science of complexity or theory of chaos ...

quantum mechanics that had detroned the newtonian mechanical paradigm :

therefore is that materialistic mechanical "newtonian _cartesian " paradigm already history too !

in other words :

well, as the modern materialistic philosophy can feed back science & vice versa, idem dito for buddhism , taoism (see quantum theory & quantum mechanics in that regard ) , hinduism .....in relation to science & vice versa , so can islam also feed back science & vice versa like no other :

Therefore , one should or we should , at least combine islam with empirics , also when it comes to matter & spirit .....

the ethics of islam in that regard are unique indeed !

In order to give an idea about materialism as an ideology & its mechanical materialistic paradigms that dominate nowadays in exact sciences, in human sciences : a kindda totalitarianism & dictatorship of materialism as an ideology in all apspects of human thought, logics, empirics, ethics ...many post_modernistic scientists , thinkers , philosophers have been condemning:

the latters as the modern whistle blowers ...

materialism that's just a 1sided , 1 dimentional vision of Man, life , the world, the universe , compared to individualistic holistic multidimentional islam : the latter as a more multidimentional vision of man, life , the world, the universe ...

just then know that materialistic monism especially is the one dominating in exact sciences, in human sciences, including in the so_called evolutionary biology, evolutionary psychology , sociology, anthropology, political science, philosophy & in the rest ....monism that can be traced back to Spinoza's ethics : Spinoza's monism : Spinoza consnidering there's no good , no evil, no free will , no revelation .....

Spinoza's monism that considered the human spirit & body as 1 : no need to say whether spirit or body can influence each other because they are 1, in the contrary to that Descartes' dualism .....

It's easy to see what the implications of materialistic monism = the modern version of Spinoza's ethics , at all levels are :

at the level of morality : there's no good , no evil , just things we do or don't= morality is thus just an illusion or a survival strategy for power & domination purposes under religions & under all other non_democratic systems where morality is a matter of consensus ....at the level of politics thus & elsewhere ...

Long stroy !

see my other posts on the matter in that other topic of Marsipulami about the fact there's 1 million sexually abused people in Holland ...

thanks !

Gotta go ! i wrote all this very quickly : my apologies for the inevitable errors !

wa salam ! :zwaai:

Pizzaman
15-12-10, 12:21
Don't take ur own assumptions for facts , silly !

Jij & begrijpen gaan niet samen, zie ik ! :lol:

Bij jou zit er ook iets fout, mogelijk dien je eerst eens de taal goed te gaan bestuderen want de helft is wartaal.
Typen met een groter lettertype maakt hetgeen je bedoelt ook niet duidelijker.

Harts intelligentie
15-12-10, 12:23
Bij jou zit er ook iets fout, mogelijk dien je eerst eens de taal goed te gaan bestuderen want de helft is wartaal.
Typen met een groter lettertype maakt hetgeen je bedoelt ook niet duidelijker.

Je bent een idioot die helemaal niets had begrepen van mijn betoog ; dus ...

Dan houdt het op natuurlijk !

Pizzaman
15-12-10, 13:36
Ik vraag me af wie hier wel iets van heeft begrepen, ik denk eigenlijk niemand.

Wie zou er dan een idioot zijn? Snurk rustig verder.

H.P.Pas
15-12-10, 13:45
Ik vraag me af wie hier wel iets van heeft begrepen, ik denk eigenlijk niemand.



Dat komt, omdat je er te dichtbij staat. Zijn Islam en jouw PVV lijken op elkaar als het ene ei op het andere.
Met als grootste gemene deler de midlife-crisis.
En een rancuneuze inborst natuurlijk.
Met de buitenwereld heeft het allemaal niet zoveel van doen.

reallife
15-12-10, 13:48
ik schrijf snel , dus :



Dat is vaak wel te lezen ja :hihi:

Slinger
15-12-10, 13:52
In order to give an idea about materialism as an ideology & its mechanical materialistic paradigms that dominate nowadays in exact sciences, in human sciences : a kindda totalitarianism & dictatorship of materialism as an ideology in all apspects of human thought, logics, empirics, ethics ...many post_modernistic scientists , thinkers , philosophers have been condemning:

the latters as the modern whistle blowers ...



Alweer een mooi voorbeeld van een zin die uit de rails loopt.

Pizzaman
15-12-10, 15:01
Dat komt, omdat je er te dichtbij staat. Zijn Islam en jouw PVV lijken op elkaar als het ene ei op het andere.
Met als grootste gemene deler de midlife-crisis.
En een rancuneuze inborst natuurlijk.
Met de buitenwereld heeft het allemaal niet zoveel van doen.

Ongetwijfeld zal het ermee te maken hebben.

Kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat hij warrig en onsamenhangend wat in de ruimte lult.

H.P.Pas
15-12-10, 17:12
Kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat hij warrig en onsamenhangend wat in de ruimte lult.

Dat zal ik niet ontkennen; hij is daar niet alleen in.
Relatief correcte syntax alleen leidt nog niet tot samenhangende gedachtengang.

Harts intelligentie
15-12-10, 18:01
Ik vraag me af wie hier wel iets van heeft begrepen, ik denk eigenlijk niemand.

Wie zou er dan een idioot zijn? Snurk rustig verder.

Don't overestimate ur capacity of judgement !

Harts intelligentie
15-12-10, 18:02
Alweer een mooi voorbeeld van een zin die uit de rails loopt.

Explain urself then !

Harts intelligentie
15-12-10, 18:04
Dat zal ik niet ontkennen; hij is daar niet alleen in.
Relatief correcte syntax alleen leidt nog niet tot samenhangende gedachtengang.

can u be more specific in this case ??? or RU just gonna keep sending ur blank bullets that reach no one , hurt no one & make no sense ???

Harts intelligentie
15-12-10, 18:05
Dat zal ik niet ontkennen; hij is daar niet alleen in.
Relatief correcte syntax alleen leidt nog niet tot samenhangende gedachtengang.

can u be more specific in this case ??? or RU just gonna keep sending ur blank bullets that reach no one , hurt no one & make no sense ???

wijd open deur ook nog .....

Harts intelligentie
15-12-10, 18:08
=H.P.Pas;4572555]Dat komt, omdat je er te dichtbij staat. Zijn Islam en jouw PVV lijken op elkaar als het ene ei op het andere.

Don't insult me, please or i will have to do the same in relation to u !

how can u compare islam to those PVV fascists ??? shame on u !




Met als grootste gemene deler de midlife-crisis.
En een rancuneuze inborst natuurlijk.
Met de buitenwereld heeft het allemaal niet zoveel van doen.

Don't take ur assumptions for facts !

Harts intelligentie
15-12-10, 18:10
Dat is vaak wel te lezen ja :hihi:

ok, i do take it as a compliment , coming from a surreal person such as urself ! :lol:

Pizzaman
15-12-10, 20:05
Dat zal ik niet ontkennen; hij is daar niet alleen in.
Relatief correcte syntax alleen leidt nog niet tot samenhangende gedachtengang.

Nope, maar het maakt het wel gemakkelijker te snappen wat er nou niet te snappen valt :hihi:

Curieus
15-12-10, 20:09
Nope, maar het maakt het wel gemakkelijker te snappen wat er nou niet te snappen valt :hihi:

je bent te dom om wat dan ook te snappen joh ! :lol:

Pizzaman
15-12-10, 20:15
je bent te dom om wat dan ook te snappen joh ! :lol:

Die fout hebben er wel meer gemaakt. :jammer:

Curieus
15-12-10, 20:46
Die fout hebben er wel meer gemaakt. :jammer:


:lol:


Realiseer je je niet dat ik een veel beter persoon van je wil maken ???

is dat niet altruistisch genoeg soms ???

Pizzaman
15-12-10, 20:49
Hi, mijn naam is Curieus & ik ben een "alcoholic"

Joh dat altruistisch van jou is waarschijnlijk een merk bier.
Hou het zelf maar want het stelt niet veel voor.

En zoals in het andere draadje, verbeter de wereld en begin bij jezelf.
Daar zal je werk genoeg aan hebben.

H.P.Pas
15-12-10, 20:59
Nope, maar het maakt het wel gemakkelijker te snappen wat er nou niet te snappen valt :hihi:

Als ik er zin in heb, wat lang niet altijd het geval is, kan ik meestal wel volgen waarover hij het had willen hebben. Dat is bij jou natuurlijk gemakkelijker.
Als het sec om de gedachtengang gaat schat ik zijn onzinnigheidscoëfficient als hoog, maar niet veel hoger dan de jouwe.

Pizzaman
15-12-10, 21:02
Als ik er zin in heb, wat lang niet altijd het geval is, kan ik meestal wel volgen waarover hij het had willen hebben. Dat is bij jou natuurlijk gemakkelijker.
Als het sec om de gedachtengang gaat schat ik zijn onzinnigheidscoëfficient als hoog, maar niet veel hoger dan de jouwe.

Ik beweer dan ook niet dat dat geleuter van mij allemaal zo hoogstaand ethisch is.
Bijgevolg is het verschil tussen de gewekte verwachting en de realiteit stukken kleiner.

H.P.Pas
15-12-10, 21:08
Ik beweer dan ook niet dat dat geleuter van mij allemaal zo hoogstaand ethisch is.
Bijgevolg is het verschil tussen de gewekte verwachting en de realiteit stukken kleiner.

Zo ga je niet snel op je bek en dat zie jij als een verdienste. Daar heb ik mijn twijfels.

Hoogmoed is de moed hoog te staan volgens de oude Multatuli.
Die jij, schat ik zo, onuitstaanbaar vindt.

Pizzaman
15-12-10, 21:16
Zo ga je niet snel op je bek en dat zie jij als een verdienste. Daar heb ik mijn twijfels.
Je zou me ook kunnen zien als een soort cynicus.


Hoogmoed is de moed hoog te staan volgens de oude Multatuli.
Die jij, schat ik zo, onuitstaanbaar vindt.
Nou, met hem eens ben ik het niet, maar wel prachtig geschreven.
Ik zie meer in F. Bordewijk.

Curieus
15-12-10, 21:18
Als ik er zin in heb, wat lang niet altijd het geval is, kan ik meestal wel volgen waarover hij het had willen hebben. Dat is bij jou natuurlijk gemakkelijker.
Als het sec om de gedachtengang gaat schat ik zijn onzinnigheidscoëfficient als hoog, maar niet veel hoger dan de jouwe.

Aldus onze zelfingenomen valse zarathustra dus ...

never take ur own assumptions for facts , darling :

& don't u ever overestimate ur own capacity of judgement !

that might put u in awkward situations if u do !


Good night everybody !


have fun ! don't take urselves too seriously .....


:zwaai:

David vs Goliath
16-12-10, 11:43
Als ik er zin in heb, wat lang niet altijd het geval is, kan ik meestal wel volgen waarover hij het had willen hebben. Dat is bij jou natuurlijk gemakkelijker.
Als het sec om de gedachtengang gaat schat ik zijn onzinnigheidscoëfficient als hoog, maar niet veel hoger dan de jouwe.

sweet dreams ! :lol:

super ick
16-12-10, 12:01
volgens de oude Multatuli.

Die is maar 67 geworden..........

H.P.Pas
16-12-10, 12:26
Die is maar 67 geworden..........

Zo levend als de dode Multatuli zijn ken ik er maar weinig..

The Alchemist
16-12-10, 12:28
Zo levend als de dode Multatuli zijn ken ik er maar weinig..

wie is deze Multatuli van je ???

Joesoef
16-12-10, 12:31
wie is deze Multatuli van je ???


Waarom blijf je niet gewoon ingelogd onder één nick, nergens voor nodig om dat steeds te veranderen.

The_Grand_Wazoo
16-12-10, 12:37
wie is deze Multatuli van je ???

Er is maar een enkele Multatuli.
Een schrijver. Een nogal tamelijk goeie.

The Alchemist
16-12-10, 12:40
Er is maar een enkele Multatuli.
Een schrijver. Een nogal tamelijk goeie.

vertel vertel .....

als je zegt dat ie een goeie schrijver is , dan moet ik het tegenovergestelde geloven ! :lol: jij & HP "kenende" !

Pizzaman
16-12-10, 13:06
Er is maar een enkele Multatuli.
Een schrijver. Een nogal tamelijk goeie.

Zelfs ik vind het een goede schrijver, al ben ik het oneens met zijn filosofie.

Maar er wordt altijd wel verwacht dat je moslim-schrijvers kent,
degenen die dat verwachten kennen zelf blijkbaar niets anders? :p

mark61
16-12-10, 13:11
Ik beweer dan ook niet dat dat geleuter van mij allemaal zo hoogstaand ethisch is.
Bijgevolg is het verschil tussen de gewekte verwachting en de realiteit stukken kleiner.

Ethisch is weer heel wat anders dan onzinnig.

mark61
16-12-10, 13:13
wie is deze Multatuli van je ???

Waarom zoek je dat niet zelf uit? Zelfs daar al te lui voor? Of gewoon te one-track?

The_Grand_Wazoo
16-12-10, 13:14
vertel vertel .....

als je zegt dat ie een goeie schrijver is , dan moet ik het tegenovergestelde geloven ! :lol: jij & HP "kenende" !

Twee boeken (of eigenlijk een boek en een gebundelde verzameling ideeën, die, als ik het goed heb onthouden oorspronkelijk als feuilleton verscheen), namelijk Max Havelaar, in de volksmond ook wel de Max Havelaar genoemd, en Ideeën (waarin als een soort vervolg verhaal Woutertje Pietersen in verscheen).
De man was, althans als schrijver, briljant.

Slinger
16-12-10, 13:26
vertel vertel .....

als je zegt dat ie een goeie schrijver is , dan moet ik het tegenovergestelde geloven ! :lol: jij & HP "kenende" !

Hoe bestaat het dat je in Nederland woont, zekere intellectuele pretenties hebt en dan Multatuli niet kent?

Iedereen moet toch op zijn minst de Max Havelaar gelezen hebben!

knuppeltje
16-12-10, 13:45
Ik beweer dan ook niet dat dat geleuter van mij allemaal zo hoogstaand ethisch is.
Bijgevolg is het verschil tussen de gewekte verwachting en de realiteit stukken kleiner.

Wees gerust, dat beweert hier tot nu toe niemand.

En hoge vewachtingen?