PDA

Bekijk Volledige Versie : Gedoog niet te lang!



HUISBAAS
05-12-10, 16:25
Nederland moet oppassen niet geassocieerd te worden met de radicale onderstroom van de Israëlische politiek.Geert Wilders wordt ook in de Arabische wereld steeds belangrijker voor de beeldvorming over Nederland. Onder andere The Jordan Times en Al Jazeera besteedden aandacht aan zijn denkbeelden over het Midden-Oosten. Die denkbeelden zijn extreem: verdrijf een paar miljoen Palestijnen naar Jordanië. Zondag 5 december doet de PVV leider zijn opvattingen nog eens uit de doeken in Tel Aviv.

Zijn bondgenoten in de regering in Den Haag zwijgen. Hoe lang duurt het nog voordat Wilders in het Midden-Oosten gezien wordt als onze vertegenwoordiger? Wie denkt dat ons land te klein is om aldaar de aandacht te trekken, moet de geschiedenis van de olieboycot van 1973 nog eens nalezen.

Partijcongres
Die dag vindt in Tel Aviv het partijcongres plaats van Hatikva, “National Union”, de partij van Arieh Eldad. Eldad is een oude bekende van Wilders en heeft hem uitgenodigd voor een spreekbeurt parallel aan dat congres. Hij is extreem rechts, voorstander van het Israëlische nederzettingenbeleid en oprichter van de ultranationalistische Hatikva partij. Deze partij hangt het revisionistisch zionisme aan; zij streeft naar de oprichting van ‘Groot Israël’ en verklaart zich onomwonden voorstander van de verdrijving van alle Palestijnen uit Groot-Israël en de bezette gebieden.

In de loop der jaren hebben veel Israëlische leiders (Ben Gurion, Golda Meir, Moshe Dahan, Shamir, Sharon) radikale opvattingen geventileerd, hoewel meestal minder rauw dan Eldad en vaak alleen voor eigen publiek.

Humane kant
Tijdens het “Oslo vredesproces” heeft het er even op geleken, dat het mainstream denken in Israël een meer humane kant opging en dat de Arbeiderspartij zich de uitgangspunten van het “Oslo-vredesproces” (1993) eigen had gemaakt. Analyses achteraf maken duidelijk dat dat voor belangrijke leiders zoals Peres en Barak, schone schijn is geweest, bedoeld voor de publieke opinie in de Verenigde Staten en Europa.

Als Obama er in slaagt om het vredesoverleg weer op te starten, dan zou dat voor de negende maal zijn sinds “Oslo”. De situatie met de kolonisten in de bezette gebieden is echter volgens gezaghebbende waarnemers al zover voortgeschreden dat een tweestatenoplossing niet langer haalbaar is.

Radicaal
De recente, voor de VS vernederende reacties van een zelfverzekerde Netanyahu, wijzen erop dat Israël afstevent op een openlijk radicale politiek. De centrale discussie in leidende kringen in Israël is: wat doen wij in de gewenste, zuiver Joodse staat met 4 tot 5 miljoen Palestijnen? De mogelijkheid wordt genoemd, om de anderhalf miljoen Palestijnen die in Gaza zitten opgesloten, “over te doen” aan Egypte.

Makkelijk zal dat niet zijn. Wellicht laat de Europese Unie zich nog eens opzadelen met de verantwoordelijkheid voor die door Israël gecreëerde openlucht gevangenis. Er wordt ook uitgebreid gediscussieerd over de drieëneenhalf miljoen Palestijnen in het “oude” Israël (binnen de grenzen van 1967) en in de bezette gebieden. Voor de wat langere termijn, met misschien een Palestijnse “bantoestan” als tussenfase, komt de verdrijving naar het aangrenzende Jordanië in beeld. En hier is het punt waarop Wilders op de trein springt.

Vloedgolf
Voor een definitieve ‘oplossing’ van het Palestijnse vraagstuk is het voor Israël, met het oog op de publieke opinie in westerse landen, behulpzaam om de Palestijnen vooral te afficheren als moslims en langs die weg te associëren met de war on terror en een ‘islamofascistische vloedgolf’ die Europa zou overspoelen. Zoals bekend slaat Wilders al enkele jaren stevig op die trom: Israël staat aan het front van “onze” oorlog met de Islam, die Europa bedreigd. Maar Wilders doet meer. Hij probeert een eventuele etnische schoonmaak op ongekende schaal, salonfähig te maken door die om te vormen tot een politiek standpunt waar je voor of tegen kunt zijn.

De Nederlandse regering zwijgt. Binnen de EU is onze regering de voorvechter van Israël. Hoe langer Den Haag ‘gedoogt’, hoe meer wij internationaal geassocieerd zullen worden met de radikale onderstroom van de Israëlische politiek. Dat is catastrofaal voor de Palestijnen, een aanfluiting voor de internationale rechtsorde en een blamage voor het aanzien van Nederland. En we moeten niet vreemd opkijken als hier vroeg of laat, zoals in 1973, consequenties aan verbonden zijn.

Jan Schnerr is publicist


Volkskrant
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

ronald
05-12-10, 18:19
Ach... beetje slap koopmansspeach van deze publicist.

Pizzaman
05-12-10, 21:51
Hoe langer Den Haag ‘gedoogt’, hoe meer wij internationaal geassocieerd zullen worden met de radikale onderstroom van de Israëlische politiek. Dat is catastrofaal voor de Palestijnen, een aanfluiting voor de internationale rechtsorde en een blamage voor het aanzien

Ik zou zeggen, daar tegenover zet ik:

Hoe langer wij het nog gedogen dat we uitgevroten worden door bepaalde tot nu toe als 'zielig' geziene minderheden, hoe gekker we worden verklaard door heel de wereld.

super ick
05-12-10, 22:16
[B]Geert Wilders wordt ook in de Arabische wereld steeds belangrijker voor de beeldvorming over Nederland. Onder andere The Jordan Times en Al Jazeera besteedden aandacht aan zijn denkbeelden over het Midden-Oosten. Die denkbeelden zijn extreem: verdrijf een paar miljoen Palestijnen naar Jordanië. Zondag 5 december doet de PVV leider zijn opvattingen nog eens uit de doeken in Tel Aviv.


Die gekke Geert toch.

tanger'73
05-12-10, 22:24
Gelukkig voor de Nederlandse diplomatieke betrekkingen zit deze randdebiel niet in een formeel kabinet. De hufter en ongelooflijke randdebiel zit een beetje de hele internationale consensus omtrent zelfbeschikkingsrecht voor Palestijnen, met zijn achterlijke deportatie uitlatingen te verkrachten.

ronald
05-12-10, 22:50
Gelukkig voor de Nederlandse diplomatieke betrekkingen zit deze randdebiel niet in een formeel kabinet. De hufter en ongelooflijke randdebiel zit een beetje de hele internationale consensus omtrent zelfbeschikkingsrecht voor Palestijnen, met zijn achterlijke deportatie uitlatingen te verkrachten.

Een reactie van WIlders is dan: De PVV-voorman zei ook tegen de Israëlische krant dat hij zich geen zorgen maakt dat zijn controversiële uitspraken de Nederlandse relatie met Arabische staten zullen schaden. 'De Nederlandse regering zal moeten uitleggen dat ik geen deel uitmaak van de regering en niet namens Nederland spreek. Jordanië kan nog wat leren van die democratische constructie,' aldus de PVV'er.

tanger'73
05-12-10, 23:08
Een reactie van WIlders is dan: De PVV-voorman zei ook tegen de Israëlische krant dat hij zich geen zorgen maakt dat zijn controversiële uitspraken de Nederlandse relatie met Arabische staten zullen schaden. 'De Nederlandse regering zal moeten uitleggen dat ik geen deel uitmaak van de regering en niet namens Nederland spreek. Jordanië kan nog wat leren van die democratische constructie,' aldus de PVV'er.

Daarmee heeft Wilders zich definitief in een eventuele toekomstige formele diplomatieke verkeer, mocht de PVV de Nederlandse regering ooit vertegenwoordigen uitgesloten.

Als hij problemen met islam in Nederland kent, dan zou hij zich daartoe moeten beperken en het liever niet wagen om Nederlandse buitenlandse betrekkingen waaronder handelsbetrekkingen met dergelijke waanzin op het spel te zetten. Laat staan Nederlandse burgers die niet zoals hem worden beveiligd in gevaar te brengen met zijn idioterie.

Een democratische constructie die idioten als een Wilders voortbrengt, dat maakt op hen daar geen enkele indruk.

Bovendien heeft de Nederlandse regering wel wat anders aan haar hoofd, dan alsmaar zijn drollen in het buitenland te moeten schoonvegen.

John2
05-12-10, 23:27
Nederland moet oppassen niet geassocieerd te worden met de radicale onderstroom van de Israëlische politiek.Geert Wilders wordt ook in de Arabische wereld steeds belangrijker voor de beeldvorming over Nederland. Onder andere The Jordan Times en Al Jazeera besteedden aandacht aan zijn denkbeelden over het Midden-Oosten. Die denkbeelden zijn extreem: verdrijf een paar miljoen Palestijnen naar Jordanië. Zondag 5 december doet de PVV leider zijn opvattingen nog eens uit de doeken in Tel Aviv.

__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl
A. Waarom moet Nederland oppassen en in welke associatie van welke radicale onderstroming?
B. Laten deze Arabieren in het Midden Oosten eerst eens vertellen waar de miljoenen orginele bewoners van Christelijke afkomst zijn gebleven?
Voor een vingertje te wijzen naar een persoon als Wilders die nog geen Moslim heeft uitgezet laat staan vermoord of vervolgd om zijn/haar Godsdienst.

super ick
06-12-10, 08:14
Discriminatie is toch ook onderscheid op basis van geloof?
Dan moeten ze in het M.O. snel zwijgen.

John2
06-12-10, 10:03
Daarmee heeft Wilders zich definitief in een eventuele toekomstige formele diplomatieke verkeer, mocht de PVV de Nederlandse regering ooit vertegenwoordigen uitgesloten.

Als hij problemen met islam in Nederland kent, dan zou hij zich daartoe moeten beperken en het liever niet wagen om Nederlandse buitenlandse betrekkingen waaronder handelsbetrekkingen met dergelijke waanzin op het spel te zetten. Laat staan Nederlandse burgers die niet zoals hem worden beveiligd in gevaar te brengen met zijn idioterie.

Een democratische constructie die idioten als een Wilders voortbrengt, dat maakt op hen daar geen enkele indruk.

Bovendien heeft de Nederlandse regering wel wat anders aan haar hoofd, dan alsmaar zijn drollen in het buitenland te moeten schoonvegen.

Dus volgens jou zou de druk van Arabische landen van invloed moeten zijn op het kiesgedrag van de Nederlanders? :eek:

Dan kan ik alleen maar hopen dat de regering snel valt en Nederland masaal kiest voor de PVV, want zelfs ik heb de neiging om eenmalig voor de PVV te kiezen om de gekken in het MO te tonen dat wij als Nederlanders niet onder de indruk zijn van het MO. :zwaai:

H.P.Pas
06-12-10, 10:15
ik heb de neiging om eenmalig voor de PVV te kiezen om de gekken in het MO te tonen dat wij als Nederlanders niet onder de indruk zijn van het MO. :zwaai:

Eén van de problemen met Wilders is nou juist, dat hij zeer onder de indruk is van gekken in het Midden-Oosten (http://www.google.ch/imgres?imgurl=http://attendingtheworld.files.wordpress.com/2008/05/israeli_settlers_in_hebron_city.gif&imgrefurl=http://attendingtheworld.wordpress.com/2008/05/14/israel-at-60-state-sponsored-terrorism/&usg=__26m_IN8ylBNs5Tv6Vn3fI2b9xcQ=&h=301&w=400&sz=91&hl=de&start=0&zoom=1&tbnid=weUcYScysDlLjM:&tbnh=131&tbnw=143&prev=/images%3Fq%3Dsettlers%2Bhebron%26um%3D1%26hl%3Dde% 26sa%3DN%26rlz%3D1T4ADFA_deCH405CH405%26biw%3D1259 %26bih%3D750%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=101&vpy=108&dur=328&hovh=195&hovw=259&tx=82&ty=219&ei=Arn8TIeGEtTs4gbtnvCVBg&oei=Arn8TIeGEtTs4gbtnvCVBg&esq=1&page=1&ndsp=24&ved=1t:429,r:0,s:0).

Soldim
06-12-10, 10:43
Ik zou zeggen, daar tegenover zet ik:

Hoe langer wij het nog gedogen dat we uitgevroten worden door bepaalde tot nu toe als 'zielig' geziene minderheden, hoe gekker we worden verklaard door heel de wereld.

Hoe is het dan toch mogelijk dat Nederland tegelijkertijd een van de rijkste landen ter wereld is?

Pizzaman
06-12-10, 11:18
Hoe is het dan toch mogelijk dat Nederland tegelijkertijd een van de rijkste landen ter wereld is?

Gewoon flink met de vork schrijven?

Rijk is ook maar een meetinstrument - en afhankelijk van wat je er in stopt krijg je steeds een ander resultaat.
Niettemin heb je wel gelijk dat Nederand tot de rijkste landen ter wereld behoort.
bekijk je het vrij besteedbaar inkomen van bepaalde klassen (en dan met name de n middenklasse) dan kan het resultaat anders zijn.

Zou dat dan reden zijn om de grenzen open te zetten en te zeggen komt allen maar lekker de pot opvreten?
Doe je dat thuis ook dan, blijkbaar vind jij dat we rijk zijn, dus bij jou staat een bord vooraan de weg met het gratis menu van de dag? :wohaa:

Dat je in een rijk land woont. betekent niet dat je het rijk hebt, bijvoorbeeld vrouw werkt, man werkt, en als dan 12 van de kinderen een beugel moet dan is het alsnog slikken.

Ja je verdient wel veel, maar wat hou je nou werkelijk over?

super ick
06-12-10, 12:32
Hoe is het dan toch mogelijk dat Nederland tegelijkertijd een van de rijkste landen ter wereld is?

Aha, zolang je het kunt opbrengen moet je blijven betalen?

John2
06-12-10, 12:39
Eén van de problemen met Wilders is nou juist, dat hij zeer onder de indruk is van gekken in het Midden-Oosten (http://www.google.ch/imgres?imgurl=http://attendingtheworld.files.wordpress.com/2008/05/israeli_settlers_in_hebron_city.gif&imgrefurl=http://attendingtheworld.wordpress.com/2008/05/14/israel-at-60-state-sponsored-terrorism/&usg=__26m_IN8ylBNs5Tv6Vn3fI2b9xcQ=&h=301&w=400&sz=91&hl=de&start=0&zoom=1&tbnid=weUcYScysDlLjM:&tbnh=131&tbnw=143&prev=/images%3Fq%3Dsettlers%2Bhebron%26um%3D1%26hl%3Dde% 26sa%3DN%26rlz%3D1T4ADFA_deCH405CH405%26biw%3D1259 %26bih%3D750%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=101&vpy=108&dur=328&hovh=195&hovw=259&tx=82&ty=219&ei=Arn8TIeGEtTs4gbtnvCVBg&oei=Arn8TIeGEtTs4gbtnvCVBg&esq=1&page=1&ndsp=24&ved=1t:429,r:0,s:0).

Tegen deze drie zielige fototjes kan ik ongeveer een 1000 foto's plaatsen die ik zelf heb genomen in al de jaren dat ik werkzaam was in deze gebieden, die een totaal ander beeld tonen en geven over de problemen in deze gebieden zoals de Gazastrook.

Soldim
06-12-10, 12:59
Gewoon flink met de vork schrijven?

Rijk is ook maar een meetinstrument - en afhankelijk van wat je er in stopt krijg je steeds een ander resultaat.


In vele leefbaarheid, wealth, educatie, gezondheid, veiligheid etc. staat NL steevast bij de top tien.



Niettemin heb je wel gelijk dat Nederand tot de rijkste landen ter wereld behoort.
bekijk je het vrij besteedbaar inkomen van bepaalde klassen (en dan met name de n middenklasse) dan kan het resultaat anders zijn.


In hoeverre is het besteedbaar inkomen van de midden klasse een graadmeter? Vooral gezien het feit dat die middenklasse graag in te dure huizen woont (en daaraan hebben buitenlanders vooralsnog geen schuld.)



Zou dat dan reden zijn om de grenzen open te zetten en te zeggen komt allen maar lekker de pot opvreten?


De huidige rijkdom bevestigd dat het wel meevalt, met het opeten van die pot. Ik ben van mening dat een deel van de 'wealth' verloren zal gaan als je de grenzen dicht gooit en alles wat vreemd en/of anders is buiten de deur houdt.



Doe je dat thuis ook dan, blijkbaar vind jij dat we rijk zijn, dus bij jou staat een bord vooraan de weg met het gratis menu van de dag? :wohaa:


Je overwaardeert mijn kookkunst ;)



Dat je in een rijk land woont. betekent niet dat je het rijk hebt, bijvoorbeeld vrouw werkt, man werkt, en als dan 12 van de kinderen een beugel moet dan is het alsnog slikken.


Jij kunt rijkdom alleen in je eigen portemonee vinden? Rijkdom betekend onder meer dat ook als het 'even slikken' is die twaalf kinderen nog naar school kunnen, er als het nodig is een dokter naar ze kijkt etc.

Als je van mening bent dat rijkdom inhoud dat elke Jan met de Pet een Ferrari rijdt heb je, in mijn bescheiden opinie, een distorted beeld van rijkdom.



Ja je verdient wel veel, maar wat hou je nou werkelijk over?

Ik persoonlijk? Genoeg! :D

Soldim
06-12-10, 13:00
Aha, zolang je het kunt opbrengen moet je blijven betalen?

Kun je het 'desondanks' of 'dankzij' opbrengen?

tanger'73
06-12-10, 14:27
Dus volgens jou zou de druk van Arabische landen van invloed moeten zijn op het kiesgedrag van de Nederlanders? :eek:

Dan kan ik alleen maar hopen dat de regering snel valt en Nederland masaal kiest voor de PVV, want zelfs ik heb de neiging om eenmalig voor de PVV te kiezen om de gekken in het MO te tonen dat wij als Nederlanders niet onder de indruk zijn van het MO. :zwaai:

voor iemand die niks snapt, is voor mij zijn PVV neigingen geen verrassing.

John2
06-12-10, 15:07
voor iemand die niks snapt, is voor mij zijn PVV neigingen geen verrassing.

Zo langzame hand snap ik er alles van Tanger, sinds het zooitje van ansaar hier zit snap ik dat de Moslims hier in Nederland de macht willen overdragen aan de gekken in het midden oosten en dat wij Nederlanders maar gewoon onze kop moeten houden en niet meer mogen uitkomen voor onze mening.

super ick
06-12-10, 16:30
Kun je het 'desondanks' of 'dankzij' opbrengen?

Desondanks. 12.700.000.000 per jaar. Ik weet niet of de kosten van de oververtegenwoordiging in criminaliteit daar ook in verwerkt is.

Pizzaman
06-12-10, 17:17
In vele leefbaarheid, wealth, educatie, gezondheid, veiligheid etc. staat NL steevast bij de top tien.
Zoals ik al zei: met de vork schrijven.
Het hangt er maar helemaal van af wie die gegevens verwerkt en hoe men meet.


In hoeverre is het besteedbaar inkomen van de midden klasse een graadmeter? Vooral gezien het feit dat die middenklasse graag in te dure huizen woont (en daaraan hebben buitenlanders vooralsnog geen schuld.)
Haja, te dure huizen. Wie bepaalt of een huis te duur is, zou de middenklasse misschien genoegen moeten nemen met twee slaapkamers, de ene ruimschoots voorzien van stapelbed(den)?


De huidige rijkdom bevestigd dat het wel meevalt, met het opeten van die pot. Ik ben van mening dat een deel van de 'wealth' verloren zal gaan als je de grenzen dicht gooit en alles wat vreemd en/of anders is buiten de deur houdt.
Deels heb je gelijk ,maar we moeten niet te bang zijn om onderscheid te durven maken tussen 'cultuurverrijking' en 'maatschappijverkloting'.


Je overwaardeert mijn kookkunst ;)
Misschien overwaardeer je zelf je eigen vrijgevigheid?
Indien de middenklasse te duur woont, eet jij misschien wel te rijk.


Jij kunt rijkdom alleen in je eigen portemonee vinden? Rijkdom betekend onder meer dat ook als het 'even slikken' is die twaalf kinderen nog naar school kunnen, er als het nodig is een dokter naar ze kijkt etc.
Eveneens betekent 'verarming' dat een derde kind zou veroorzaken dat dat niet meer zou kunnen.
Bijvoorbeeld die tandarts.


Als je van mening bent dat rijkdom inhoud dat elke Jan met de Pet een Ferrari rijdt heb je, in mijn bescheiden opinie, een distorted beeld van rijkdom.
Nope, zoiets als 'rijkdom' is volgens mij helemaal niet te meten.
Het gaat mij er om dat ik bepaalde dingen erg oneerlijk vind.
Zoals Jan & Greet die zich te pletter werken, maar een tweede kind onverantwoord vinden.
Maar dat anderen gewoon aanfokken zonder enige terughouding, en de maatschappij daarvoor laten betalen.
Het is maar een voorbeeld. Rijkdom is volgens mij 'zorgenvrij kunnen leven'.
(overigens is een Ferrari (http://link.marktplaats.nl/396500783) helemaal niet zo duur als de meeste mensen denken).
NB: voel je Magnum (http://link.marktplaats.nl/383782787) voor de prijs van een nieuwe Golf...

Overigens illustreert dat wel wat ik bedoel: hoe duur is het leven, en wat is dan rijkdom?


Ik persoonlijk? Genoeg! :D
Ik ook, maar dat zal mij er niet van weerhouden een kritische blik op de rest van de samenleving te werpen.
Bijvoorbeeld vind ik niet dat we hier mensen moeten gaan zitten sponsoren die er een zooitje van maken, of geen moer uitvoeren.

Pizzaman
06-12-10, 17:19
Zo langzame hand snap ik er alles van Tanger, sinds het zooitje van ansaar hier zit snap ik dat de Moslims hier in Nederland de macht willen overdragen aan de gekken in het midden oosten en dat wij Nederlanders maar gewoon onze kop moeten houden en niet meer mogen uitkomen voor onze mening.
Ongetwijfeld zal er een stel 'terug-reageerders' bij zitten.
Maar een deel is inderdaad zo erg dat je denkt 'vliegticket' :zwaai:


Desondanks. 12.700.000.000 per jaar. Ik weet niet of de kosten van de oververtegenwoordiging in criminaliteit daar ook in verwerkt is.
Hoeveel tickets kunnen we daarvan kopen...

tanger'73
06-12-10, 18:33
Zo langzame hand snap ik er alles van Tanger, sinds het zooitje van ansaar hier zit snap ik dat de Moslims hier in Nederland de macht willen overdragen aan de gekken in het midden oosten en dat wij Nederlanders maar gewoon onze kop moeten houden en niet meer mogen uitkomen voor onze mening.

amai amai, goehoe. Gaat het nog wel een beetje goed met je daar in die bovenkamer van je?

Pizzaman
06-12-10, 20:33
amai amai, goehoe. Gaat het nog wel een beetje goed met je daar in die bovenkamer van je?

Echt waar Tanger, als alle moslims zoals jij waren, no problem.
Maar sommige van die Ansaar-gasten die maken wel duidelijk waar het bij sommigen aan schort.:eek:

John2
07-12-10, 00:02
Ongetwijfeld zal er een stel 'terug-reageerders' bij zitten.
Maar een deel is inderdaad zo erg dat je denkt 'vliegticket' :zwaai:


Hoeveel tickets kunnen we daarvan kopen...

Soms zou je dat inderdaad gaan denken en wensen voor sommige van deze gasten.


amai amai, goehoe. Gaat het nog wel een beetje goed met je daar in die bovenkamer van je?
Jawel Tanger, het zijn ook niet de Moslims zoals jij, Joesoef en vele anderen die ik ken, maar een klein percentage die zo verrot is en we zelfs regelmatig hier tegen komen op maroc.nl.
Discussies tussen ons gaat soms ook hard op de snede, maar toch is er een respect tussen ons en begrijpen wij waarover we spreken en wat de gevoelens zijn bij sommige onderwerpen.
Maar we hebben elkaar nog nooit bedreigd of naar het leven gestaan en dat zal denk ik ook niet gebeuren tussen ons, maar gezien het geteisem van ansaar kun je stellen dat mijn mening over de Islam is bijgesteld en wel in het nadeel van de Islam.
Woede en haat die ik in de 23 jaar tegen kwam in landen waar oorlog en geweld heerst, deze zelfde woede kom ik tegen bij bepaalde personen hier op maroc.nl, het zich afgeven op een structuur en bevolking terwijl de oorzaak vaak bij de persoon zelf ligt.

tanger'73
07-12-10, 00:06
Echt waar Tanger, als alle moslims zoals jij waren, no problem.
Maar sommige van die Ansaar-gasten die maken wel duidelijk waar het bij sommigen aan schort.:eek:


'K zie in jouw antwoorden parallellen met John2. 'K geloof je, in dat opzicht.

tanger'73
07-12-10, 00:08
Jawel Tanger, het zijn ook niet de Moslims zoals jij, Joesoef en vele anderen die ik ken, maar een klein percentage die zo verrot is en we zelfs regelmatig hier tegen komen op maroc.nl.
Discussies tussen ons gaat soms ook hard op de snede, maar toch is er een respect tussen ons en begrijpen wij waarover we spreken en wat de gevoelens zijn bij sommige onderwerpen.
Maar we hebben elkaar nog nooit bedreigd of naar het leven gestaan en dat zal denk ik ook niet gebeuren tussen ons, maar gezien het geteisem van ansaar kun je stellen dat mijn mening over de Islam is bijgesteld en wel in het nadeel van de Islam.
Woede en haat die ik in de 23 jaar tegen kwam in landen waar oorlog en geweld heerst, deze zelfde woede kom ik tegen bij bepaalde personen hier op maroc.nl, het zich afgeven op een structuur en bevolking terwijl de oorzaak vaak bij de persoon zelf ligt.


Je moet je niet op de kast jagen door electronische teksten, die weinig overeenkomen met de werkelijkheid.

super ick
07-12-10, 08:56
Soms zou je dat inderdaad gaan denken en wensen voor sommige van deze gasten.


Jawel Tanger, het zijn ook niet de Moslims zoals jij, Joesoef en vele anderen die ik ken, maar een klein percentage die zo verrot is en we zelfs regelmatig hier tegen komen op maroc.nl.
Discussies tussen ons gaat soms ook hard op de snede, maar toch is er een respect tussen ons en begrijpen wij waarover we spreken en wat de gevoelens zijn bij sommige onderwerpen.
Maar we hebben elkaar nog nooit bedreigd of naar het leven gestaan en dat zal denk ik ook niet gebeuren tussen ons, maar gezien het geteisem van ansaar kun je stellen dat mijn mening over de Islam is bijgesteld en wel in het nadeel van de Islam.
Woede en haat die ik in de 23 jaar tegen kwam in landen waar oorlog en geweld heerst, deze zelfde woede kom ik tegen bij bepaalde personen hier op maroc.nl, het zich afgeven op een structuur en bevolking terwijl de oorzaak vaak bij de persoon zelf ligt.

John,

Moet jij niet een naar een psycholoog? Dit is een forum waar sukkels met teveel tijd hun tijd lopen te verdoen en een beetje de ubermoslim, de wijsneus of de clown uit willen hangen.
Neem het allemaal niet te serieus en zeker die paar ansaartjes niet. Stel je voor, ze zijn oprecht in hun idioterie? Er lopen nog altijd meer gekken buiten dan binnen.

Het is leuk om een beetje inzicht te krijgen in wat sommoiegen beweegt. Met de nadruk op een beetje.

Eerst de discussie hoog op laten lopen, moord en brand schreeuwen, etc PC'tje afsluiten, tandjes poetsen en naar bed. Morgen weer een dag.

Soldim
07-12-10, 10:02
Zoals ik al zei: met de vork schrijven.
Het hangt er maar helemaal van af wie die gegevens verwerkt en hoe men meet.


Waar wordt er op manieren gemeten die Nederland buiten de top 25 van willekeurig welk gebied laten vallen?



Haja, te dure huizen. Wie bepaalt of een huis te duur is, zou de middenklasse misschien genoegen moeten nemen met twee slaapkamers, de ene ruimschoots voorzien van stapelbed(den)?


Als mensen klagen dat ze moeite hebben met het opbrengen van hun hypotheek lijkt me de vraag of hun huis dan niet te duur is legitiem. En, wat mij betrefd kunnen kinderen met z'n tweeen rustig een kamer delen. Tijdens magere jaren hebben we als gezin met een kind zonder problemen in een huis met een slaapkamer gewoont.



Deels heb je gelijk ,maar we moeten niet te bang zijn om onderscheid te durven maken tussen 'cultuurverrijking' en 'maatschappijverkloting'.


De vraag is natuurlijk wie de maatschappij momenteel verkloten. Jou antwoord zou wel eens met een 'M' kunnen beginnen. Het antwoord van mij met een 'P'.;



Misschien overwaardeer je zelf je eigen vrijgevigheid?
Indien de middenklasse te duur woont, eet jij misschien wel te rijk.


Met aardappels uit m'n volkstuintje valt het te rijk eten dik mee :)



Eveneens betekent 'verarming' dat een derde kind zou veroorzaken dat dat niet meer zou kunnen.
Bijvoorbeeld die tandarts.


In miin ervaring komen de problemen van het gebrek aan wil betreffende keuzes. Niet een keer een vakantie op willen geven, wel de nieuwste mobiele telefoon willen houden, een immense flatscreen aan de muur etc. etc.



Nope, zoiets als 'rijkdom' is volgens mij helemaal niet te meten.
Het gaat mij er om dat ik bepaalde dingen erg oneerlijk vind.
Zoals Jan & Greet die zich te pletter werken, maar een tweede kind onverantwoord vinden.
Maar dat anderen gewoon aanfokken zonder enige terughouding, en de maatschappij daarvoor laten betalen.


Ah, maar in zo'n voorbeeld gaat het eromd at Jan & Greet hun kinderen op een bepaalde standaard op willen voeden (ze moeten wel naar de judo, voetbal en ballet kunnen) terwijl anderen zich minder druk maken om dat soort zaken. De maatschappij betaald en diezelfde maatschappij profiteerd.



Het is maar een voorbeeld. Rijkdom is volgens mij 'zorgenvrij kunnen leven'.


Stop met je zorgen maken over buitenlanders en je verrijkt je leven !



Ik ook, maar dat zal mij er niet van weerhouden een kritische blik op de rest van de samenleving te werpen.
Bijvoorbeeld vind ik niet dat we hier mensen moeten gaan zitten sponsoren die er een zooitje van maken, of geen moer uitvoeren.

Ze de straat op schoppen en laten creperen is beter?

Soldim
07-12-10, 10:04
Desondanks. 12.700.000.000 per jaar.

Geloof je die Elsevier cijfertjes echt?

John2
07-12-10, 10:39
Je moet je niet op de kast jagen door electronische teksten, die weinig overeenkomen met de werkelijkheid.


John,

Moet jij niet een naar een psycholoog? Dit is een forum waar sukkels met teveel tijd hun tijd lopen te verdoen en een beetje de ubermoslim, de wijsneus of de clown uit willen hangen.
Neem het allemaal niet te serieus en zeker die paar ansaartjes niet. Stel je voor, ze zijn oprecht in hun idioterie? Er lopen nog altijd meer gekken buiten dan binnen.

Het is leuk om een beetje inzicht te krijgen in wat sommoiegen beweegt. Met de nadruk op een beetje.

Eerst de discussie hoog op laten lopen, moord en brand schreeuwen, etc PC'tje afsluiten, tandjes poetsen en naar bed. Morgen weer een dag.

Tanger en Dick,

Personen zoals wij prikken hier door heen door ervaring en kennis, maar wat met onze kinderen en andere jongeren die deze teksten lezen, hoe makkelijk zullen zij te beinvloeden zijn op deze teksten?
Mensen die denken dat Europesche landen veel verschillen met de conflict gebieden zullen snel uit hun droom worden wakker geschud.
Wat hier de laatste 10 jaar gebeurd verschilt niet veel van wat ik zag gebeuren in de jaren 70-80 in landen waar nu de volkeren elkaar naar het leven staan.
Desinformatie, verscherpte controlles en angst van buitenaf waren ook daar de eerste aanzet, kort hierna werd er iemand gekozen die het volk zaken beloofden die ze meedroegen in hun hart, wat enkele jaren later resulteerde in aanslagen met het gevolg dat 80-90% van diverse groepen uit deze samenleving moest vluchten.
Iets wat we zagen in landen zoals Irak, Iran, Libanon, Afghanistan, Syrie, Palestina, Pakistan, maar ook in Marokko en Jordanië.

super ick
07-12-10, 13:40
Geloof je die Elsevier cijfertjes echt?

Zullen 'we' er dan 8.000.000.000 van maken?

Dat die mislukte multicultizeepbel uiteen is gespat is wel duidelijk. Het kost bakken vol geld, oververtegenwoordiging van criminaliteit en sociale zekerheid.

Niet zo'n best resultaat.

Soldim
07-12-10, 13:44
Dat die mislukte multicultizeepbel uiteen is gespat is wel duidelijk. Het kost bakken vol geld, oververtegenwoordiging van criminaliteit en sociale zekerheid.

Niet zo'n best resultaat.

Nederland is veel welvarender dan het was voordat die buitenlander hierheen werden gehaalt. Waar kan ik betrouwbare informatie vinden aan de hand waarvan geconcludeerd kan worden dat Nederland nog rijker zou zijn als ze nooit waren binnengehaald?

Pizzaman
07-12-10, 15:02
Waar wordt er op manieren gemeten die Nederland buiten de top 25 van willekeurig welk gebied laten vallen?
Misschien in de statistieken die de stijging van de prijzen laten zien?
Vergelijk die eens met de lonen, dan moet er een lampje gaan branden.
Hoewel, ik vrees van niet.



Als mensen klagen dat ze moeite hebben met het opbrengen van hun hypotheek lijkt me de vraag of hun huis dan niet te duur is legitiem. En, wat mij betrefd kunnen kinderen met z'n tweeen rustig een kamer delen. Tijdens magere jaren hebben we als gezin met een kind zonder problemen in een huis met een slaapkamer gewoont.
Soit, overigens heb ik hetzelfde gedaan en menigeen ook.
Het gaat echter niet om de hypotheek. Als men een hypotheek neemt, dan blijft het af te dragen bedrag meestal jaren gelijk (in tegenstelling tot bijvoorbeeld de huur die jaarlijks stijgt).
Men kan de hypotheek niet meer opbrengen omdat allerlei andere kosten enorm stijgen, waarbij het loon niet navenant stijgt.
Ik noem maar de zorgnota, autokosten, gemeentelijke belastingen.



De vraag is natuurlijk wie de maatschappij momenteel verkloten. Jou antwoord zou wel eens met een 'M' kunnen beginnen. Het antwoord van mij met een 'P'.;
Dat jouw antwoord zou beginnen met een 'P' dat zal, echter heb ik wel meer oorzaken dan alleen die 'M'. Mijns inziens is die slechts bijzaak,
De vraag is namelijk, wanneer men de kat op het spek bindt, wie is er dan gek, die kat of degenen die het spek aan de kat heeft gebonden.


Met aardappels uit m'n volkstuintje valt het te rijk eten dik mee :)
Bij de voedselbank ook, maar dat bedoel ik dus niet.


In miin ervaring komen de problemen van het gebrek aan wil betreffende keuzes. Niet een keer een vakantie op willen geven, wel de nieuwste mobiele telefoon willen houden, een immense flatscreen aan de muur etc. etc.
Ik ben al drie jaar niet op vakantie geweest, dus so what?
Naar mijn idee komen mensen in de problemen door bijvoorbeeld die ongein in de zorg.
In de gulden-tijd nog 65 gulden (1992, particulier verzekerd tarief), nu al zo'n 130 euro.
Is de oplossing dan ' verkoop je huis maar'....


Ah, maar in zo'n voorbeeld gaat het eromd at Jan & Greet hun kinderen op een bepaalde standaard op willen voeden (ze moeten wel naar de judo, voetbal en ballet kunnen) terwijl anderen zich minder druk maken om dat soort zaken. De maatschappij betaald en diezelfde maatschappij profiteerd.
Judo, voetbal en ballet zijn voorbeelden van 'het rijk hebben'. dat hadden we tocjh, of krabbel je nu terug?


Stop met je zorgen maken over buitenlanders en je verrijkt je leven !
Ik maak me geen zorgen over buitenlaners, zij kunnen zich beter zorgen gaan maken over mij (en gelijkgestemden).


Ze de straat op schoppen en laten creperen is beter?
Als alternatief dat hardwerkenden hun huis maar moeten verkopen?


Nederland is veel welvarender dan het was voordat die buitenlander hierheen werden gehaalt. Waar kan ik betrouwbare informatie vinden aan de hand waarvan geconcludeerd kan worden dat Nederland nog rijker zou zijn als ze nooit waren binnengehaald?
Bullshit, John2 of SuperIck hebben vast wel een mooie link voor je.
Overigens zijn het niet alleen de 'buitenlanders'. Zonder EU hadden we ook een mooie cent bespaard.
De EEG werkte prima, maar men moest weer zo nodig vrindjes maken in corruptie-landen.

tanger'73
07-12-10, 15:06
Zullen 'we' er dan 8.000.000.000 van maken?

Dat die mislukte multicultizeepbel uiteen is gespat is wel duidelijk. Het kost bakken vol geld, oververtegenwoordiging van criminaliteit en sociale zekerheid.

Niet zo'n best resultaat.

Lubbers heeft ooit eens gezegd: "Nederland is ziek!" Waarvan multiculturaliteit maar een klein onderdeel van is.

Pizzaman
07-12-10, 15:52
Lubbers heeft ooit eens gezegd: "Nederland is ziek!" Waarvan multiculturaliteit maar een klein onderdeel van is.

'Het is ziek' zei de chef en greep de secretaresse bij de kont.

Los daarvan, hij heeft (had) ook wel gelijk.
En de multikul is daar maar een klein onderdeel van, inderdaad.

Helaas wel een deel dat veel ophef en ongein veroorzaakt. :slaap:

super ick
07-12-10, 17:24
Lubbers heeft ooit eens gezegd: "Nederland is ziek!" Waarvan multiculturaliteit maar een klein onderdeel van is.

Lubbers zei gisteren op tv ook dat er alleen nog maar gekwalificeerde allochtonen toegelaten moeten worden. Met een knipoog naar het verleden.

super ick
07-12-10, 17:26
Nederland is veel welvarender dan het was voordat die buitenlander hierheen werden gehaalt. Waar kan ik betrouwbare informatie vinden aan de hand waarvan geconcludeerd kan worden dat Nederland nog rijker zou zijn als ze nooit waren binnengehaald?

Kosten van de baten aftrekken.
overigens heeft niemand het aangedurft om het tegenovergestelde te beweren.
Dan weet je genoeg.
Of het dan 12 of 8 miljard is doet er niet zo veel toe.

tanger'73
07-12-10, 20:55
Lubbers zei gisteren op tv ook dat er alleen nog maar gekwalificeerde allochtonen toegelaten moeten worden. Met een knipoog naar het verleden.


daarmee is het gewonde dier nog niet opgelapt.

Pizzaman
07-12-10, 21:39
Kosten van de baten aftrekken.
overigens heeft niemand het aangedurft om het tegenovergestelde te beweren.
Dan weet je genoeg.
Of het dan 12 of 8 miljard is doet er niet zo veel toe.
Hij WIL het niet weten, anders zou ie het allang weten. Of hij kan gewoon niet rekenen.
In ieder geval is het een feit dat de multicultuur ons als samenleving geld kost.
Natuurlijk kan je daar tegenover 'de miljarden-waarde aan cultuurverrijking' zetten.

Maar eigenlijk vind ik de zoveelste Turkse meubelzaak in de straat gewoon RUK.
Ik kan me ook niet voorstellen dat in 1 straat 5 meubelhandels, allemaal dezelfde plastic prullaria verkopend,
het hoofd boven water kunnen houden.


daarmee is het gewonde dier nog niet opgelapt.
Hoe bedoel je, eerst wat rot vlees wegsnijden?
Of bedoel je Lubbers als gewond dier, nou, die redt zich wel.
Hij heeft ook aandelen in een heel groot aannemersbedrijf.
Lubbers kan het allemaal filosofisch bekijken, treft hem toch niet.

tanger'73
07-12-10, 21:47
Hoe bedoel je, eerst wat rot vlees wegsnijden?
Of bedoel je Lubbers als gewond dier, nou, die redt zich wel.
Hij heeft ook aandelen in een heel groot aannemersbedrijf.
Lubbers kan het allemaal filosofisch bekijken, treft hem toch niet.

het vergt veel meer om een ernstige ziekte te genezen.

Pizzaman
07-12-10, 22:06
Lubbers genees je niet, dus je zal wel wat anders bedoelen.
Ik hoop nog altijd op 'zelfgenezing', maar als het net zo lang duurt als bij de RK kerk,
gaan we dat niet meer meemaken en is chirurgisch verwijderen van het rotte vlees de enige optie.

tanger'73
07-12-10, 22:09
Lubbers genees je niet, dus je zal wel wat anders bedoelen.
Ik hoop nog altijd op 'zelfgenezing', maar als het net zo lang duurt als bij de RK kerk,
gaan we dat niet meer meemaken en is chirurgisch verwijderen van het rotte vlees de enige optie.


hallo, is daar iemand? Hij bedoelde b.v Nederland is ziek. Dat Lubbers zelf ziek is, is geen geheim.

super ick
08-12-10, 09:07
het vergt veel meer om een ernstige ziekte te genezen.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Soldim
08-12-10, 12:42
Misschien in de statistieken die de stijging van de prijzen laten zien?
Vergelijk die eens met de lonen, dan moet er een lampje gaan branden.
Hoewel, ik vrees van niet.


Kom maar op met die statestieken dan. (In het derde kwartaal van 2010 lag de loonstijging voor het eerst sinds 2005 onder het inflatie niveau).



Het gaat echter niet om de hypotheek. Als men een hypotheek neemt, dan blijft het af te dragen bedrag meestal jaren gelijk (in tegenstelling tot bijvoorbeeld de huur die jaarlijks stijgt).
Men kan de hypotheek niet meer opbrengen omdat allerlei andere kosten enorm stijgen, waarbij het loon niet navenant stijgt.
Ik noem maar de zorgnota, autokosten, gemeentelijke belastingen.


Dan moet mend dus kiezen tussen huis of auto, niet alles willen hebben. Of men had om te beginnen een hypotheek moeten nemen waar de ruimte tussen inkomsten en hypotheek hoogte wat groter was.



De vraag is namelijk, wanneer men de kat op het spek bindt, wie is er dan gek, die kat of degenen die het spek aan de kat heeft gebonden.


En als je concreet moet worden, wat is de vraag dan?


Bij de voedselbank ook, maar dat bedoel ik dus niet.



Ik ben al drie jaar niet op vakantie geweest, dus so what?
Naar mijn idee komen mensen in de problemen door bijvoorbeeld die ongein in de zorg.
In de gulden-tijd nog 65 gulden (1992, particulier verzekerd tarief), nu al zo'n 130 euro.
Is de oplossing dan ' verkoop je huis maar'....


Met dank aan de VVD, voor de reorganisatie van de gezondheidszorg... Bovendien, je betaald of direct, of indirect door belastingheffing. Er zijn weinig mensen in NL voorstander van het terugbrengen van de kwaliteit van de gezondheidszorg.



Judo, voetbal en ballet zijn voorbeelden van 'het rijk hebben'. dat hadden we tocjh, of krabbel je nu terug?


Nee, het zijn voorbeelden van keuzes die men moet maken.



Ik maak me geen zorgen over buitenlaners, zij kunnen zich beter zorgen gaan maken over mij (en gelijkgestemden).


Tsjonge, wat zijn we onder de indruk. Einstein heeft dat soort uitspraken lang geleden al zeer afdoend verklaard: "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."



Als alternatief dat hardwerkenden hun huis maar moeten verkopen?


Nou zeg het eens? Vijf mensen die hun huis moeten verkopen, of vijf gezinnen creperend op straat? Wat is je keuze?



Bullshit, John2 of SuperIck hebben vast wel een mooie link voor je.


Mooie linken schieten we weinig mee op, feitelijk sluitende linken heb ik nog niet gezien....



Overigens zijn het niet alleen de 'buitenlanders'. Zonder EU hadden we ook een mooie cent bespaard.
De EEG werkte prima, maar men moest weer zo nodig vrindjes maken in corruptie-landen.

Markt vergroten heeft dat, moest van rechts. Niet slecht geweest voor de economie en baantjes van de middenklasse natuurlijk.

Soldim
08-12-10, 12:45
Zullen 'we' er dan 8.000.000.000 van maken?


En waar komt dat bedrag dan vandaan?



Dat die mislukte multicultizeepbel uiteen is gespat is wel duidelijk.


Gezien de verschillende culturen die deeluitmaken van de NL samenleveling lijkt me dat die uitspraak de wens de vader van de gedachte is.



Het kost bakken vol geld, oververtegenwoordiging van criminaliteit en sociale zekerheid.

Niet zo'n best resultaat.

Tsja, sociale onderklasses hebben die problemen. Geef ze werk, onderwijs en een toekomst en het probleem verdwijnt.

super ick
08-12-10, 14:40
Tsja, sociale onderklasses hebben die problemen. Geef ze werk, onderwijs en een toekomst en het probleem verdwijnt.

Als je er vanuit gaat dat het allemaal willige schaapjes zijn dan klopt jou stelling wel.
Helaas weet je er weinig vanaf. In de praktijk heb ik mogen ervaren wat het is om als werkgever overladen te worden met onwilligen die naar je toe gestuurd worden.
Brutaal, 1e keer te laat komen, niet terug komen, niet vooruit te branden, niet te verstaan en met geen stok te bewegen de taal te leren, gaan hangen als je er niet cintinu toezicht op houd. Verder kerngezonde mensen hoor, niets mis mee. Op het gedrag na dan.......... Die gaan weer terug naar het CWI zodat de uitkering weer opgestart kan worden. Maar als je het aan ze vraagt willen ze erg graag werken. Om daarna alle barrieres op te noemen waarom ze het niet doen.

Ik zit in de schuldsanering heeft toch geen zin.
Waarom werken voor 200 euro meer.
Ze discrimineren mij.
Ik kan niet heel de dag binnen zitten.
Ik kan er niet tegen als iemand tegen me zegt wat ik moet doen.
Ik heb al zo vaak gesolliciteerd, ik ben er mee gestopt.
Weet je hoeveel die baas aan mij verdient, ik laat me niet bestelen.
etc
etc
etc

super ick
08-12-10, 14:45
Het gaat echter niet om de hypotheek. Als men een hypotheek neemt, dan blijft het af te dragen bedrag meestal jaren gelijk.

In dit geval geef je het recht van hypotheek.
De huizenkoper is dus hypotheekgever de bank hypotheeknemer.
Lees anders je akte nog eens goed na.

Gisteren de pe/punten voor EHA weer verlengd. Ben geen hypotheekadviseur maar heb het nodig voor een opdrachtgever.

tanger'73
08-12-10, 14:53
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.


'K zou niet weten of wonden minder zouden stinken met een potentaat als heelmeester?

super ick
08-12-10, 16:36
'K zou niet weten of wonden minder zouden stinken met een potentaat als heelmeester?

Spreekwoorden en buitenlanders, pfffffffffff. :hihi:

Don't take me in the mailing, i'm not from yesterday.

tanger'73
08-12-10, 18:11
Spreekwoorden en buitenlanders, pfffffffffff. :hihi:

Don't take me in the mailing, i'm not from yesterday.

welke buitenlanders?

Pizzaman
08-12-10, 18:17
hallo, is daar iemand? Hij bedoelde b.v Nederland is ziek. Dat Lubbers zelf ziek is, is geen geheim.
Ha, inderdaad. LOL.


Kom maar op met die statestieken dan. (In het derde kwartaal van 2010 lag de loonstijging voor het eerst sinds 2005 onder het inflatie niveau).
Zoek jij zelf maar, o gij die niet wilt vinden. Het stompzinnige argument 'In het derde kwartaal van 2010 lag de loonstijging voor het eerst sinds 2005 onder het inflatie niveau' zegt mij eigenlijk al voldoende: jij vindt het verder wel best, zit op rozen en wat een ander meemaakt zal jou worst wezen, want jij hebt het goed gedaan. De inflatie en geldontwaarding wordt al sinds de jaren '90 niet meer gevolgd door de lonen.


Dan moet mend dus kiezen tussen huis of auto, niet alles willen hebben. Of men had om te beginnen een hypotheek moeten nemen waar de ruimte tussen inkomsten en hypotheek hoogte wat groter was.
Mogelijk heb je gelijk voor wat betreft de hypotheek hoogte, teveel mensen gingen er van uit dat de waarde van hun huis wel zou stijgen en keken niet naar de lange duur, voor de verkoop.
Maar wat betreft een auto, je KAN met het openbaar vervoer naar je werk, maar voor veel mensen is dat niet te doen. Keus? Ja, een goedkopere auto. En je kan niet alles hebben - maar ik heb het niet over degenen die alles hebben. Ik heb het over de werknemer die in een rijtjeshuis woont, een tweedehands Opeltje, vrouw met een deeltijdbaan.


En als je concreet moet worden, wat is de vraag dan?
Of je het de immigranten moet verwijten of degenen die er een luilekkerland van gemaakt hebben. Volgens mij de laatste.




Met dank aan de VVD, voor de reorganisatie van de gezondheidszorg... Bovendien, je betaald of direct, of indirect door belastingheffing. Er zijn weinig mensen in NL voorstander van het terugbrengen van de kwaliteit van de gezondheidszorg.
T Yep, ook in de VVD zitten gewoon graaiers die het niet kunnen laten. Overigens zijn zij mede schuldig aan de import en de mislukking van de multi-kul.


Nee, het zijn voorbeelden van keuzes die men moet maken.
Dus een KEUS tussen judo, voetbal of ballet? Bij heel veel gezinnen is die keus 'geen van allen' geworden.
Financieel gedwongen.



Tsjonge, wat zijn we onder de indruk. Einstein heeft dat soort uitspraken lang geleden al zeer afdoend verklaard: "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
Je hoeft niet onmder de indruk te zijn, want dat ben ik ook helemaal niet.
Geloof maar niet dat ik me er zorgen over maak.



Nou zeg het eens? Vijf mensen die hun huis moeten verkopen, of vijf gezinnen creperend op straat? Wat is je keuze?
Je snapt dus niet dat dat zo'n beetje hetzelfde is?



Mooie linken schieten we weinig mee op, feitelijk sluitende linken heb ik nog niet gezien....
Die wil je niet zien. Zet die oogkleppen maar eens af.



Markt vergroten heeft dat, moest van rechts. Niet slecht geweest voor de economie en baantjes van de middenklasse natuurlijk.
Ik denk dat je hier dus die oogkleppen op hebt. Inderdaad zijn er veel 'rechtsen' die er wel bij varen. Kijk echter eens naar de baantjesmachine van het PvdA. Wouter Bos zit ook niet in Afrika om waterpmpen aan te leggen, en Wim Kok ook niet. Moest van rechts? Griekenland ern het halve oostblok, moest van rechts? Kom op zeg, een echte rechtse had gezien dat dat geld zou kosten.

Markt vergroten, aan m'n reet, ja natuurlijk verkoopt de markt meer als je bij het toegangshek iemand neerzet die gratis geld uitdeelt (of bij de uitgang voor als het mis ging). Een staaltje socialisme middels een hangmat-systeem van de verzorgingsstaat, maar dan groter uitgevoerd.

Pizzaman
08-12-10, 18:19
In dit geval geef je het recht van hypotheek.
De huizenkoper is dus hypotheekgever de bank hypotheeknemer.

ja da's ook weer zo natuurlijk.
Maar daar wordt het maandbedrag niet anders van :boogjes:
Het ging mij om de stijgende huurprijzen vs de stabiele (als je tenminste zo slim was) hypothecaire lasten.

Anders is het wanneer je een variabele rente neemt, natuurlijk .
(zal ook wel 'krijgt' moeten zijn...)

super ick
09-12-10, 10:17
welke buitenlanders?

Ja ik dacht gebruik weer eens 'buitenlanders' ipv allochtonen.
Direct verwarring :hihi:

tanger'73
09-12-10, 18:16
Ja ik dacht gebruik weer eens 'buitenlanders' ipv allochtonen.
Direct verwarring :hihi:


Beide woorden zijn niet te pruimen.

Pizzaman
09-12-10, 21:14
'K zou niet weten of wonden minder zouden stinken met een potentaat als heelmeester?

Het zou in ieder geval nooit meer stinken gemoemd mogen worden.
Oftewel net zoiets als onder de regenten...

tanger'73
10-12-10, 00:31
Het zou in ieder geval nooit meer stinken gemoemd mogen worden.
Oftewel net zoiets als onder de regenten...

Ja daar gaat het dan in het openbaar voor iedereen zichtbaar, meer voor jezelf en minder voor de ander. En wie daar iets van durft te zeggen, krijgt klappen.

Soldim
10-12-10, 06:41
Zoek jij zelf maar, o gij die niet wilt vinden. Het stompzinnige argument 'In het derde kwartaal van 2010 lag de loonstijging voor het eerst sinds 2005 onder het inflatie niveau' zegt mij eigenlijk al voldoende: jij vindt het verder wel best, zit op rozen en wat een ander meemaakt zal jou worst wezen, want jij hebt het goed gedaan. De inflatie en geldontwaarding wordt al sinds de jaren '90 niet meer gevolgd door de lonen.


Dat is niet door feiten ondersteunde populistische priet-praat. Als je er gelukkig van wordt dat de denken moet je het vooral doen. Het, op willekeurige welke plaats als waarheid verkondingen maakt het nog niet tot een voldongen feit.

Bart.NL
10-12-10, 06:51
Dat is niet door feiten ondersteunde populistische priet-praat. Als je er gelukkig van wordt dat de denken moet je het vooral doen. Het, op willekeurige welke plaats als waarheid verkondingen maakt het nog niet tot een voldongen feit.

Inflatie is een politiek begrip en inflatiecijfers worden gemanipuleerd voor politieke doeleinden. Economie is een twijfelachtige vorm van "wetenschap".

Productivity gains often go together with job losses in productive sectors. Because most value is added in marketing and sales and not in manufacturing, closing down factories may result in higher productivity. Production can be outsourced to a low wage country. In such a situation factory workers are fired and only the marketing and sales people keep working for the company. The added value per employee in the company rises because less people "create" nearly the same "value".

Productivity gains can also be realised by wage increases for government employees, even though the output of the government employees does not change by raising their salaries. High paying jobs such as consultants and lawyers also "create" more "value" if they demand higher fees. Also professional traders have a high productivity. Their income is counted as productivity even though the result of their activities may sometimes be destroying investment capital of others. In this way productivity gains were realised in recent decades. The process of replacing production by activities that "create value" is often called a transition to the service economy.

Many countries have adjusted their way of measuring inflation several times. Practically all adjustments lowered the inflation reading. In this way politicians were able to confiscate the wealth of savers by printing money. Lowering the inflation number also helped to keep pensions and benefits lower than they would otherwise have been if the inflation calculation was unchanged, because in many countries pensions and benefits track inflation. At first inflation was considered to be the change in money supply. Later on the definition of inflation became the change in the price level. In general prices rise less than money supply because there is economic growth. Economic growth means that more products and services become available, which has a lowering effect on prices.

The general price level is very difficult to measure because the following questions arise: Which products are relevant for the price level and how are additional features of a product to be taken into account? This created opportunities for hedonic price adjustments, such as the following: If memory and disk size of computers double every two years while their price does not change, computers become 30% cheaper each year. If 3% of investment and consumption in a country concerns computers, this does reduce inflation by 1% each year. A number of this kind of adjustments have been done, making price inflation in the US probably 3% lower compared to the method used before 1992. Hedonic price adjustments make sense to statisticians compiling economic data but they are subjective and therefore prone to manipulation.

Economic growth is the change in all economic activity measured in the currency of the country adjusted for inflation. Understating inflation means therefore overstating economic growth. In the past decades inflation in the US probably was around 3% higher if it was measured the same way as it was done before. Economic growth would then have been around 3% lower each year. The United States probably had low or negative economic growth for nearly two decades if the methods of calculating statistics had not been changed.

Unemployment in the United States is far higher if it is measured the same way as it was done before 1992. The unemployment rate in the United States is near 20% in 2009 if excluded categories of workers are included. More information about the way statistics are used to make the US economy look better can be found at the Shadowstats.com site of John Williams. His work is highly controversial and most mainstream economists do not support his views. However most main stream economists also did foresee the financial crisis.