PDA

Bekijk Volledige Versie : Amnesty slaat alarm over stokslagen Maleisië



HUISBAAS
06-12-10, 14:45
KUALA LUMPUR - Stokslagen als straf nemen in Maleisië ''epidemische proporties aan''. Jaarlijks krijgen duizenden mensen deze straf, waarschuwde mensenrechtenorganisatie Amnesty International maandag.

De slagen met een dunne stok of met een rietje zorgen voor littekens en geestelijke schade, aldus de organisatie. De maatregel is al jarenlang mogelijk voor moord, verkrachting en andere ernstige misdaden. Sinds het Maleisische parlement in 2002 bepaalde dat ook overtredingen van de immigratiewet gestraft kunnen worden met stokslagen, hebben tienduizenden buitenlanders de straf al ondergaan.

De organisatie eist dat dat de Maleisische overheid direct stopt met de praktijk. ''In elke zaak die we onderzochten, leidde de straf tot foltering, wat altijd verboden is.''

In Maleisië is nu ophef over de lijfstraffen, sinds een moeder is veroordeeld tot zes slagen wegens het drinken van alcohol.

(ANP)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Marsipulami
06-12-10, 15:26
Stokslagen lijkt me een goed en goedkoop alternatief voor gevangenisstraffen. Ik denk dat we nog wat kunnen leren van Maleisië.

aboenoeh
06-12-10, 16:03
ik heb amnesty geen alarm horen slagen over priesters die kinderen verkrachten

of over hun blanke landgenoten die masaal mensen martelen en verkrachten over de wereld
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

StevieK
06-12-10, 16:38
ik heb amnesty geen alarm horen slagen over priesters die kinderen verkrachten

of over hun blanke landgenoten die masaal mensen martelen en verkrachten over de wereld
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Dan zou je je eerste eens moeten verdiepen in de grondslagen en de organisatie van amnesty. Ik weet dat het moeilijk is voor je, maar proberen is toch waard.

darico
07-12-10, 01:30
Amnesty International moet zich druk maken om mensen die zonder enige en fatsoenlijke rechtsgang zijn veroordeeld.
De stokslagen zijn nadat er een ''bevoegde rechter'' uitspraak deed.
Deze mensen hebben een proces gehad.